/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
juge75 191040 2011. szeptember 13. 11:20
Válasz erre
Irányzó távcsőnek néz ki.
Silkán és RPK-1 lokátorán is volt/van hasonló, hogy be lehessen állítani.
farkas469 191039 2011. szeptember 12. 21:47
Válasz erre
RA-DKA 609
RA-DKA 609
RA-DKA 610
RA-DKA 610
RA-DKA 611
RA-DKA 611

Sziasztok!
Ismeri valaki ezt a periszkóp szerűséget? Állítólag T-55ön használták vizi átkeléshez. Levegőcsö aljához volt erősítve?
Köszönöm.
diwanya 191038 2011. szeptember 11. 09:34
Válasz erre
üdv mindenkinek
van egy skif T55 AM tankom és szeretnék hozzá egy jó terepfestést,vagy valami nem zöld orosz ,NDK szimpla festést
elöre is köszönöm
misu 191037 2011. szeptember 7. 10:58
Válasz erre
DSC00024
DSC00024
DSC00025
DSC00025
DSC00027
DSC00027
DSC00028
DSC00028

sziasztok légyszíves véleményezzétek a"makettet"amit építek 1/72 es.
romeo 191036 2011. szeptember 6. 20:27
Válasz erre
T-54  Győr  1968
T-54 Győr 1968

Üdv!
A jobb oldali T-54-en az 1 db üzemanyagos hordó középen van, T-54-nél ez bevett szokás volt? Köszi!
A fotó az 1968-as győri MN visszafogadó ünnepségen készült.
romeo 191035 2011. szeptember 6. 19:55
Válasz erre
Üdv Antarktika!
Bárcsak Kecelen is ez lenne a helyzet...
antarktika 191034 2011. szeptember 6. 18:36
Válasz erre
Fullban minden eszköz működőképes. Nemcsak az AM, hanem a többi eszköz is. Erre büszkék az ottaniak. Festői környezetben van a múzeum, két nagy épületben elhelyezve a technika. Az elsőben - ez a kisebb - a svájci hadsereg járművei vannak, Hetzer, Jagdkanonwagen, valamint Királytigris éppen restaurálás alatt.

A második az érdekesebb, ahol az 55-ös, T-72, BTR-50, PSZH is el van helyezve. Olyan gépek társaságában, mint a Centurion, STRV-103, AMX-30, Leopárd-I, T-34 és egyéb érdekes, sőt egyedülálló tankok is vannak, mint pld-ul a Zielpanzer. 

Ha olyan személlyel mész, aki beszéli a svájci németet, akkor a teremőr bácsikát le lehet foglalni és be lehet settenkedni a kordon mögé és alaposan körbefényképezni a gépeket. 

A bejáratnál, csakúgy félredobva egy M-47-es rozsdás teste leledzik, de az udvar hátsó részében ponyva alatt Kangoroo és löveg nélküli - eredeti festésű - Hetzer.

A múzeum egy folyó partján terül el, mondták a nevét, de nem emlékszem már rá és közvetlen szomszédságában 1 reaktoros atomerőmű.

Sajnos én akkor voltam, amikor nem volt dinamikus bemutató, de így is megérte.

Egyébként nem fényképezőbarát a terem, a fényviszonyok gyatrák.
romeo 191033 2011. szeptember 6. 16:21
Válasz erre
T-55AM  ex MH  FULL
T-55AM ex MH FULL

