<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
lacipapa | Adatlap | 191056 | 2011. szeptember 26. 14:13 | ![]() | |
zozobá | Adatlap | 191055 | 2011. szeptember 25. 20:50 | ![]() | |
Akkor nagy valószínűséggel találkozhattunk. | |||||
geczko69 | Adatlap | 191054 | 2011. szeptember 25. 20:35 | ![]() | |
zozobá | Adatlap | 191053 | 2011. szeptember 25. 20:07 | ![]() | |
Abban az időben jártál a főiskolára? | |||||
geczko69 | Adatlap | 191052 | 2011. szeptember 25. 19:50 | ![]() | |
zozobá | Adatlap | 191051 | 2011. szeptember 25. 19:45 | ![]() | |
Én 87 augusztus és 88 augusztusa közt hurcolásztam azokon a dombokon a hadnagy jelölteket egy 55-ös botkormányaiba kapaszkodva. :-) | |||||
antarktika | Adatlap | 191050 | 2011. szeptember 22. 21:16 | ![]() | |
Nem egyszer rohamoztam a Tüdődombot. | |||||
zozobá | Adatlap | 191049 | 2011. szeptember 22. 14:24 | ![]() | |
Antarktika jártál (szolgáltál) Csobánkán? | |||||
juge75 | Adatlap | 191047 | 2011. szeptember 20. 21:37 | ![]() | |
Igaz, ha koppan a páncélon már átment rajta, úgy is észreveszi... | |||||
juge75 | Adatlap | 191046 | 2011. szeptember 20. 21:36 | ![]() | |
Köszi a képet! A felső képen Sz-60 57mm-es légvédelmi lövegek a kezelőkkel, Zisz-151 vontatja őket, alakulat: Keszthely. Forrás: Édesapám. | |||||
gaunt | Adatlap | 191045 | 2011. szeptember 20. 21:06 | ![]() | |
Legalábbis eredeti állapotában nem volt rajtuk infra, később aztán raktak azokra is :) | |||||
gaunt | Adatlap | 191044 | 2011. szeptember 20. 21:03 | ![]() | |
A T-54A sosem rendelkezett infrasugárvetővel a tornyon. Egyedül a vezetőnek volt. Az L-2 és OU-3 sugárvető a T-54B-nél lett bevezetve ha jól tudom. | |||||
romeo | Adatlap | 191043 | 2011. szeptember 20. 20:30 | ![]() | |
Most vettem észre, hogy nem rendelkezik infra fényszóróval sem a tornyon. | |||||
romeo | Adatlap | 191042 | 2011. szeptember 20. 20:26 | ![]() | |
Üdv! Most találtam ezt a "gombás" T-54A-t, Magyar Néphadsereg, díszszemle Budapest. forrás: www.vatera.hu/gyujtemeny/militaria/fenykep/tank_harckocsi_2_db_foto_1477739694.html | |||||
romeo | Adatlap | 191041 | 2011. szeptember 20. 20:04 | ![]() | |
Üdv! Ebben elég érdekes fotók lehetnek. www.vatera.hu/konyv_ujsag_hasznalt/egyeb/tankonyv_gep_es_harcjarmuvezetes_alapjai_1478497552.html | |||||
juge75 | Adatlap | 191040 | 2011. szeptember 13. 11:20 | ![]() | |
Irányzó távcsőnek néz ki. Silkán és RPK-1 lokátorán is volt/van hasonló, hogy be lehessen állítani. | |||||
farkas469 | Adatlap | 191039 | 2011. szeptember 12. 21:47 | ![]() | |
diwanya | Adatlap | 191038 | 2011. szeptember 11. 09:34 | ![]() | |
üdv mindenkinek van egy skif T55 AM tankom és szeretnék hozzá egy jó terepfestést,vagy valami nem zöld orosz ,NDK szimpla festést elöre is köszönöm | |||||
misu | Adatlap | 191037 | 2011. szeptember 7. 10:58 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 191036 | 2011. szeptember 6. 20:27 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 191035 | 2011. szeptember 6. 19:55 | ![]() | |
Üdv Antarktika! Bárcsak Kecelen is ez lenne a helyzet... | |||||
antarktika | Adatlap | 191034 | 2011. szeptember 6. 18:36 | ![]() | |
