/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
ferkov 190789 2011. február 3. 21:13
Válasz erre
Tiszt.Romeo ! A pályafutásom során találkoztam egy érdekes jelenséggel melynek könnyen utánna járhat hiteles forrásokbólis. A 7O-es években a vége felé évre már nem emlékszem mmezőtúron a lövész ezrednél a Hk-zlj nál voltunk konzerválni amikor a tartalékosok csak ott hagyták a jármüveket.Az ott lévő hk-k T-54.-es alváz és modósitott szervókormánnyal voltak ellátva.Igen meglepődtam de minket nem a fejlesztés foglalt le hanem az átállás.
romeo 190788 2011. február 3. 21:09
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Ha nem hadititok, Ön hallott a 70-es években állítólag még létező "M"-zárolt tartalék T-34 zászlóaljakról?
romeo 190787 2011. február 3. 21:00
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Válaszával nagyon sokat segített, ugyanis eddig csak annyit tudtam biztosan, hogy 2 db BTR-152 volt az MN-nél.
Mégegyszer köszönöm!
ferkov 190786 2011. február 3. 20:56
Válasz erre
Tiszt.Romeo ! Igen az ezredben csak 1.volt viszont találkoztam más egységeknél is ugyan ilyen tipusú jármüvel.( Tata.Rétság-Szombathely-Aszód.)
ferkov 190785 2011. február 3. 20:51
Válasz erre
Tiszt: Pilu ! Igen volt minden zlj-nak 1.vonatóraja mely a javitószd.-nál volt és 1.JVBT-55,A.-ból állt rendelkezésre (éles)helyzetben.A másik kérdésére válaszolva a második tipusú mühelykocsi igen az ugynevezett (MANCI) volt mert még volt szerencsém amikor egy jó öreg Zil 157-es-t ez a tipus váltotta fel. Az akna mentesitővel minden zlj-rendelkezett melyek a zlj.törzsben szintén a Manok szállitottak. ugyan is ezek elődjei a Szisz.-ek voltak melyeket felváltották a "Darús " Manok.
romeo 190784 2011. február 3. 20:44
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
A BTR-152-ből csak egy darab volt az ezrednél? Katonai pályafutása során találkozott ezzel a járművel más alakulatoknál is?

Nagyon segítene a válaszával! Köszönöm!
ferkov 190783 2011. február 3. 20:38
Válasz erre
Tiszt:Romeo ! Igen,rendelkezett az Ellátószádad rendelkezési állományában a jó öreg ( BELFEGOR )ugyan is nállunk ez volt a bece neve !
Pilu 190782 2011. február 3. 20:37
Válasz erre
CS-D-566 hk.karb.gk. (05)
CS-D-566 hk.karb.gk. (05)

