<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
gaunt | Adatlap | 191106 | 2011. október 25. 21:58 | ![]() | |
Azt sajnos nem tudom, hogy változatokon belül milyen gyártmányok voltak itthon, de biztos van aki meg tudja mondani. Előzmény: (191105) gaunt 2011. október 25. 21:56 | |||||
gaunt | Adatlap | 191105 | 2011. október 25. 21:56 | ![]() | |
Kissé hosszú lesz :) Különbségek: Páncéltest: A motortér teteje teljesen más. A Szovjet verzión vízi átkeléshez egy keretre van felszerelve a hűtőblokk takarója. A Csehszlovák/lengyel (továbbiakban:VSz) verzión négy kihajtható ajtó a hűtőblokkhoz. A ventilátor feletti ajtók is máshogy néznek ki. A VSz verzión a légcső mindig a farpáncélon található, a szovjeten a torony oldalán változattól függően jobb vagy bal oldalon. (a korai gpu. nélkülieken viszont fogalmam sincs hol van, egyiken sem láttam még soha) A fényszórók a Vsz verzión nagyobbak, kissé máshogy néznek ki. A GSzT-64 lámpák tartója is különböző. Torony: Géppuskás változatok esetén a Vsz verzió a T-54 állványát használja, míg a szovjet egy későbbi változatot, ami a T-62-esen is található. Az állvány&gpu tárolására való bakok is a T-54-ről vannak a torony hátulján Vsz esetén. Más a töltő búvónyílása is, a Vsz-en kerek, szovjeten félkör alakú. T-55A esetén a pk. és a töltő búvónyílása körüli megvastagított rész máshogy van kialakítva. A céltávcső és a párh.gpu. nyílásai körüli perem teljesen ovális a Vsz verzión, szovjeten az oldalai párhuzamosak. Szovjet változatokon nincsenek a torony oldalára ládák szerelve (kivéve az AM-et és AD-t, azokon van egy kis doboz). Most ennyi jutott eszembe, de biztos van még egy pár apró különbség :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 191104 | 2011. október 25. 21:27 | ![]() | |
Szép, de egyszerűbbnek tűnik, mint egy T-72 feljavítása :) Amúgy miben más a cseh/lengyel? Nálunk csak ezek voltak vagy volt szovjet is? Köszi, üdv! | |||||
gaunt | Adatlap | 191103 | 2011. október 25. 21:04 | ![]() | |
Szépen át lett alakítva cseh/lengyel verzióra, de a Friul DSKM géppuska állványa nem illik oda, mivel azt kizárólag a szovjet gyártmányokon használták. A Tamiya eredetijét kellett volna használni. Egyébként gyönyörű makett. | |||||
Grande | Adatlap | 191102 | 2011. október 25. 20:52 | ![]() | |
Jimbow! Batya magyar T-55 makettjét itt láthatod. Felsorolva a kiegészítők. Ha összeadod, szép kerek összeg jön ki (kb. 80-90 Euro kiegészítők + a makett ára). www.attilaproductions.com/site.php | |||||
gaunt | Adatlap | 191101 | 2011. október 25. 19:32 | ![]() | |
Amúgy engem is érdekelne, változatokon belül milyen gyártmányok voltak itthon? | |||||
gaunt | Adatlap | 191100 | 2011. október 25. 19:30 | ![]() | |
Ezt a gépet dobozból megcsinálhatod, csak a motortér takarójának a rögzítő keretét kell külön elkészítened. Ez egy eredeti szovjet T-55. mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php Egyébként én is egy 55-ösön dolgozok, csak én számítógépen, 3D-ben. :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 191099 | 2011. október 25. 19:23 | ![]() | |
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a Tamiya T-55-re mennyi plusz ráfordítás szükséges egy (bármilyen) magyar gép építéséhez. Köszi, üdv! Ádám | |||||
lacipapa | Adatlap | 191098 | 2011. október 25. 10:15 | ![]() | |
Üdvözlet ! Keresek megvételre ,1:35-ös,SZGMT 7,62mm-es lövegcsövet/T-55 toronyba/,már 1db is megfelelne. Ha valaki,ide beméretezet rajzot tudna tenni ,akkor esztergáltatni is tudnék. Köszönöm,Laci lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail.com,06-70/258-27-23 | |||||
Jimbow | Adatlap | 191097 | 2011. október 24. 19:59 | ![]() | |
