/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
juge75 191005 2011. augusztus 29. 19:27
Válasz erre
Nálunk már az ezredet is fejlesztik, egységből kétség lesz.
Pilu 191004 2011. augusztus 29. 19:03
Válasz erre
Tudtommal Nagyatád is oda tartozott. "Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában)." Azért egy ezredet már nem igen szoktunk le alegységezni. Az bizony már egység.
juge75 191003 2011. augusztus 29. 19:00
Válasz erre
Abszolút igaz, de egy harckocsi ezrede helyben, egy másik pedig Rétságon volt, alakulat jelzéseik is azonosak voltak.
Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában).
Pilu 191002 2011. augusztus 29. 18:58
Válasz erre
Tata igazából hadosztály is volt.
juge75 191001 2011. augusztus 29. 17:40
Válasz erre
Katonai körzetek jelzésére szolgált.
A hadosztály kicsit bővebb, magába foglalt pár egyéb fegyvernemi alakulatot is.
Nagyatád ezred volt, Tata szintén, de például volt egy alárendelt alegysége Rétságon is.
papgyuri 191000 2011. augusztus 29. 16:39
Válasz erre
papgyuri 190999 2011. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Talán azért, mert nem ezred hanem hadosztály jelzés volt az a fehér négy szög...
antarktika 190998 2011. augusztus 29. 09:40
Válasz erre
Csakhogy a kanizsai kocsik jelzése is fehér négyzet volt.
romeo 190997 2011. augusztus 28. 19:54
Válasz erre
De talán a nagyatádi alakulat jelzését festették fel...
antarktika 190996 2011. augusztus 28. 19:34
Válasz erre
Csakhogy az kanizsai kocsi (volt).
romeo 190995 2011. augusztus 28. 17:01
Válasz erre
T-55A  Nagyatád
T-55A Nagyatád

A nagyatádi múzeumi T-55A dobozán is fehér négyzet van, erről ugrott be...
romeo 190994 2011. augusztus 28. 16:25
Válasz erre
romeo 190993 2011. augusztus 28. 16:09
Válasz erre
haditechnikai-muzeum_157
haditechnikai-muzeum_157
haditechnikai-muzeum_139
haditechnikai-muzeum_139
haditechnikai-muzeum_151
haditechnikai-muzeum_151
haditechnikai-muzeum_146
haditechnikai-muzeum_146
haditechnikai-muzeum_131
haditechnikai-muzeum_131

Sok fotó a nagyatádi hadipark eszközeiről - pl T-55A, itt:
www.vaslovasok.hu/motoros-turaink/110/hadipark+es+haditechnikai+muzeum.html
juge75 190992 2011. augusztus 28. 16:09
Válasz erre
Na, ezt meg is válaszoltad (tényleg atádi)
romeo 190991 2011. augusztus 28. 16:07
Válasz erre
romeo 190990 2011. augusztus 28. 14:39
Válasz erre
T-55A   01
T-55A 01
T-55A  02
T-55A 02
T-55A  03
T-55A 03
T-55A  04
T-55A 04

T-55A, ez melyik magyar alakulat lehetett?
fotó: S.R.
Freddy 190989 2011. augusztus 23. 11:04
Válasz erre
Az a tank elsősorban emlékmű, nem makettháttéranyag-gyűjtési célból van ott.
denkmeyer 190988 2011. augusztus 23. 10:01
Válasz erre
Köszi a választ.

De ez szerintem nem volt egy nagy ötlet. Meghiúsítja a körbejárhatóságot az az olajmedence, nem?

denk
Freddy 190986 2011. augusztus 22. 16:06
Válasz erre
Mikor a felkelők kilőtték a harckocsikat, általában jellegzetes, nagy fekete olajtócsát eresztettek. Emiatt van a kiállított tank alatt is ilyen.
Tamás 190985 2011. augusztus 19. 18:19
Válasz erre
Helo nem ilyen ritkák csak nálunk az első masinák voltak szovjet gyártmányok a többi mind lengyel vagy csehszlovák . ugyan ez a helyzet a t-72vel is illetve azoknál az utolsók azok beloruszok de az összes újonnan beszerzett harckocsira ez a jellemző.

Vagyis a Magya csillag alatt szolgált szovjetgyártmányú t-55ösökön nem volt tartozék . Hacsak nem lett rá szerelve a konzol a nagyjavítások idején .

