/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
romeo 18709 2011. augusztus 19. 07:14
Válasz erre
Jimbow 18708 2011. augusztus 19. 00:37
Válasz erre
Basszus, ilyen helyekre hogy lehet eljutni? Meg Kalocsára, stb? Vagyis nem eljutni, bejutni :)

Köszi!
joci232 18707 2011. augusztus 19. 00:07
Válasz erre
a házak közelsége miatt nemhiszem , hogy mezőfalva lenne, a mezőfalvai VEGA bázis sokkal messzebb volt (van) a lakóházaktól.
romeo 18706 2011. augusztus 19. 00:00
Válasz erre
joci232 18705 2011. augusztus 18. 23:55
Válasz erre
wow az utolsó képen a háttérbe jól látom hogy BM 21 Grad van?
Apropó a kép hol készült?
romeo 18704 2011. augusztus 18. 23:03
Válasz erre
BIG_0002020070
BIG_0002020070
BIG_0002020072
BIG_0002020072
BIG_0002020073
BIG_0002020073

Akkor megpróbálok tippelni:
A fotókon PR-11B (ZIL-131) látható.
fotó: volt OG töltö
romeo 18703 2011. augusztus 18. 22:50
Válasz erre
juge75 18702 2011. augusztus 18. 22:44
Válasz erre
PR-11B, Zil-131 nyerges vontatóval, V-755 rakétával (Volhov), PR-11A, Zil-157 nyerges vontatóval, V-750 Dvina rakétával.
A képen Zil-131 látható, de a 01 képen Dvina rakétát cipel, a 02 képen pedig a Volhov látható, Zil-157 vontatóval.
Az első exportált rakéták a V-750 típusú Dvina változatok, a rakétákhoz a Zil-157 vontató való, de elvileg csereszabatosak, elvihetik egymás után futóit.
romeo 18701 2011. augusztus 18. 21:54
Válasz erre
01
01
02
02

Üdv Juge75!
Szeretném a segítséged kérni! A Dvina és a Volhov szállító-járművének megnevezésével állok hadilábon. TZM PR-11A,-AM,-B,-BM, melyikhez mi volt?
Köszönöm!
romeo 18700 2011. augusztus 18. 14:42
Válasz erre
romeo 18699 2011. augusztus 18. 14:39
Válasz erre
41.jpeg
41.jpeg
21.jpeg
21.jpeg
22.jpeg
22.jpeg
24.jpeg
24.jpeg

Az orosz Volga-flottilla még ma is használja a SMEL típusú ágyúnaszadát PT-76B toronnyal.
2011-es fotók
Freddy 18698 2011. augusztus 17. 19:25
Válasz erre
Komolyabb kutatás nélkül, csak a gugli képkeresőjével megnézve mindenféle változat volt, lámpa nélküli is, meg olyan is, amelyiknek két, ráccsal védett lámpája volt.
Gondolom, gyártól függött, mint ahogy T-34-esből is millió fajta van.
páncélos 18697 2011. augusztus 17. 14:43
Válasz erre
Biztosan tükör fotóról dolgoztak
Freddy 18696 2011. augusztus 17. 14:07
Válasz erre
Nálam már épül:) Érdekes, hogy a lámpa és a kürt másik oldalon van, mint a Zvezda makettjén.
joci232 18695 2011. augusztus 17. 12:25
Válasz erre
romeo 18694 2011. augusztus 17. 12:24
Válasz erre
Azért írtam 68-69 darabot, mert különböző forrásokban ez, vagy az szerepel...
romeo 18693 2011. augusztus 17. 12:22
Válasz erre
ISz-2   MN  Budapest 50-es évek
ISz-2 MN Budapest 50-es évek

Régóta "kutatom" a témát, 1950-57 közt használt a Magyar Néphadsereg legkevesebb 68-, legtöbb 69 darab ISz-2-es nehézharckocsit.
fotó: magyar ISz-2 "Rákosi csillaggal"
Üdv!
joci232 18692 2011. augusztus 17. 12:17
Válasz erre
akkor az ISZ 2 volt hadrendben cirka 7 évig?
kép van róla?
Freddy 18691 2011. augusztus 17. 12:11
Válasz erre
ISz-2 volt, az 50-es évek elején érkeztek, majd 57-ben visszavették őket az oroszok. ISz-3 legjobb tudomásom szerint nem.
joci232 18690 2011. augusztus 17. 11:25
Válasz erre
Uraim!
Nálunk volt JS 2 vagy JS 3?
páncélos 18689 2011. augusztus 17. 07:32
Válasz erre
Kamovos!

Akkor kicsit jobban kifejtem, mert nem azt állítottam, hogy idehaza nem volt javítva, hanem azt írtam, illetve szerettem volna kifejteni, hogy a VSZ időszak alatt nem csak az volt megszabva mit kinek kell gyártani, hanem az is,ki mit javít. Közép és nagyjavításra pl. NDK-s PSZH-k és BTR-ek, Gödöllőn szépültek, a VT-55 és JVBT-55A járművek meg náluk. Kaposváron javítottak sok mindent. Ahogyan az ország katonai kerületekre lett osztva, minden kerületnek megvolt a maga szerelő és kiszolgáló háttérbázisa. A II.-nak ez volt Kaposvár.
Jimbow 18688 2011. augusztus 16. 22:11
Válasz erre
Köszönöm!

Nem haragszok, több szem többet lát, én csak örülök, ha kiderülnek az ilyenek.

Üdv!
Sempi 18687 2011. augusztus 16. 21:48
Válasz erre
Azt én néztem el, bocsánat! :)
Kamovos 18686 2011. augusztus 16. 20:46
Válasz erre
Szia Páncélos!

Igen, az MN.5500 (vagy 55 semmi,semmi)- Kapos javító - Fejérjavitó - MH 43. Nagysándor József Híradó és Vezetéstámogató Ezred-re

Üdv: kamovos
romeo 18685 2011. augusztus 16. 17:17
Válasz erre
BTR-80MVJ , fotó Currus ZRt.
BTR-80MVJ , fotó Currus ZRt.
BTR-80MPFJ, fotó Currus ZRt.
BTR-80MPFJ, fotó Currus ZRt.

Üdv Jimbow!

Ne haragudj, hogy "beszólok", de az utolsó szentesi sorozatodban nem a BTR-80 mentő-vontató jármű (MVJ) van lefotózva, hanem a BTR-80 műszaki páncélozott felderítő (MPFJ), a mentő vontató ugyanis rendelkezik daruval.
Mellesleg jó fotók!
Excessor 18684 2011. augusztus 16. 15:09
Válasz erre
Aki látott már néhány Anyagismereti- és Igénybevételi Szakutasítást, az talán azt is észrevette, hogy az eredeti orosz cím (fonetikusan írva) Insztrukcija po ekszpluatacii. Nemrég elkezdtem alaposabban tanulmányozni a régi (1984-es) Szabványgyűjtemények sorozat 16-os kötetét (Műszaki rajz I.) ahol a 46. oldalon egyértelműen az van, hogy az Insztrukcija po... szabályos magyar megnevezése Használati utasítás, vagy Kezelési utasítás (és tovább Formuljar = Üzemeltetési napló/ Üzemkönyv, Paszport = Kísérőlap/ Géplap/ Törzskönyv/ Adatlap, Tehnyicseszkoje Opiszányije = Műszaki leírás, stb.) Szóval, miért kellett ennyire fantasztikus fordítást csinálni a Használati utasítás helyett?
romeo 18683 2011. augusztus 15. 13:18
Válasz erre
Freddy 18682 2011. augusztus 15. 13:17
Válasz erre
romeo 18681 2011. augusztus 15. 13:08
Válasz erre
Srácok!

Senki sem dícsérte meg a PT-76 fotót... :(
páncélos 18680 2011. augusztus 15. 10:46
Válasz erre
MN.5500-re gondolsz? Vagy az 5500 nálad mást jelnet, mert akkor kérek egy bővebb kifejtést.
romeo 18679 2011. augusztus 15. 10:36
Válasz erre
Jimbow 18678 2011. augusztus 15. 10:27
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogy a Trumpeter két új készletének (BTR-60P és ASU-85) eredetijei álltak-e valaha szolgálatban a Néphadseregben?

Köszi, üdv!
Jimbow 18677 2011. augusztus 15. 09:18
Válasz erre
Szia!

Még nem sikerült megtalálnom a "B" időpontot a múltkori rossz idő miatt, de remélhetőleg még szeptemberben lejutok.

Üdv!
romeo 18676 2011. augusztus 15. 08:20
Válasz erre
Jimbow 18675 2011. augusztus 14. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Pár új, kisebb képsorozat:

BMK-130M vontató motorcsónak, BTR-80 mentő-vontató jármű, GSZP-55, K-61 LUG, KrAZ-255B PMP folyami hídkomp szállító, KrAZ-260 hiperbárikus kamrával, KrAZ-260 TMM-3M-1 hídrakó, KrAZ-260 USZM-2 hídépítő készlet, MAN HX32 konténerszállító, PTSZ-M, Rába H25 üzemanyagszállító-töltő, T-54 MTU-12, Ural-4320.

Folytatás hamarosan! Emellett bővülget a makettezés szekció is.

Üdv,

Ádám
Mickey 18674 2011. augusztus 14. 21:42
Válasz erre
Hello Juge75
Akkor el tudnád nekem küldeni az összeszerelési útmutatót?
Az email címem miki1144@freemail.hu
Előre is köszi
romeo 18673 2011. augusztus 14. 21:13
Válasz erre
romeo 18672 2011. augusztus 14. 21:10
Válasz erre
Üdv Juge75!

Már több helyen olvastam a magyar Mistrallal kapcsolatban, hogy a típus jelölése MISTRAL-2M ATLAS,-szerinted ez helyes?
Grande 18671 2011. augusztus 14. 10:53
Válasz erre
Egy Zvezda alapból gyúrt Fekete Sas

dishmodels.ru/gshow.htm
romeo 18670 2011. augusztus 13. 22:10
Válasz erre
PSzH-ról van Valakinek víziparádés (augusztus 20.) fotója?
juge75 18669 2011. augusztus 13. 22:00
Válasz erre
Egy Drégelypalánki lövészet, magas rangú meghívottak a lőtér komplexum tetején, kihangosított párbeszéd a Silka és a lövészet vezető között: L.C.: "Célkutatás, követés", válasz nincs, L.V.: "Cél megvan?" Silka parancsnoka: "Nincs" L.V.: "Sajnálom, tűz!"
Mert valamit produkálni is kellett...
Kamovos 18668 2011. augusztus 13. 21:06
Válasz erre
Szia Páncélos!

"Viszont a KUB, Shilka járművek a VSZ időszakban, Lengyelországban voltak javítva."

No!
Halotál é az 5500-ról? :)

Üdv: kamovos
romeo 18667 2011. augusztus 13. 20:22
Válasz erre
Budapest 1970.augusztus 20.
Budapest 1970.augusztus 20.

Magyar Néphadsereg PT-76B, Budapest 1970 viziparádé.
fotó: Bánhalmi János
Mickey 18666 2011. augusztus 13. 15:39
Válasz erre
Megköszönném Juge75
miki1144@freemail.hu
juge75 18665 2011. augusztus 13. 11:09
Válasz erre
Olyan nem létezik.
Talán Zu-23-2.
Tudok küldeni út mutatót, ha lenne elérhetőséged.
Mickey 18664 2011. augusztus 13. 10:25
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis segítség kellene!
Vettem 1 Eastern Express ZSU-23-2-est, de az összeszerelési rajz 1 része hiányzik belőlle, így a kerekeket nem tudom feltenni rá:S
Esetleg ha már valaki foglalkozott ilyennel és meg van még ez a papír neki be tudná scannelni vagy bármi módon megosztani velem!
Előre is köszönöm!
páncélos 18663 2011. augusztus 12. 12:45
Válasz erre
juge75 18662 2011. augusztus 12. 10:21
Válasz erre
Nem csodálkozom semmin, hiszen kilóra meg lehetett vásárolni, hatástalanítva.
A tornyon a jelzések Lengyel számozásra utalnak, de a pk torony fedél és a hátul levő fülek egyértelműen a Magyar változatra jellemzőek (nálunk nem volt semmi sem modernizálva rajtuk, minden más VSZ tag államban igen)
juge75 18661 2011. augusztus 12. 10:05
Válasz erre
orosz V1 késői és modern pk torony.
orosz V1 késői és modern pk torony.
Taszár 1
Taszár 1
Zsu-23-4
Zsu-23-4
HPIM0335
HPIM0335

Modernebb orosz és a Magyar V1 torony.
juge75 18660 2011. augusztus 12. 10:00
Válasz erre
img_25_16862_1 Lengyel, késői
img_25_16862_1 Lengyel, késői
ZSU23_4_2 NDK késői v1
ZSU23_4_2 NDK késői v1

Lengyel V1, NDK V1 késői változat.
És ami nem látható teljesen, de szintén a mieinken fordult elő, az a parancsnoki torony nyílás fedele.
A mieinken mindegyiken a korai pk torony volt, 3 prizmával, és a fedél egyenes oldalán vannak a zsanérok, az összes többin az újabb torony van, 2 prizmával, és a fedél kerekített oldalán a zsanérzat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.