<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
notarius | Adatlap | 190385 | 2010. március 16. 22:03 | ![]() | |
Kakukk | Adatlap | 190384 | 2010. március 16. 18:07 | ![]() | |
http://www.youtube.com/watch?v=jYdk6dBlfoE&feature=related Magyar t55? | |||||
Tamas | Adatlap | 190383 | 2010. március 16. 08:33 | ![]() | |
Sziasztok! Abban szeretném a segítségeteket kérni ,hogy az Italeri T-55séből melyik Magyarországon is használt változatot lehet meg építeni a legkevesebb kiegészítő készítésével . Ja és leginkább olyan érdekelne amin nem volt légvédelmi-géppuska . Vagy normál esetben nem volt felszerelve? Előre is köszönöm! | |||||
Vidgul | Adatlap | 190382 | 2010. március 12. 20:09 | ![]() | |
Húúú! Köszönöm szépen a sok információt. Többet segítettetek mint a gugli :D. Az Accurate Armour (50 Font+pkg.) tornyát szemeltem ki én is mert a szkreccselést csak minimális szinten űzöm. Milliomos ugyan nem vagyok, de majd összejön rá a pénz. | |||||
Ákos | Adatlap | 190381 | 2010. március 12. 12:55 | ![]() | |
Zéé74 | Adatlap | 190380 | 2010. március 12. 10:38 | ![]() | |
charles | Adatlap | 190379 | 2010. március 12. 10:00 | ![]() | |
Vidgul Mindenképpen a Tamiyát válaszd. Az alváz késői változat, ezért mindenképp kell hozzá az Eduard 35554-es maratása. Csak ebben van a késői motorburkolat rácsa. Ha csak a rács kell, arra Eduard TP043. Ebben viszont a hátsó két kisebbik lemezen csak jelölve van a rács, nincs áttörve! Ha a fedő lemezt zárva teszed fel, nem látszik. Antarktika utalt a hátsó ládára, de ez nem volt mindegyiken,rakhatod az üza tartályt is. A toronyról van egy-két közelim, ha kell, igaz Centurion alvázon. Arra figyelj, hogy T-72 lánctalp és meghajtó görgő kell hozzá! Ha titokban milliomos vagy, az Accurate Armour tudtommal csinálja a tornyot gyantából. | |||||
notarius | Adatlap | 190378 | 2010. március 12. 07:52 | ![]() | |
Én éppen egy ilyet építek. :) | |||||
antarktika | Adatlap | 190377 | 2010. március 12. 07:45 | ![]() | |
Válaszd a Tamiyát mindenféleképpen. A finnek lengyel gyártmányú T-55-ösöket használtak, amit később kisebb kiegészítőkkel láttak el. A T-55A alváza és a T-55AM1 ( szovjet terminológia szerint ) alváza között nem nagyon van különbség, eltérés inkább a T-55A és a T-55AM2 között van, ugyanis itt a haspáncél, az orrpáncél kiegészítő páncélzatot kapott, de ebből a finneknek nem volt. Nyugodtan építhetsz lengyel alvázat köténnyel, de mindenféleképpen képek alapján dolgozz, mert az általad csatolt képen is látható, hogy azon a gépen a 3-ik külső üzemanyagtartály helyett egy láda van, illetve a farpáncélon is van keresztbe egy tároló. www.military-today.com/artillery/marksman_images.htm A neten fellelhető információk szerint e gépek lengyel alváz felhasználásával épültek, de ezzel én vitatkoznék, bár lehet nincs igazam, én inkább a szovjet alváz felhasználására tippelek, favorizálom. A konkrét típus megnevezése ltPsv-90. | |||||
Freddy | Adatlap | 190376 | 2010. március 12. 00:46 | ![]() | |
Tamiyát válaszd, nekem megvan a Tamiya és a Trumpeter is, előbbi sokkal jobb, a Trumpeteré valahogy magas, nem adja ki azt a jó kis lapos T55-formát. Sima T-55 és AM alváza között nincs nagy különbség, ha jól tudom, az AM egy plusz toronypáncélzattal meg felújított lövegirányzó berendezésekkel ellátott példány, nem egy fejlesztett alváz. A képen látható szoknyát a Tamiya nem adja, bár ha ilyen ambíciózus átépítő vagy, azt a pár rézlemezt levágni nem lesz gond. A másik, hogy vajon melyik fajta motorháztető van rajta? A szovjet gyártmányúhoz megfelel a Tamiya, de a csehszlovákhoz, amilyen pl a magyar AM-ek nagy része is volt, átépítés kell. Más kérdés, hogy, ha jól tudom, a magyar tankokat csak itthon hívták AM-nek, nemzetközi jelölés szerint AM2. | |||||