De biztos volt légvédelmi géppuskanélkülis aminek az oldalára volt szerelve.
ferkov 190984 2011. augusztus 19. 16:53
Válasz erre
Tisztelt romeo és gaunt ! Az Én emlékezetem szerint a tatai hd.-nál volt egy szd.lengyel tipúsú hk.ból ! Az most az erzd-nél vagy valamelyik zlj-nál már nem emlékszem ! De azt hiszem,hogy erről a tatai hadipark vezetője többet tudna !
gaunt 190983 2011. augusztus 19. 15:29
Válasz erre
Sajnos ez is csehszlovák vagy lengyel. Egyébként ilyen ritkák lennének a szovjet kocsik?
pepe 190982 2011. augusztus 19. 13:22
Válasz erre
terror háza 1
terror háza 1

hali!
Légcső, ez majdnem olyan mint a lőcső:) Ezért Matyi biztos letépi a fejem. :)
Én úgy emlékszem víz van alatta.
kojak 190981 2011. augusztus 19. 11:57
Válasz erre
Szia denkmeyer!

Én úgy láttam,hogy fáradtolaj!
De hogy mi értelme?
Üdv kojak!
páncélos 190980 2011. augusztus 19. 08:13
Válasz erre
Igen valóban az, csak a könyv - ha jól emlékszem - 1975-ös, a képen szereplő gép lehet cseh 55A, a kérdés, a korai SZU gyártmányú T-55-re vonatkozott.
romeo 190979 2011. augusztus 18. 22:18
Válasz erre
T-55A   MN
T-55A MN

Üdv Gaunt!

Találtam egy fotót "A szocialista haza szolgálatában" c. kiadványban - magyar T-55A, a póttartályok alatt talán az átkelő-készlet látható.
ferkov 190978 2011. augusztus 16. 19:08
Válasz erre
Tisztelt romeo !
Talán még annyit az előbbi válszomhoz hogy voltak olyan hk-k melyeken az olalán is volt cső ! De annak akkor hátul csak az ön vontató gerenda volt :ez attól is függött hogy melyik kocsinak mi volt szerepe !
Nállunk csehszlovák tipúsú hk.voltak ! Azon tipusúak voltak a cseh gyártmányúak ahol jeleztem hogy a volt erzd.pk.-mat ismertem fel csorna pusztai viziátkelésnél meg amikor az ezred kelt át a Tiszán kompokon !
tisztelettel : ferkov !
romeo 190977 2011. augusztus 16. 17:41
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Köszönöm! Még egy kérdés: Az alakulatuknál szovjet-,lengyel-, vagy csehszlovák gyártású T-55 voltak?
ferkov 190976 2011. augusztus 16. 17:35
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Azt hiszem a kérdést eggyöntetüen nem tudom eldöntweni leirom hogy nállúnk az ezrd.-nél mi volt a szokás ! Az " M " zárolt hk.-nak valóban a hátsó üza tartályok alatt voltak a csövek és az alatt volt az ön vontató gerenda ! De a kiképző hk-nak a csővei a szd.szállitó gjművére voltak felpakolva .Ugyan is a kiképző kocsik annyira voltak " terhelve " igénybe véve hogy ha rajta hagyták sokszor volt olan eset, hogy úgy ősszelapitották, hogy selejtezni kellett !
páncélos 190975 2011. augusztus 16. 14:15
Válasz erre
A képen elsőszériás alap 55 van csak a végét raktam be. A cseh és lengyel légcső abban különbözött (akik használták majd kijavítanak), hogy a lengyelt nem lehetett lehajtani, azt kilökted és hajrá, aztán a kiszolgáló személyzet összeszedte. De szállítási módja azonos volt.
gaunt 190974 2011. augusztus 16. 13:16
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Valóban, az összes csehszlovák és lengyel gyártású harckocsin a póttartály alatt van, változattól függetlenül, de a szovjeteken egyrészt más típusú a cső és más helyen van. Csak sajnos azt nem tudom, hogy a légvédelmi gpu. nélkülieken hol volt felszerelve. És pont a szovjet változatok érdekelnének.
Egyébként lehetséges lenne, hogy ezeken ugyanúgy a tartályok alatt volt, és ezt vették át a csehek és lengyelek, és ők később nem változtattak rajta?
romeo 190973 2011. augusztus 16. 08:38
Válasz erre
Üdv!

Megkérdezhetnénk még FERKOV urat is, ha még olvassa a fórumot.
páncélos 190972 2011. augusztus 16. 08:15
Válasz erre
55-ös légzőcső
55-ös légzőcső

Gaunt!

Romeo válasza a helyes. A hátsó pót üa. tartályok alá kellett felrakni. A póttartályok, és az önvontató gerenda között van, a póttartály tartókonzoljának alsó felére van erősítve a tartóeleme. H a jól tudom a később átalakított 54-eseken is ott volt. De Antarktika az igazi 55-ös fan, ha olvassa, majd remélem megerősít, vagy cáfol.
denkmeyer 190971 2011. augusztus 16. 08:14
Válasz erre
Sziasztok!