Még egy kérdés. Tulajdonképpen ez a műhelykocsi a Cs-D-566 alvázú volt?
ferkov 190781 2011. február 3. 20:36
Válasz erre
Tiszt:Romeo ! Igen,rendelkezett az Ellátószádad rendelkezési állományában a jó öreg ( BELFEGOR )ugyan is nállunk ez volt a bece neve !
Pilu 190780 2011. február 3. 20:31
Válasz erre
Köszönöm! Ennek tudatátam módosítom a táblámat!
Pilu 190779 2011. február 3. 20:29
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Köszönöm! És ez mellé volt egy vontató raj? Illetve továbbra is roppant mód érdekel, hogy milyen mennyiségben voltak és hova tartoztak az aknamentesítő eszközök?
romeo 190778 2011. február 3. 20:16
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Válaszát köszönöm! Elnézést, eszembe jutott még egy kérdés: az ezred rendelkezett BTR-152K sebesültszállítóval?
ferkov 190777 2011. február 3. 20:14
Válasz erre
Tiszt.Pilu ! Ált.:1-fő beszabályzó szerelőből 1-fő elektromos szerelőből 1.fő hiradósból 1.fő gk-vezetőből akihez tartozott a mühely gk.És a jav.rpk.
ferkov 190776 2011. február 3. 20:07
Válasz erre
Tisztelt ROMEO ! Úgy tudom igen volt de hogy számszerint mennyi volt már nem emlékszem rá de volt az biztos !Az akkori HK.ezred felépitését ismertem volt 3.zlj- ebből 1.ugyn:keret zlj.mely tartalékosoknak volt valamint 2.ugyn.élő zlj. valamint a hozzá kapcsolódó többi szdk-ok ( javitó-felderitő-hiradó-ellátó-kommendás-)ezek voltak a szdk.valamint müszaki szk-sz.
Pilu 190775 2011. február 3. 20:06
Válasz erre
Nocsak, akkor te egy kincs vagy a szememben. Elárulnád a kikből és mikből állt a javítóraj?
antarktika 190774 2011. február 3. 20:03
Válasz erre
Nem volt.
A szakasz-, század-, zászlóaljparancsnoki kocsikban saját maguk voltak a kocsiparancsnokok.
romeo 190773 2011. február 3. 19:55
Válasz erre
Üdv Ferkov!
Abban az időben a hk. ezred felderítő századánál még volt PT-76B? -és ha igen, akkor 3db? Köszi!
ferkov 190772 2011. február 3. 19:37
Válasz erre
Akkor lehet hogy tudatlan voltam vagy nem voltam elég tájékozott 197O-től 198O.-ig ugyan is a HK.ezred zászlóalj jav.rpk-ja voltam. több esetbe és több szabályzatot volt alkalmam forgatni melybven több utalás volt a HK-ik eredetére . vagy lehet hogy csak a motor volt Cseh.gyártmány ? Azokat meg Gödöllőre szállitottuk javitásra !
sulyid 190771 2011. február 3. 19:16
Válasz erre
Hát lehet hogy te nem is találkoztál vele de tatám aki harckocsizó volt 66-68 között ő hivatalosan t55C-n volt.
romeo 190770 2011. február 3. 19:14
Válasz erre
Üdv Murmuc és Ferkov!
Nem vagyok mindentudó, de eddig a honvédségnél nem találkoztam T-55C-vel és T-55B-vel.
Én így tudom: T-55,T-55A,T-55AM +ezek parancsnoki változatai.
Mégegyszer, én sem ismerhetek mindent!
ferkov 190769 2011. február 3. 18:30
Válasz erre
Üdv:Kérdezem,hogy a Szabadszállási HK.ezred hk-jai miért a T55.B.navat kapták akkori tudomásom szerint Cseszlovák gyártmányú volt.
ambasa 190768 2011. február 3. 17:55
Válasz erre
Üdv!

nézd, nem tudom, hogy mi a különbség a mi, és a szovjet állománytábla, illetve, hogy a forrás amit megadok, mennyire pontos, de talán ez segíthet:
www.armouredacorn.com/orbatrussian1.html
Illetve talán ez is, bár csínyján kell kezelni, mivel 1989-ben is az MN-nél a ho szervezetet mutatja hdt-dd helyett, de ettől még a a végén lévő szervezés igaz lehet, csak egy korábbi időpontban.
orbat.com/site/history/historical/nato/warsawpact.html

(Esetleg a szerencséd van, akkor nálam jobban hozzáértő talán veszi a fáradságot, hogy cáfolja, vagy megerősítse a két forrást)