Vidgul | Adatlap | 190375 | 2010. március 11. 23:48 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy kérdésem ami a profiknak kissé amatőrnek hangozhat. A T-55 és a T-55AM alváza között van különbség? Egy eszement projekt foglalkoztat. A finn hadsereg kötelékében szolgál 7 darab T-55AM brit Marksman légvédelmi toronnyal. Annyira bizarr, hogy meg kell építenem de a SKIF T-55AM kitje egy rémálom, inkább a Tamiya vagy a Trumpeter valamelyik T-55 alvázát alakítanám át AM-nek. Vélemény? Ötlet? Előre is köszönöm. | |||||
páncélos | Adatlap | 190374 | 2010. március 10. 15:23 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190373 | 2010. március 9. 07:57 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190372 | 2010. március 8. 20:44 | ![]() | |
Köszönöm! Most már legalább tudom hogy hívják ezt magyarul. Visszatérve a lengyel T-55-ösökhöz, kíváncsi lennék, miért emelték meg a parancsnoki kupola hátsó periszkópjait. | |||||
antarktika | Adatlap | 190371 | 2010. március 8. 20:21 | ![]() | |
Magassági irányzógép - a szabályzat szerint. | |||||
gaunt | Adatlap | 190370 | 2010. március 8. 19:28 | ![]() | |
Nem, nem az irányítótömbre gondolok. A következő oldalon van a második képen, a 2-es számmal jelölve, a német úgy nevezi, elektromaschinenverstarker (de szép hosszú szó! :)) A prpbléma az hogy egy mukkot sem tudok németül. www.kotsch88.de/stabi-stp-2.htm | |||||
antarktika | Adatlap | 190369 | 2010. március 8. 19:21 | ![]() | |
Hát ilyen cirill betűket még nem láttam:) Az irányítótömbre gondolsz? | |||||
gaunt | Adatlap | 190368 | 2010. március 8. 19:13 | ![]() | |
Bakker, itt nem lehet cirill betűkkel írni. Mégegyszer oroszul: ElektroMasinnij Uszilityel | |||||
gaunt | Adatlap | 190367 | 2010. március 8. 19:11 | ![]() | |
Arra az EMU-ra gundoltam, ami a toronyforgató motort irányítja. Kapcsolódik a stabilizátorhoz. Oroszul: Электромашинный усилитель | |||||
antarktika | Adatlap | 190366 | 2010. március 8. 19:04 | ![]() | |
Igen, én is erre tippeltem. Az egy műszaki feladatú harckocsi és az aknamentesítés a feladata. Ha jól tudom, akkor az aknamezőn keresztül lövik a rakétát, mely magával húz egy robbanótölteteket tartalmazó "zsínórt". Ezt a zsínórt felrobbantva a lökéshullám és a nyomás felrobbantja az aknákat. Láttam ilyen konténeres gépről készült képet, de AM-en, vagy AMS-en nem láttam. Milyen EMU? | |||||
gaunt | Adatlap | 190365 | 2010. március 8. 18:22 | ![]() | |
Antarktika! Az egyik Steven Zaloga könyvben van egy kép egy T-55-ről amin pont ott van valami konténer, nyitva van a fedele, és egy rakétaszerűség van benne. Hogy mire jó, azt nemtom. Kicsit más: Az EMU-ra mi a helyes magyar kifejezés? A T-55-ben milyen típusú EMU-volt? | |||||
antarktika | Adatlap | 190364 | 2010. március 8. 17:57 | ![]() | |
Valószínű, hogy közel állsz a valósághoz, biztos takarékossági okok miatt nem szerelték fel mindegyikre. Azért lengyel barátaink elég kísérletező kedvűek lehettek az 55-ös terén, mert például ezt sem tudom mi lehet a motortér felett. Tippem lenne, de ... | |||||
gaunt | Adatlap | 190363 | 2010. március 8. 17:19 | ![]() | |
Az azért kicsit fura szerintem, hogy a páncéltesten nincs BDD. Sok Meridáról hiányzik egyébként. Miért nem szerelték fel? Háború esetén így szívtak volna rendesen, a ruszki és csehszlovák gyártmányú AM-eknek meg sem kottyantak volna a 105mm-es lövedékek, ezt viszont simán ki lehetett lőni. Lehet, hogy így nem fogyasztott annyit a motor, meg nem volt annyira orrnehéz, de én inkább választanám a plusz páncélt. Szerintem nem mindegy, hogy 190/190 vagy 330/420 a páncélvédelem. | |||||
antarktika | Adatlap | 190362 | 2010. március 8. 17:02 | ![]() | |
Itt van, már mint múzeumi példányként és T-55AMS a típusjelzése. | |||||
gaunt | Adatlap | 190361 | 2010. március 8. 15:39 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 190360 | 2010. március 8. 15:24 | ![]() | |
Erre azt válaszolja majd Gaunt: Én M1A2-vel érkezem... Na jó viccet bef. | |||||
antarktika | Adatlap | 190359 | 2010. március 8. 14:58 | ![]() | |
Akkor lassan mindent megfejtünk. Ha jól tudom, akkor a tűzvezető rendszere Drawa-TGA típusú. Ezek a lézerbesugárzásjelzők ugyanazok lehetnek, mint a Twardyn? Páncélos! Ennek nem kell villogó és szíréna, mert ha meglátják, akkor már elsőbbséget adnak. | |||||
gaunt | Adatlap | 190358 | 2010. március 8. 14:48 | ![]() | |
Antarktika! Az első tipped jó volt, az bizony szélszenzor! Ami a BDD-n van az pedig a lézerbesugárzásjelző, ebből van még 2 a torony hátulján. | |||||
páncélos | Adatlap | 190357 | 2010. március 8. 14:44 | ![]() | |
Akkor a kék villogó mellé a sziréna, hogy a megkülönböztető jelzés rendben legyen, hátha valaki nem ad elsőbbséget. | |||||
antarktika | Adatlap | 190356 | 2010. március 8. 14:16 | ![]() | |
Biztos, hogy nem a TV stábhoz tartozó. Van egy csomó képem ezekről a gépekről, amikor nincsenek rajta a médiások. Azt már én is kiderítettem, hogy ugyanazt a tűzvezetőrendszert kapta, mint a Twardy. Már a Merida is ezzel futott, de a kiegészítő kütyüket nem láttam még azokon sem. | |||||
páncélos | Adatlap | 190355 | 2010. március 8. 14:12 | ![]() | |
Jó kép. Bekarikáztam még pár dolgot. Válaszolva kérdésedre nem tudom. De ahogyan elnézem, egy TV stáb dolgozott a gépen így lehet, hogy nekik valami hang, vagy képrögzítő vacak. | |||||
antarktika | Adatlap | 190354 | 2010. március 8. 13:35 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190353 | 2010. március 8. 13:33 | ![]() | |
Kérhetnéd. Csak nem tudom prezentálni. | |||||
antarktika | Adatlap | 190352 | 2010. március 8. 13:32 | ![]() | |
Nem a 62-est vitattam, de nekem hosszabbnak tűnt. Lehet, hogy a hátrafordított torony miatt. | |||||
páncélos | Adatlap | 190351 | 2010. március 8. 13:31 | ![]() | |
Kérhetném 4x ekkorában, a jobb elemzés érdekében? | |||||
páncélos | Adatlap | 190350 | 2010. március 8. 13:29 | ![]() | |
A képen T-62-ek vannak és szerintem 115-ös löveggel. Csak a modernizációsorán hővédőburkolatot kapott, ami itt jelen esetben hiányos. | |||||
antarktika | Adatlap | 190349 | 2010. március 8. 13:26 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190348 | 2010. március 6. 13:19 | ![]() | |
Üdv! Az összes T-55 változat D-10T2Sz löveggel van felszerelve. Különbség azért van: A modernizált változatok (M, AM, AMV, stb.) csövén hőkiegyenlítő köpeny található. A sima D-10T, ha jól tudom a T-54-2(Obr.1949g) és a T-54-3(Obr.1951g) típusokon volt megtalálható. Ezeken nem volt rajta a füstelszívó. A T-54A D-10TG lövege már ugyanúgy nézett ki mint a D-10T2Sz. (T-54B-től) | |||||
ftamas | Adatlap | 190347 | 2010. március 6. 12:09 | ![]() | |
Sziasztok, Érdekelne mi a különbség a D-10T (T-55 tankon) D-10T2S (T-55A tankon)lövegcsövek között. A különbség szemmel látható? Itt arra gondolok, hogy van egy D-10T lövegcsövem, amit T-55A tankra szeretnék felrakni, viszont tudtommal D-10T2S volt ezen a tankon. Köszi! | |||||
mykman | Adatlap | 190345 | 2010. március 2. 12:08 | ![]() | |
Bármelyik művészellátóban kapni white spiritet. A windsor & newton márkát ajánlom de valójában bármelyik jó. Nekem szagtalan van és bevált. | |||||
Freddy | Adatlap | 190344 | 2010. március 1. 18:10 | ![]() | |
White spiritről már sok jót hallottam, hol lehet azt beszerezni? Terpentinem van itthon egy nagy üveggel:) Figurákhoz egyébként jól jön a 2-3 napos száradás, járműveknél meg ki győzöm várni, de ha kevésbé aggresszív, akkor talán teszek egy próbát vele (pigmentfixálásnak terpentinnel még nem mertem nekiugrani). Lakkozni a fény beállítása miatt szoktam csak, meg max matricákat, akril-enamel vitában meg az dönt, hogy éppen mi van itthon:) | |||||
