/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
páncélos 190333 2010. február 24. 07:57
Válasz erre
Freddy!

Elnézést, hogy beleszólok – mindamellett, hogy nagyon szépen elkészítetted a makettet – három hibát szeretnék jelezni:
1. Ilyen harckocsi nem volt rendszeresítve.
A töltőkezelő ilyen kialakítású búvónyílása, már az (A) változatnál jelent meg, ez pedig elvileg sima 55-ös.
2. Ha első szériás 55-ös, akkor a homlokgéppuska nyílása is hiányzik.
3. A baloldali lánctalp fordítva lett felrakva.

Még a töltőkezelő búvónyílásához annyit hozzátennék, hogy vagy zárva van, vagy nyitva (ami annyit tesz, hogy kb. 5-10 cm-el van nyitott helyzetbe, a zárthoz képest), és nyitott rögzített állapot, amikor teljesen fel van nyitva. Így, ahogyan te beállítottad, csak akkor lehetne, ha be- vagy ki mászik, de kint ülve soha, mert úgy arcon b@ a búvónyílás az első huppanón, hogy egy foga sem marad.

De nekem a téma és a makett nagyon tetszik.

Rejtő István
Freddy 190332 2010. február 23. 22:11
Válasz erre
T-55_1
T-55_1
T-55_2
T-55_2
T-55_3
T-55_3

Még a hónap elején volt szó arról, hogy magyar T-55-öst építek, na, most lett kész:)
Az alapszituáció a felhasznált képek miatt adott, közös VSZ-hadgyakorlat valamikor a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, ahol az általános szokástól eltérően a harckocsira felfestették a nemzeti felségjelet is, a standard zöld alapon nagy fehér szám ugyanis kavarodást okozna, mert Vietnamtól Kubáig minden T-55-ös olyan.
Nem sokat változtattam a Tamiya készletén, levágtam a sárhányót és elkészítettem a zsanér imitációját. A szovjet harckocsi lett egyébként, a géppuska nélkül. A mellékelt fát is kihagytam, aképen nem minden harckocsin szerepel.
Úgy képzeltem el, hogy a hadgyakorlatra kinyalták a gépet, ott viszont jól megtépték, ezért a koptatással csínján bántam, inkább csak port és sarat tettem rá.
A figurát a készletből használtam fel, 10 helyen kellett faragni rajta, hogy szovjetből magyar legyen (csizmákból surranót, zubbonyon alsó és fölső zsebek, a mandzsetta és a váll-lapok), művészolajjal festettem, nyilván nem látszik semmi belőle, bár mondjuk még át lehet rakni.
antarktika 190331 2010. február 23. 08:34
Válasz erre
ge
ge
ge4v
ge4v
ge-lada
ge-lada
T55inaction2
T55inaction2

Az örök kétkedő...:)

Sajnálom, hogy neked nem jelennek meg a képek, majd e-mailben megpróbálom átküldeni.

Biztos, hogy a Bond film szereplője és már akkor is panoráma ablakkal állt a kamerák elé. Ha sasszemed van, akkor látni fogod ezeken a képeken.
páncélos 190330 2010. február 23. 08:08
Válasz erre
HUJBI 190329 2010. február 23. 07:45
Válasz erre
meglepően jó állapotban vannak a sárfogó gumik. egy biztos, ha ezek a tankok mesélni tudnának...

az hiszem HBO-n ment nemrég egy film, amiben van egy nagyon jó állapotú statiszta Tiran talán kékes festéssel.

egy korábbi hozzászóláshoz: a T-54 és a T-55 között nincsenek markáns különbségek, pláne ha mondjuk filmes tankokról van szó. a WWP füzetben elég jól szemléltetik a két típus közötti eltéréseket, míg Tiranokkal pl. a Verlinden füzetben találkozhatunk.
páncélos 190328 2010. február 23. 07:27
Válasz erre
Antarktika!

