<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Jimbow | Adatlap | 190704 | 2011. január 29. 21:44 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190703 | 2011. január 29. 21:36 | ![]() | |
Pontosan melyik, milyen kupolára gondolsz? Erre a változatra? | |||||
Jimbow | Adatlap | 190702 | 2011. január 29. 21:32 | ![]() | |
De ha jól nézem, a mi A-inknak csak az egyik kupolája púpozott, ennek meg mindkettő, szóval nem elég lehagyni simán a plusz cuccokat, hogy sima A legyen? Na meg más a csillagkerék is. A weboldalra lesz dobozbontás belőle, ezt hozta a posta, ez van :)De legalább elméleti síkon érdekelne, hogy lehetne "magyarítani". Amúgy én sokkal rosszabbra számítottam...mondjuk néhány eléggé alap dolog hiányzik róla itt ott. Pl a löveg ponyvája :) Üdv, Ádám | |||||
antarktika | Adatlap | 190701 | 2011. január 29. 21:25 | ![]() | |
Hát nem teljesen...:) A lényeg, hogy dobozból csak orosz példányt tudsz építeni, mivel azok "Volna" tűzvezető rendszerrel voltak szerelve és az ehhez tartozó KTD-1-es lézertávmérővel, mely a lövegblende felett található doboz. A magyar kocsikon nem ez volt, hanem a Kladivo tűzvezető rendszer és teljesen más, még kívülről is különböző, eltérő burkolattal a lézertávmérő. Ezt a változatot a csehek gyártották. Aztán még beszélhetnénk a lengyel "Merida" tűzvezető rendszerről, melyet a lengyel gyártású T-55AM2P kocsikon alkalmaztak. Az AM1 külsőre a lézertávmérőben különbözik az A változattól, az AM2 még a kiegészítő pótpáncélokkal is volt terhelve, illetve még számos belső változás volt. Aztán ne menjünk bele, hogy az orosz csak simán AM-nek nevezték mindkét változatot, a Kontakt-1 ERA-val szerelt kocsikat AMV-nek. Szóval nem egyszerű, de a Skif dobozából csak egy orosz T-55AM építhető. Vagy még az sem, mert annyira tré a kit. | |||||
sulyid | Adatlap | 190700 | 2011. január 29. 19:11 | ![]() | |
Akkor alakítsd át valamelyikké szerintem. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190699 | 2011. január 29. 18:49 | ![]() | |
Jaja, köszi, ahogy elnézem, ez pont a nálunk rendszeresítettek között lévő felemás állapot (magyar T-55A és AM között). Üdv! | |||||
antarktika | Adatlap | 190698 | 2011. január 29. 16:58 | ![]() | |
A Skif T-55A tulajdonképpen egy T-55AM1, de nálunk ilyen nem volt. A célzóberendezés nálunk Kladivo volt , ami nem olyan, mint a készletben. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190697 | 2011. január 29. 14:26 | ![]() | |
Sziasztok! Épp a Skif "T-55A" névre hallgató készletet bontogatom, és azt szeretném megkérdezni, hogy nálunk voltak-e ilyen felszereltségű T-55-ök? A löveg ponyvája fölött van valami célzóberendezés, torony oldalán légcső, és T-72 lánctalpja van...Ja és a tornyon mindkét búvónyílás megemelt, kupola-szerű, nem csak az egyik. Köszi! Ádám | |||||
romeo | Adatlap | 190696 | 2011. január 28. 19:30 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190695 | 2011. január 28. 12:34 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190694 | 2011. január 28. 11:36 | ![]() | |
Én meg ismerem a fotó tulajdonosát. Tudod, engem az dühít - és most ne vedd magadra - , hogy tele van az internet, de még a szakirodalom is elírt típusnevekkel, helyszínekkel. Az a következő generáció, kik érdeklődnek e téma iránt, teljesen fals adatokhoz jutnak és ne csodálkozzunk, ha blődségeket fognak állítani. Én meg arról szeretnélek biztosítani, hogy támogatom a munkádat. Viszont ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor ne fogadd el feltétlenül a dolgokat, járj utána és kutass. Ez az igazi kutatómunka, nemcsak a képek gyűjtése, hanem azok hátterének megismerése, feltárása. | |||||
romeo | Adatlap | 190693 | 2011. január 28. 10:44 | ![]() | |
