<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
juge75 | Adatlap | 191005 | 2011. augusztus 29. 19:27 | ![]() | |||||||||||
Nálunk már az ezredet is fejlesztik, egységből kétség lesz. | |||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 191004 | 2011. augusztus 29. 19:03 | ![]() | |||||||||||
Tudtommal Nagyatád is oda tartozott. "Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában)." Azért egy ezredet már nem igen szoktunk le alegységezni. Az bizony már egység. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 191003 | 2011. augusztus 29. 19:00 | ![]() | |||||||||||
Abszolút igaz, de egy harckocsi ezrede helyben, egy másik pedig Rétságon volt, alakulat jelzéseik is azonosak voltak. Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában). | |||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 191002 | 2011. augusztus 29. 18:58 | ![]() | |||||||||||
Tata igazából hadosztály is volt. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 191001 | 2011. augusztus 29. 17:40 | ![]() | |||||||||||
Katonai körzetek jelzésére szolgált. A hadosztály kicsit bővebb, magába foglalt pár egyéb fegyvernemi alakulatot is. Nagyatád ezred volt, Tata szintén, de például volt egy alárendelt alegysége Rétságon is. | |||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 191000 | 2011. augusztus 29. 16:39 | ![]() | |||||||||||
négyszög (bocsi) | |||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 190999 | 2011. augusztus 29. 16:38 | ![]() | |||||||||||
Talán azért, mert nem ezred hanem hadosztály jelzés volt az a fehér négy szög... | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 190998 | 2011. augusztus 29. 09:40 | ![]() | |||||||||||
Csakhogy a kanizsai kocsik jelzése is fehér négyzet volt. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190997 | 2011. augusztus 28. 19:54 | ![]() | |||||||||||
De talán a nagyatádi alakulat jelzését festették fel... | |||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 190996 | 2011. augusztus 28. 19:34 | ![]() | |||||||||||
Csakhogy az kanizsai kocsi (volt). | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190995 | 2011. augusztus 28. 17:01 | ![]() | |||||||||||
A nagyatádi múzeumi T-55A dobozán is fehér négyzet van, erről ugrott be... | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190994 | 2011. augusztus 28. 16:25 | ![]() | |||||||||||
romeo | Adatlap | 190993 | 2011. augusztus 28. 16:09 | ![]() | |||||||||||
Sok fotó a nagyatádi hadipark eszközeiről - pl T-55A, itt: www.vaslovasok.hu/motoros-turaink/110/hadipark+es+haditechnikai+muzeum.html | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 190992 | 2011. augusztus 28. 16:09 | ![]() | |||||||||||
Na, ezt meg is válaszoltad (tényleg atádi) | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190991 | 2011. augusztus 28. 16:07 | ![]() | |||||||||||
Nagyatád lesz... | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190990 | 2011. augusztus 28. 14:39 | ![]() | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 190989 | 2011. augusztus 23. 11:04 | ![]() | |||||||||||
Az a tank elsősorban emlékmű, nem makettháttéranyag-gyűjtési célból van ott. | |||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 190988 | 2011. augusztus 23. 10:01 | ![]() | |||||||||||
Köszi a választ. De ez szerintem nem volt egy nagy ötlet. Meghiúsítja a körbejárhatóságot az az olajmedence, nem? denk | |||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 190986 | 2011. augusztus 22. 16:06 | ![]() | |||||||||||
Mikor a felkelők kilőtték a harckocsikat, általában jellegzetes, nagy fekete olajtócsát eresztettek. Emiatt van a kiállított tank alatt is ilyen. | |||||||||||||||
Tamás | Adatlap | 190985 | 2011. augusztus 19. 18:19 | ![]() | |||||||||||
Helo nem ilyen ritkák csak nálunk az első masinák voltak szovjet gyártmányok a többi mind lengyel vagy csehszlovák . ugyan ez a helyzet a t-72vel is illetve azoknál az utolsók azok beloruszok de az összes újonnan beszerzett harckocsira ez a jellemző. Vagyis a Magya csillag alatt szolgált szovjetgyártmányú t-55ösökön nem volt tartozék . Hacsak nem lett rá szerelve a konzol a nagyjavítások idején . De biztos volt légvédelmi géppuskanélkülis aminek az oldalára volt szerelve. | |||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190984 | 2011. augusztus 19. 16:53 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt romeo és gaunt ! Az Én emlékezetem szerint a tatai hd.-nál volt egy szd.lengyel tipúsú hk.ból ! Az most az erzd-nél vagy valamelyik zlj-nál már nem emlékszem ! De azt hiszem,hogy erről a tatai hadipark vezetője többet tudna ! | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 190983 | 2011. augusztus 19. 15:29 | ![]() | |||||||||||
