<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Kalóz | Adatlap | 190422 | 2010. március 29. 18:37 | ||
gaunt | Adatlap | 190421 | 2010. március 29. 14:55 | ||
gaunt | Adatlap | 190420 | 2010. március 29. 14:46 | ||
Érdekes, Antarktikának és nekem műxik. Talán próbáld később. Most töltöm az eredeti szovjet könyvet, pár perc és megvan. Sokat nem segít az sem, mivel a 375-378 oldal valamiért hiányzik, és pont ez tárgyalja a dolgot. | |||||
Kalóz | Adatlap | 190419 | 2010. március 29. 14:36 | ||
Szia! Megnéztem, sajnos ezt írja ki: The file you are trying to access is temporarily unavailable.Pedig érdekelne a dolog. Ha feltöltenéd a másik könyvet, akkor megnézném azt a Buster gondot. Én u.i.valamivel jobb vagyok oroszban :)) Üdv: Kalóz | |||||
gaunt | Adatlap | 190418 | 2010. március 29. 14:30 | ||
Most néztem meg a T-62 eredeti szovjet könyvét. Tényleg van benne olyan kütyü! Csak nagyon el van rejtve! Azt írja a könyv: Buszter gidropnevmaticseszkogo privoda upravlenyija glavnim frikcionom. Sajna csak így tudtam leírni, itt cirill karakterek nem mennek. Annyit azért megértek belőle, hogy valami ... hidropneumatikus ... vezérlő ... kuplung. Sajnos nem túl jó az orosz nyelvtudásom. Ha érdekel feltöltöm ezt a könyvet is. Kövesd az alsó kék vezetéket a mellékelt képen (asszem a kék a levegő színkódja, vagy tévedek?) és a rögzítőfék rúd tövénél van egy bigyó, na az lesz az. Az eredeti szovjet 55-ösnél tényleg olyan nehéz volt a 2-es? Ezen most meg vagyok lepődve, mivel én csak VT-55 és BLG-t vezettem, ott a 2-es nagyon könnyű. De akkor az is más a csehszlovák/lengyel gépeken? | |||||
antarktika | Adatlap | 190417 | 2010. március 29. 13:53 | ||
Köszönöm szépen, már le is töltöttem. Belenézve számomra is érthetetlen ez a levegő rásegítés, mert nem hallottam még róla. A levegő rásegítés az indításkor kellett, de annak semmi köze a tengelykapcsolóhoz. Nekem az a gyanús, hogy angol nyelvű és az elején illusztrációként egy zsákmányolt ( ha jól tudom akkor szíria ) tank van. Valószínű, hogy nem az eredeti oroszt fordították le, hanem mahuk mókolták össze. A másik dolog, hogy a tengelykapcsoló pedálja alatt itt is látható a szervórugó. Ha rásegített a levegő, akkor minek a rugó? A 2-es sebességbe kapcsolás valóban - szinte - emberfeletti erőt igényel(t). 2-es sebességi fokozat az induló fokozat, ekkor a szinkronizálatlan váltó miatt két kézzel kellett a kulisszájába húzni, de tartani is kellett, amíg a fogaskerekek egyforma sebességet értek el és beugrott a helyére. Ilyenkor kívülről erős daráló hangot lehetett hallani és amikor beugrott, akkor meg is rándult a kocsi. | |||||
gaunt | Adatlap | 190416 | 2010. március 29. 13:28 | ||
Üdv Antarktika! Feltöltöttem a megauploadra, így mindenki elérheti akit érdekel. www.megaupload.com/ A könyv tele van illusztrációkkal, de sajnos nagyon rossz minőségűek a képek. Elméletileg a légrásegítéses rendszernek van egy kapcsolója a kuplung pedálja mellett, de én ezt nem igazán találom. Mellékelek egy képet a T-62 belső teréről, de szerintem ez ugyan úgy néz ki mint a T-55. A kuplung mellet csak a rögzítőfék karja van. Azt írja a könyv, hogy tilos elindítani a harckocsit úgy, hogy a rendszer be van kapcsolva. Találtam még egy érdekes dolgot, azt írja, "ne lepődj meg, ha a 2-es sebességbe kapcsolás rendkívüli erőt igényel" Mi van, ezek nem jutottak el a 3-asig? Ha a 2-es rendkívülinek számít akkor a 3-as mi? Emberfeletti? :) Én úgy tudom, a T-55 és T-62 erőátviteli rendszere ugyan az. Szóval ezért fura nekem ez a légrásegítéses cucc. | |||||
antarktika | Adatlap | 190415 | 2010. március 29. 11:44 | ||
Megnéztem a T-55-ös kuplungját. Jól emlékeztem, hogy nem emlékeztem semmiféle rásegítésre, teljesen mechanikus. A főtengelykapcsoló pedáljának kinyomását mindösszesen 1 db un. szervórugó segíti. | |||||
