/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
notarius 190385 2010. március 16. 22:03
Válasz erre
DSCN2094
DSCN2094
DSCN2095
DSCN2095

Még nem mutat sokat.
Kakukk 190384 2010. március 16. 18:07
Válasz erre
http://www.youtube.com/watch?v=jYdk6dBlfoE&feature=related

Magyar t55?
Tamas 190383 2010. március 16. 08:33
Válasz erre
Sziasztok! Abban szeretném a segítségeteket kérni ,hogy az Italeri T-55séből melyik Magyarországon is használt változatot lehet meg építeni a legkevesebb kiegészítő készítésével . Ja és leginkább olyan érdekelne amin nem volt légvédelmi-géppuska .
Vagy normál esetben nem volt felszerelve?

Előre is köszönöm!
Vidgul 190382 2010. március 12. 20:09
Válasz erre
Húúú!

Köszönöm szépen a sok információt. Többet segítettetek mint a gugli :D. Az Accurate Armour (50 Font+pkg.) tornyát szemeltem ki én is mert a szkreccselést csak minimális szinten űzöm. Milliomos ugyan nem vagyok, de majd összejön rá a pénz.
Ákos 190381 2010. március 12. 12:55
Válasz erre
Képet kérünk!
Ez annyira ronda hogy már szép...
Zéé74 190380 2010. március 12. 10:38
Válasz erre
charles 190379 2010. március 12. 10:00
Válasz erre
74-1
74-1
74-2
74-2
t55marksman5dd
t55marksman5dd

Vidgul

Mindenképpen a Tamiyát válaszd. Az alváz késői változat, ezért mindenképp kell hozzá az Eduard 35554-es maratása. Csak ebben van a késői motorburkolat rácsa. Ha csak a rács kell, arra Eduard TP043. Ebben viszont a hátsó két kisebbik lemezen csak jelölve van a rács, nincs áttörve! Ha a fedő lemezt zárva teszed fel, nem látszik.
Antarktika utalt a hátsó ládára, de ez nem volt mindegyiken,rakhatod az üza tartályt is. A toronyról van egy-két közelim, ha kell, igaz Centurion alvázon.
Arra figyelj, hogy T-72 lánctalp és meghajtó görgő kell hozzá!
Ha titokban milliomos vagy, az Accurate Armour tudtommal csinálja a tornyot gyantából.
notarius 190378 2010. március 12. 07:52
Válasz erre
antarktika 190377 2010. március 12. 07:45
Válasz erre
Válaszd a Tamiyát mindenféleképpen. A finnek lengyel gyártmányú T-55-ösöket használtak, amit később kisebb kiegészítőkkel láttak el. A T-55A alváza és a T-55AM1 ( szovjet terminológia szerint ) alváza között nem nagyon van különbség, eltérés inkább a T-55A és a T-55AM2 között van, ugyanis itt a haspáncél, az orrpáncél kiegészítő páncélzatot kapott, de ebből a finneknek nem volt. Nyugodtan építhetsz lengyel alvázat köténnyel, de mindenféleképpen képek alapján dolgozz, mert az általad csatolt képen is látható, hogy azon a gépen a 3-ik külső üzemanyagtartály helyett egy láda van, illetve a farpáncélon is van keresztbe egy tároló.
www.military-today.com/artillery/marksman_images.htm

A neten fellelhető információk szerint e gépek lengyel alváz felhasználásával épültek, de ezzel én vitatkoznék, bár lehet nincs igazam, én inkább a szovjet alváz felhasználására tippelek, favorizálom. A konkrét típus megnevezése ltPsv-90.
Freddy 190376 2010. március 12. 00:46
Válasz erre
Tamiyát válaszd, nekem megvan a Tamiya és a Trumpeter is, előbbi sokkal jobb, a Trumpeteré valahogy magas, nem adja ki azt a jó kis lapos T55-formát.

Sima T-55 és AM alváza között nincs nagy különbség, ha jól tudom, az AM egy plusz toronypáncélzattal meg felújított lövegirányzó berendezésekkel ellátott példány, nem egy fejlesztett alváz.