és leállítva...
romeo 191032 2011. szeptember 6. 15:59
Válasz erre
T-55AM
T-55AM

A Militärmuseum Full(Svájc) működőképes ex magyar T-55AM-je.
Üdv!
ferkov 191031 2011. szeptember 5. 16:32
Válasz erre
Tisztelt gaunt !
Hát bizony a fordulások kor nem ugy kellett velük fordulni mint "élesben " hanem a sarkon fordulást lehetőleg kerülni kelett ! Az erőátviteli rendszerbe nem okozott gondott inkább a szár meg görbülése hajlása volt a veszély forrás ! Az igazi gond a szakszerütlen összeszereléskor jelentkezett,úgyan is ha nem volt megfelelően be illesztve a lánc a helyére akkor az bármelyik kiakadhatott és akkor össze vissza bukdácsolt maga a szerkezet ! különben a gyakorlat az volt hogy a személyzetnek egy megadott ponton ugy raktuk le hogy azok könnyen felszerelhessék majd amikor az átjárót megynyitották csak egy mozdulattal le akasztották és akkor " mi bibelődhettünk " mire szállitás kész állapotba tettük !Az erő átvitelre nem jelentett gondot !
gaunt 191030 2011. szeptember 5. 15:41
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Egy nyugati kiadványban olvastam róla, hogy ezek az aknataposók erősen igénybevették az erőátviteli rendszert, főleg forduláskor, és meghibásodáshoz vezetett, ebből mi igaz?
ferkov 191029 2011. szeptember 5. 15:14
Válasz erre
Tisztelt gaunt !

Az ön által felrakott 1462-es dia képeken egy általam nagyon ismert képek bontakoztak ki, úgyan is nagyon sokat foglalkoztam a TRÁLL-okkal ! Mint az Google forditóba behelyeztem és magyarul is megerősitett abban,hogy igen az akkor rendszerbe lévő T.55.-n alkalmazták ! Volt két fajta változata az egyik az ami éppen a képen van a másik változata meg a görgök tömör változata . Nálunk a képen látható változat volt! Az összeszerelése bonyolultnak tünt de amikor rájöttünk a nyitjára szinte norma időn belül ment az össze szerelés ! Nagyon sokat foglalkoztam vele a 7o-es évektől a 8o-as év végéig !
romeo 191028 2011. szeptember 3. 21:31
Válasz erre
Köszönöm! Tehát a baloldali nem eredeti tartozék.
antarktika 191027 2011. szeptember 3. 21:29
Válasz erre
Mert a szembenézet baloldalit csak AM-en láthattad. A másik kettő a TASZT és az MK. láda.
romeo 191026 2011. szeptember 3. 20:20
Válasz erre
Mert így 3 db ládával nemigen láttam ötvenötöst...
romeo 191025 2011. szeptember 3. 19:26
Válasz erre
T-55A Nagyatád
T-55A Nagyatád

Szeretném megkérdezni, hogy pontosan mire szolgáltak a tornyon látható ládák - parancsnok oldalán 2db, töltőkezelő oldalán 1 db.
Köszi!
gaunt 191024 2011. szeptember 2. 21:17
Válasz erre
Egy kis érdekesség:

www.dishmodels.ru/wshow.htm

Azt írja a szöveg, hogy T-55AD, de ez kizárt, mivel se a Drozd rendszer, se a konzoljai nincsenek meg. Ez inkább valami spéci '74-es T-55A lehet. Az éjszakai irányzék valami egészen érdekes kinézetű, tudja valaki, mi lehet ez?
Grande 191023 2011. szeptember 2. 13:36
Válasz erre
Miniarm T-55AM Conversion set dobozbontás

dishmodels.ru/gshow.htm
antarktika 191022 2011. szeptember 1. 09:31
Válasz erre
Miért haragudnék? Én is megragadok minden alkalmat, hogy információt gyűjtsek az 55-ösökről, teljesen természetes volt a kérdésed, sajnos nem tudok ebben segíteni.

Gaunt,

Megvallom őszintén, nem tudom. Ám nem tartom kizártnak - ez csak saját vélemény és felvetés - hogy alegység szinten, központilag tárolhatták az átkelő készletet és a mindennapokban nem hordták magukon. Ez is egy verzió, a másik a farpáncél. Ennek utána kéne nézzek, hátha találok valamit, de most nincs rá lehetőségem. 
gaunt 191021 2011. augusztus 31. 21:54
Válasz erre
Kösz az infót!