A 760-as hozzászólásod képei, az én gépemen hibás pacnik csak.
A 759-es hozzászólásodnál berakott kocsi biztos, hogy a 007-es film szereplője?
A vezető panoráma ablakát mikor készítették? A filmben jobb oldalon vezetett a főszereplő. Egy felülnézeti kép nincs a kocsiról?
antarktika 190327 2010. február 23. 06:46
Válasz erre
Azt nem tudom, hogy szír volt-e, az viszont biztos, hogy jelenleg Angliában ( talán Bovington? ) leleledzik. Bemutatókon használják és marha jól néz ki rajta a vezető panoráma ablaka...:(
antarktika 190326 2010. február 23. 06:42
Válasz erre
A géppuska nekem is nagyon furcsa, olyan félszerzet, mint az egész gép. Egyébként a képeken az orrpáncélon az izraeli alvázszám és annak van igaza, aki azt írta, hogy 2 db-ot használtak, hisz jól látható a kétféle alvázszám.
Agent 190325 2010. február 22. 15:58
Válasz erre
Régen írtak róla a Top Gunban...Valaha szír színekben szolgált, ha jól emlékszem és az oroszok nem nagyon örültek volna neki, hogy a filmesek Szentpéterváron akartak vele rallyzni...vagy valami ilyesmi :)
HUJBI 190324 2010. február 22. 15:45
Válasz erre
aha, ott az 50-es helye. a hátsó kosár is hiányzik, a helyére tették a rönköt. ennek a géppuskának pedig mintha a hátsó fele az 50-es lenne, az első fele pedig DhSk vagy mi a szösz, érdekes.

már pedig ilyen állat nincs - azt tudom mondani. :)))
páncélos 190323 2010. február 22. 15:27
Válasz erre
antarktika 190322 2010. február 22. 14:46
Válasz erre
beast_01
beast_01
beast_04
beast_04
beast_05
beast_05
beast_10
beast_10
beast_11
beast_11
beast_deck
beast_deck
beast38km
beast38km
beast58um
beast58um

Egy kis segítség az előző témához Páncélosnak, hogy meggyőzze önmagát...:)
antarktika 190321 2010. február 22. 14:41
Válasz erre
T55mainbattletank
T55mainbattletank

Ő volt az Aranyszemben.
gaunt 190318 2010. február 22. 13:42
Válasz erre
Páncélos!

És mit szólsz az Aranyszemhez? Amikor Bond a T-55-ös jobb oldalán úgy vezette azt, hogy néha deréktól felfelé kint volt. Meg az is egy marha nagy hülyeség, hogy egy autó nem tud lerázni egy tankot. 3-asban még fogjuk rá, de 4-esben már eléggé rossz a T-55 gyorsulása, (5-öst nem tudom, de az se lehet jobb), így nem igaz, hogy nem tud az autó meglógni.

www.youtube.com/watch

A Háborús fenevad forgatásán 2db Tiran-5-öst használtak, a filmet is izraelben forgatták. Nem a színészek vezették a harckocsikat, helyettük egy kaszkadőrökből álló kics csapat tette ezt, akiket még előtte izraeli katonák kiképeztek a járművek kezelésére.
HUJBI 190317 2010. február 22. 10:35
Válasz erre
a képen egy Tiran van. a toronykosár és a láda a torony jobb oldaláról hiányzik, de a bal oldali géppuska állványa, az antenna és a marmonkanna tartójának (az antenna már nem!) kiképzése IDF-es, akárcsak a lövegcső. a géppuska nem oda való, az állványa sem stimmel, a Tiranokon kezdetben egy 30-as Browning, később FN Mag volt a búvónyílásoknál, elöl pedig egy 50-es kaliberű. ez a T-54-eseken a torony elején volt vagy hiányzott, a T-55-ösökön viszont a lövegcső vásznazásánál. ezekből kapott a libanoni hadsereg, ahol még ma is használják, meglehetősen viseletes állapotban. valószínűleg a szovjet lőszerekből nagyobb mennyiség áll a rendelkezésre, mert a libanoni Tiranok közül sokat látni az eredeti lövegcsővel is.
páncélos 190314 2010. február 22. 07:52
Válasz erre
A Rambo III-nál, nekem az Angyalbőrben utolsó része tetszett. A kiállított T-34-es elindul, sőt lőszer is van benne (egyébként nem ugyan az a harckocsi, amelyik elindul és amelyik az úton megy). Ráadásul az is nagyon tetszett, hogy egy 2Sz1 Gvozgyika küzdőtérben játssza egyszerre az indulást és a töltést Rabó, majd mutatják, ahogyan megy a T-34-es.
Visszatérve a Háborús fenevadhoz, nem győztetek meg a T-55-el. A film végén egyébként egy másik kocsi ég, és nem az amivel korábban közlekedtek.
Excessor 190313 2010. február 21. 22:46
Válasz erre
Szia!