A képen látható szoknyát a Tamiya nem adja, bár ha ilyen ambíciózus átépítő vagy, azt a pár rézlemezt levágni nem lesz gond.
A másik, hogy vajon melyik fajta motorháztető van rajta? A szovjet gyártmányúhoz megfelel a Tamiya, de a csehszlovákhoz, amilyen pl a magyar AM-ek nagy része is volt, átépítés kell. Más kérdés, hogy, ha jól tudom, a magyar tankokat csak itthon hívták AM-nek, nemzetközi jelölés szerint AM2.
Vidgul 190375 2010. március 11. 23:48
Válasz erre
A groteszk
A groteszk

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem ami a profiknak kissé amatőrnek hangozhat. A T-55 és a T-55AM alváza között van különbség? Egy eszement projekt foglalkoztat. A finn hadsereg kötelékében szolgál 7 darab T-55AM brit Marksman légvédelmi toronnyal. Annyira bizarr, hogy meg kell építenem de a SKIF T-55AM kitje egy rémálom, inkább a Tamiya vagy a Trumpeter valamelyik T-55 alvázát alakítanám át AM-nek. Vélemény? Ötlet? Előre is köszönöm.
páncélos 190374 2010. március 10. 15:23
Válasz erre
antarktika 190373 2010. március 9. 07:57
Válasz erre
000
000

Ezekre gondolsz? Szerintem a jobb kilátás miatt.
gaunt 190372 2010. március 8. 20:44
Válasz erre
Köszönöm! Most már legalább tudom hogy hívják ezt magyarul.

Visszatérve a lengyel T-55-ösökhöz, kíváncsi lennék, miért emelték meg a parancsnoki kupola hátsó periszkópjait.
antarktika 190371 2010. március 8. 20:21
Válasz erre
Magassági irányzógép - a szabályzat szerint.
gaunt 190370 2010. március 8. 19:28
Válasz erre
Nem, nem az irányítótömbre gondolok. A következő oldalon van a második képen, a 2-es számmal jelölve, a német úgy nevezi, elektromaschinenverstarker (de szép hosszú szó! :)) A prpbléma az hogy egy mukkot sem tudok németül.
www.kotsch88.de/stabi-stp-2.htm
antarktika 190369 2010. március 8. 19:21
Válasz erre
Hát ilyen cirill betűket még nem láttam:)

Az irányítótömbre gondolsz?
gaunt 190368 2010. március 8. 19:13
Válasz erre
Bakker, itt nem lehet cirill betűkkel írni.
Mégegyszer oroszul: ElektroMasinnij Uszilityel
gaunt 190367 2010. március 8. 19:11
Válasz erre
Arra az EMU-ra gundoltam, ami a toronyforgató motort irányítja. Kapcsolódik a stabilizátorhoz.
Oroszul: Электромашинный усилитель
antarktika 190366 2010. március 8. 19:04
Válasz erre
img_24_19651_2
img_24_19651_2
img_24_19651_0
img_24_19651_0

Igen, én is erre tippeltem. Az egy műszaki feladatú harckocsi és az aknamentesítés a feladata. Ha jól tudom, akkor az aknamezőn keresztül lövik a rakétát, mely magával húz egy robbanótölteteket tartalmazó "zsínórt". Ezt a zsínórt felrobbantva a lökéshullám és a nyomás felrobbantja az aknákat. Láttam ilyen konténeres gépről készült képet, de AM-en, vagy AMS-en nem láttam.

Milyen EMU?
gaunt 190365 2010. március 8. 18:22
Válasz erre
Antarktika!

Az egyik Steven Zaloga könyvben van egy kép egy T-55-ről amin pont ott van valami konténer, nyitva van a fedele, és egy rakétaszerűség van benne. Hogy mire jó, azt nemtom.

Kicsit más: Az EMU-ra mi a helyes magyar kifejezés? A T-55-ben milyen típusú EMU-volt?
antarktika 190364 2010. március 8. 17:57
Válasz erre
a10975ace7e4c882
a10975ace7e4c882

Valószínű, hogy közel állsz a valósághoz, biztos takarékossági okok miatt nem szerelték fel mindegyikre. Azért lengyel barátaink elég kísérletező kedvűek lehettek az 55-ös terén, mert például ezt sem tudom mi lehet a motortér felett. Tippem lenne, de ...
gaunt 190363 2010. március 8. 17:19
Válasz erre
Az azért kicsit fura szerintem, hogy a páncéltesten nincs BDD. Sok Meridáról hiányzik egyébként. Miért nem szerelték fel? Háború esetén így szívtak volna rendesen, a ruszki és csehszlovák gyártmányú AM-eknek meg sem kottyantak volna a 105mm-es lövedékek, ezt viszont simán ki lehetett lőni. Lehet, hogy így nem fogyasztott annyit a motor, meg nem volt annyira orrnehéz, de én inkább választanám a plusz páncélt. Szerintem nem mindegy, hogy 190/190 vagy 330/420 a páncélvédelem.
antarktika 190362 2010. március 8. 17:02
Válasz erre
T-55AMS_Museum_of_Polish_Army-004
T-55AMS_Museum_of_Polish_Army-004

Itt van, már mint múzeumi példányként és  T-55AMS a típusjelzése.
gaunt 190361 2010. március 8. 15:39
Válasz erre
Páncélos!