Jól látom, hogy a terrorházi tank vízben áll? Miért?

denk
romeo 190970 2011. augusztus 16. 08:13
Válasz erre
páncélos 190969 2011. augusztus 16. 08:10
Válasz erre
gaunt 190968 2011. augusztus 15. 17:47
Válasz erre
Na pont a csehszlovák és lengyel gépek nem érdekelnek. Kizárólag az eredeti szovjet gyártmányokról kell infó.
A szovjet gépeken T-55 és 55A esetén a torony jobb oldalán van felszerelve, bár én úgy vettem észre, csak a légvédelmi géppuskás változatokon. A később tovább modernizált gépeken ('74) a torony bal oldalán, a parancsnoki kupola mellett, akárcsak az AM és AMV-n.
Egyedül azt nem tudom, hogy a géppuska nélkülieken volt-e egyáltalán, és ha volt, akkor hol. Fontos lenne, 3D modellezéshez kell, nem akarok pontatlan modellt készíteni.
Tamás 190967 2011. augusztus 15. 13:29
Válasz erre
Helo a hátul lévő konzol a Cselszlovák gépekre volt jellemző .

Néhány képen láttam hogy ruszki gyártmányúaknak a torony oldalán volt-van a vízalatti átkelésre való eszközök .
romeo 190966 2011. augusztus 15. 13:18
Válasz erre
Nem tudom milyen gyártmány lehetett, de láttam olyat amelynél a "cső" a hátsó üzemanyagos hordók alatt volt.
gaunt 190965 2011. augusztus 15. 13:14
Válasz erre
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy a korai T-55 és T-55A-k, amiknek nem volt légvédelmi géppuskájuk, hol szállították a vízi átkeléshez szükséges légcsövet? Mostanában elég sok fotót tanulmányoztam, és egyiken sem láttam még a konzolokat sem. Kizárólag a későbbi, 1972 után gyártott, vagy átalakított harckocsikon lehet a torony jobb oldalán megtalálni. Csak az eredeti szovjet gyártmányok érdekelnek, csehszlovák és lengyel nem.
romeo 190964 2011. augusztus 9. 16:05
Válasz erre
T-54   Terror Háza
T-54 Terror Háza
T-54  Terror  Háza
T-54 Terror Háza
T-54  Terror Háza
T-54 Terror Háza

Néhány új fotó a Terror Háza T-54, -55 vitához.
Üdv!
farkas469 190963 2011. augusztus 7. 21:35
Válasz erre
T-55 1
T-55 1
T-55 2
T-55 2

Sziasztok!
Eladó lenne e cucc..
farkas469@gmail.com
romeo 190962 2011. július 22. 23:23
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Válaszát köszönöm! A fotók már megvoltak, de valahogy elkerülte a figyelmem a védőkeret, ezért tegnap kinagyítottam őket. Rendezem a többezres fotógyűjteményemet, ez a téma tegnap ugrott be "véletlenül".
Üdv romeo
ferkov 190961 2011. július 22. 14:14
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Egy korábbi hozzászólásomban kértem Önt ,hogy rendelkezik e olyan képpel melyen van e vezető védőkeret ? Azt a választ adta hogy nézzek meg egy T.72.-es hk-t melyen szerepelt a keret !Gondolom,hogy akkor még ezek a képek nem álltak rendelkezésére ! De nagyon jó eső érzés újból látni hisz nagyon sokat használtúk ezen eszkőzőket főleg oszlop menetben és sáros vagy esős,időben na meg havazáskor !

Tisztelettel Ferkov!
páncélos 190960 2011. július 22. 08:52
Válasz erre
Romeo!

Hihetsz a szemednek, ott van! Természetesen volt.
romeo 190959 2011. július 21. 22:51
Válasz erre
T-55A  MN
T-55A MN
T-55A  védőkeret , taán
T-55A védőkeret , taán
T-55A   MN
T-55A MN
T-55A  talán védőkeret
T-55A talán védőkeret

Üdv!

A magyar T-55A tornyán a vezető védőkerete látható? Volt a T-55A-hoz védőkeret?
Köszi!

fotó tulajdonosa: Jacek
romeo 190958 2011. július 18. 07:12
Válasz erre
páncélos 190957 2011. július 17. 14:41
Válasz erre
páncélos 190956 2011. július 17. 14:35
Válasz erre
Cooper!

Több alkalommal "kiveséztük" a hazánkban kapható 55-ös maketteket.
Lehet mindegyikből magyar gépet kreálni, de nem érdemes.
Ha veszel, 4-5 ezer forintért egy akármilyen 55-öst arra rá kell költeni még egyszer ennyit, hogy valamennyire az eredetire hasonlítson.
Ha veszel, egy Tamiya T-55-öst, akkor különösebb átalakítás nélkül (bár érdemes azt is javítani) elkészíthetsz egy olyan magyar kocsit, amire ha ránézel meg leszel elégedve.
Elkezdhetem újra felsorolni a különböző részegységek és alkatrészek mérethelytelenségét és hibáit, de hidd el, jelenleg a Tamiya a legjobb.
ferkov 190955 2011. július 16. 16:27
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Nagyon köszönöm a tájékoztatás !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.