Sziasztok! Tamiya T-55 rendelését tervezem a HobbyEasyről, és jobban járnék ha mellécsapok még egyet. Tehát ha szükséged van egy T-55-re, kb. 8500 forintért hozzájuthatsz. Ha a T-72 érdekel, akkor pedig kb. 7500-ra jön ki a rád eső rész. A többit e-mailben: badamreg@yahoo.com Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 191096 | 2011. október 24. 07:29 | ![]() | |
Üdv Tsaba! Sajnos nincs fotóm verpeléti harckocsiról, így a alakutaljelzés számomra is ismeretlen. | |||||
tsaba | Adatlap | 191095 | 2011. október 23. 19:45 | ![]() | |
Üdv :romeo a Verpeléti és az Abasári alakulat jelzésekről tudsz valamit?Főleg a 70-es évek érdekelnek akkor még 54-esek voltak harcrendben. | |||||
romeo | Adatlap | 191094 | 2011. október 23. 19:22 | ![]() | |
Üdv! Verpeléten, közvetlenül a Kalocsára való diszlokáció előtt T-55A volt. | |||||
tsaba | Adatlap | 191093 | 2011. október 23. 19:15 | ![]() | |
Sziasztok:Kérdezném,Abasáron és Verpeléten T-54,vagy t-55-ös típusok voltak rendszerben,ha valakinek vannak fotói szívesen fogadom.Szecsko75@freemail.hu | |||||
romeo | Adatlap | 191092 | 2011. október 22. 20:29 | ![]() | |
Üdv! Már Pákozdon is van T-55. forrás: www.honvedelem.hu/cikk/28573/1956-os-emlekpontot-avattak-pakozdon | |||||
lacipapa | Adatlap | 191091 | 2011. október 19. 19:05 | ![]() | |
Jó estét mindenkinek! Ide is írok,hátha több szerencsém lesz! K E R E S E K ! 1:35-ös T-54-es kittet,és ha lenne hozzá fém lövegcső és maratás az is érdekelne! Legyetek szívesek átnézni a készleteket,hátha akad közöttük nélkülözhető! Köszönöm,Laci lacipapa1947@gmail.com,vagy 06-70/258-2723 | |||||
Spike | Adatlap | 191090 | 2011. október 17. 15:58 | ![]() | |
Szevasztok! T-62-höz kellenének fotók a vezető és a töltőkezelő figyelőperiszkójairól, gondolom ugyanazok, mit a T-55-ön. | |||||
páncélos | Adatlap | 191089 | 2011. október 6. 14:22 | ![]() | |
Pár jó kép: www.kosmala.pl/ | |||||
romeo | Adatlap | 191088 | 2011. október 3. 13:06 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 191087 | 2011. október 3. 13:05 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 191086 | 2011. október 3. 13:03 | ![]() | |
Lengyelországtól vásároltak 333 db-ot. | |||||
romeo | Adatlap | 191085 | 2011. október 3. 12:12 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 191084 | 2011. szeptember 28. 10:57 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 191083 | 2011. szeptember 28. 10:56 | ![]() | |
Pontosan Magyar Honvéd 1993, de a Honvédelem 4 éve (1994) kiadványban is szerepel. Egyébként az akkor még létező 35.HK.DD. Kalocsa. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191082 | 2011. szeptember 28. 09:08 | ![]() | |
Köszönöm, a 03-3-as kép környezete ismerősnek tűnik.Mintha a Kalocsa melletti csornai vízi lőtéren készült volna? Laci | |||||
romeo | Adatlap | 191081 | 2011. szeptember 27. 20:20 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! (egy kis nosztalgia) Ezeken a fotókon a Lentiben települő felderítő század UHK szakasz PT-76B harckocsijait látni, 1965-67. fotó tulajdonosa: Blues47 | |||||
gaunt | Adatlap | 191080 | 2011. szeptember 27. 18:50 | ![]() | |
Egy kis apróság: Jól látszik a Romeo által feltöltött két képen, hogy a légvédelmi géppuska állványa teljesen más. Az első egy eredeti szovjet gyártmányú T-55, ezeknél kizárólag ez a fajta állvány fordult elő. A második egy csehszlovák vagy lengyel T-55A, ezek pedig a korábbi T-54-en már megtalálható állványt használják. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191079 | 2011. szeptember 27. 18:30 | ![]() | |