Én Leo2A6 párti vagyok! :-))
páncélos 190360 2010. március 8. 15:24
Válasz erre
Erre azt válaszolja majd Gaunt: Én M1A2-vel érkezem...
Na jó viccet bef.
antarktika 190359 2010. március 8. 14:58
Válasz erre
Akkor lassan mindent megfejtünk. Ha jól tudom, akkor a tűzvezető rendszere Drawa-TGA típusú. Ezek a lézerbesugárzásjelzők ugyanazok lehetnek, mint a Twardyn?

Páncélos!

Ennek nem kell villogó és szíréna, mert ha meglátják, akkor már elsőbbséget adnak.
gaunt 190358 2010. március 8. 14:48
Válasz erre
Antarktika!

Az első tipped jó volt, az bizony szélszenzor! Ami a BDD-n van az pedig a lézerbesugárzásjelző, ebből van még 2 a torony hátulján.
páncélos 190357 2010. március 8. 14:44
Válasz erre
Akkor a kék villogó mellé a sziréna, hogy a megkülönböztető jelzés rendben legyen, hátha valaki nem ad elsőbbséget.
antarktika 190356 2010. március 8. 14:16
Válasz erre
Biztos, hogy nem a TV stábhoz tartozó. Van egy csomó képem ezekről a gépekről, amikor nincsenek rajta a médiások.  Azt már én is kiderítettem, hogy ugyanazt a tűzvezetőrendszert kapta, mint a Twardy. Már a Merida is ezzel futott, de a kiegészítő kütyüket nem láttam még azokon sem.
páncélos 190355 2010. március 8. 14:12
Válasz erre
T-55 érdekes
T-55 érdekes

Jó kép. Bekarikáztam még pár dolgot.
Válaszolva kérdésedre nem tudom. De ahogyan elnézem, egy TV stáb dolgozott a gépen így lehet, hogy nekik valami hang, vagy képrögzítő vacak.
antarktika 190354 2010. március 8. 13:35
Válasz erre
img_6_22404_3
img_6_22404_3

Ha már így online-ban vagyunk, akkor azt mond meg, hogy a lengyel gépen az L-2 talapzatán az mi? Szélszenzor?
antarktika 190353 2010. március 8. 13:33
Válasz erre
Kérhetnéd. Csak nem tudom prezentálni.
antarktika 190352 2010. március 8. 13:32
Válasz erre
Nem a 62-est vitattam, de nekem hosszabbnak tűnt. Lehet, hogy a hátrafordított torony miatt.
páncélos 190351 2010. március 8. 13:31
Válasz erre
Kérhetném 4x ekkorában, a jobb elemzés érdekében?
páncélos 190350 2010. március 8. 13:29
Válasz erre
A képen T-62-ek vannak és szerintem 115-ös löveggel.
Csak a modernizációsorán hővédőburkolatot kapott, ami itt jelen esetben hiányos.
antarktika 190349 2010. március 8. 13:26
Válasz erre
0_29e7e_331e08ed_XL
0_29e7e_331e08ed_XL

Mintha 125 mm-es löveg lenne.
gaunt 190348 2010. március 6. 13:19
Válasz erre
Üdv!

Az összes T-55 változat D-10T2Sz löveggel van felszerelve. Különbség azért van: A modernizált változatok (M, AM, AMV, stb.) csövén hőkiegyenlítő köpeny található.
A sima D-10T, ha jól tudom a T-54-2(Obr.1949g) és a T-54-3(Obr.1951g) típusokon volt megtalálható. Ezeken nem volt rajta a füstelszívó. A T-54A D-10TG lövege már ugyanúgy nézett ki mint a D-10T2Sz. (T-54B-től)
ftamas 190347 2010. március 6. 12:09
Válasz erre
Sziasztok,
Érdekelne mi a különbség a D-10T (T-55 tankon) D-10T2S (T-55A tankon)lövegcsövek között.
A különbség szemmel látható? Itt arra gondolok, hogy van egy D-10T lövegcsövem, amit T-55A tankra szeretnék felrakni, viszont tudtommal D-10T2S volt ezen a tankon.
Köszi!
mykman 190345 2010. március 2. 12:08
Válasz erre
Bármelyik művészellátóban kapni white spiritet. A windsor & newton márkát ajánlom de valójában bármelyik jó. Nekem szagtalan van és bevált.
Freddy 190344 2010. március 1. 18:10
Válasz erre
White spiritről már sok jót hallottam, hol lehet azt beszerezni? Terpentinem van itthon egy nagy üveggel:) Figurákhoz egyébként jól jön a 2-3 napos száradás, járműveknél meg ki győzöm várni, de ha kevésbé aggresszív, akkor talán teszek egy próbát vele (pigmentfixálásnak terpentinnel még nem mertem nekiugrani).
Lakkozni a fény beállítása miatt szoktam csak, meg max matricákat, akril-enamel vitában meg az dönt, hogy éppen mi van itthon:)
mykman 190343 2010. március 1. 13:25
Válasz erre
Freddy , használj terpentin helyett inkább white spiritet. Kevésbé agresszív és gyorsan szárad. A lakkozást meg max durva technikák kipróbálása esetén használd hogy visszamosható legyen ha nem úgy sikerül ahogy eltervezted. Javaslom helyette az akril-olaj-enamel festékek variálását mivel így nem oldja egyik réteg a másikat. Remélem mondtam újdonságot is :)
mig23papa 190342 2010. február 27. 15:55
Válasz erre
Tamija
Tamija