mykman | Adatlap | 190343 | 2010. március 1. 13:25 | ![]() | |
Freddy , használj terpentin helyett inkább white spiritet. Kevésbé agresszív és gyorsan szárad. A lakkozást meg max durva technikák kipróbálása esetén használd hogy visszamosható legyen ha nem úgy sikerül ahogy eltervezted. Javaslom helyette az akril-olaj-enamel festékek variálását mivel így nem oldja egyik réteg a másikat. Remélem mondtam újdonságot is :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 190342 | 2010. február 27. 15:55 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 190340 | 2010. február 26. 07:44 | ![]() | |
Nem, írom is, hogy a művészolajozás után lakkoztam. A művészolajat figurás tapasztalatok alapján terpentinnel hígítom. Ettől matt lesz a felülete. Lenolajjal hígítva lenne fényes, meg úgy nem is eszi annyira az alatta lévő festékeket, de úgy hosszabb a száradási idő, meg általában a matt a kívánatos, úgyhogy a lenolajat még nem próbáltam. | |||||
antarktika | Adatlap | 190339 | 2010. február 26. 07:04 | ![]() | |
Ismerem ezt a színt, de ez alapból hamvas. A művészolajtól lett fényes a Tied? | |||||
Freddy | Adatlap | 190338 | 2010. február 25. 20:32 | ![]() | |
Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni) XF67 Nato Green | |||||
Freddy | Adatlap | 190337 | 2010. február 25. 16:38 | ![]() | |
Köszönöm a dícsértetet, örülök, hogy tetszik! A létező szocializmus bűzét kevés dolog árasztja jobban, mint egy fényes, piszkoszöld korai T-54/55-ös:) A Games Workshop alapozósprayével alapoztam: először alulról feketével, majd felülről fehérrel fújtam meg. Erről nem szedi le a festéket a terpentin. (Vagy legalábbis csak nehezen), és jól tapad rá a festék. Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni). A további lépéseknek köszönhetően a végeremény ennél kicsit sötétebb! Szépen, óvatosan minden kiálló dolgot körbefolyattam fekete művészolajjal. Mikor megszáradt (3 nap!), lekentem a Revell fényes enamel lakkjával. A képek alapján ezeket a tankokat fényesre festették, és Adam Wilder(?) is ezt írja a ProModellben a kétrészes T-55-ösös cikkben. (Ekkor raktam fel a matricát a HAD 1/35-ös T55/72-es készletéből, arra ment még egy kis lakk) Erre került nagyon minimális koptatás (búvónyílások környéke), de tényleg csak kicsi és kevés helyre, a háttérsztori szerint a jeles alkalomra ugye rendbetették a tankot. Ezután jött a por és a sár (Wargammers pigmentjeivel): lentre,a futóműre sár, a fenti részekre meg kb egyenletes, halvány porréteg, hogy ne vegye el a fényt. A nagyon kiálló részekről vissza is töröltem. A kipufogó nagyon híg sáralap+rozsdaszín pigment kombinációt kapott, a két outputnyílásra (kipufogó vége, ágyúcsőtorkolata) még ment egy kis fekete külön. A futómű elemeinek festését a fentiekhez képest kicsit egyszerűsítettem, még a kereten lealapoztam és lefestettem, fekete olaj helyett GW-s Badab Black wash-sal. A lánctalp: a natúr anyagára égett fém szárazecset, GW-s Badab Black+Devlan mud wash és erre finom alumínium szárazecset került, majd a helyére téve az is kapott egy kis sarat (nem olyan sokat, mint pl a futógörgők belseje, a vastagját gondolom leveri magáról forgás közben) A figurát Louvre művészolajjal festettem. | |||||
antarktika | Adatlap | 190336 | 2010. február 25. 15:50 | ![]() | |
Milyen színt, festéket használtál, mert nagyon jól eltaláltad annak a kornak a színét és fényét! | |||||
páncélos | Adatlap | 190335 | 2010. február 24. 08:28 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 190334 | 2010. február 24. 08:09 | ![]() | |
A láncot és a géppuskanyjlást benéztem, az ajtó viszont csak ideiglenes, levehető (a készletben levők közül ez hasonlított leginkább), és a figura sem ott lesz valószínűleg, hanem a parancsnoki kupolában. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Még nem mutat sokat.