Nekem meg többek között az nem érthető, hogy fért el még egy ötödik ember is a harckocsiban, tudod az oroszok oldalára állt afgán, akivel ráadásul ugyanolyan jól tudtak harcolni, mintha ott sem lett volna. Na nem baj, még mindig jobb mint Rambo III aki egyszerre vezette a harckocsit, lőtt az ágyúval az irányzó helyéről utána meg a 12,7-es géppuskával a parancsnok helyéről - legvégül pedig jót hempergett az üres haspáncálon belül. Ja, ebben a részben szintén van izraeli T-55-ös, amelyikbe csimpaszkodva alul behúzatta magát a táborba.
Kamovos 190312 2010. február 20. 21:23
Válasz erre
Szia Antarktika!

Ez mind pontosan így van, ahogy a típusról leírtad!
Csak én nem akartam ennyire kifejteni a kérdést!
Pedig így sokkal jobban érthetőbb!

Legalábbis nekem! :)

Üdv: kamovos
antarktika 190311 2010. február 20. 20:52
Válasz erre
Az 1967-es háborúban rengeteg T-54-es és T-55-ös került izraeli kézre, melyeket vagy módosítottak, vagy nem, de szolgálatba állították. Ezek gyűjtőneve a Ti-67, de ez nem pontos megnevezés, hiszen a T-54-eseket Tiran-4-nek, a T-55-öst Tiran-5-nek, majd a T-62-eseket Tiran-6-nak nevezték.

A filmben Tiran-5-ös van, tehát T-55, de már az L7-es 105 mm-es löveggel.

Izrael már rég kivonta, illetve átalakította lövészpáncélossá ( Acharit ) ezeket a gépeket, viszont Libanonban és Uruguayban rendszerben vannak a Tiranok.
totya 190310 2010. február 19. 13:07
Válasz erre
Köszi! Én is 55-re tippeltem,csak mikor rádióznak t54 mondanak benne.
feca 190307 2010. február 19. 12:11
Válasz erre
A terror házában lévő kiállitott tankról sem tudnám megmondani,hogy 55-ös vagy 54-es,
hát ez van... :)akár lehet ezis azis,én bármelyiket elhinném.
feca 190305 2010. február 19. 12:06
Válasz erre
Én csak tippeltem,hogy T/55-ös,nekem a filmből nem igazán derült ki,és amúgy is nehezen tudom őket megkülönböztetni.
páncélos 190302 2010. február 19. 11:43
Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy 54-es, de megfogom nézni, és akkor biztosabbat mondhatok.
(Azért 54-es, mert úgy rémlik sem a tornyon belül, sem a búvónyílásokon nincs felrakva betét réteg.)
A többiben Fecának van igaza, izraeli átalakítás (Tiran/TI-67).
feca 190301 2010. február 19. 11:29
Válasz erre
Szia!Egy filmről beszélünk,abban a filmben van mikor a tank vezetője átáll az afgán flkelők oldalára,mert a harckocsi zsarnok vezetője kiköti egy sziklához.
Viszont a tank amit használnak a filmben az egy T/55-ös,és az amarikaiak máshonnan nem tudtak tankot szerezni csak az Izraeliektől mivel ők rendelkeztek zsákmányolt T/55-el.Az izraeliek kisebb módositásokat hajtottak végre rajta és talán még a löveget is kicserélték 105mm-re.Azért a zsidóktól szerezték a tankot,mert akkor még tartott a hidegháború és nem valószinű,hogy Szovjetúnió vagy vele szövetséges ország kölcsön adta volna nekik a forgatáshoz.
totya 190300 2010. február 19. 11:10
Válasz erre
Szia!Azt hiszem nem egyről beszélünk.Ez az afgán Háborúban játszódik,egy eltévedt tankról szól.
feca 190299 2010. február 19. 09:43
Válasz erre
Szia!
Szerintem zsákmányolt t/55-ök voltak amit az izraeliek használnak és alakitottak át.
Üdv:feca
totya 190298 2010. február 19. 09:34
Válasz erre
Sziasztok !
A Háborús fenevad c. filmben T-54 vagy T-55 -ös volt.
üdv Totya
antarktika 190297 2010. február 13. 12:27
Válasz erre
szaki 190296 2010. február 12. 10:54
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem egy TRUMPTER T-55-öst, a finn tolólapos változatot, gondoltam elszöszmötölök vele...az összeállítási rajzon láttam hogy rengeteg felhasználás nélkül maradó alkatrész marad, az valamelyik másik T-55 válozathoz tartozik...nem tudnátok megsegíteni TRUMPETER T-55 összeállítási útmutatóval, hogy eldöntsem kb melyik fel nem használandó alkatrész hová való? Hátha valami más, érdekes változat is összállítható így belőlle?
Sempi 190295 2010. február 7. 13:36
Válasz erre
Plakát
Plakát