Eladó a képen látható rádió távirányítású makett, eredeti állapotban, fém kiegészítőkkel, tartalék lánctalppal, és a hozzá szükséges festékkel együtt. Irány ár 40 000 Ft. A makett Magasdi György barátom kínálja, de az érdeklődést az én emilemre várom.

mig23papa@freemail.hu
Freddy 190340 2010. február 26. 07:44
Válasz erre
Nem, írom is, hogy a művészolajozás után lakkoztam.

A művészolajat figurás tapasztalatok alapján terpentinnel hígítom. Ettől matt lesz a felülete. Lenolajjal hígítva lenne fényes, meg úgy nem is eszi annyira az alatta lévő festékeket, de úgy hosszabb a száradási idő, meg általában a matt a kívánatos, úgyhogy a lenolajat még nem próbáltam.
antarktika 190339 2010. február 26. 07:04
Válasz erre
Ismerem ezt a színt, de ez alapból hamvas. A művészolajtól lett fényes a Tied?
Freddy 190338 2010. február 25. 20:32
Válasz erre
Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni)

XF67 Nato Green
Freddy 190337 2010. február 25. 16:38
Válasz erre
Köszönöm a dícsértetet, örülök, hogy tetszik! A létező szocializmus bűzét kevés dolog árasztja jobban, mint egy fényes, piszkoszöld korai T-54/55-ös:)

A Games Workshop alapozósprayével alapoztam: először alulról feketével, majd felülről fehérrel fújtam meg. Erről nem szedi le a festéket a terpentin. (Vagy legalábbis csak nehezen), és jól tapad rá a festék.
Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni). A további lépéseknek köszönhetően a végeremény ennél kicsit sötétebb!
Szépen, óvatosan minden kiálló dolgot körbefolyattam fekete művészolajjal.
Mikor megszáradt (3 nap!), lekentem a Revell fényes enamel lakkjával. A képek alapján ezeket a tankokat fényesre festették, és Adam Wilder(?) is ezt írja a ProModellben a kétrészes T-55-ösös cikkben. (Ekkor raktam fel a matricát a HAD 1/35-ös T55/72-es készletéből, arra ment még egy kis lakk)
Erre került nagyon minimális koptatás (búvónyílások környéke), de tényleg csak kicsi és kevés helyre, a háttérsztori szerint a jeles alkalomra ugye rendbetették a tankot.
Ezután jött a por és a sár (Wargammers pigmentjeivel): lentre,a futóműre sár, a fenti részekre meg kb egyenletes, halvány porréteg, hogy ne vegye el a fényt. A nagyon kiálló részekről vissza is töröltem.

A kipufogó nagyon híg sáralap+rozsdaszín pigment kombinációt kapott, a két outputnyílásra (kipufogó vége, ágyúcsőtorkolata) még ment egy kis fekete külön.
A futómű elemeinek festését a fentiekhez képest kicsit egyszerűsítettem, még a kereten lealapoztam és lefestettem, fekete olaj helyett GW-s Badab Black wash-sal.
A lánctalp: a natúr anyagára égett fém szárazecset, GW-s Badab Black+Devlan mud wash és erre finom alumínium szárazecset került, majd a helyére téve az is kapott egy kis sarat (nem olyan sokat, mint pl a futógörgők belseje, a vastagját gondolom leveri magáról forgás közben)

A figurát Louvre művészolajjal festettem.
antarktika 190336 2010. február 25. 15:50
Válasz erre
Milyen színt, festéket használtál, mert nagyon jól eltaláltad annak a kornak a színét és fényét!
páncélos 190335 2010. február 24. 08:28
Válasz erre
T-55 tk.bvny
T-55 tk.bvny

Szerintem nagyon jó lesz.
Freddy 190334 2010. február 24. 08:09
Válasz erre
A láncot és a géppuskanyjlást benéztem, az ajtó viszont csak ideiglenes, levehető (a készletben levők közül ez hasonlított leginkább), és a figura sem ott lesz valószínűleg, hanem a parancsnoki kupolában.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.