Sajnos ez is csehszlovák vagy lengyel. Egyébként ilyen ritkák lennének a szovjet kocsik? | |||||||||||||||
pepe | Adatlap | 190982 | 2011. augusztus 19. 13:22 | ![]() | |||||||||||
kojak | Adatlap | 190981 | 2011. augusztus 19. 11:57 | ![]() | |||||||||||
Szia denkmeyer! Én úgy láttam,hogy fáradtolaj! De hogy mi értelme? Üdv kojak! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190980 | 2011. augusztus 19. 08:13 | ![]() | |||||||||||
Igen valóban az, csak a könyv - ha jól emlékszem - 1975-ös, a képen szereplő gép lehet cseh 55A, a kérdés, a korai SZU gyártmányú T-55-re vonatkozott. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190979 | 2011. augusztus 18. 22:18 | ![]() | |||||||||||
ferkov | Adatlap | 190978 | 2011. augusztus 16. 19:08 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt romeo ! Talán még annyit az előbbi válszomhoz hogy voltak olyan hk-k melyeken az olalán is volt cső ! De annak akkor hátul csak az ön vontató gerenda volt :ez attól is függött hogy melyik kocsinak mi volt szerepe ! Nállunk csehszlovák tipúsú hk.voltak ! Azon tipusúak voltak a cseh gyártmányúak ahol jeleztem hogy a volt erzd.pk.-mat ismertem fel csorna pusztai viziátkelésnél meg amikor az ezred kelt át a Tiszán kompokon ! tisztelettel : ferkov ! | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190977 | 2011. augusztus 16. 17:41 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt Ferkov! Köszönöm! Még egy kérdés: Az alakulatuknál szovjet-,lengyel-, vagy csehszlovák gyártású T-55 voltak? | |||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190976 | 2011. augusztus 16. 17:35 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt romeo ! Azt hiszem a kérdést eggyöntetüen nem tudom eldöntweni leirom hogy nállúnk az ezrd.-nél mi volt a szokás ! Az " M " zárolt hk.-nak valóban a hátsó üza tartályok alatt voltak a csövek és az alatt volt az ön vontató gerenda ! De a kiképző hk-nak a csővei a szd.szállitó gjművére voltak felpakolva .Ugyan is a kiképző kocsik annyira voltak " terhelve " igénybe véve hogy ha rajta hagyták sokszor volt olan eset, hogy úgy ősszelapitották, hogy selejtezni kellett ! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190975 | 2011. augusztus 16. 14:15 | ![]() | |||||||||||
A képen elsőszériás alap 55 van csak a végét raktam be. A cseh és lengyel légcső abban különbözött (akik használták majd kijavítanak), hogy a lengyelt nem lehetett lehajtani, azt kilökted és hajrá, aztán a kiszolgáló személyzet összeszedte. De szállítási módja azonos volt. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 190974 | 2011. augusztus 16. 13:16 | ![]() | |||||||||||
Üdv Páncélos! Valóban, az összes csehszlovák és lengyel gyártású harckocsin a póttartály alatt van, változattól függetlenül, de a szovjeteken egyrészt más típusú a cső és más helyen van. Csak sajnos azt nem tudom, hogy a légvédelmi gpu. nélkülieken hol volt felszerelve. És pont a szovjet változatok érdekelnének. Egyébként lehetséges lenne, hogy ezeken ugyanúgy a tartályok alatt volt, és ezt vették át a csehek és lengyelek, és ők később nem változtattak rajta? | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190973 | 2011. augusztus 16. 08:38 | ![]() | |||||||||||
Üdv! Megkérdezhetnénk még FERKOV urat is, ha még olvassa a fórumot. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190972 | 2011. augusztus 16. 08:15 | ![]() | |||||||||||
Gaunt! Romeo válasza a helyes. A hátsó pót üa. tartályok alá kellett felrakni. A póttartályok, és az önvontató gerenda között van, a póttartály tartókonzoljának alsó felére van erősítve a tartóeleme. H a jól tudom a később átalakított 54-eseken is ott volt. De Antarktika az igazi 55-ös fan, ha olvassa, majd remélem megerősít, vagy cáfol. | |||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 190971 | 2011. augusztus 16. 08:14 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok! Jól látom, hogy a terrorházi tank vízben áll? Miért? denk | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190970 | 2011. augusztus 16. 08:13 | ![]() | |||||||||||