gaunt | Adatlap | 190414 | 2010. március 28. 14:28 | ||
Antarktika! Holnap feltöltöm! Azért látszik rajta, hogy amerikai, mivel a légvédelmi géppuskás T-62-est T-62A-nak nevezik. :) Pedig az A-ból csak néhány darab készült. | |||||
cseka76 | Adatlap | 190413 | 2010. március 28. 13:33 | ||
antarktika,köszi! | |||||
antarktika | Adatlap | 190412 | 2010. március 28. 13:19 | ||
antarktika | Adatlap | 190411 | 2010. március 28. 13:11 | ||
Szia! Érdekelne a könyv. A kuplunggal kapcsolatban meg annyit tudok mondani, hogy nem emlékszem, hogy lett volna ilyen benne, precízebben: nem emlékszem..:) Utána kell nézzek. | |||||
gaunt | Adatlap | 190410 | 2010. március 28. 11:08 | ||
Üdv Antarktika! Tegnap szereztem egy érdekes könyvet: A 73-as arab-izraeli háborúban zsákmányolt, majd amerikába szállított T-62-esek üzemeltetési utasítását. Mivel az angol nyelvtudásom magasan az orosz fölött van, így ezt kezdtem el olvasgatni. Találtam is benne egy érdekes dolgot: A T-62-nek légrásegítéses kuplungja volt a könyv szerint. Az egyik kérdésem az lenne, a szovjet gyártású szervó nélküli T-55-ösökben is volt ilyen? A másik pedig az, hogy a csehszlovák és lengyel gyártásúakon mivel helyettesítették ezt a berendezést? Ilyeneket vezettem, és nem emléxem, hogy használni kellett volna a légrásegítéses rendszert. Egyébként ha érdekel a könyv, fel tudom tölteni valamilyen fjlmegosztóra. | |||||
antarktika | Adatlap | 190409 | 2010. március 28. 07:56 | ||
Nyugodtan kereshetsz csehszlovák, lengyel T-55A-t is, ugyanolyan a magyar is. | |||||
cseka76 | Adatlap | 190408 | 2010. március 27. 13:42 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni abban a témában,hogy pontosan milyen búvónyílásai voltak a magyar T-55A-nak? Sok képet nem találtam erről a témáról a neten és nekem nem egyértelmű a dolog. A légvédelmi géppuskás verzió érdekelne főleg! Előre is köszi! cseka | |||||
romeo | Adatlap | 190407 | 2010. március 27. 10:45 | ||
HUJBI | Adatlap | 190406 | 2010. március 26. 08:17 | ||
páncélos | Adatlap | 190405 | 2010. március 26. 07:34 | ||
Nem, csak a légvédelmi géppuskás változatokon. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190404 | 2010. március 25. 23:42 | ||
Szia! Ez a bilincs minden T-55(A)-n volt? Köszi, Ádám | |||||
HUJBI | Adatlap | 190403 | 2010. március 25. 19:53 | ||
M-84-esei voltak Kuvaitnak is. ennek makett változatát a Kirin gyártotta 1/35-ben műgyanta toronnyal és szemenkénti lánctalppal. | |||||
antarktika | Adatlap | 190402 | 2010. március 25. 19:40 | ||
antarktika | Adatlap | 190401 | 2010. március 25. 19:27 | ||
A jugoszlávok valóban nem modernizálták a T-55-ösöket, az utódállamok közül is csak Szlovénia. Izraeli segítséggel fejlesztették ki az M-55-öt. Bár valami rémlik nekem szerb, vagy horvát reaktív kazettákkal ellátott T-55-ösösről, de az kísérleti példány lehet. Ennek még utána kell nézzek. | |||||
szezsolt | Adatlap | 190400 | 2010. március 25. 16:43 | ||
Nem modernizálták őket. Inkább az M-84-et fejlesztették tovább, de azt már Szerbiában. | |||||
sulyid | Adatlap | 190399 | 2010. március 25. 16:37 | ||
A jugók milyen t55 modernizációkat végeztek?Vagy nem modernizálták őket? | |||||
páncélos | Adatlap | 190398 | 2010. március 25. 13:21 | ||
A jugóknak nem volt olyan T-55AM harckocsija, mint nekünk. A magyar jelzések rendszeresen változtak. Attól függ mikor és melyik alakulatra lennél kíváncsi? Volt négyzet rombusz kör, háromszög, ezen belül teljes és osztott festés…stb. | |||||
sulyid | Adatlap | 190397 | 2010. március 23. 14:44 | ||
Jugoszláviának voltak t55am-jei?Milyen modernizációi voltak?A magyar t54/55-ösökön milyen jelzések voltak?Melyik állomáshelynek milyen jelzése volt? | |||||