Ugyanott a farpáncélon volt egyébként a vörös hadseregben szolgáló korai (lgv.gpu nélküli) T-55-ösökön is? Mert az a fura, hogy azok tornyain sem láttam semmiféle konzolt se a jobb, se a bal oldalon. A későbbi géppuskás verzókon viszont már ott van.
juge75 191020 2011. augusztus 31. 21:49
Válasz erre
Gépesített lövészeknek Sztrela-1 és 10 volt rendszeresítve.
Ne haragudj, csak érdeklődtem, hátha...
antarktika 191019 2011. augusztus 31. 21:45
Válasz erre
Félreértesz juge, illetve én nem fogalmaztam egyértelműen. Kanizsán voltam, ott nem voltak Shilkák, Nagyatádra felszámolni jártunk, illetve mi adtuk ekkor már a temetésekhez a díszszakaszt. 
A felszámolás során mi csak a T-55-sökkel foglalkoztunk, onnan vittünk át gépeket Kanizsára, Shilkát sajnos nem láttam.

Gaunt!

A farpáncélon. Én nem láttam olyan magyar szolgálatban lévő 55-öst, melynek a torony jobboldalán lett volna a levegőcső, mint a szovjet tankokon. Tehát nem tudom teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy nem volt, én nem láttam.
gaunt 191018 2011. augusztus 31. 17:41
Válasz erre
Antarktika!

Szeretném megkérdezni, hogy a szovjet gyártmányú korai T-55 és T-55A-n aminknek nem volt légvédelmi géppuskája, hol rögzítették a vízi átkeléshez szükséges csövet? Akárhány képet megnéztem, még a konzolokat sem láttam sehol.
juge75 191017 2011. augusztus 31. 13:57
Válasz erre
Silkára emlékszel abból az időszakból?
antarktika 191016 2011. augusztus 30. 22:40
Válasz erre
Megtaláltam az egyik független bizonyítékot. Ha más a nagyatádiak is azt mondják, hogy kanizsai zászlóaljparancsnoki gép volt:

http://zalaihirlap.hu/fokusz/20110520_volt_egyszer_egy_katonavaros  
antarktika 191015 2011. augusztus 30. 21:52
Válasz erre
Így van. A 14-es Gépesített Lövészdandár = Nagykanizsa = állományába 2 harckocsizászlóalj volt. Az 1. HKZ. viselte a 100-astól a 139-ig a toronyszámokat.

A 100-as zászlóaljparancsnoki - zárolt - tank volt, míg a 113-as kiképző harckocsi.

A romeo képén a nagyatádi múzeumban álló gép 100%-osan kanizsai volt és ezt nem a toronyszám miatt állítom, hanem biztosan tudom. A toronyszámot és az ék alakú hadijelzést a múzeumban festették rá, Nagyatád nem használta az ék jelzést, tekintettel arra, hogy a harckocsidandár 1990-ben megszünt. Ott voltam a felszámolásakor. 

Még előtte nagyatádi gépeket használtunk lövészeten, csak toronyszámot viseltek, egyéb már jelzést nem.
romeo 191014 2011. augusztus 30. 20:02
Válasz erre
Pilu, kösz!
Pilu 191013 2011. augusztus 30. 16:51
Válasz erre
A 100-as és 113-as számozású, telibefestett négyzettel biztos ott volt Nagykanizsán.
Pilu 191012 2011. augusztus 30. 16:46
Válasz erre
romeo 191011 2011. augusztus 30. 11:09
Válasz erre
T-55A
T-55A
mi ez
mi ez
mi   ez
mi ez