Akkor ezt is lezárhatjuk! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190969 | 2011. augusztus 16. 08:10 | ![]() | |||||||||||
Egyértelműen 54-es! | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 190968 | 2011. augusztus 15. 17:47 | ![]() | |||||||||||
Na pont a csehszlovák és lengyel gépek nem érdekelnek. Kizárólag az eredeti szovjet gyártmányokról kell infó. A szovjet gépeken T-55 és 55A esetén a torony jobb oldalán van felszerelve, bár én úgy vettem észre, csak a légvédelmi géppuskás változatokon. A később tovább modernizált gépeken ('74) a torony bal oldalán, a parancsnoki kupola mellett, akárcsak az AM és AMV-n. Egyedül azt nem tudom, hogy a géppuska nélkülieken volt-e egyáltalán, és ha volt, akkor hol. Fontos lenne, 3D modellezéshez kell, nem akarok pontatlan modellt készíteni. | |||||||||||||||
Tamás | Adatlap | 190967 | 2011. augusztus 15. 13:29 | ![]() | |||||||||||
Helo a hátul lévő konzol a Cselszlovák gépekre volt jellemző . Néhány képen láttam hogy ruszki gyártmányúaknak a torony oldalán volt-van a vízalatti átkelésre való eszközök . | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190966 | 2011. augusztus 15. 13:18 | ![]() | |||||||||||
Nem tudom milyen gyártmány lehetett, de láttam olyat amelynél a "cső" a hátsó üzemanyagos hordók alatt volt. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 190965 | 2011. augusztus 15. 13:14 | ![]() | |||||||||||
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy a korai T-55 és T-55A-k, amiknek nem volt légvédelmi géppuskájuk, hol szállították a vízi átkeléshez szükséges légcsövet? Mostanában elég sok fotót tanulmányoztam, és egyiken sem láttam még a konzolokat sem. Kizárólag a későbbi, 1972 után gyártott, vagy átalakított harckocsikon lehet a torony jobb oldalán megtalálni. Csak az eredeti szovjet gyártmányok érdekelnek, csehszlovák és lengyel nem. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190964 | 2011. augusztus 9. 16:05 | ![]() | |||||||||||
farkas469 | Adatlap | 190963 | 2011. augusztus 7. 21:35 | ![]() | |||||||||||
romeo | Adatlap | 190962 | 2011. július 22. 23:23 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt Ferkov! Válaszát köszönöm! A fotók már megvoltak, de valahogy elkerülte a figyelmem a védőkeret, ezért tegnap kinagyítottam őket. Rendezem a többezres fotógyűjteményemet, ez a téma tegnap ugrott be "véletlenül". Üdv romeo | |||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190961 | 2011. július 22. 14:14 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt romeo ! Egy korábbi hozzászólásomban kértem Önt ,hogy rendelkezik e olyan képpel melyen van e vezető védőkeret ? Azt a választ adta hogy nézzek meg egy T.72.-es hk-t melyen szerepelt a keret !Gondolom,hogy akkor még ezek a képek nem álltak rendelkezésére ! De nagyon jó eső érzés újból látni hisz nagyon sokat használtúk ezen eszkőzőket főleg oszlop menetben és sáros vagy esős,időben na meg havazáskor ! Tisztelettel Ferkov! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190960 | 2011. július 22. 08:52 | ![]() | |||||||||||
Romeo! Hihetsz a szemednek, ott van! Természetesen volt. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 190959 | 2011. július 21. 22:51 | ![]() | |||||||||||
romeo | Adatlap | 190958 | 2011. július 18. 07:12 | ![]() | |||||||||||
Igen, ez az! Köszönöm! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 190957 | 2011. július 17. 14:41 | ![]() | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 190956 | 2011. július 17. 14:35 | ![]() | |||||||||||
Cooper! Több alkalommal "kiveséztük" a hazánkban kapható 55-ös maketteket. Lehet mindegyikből magyar gépet kreálni, de nem érdemes. Ha veszel, 4-5 ezer forintért egy akármilyen 55-öst arra rá kell költeni még egyszer ennyit, hogy valamennyire az eredetire hasonlítson. Ha veszel, egy Tamiya T-55-öst, akkor különösebb átalakítás nélkül (bár érdemes azt is javítani) elkészíthetsz egy olyan magyar kocsit, amire ha ránézel meg leszel elégedve. Elkezdhetem újra felsorolni a különböző részegységek és alkatrészek mérethelytelenségét és hibáit, de hidd el, jelenleg a Tamiya a legjobb. | |||||||||||||||
ferkov | Adatlap | 190955 | 2011. július 16. 16:27 | ![]() | |||||||||||
Tisztelt romeo ! Nagyon köszönöm a tájékoztatás ! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |