<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
romeo | Adatlap | 190889 | 2011. április 1. 23:06 | ||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190888 | 2011. március 28. 09:30 | ||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190887 | 2011. március 25. 11:19 | ||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190886 | 2011. március 25. 09:36 | ||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190885 | 2011. március 25. 09:28 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt:Romeo ! A kérdésére azt tudom válaszolni,hogy nincs emlékezetem,hogy BTSz.-2.-vel találkoztam! A JVBT - 55.A.és a VT -55.A.val annál többet mivel az volt rendszeresitve ! Tiszt:ferkov. | |||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 190884 | 2011. március 25. 07:54 | ||||||||||||||||||||||||
Páncélos! BTSz-2: dishmodels.ru szürke sorban: BTT kijelöl, ott a 4. oldal. Összességében 128 oldalon van a kerékpártól az űrhajóig minden. | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190883 | 2011. március 24. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! Ön találkozott az akkori néphadseregen belül BTSz-2 vontató harckocsival, és ha igen hol? Nagyon köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 190882 | 2011. március 24. 21:12 | ||||||||||||||||||||||||
Szia páncélos! Igen. Már nem tudom mit kerestem, de rámentem egy utalásra, ahol teljesen véletlenül ráakadtam. Lementettem egy-két képet. Azóta próbáltam megkeresni, de sikertelenül. | |||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190881 | 2011. március 24. 15:05 | ||||||||||||||||||||||||
Charles! Ez a rajz, egy BTSz szakutasításból való? | |||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 190880 | 2011. március 24. 14:31 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Muzzy! Köszi, egy kicsit ezzel is előrébb vagyok. | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 190879 | 2011. március 24. 12:07 | ||||||||||||||||||||||||
Charles! A PTO-1-et nem tudom, ssak találgatni tudok, esetleg lehet optikai elven működő valamiylen megfigyelő berendezés (pribor...opticseszkij) is. De amit bekarikáztál az a szöveg szerint Megfigyelő berendezés tartója(alapja). Tehát oda rögzítették a megfigyeléshez használatos berendezést. Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 190878 | 2011. március 22. 17:58 | ||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190877 | 2011. március 21. 19:24 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! T-55-öst érintő fotóm nincs, de "valahol" van T-72 fotóm vezető védőkeretével. | |||||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190876 | 2011. március 21. 18:51 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt.:Romeo ! A kérdésem Ön felé - van e olyan fotó a birtokában mely a T 55.-ös vezetőt védi nyitott résnél történt vezetéskor ! A T.72.-es hk.-nál látottak alapján kérdezem,ugyan is mink rendelkeztünk ilyen gyárilag készitett eszközzel mely az első két vezető periszkópba kelett behelyezni és ugy rögziteni kivülről.! Tiszt:ferkov ! | |||||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 190875 | 2011. március 15. 17:13 | ||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190874 | 2011. március 13. 09:34 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztel : Pilu ! Igen ! Azt hogy most azok állomány tábla szerint oda tartoztak e vagy a HKSZ.terv szerint voltak beosztva nem emlékszem de a tgk.-vezetők a Zlj.törzsbe voltak beosztva ugyan ugy mint a szd.-ok-hoz tartozó gjmű vezetők. | |||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 190873 | 2011. március 12. 19:32 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! Köszönöm segítségét! Jól értelmezem, századonként volt három lőszeres és három műszaki anyag szállító? | |||||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190872 | 2011. március 11. 