/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Excessor 18684 2011. augusztus 16. 15:09
Válasz erre
Aki látott már néhány Anyagismereti- és Igénybevételi Szakutasítást, az talán azt is észrevette, hogy az eredeti orosz cím (fonetikusan írva) Insztrukcija po ekszpluatacii. Nemrég elkezdtem alaposabban tanulmányozni a régi (1984-es) Szabványgyűjtemények sorozat 16-os kötetét (Műszaki rajz I.) ahol a 46. oldalon egyértelműen az van, hogy az Insztrukcija po... szabályos magyar megnevezése Használati utasítás, vagy Kezelési utasítás (és tovább Formuljar = Üzemeltetési napló/ Üzemkönyv, Paszport = Kísérőlap/ Géplap/ Törzskönyv/ Adatlap, Tehnyicseszkoje Opiszányije = Műszaki leírás, stb.) Szóval, miért kellett ennyire fantasztikus fordítást csinálni a Használati utasítás helyett?
romeo 18683 2011. augusztus 15. 13:18
Válasz erre
Freddy 18682 2011. augusztus 15. 13:17
Válasz erre
romeo 18681 2011. augusztus 15. 13:08
Válasz erre
Srácok!

Senki sem dícsérte meg a PT-76 fotót... :(
páncélos 18680 2011. augusztus 15. 10:46
Válasz erre
MN.5500-re gondolsz? Vagy az 5500 nálad mást jelnet, mert akkor kérek egy bővebb kifejtést.
romeo 18679 2011. augusztus 15. 10:36
Válasz erre
Jimbow 18678 2011. augusztus 15. 10:27
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogy a Trumpeter két új készletének (BTR-60P és ASU-85) eredetijei álltak-e valaha szolgálatban a Néphadseregben?

Köszi, üdv!
Jimbow 18677 2011. augusztus 15. 09:18
Válasz erre
Szia!

Még nem sikerült megtalálnom a "B" időpontot a múltkori rossz idő miatt, de remélhetőleg még szeptemberben lejutok.

Üdv!
romeo 18676 2011. augusztus 15. 08:20
Válasz erre
Jimbow 18675 2011. augusztus 14. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Pár új, kisebb képsorozat:

BMK-130M vontató motorcsónak, BTR-80 mentő-vontató jármű, GSZP-55, K-61 LUG, KrAZ-255B PMP folyami hídkomp szállító, KrAZ-260 hiperbárikus kamrával, KrAZ-260 TMM-3M-1 hídrakó, KrAZ-260 USZM-2 hídépítő készlet, MAN HX32 konténerszállító, PTSZ-M, Rába H25 üzemanyagszállító-töltő, T-54 MTU-12, Ural-4320.

Folytatás hamarosan! Emellett bővülget a makettezés szekció is.

Üdv,

Ádám
Mickey 18674 2011. augusztus 14. 21:42
Válasz erre
Hello Juge75
Akkor el tudnád nekem küldeni az összeszerelési útmutatót?
Az email címem miki1144@freemail.hu
Előre is köszi
romeo 18673 2011. augusztus 14. 21:13
Válasz erre
romeo 18672 2011. augusztus 14. 21:10
Válasz erre
Üdv Juge75!

Már több helyen olvastam a magyar Mistrallal kapcsolatban, hogy a típus jelölése MISTRAL-2M ATLAS,-szerinted ez helyes?
Grande 18671 2011. augusztus 14. 10:53
Válasz erre
Egy Zvezda alapból gyúrt Fekete Sas

dishmodels.ru/gshow.htm
romeo 18670 2011. augusztus 13. 22:10
Válasz erre
PSzH-ról van Valakinek víziparádés (augusztus 20.) fotója?
juge75 18669 2011. augusztus 13. 22:00
Válasz erre
Egy Drégelypalánki lövészet, magas rangú meghívottak a lőtér komplexum tetején, kihangosított párbeszéd a Silka és a lövészet vezető között: L.C.: "Célkutatás, követés", válasz nincs, L.V.: "Cél megvan?" Silka parancsnoka: "Nincs" L.V.: "Sajnálom, tűz!"
Mert valamit produkálni is kellett...
Kamovos 18668 2011. augusztus 13. 21:06
Válasz erre
Szia Páncélos!