TG
Pilu 190767 2011. február 3. 17:44
Válasz erre
Újabb lényeges információ az, hogy a szakaszparancsnoki kocsikban nem volt rajpk. Ezek szerint a Szdpk-iban és a Zpk-iban volt?
Pilu 190766 2011. február 3. 17:42
Válasz erre
Most látom, félreérthető lehetek,a mentők alatt a "fényes" sebesültszállítókat értem, mint a Nysa, vagy mint Kanizsán is a Latvia, amit stílszerűen egy T-55 oldalán zúztak halálra.
Pilu 190765 2011. február 3. 17:34
Válasz erre
No! Csak jutunk valamire! Köszi az észrevételt. Az igazság az, hogy a gépesített lövészzászlóaljakat vettem alapul. Érdekes, hogy csak a Zpk-nak volt harckocsija, a Töf-nek nem. Lövészeknél neki külön PSzH jutott. Az egészségügyi járművek igazából a zászlóaljak kocsijai voltak, csak békehasználatra vezényelve voltak a csapatrendelőhöz. Persze ez csak a sebesültszállító gk-kra igaz. A kötöző kocsik és a sebesültkihordók többsége zárolt volt. A mentők álltalában az ezredhez tartoztak.
Murmuc 190764 2011. február 3. 16:54
Válasz erre
Üdv Úrak!
Mivel választ nem kaptam, így más csatornán keresztül az alábbi infóhoz jutottam:
22-es gépesített lövészezred, Pécs. Típus T-55C, 31db/zlj.
10 hk/szd, 3 hk/szakasz, M-zárolt nem volt, de 3db hk állandóan bemálházva és éles lőszerekkel állt a telephelyen.
antarktika 190763 2011. február 3. 13:12
Válasz erre
Én a pontos számokra nem emlékszem, de az biztos, hogy békeidőben a zászlóalj parancsnokának nem volt parancsnoki szgk-ja, magyarul UAZ nem dukált neki. Szerintem harcban sem járt volna neki, mert volt tankja.
Egészségügyi gépkocsira sem emlékszem, lövészeten a dandár eü. szolgálat mentője jött velünk, mozgósítási zárolva ( M zárolt ) viszont volt LuAz, ha jól emlékszem 2 db.
9 rajparancsnok nekem soknak tűnik, mivel a szakaszparancsnok egyben kocsiparancsnok is volt, így csak 7 kocsi(raj)parancsnok kellett.
Murmuc 190762 2011. február 2. 23:05
Válasz erre
Üdv Úrak!
Ha már így a témánál vagytok, nem tudjátok pontosan hogy a Pécsi 22-es lövészezrednél melyik típus volt rendszerben a feloszlásukig?
páncélos 190761 2011. február 2. 22:54
Válasz erre
Romeo!

Köszönöm a helyreigazítást...
Majd én is beszélek olyannal, aki a 70-es években ott lehetett.
"Túzok kollégát" is megkérdezem majd.

Freddy!

Ez a megsemmisítési eszköz száma, csak ott és akkor volt érvényes.

Pilu!

A 31-es kép Kalocsa.
Freddy 190760 2011. február 2. 22:01
Válasz erre
És a csövön is ott van. Vajon eredeti katonai jelzés, vagy már a telephelyen kerülhetett fel?
Freddy 190759 2011. február 2. 21:59
Válasz erre
Köszönöm!
Úgy látom, jelzés nélküliek, csak egy darab egyjegyű szám van a torony hátulján.
Jimbow 190758 2011. február 2. 21:44
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar T-55A-król keresnék háromnézeti rajzot.
Előre is köszönöm!
Ádám
romeo 190757 2011. február 2. 21:24
Válasz erre
Üdv!
Ha a kiképző (tanintézeti) gépeket leszámítjuk, T-55AM volt Lentiben, Szombathelyen és Rétságon.
Ez így teljes?
PanczelMatyas 190756 2011. február 2. 20:54
Válasz erre
Nagyon kedves Barátom!
romeo 190755 2011. február 2. 20:43
Válasz erre
romeo 190754 2011. február 2. 20:37
Válasz erre
Pilu!
Vannak Magyar Néphadsereg újságból származó PSzH fotóid?
romeo 190753 2011. február 2. 20:35
Válasz erre
Üdv Pilu!
Nagyon jó fotók!
Pilu 190752 2011. február 2. 20:28
Válasz erre
Illetve a 44-es is a Magyar Néphadsereg újságból származik.
Pilu 190751 2011. február 2. 20:27
Válasz erre
A 05-, 08-, 09-es kép a "Páncélos erődök" című füzetből. A 31-es a Magyar Honvéd újságból, Rétság. A 46-, 47-es Újdörögd a Magyar Néphadsereg újságból. A 20-as Magyar Honvédos kép Zajdáról. A 35-ös faliújságra való repi anyag volt. A többi nem tudom honnan van.
Pilu 190750 2011. február 2. 20:22
Válasz erre
T-55 (05)
T-55 (05)
T-55 (08)
T-55 (08)
T-55 (09)
T-55 (09)
T-55 (11)
T-55 (11)
T-55 (31)
T-55 (31)
T-55 (35)
T-55 (35)
T-55 (44)
T-55 (44)
T-55 (46)
T-55 (46)
T-55 (47)
T-55 (47)
T-55 AM (20)
T-55 AM (20)

Addig is míg gondolkodtok, egy kis vállogatás régebbi kiadványokból.
Pilu 190749 2011. február 2. 20:02
Válasz erre
Üdv!
Továbbra is érdeklődve várom, van-e köze a valósághoz az alant felvázolt szervezetnek?
romeo 190748 2011. február 2. 18:45
Válasz erre
PanczelMatyas 190747 2011. február 2. 16:40
Válasz erre
...de szervezetileg az sem az!
PanczelMatyas 190746 2011. február 2. 16:36
Válasz erre
És a zászlóalj ALEGYSÉG! Az ÖNÁLLÓ zászlóalj-at kezelik egységként...
PanczelMatyas 190745 2011. február 2. 16:35
Válasz erre
Szia Romeo!

