/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Murmuc 190739 2011. február 1. 22:13
Válasz erre
Üdv Romeo!
Már akkor sejtettem hogy elhanyagolnak minket!
A "gyíkhúsnál" kezdett gyanús lenni! :)
romeo 190738 2011. február 1. 20:50
Válasz erre
Üdv Murmuc!
Egyes lövészegységek ellátása, nem az összesé.
Murmuc 190737 2011. február 1. 20:47
Válasz erre
Üdv Romeo!
Nem tudom ezt mondatod jól értelmezem e? "1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el."
A 22-es Gépesített lövészezrednél '85-ig a PSzH-k voltak rendszerben, és ha jól tudom az ezred feloszlásáig ('89)ez nem is változott!
Vagy félreértettem a mondatod! :)
romeo 190736 2011. február 1. 20:06
Válasz erre
Egy 1992-es kimutatás szerint a honvédségnél még mindig volt 72 db T-34.
romeo 190735 2011. február 1. 20:00
Válasz erre
Nem végeztem ilyen számítást.
Lacy 190734 2011. február 1. 19:20
Válasz erre
Lacy 190733 2011. február 1. 19:16
Válasz erre
Azt megtudod mondani, hogy a hat hadosztály, harckocsizó zászlóaljai mennyi kocsit igényeltek volna a 31 gépes szervezettel összesen?

És ebből mennyi állt rendelkezésre, T-54-55 változatokból, miután leszállították az utolsó T-55-öst a hetvenes években?

Mert ebből talán látható, hogy mennyi T-34-esnek kellett hadrendben maradnia még a T-72-es "tömeges" szállításáig. Már ha minden zászlóalj 31 kocsis szervezetet használt. (És akkor kiképző és egyebeket még nem néztünk)
romeo 190732 2011. február 1. 19:15
Válasz erre
Üdv Lacy!
Az M-zárolt T-34-hez, (Túzok fórumozó visszaemlékezése):

Ami biztos, hogy Kincsestáborban, Szfvár mellett volt egy telephely két zászlóaljnyi tankkal. Ebből egy volt T-34-s máasik pedig T-54, a hozzá tartozó bikákkal együtt. Anno a mi alakulatunk, MN 5500 (vagy úgy is hívták, hogy MN 55semmi) egy hadsereg közvetlen javító zászlóalj volt, és mi voltunk megbízva mindenféle, csak a hadsereg szintjén működő dologgal. Így került sor a T-34-k bevagonírozására is Mohán, mert azokat, működő célanyagnak megvette a norvég hadsereg.

A tankok szépen lekonzerválva pihentek, tele lőszerrel, dobtárakkal, jelzőrakétákkal, kézigránátokkal, akkuk csepptöltőn, teljes felszerelése az 5 évente frissített gumi alkatrészektől a pc. fejvédőkig raktárakban.

Emlékszem, volt olyan tank, mely 45' gyártású volt a törzskönyve szerint, és a torony hátsó részében kazánlemezzel volt kipótolva a torony oldalpáncél, mert valamikor át lett lőve. Ki- és bemeneti nyílás is jól látszott belűről, ahol vékonyabb volt a kazánlemez, mint a torony oldalpáncélja.

A kb. 35 eszköz 3 kívételével pöccre indult, pedig a törzskönyvi bejegyzések alapján utoljára 1968-69-ben konzerválta ezeket át a Gödöllői gépgyár.

