/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Jimbow 190704 2011. január 29. 21:44
Válasz erre
Igen, ilyen!
Csak ködgránátvető nincs, viszont van levegőcső.
antarktika 190703 2011. január 29. 21:36
Válasz erre
02. t-55am2
02. t-55am2

Pontosan melyik, milyen kupolára gondolsz?
Erre a változatra?
Jimbow 190702 2011. január 29. 21:32
Válasz erre
De ha jól nézem, a mi A-inknak csak az egyik kupolája púpozott, ennek meg mindkettő, szóval nem elég lehagyni simán a plusz cuccokat, hogy sima A legyen? Na meg más a csillagkerék is.

A weboldalra lesz dobozbontás belőle, ezt hozta a posta, ez van :)De legalább elméleti síkon érdekelne, hogy lehetne "magyarítani". Amúgy én sokkal rosszabbra számítottam...mondjuk néhány eléggé alap dolog hiányzik róla itt ott. Pl a löveg ponyvája :)

Üdv,
Ádám
antarktika 190701 2011. január 29. 21:25
Válasz erre
Hát nem teljesen...:)

A lényeg, hogy dobozból csak orosz példányt tudsz építeni, mivel azok "Volna" tűzvezető rendszerrel voltak szerelve és az ehhez tartozó KTD-1-es lézertávmérővel, mely a lövegblende felett található doboz. 
A magyar kocsikon nem ez volt, hanem a Kladivo tűzvezető rendszer és teljesen más, még kívülről is különböző, eltérő burkolattal a lézertávmérő. Ezt a változatot a csehek gyártották.

Aztán még beszélhetnénk a lengyel "Merida" tűzvezető rendszerről, melyet a lengyel gyártású T-55AM2P kocsikon alkalmaztak.

Az AM1 külsőre a lézertávmérőben különbözik az A változattól, az AM2 még a kiegészítő pótpáncélokkal is volt terhelve, illetve még számos belső változás volt. Aztán ne menjünk bele, hogy az orosz csak simán AM-nek nevezték mindkét változatot, a Kontakt-1 ERA-val szerelt kocsikat AMV-nek.

Szóval nem egyszerű, de a Skif dobozából csak egy orosz T-55AM építhető. Vagy még az sem, mert annyira tré a kit.
sulyid 190700 2011. január 29. 19:11
Válasz erre
Akkor alakítsd át valamelyikké szerintem.
Jimbow 190699 2011. január 29. 18:49
Válasz erre
Jaja, köszi, ahogy elnézem, ez pont a nálunk rendszeresítettek között lévő felemás állapot (magyar T-55A és AM között).

Üdv!
antarktika 190698 2011. január 29. 16:58
Válasz erre
A Skif T-55A tulajdonképpen egy T-55AM1, de nálunk ilyen nem volt. A célzóberendezés nálunk Kladivo volt , ami nem olyan, mint a készletben.
Jimbow 190697 2011. január 29. 14:26
Válasz erre
Sziasztok!

Épp a Skif "T-55A" névre hallgató készletet bontogatom, és azt szeretném megkérdezni, hogy nálunk voltak-e ilyen felszereltségű T-55-ök? A löveg ponyvája fölött van valami célzóberendezés, torony oldalán légcső, és T-72 lánctalpja van...Ja és a tornyon mindkét búvónyílás megemelt, kupola-szerű, nem csak az egyik.

Köszi!

Ádám
romeo 190696 2011. január 28. 19:30
Válasz erre
MH Savaria GLDD_1990 (25)
MH Savaria GLDD_1990 (25)
MH Savaria GLDD_1990 (27)
MH Savaria GLDD_1990 (27)
MH Savaria GLDD_1990 (28)
MH Savaria GLDD_1990 (28)

Üdv!
T-55AM, MH 37. Savaria Gépesített Lövészdandár Szombathely.
romeo 190695 2011. január 28. 12:34
Válasz erre
antarktika 190694 2011. január 28. 11:36
Válasz erre
Én meg ismerem a fotó tulajdonosát.

Tudod, engem az dühít - és most ne vedd magadra - , hogy tele van az internet, de még a szakirodalom is elírt típusnevekkel, helyszínekkel. Az a következő generáció, kik érdeklődnek e téma iránt, teljesen fals adatokhoz jutnak és ne csodálkozzunk, ha blődségeket fognak állítani.

Én meg arról szeretnélek biztosítani, hogy támogatom a munkádat. Viszont ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor ne fogadd el feltétlenül a dolgokat, járj utána és kutass. Ez az igazi kutatómunka, nemcsak a képek gyűjtése, hanem azok hátterének megismerése, feltárása. 
romeo 190693 2011. január 28. 10:44
Válasz erre
Üdv Antarktika!