Sajnos nincs semmim.Abban az időben állandóan fényképezőgépet kerestek a körletekben.Szóval,nagy rizikó lett volna gépet bevinni. | |||||
romeo | Adatlap | 191078 | 2011. szeptember 27. 18:21 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! Szeretném megkérdezni, hogy 1966-ból rendelkezel-e magyar PT-76 fotókkal? | |||||
lacipapa | Adatlap | 191077 | 2011. szeptember 27. 17:41 | ![]() | |
Köszönöm,nagyon jó, még a színe is jól látszik! | |||||
romeo | Adatlap | 191076 | 2011. szeptember 27. 17:06 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 191075 | 2011. szeptember 27. 14:34 | ![]() | |
Köszönöm a képet Romeo! Tudnál olyan képet küldeni ami közelebbi és jobban látszik a géppuska? Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 191074 | 2011. szeptember 27. 14:23 | ![]() | |
Az előzőekhez még annyit,hogy ez két szakasz volt természetesen. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191073 | 2011. szeptember 27. 14:15 | ![]() | |
Az akkori állomány tábla/propaganda/szerint ez békebeli létszám volt!Nem tudom,hogy honnan töltötték volna fel,ha "szükség" lett volna rá? | |||||
lacipapa | Adatlap | 191072 | 2011. szeptember 27. 14:13 | ![]() | |
Az akkori állomány tábla/propaganda/szerint ez békebeli létszám volt!Nem tudom,hogy honnan töltötték volna fel,ha "szükség" lett volna rá? | |||||
lacipapa | Adatlap | 191071 | 2011. szeptember 27. 14:05 | ![]() | |
66-ban,Kkfházán a felderítő hadosztálynál volt UHK szd,4db kocsival.2 kiképző,2 M zárolt volt. | |||||
romeo | Adatlap | 191070 | 2011. szeptember 27. 13:45 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! Középen látszik a T-55A légvédelmi géppuskás változata. fotó: Magyar Honvéd, 90-es évek | |||||
romeo | Adatlap | 191069 | 2011. szeptember 27. 13:36 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! Létezett az MN-ben PT-76 UHK század, vagy csak szakaszok voltak a felderítőszázadoknál? Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 191068 | 2011. szeptember 27. 13:29 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! A PT-76-tal kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy hány db PT-76 volt az UHK szakaszban? -én eddig két verziót hallottam: 3db és 4db. Köszönöm! | |||||
lacipapa | Adatlap | 191067 | 2011. szeptember 27. 13:12 | ![]() | |
Köszönöm a segítséged,minden anyagot szívesen veszek.Mint említettem ebben a témában járatlan vagyok.Anno ,66-ban,PT-76-on szolgáltam azt eléggé ismerem és sikerült is megépítenem.Egyébként,repülőket építek ez most egy kis kitérő/PT-76,FUG,BTR-157-es,ezeket már megépítettem.Következik a T-34/85,T-55A és még egy BTR-50PK-t szeretnék beszerezni,ha kapható lesz.Persze mind magyar lesz. Üdv Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191066 | 2011. szeptember 27. 12:58 | ![]() | |
Lacipapa! Egyébként kérdezősködj nyugodtan, ez a fórum azért van. | |||||
páncélos | Adatlap | 191065 | 2011. szeptember 27. 12:56 | ![]() | |
Én, most röviden a 3 fő típust írtam le. Természetesen igazad van, az utolsó széria nagy része, már légvédelmi géppuskával érkezett. De ez nem eltérő típus. Ez volt, mert erre állt át a gyártósor, ezért így jött. Ugyan úgy, ahogyan a T-72-nél, a VSZ gyártósor (Csehszlovákia, Lengyelország) 1982-ben ilyet gyártott, 84-ben olyat, 85-ben meg akármilyet. Ki, mikor vásárolt, annak megfelelő modifikációt kapott. Vagy, hogy érthetőbb legyen, mondjuk: 1975-ben beadtad a megrendelésedet a Merkúrnál egy 412-es Moszkvicsra, de 1979-ben már 2140-est szállítottak. | |||||
páncélos | Adatlap | 191064 | 2011. szeptember 27. 12:49 | ![]() | |
Igen volt. Majd megpróbálok képet keresni. | |||||
romeo | Adatlap | 191063 | 2011. szeptember 27. 11:53 | ![]() | |