Fullban minden eszköz működőképes. Nemcsak az AM, hanem a többi eszköz is. Erre büszkék az ottaniak. Festői környezetben van a múzeum, két nagy épületben elhelyezve a technika. Az elsőben - ez a kisebb - a svájci hadsereg járművei vannak, Hetzer, Jagdkanonwagen, valamint Királytigris éppen restaurálás alatt. A második az érdekesebb, ahol az 55-ös, T-72, BTR-50, PSZH is el van helyezve. Olyan gépek társaságában, mint a Centurion, STRV-103, AMX-30, Leopárd-I, T-34 és egyéb érdekes, sőt egyedülálló tankok is vannak, mint pld-ul a Zielpanzer. Ha olyan személlyel mész, aki beszéli a svájci németet, akkor a teremőr bácsikát le lehet foglalni és be lehet settenkedni a kordon mögé és alaposan körbefényképezni a gépeket. A bejáratnál, csakúgy félredobva egy M-47-es rozsdás teste leledzik, de az udvar hátsó részében ponyva alatt Kangoroo és löveg nélküli - eredeti festésű - Hetzer. A múzeum egy folyó partján terül el, mondták a nevét, de nem emlékszem már rá és közvetlen szomszédságában 1 reaktoros atomerőmű. Sajnos én akkor voltam, amikor nem volt dinamikus bemutató, de így is megérte. Egyébként nem fényképezőbarát a terem, a fényviszonyok gyatrák. | |||||
romeo | Adatlap | 191033 | 2011. szeptember 6. 16:21 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 191032 | 2011. szeptember 6. 15:59 | ![]() | |
ferkov | Adatlap | 191031 | 2011. szeptember 5. 16:32 | ![]() | |
Tisztelt gaunt ! Hát bizony a fordulások kor nem ugy kellett velük fordulni mint "élesben " hanem a sarkon fordulást lehetőleg kerülni kelett ! Az erőátviteli rendszerbe nem okozott gondott inkább a szár meg görbülése hajlása volt a veszély forrás ! Az igazi gond a szakszerütlen összeszereléskor jelentkezett,úgyan is ha nem volt megfelelően be illesztve a lánc a helyére akkor az bármelyik kiakadhatott és akkor össze vissza bukdácsolt maga a szerkezet ! különben a gyakorlat az volt hogy a személyzetnek egy megadott ponton ugy raktuk le hogy azok könnyen felszerelhessék majd amikor az átjárót megynyitották csak egy mozdulattal le akasztották és akkor " mi bibelődhettünk " mire szállitás kész állapotba tettük !Az erő átvitelre nem jelentett gondot ! | |||||
gaunt | Adatlap | 191030 | 2011. szeptember 5. 15:41 | ![]() | |
Tisztelt Ferkov! Egy nyugati kiadványban olvastam róla, hogy ezek az aknataposók erősen igénybevették az erőátviteli rendszert, főleg forduláskor, és meghibásodáshoz vezetett, ebből mi igaz? | |||||
ferkov | Adatlap | 191029 | 2011. szeptember 5. 15:14 | ![]() | |
Tisztelt gaunt ! Az ön által felrakott 1462-es dia képeken egy általam nagyon ismert képek bontakoztak ki, úgyan is nagyon sokat foglalkoztam a TRÁLL-okkal ! Mint az Google forditóba behelyeztem és magyarul is megerősitett abban,hogy igen az akkor rendszerbe lévő T.55.-n alkalmazták ! Volt két fajta változata az egyik az ami éppen a képen van a másik változata meg a görgök tömör változata . Nálunk a képen látható változat volt! Az összeszerelése bonyolultnak tünt de amikor rájöttünk a nyitjára szinte norma időn belül ment az össze szerelés ! Nagyon sokat foglalkoztam vele a 7o-es évektől a 8o-as év végéig ! | |||||
romeo | Adatlap | 191028 | 2011. szeptember 3. 21:31 | ![]() | |
Köszönöm! Tehát a baloldali nem eredeti tartozék. | |||||
antarktika | Adatlap | 191027 | 2011. szeptember 3. 21:29 | ![]() | |
Mert a szembenézet baloldalit csak AM-en láthattad. A másik kettő a TASZT és az MK. láda. | |||||
romeo | Adatlap | 191026 | 2011. szeptember 3. 20:20 | ![]() | |
Mert így 3 db ládával nemigen láttam ötvenötöst... | |||||