"Viszont a KUB, Shilka járművek a VSZ időszakban, Lengyelországban voltak javítva."

No!
Halotál é az 5500-ról? :)

Üdv: kamovos
romeo 18667 2011. augusztus 13. 20:22
Válasz erre
Budapest 1970.augusztus 20.
Budapest 1970.augusztus 20.

Magyar Néphadsereg PT-76B, Budapest 1970 viziparádé.
fotó: Bánhalmi János
Mickey 18666 2011. augusztus 13. 15:39
Válasz erre
Megköszönném Juge75
miki1144@freemail.hu
juge75 18665 2011. augusztus 13. 11:09
Válasz erre
Olyan nem létezik.
Talán Zu-23-2.
Tudok küldeni út mutatót, ha lenne elérhetőséged.
Mickey 18664 2011. augusztus 13. 10:25
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis segítség kellene!
Vettem 1 Eastern Express ZSU-23-2-est, de az összeszerelési rajz 1 része hiányzik belőlle, így a kerekeket nem tudom feltenni rá:S
Esetleg ha már valaki foglalkozott ilyennel és meg van még ez a papír neki be tudná scannelni vagy bármi módon megosztani velem!
Előre is köszönöm!
páncélos 18663 2011. augusztus 12. 12:45
Válasz erre
juge75 18662 2011. augusztus 12. 10:21
Válasz erre
Nem csodálkozom semmin, hiszen kilóra meg lehetett vásárolni, hatástalanítva.
A tornyon a jelzések Lengyel számozásra utalnak, de a pk torony fedél és a hátul levő fülek egyértelműen a Magyar változatra jellemzőek (nálunk nem volt semmi sem modernizálva rajtuk, minden más VSZ tag államban igen)
juge75 18661 2011. augusztus 12. 10:05
Válasz erre
orosz V1 késői és modern pk torony.
orosz V1 késői és modern pk torony.
Taszár 1
Taszár 1
Zsu-23-4
Zsu-23-4
HPIM0335
HPIM0335

Modernebb orosz és a Magyar V1 torony.
juge75 18660 2011. augusztus 12. 10:00
Válasz erre
img_25_16862_1 Lengyel, késői
img_25_16862_1 Lengyel, késői
ZSU23_4_2 NDK késői v1
ZSU23_4_2 NDK késői v1

Lengyel V1, NDK V1 késői változat.
És ami nem látható teljesen, de szintén a mieinken fordult elő, az a parancsnoki torony nyílás fedele.
A mieinken mindegyiken a korai pk torony volt, 3 prizmával, és a fedél egyenes oldalán vannak a zsanérok, az összes többin az újabb torony van, 2 prizmával, és a fedél kerekített oldalán a zsanérzat.
juge75 18659 2011. augusztus 12. 09:39
Válasz erre
Mutass nekem egy nem magyar silkát, ami korai verzió és rajta van a mentesítő doboz tartó füle.
Gyári szám szerint bele illik a sorozatba, viszont nem értem, mire gondoltál, ezekbe nem volt magyar szám beütve, az a büszkéken fordult elő.
Szovjeteknek volt saját (de nem szerelt), Egyiptomban felesleges volt.
Ugyanezen magyar mentesítő készlet láda rögzítése valamennyi járművünkön megtalálható, én is meglepődtem, de így van.
páncélos 18658 2011. augusztus 12. 08:23
Válasz erre
72-es
72-es

Juge75!

Még folytatnám egy képpel.
A fotó 1996-ban a Bolyai udvarán készült, az utolsó megemlékezés volt a páncélos fegyvernem kerek évfordulójáról. Jól látni a kocsi balhátsó sarkán a lengyel közúti forgalomban résztvevő járművek jelzését. A kocsi nem lengyel, hanem magyar, gyártmányát tekintve, egy optikás szovjet kocsi.
páncélos 18657 2011. augusztus 12. 08:11
Válasz erre
Juge75!