Ezt megkérdezem Túzok Barátunktól...;) :)

TANKOK! matyi
romeo 190744 2011. február 2. 16:33
Válasz erre
Üdv Freddy!
Ezen az oldalon vannak a Gödöllőn összegyűjtött T-34-ek:
foto.mti.hu/fotoweb/Grid.fwx
romeo 190743 2011. február 2. 15:57
Válasz erre
Üdv Páncélos!
1174-es hozzászólásodnál, pedig ezt: "Egy 1992-es kimutatás szerint a honvédségnél még mindig volt 72 db T-34".
válasz: Igen, de ezek már nem hadrendben lévők voltak, hanem Gödöllőn voltak összegyűjtve.

1157-es hozzászólásodnál, ezt írod: "állítólag a 70-es évek elején még volt néhány zászlóaljnyi tartalék T-34 is".
Válasz: Nem csak Túzok visszaemlékezésére alapoztam, volt szerencsém akkori hivatásos katonával beszélni, tőle tudom, ő viszont nem szeretné a nevét adni nyilvános fórumhoz.

1167-es hozzászólásod: "1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el".
Ez így pontatlan! Mi az, hogy egységeket?
Válasz: BMP-vel tudtommal a egyes zászlóaljakat látták el -fokozatosan, arról nem tudok, hogy az egész dandár egyik napról a másikra PSzH-ról BMP-re "ült"
-a zászlóalj pedig egységnek számít

1168-as hozzászólásod első mondata: "A harckocsizó fegyvernem fejlesztése lassan haladt".
Válasz: ezt nem én állítom, ha figyelmesen elolvasod, ott a forrás :)
Freddy 190742 2011. február 2. 11:30
Válasz erre
Ezekről a T-34-esekről nincs valakinek képe? :)
Lacy 190741 2011. február 2. 10:38
Válasz erre
páncélos 190740 2011. február 2. 08:21
Válasz erre
Itt egy-két dolgot rendbe kellene rakni.

Romeo!

Megint beleestél abba a hibába, hogy a netről ollózol, és ellentétes információkat állítasz.
1157-es hozzászólásodnál, ezt írod: "állítólag a 70-es évek elején még volt néhány zászlóaljnyi tartalék T-34 is".
1174-es hozzászólásodnál, pedig ezt: "Egy 1992-es kimutatás szerint a honvédségnél még mindig volt 72 db T-34".

A 70-es években még rengeteg 34-es volt. A 90-es évek elején meg a nyíregyházi laktanya is 34-esel volt felszerelve. Olyan 34-eseket vágtak szét, akkor, hogy, ha a múzeumnak csak egy olyan példánya lenne, összetennék érte a kezüket.

1167-es hozzászólásod: "1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el".
Ez így pontatlan! Mi az, hogy egységeket? (ne válaszolj)
A szombathelyi lövész ezred, később DD. lett felszerelve elsőnek és hosszú ideig egyetlennek.

1168-as hozzászólásod első mondata: "A harckocsizó fegyvernem fejlesztése lassan haladt".
Igen? Valóban, 1959-ben megjelent a T-54A, és annyira nagyütemű fejlesztés volt a T-54/55 rendszerbe állítása, hogy 1962-ben az első 55-ösök Tatára kerültek, úgy, hogy ott az 54-es kimaradt a fejlődési sorból.

Lacy!

1165-ös kérdésed: "Mikor tértek át a ~31 harckocsis állománytáblára?"
Erre nem lehet pontos időpontot adni, mert a kérdés, az, hogy elméletileg, mikor?
Mert valóságban, alakulatonként eltérő.
A 70-es években már 31 kocsi zászlóaljszervezésről beszélhetünk, de jött a legkorszerűbb T-72, és máris vissza ált a 22 kocsis zászlóalj pl. Tatán.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.