antarktika | Adatlap | 190396 | 2010. március 19. 16:45 | ||
Igazán nincs mit. A csatolt képen egy finn 55-ös, a torony hátsó részén bejelöltem a légvédelmi géppuska bilincseit. | |||||
Tamas | Adatlap | 190395 | 2010. március 19. 16:29 | ||
Nagyon szépen köszönöm! | |||||
antarktika | Adatlap | 190394 | 2010. március 19. 16:07 | ||
A motortér zárófedelein egyszer már itt jót vitatkoztunk:) Egy a biztos, ha anélkül, vagy azzal együtt csinálod, akkor sem hibázol és a nagyjavításhoz köze nagyon nem volt a megléte, vagy hiánya. Volt ilyen is, olyan is. Itt megint utalnék, hogy kép alapján dolgozz. A fentiek alapján a vastagabb búvónyílásra vonatkozó kérdésed is megválaszolásra került. A DShK légvédelmi géppuska alapból a fegyverszobában volt. Gyakorlaton kétféle hordmódja volt, a menet, illetve a harci helyzet. Menethelyzetben a torony hátoldalára szerelt tartón ( bilincseken ) volt ponyvában, harchelyzetben pedig a tartóállványra szerelve, de itt is kaphatott ponyvát. | |||||
Tamas | Adatlap | 190393 | 2010. március 19. 14:52 | ||
Köszönöm antarktika. még három kérdésem van az egyik ,hogy Motortetőn a takarólemezek csak nagyjavítás után kerültek fel vagy gyári tartozék vagy mindkettő előfordult? A későbbi vastagabb búvónyilazással rendelkező típusok mindegyikén fent volt? És a DSKM mindig fel volt szerelve vagy csak gyakorlatokon tették fel? | |||||
antarktika | Adatlap | 190392 | 2010. március 19. 14:31 | ||
Az Italeri T-55-ös ha jól tudom az ESCI újradobozolása. Abban a szíriaira van kihegyezve a dolog, légvédelmi géppuska nélküli változatban. Egyébként ne törődj semmivel, gyűjtsél be jó sok képet magyar 55-ösökről és az alapján építsd. A légvédelmi géppuska az "én időmben" csak a parancsnoki gépeken volt, a szakaszparancsnokitól felfele, a beosztott kocsikon nem. Nyugodtan csinálhatod anélkül. | |||||
Tamas | Adatlap | 190391 | 2010. március 19. 13:37 | ||
Sziasztok!Ismét szeretnék segítséget kérni! Abban szeretném a segítségeteket kérni ,hogy az Italeri 1/35ös T-55séből melyik Magyarországon is használt változatot lehet meg építeni a legkevesebb kiegészítő készítésével . Ja és leginkább olyan érdekelne amin nem volt légvédelmi-géppuska . Vagy normál esetben nem volt felszerelve? Előre is köszönöm! | |||||
antarktika | Adatlap | 190390 | 2010. március 18. 10:48 | ||
notarius | Adatlap | 190389 | 2010. március 17. 12:23 | ||
Jogos az észrevétel, kösz. | |||||
páncélos | Adatlap | 190387 | 2010. március 17. 11:29 | ||
Notarius! Egy észrevétel, ha megengeded: A vezető búvónyílását cseréld ki, a korai T-55 és a T-54-nél is alkalmazott változatra. Kakukk! Igen, ez egy, ex-magyar kocsi. De korábban már itt a fórumon felrakta valaki. | |||||
notarius | Adatlap | 190385 | 2010. március 16. 22:03 | ||
Kakukk | Adatlap | 190384 | 2010. március 16. 18:07 | ||
http://www.youtube.com/watch?v=jYdk6dBlfoE&feature=related Magyar t55? | |||||
Tamas | Adatlap | 190383 | 2010. március 16. 08:33 | ||
Sziasztok! Abban szeretném a segítségeteket kérni ,hogy az Italeri T-55séből melyik Magyarországon is használt változatot lehet meg építeni a legkevesebb kiegészítő készítésével . Ja és leginkább olyan érdekelne amin nem volt légvédelmi-géppuska . Vagy normál esetben nem volt felszerelve? Előre is köszönöm! | |||||
Vidgul | Adatlap | 190382 | 2010. március 12. 20:09 | ||
Húúú! Köszönöm szépen a sok információt. Többet segítettetek mint a gugli :D. Az Accurate Armour (50 Font+pkg.) tornyát szemeltem ki én is mert a szkreccselést csak minimális szinten űzöm. Milliomos ugyan nem vagyok, de majd összejön rá a pénz. | |||||
Ákos | Adatlap | 190381 | 2010. március 12. 12:55 | ||