romeo | Adatlap | 191025 | 2011. szeptember 3. 19:26 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 191024 | 2011. szeptember 2. 21:17 | ![]() | |
Egy kis érdekesség: www.dishmodels.ru/wshow.htm Azt írja a szöveg, hogy T-55AD, de ez kizárt, mivel se a Drozd rendszer, se a konzoljai nincsenek meg. Ez inkább valami spéci '74-es T-55A lehet. Az éjszakai irányzék valami egészen érdekes kinézetű, tudja valaki, mi lehet ez? | |||||
Grande | Adatlap | 191023 | 2011. szeptember 2. 13:36 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 191022 | 2011. szeptember 1. 09:31 | ![]() | |
Miért haragudnék? Én is megragadok minden alkalmat, hogy információt gyűjtsek az 55-ösökről, teljesen természetes volt a kérdésed, sajnos nem tudok ebben segíteni. Gaunt, Megvallom őszintén, nem tudom. Ám nem tartom kizártnak - ez csak saját vélemény és felvetés - hogy alegység szinten, központilag tárolhatták az átkelő készletet és a mindennapokban nem hordták magukon. Ez is egy verzió, a másik a farpáncél. Ennek utána kéne nézzek, hátha találok valamit, de most nincs rá lehetőségem. | |||||
gaunt | Adatlap | 191021 | 2011. augusztus 31. 21:54 | ![]() | |
Kösz az infót! Ugyanott a farpáncélon volt egyébként a vörös hadseregben szolgáló korai (lgv.gpu nélküli) T-55-ösökön is? Mert az a fura, hogy azok tornyain sem láttam semmiféle konzolt se a jobb, se a bal oldalon. A későbbi géppuskás verzókon viszont már ott van. | |||||
juge75 | Adatlap | 191020 | 2011. augusztus 31. 21:49 | ![]() | |
Gépesített lövészeknek Sztrela-1 és 10 volt rendszeresítve. Ne haragudj, csak érdeklődtem, hátha... | |||||
antarktika | Adatlap | 191019 | 2011. augusztus 31. 21:45 | ![]() | |
Félreértesz juge, illetve én nem fogalmaztam egyértelműen. Kanizsán voltam, ott nem voltak Shilkák, Nagyatádra felszámolni jártunk, illetve mi adtuk ekkor már a temetésekhez a díszszakaszt. A felszámolás során mi csak a T-55-sökkel foglalkoztunk, onnan vittünk át gépeket Kanizsára, Shilkát sajnos nem láttam. Gaunt! A farpáncélon. Én nem láttam olyan magyar szolgálatban lévő 55-öst, melynek a torony jobboldalán lett volna a levegőcső, mint a szovjet tankokon. Tehát nem tudom teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy nem volt, én nem láttam. | |||||
gaunt | Adatlap | 191018 | 2011. augusztus 31. 17:41 | ![]() | |
Antarktika! Szeretném megkérdezni, hogy a szovjet gyártmányú korai T-55 és T-55A-n aminknek nem volt légvédelmi géppuskája, hol rögzítették a vízi átkeléshez szükséges csövet? Akárhány képet megnéztem, még a konzolokat sem láttam sehol. | |||||
juge75 | Adatlap | 191017 | 2011. augusztus 31. 13:57 | ![]() | |
Silkára emlékszel abból az időszakból? | |||||
antarktika | Adatlap | 191016 | 2011. augusztus 30. 22:40 | ![]() | |
Megtaláltam az egyik független bizonyítékot. Ha más a nagyatádiak is azt mondják, hogy kanizsai zászlóaljparancsnoki gép volt: http://zalaihirlap.hu/fokusz/20110520_volt_egyszer_egy_katonavaros | |||||
antarktika | Adatlap | 191015 | 2011. augusztus 30. 21:52 | ![]() | |
Így van. A 14-es Gépesített Lövészdandár = Nagykanizsa = állományába 2 harckocsizászlóalj volt. Az 1. HKZ. viselte a 100-astól a 139-ig a toronyszámokat. A 100-as zászlóaljparancsnoki - zárolt - tank volt, míg a 113-as kiképző harckocsi. A romeo képén a nagyatádi múzeumban álló gép 100%-osan kanizsai volt és ezt nem a toronyszám miatt állítom, hanem biztosan tudom. A toronyszámot és az ék alakú hadijelzést a múzeumban festették rá, Nagyatád nem használta az ék jelzést, tekintettel arra, hogy a harckocsidandár 1990-ben megszünt. Ott voltam a felszámolásakor. Még előtte nagyatádi gépeket használtunk lövészeten, csak toronyszámot viseltek, egyéb már jelzést nem. | |||||