Mi lehet a hk. oldalán? (az a polcszerű valami)
a fotókat kinagyítottam.
forrás:zalaorszag.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
romeo 191010 2011. augusztus 30. 10:01
Válasz erre
A toronyszám alapján meg lehetne állapítani, de ehhez én amatőr vagyok.
páncélos 191009 2011. augusztus 30. 08:42
Válasz erre
Egy-két dolgot pontosítsunk.
Elsőször is, az alegység egy század. Azt, hogy a kép hol készült, azt csak az tudja, aki készítette, és aki a kocsin szerepel. Illetve azok, akiknek a kép környezete ismerős lehet.
Tény, hogy ameddig létezett Nagyatád addig a teli - tehát teljesen kifestett fehér - négyzet, mint alakulatjelzés az övék volt. A négyzet jelölés egyébként a második hadtest, később a II. katonai kerület jelzése volt. A parancsnoksághoz tartozó különböző alakulatok, pedig különböző részeiben kifestett négyzetet viseltek. Az is tény, hogy a nagyatádi technika egy részét Nagykanizsa vette át. Az is tény, hogy a rendszerváltást követően a nagykanizsai dandár kapta a teli fehér négyzetet. De erről a képről nem tudni, mikor és hol készült. Lehetett még Nagyatád, lehetett Kanizsa, de elfordulhat, hogy támogatásként egy gyakorlaton a tapolcai alakulatnál készült a kép, pedig a kocsi mondjuk nagyatádi. A képet én a 80-as évekre teszem, de ez is egy 10-éves időszak. Lényeges lehet, hogy a lánctalp még nem cserélt (nem gumibetétes), bekötött üa. tartályok vannak. De Antarktika (mint kanizsai veterán) tudná megmondani, hogy náluk a HK Z., milyen számozással kezdődött? Mert itt lényeges az 5-ös szám is.
romeo 191008 2011. augusztus 29. 22:41
Válasz erre
juge75 191007 2011. augusztus 29. 22:07
Válasz erre
Az atádi ezred megszűnéséig biztosan ilyen jelzés volt rajta, hogy ténylegesen melyik alakulaté, azt majd itt megmondják ezt a témát kutató barátaink.
Mivel nem csapatlégvédelmi, én nem tudok segíteni.
romeo 191006 2011. augusztus 29. 22:00
Válasz erre
juge75 191005 2011. augusztus 29. 19:27
Válasz erre
Nálunk már az ezredet is fejlesztik, egységből kétség lesz.
Pilu 191004 2011. augusztus 29. 19:03
Válasz erre
Tudtommal Nagyatád is oda tartozott. "Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában)." Azért egy ezredet már nem igen szoktunk le alegységezni. Az bizony már egység.
juge75 191003 2011. augusztus 29. 19:00
Válasz erre
Abszolút igaz, de egy harckocsi ezrede helyben, egy másik pedig Rétságon volt, alakulat jelzéseik is azonosak voltak.
Miből is áll egy hadosztály? (alegységekből, ezredek formájában).
Pilu 191002 2011. augusztus 29. 18:58
Válasz erre
Tata igazából hadosztály is volt.
juge75 191001 2011. augusztus 29. 17:40
Válasz erre
Katonai körzetek jelzésére szolgált.
A hadosztály kicsit bővebb, magába foglalt pár egyéb fegyvernemi alakulatot is.
Nagyatád ezred volt, Tata szintén, de például volt egy alárendelt alegysége Rétságon is.
papgyuri 191000 2011. augusztus 29. 16:39
Válasz erre
papgyuri 190999 2011. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Talán azért, mert nem ezred hanem hadosztály jelzés volt az a fehér négy szög...
antarktika 190998 2011. augusztus 29. 09:40
Válasz erre
Csakhogy a kanizsai kocsik jelzése is fehér négyzet volt.
romeo 190997 2011. augusztus 28. 19:54
Válasz erre
De talán a nagyatádi alakulat jelzését festették fel...
antarktika 190996 2011. augusztus 28. 19:34
Válasz erre
Csakhogy az kanizsai kocsi (volt).
romeo 190995 2011. augusztus 28. 17:01
Válasz erre
T-55A  Nagyatád
T-55A Nagyatád

A nagyatádi múzeumi T-55A dobozán is fehér négyzet van, erről ugrott be...
romeo 190994 2011. augusztus 28. 16:25
Válasz erre
romeo 190993 2011. augusztus 28. 16:09
Válasz erre
haditechnikai-muzeum_157
haditechnikai-muzeum_157
haditechnikai-muzeum_139
haditechnikai-muzeum_139
haditechnikai-muzeum_151
haditechnikai-muzeum_151
haditechnikai-muzeum_146
haditechnikai-muzeum_146
haditechnikai-muzeum_131
haditechnikai-muzeum_131

Sok fotó a nagyatádi hadipark eszközeiről - pl T-55A, itt:
www.vaslovasok.hu/motoros-turaink/110/hadipark+es+haditechnikai+muzeum.html
juge75 190992 2011. augusztus 28. 16:09
Válasz erre
Na, ezt meg is válaszoltad (tényleg atádi)
romeo 190991 2011. augusztus 28. 16:07
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.