forrás: forum.index.hu/Article/viewArticle
Lacy 190731 2011. február 1. 18:43
Válasz erre
Szia, biztos a "nem volt elég harckocsi" az indok a 22 kocsis szervezetre? Mert körülöttünk egészen 1989-ig volt több ilyen szervezettel működő haderő, ezért úgy tűnik, mintha az ez lenne az egyik VSZ sztenderd.
romeo 190730 2011. február 1. 18:43
Válasz erre
Üdv Lacy!
A harckocsizó fegyvernem fejlesztése lassan haladt. Bár a 60-as évek első felében megkezdődött a viszonylag korszerű T-54-es, illetve az évtized közepétől a T-55-ös harckocsik rendszerbe állítása, de a csapatok gerincét még mindig a T-34-es világháborús típus alkotta. 1963-ban a hadrend 1747db harckocsival számolt, a valóságban csak 363db állt rendelkezésre. Elindult a lövészhadosztályok, gépkocsizó lövészhadosztályokká szervezése. Ez a teljes gépesítés megvalósítását szolgálta, a lövészszakaszok egy tehergépkocsit kaptak a szállítás végrehajtására, de a harcot gyalog hajtották végre. A gépkocsizó lövészezredek állományában harckocsi zászlóaljakat szerveztek. E zászlóaljakban előbb 10, majd 1963-tól 22, 1964-től 31 darab harckocsi tartozott az állománytábla szerint.
forrás: www.zmne.hu/tanszekek/Hadtortenelem/tematika/hk/m13.htm
romeo 190729 2011. február 1. 18:25
Válasz erre
Üdv Lacy!
Tehát, én elbeszélésből vettem az információt, mely szerint a 70-es években "M" állományban voltak T-34-esek, ezeket a mozgósításkor felállítandó gépkocsizó lövészezredekhez osztották volna be - 1975-ig vegyesen léteztek Csepel D344, Robur Lo1800 gépkocsizó lövészezredek és PSzH-val felszerelt gépesített lövészezredek. 1976-tól már csak gépesített lövészezredek voltak PSzH-val felszerelve - 1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el.
Üdv!
romeo 190728 2011. február 1. 18:15
Válasz erre
A 22 harckocsis T-54/-55 zászlóaljak főleg a 60-as évek első felében voltak, mivel ekkor még nem volt elég harckocsi. Ekkor a századoknál csak 7 db harckocsi volt, zászlóaljnál (7 x 3) + 1 zszlj. pk = 22 db.
Üdv!
Lacy 190727 2011. február 1. 17:53
Válasz erre
Sziasztok, érdekes téma! Abszolúte nem értek hozzá, ezért csak kérdezek:

A téma elején elhangzott a hetvenes évek mint kiinduló pont.
1. Korábban nem 20-22 harckocsi tartozott egy zászlóaljhoz?
2. Mikor tértek át a ~31 harckocsis állománytáblára?
3. Mindenhol áttértek? Gondolok itt arra, hogy a nagyrészt keretalakulatokból álló 4. és 15 hadosztálynál is? Ha igen mikor?

Merthogy ha az ember VSZ szinten néz szét, akkor vegyes infókkal találkozik. A szovjet harckocsizó zászlóaljaknál mindkét szervezés megtalálható volt. Pl az Odesszai katonai körzet hadosztályainál 20-22 harckocsis szervezést, a közeli kárpátokon túli katonai körzet zászlóaljainál meg 31 kocsissal találkozni. De pl a román zászlóaljak átlag 21 kocsival voltak felszerelve 1989-ig.

Mindez azért is kérdés számomra mert romeo említette a még T-34-essel, a hetvenes években felszerelt zászlóaljokat. Ha a hetvenes években átálltak 31 harckocsis szervezetre, akkor az ismert beszerzési adatok alapján a kb. nyolcvanas évek közepéig, akár a dandár szervezetre áttérésig hadrendben kellet állnia a T-34-es típusnak a 3.hadtest alakulatainál!

Köszönöm, ha van valakinek a fenti három kérdésről infója.
Pilu 190726 2011. február 1. 13:35
Válasz erre
Jelenlegi fogalmaim alapján nagyvonalakban felvázolom egy GL.E. alárendeltségében működött HK.Z. 100%-ra feltöltött Béke tábláját. Ez egy vázlat, általában a logika és más MN alakulatok tábláit figyelembe véve. Ha valaki pontosítani tudna rajta, hát kérem tegye meg.

HK.Z.
Zászlóalj törzs:
- parancsnoki raj (Z.Pk., Z.Töf., Z.Techn.H., Z.Pol.H., 1fő Hk.vez., 1fő Ir., 1fő Tk., 1fő Gk.vez., 1db Hk., 1db tj.szgk.)
- gazdasági raj (HTP) (Z.élm.Szolg.Vez., 2 fő irnok-raktáros, 3-5 fő szakács-konyhai kisegítő, 1db MKO, 1db vízufo.)
- szállítóraj (1fő Rpk., 8fő Gk.vez., 9db tj.tgk.)
- javító-vontató raj (1fő Z.Gjmű.Techn.tts., 2-3-fő szerelő, 1fő Gk.vez., 1fő Hk.vez., 1db Hk.Karb.Műh.Gk., 1db Hk.vont.)
- ZSH (2-3fő Eü.tts. és Eü. katona, 1fő Gk.vez., 1db Köt.gk.)
- sebesült szállító raj (2fő Eü.kat., 1fő Gk.vez., 1db sebszáll.gk.)