10:33 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt: Pilu ! A válaszomat előszőr is emlékezetből irom ezt előre bocsájtom hisz azóta már sok idő eltelt ! De mint mondtad az állomány tábla nem bonyolult mert az is egy szakma része! Nagyon megjegyeztem a következőket. Az akkori harcjármüvek és gjmüvek a hk.zlj.-nál legalább is nállunk mint 1.lépcsős alakulatnál a következőként épült fel ! Először is 32.db.HK.- bol mivel a zlj.-nál volt az Epk.hk.-ja is. 29.db.gjmüből melyek következő besorolásba voltak. 1.db.UAZ.469.-es . 1.db.FUG. 1.db.mentő UAZ. 1.db.hk.jav.mh.kocsi. 2.db.HTP.tgk.+ vizutánfutó + mozgókonyha . 2.db.Üza tgk.Cs.346.-os + utánfutó ( benzin ). A hk.szdz.hoz tartozott még l.db.tgk.gjmü mely pótkocsival volt. Valamint minden szdz-hoz tartozótt még állomány tábla szerint a zlj.szállitó raját képezte 3.db.müszaki eszközöket szállitó tgk.(tráll+ tolólap+aknakiforditó ekék )pótkocsival valamint 3.db.lőszert szállitó tgk. Ha a 3.szdz.-ot vesszük figyelembe akkor ez 21.db.gjmű. Ez össz:29.db.gjmű volt. A szállitó gjművek tipúsait direkt nem irtam mivel változtak az akkori reformoknak megfelelően. | |||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 190871 | 2011. március 10. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! Örülök a hozzászóláshoz, innen-onnan már kaptam pontosító adatokat, különböző időszakok harckocsi zászlóaljairól. Le tudná pontosítani, hogy milyen szállítóeszközből pontosan mennyi volt a törzsben? Illetve a századnak volt-e közvetlen szállító járműve? Igazából az állománytábla nem bonyolult dolog, csak érteni kell hozzá. Az is egy szakma része. Köszönettel: Pilu | |||||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190870 | 2011. március 10. 20:26 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt: Pilu ! A ll64.-es hozzászólásodban felvázoltad a GL.E.-d HK.Zlj.feltöltött Béke tábláját ! melyben leirtad hogy ezek csak vázlatok . A hozzászólásodban kérted hogy aki pontositani tud az tegye meg ! Az én megjegyzésem az volna hogy " nállunk " a Zlj.igen igy állt fel csak a zlj.törzsbe több szállitó jármü volt rendszeresitve. A szd.hoz tartozó müszaki eszközöket valamint lőszereket szállitó jrmüvek valamint az ÜZA.got szállitó jármüvek és a zlj.törzsfőnők rendelkezésére álló FUG. Az előző romeo hozzászólásban emlitette hogy bonyolult ( 1163.) az állomány tábla. A lényeg hogy az akkori teljes zlj.törzs.-be tartozó gjmü táblára még nagyon is enmlékszem mivel nagyon sok menetlevelet dolgoztam fel a zpk.tech.-ével. | |||||||||||||||||||||||||||
sdsdaf | Adatlap | 190869 | 2011. március 6. 19:39 | ||||||||||||||||||||||||
Legalabb nem magyar, legalabb csak egyet megmenteni kozuluk... | |||||||||||||||||||||||||||
fishpot | Adatlap | 190868 | 2011. március 6. 17:17 | ||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 190867 | 2011. március 5. 16:37 | ||||||||||||||||||||||||
Új-Zélandon működőképes T-55AM-mel rodeóznak. Oda is jutott... http://kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/MYBLOG/yblog.html | |||||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 190866 | 2011. március 4. 13:51 | ||||||||||||||||||||||||
Köszi Freddy ! A tamiya van meg , nem is kezdek mással :) Max még a trumpeter T-62 jó a többi mind felejtős szerintem. | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 190865 | 2011. március 3. 19:46 | ||||||||||||||||||||||||
én nem is akarok. :))) de volt már és osztom a véleményed. | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 190864 | 2011. március 3. 19:45 | ||||||||||||||||||||||||
neten elég sok képet találni és bár a Legend mostanában nagyon ott van a szeren, érdemes összehasonlítani. | |||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 190863 | 2011. március 3. 18:45 | ||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 190862 | 2011. március 1. 21:59 | ||||||||||||||||||||||||
Trumpit ne vegyél, mind méretében, mind alakjában nagyon rossz. | |||||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 190861 | 2011. március 1. 21:48 | ||||||||||||||||||||||||