Napok óta gondolkodom ezen a SHILKÁN.
Szerintem, nem 100, hogy: "Tehát kétséget kizáróan a valamikori 22 darabos készletünk egy példánya." A gyári táblán nem látom a magyar szám beütését, ami persze lehet máshol is. Viszont a KUB, Shilka járművek a VSZ időszakban, Lengyelországban voltak javítva. A múzeumi példány egy négyjegyű számot visel, ami számomra nem zárja ki a lengyel beszerzést. Természetesen a lengyel beszerzés sem zárja ki, hogy magyar volt. De el tudnám képzelni, hogy egy magyar gép részegységei kerültek fel egy lengyel kocsira, amit azután eladtak pár évvel később a múzeumnak. Nem akarlak most elbizonytalanítani, mert az észrevételed nagyon helytálló, és lehet, hogy valóban magyar kocsi volt, de kellene látni élőben is. A VT és JVBT járművek anno az NDK-ban "szépültek" és volt olyan gép, amiben német felirat volt – már nem emlékszem, hogy melyikben és hol – és szép műbőr NDK-s fejvédőkkel jött vissza, amit azután leraboltak. Tehát a shilkákon is lehet különböző országokban felszerelt alkatrész. De még azt is el tudnám képzelni, hogy vettek több shilkát és összeraktak belőle egy gyönyörű példányt.
juge75 18656 2011. augusztus 11. 14:25
Válasz erre
páncélos 18655 2011. augusztus 11. 13:50
Válasz erre
Nem.
A Grúzok vásároltak a csehektől, a harckoban pár fel is bukkant. Így az orosz-grúz harcokról keresgélj.
Jimbow 18654 2011. augusztus 11. 12:42
Válasz erre
Szia!

Én úgy tudom, hogy a Szovjetunió is vett 120 körüli darabot, de ma már nem alkalmazzák őket. Külföldi fórumokról van az infó, nem tudom, melyikről.

Üdv!
romeo 18653 2011. augusztus 11. 12:36
Válasz erre
lengyel DANA
lengyel DANA

Üdv!

A Varsói Szerződésből Csehszlovákián kívül csak Lengyelország használt.
unicellular 18652 2011. augusztus 11. 12:28
Válasz erre
Sziasztok!
A Szovjetunió használt vz.77 Dana-kat?
Ha igen, hol találnék róluk képeket vagy bármilyen infot?
A guglit már kérdeztem, de elég szűkszavú :)
mykman 18651 2011. augusztus 11. 11:59
Válasz erre
Sziasztok !

Keresek BS-3 as agyu szervizkonyvet , ha valakinek van valamilyen formaban es tudna segiteni azt megkoszonnem!

Mykman
farkas469 18650 2011. augusztus 10. 12:27
Válasz erre
munkásőrélet 543
munkásőrélet 543
munkásőrélet 544
munkásőrélet 544
munkásőrélet 545
munkásőrélet 545
munkásőrélet 546
munkásőrélet 546
munkásőrélet 547
munkásőrélet 547
munkásőrélet 548
munkásőrélet 548
munkásőrélet 549
munkásőrélet 549
munkásőrélet 550
munkásőrélet 550
munkásőrélet 551
munkásőrélet 551
munkásőrélet 552
munkásőrélet 552

Sziasztok!