1-3. Harckocsizó század (1fő Szd.pk., 3fő Sz.pk., 1fő Szd.szolg.vez., 9fő Rpk., 6fő Ir., 10fő Tk., 10fő Hk.vez., 1fő Gk.vez, 10db Hk., 1db tj.tgk.)
romeo 190725 2011. február 1. 13:07
Válasz erre
Pilu a zászlóalj állománytábla eléggé bonyolult dolog, láttam rajzolt formában, belefáradnék mire ide feltenném...
Pilu 190724 2011. február 1. 12:08
Válasz erre
Köszi. Jó példa erre a "Princ a katona" idevágó része. Az állománytáblához is hozzá tudnál szólni?
romeo 190723 2011. február 1. 11:46
Válasz erre
"és jön a szőnyegszéle" Ez nagyon jó! :))
páncélos 190722 2011. február 1. 11:37
Válasz erre
Pilu!

Ha megengeded én is hozzászólnék.
(((Konkrétan erre a vízalatti átkelőszettre gondoltam)))

Ezt, ahogyan te nevezed "szettet" nem vitte senki sehová. Ez a csornapusztai gyakorlatok kelléke volt.
Ez a gyakorlást eszköze. Ha baj lett volna elárasztás nélkül elhagyható a jármű, míg a kocsik egységkészlete, amit magukkal visznek csak a kezszem és a motor levegőellátására szolgál.
Ha éles átkelés van, akkor csak a levegőcső van, probléma esetén marad az elárasztás és a menekülés. Ez az 55-ös esetében úgy történik (röviden), hogy a vezető felmászik a parancsnokhoz, légzőkészülék felcsatol, a töltőkezelő előtti figyelőműszer leszerel, és árasztás megkezdődik, és a megtelt kocsi pk-i búvónyílásán elhagyják az eszközt. Majd a műszakiak kihozzák a gépet, és jön a szőnyegszéle.
Pilu 190721 2011. február 1. 11:18
Válasz erre
T-55 (06)
T-55 (06)

Köszi. Konkrétan erre a vízalatti átkelőszettre gondoltam. Nem emlékszel, hogy a zászlóaljnál hány géphez tartozott aknataposó, aknakifordító és tolólap, illetve ezeket a zászlóalj vagy a műszakiak tárolták-e? Esetleg a század és szakaszparancsnoki kocsikon is voltak-e rajparancsnokok (mint a lövészeknél), és ha voltak, milyen másodlagos beosztást töltöttek be? (bár godolom legalább irányzót)
(A kép az egykori Magyar Néphadsereg hetilapból származik)
antarktika 190720 2011. január 31. 20:23
Válasz erre
Nem biztos, hogy minden kérdésedre válaszolni tudok, illetve biztos, hogy nem, rég volt... Így csak ami biztos.

A trailer nem tartozott a zászlóalj eszközeihez, azt a dandár biztosította szükség esetén, a BLG-k és az üzemanyagszállítók szintén.

A javítószakasz, más néven a technikusok a zászlóaljhoz tartoztak a műhelykocsival, vontatóval együtt. A vegyivédelmi felszerelés egy részét maguk a tankok szállították, az ún. MK-s ( Mentesítő készlet ) készletben, a vízalatti átkeléshez szükséges levegőcsövek szintén a kocsikon volt elhelyezve, azok farpáncélján.