Köszi , ezt láttam csak nem vagyok benne biztos hogy nem néztek-e be valamit a legendes srácok. Szeretnék pontos építést :) De a tamiya lesz a donor hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 190860 | 2011. március 1. 19:03 | ||||||||||||||||||||||||
hát úgy nagyjából ennyit. www.www-legend.co.kr/01_afv01.html vagy veszel egy Trumpit és szenvedsz vele. | |||||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 190859 | 2011. március 1. 18:28 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Tudnatok nekem segiteni abban hogy miket kell modositani a tamiya t-55a kitjen hogy type-59 legyen belole ? A torony kompletten hianyzoni fog a makettrol szoval azzal nem kell majd foglalkoznom. | |||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190858 | 2011. március 1. 14:53 | ||||||||||||||||||||||||
Ferkov! Csak csatlakozni tudok Excessor kolléga válaszához. | |||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 190857 | 2011. március 1. 14:51 | ||||||||||||||||||||||||
Hello Ferkov és Páncélos! Sajnos a gödöllői átalakításról szinte semmit nem tudok, de az biztos hogy az így létrejött T-54M harckocsi (és az egész átalakítási program) a Túzok "fedőnevet" kapta. Mint ahogy később a T-55AM lett a Mosómedve, vagy a T-72M1 a Tátrán, de még a gödöllői fantázmány a BTR-80 MPAEJ meg MPFJ is kapott valami Kántor vagy hasonló nevet. | |||||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190856 | 2011. március 1. 11:56 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt:páncélos ! Elnézését kérem,hogy megkérdezem,hogy amikor az 197O.-es években időpontra pontosan nem emlékszem de a az egyik alkalommal a mezőtúri lövész ezrednél voltunk a HK.zlj-nál ugynevezett vissza konzerváláson Én akkor találkoztam ott 1.zlj.T.54.es hk.-kal melyek szervó kormányos vezető melletti gpu.-val valamint más eszközőkkel voltak ellátva.De erről már a ( 1227.)hozzászolásba emlitést tettem . Akkor feltételezhető hogy azok is Gödöllői gépgyárba kerültek átalakitásra ? Mint azt korábban is emlitettem akkor azt ugy hivták hogy " túzokok " ! | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190855 | 2011. március 1. 09:26 | ||||||||||||||||||||||||
A lengyel "T-54B"-nek már volt infra célzókészüléke. | |||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190854 | 2011. március 1. 08:01 | ||||||||||||||||||||||||
Pilu! T-54A volt hivatalosan rendszeresítve nálunk. Az első széria a T-54A késői változata, a későbbi lengyel beszerzés már (itt sokak által előszeretettel használt) T-54B volt (ami szintén T-54A néven futott). A harcjárművek Y év és Z km futást követően különböző technikai kiszolgáláson esnek át. Érthetőbben a középjavításra ítélt 54-esek egy része lett "M". Kétfokú lövegstabival, megszűntetett homlokgéppuskával, beforrasztott "légszűrő gombával" a torony tetején (meg sok apróság még). Az átalakítást a Gödöllői Gépgyárban végezték. Excessor kolléga erről többet tudna mesélni. Parancsnoki kocsik annyiban tértek el, hogy egy plusz rádiót kaptak. A zászlóaljparancsnoki kocsikat is csak az antenna felfüggesztés különböztette meg kívülről. Az aknakifordítóról már volt szó korábban, minden századnak volt ilyen gépe. Mikor melyik kocsi, az változott. | |||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 190853 | 2011. február 27. 13:46 | ||||||||||||||||||||||||
Üdv! A fejemben lévő további anomáliák felszámolása érdekében kérném a hozzáértők segítségét az alábbi kérdések megválaszolásában: 1. Mikor és hol készültek a T-54M-ek, illetve a T-54A és a T-54B típusok egyaránt átépítésre kerültek és kapták az egységes T-54M megnevezést? 2. Volt-e jellemző külső eltérése a hazai T-54 és T-55 sorozat parancsnoki változatainak az alap járművekhez képest, illetve mik voltak a jellemzőbb belső eltérések? 3. Továbbra is érdekel, hogy a századon belül melyik kocsik voltak felszerelve aknataposó-, aknakifordító- és tolólap berendezéssel | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190852 | 2011. február 17. 15:45 | ||||||||||||||||||||||||