A versenyt a Sámán Online Makett Klub szervezi!
antarktika 190294 2010. február 7. 08:02
Válasz erre
Az 1-es nem terepre való, túlpörgeted a motort és váltáskor annyira lelassul az amúgy sem száguldó vas, hogy mire felváltasz megáll. Pocsolya az pocsolya:) Ott csak fürödni lehet, mivel az ék alakú orr felnyomja az iszapot és vizet. Ezért van ott elvileg a vízvető, de nem sokat ér. Annyit lehet tompítani, hogy amikor hajtasz bele akkor lassítasz és amikor már emeli az orrát, akkor adsz gázt. Ám a fürdést nem fogod elkerülni. Volt olyan, hogy 5 cm vastag sár volt rajtunk, úgy néztünk ki, mint Hany Istók neve napján..:)
gaunt 190293 2010. február 6. 18:12
Válasz erre
Akkor mire jó az 1-es? Telepen manőverezni, meg beállni a garázsba? Esetleg magcsinálhaom, hogy pl. nagy és mély pocsolya van előttem, és leváltok egyesbe? Csak azért kérdem, mert egy párszor mentem bele ilyenekbe, de az eredmény kivétel nélkül az volt, hogy fürödtem. :) Mindig túl gyorsan megyek bele, még kettes fokozatban is alapjáraton :)
antarktika 190292 2010. február 6. 17:58
Válasz erre
Igen, két kattanásra behúzni, majd nagy gáz és előre 1 kattanásig. Soha ne indulj 1-es sebességi fokozatban, ha nagy az emelkedő, akkor is 2-es és felező ( 1 kattanás ). Fékezni se a lábfékkel fékezz, mert nem fogja meg, akkor is inkább a felezőt használd és ha megfogadsz egy jó tanácsot, akkor sohase válts lejtőn. Tapasztalatból mondom:)
gaunt 190291 2010. február 6. 17:17
Válasz erre
Hát igen, a ruszki technika strapabíró. Nem kicsit. Nagyon. :)
Nálam egyébként néha van, hogy akarom hármasba tenni, de mire sikerül, a tank már áll. De azért ezt a kuplung nélküli dolgot nem próbálom ki, mivel sajnos nem az enyém a gép.

Tényleg, emelkedőn hogy kell elindulni vele? Ha jól tudom nincs benne olyan kézifék mint az autókban. Talán mindkét botot két kattanásig hátra, aztán amikor engedem fel a kuplungot, vissza 1 kattig?
antarktika 190290 2010. február 6. 17:00
Válasz erre
Ó, dehogynem! Be kell nyomni.
Csak - hogy páncélos szavaival éljek, én a Hold sarkán szolgáltam - arra jöttünk rá, hogyha szabályosan váltunk, akkor néha annyira lelassult a gép, hogy nehezen bírta a következő fokozatot. Így "harcszerű" körülmények között kuplungot nem használtunk, hihetetlen, de könnyebben és gyorsabban vette a sebességet...:) Ja, és nem lettek kuplungosak. Hiába no, orosz gépek:)
gaunt 190289 2010. február 6. 16:50
Válasz erre
"Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt."

Pont erre gondoltam! :)

"Mer' kuplunggal próbáltad:)"

Miért, be sem kell nyomni a kuplungot?
antarktika 190288 2010. február 6. 16:38
Válasz erre
Nem tudom mire gondolsz...

Arra, ahogy a botokkal kell bánni, vagy a kormánymű működésére? Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt.

"Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :)"

Mer' kuplunggal próbáltad:)
gaunt 190287 2010. február 6. 16:14
Válasz erre
Hali!

Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :)

Egy kérdésem lenne még: Az eredeti szervó nélküli változatoknál is ugyanúgy működik a kormányzás mint a szervósnál?
antarktika 190286 2010. február 6. 16:04
Válasz erre
antarktika 190285 2010. február 6. 15:58
Válasz erre
Kapcsoló kilicsnek hívják hivatalosan. Feladata, hogy rögzítse a sebességváltó kart, ez által a tolórudakat is. Hétköznapi nyelven azt jelenti, hogy nem engedte, hogy a váltókar kiugorjon a helyéről, ha már oly nehezen belegyömöszöltük két kézzel...:)

Szlengben csak békának hívtuk.
gaunt 190284 2010. február 5. 13:34
Válasz erre
Üdv!