Üdv Antarktika! A fotót ismerőstől kaptam, és így volt feliratozva. Bevallom őszintén eszembe sem jutott, hogy nem Tapolca, mivel arrafelé is vannak dombok. Szeretnélek biztosítani, hogy a fotókat nem önkényesen feliratozom. | |||||
antarktika | Adatlap | 190692 | 2011. január 28. 09:00 | ![]() | |
Ha ismernéd a kép forrását, akkor most meg tudnád tőle kérdezni. Biztos, hogy Csobánka és katonai főiskolások 1987-1990-es évfolyama vezetési gyakorlaton. Ha nem vagy biztos benne, akkor ne írd a kép alá, hogy MH Tapolca, mert ezzel megvezetsz másokat. A kocsiknak és a rajta lévő főiskolásoknak semmi köze Tapolcához ezen a képen. Egyébként a nagyobb gyakorlatokat Tapolcán hajtották végre és akkor a dandár biztosította a kocsikat, de itt nem arról van szó. Folytasd ezt a munkádat, értékes amit csinálsz, de arra kérlek, hogy hipotézisekbe ne bocsátkozz. | |||||
romeo | Adatlap | 190691 | 2011. január 27. 22:59 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Talán Csobánka lesz, a T-72M1 fotó bal oldalán a domb nagyon hasonlít a T-55 dombra... | |||||
páncélos | Adatlap | 190690 | 2011. január 27. 21:32 | ![]() | |
Nekem az első képről (elsőre), Csobánka ugrott be. A második (kép) 55-ös a zalaegerszegi hadosztály jelzését viseli (talán?). Továbbgondolva, ha valóban zalai, akkor Tatának nem volt még BMP-je. Saváriára tippelnék, de csak tipp. | |||||
romeo | Adatlap | 190689 | 2011. január 27. 20:50 | ![]() | |
Bocsi, BMP-k a harckocsi ezredeknél és dandároknál is voltak... Öregszem :) | |||||
romeo | Adatlap | 190688 | 2011. január 27. 20:06 | ![]() | |
farkas469 | Adatlap | 190687 | 2011. január 25. 08:31 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 190686 | 2011. január 25. 08:18 | ![]() | |
Romeo! Gyönyörű képek! Kár, hogy ezek a csodálatos masinák, már "alulról szagolják" az ibolyát. | |||||
romeo | Adatlap | 190685 | 2011. január 24. 23:17 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190684 | 2011. január 15. 16:33 | ![]() | |
Kontraszt nélkül csak egy félkörív látható, én is gondoltam arra, hogy ez az eltüntetett ventilátor helye lehet, de nem voltam ebben biztos, ezért írtam, hogy nem egyértelmű. | |||||
gaunt | Adatlap | 190683 | 2011. január 15. 13:26 | ![]() | |
Játszottam egy kicsit a photoshoppal. Szerintem biztos hogy T-54. Állítottam egy kicsit a kontraszton, és így a ventilátor helyén tisztán kivehető a hegesztés. | |||||
antarktika | Adatlap | 190682 | 2011. január 15. 10:55 | ![]() | |
A páncéltest 100%, hogy T-54. A torony már nem egyértelmű. | |||||
gaunt | Adatlap | 190680 | 2011. január 14. 14:54 | ![]() | |
Nem akarok okoskodni, de szerintem csehszlovák vagy lengyel. A motortér, a géppuska és a céltávcső nyílásai körül lévő perem alapján. Bár az is lehet, hogy átalakított szovjet gép, amire cseh vagy lengyel tornyot tettek. | |||||
páncélos | Adatlap | 190679 | 2011. január 14. 09:38 | ![]() | |
Azt csak az alvázszámból lehetne visszaazonosítani. | |||||
romeo | Adatlap | 190678 | 2011. január 14. 08:23 | ![]() | |
Üdv! Azt esetleg lehet tudni, hogy a harckocsi honvédségi, vagy esetleg külföldi beszerzés? | |||||
páncélos | Adatlap | 190677 | 2011. január 14. 07:56 | ![]() | |
Én eddig is 54-re voksoltam, most már biztos. | |||||
juge75 | Adatlap | 190676 | 2011. január 14. 06:37 | ![]() | |
2 oka volt annak, amiért nem kérték fel a Románokat: 1. nem bíztak bennük, mert nagyon "önálló" volt a vezetés. 2. túl messze voltak ehhez az akcióhoz. | |||||
DrJoci | Adatlap | 190675 | 2011. január 14. 01:04 | ![]() | |
Azért meg kell hagyni gyönyörü egy gépezet ez a t-54 vagy a t-55 nem?... külsőre mondom | |||||
romeo | Adatlap | 190674 | 2011. január 13. 23:55 | ![]() | |
A T-54-es magyar, ez már tuti, ma este tudtam meg véglegesen. | |||||