Zéé74 | Adatlap | 190380 | 2010. március 12. 10:38 | ||
charles | Adatlap | 190379 | 2010. március 12. 10:00 | ||
Vidgul Mindenképpen a Tamiyát válaszd. Az alváz késői változat, ezért mindenképp kell hozzá az Eduard 35554-es maratása. Csak ebben van a késői motorburkolat rácsa. Ha csak a rács kell, arra Eduard TP043. Ebben viszont a hátsó két kisebbik lemezen csak jelölve van a rács, nincs áttörve! Ha a fedő lemezt zárva teszed fel, nem látszik. Antarktika utalt a hátsó ládára, de ez nem volt mindegyiken,rakhatod az üza tartályt is. A toronyról van egy-két közelim, ha kell, igaz Centurion alvázon. Arra figyelj, hogy T-72 lánctalp és meghajtó görgő kell hozzá! Ha titokban milliomos vagy, az Accurate Armour tudtommal csinálja a tornyot gyantából. | |||||
notarius | Adatlap | 190378 | 2010. március 12. 07:52 | ||
Én éppen egy ilyet építek. :) | |||||
antarktika | Adatlap | 190377 | 2010. március 12. 07:45 | ||
Válaszd a Tamiyát mindenféleképpen. A finnek lengyel gyártmányú T-55-ösöket használtak, amit később kisebb kiegészítőkkel láttak el. A T-55A alváza és a T-55AM1 ( szovjet terminológia szerint ) alváza között nem nagyon van különbség, eltérés inkább a T-55A és a T-55AM2 között van, ugyanis itt a haspáncél, az orrpáncél kiegészítő páncélzatot kapott, de ebből a finneknek nem volt. Nyugodtan építhetsz lengyel alvázat köténnyel, de mindenféleképpen képek alapján dolgozz, mert az általad csatolt képen is látható, hogy azon a gépen a 3-ik külső üzemanyagtartály helyett egy láda van, illetve a farpáncélon is van keresztbe egy tároló. www.military-today.com/artillery/marksman_images.htm A neten fellelhető információk szerint e gépek lengyel alváz felhasználásával épültek, de ezzel én vitatkoznék, bár lehet nincs igazam, én inkább a szovjet alváz felhasználására tippelek, favorizálom. A konkrét típus megnevezése ltPsv-90. | |||||
Freddy | Adatlap | 190376 | 2010. március 12. 00:46 | ||
Tamiyát válaszd, nekem megvan a Tamiya és a Trumpeter is, előbbi sokkal jobb, a Trumpeteré valahogy magas, nem adja ki azt a jó kis lapos T55-formát. Sima T-55 és AM alváza között nincs nagy különbség, ha jól tudom, az AM egy plusz toronypáncélzattal meg felújított lövegirányzó berendezésekkel ellátott példány, nem egy fejlesztett alváz. A képen látható szoknyát a Tamiya nem adja, bár ha ilyen ambíciózus átépítő vagy, azt a pár rézlemezt levágni nem lesz gond. A másik, hogy vajon melyik fajta motorháztető van rajta? A szovjet gyártmányúhoz megfelel a Tamiya, de a csehszlovákhoz, amilyen pl a magyar AM-ek nagy része is volt, átépítés kell. Más kérdés, hogy, ha jól tudom, a magyar tankokat csak itthon hívták AM-nek, nemzetközi jelölés szerint AM2. | |||||
Vidgul | Adatlap | 190375 | 2010. március 11. 23:48 | ||
Sziasztok! Lenne egy kérdésem ami a profiknak kissé amatőrnek hangozhat. A T-55 és a T-55AM alváza között van különbség? Egy eszement projekt foglalkoztat. A finn hadsereg kötelékében szolgál 7 darab T-55AM brit Marksman légvédelmi toronnyal. Annyira bizarr, hogy meg kell építenem de a SKIF T-55AM kitje egy rémálom, inkább a Tamiya vagy a Trumpeter valamelyik T-55 alvázát alakítanám át AM-nek. Vélemény? Ötlet? Előre is köszönöm. | |||||
páncélos | Adatlap | 190374 | 2010. március 10. 15:23 | ||
antarktika | Adatlap | 190373 | 2010. március 9. 07:57 | ||
gaunt | Adatlap | 190372 | 2010. március 8. 20:44 | ||
Köszönöm! Most már legalább tudom hogy hívják ezt magyarul. Visszatérve a lengyel T-55-ösökhöz, kíváncsi lennék, miért emelték meg a parancsnoki kupola hátsó periszkópjait. | |||||
antarktika | Adatlap | 190371 | 2010. március 8. 20:21 | ||
Magassági irányzógép - a szabályzat szerint. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Kalóz