romeo | Adatlap | 191014 | 2011. augusztus 30. 20:02 | ![]() | |
Pilu, kösz! | |||||
Pilu | Adatlap | 191013 | 2011. augusztus 30. 16:51 | ![]() | |
A 100-as és 113-as számozású, telibefestett négyzettel biztos ott volt Nagykanizsán. | |||||
Pilu | Adatlap | 191012 | 2011. augusztus 30. 16:46 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 191011 | 2011. augusztus 30. 11:09 | ![]() | |
Mi lehet a hk. oldalán? (az a polcszerű valami) a fotókat kinagyítottam. forrás:zalaorszag.blogspot.com/2011_04_01_archive.html | |||||
romeo | Adatlap | 191010 | 2011. augusztus 30. 10:01 | ![]() | |
A toronyszám alapján meg lehetne állapítani, de ehhez én amatőr vagyok. | |||||
páncélos | Adatlap | 191009 | 2011. augusztus 30. 08:42 | ![]() | |
Egy-két dolgot pontosítsunk. Elsőször is, az alegység egy század. Azt, hogy a kép hol készült, azt csak az tudja, aki készítette, és aki a kocsin szerepel. Illetve azok, akiknek a kép környezete ismerős lehet. Tény, hogy ameddig létezett Nagyatád addig a teli - tehát teljesen kifestett fehér - négyzet, mint alakulatjelzés az övék volt. A négyzet jelölés egyébként a második hadtest, később a II. katonai kerület jelzése volt. A parancsnoksághoz tartozó különböző alakulatok, pedig különböző részeiben kifestett négyzetet viseltek. Az is tény, hogy a nagyatádi technika egy részét Nagykanizsa vette át. Az is tény, hogy a rendszerváltást követően a nagykanizsai dandár kapta a teli fehér négyzetet. De erről a képről nem tudni, mikor és hol készült. Lehetett még Nagyatád, lehetett Kanizsa, de elfordulhat, hogy támogatásként egy gyakorlaton a tapolcai alakulatnál készült a kép, pedig a kocsi mondjuk nagyatádi. A képet én a 80-as évekre teszem, de ez is egy 10-éves időszak. Lényeges lehet, hogy a lánctalp még nem cserélt (nem gumibetétes), bekötött üa. tartályok vannak. De Antarktika (mint kanizsai veterán) tudná megmondani, hogy náluk a HK Z., milyen számozással kezdődött? Mert itt lényeges az 5-ös szám is. | |||||
romeo | Adatlap | 191008 | 2011. augusztus 29. 22:41 | ![]() | |
Köszönöm Juge75! | |||||
juge75 | Adatlap | 191007 | 2011. augusztus 29. 22:07 | ![]() | |
Az atádi ezred megszűnéséig biztosan ilyen jelzés volt rajta, hogy ténylegesen melyik alakulaté, azt majd itt megmondják ezt a témát kutató barátaink. Mivel nem csapatlégvédelmi, én nem tudok segíteni. | |||||
romeo | Adatlap | 191006 | 2011. augusztus 29. 22:00 | ![]() | |
Ezek után elbizonytalanodtam :( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Segítséget kérek a hozzá értőktől!
Kaptam egy Italeri T-55-öst és ebből szeretnék egy magyar gépet összehozni.
Tudom,hogy ez
a téma, már többször ki lett vesézve itt,de nem találtam meg.
Bocs',hogy ide írok,de már próbálkoztam a Segítség topikban is,de érdemleges vá
laszt,segítséget nem kaptam.Szeretném minél kevesebb anyagi ráfordításból megoldani!
Van Friul láncom,eduard 55A lövegcsövem és HAD ZOOM matricám.Tanácsokat,háromnézeti rajzot,esetleg több oldali fényképeket kérnék!A segítséget előre is köszönöm,elérhetőségem:
lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail-pont com,
06-70/258-27-23