Az más kérdés, hogy az állandó harckészültség ( béke kiképzés ) során mik tartoztak a zászlóaljhoz, meg az is, hogy háborús veszély harckészültség során mit kapott volna még a zárolt készletekből. 
romeo 190719 2011. január 31. 18:18
Válasz erre
Elfelejtettem hozzátenni, hogy állítólag a 70-es évek elején még volt néhány zászlóaljnyi tartalék T-34 is, ezeket mozgósításkor vették volna igénybe (elbeszélés alapján).
Pilu 190718 2011. január 31. 17:49
Válasz erre
Bocs, értelmesen: a MÉLYSÉGEKIG érdekel.
Pilu 190717 2011. január 31. 17:48
Válasz erre
Ki és hol tárolta a vízi átkeléshez szükséges kiegészítőket, mivel történt a szállításuk?
Pilu 190716 2011. január 31. 17:46
Válasz erre
Igen, ez a sablon felépítés, igazából a zászlóalj törzs lenne érdekes. Például a szállító raj mennyi és milyen eszközzel rendelkezett, közvetlenül a zászlóaljhoz voltak-e besorolva a TRALL készletek (és hány?), oda tartozott-e a trailer vagy az ezred szállító századához, oda tartozott-e a BLG vagy az ezred műszaki szakaszához...? Érdekesnek tartom, hogy a javító szakaszt is oda soroltad. A lövészeknél csak karbantartó és egy vontató gépkocsi volt. A műhely kocsik az ezred javító századánál voltak, beleértve a többi szakág (mint VV, híradó, fegyverzeti) műhelyét is. Hogy állt fel a hadtáp-ellátó szaksz? Hány mozgókonyhája volt (bár ez kiszámítható)? A korabeli zászlósi vizsga anyaga szerint tartozott hozzá két üza. szállító gk. Ez a zászlóaljé volt, vagy az üza. szolgálattól kapta megerősítésnek?
A málységekig érdekel az állománytábla. De komolyan.
antarktika 190715 2011. január 31. 17:45
Válasz erre
Értem én, nem kell kiabálni...:)
Nem vontam kétségbe a darabszámokat.
Egyébként még volt ellátó szakasz is.
romeo 190714 2011. január 31. 17:19
Válasz erre
Igen, ez jó, de én csak a harckocsik mennyiségéről írtam :)
Üdv!
antarktika 190713 2011. január 31. 17:17
Válasz erre
Azért nem volt ilyen egyszerű. Volt még zászlóaljtörzs is.
A zászlóaljtörzs szervezetébe be volt osztva a szállító és javító szakasz is, ide tartoztak a szállító és műhelykocsik, illetve a vontatók is.

A szervezet valahogy így nézett ki:

Zászlóaljparancsnok
Zászlóalj törzsfőnök
Zászlóaljparancsnok technikai helyettese
Zászlóaljparancsnok politikai helyettese

Századparancsnokok, szakasz és kocsiparancsnokok, illetve a beosztott kezelők.
romeo 190712 2011. január 31. 17:04
Válasz erre
Üdv Pilu!
Ami a harckocsik mennyiségét illeti (elbeszélések alapján):

1 változat: 31 db T-54/-55 (abban az esetben ha a szakaszban 3 db hk. volt)
2.változat: 40 db T-54/-55 (abban az esetben ha a szakaszban 4 db hk. volt)
Pilu 190711 2011. január 31. 13:59
Válasz erre
Szakértő urak!
Megőrülök azért, hogy megismerjem egy 70-es években gépesített lövész ezred alárendeltségében működő harckocsi zászlóalj állománytábláját. Alegységek, technikák, beosztások. Tud erről valaki valamit?
antarktika 190710 2011. január 30. 15:45
Válasz erre
Hogy őszinte legyek...fogalmam sincs. Én csak arra tudok gondolni, hogy a cseh gyártású tankokat nem akarták orosz berendezéssel ellátni, inkább a saját ipart támogatták. A lengyeleknél ugyanaz lehet a helyzet, csak ők el..rták, nem kicsit, nagyon.
gaunt 190709 2011. január 30. 11:29
Válasz erre
Antarktika!

Mi volt az oka, hogy a Csehszlovákok nem vették át a "Volna" rendszert és a KTD-1-et?
Azért fura nekem ez, mivel úgy tudom a két rendszer egyenértékű volt, akkor mi értelme volt kifejleszteni a Kladivo-t?
A lengyeleket meg végképp nem értem, mert úgy hallottam, hogy az övék viszont rosszabb volt az előbbieknél.
gaunt 190708 2011. január 30. 11:24
Válasz erre
A szovjet gyártmányú harckocsikon soha nem volt eredetileg ilyen lemez. Ők valami gumivászon(?) ponyvát csavaroztak rá. A Csehszlovák és lengyel (VSz) változatokon voltak ezek a lemezek.
De mivel nálunk együtt szolgáltak a szovjet és VSz gyártmányú típusok, így nagyjavítások során történhettek keveredések is, szóval a fentieket nem lehet szabályként venni.
A levegőcső teljesen más volt a szovjet és VSz típusokon:
szovjet:
btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg VSz:
www.primeportal.net/tanks/thomas_voigt/t-55am2b_1/index.php
antarktika 190707 2011. január 30. 04:59
Válasz erre
Az összesen nem. Nálunk a dandárnál az összes T-55A kocsin volt, de páncélostól egyszer megkaptam, hogy inkább ez volt a kivétel:) Ezeknek a fedeleknek vízalatti átkelésnél volt szerepe, na meg télen, hogy ne hirtelen hűljön le a motor, illetve mi alkalmaztuk azt is, hogy nagy hideg esetén 10-15 percig nem nyitottuk ki és így előbb felmelegedett. Figyelni kellett rá, mert még a mínuszokban is megrottyanhatott a hűtővíz hamar.
Azt még nézd meg, hogy az orosz gyártású kocsikon, a torony oldalára szerelt levegőcső mennyiben különbözik a magyar használatban lévő és a farpáncélra szerelt levegőcsőtől, mert szerintem nem egyforma.
Jimbow 190706 2011. január 29. 22:31
Válasz erre
Ja, még annyit hagy kérdezzek már, hogy nálunk az összes T-55-ön volt a motor szellőzőrácsa fölött felhajtható lemez?

Köszi!
antarktika 190705 2011. január 29. 21:49
Válasz erre
A képen magyar AM van. Tehát ezzel gond nincs. A levegőcsövet meg átrakod a farpáncélra, ahol a magyar tankokon volt.
Jimbow 190704 2011. január 29. 21:44
Válasz erre
Igen, ilyen!
Csak ködgránátvető nincs, viszont van levegőcső.
antarktika 190703 2011. január 29. 21:36
Válasz erre
02. t-55am2
02. t-55am2

Pontosan melyik, milyen kupolára gondolsz?
Erre a változatra?
Jimbow 190702 2011. január 29. 21:32
Válasz erre
De ha jól nézem, a mi A-inknak csak az egyik kupolája púpozott, ennek meg mindkettő, szóval nem elég lehagyni simán a plusz cuccokat, hogy sima A legyen? Na meg más a csillagkerék is.

A weboldalra lesz dobozbontás belőle, ezt hozta a posta, ez van :)De legalább elméleti síkon érdekelne, hogy lehetne "magyarítani". Amúgy én sokkal rosszabbra számítottam...mondjuk néhány eléggé alap dolog hiányzik róla itt ott. Pl a löveg ponyvája :)

Üdv,
Ádám
antarktika 190701 2011. január 29. 21:25
Válasz erre
Hát nem teljesen...:)

A lényeg, hogy dobozból csak orosz példányt tudsz építeni, mivel azok "Volna" tűzvezető rendszerrel voltak szerelve és az ehhez tartozó KTD-1-es lézertávmérővel, mely a lövegblende felett található doboz. 
A magyar kocsikon nem ez volt, hanem a Kladivo tűzvezető rendszer és teljesen más, még kívülről is különböző, eltérő burkolattal a lézertávmérő. Ezt a változatot a csehek gyártották.

Aztán még beszélhetnénk a lengyel "Merida" tűzvezető rendszerről, melyet a lengyel gyártású T-55AM2P kocsikon alkalmaztak.

Az AM1 külsőre a lézertávmérőben különbözik az A változattól, az AM2 még a kiegészítő pótpáncélokkal is volt terhelve, illetve még számos belső változás volt. Aztán ne menjünk bele, hogy az orosz csak simán AM-nek nevezték mindkét változatot, a Kontakt-1 ERA-val szerelt kocsikat AMV-nek.

Szóval nem egyszerű, de a Skif dobozából csak egy orosz T-55AM építhető. Vagy még az sem, mert annyira tré a kit.
sulyid 190700 2011. január 29. 19:11
Válasz erre
Akkor alakítsd át valamelyikké szerintem.
Jimbow 190699 2011. január 29. 18:49
Válasz erre
Jaja, köszi, ahogy elnézem, ez pont a nálunk rendszeresítettek között lévő felemás állapot (magyar T-55A és AM között).

Üdv!
antarktika 190698 2011. január 29. 16:58
Válasz erre
A Skif T-55A tulajdonképpen egy T-55AM1, de nálunk ilyen nem volt. A célzóberendezés nálunk Kladivo volt , ami nem olyan, mint a készletben.
Jimbow 190697 2011. január 29. 14:26
Válasz erre
Sziasztok!

Épp a Skif "T-55A" névre hallgató készletet bontogatom, és azt szeretném megkérdezni, hogy nálunk voltak-e ilyen felszereltségű T-55-ök? A löveg ponyvája fölött van valami célzóberendezés, torony oldalán légcső, és T-72 lánctalpja van...Ja és a tornyon mindkét búvónyílás megemelt, kupola-szerű, nem csak az egyik.

Köszi!

Ádám
romeo 190696 2011. január 28. 19:30
Válasz erre
MH Savaria GLDD_1990 (25)
MH Savaria GLDD_1990 (25)
MH Savaria GLDD_1990 (27)
MH Savaria GLDD_1990 (27)
MH Savaria GLDD_1990 (28)
MH Savaria GLDD_1990 (28)

Üdv!
T-55AM, MH 37. Savaria Gépesített Lövészdandár Szombathely.
romeo 190695 2011. január 28. 12:34
Válasz erre
antarktika 190694 2011. január 28. 11:36
Válasz erre
Én meg ismerem a fotó tulajdonosát.

Tudod, engem az dühít - és most ne vedd magadra - , hogy tele van az internet, de még a szakirodalom is elírt típusnevekkel, helyszínekkel. Az a következő generáció, kik érdeklődnek e téma iránt, teljesen fals adatokhoz jutnak és ne csodálkozzunk, ha blődségeket fognak állítani.

Én meg arról szeretnélek biztosítani, hogy támogatom a munkádat. Viszont ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor ne fogadd el feltétlenül a dolgokat, járj utána és kutass. Ez az igazi kutatómunka, nemcsak a képek gyűjtése, hanem azok hátterének megismerése, feltárása. 
romeo 190693 2011. január 28. 10:44
Válasz erre
Üdv Antarktika!

A fotót ismerőstől kaptam, és így volt feliratozva. Bevallom őszintén eszembe sem jutott, hogy nem Tapolca, mivel arrafelé is vannak dombok.
Szeretnélek biztosítani, hogy a fotókat nem önkényesen feliratozom.
antarktika 190692 2011. január 28. 09:00
Válasz erre
Ha ismernéd a kép forrását, akkor most meg tudnád tőle kérdezni.
Biztos, hogy Csobánka és katonai főiskolások 1987-1990-es évfolyama vezetési gyakorlaton.
Ha nem vagy biztos benne, akkor ne írd a kép alá, hogy MH Tapolca, mert ezzel megvezetsz másokat. A kocsiknak és a rajta lévő főiskolásoknak semmi köze Tapolcához ezen a képen. Egyébként a nagyobb gyakorlatokat Tapolcán hajtották végre és akkor a dandár biztosította a kocsikat, de itt nem arról van szó.

Folytasd ezt a munkádat, értékes amit csinálsz, de arra kérlek, hogy hipotézisekbe ne bocsátkozz.
romeo 190691 2011. január 27. 22:59
Válasz erre
T-72M1  Csobánka  MH
T-72M1 Csobánka MH
T-55 + T-55A    MH Tapolca   1990
T-55 + T-55A MH Tapolca 1990

Üdv Páncélos!
Talán Csobánka lesz, a T-72M1 fotó bal oldalán a domb nagyon hasonlít a T-55 dombra...
páncélos 190690 2011. január 27. 21:32
Válasz erre
Nekem az első képről (elsőre), Csobánka ugrott be.
A második (kép) 55-ös a zalaegerszegi hadosztály jelzését viseli (talán?). Továbbgondolva, ha valóban zalai, akkor Tatának nem volt még BMP-je. Saváriára tippelnék, de csak tipp.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.