Csak úgy kíváncsiságból kérdem, a T-55 sebességváltó karján van még egy kissebb bigyó, amit be kell húzni váltáskor, (legalábbis nekem ezt mondták, így is csináltam) az mit működtet?
Freddy 190283 2010. február 5. 11:44
Válasz erre
Azt tudom (meg látom a képeken is), hogy a csehszlovák változat a jellemzőbb.

De az első szállítmány még szovjet volt, és találtam ezeket ábrázoló képeket, amik alapján a Tamiya készlet átalakítása nélkül is lehet csillagos felségjelű magyar T-55-öst építeni:)
antarktika 190282 2010. február 5. 08:53
Válasz erre
libanon-Picture204
libanon-Picture204
libanon-Ts
libanon-Ts

Csak Neked. 55-ösök a cédrusok alatt.
antarktika 190281 2010. február 5. 08:47
Válasz erre
Nem azt állítottam, hogy a harmadik képen szereplő jármű alapján nem lehet magyar verziót építeni, csak azt, hogy jellemzőbb volt a fedeles.

A Holdnak nincs is sarka...:)
páncélos 190280 2010. február 5. 08:39
Válasz erre
Freddy!

A harmadik képen látható kocsiknak megfelelően, nyugodtan készíthetsz magyar változatot.
Antarktika a hold sarkán szolgált és csak csehszlovák kocsikat látott, viszont a motorházfedél kérdésben igazat adok neki.
antarktika 190279 2010. február 5. 06:29
Válasz erre
Én inkább cseh kocsit építenék, azon belül pedig mindegy, hogy DShK-s, vagy nem. Úgy tudom, hogy a Tamiya készlet adja mindkét verziót. Elvileg- mert gyakorlatban lehetett másképp is - a 80'-as években csak a szakasz-, század-, zászlóalj parancsnoki kocsik voltak légvédelmi géppuskások.

Általad ajtóknak nevezett tárgyak motorház fedelek. Ha magyar példányt építesz, akkor én mindenféleképpen feltenném, hisz ez volt a jellemző. Biztos volt olyan is, amiről leszerelték, de döntő többségben abban az időben rajta volt. Egyrészt akkoriban rendszeresek voltak a vízalatti átkelések, a mély gázló gyakorlatok, másrészt télen - nemcsak a hűtőzsaluk bezárásával - ezek zárásával melegen lehetett tartani a motort.
Freddy 190278 2010. február 5. 00:51
Válasz erre
Minden kérdésemre ilyen gyorsan találjak választ:
Megvan a két könyv, amiből ezek az archív fotók be lettek scannelve, végiglapoztam őket, a középső képen látható tankokról van egy másik beállításból készült fotó is, arra olyan 80%-90%-ra rámondhatjuk, hogy az ajtók nélküli, Tamiya által adott rács van a gépen.
Freddy 190277 2010. február 5. 00:39
Válasz erre
motorhaz
motorhaz
csillagos_T55
csillagos_T55
szovjethutoracs
szovjethutoracs

Sziasztok!

T-55-öst szeretnék építeni, a Tamiya-félét. Egy magyar járművet természetesen, a képen láthatót. Itt a fórumban találtam hozzá egy csomó képet, de én rendszerváltás előtti csillagos példányt szeretnék, olyanról nem volt sok kép.

-Jól gondolom, hogy ez a készletből a géppuska nélküli szovjet változat (tehát egy viszonylag korai példány)?
-Vajon hagyhatom a motorháztetejét a készletben megtalálható módon, vagy azért el kell készítenem a másik képen látható ajtócskákat rá? A harmadik kép magyar harckocsikat ábrázol
-Ezeket az ajtócskákat menet közben legalább részben felnyitották, ugye? (Meg ne főjön a motor)

Köszönöm a segítséget előre is!
romeo 190276 2010. január 29. 15:50
Válasz erre
T-55A +BMP-1,MN
T-55A +BMP-1,MN

Üdv!
romeo 190275 2010. január 26. 13:55
Válasz erre
Bocs!

Én tévedtem a pct. rakétás T-62 alvázon van.

Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.