A fotót ismerőstől kaptam, és így volt feliratozva. Bevallom őszintén eszembe sem jutott, hogy nem Tapolca, mivel arrafelé is vannak dombok.
Szeretnélek biztosítani, hogy a fotókat nem önkényesen feliratozom.
antarktika 190692 2011. január 28. 09:00
Válasz erre
Ha ismernéd a kép forrását, akkor most meg tudnád tőle kérdezni.
Biztos, hogy Csobánka és katonai főiskolások 1987-1990-es évfolyama vezetési gyakorlaton.
Ha nem vagy biztos benne, akkor ne írd a kép alá, hogy MH Tapolca, mert ezzel megvezetsz másokat. A kocsiknak és a rajta lévő főiskolásoknak semmi köze Tapolcához ezen a képen. Egyébként a nagyobb gyakorlatokat Tapolcán hajtották végre és akkor a dandár biztosította a kocsikat, de itt nem arról van szó.

Folytasd ezt a munkádat, értékes amit csinálsz, de arra kérlek, hogy hipotézisekbe ne bocsátkozz.
romeo 190691 2011. január 27. 22:59
Válasz erre
T-72M1  Csobánka  MH
T-72M1 Csobánka MH
T-55 + T-55A    MH Tapolca   1990
T-55 + T-55A MH Tapolca 1990

Üdv Páncélos!
Talán Csobánka lesz, a T-72M1 fotó bal oldalán a domb nagyon hasonlít a T-55 dombra...
páncélos 190690 2011. január 27. 21:32
Válasz erre
Nekem az első képről (elsőre), Csobánka ugrott be.
A második (kép) 55-ös a zalaegerszegi hadosztály jelzését viseli (talán?). Továbbgondolva, ha valóban zalai, akkor Tatának nem volt még BMP-je. Saváriára tippelnék, de csak tipp.
romeo 190689 2011. január 27. 20:50
Válasz erre
Bocsi, BMP-k a harckocsi ezredeknél és dandároknál is voltak...
Öregszem :)
romeo 190688 2011. január 27. 20:06
Válasz erre
T-55 + T-55A    MH Tapolca   1990
T-55 + T-55A MH Tapolca 1990
T-55A + BMP-1       MN
T-55A + BMP-1 MN

Üdv!
Fotóalbumok rendezése közben találtam ezeket a magyar fotókat.
A 746-os T-55A melyik alakulathoz tartozhatott, BMP-k Tatán, Szombathelyen és Lentiben voltak, -a felderítő egységeket leszámítva.
farkas469 190687 2011. január 25. 08:31
Válasz erre
Romeo!
Köszönjük, értékes képek!

Üdv.
páncélos 190686 2011. január 25. 08:18
Válasz erre
Romeo!

Gyönyörű képek!
Kár, hogy ezek a csodálatos masinák, már "alulról szagolják" az ibolyát.
romeo 190685 2011. január 24. 23:17
Válasz erre
1 (1)
1 (1)
1 (2)
1 (2)
1 (10)
1 (10)
1 (3)
1 (3)
1 (12)
1 (12)
1 (11)
1 (11)

T-55A
MH 8. Kinizsi Pál Harckocsidandár Tapolca 1993-94
fotók tulajdonosa: Budafai Zsolt
antarktika 190684 2011. január 15. 16:33
Válasz erre
Kontraszt nélkül csak egy félkörív látható, én is gondoltam arra, hogy ez az eltüntetett ventilátor helye lehet, de nem voltam ebben biztos, ezért írtam, hogy nem egyértelmű.  
gaunt 190683 2011. január 15. 13:26
Válasz erre
t54
t54

Játszottam egy kicsit a photoshoppal. Szerintem biztos hogy T-54. Állítottam egy kicsit a kontraszton, és így a ventilátor helyén tisztán kivehető a hegesztés.
antarktika 190682 2011. január 15. 10:55
Válasz erre
A páncéltest 100%, hogy T-54. A torony már nem egyértelmű.
gaunt 190680 2011. január 14. 14:54
Válasz erre
Nem akarok okoskodni, de szerintem csehszlovák vagy lengyel. A motortér, a géppuska és a céltávcső nyílásai körül lévő perem alapján. Bár az is lehet, hogy átalakított szovjet gép, amire cseh vagy lengyel tornyot tettek.
páncélos 190679 2011. január 14. 09:38
Válasz erre
Azt csak az alvázszámból lehetne visszaazonosítani.
romeo 190678 2011. január 14. 08:23
Válasz erre
Üdv!
Azt esetleg lehet tudni, hogy a harckocsi honvédségi, vagy esetleg külföldi beszerzés?
páncélos 190677 2011. január 14. 07:56
Válasz erre
Én eddig is 54-re voksoltam, most már biztos.
juge75 190676 2011. január 14. 06:37
Válasz erre
2 oka volt annak, amiért nem kérték fel a Románokat:
1. nem bíztak bennük, mert nagyon "önálló" volt a vezetés.
2. túl messze voltak ehhez az akcióhoz.
DrJoci 190675 2011. január 14. 01:04
Válasz erre
Azért meg kell hagyni gyönyörü egy gépezet ez a t-54 vagy a t-55 nem?... külsőre mondom
romeo 190674 2011. január 13. 23:55
Válasz erre
A T-54-es magyar, ez már tuti, ma este tudtam meg véglegesen.
Freddy 190673 2011. január 13. 23:03
Válasz erre
Ceausescu mindig nagyon hangoztatta a függetlenségét, a 68-as beavatkozást is elítélte. Azért merült fel bennem is, hogy ez alapján könnyen ki lehetne zárni a románokat.
romeo 190672 2011. január 13. 22:25
Válasz erre
Köszi, erről még nem hallottam.
Üdv!
juge75 190671 2011. január 13. 21:47
Válasz erre
Románia nem vett részt a gyakorlaton, kihagyták a buliból.
juge75 190670 2011. január 13. 21:44
Válasz erre
Elárulok egy titkot: Büszke, Shilka, T-34-85, T-54, 55, PT-76 járműveken szintén fehér szegély volt a járművek sárvédő lemezein elöl és hátul, de a teher autók lökhárítóin is.
Ennek a méretek jelzéséhez volt köze, nem az invázióhoz (azok a földi járműveken fehér sávokat, csíkokat használtak, repülőkön dupla vörös csíkot a törzs hátsón), amin nem voltak egyezményes megkülönböztető jelek, arra lőttek (ez volt érvényben).
Így sikerült majdnem lelőni például egy magyar Delfint, szintén magyar légvédelmi üteggel (Sz-60-57mm), kevesen múlott.
romeo 190669 2011. január 13. 21:27
Válasz erre
T-54 talán
T-54 talán

Szereztem egy alapos fotót a Terror-háza harckocsijáról. Ebből már meg lehet állapítani, hogy T-54-ről van szó?
antarktika 190668 2011. január 13. 20:01
Válasz erre
Nem csak díszszemlék során festettek csillagot a kocsikra, hanem a VSZ gyakorlatok során is, amikor meg kellett különböztetni a nációkat, mivel a technika szinte azonos volt.
romeo 190667 2011. január 13. 13:49
Válasz erre
felségjel
felségjel

Itt a fehér szélű magyar csillag, ez lehet a T-54-en.
romeo 190666 2011. január 13. 12:38
Válasz erre
Vltava-66  magyar T-54A
Vltava-66 magyar T-54A

Ez a fotó is a Vltava-66 hadgyakorlaton készült, és magyar T-54 van rajta, már csak az nem ül, hogy a díszszemlés tankokon csillag van, de lehet, hogy csak a díszszemle idejére festették fel...
páncélos 190665 2011. január 13. 12:13
Válasz erre
Romeo!

Annyiban hiányos a magyar csillag - a három felrakott képed közül -, hogy annak is fehér volt a széle.
romeo 190664 2011. január 13. 10:08
Válasz erre
Üdv Páncélos!
Kérlek, segíts már be egy kicsit a csillag meghatározásában!
Köszi!
romeo 190663 2011. január 13. 08:48
Válasz erre
magyar MiG-21
magyar MiG-21

Üdv DrJoci!

Magyar csillag kürül is használtak fehér csíkot, a fotóm magyar MiG-21.
DrJoci 190662 2011. január 13. 01:50
Válasz erre
Szia!

Hát szerintem van a csillag körül fehér vonal...
Freddy 190661 2011. január 13. 00:19
Válasz erre
Hát a bolgárt kizárhatjuk a világos közepe miatt, onnantól az van, amit írok.
De egyébként szerintem tényleg magyar, a román nem lenne ilyen kontrasztos.
romeo 190660 2011. január 13. 00:00
Válasz erre
632px-Bulgarian_Air_Force_roundel_1948.svg
632px-Bulgarian_Air_Force_roundel_1948.svg
600px-Roundel_of_the_Romanian_Air_Force_(1947-1985).svg
600px-Roundel_of_the_Romanian_Air_Force_(1947-1985).svg
631px-Roundel_of_the_Hungarian_Air_Force_1951-1990.svg_
631px-Roundel_of_the_Hungarian_Air_Force_1951-1990.svg_

Üdv!
Bolgár, román, magyar hadijel.
romeo 190659 2011. január 12. 23:29
Válasz erre
1-5
1-5

Egy kis segédlet: a bal oldali magyar csillag.
Freddy 190658 2011. január 12. 23:28
Válasz erre
A képaláírás szerint magyar.
Ha azt nem fogadjuk el, akkor lehet, hogy román, kérdés, Románia részt vett-e ezen a gyakorlaton.
romeo 190657 2011. január 12. 23:19
Válasz erre
T-54  talán magyar
T-54 talán magyar
talan MN csillag
talan MN csillag

Szerintetetk ez magyar csillag? A fotó a Vltava-66 hadgyakorlaton (Csehszlovákia) készült.
Murmuc 190656 2011. január 3. 12:05
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
A Pécsi 22-es gépesített lövészezred (MN8677) történetével foglalkozom ('58-'89) és az után érdeklődöm, nincs e valakinek ide kapcsolódó T-55-ös fotója, vagy infója?
romeo 190655 2011. január 2. 17:27
Válasz erre
romeo 190654 2011. január 2. 16:52
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.