Igen, tudtommal Magyarországon végeztek ZIL-157 átépítést zárt felépítményű változatra. Köszönöm! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190851 | 2011. február 17. 15:41 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt:romeo ! Egyikről a másikra ! A kérdésére válaszolva igen nekem is ez a tipusú mh.kocsim volt amig Táborfalván egy hk.össze nem taposta .Igen hasznos szerkezet volt de az utánna jövö "man"mh.D-566.-ossal már nem lehetett összehasonlitani ! Ha jelent Önnek valamit az a tény hogy a Zil.157.-esnek a "kasznija " vagyis a mh.része nem eredeti volt hanem ha jól emlékszem csepel tipusú volt. | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190850 | 2011. február 17. 15:27 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! Szeretném Öntől megkérdezni, hogy a 70-es években a harckocsi ezrednél használták-e a ZIL-157 műhelykocsit? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190849 | 2011. február 14. 07:48 | ||||||||||||||||||||||||
Murmuc! Valótlant állítani nem szeretnék. Én kizárólag a hivatalos típusjelölést említettem. Létezik egy orosz jelölés, egy "nyugati" jelölés, és minden országnak a saját jelölése, ezt tetézik a különböző kiadványok csodálatos összevissza jelölgetései. Hivatalosan nem létezett Magyarországon B, és C, altípus. De láttam már optikás 72-es szervizlapján G jelölést, vagy ahogyan MAZ kolléga a CsMZAP pót jelölését kritizálta, már nem lepődöm meg semmin. Ha kutatómunkánk során eljutunk az 55-ösök teljes feldolgozásán, majd értesítelek, de ez nem mostanában lesz. Nem elhanyagolandó a darabszám, ami óriási munkát emészt fel. 2-3 száz jármű beazonosítása sem egyszerű, nem hogy több mint ezer járműé. | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190848 | 2011. február 13. 19:46 | ||||||||||||||||||||||||
és nehogy csak dísznek legyen ott a T-55 torony... | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 190847 | 2011. február 13. 17:10 | ||||||||||||||||||||||||
Igen, igen! :) | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190846 | 2011. február 13. 16:59 | ||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 190845 | 2011. február 13. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||
Valahol láttam olyan képet ahol egy terepszínű Pzh torony volt az első lövegtorony helyén egy tengeri hajón... | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190844 | 2011. február 13. 16:44 | ||||||||||||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190843 | 2011. február 13. 16:00 | ||||||||||||||||||||||||
Tiszt:Romeo ! Abban az időben még a zlj.-nál rendszeresitett Üza.szállitók még a CS.-346.-ok voltak ugyanakkor már megjelentek az ezrd.-nél az URAL.tipusú üza.szállitók is melyek főleg az ellátó szdz- nál kerültek előszőr állományba. A zlj.-nál minden szdz.- rendelkezett 1.db.töltőkocsival! | |||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 190842 | 2011. február 12. 21:25 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Pilu! Igen, személyesen hallottam. Természetesen van amikor szándékosan, viccből mondják, de sajnos még többször van mostanában amikor komolyan. Igaz, az a bizonyos ló másik oldala is érintett, pl a cirill ábécét ismerők szinte mindegyike elsőre az AOC monitorokat a LOSz-nak olvassa az A-betű orosz L-nek kinéző volta miatt. | |||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190841 | 2011. február 12. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Ferkov! Szeretném megkérdezni, hogy a harckocsi ezrednél milyen típusú üzemanyagszállító járműveket használtak? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 190840 | 2011. február 12. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||
Igen, Excessor is csak hallotta katonáktól, nem tudományos műben olvasta. Ha jól értelmeztem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Üdv!
T-55A, Magyar Néphadsereg.