Eladó egy fotóalbum a munkásőrségről. Sok techikai fotóval 240 oldalon.
(Érdekesség a T-54-es oldalán felfeste fehérel, hogy üzemanyag, K-61 Lug-on oldalszám..)
3800ft+posta
0630/225-3159
farkas469@gmail.com
romeo 18649 2011. augusztus 9. 20:06
Válasz erre
juge75 18648 2011. augusztus 9. 20:01
Válasz erre
Mindegyiken volt az első ütegnél.
romeo 18647 2011. augusztus 9. 19:58
Válasz erre
Feltennéd legalább ugyanilyen felbontásban? Érdekelne pl., hogy az 1Sz91-en is volt-e UNICORNIS jelvény.
Köszönöm!
juge75 18646 2011. augusztus 9. 19:55
Válasz erre
watermarked-1SZ91M1 Szurn
watermarked-1SZ91M1 Szurn
watermarked-1SZ91M1 Szurn 101 Vizes álcafestékkel festve a gyakorlat idejére Balti 2000 gyakorlat
watermarked-1SZ91M1 Szurn 101 Vizes álcafestékkel festve a gyakorlat idejére Balti 2000 gyakorlat

101, 1s91m1.
juge75 18645 2011. augusztus 9. 19:51
Válasz erre
romeo 18644 2011. augusztus 9. 19:37
Válasz erre
Üdv Juge75!

Ez nagyon jó fotó! Van hozzá ilyen terepmintás 1Sz91M1 is? :)
juge75 18643 2011. augusztus 9. 19:28
Válasz erre
juge75 18642 2011. augusztus 9. 19:21
Válasz erre
ZSU-23-4V1ShilkaSPAAgun-02
ZSU-23-4V1ShilkaSPAAgun-02
ZSU-23-4V1ShilkaSPAAgun-16
ZSU-23-4V1ShilkaSPAAgun-16
sh
sh
tn_800x600_1307983_07640_zsu2308
tn_800x600_1307983_07640_zsu2308
tn_800x600_1307983_07655_DSCF0895
tn_800x600_1307983_07655_DSCF0895
tn_800x600_1307983_07868_74
tn_800x600_1307983_07868_74

Érdekes dologra bukkantam.
Azt ugye mindenki tudja (aki ismer), hogy légvédelmi témával foglalkozom, főleg magyar vonatkozásban.
Az interneten találtam rá erre a korai ZSU-23-4V1 Silkára, aminek a fotós még a gyári számát is lefotózta (hála istennek) 180-702.
A jármű "ArmyCars museum Zwijndrecht" múzeumban található (hogyan jutott oda, nem tudom).
A korai V1 változatú(Dudoros) jármű Egyiptomba és hazánkba került csak a Szovjetúnión kívül.
Ami viszont érdekes, és kevesen tudják: csak a mi járműveinken volt fel hegesztve a magyar fejlesztésű és gyártású 67M mentesítő készlet ládájának tartója, a jármű hátulján (ez háborús helyzetben került fel minden harcjárműre).
Ha jól megnézitek, a képen ott látható!
Az utolsó három képen a Keceli, Zsámbéki és a Bólyai kiállított példánya látható (szintén ebből a sorozatból)
Tehát kétséget kizáróan a valamikori 22 darabos készletünk egy példánya.
A jármű gyönyörű állapotú!
páncélos 18641 2011. augusztus 9. 13:45
Válasz erre
romeo 18640 2011. augusztus 9. 11:23
Válasz erre
páncélos 18639 2011. augusztus 9. 09:59
Válasz erre
tüzér 18638 2011. augusztus 8. 10:50
Válasz erre
Meg ugyanez van a Hobbycraft dobozban is.Iraki bla-bla-bla T-72 néven.
tüzér 18637 2011. augusztus 8. 10:49
Válasz erre
A Tamiya T 72 alapján gyártott koppincs, sztem a legjobb-ár-érték makett a típusról.99% Tamiya,1% kínai.A Tamiyához kiadott feljavítók, kiegészítők használhatóak hozzá.
Amon 18636 2011. augusztus 8. 09:55
Válasz erre
Erről valakinek valami info?

www.greatmodels.com/~smartcart/cgi/display.cgi
törpokoska 18634 2011. augusztus 6. 21:59
Válasz erre
Az oroszok 2015-ben az utolsó két páncélvonatot is kivonják a hadrendből.
izvestia.ru/news/496635 :(((
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.