Freddy | Adatlap | 190673 | 2011. január 13. 23:03 | ![]() | |
Ceausescu mindig nagyon hangoztatta a függetlenségét, a 68-as beavatkozást is elítélte. Azért merült fel bennem is, hogy ez alapján könnyen ki lehetne zárni a románokat. | |||||
romeo | Adatlap | 190672 | 2011. január 13. 22:25 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 190671 | 2011. január 13. 21:47 | ![]() | |
Románia nem vett részt a gyakorlaton, kihagyták a buliból. | |||||
juge75 | Adatlap | 190670 | 2011. január 13. 21:44 | ![]() | |
Elárulok egy titkot: Büszke, Shilka, T-34-85, T-54, 55, PT-76 járműveken szintén fehér szegély volt a járművek sárvédő lemezein elöl és hátul, de a teher autók lökhárítóin is. Ennek a méretek jelzéséhez volt köze, nem az invázióhoz (azok a földi járműveken fehér sávokat, csíkokat használtak, repülőkön dupla vörös csíkot a törzs hátsón), amin nem voltak egyezményes megkülönböztető jelek, arra lőttek (ez volt érvényben). Így sikerült majdnem lelőni például egy magyar Delfint, szintén magyar légvédelmi üteggel (Sz-60-57mm), kevesen múlott. | |||||
romeo | Adatlap | 190669 | 2011. január 13. 21:27 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190668 | 2011. január 13. 20:01 | ![]() | |
Nem csak díszszemlék során festettek csillagot a kocsikra, hanem a VSZ gyakorlatok során is, amikor meg kellett különböztetni a nációkat, mivel a technika szinte azonos volt. | |||||
romeo | Adatlap | 190667 | 2011. január 13. 13:49 | ![]() | |
Itt a fehér szélű magyar csillag, ez lehet a T-54-en. | |||||
romeo | Adatlap | 190666 | 2011. január 13. 12:38 | ![]() | |
Ez a fotó is a Vltava-66 hadgyakorlaton készült, és magyar T-54 van rajta, már csak az nem ül, hogy a díszszemlés tankokon csillag van, de lehet, hogy csak a díszszemle idejére festették fel... | |||||
páncélos | Adatlap | 190665 | 2011. január 13. 12:13 | ![]() | |
Romeo! Annyiban hiányos a magyar csillag - a három felrakott képed közül -, hogy annak is fehér volt a széle. | |||||
romeo | Adatlap | 190664 | 2011. január 13. 10:08 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Kérlek, segíts már be egy kicsit a csillag meghatározásában! Köszi! | |||||
romeo | Adatlap | 190663 | 2011. január 13. 08:48 | ![]() | |
Üdv DrJoci! Magyar csillag kürül is használtak fehér csíkot, a fotóm magyar MiG-21. | |||||
DrJoci | Adatlap | 190662 | 2011. január 13. 01:50 | ![]() | |
Szia! Hát szerintem van a csillag körül fehér vonal... | |||||
Freddy | Adatlap | 190661 | 2011. január 13. 00:19 | ![]() | |
Hát a bolgárt kizárhatjuk a világos közepe miatt, onnantól az van, amit írok. De egyébként szerintem tényleg magyar, a román nem lenne ilyen kontrasztos. | |||||
romeo | Adatlap | 190660 | 2011. január 13. 00:00 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190659 | 2011. január 12. 23:29 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 190658 | 2011. január 12. 23:28 | ![]() | |
A képaláírás szerint magyar. Ha azt nem fogadjuk el, akkor lehet, hogy román, kérdés, Románia részt vett-e ezen a gyakorlaton. | |||||
romeo | Adatlap | 190657 | 2011. január 12. 23:19 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 190656 | 2011. január 3. 12:05 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! A Pécsi 22-es gépesített lövészezred (MN8677) történetével foglalkozom ('58-'89) és az után érdeklődöm, nincs e valakinek ide kapcsolódó T-55-ös fotója, vagy infója? | |||||
romeo | Adatlap | 190655 | 2011. január 2. 17:27 | ![]() | |
Jó kis dioráma lenne :) | |||||
romeo | Adatlap | 190654 | 2011. január 2. 16:52 | ![]() | |
Fotó: Balogh P László |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Csak ködgránátvető nincs, viszont van levegőcső.