Üdv Páncélos! A T-55A-nak az MN-MH -ban volt még egy "alváltozata" 12,7mm légvédelmi géppuskával. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191062 | 2011. szeptember 27. 11:49 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat,valószínű,maradok az A típusnál.Még volna egy kérdésem,aztán nem kérdezősködöm tovább,de tényleg szeretnék egy olyan kocsit építeni,amelyik megközelítőleg valóság szerű.A pk. kocsi rádiójának volt-e külön antennája és hol volt elhelyezve? Köszi mégegyszer Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191061 | 2011. szeptember 27. 11:33 | ![]() | |
Hú... Röviden, idehaza 3 T-55 típust különböztetünk meg: Az első a T-55. Ez az első széria (1962-ből), homlok géppuskával, amit később befalaztak. Külsőleg hasonló a T-54-hez (pl. búvónyílások), de nincs rajta légvédelmi géppuska. A második a T-55A ennél már a búvónyílások plusz réteg védelmet kaptak, ezáltal a külső legszembetűnőbb eltérés a búvónyílásokon figyelhető meg. A motorháztetőn is vannak eltérések, de erre most nem térek ki. A harmadik típus a T-55A modernizációja (made in VSZ), ami magyar megnevezésben T-55AM. Nyugati szakirodalmakban: T-55AM2B. Itt jelent meg a kötényezés, front páncélzat megerősítés, tornyon plusz páncél, és ködvető, valamint a Kladivo rendszer. A "K" jelzés a parancsnoki kocsi jelölése, ez plusz parancsnoki rádió beépítését jelenti, meg annyit, hogy a parancsnoki kocsik kicsit jobban meg voltak kímélve. Lásd a 3 fő típust képekben: | |||||
lacipapa | Adatlap | 191060 | 2011. szeptember 27. 09:04 | ![]() | |
Bocs',tévedtem,valóban fektetett ,telifehér rombusz a jel és 675 a toronyszámom. Kérdezem,hogy melyik típusnak nincs gumi kötény, mert azt nem akarok rá gyártani. Ha a tapolcai 100-ast építem az 55A,az AK tipus mit takar? | |||||
páncélos | Adatlap | 191059 | 2011. szeptember 27. 07:47 | ![]() | |
Az általad említett toronyszámmal nincs képem, egyik kocsiról sem. A tatai hadijel trapéz nem lehetett, mert fektetett rombusz volt. Mint ahogyan az első kerülethez tartozó alakulatoknak is, csak a festése tért el (teli félig festett, üres). A tapolcai első Z. parancsnoki kocsija viselt 100-as számot. Ha emlékeim nem csalnak az egy 55AK volt, tehát egy 55A járművet kell alapban elkészítened, légvédelmi géppuska nélkül. A tatai 55-ös kocsik az utolsó időszakban (amikor még voltak 55-ös kocsik is a 72-esek mellett). T-55A és többségében ennek is az utolsó eresztése, aminek többségén már volt légvédelmi géppuska is. Véleményem az lenne, hogy keress elsőnek egy kocsit, amiről van legalább 4-5 képed, és ráérsz a végén számot keresgélni hozzá. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191058 | 2011. szeptember 26. 16:02 | ![]() | |
Köszönöm a tanácsot,de ebben a témában járatlan vagyok /harcjármű/. A matricám: -Tata-fehér trapéz-675 old szám, -Hmv.hely-fehér karika-211 old.szám, -Tapolca-félig satirozott négyzet-100 old.szám ezekhez kérnék segitséget,mert nem tudom,hogy hol keressem!Jó lenne tudni,hogy ezek az oldalszámú gépek milyen típusúak voltak A,AM,?Fényképek,rajzok? Üdvözlettel Laci. | |||||
páncélos | Adatlap | 191057 | 2011. szeptember 26. 14:50 | ![]() | |
Olvastam már a segítség rovatban is, de nem volt időm írni. Valóban kiveséztük és mindenképpen Tamiya makett a nyerő. Pénz hiányában elvileg készíthetsz szép makettet. Sajnos az Italeri 55-öst nem ismerem, ha ez az egykori ESCI kit, akkor jobb eséllyel indulsz, mert a Skif és Trumpeter lenne azt mondanám, hogy kuka. Keres egy kiválasztott eredeti kocsit (fotókon), és annak megfelelően próbáld elkészíteni a saját gépedet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |