/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
gaunt 191106 2011. október 25. 21:58
Válasz erre
Azt sajnos nem tudom, hogy változatokon belül milyen gyártmányok voltak itthon, de biztos van aki meg tudja mondani.
gaunt 191105 2011. október 25. 21:56
Válasz erre
Kissé hosszú lesz :)

Különbségek:
Páncéltest: A motortér teteje teljesen más. A Szovjet verzión vízi átkeléshez egy keretre van felszerelve a hűtőblokk takarója. A Csehszlovák/lengyel (továbbiakban:VSz) verzión négy kihajtható ajtó a hűtőblokkhoz. A ventilátor feletti ajtók is máshogy néznek ki. A VSz verzión a légcső mindig a farpáncélon található, a szovjeten a torony oldalán változattól függően jobb vagy bal oldalon. (a korai gpu. nélkülieken viszont fogalmam sincs hol van, egyiken sem láttam még soha) A fényszórók a Vsz verzión nagyobbak, kissé máshogy néznek ki. A GSzT-64 lámpák tartója is különböző.
Torony: Géppuskás változatok esetén a Vsz verzió a T-54 állványát használja, míg a szovjet egy későbbi változatot, ami a T-62-esen is található. Az állvány&gpu tárolására való bakok is a T-54-ről vannak a torony hátulján Vsz esetén. Más a töltő búvónyílása is, a Vsz-en kerek, szovjeten félkör alakú. T-55A esetén a pk. és a töltő búvónyílása körüli megvastagított rész máshogy van kialakítva. A céltávcső és a párh.gpu. nyílásai körüli perem teljesen ovális a Vsz verzión, szovjeten az oldalai párhuzamosak. Szovjet változatokon nincsenek a torony oldalára ládák szerelve (kivéve az AM-et és AD-t, azokon van egy kis doboz). Most ennyi jutott eszembe, de biztos van még egy pár apró különbség :)
Jimbow 191104 2011. október 25. 21:27
Válasz erre
Szép, de egyszerűbbnek tűnik, mint egy T-72 feljavítása :)

Amúgy miben más a cseh/lengyel? Nálunk csak ezek voltak vagy volt szovjet is?

Köszi, üdv!
gaunt 191103 2011. október 25. 21:04
Válasz erre
Szépen át lett alakítva cseh/lengyel verzióra, de a Friul DSKM géppuska állványa nem illik oda, mivel azt kizárólag a szovjet gyártmányokon használták. A Tamiya eredetijét kellett volna használni. Egyébként gyönyörű makett.
Grande 191102 2011. október 25. 20:52
Válasz erre
Jimbow!

Batya magyar T-55 makettjét itt láthatod. Felsorolva a kiegészítők. Ha összeadod, szép kerek összeg jön ki (kb. 80-90 Euro kiegészítők + a makett ára).

www.attilaproductions.com/site.php
gaunt 191101 2011. október 25. 19:32
Válasz erre
Amúgy engem is érdekelne, változatokon belül milyen gyártmányok voltak itthon?
gaunt 191100 2011. október 25. 19:30
Válasz erre
Ezt a gépet dobozból megcsinálhatod, csak a motortér takarójának a rögzítő keretét kell külön elkészítened. Ez egy eredeti szovjet T-55.
mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Egyébként én is egy 55-ösön dolgozok, csak én számítógépen, 3D-ben. :)
Jimbow 191099 2011. október 25. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Tamiya T-55-re mennyi plusz ráfordítás szükséges egy (bármilyen) magyar gép építéséhez.

Köszi, üdv!

Ádám
lacipapa 191098 2011. október 25. 10:15
Válasz erre
Üdvözlet !

Keresek megvételre ,1:35-ös,SZGMT 7,62mm-es lövegcsövet/T-55 toronyba/,már 1db is megfelelne.
Ha valaki,ide beméretezet rajzot tudna tenni ,akkor esztergáltatni is tudnék.
Köszönöm,Laci
lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail.com,06-70/258-27-23
Jimbow 191097 2011. október 24. 19:59
Válasz erre
Sziasztok!

Tamiya T-55 rendelését tervezem a HobbyEasyről, és jobban járnék ha mellécsapok még egyet.
Tehát ha szükséged van egy T-55-re, kb. 8500 forintért hozzájuthatsz.
Ha a T-72 érdekel, akkor pedig kb. 7500-ra jön ki a rád eső rész.

A többit e-mailben: badamreg@yahoo.com

Üdv!
romeo 191096 2011. október 24. 07:29
Válasz erre
Üdv Tsaba!

Sajnos nincs fotóm verpeléti harckocsiról, így a alakutaljelzés számomra is ismeretlen.
tsaba 191095 2011. október 23. 19:45
Válasz erre
Üdv :romeo a Verpeléti és az Abasári alakulat jelzésekről tudsz valamit?Főleg a 70-es évek érdekelnek akkor még 54-esek voltak harcrendben.
romeo 191094 2011. október 23. 19:22
Válasz erre
Üdv!
Verpeléten, közvetlenül a Kalocsára való diszlokáció előtt T-55A volt.
tsaba 191093 2011. október 23. 19:15
Válasz erre
Sziasztok:Kérdezném,Abasáron és Verpeléten T-54,vagy t-55-ös típusok voltak rendszerben,ha valakinek vannak fotói szívesen fogadom.Szecsko75@freemail.hu
romeo 191092 2011. október 22. 20:29
Válasz erre
03_1319225870
03_1319225870
pakozd00_1319225376
pakozd00_1319225376

Üdv!
Már Pákozdon is van T-55.
forrás: www.honvedelem.hu/cikk/28573/1956-os-emlekpontot-avattak-pakozdon
lacipapa 191091 2011. október 19. 19:05
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!
Ide is írok,hátha több szerencsém lesz!

K E R E S E K ! 1:35-ös

T-54-es kittet,és ha lenne hozzá fém lövegcső és maratás az is érdekelne!
Legyetek szívesek átnézni a készleteket,hátha akad közöttük nélkülözhető!
Köszönöm,Laci
lacipapa1947@gmail.com,vagy 06-70/258-2723
Spike 191090 2011. október 17. 15:58
Válasz erre
Szevasztok! T-62-höz kellenének fotók a vezető és a töltőkezelő figyelőperiszkójairól, gondolom ugyanazok, mit a T-55-ön.
páncélos 191089 2011. október 6. 14:22
Válasz erre
Pár jó kép:
www.kosmala.pl/
romeo 191088 2011. október 3. 13:06
Válasz erre
antarktika 191087 2011. október 3. 13:05
Válasz erre
6_ZSU-57-2-s-PST
6_ZSU-57-2-s-PST
7_ZSU-57-2-s-PST-na-ispytaniyah
7_ZSU-57-2-s-PST-na-ispytaniyah
3_T-54B-s-PST-U
3_T-54B-s-PST-U

Ezt meg Juge75-nek, amennyiben nem ismeri.
antarktika 191086 2011. október 3. 13:03
Válasz erre
Lengyelországtól vásároltak 333 db-ot.
romeo 191085 2011. október 3. 12:12
Válasz erre
t55a141wd2
t55a141wd2

T-55A jugoszláv hadsereg, az átkelőkészlet itt is hátul van. Ők kitől vásárolhatták a T-55-öst?
páncélos 191084 2011. szeptember 28. 10:57
Válasz erre
páncélos 191083 2011. szeptember 28. 10:56
Válasz erre
Pontosan Magyar Honvéd 1993, de a Honvédelem 4 éve (1994) kiadványban is szerepel. Egyébként az akkor még létező 35.HK.DD. Kalocsa.
lacipapa 191082 2011. szeptember 28. 09:08
Válasz erre
Köszönöm, a 03-3-as kép környezete ismerősnek tűnik.Mintha a Kalocsa melletti csornai
vízi lőtéren készült volna?
Laci
romeo 191081 2011. szeptember 27. 20:20
Válasz erre
01-1
01-1
02-2
02-2
03-3
03-3
04-4
04-4

Üdv Lacipapa! (egy kis nosztalgia)
Ezeken a fotókon a Lentiben települő felderítő század UHK szakasz PT-76B harckocsijait látni, 1965-67.
fotó tulajdonosa: Blues47
gaunt 191080 2011. szeptember 27. 18:50
Válasz erre
Egy kis apróság: Jól látszik a Romeo által feltöltött két képen, hogy a légvédelmi géppuska állványa teljesen más. Az első egy eredeti szovjet gyártmányú T-55, ezeknél kizárólag ez a fajta állvány fordult elő. A második egy csehszlovák vagy lengyel T-55A, ezek pedig a korábbi T-54-en már megtalálható állványt használják.
lacipapa 191079 2011. szeptember 27. 18:30
Válasz erre
Sajnos nincs semmim.Abban az időben állandóan fényképezőgépet kerestek a körletekben.Szóval,nagy rizikó lett volna gépet bevinni.
romeo 191078 2011. szeptember 27. 18:21
Válasz erre
Üdv Lacipapa!

Szeretném megkérdezni, hogy 1966-ból rendelkezel-e magyar PT-76 fotókkal?
lacipapa 191077 2011. szeptember 27. 17:41
Válasz erre
Köszönöm,nagyon jó, még a színe is jól látszik!
romeo 191076 2011. szeptember 27. 17:06
Válasz erre
lacipapa 191075 2011. szeptember 27. 14:34
Válasz erre
Köszönöm a képet Romeo!
Tudnál olyan képet küldeni ami közelebbi és jobban látszik a géppuska?
Laci
lacipapa 191074 2011. szeptember 27. 14:23
Válasz erre
Az előzőekhez még annyit,hogy ez két szakasz volt természetesen.
lacipapa 191073 2011. szeptember 27. 14:15
Válasz erre
Az akkori állomány tábla/propaganda/szerint ez békebeli létszám volt!Nem tudom,hogy
honnan töltötték volna fel,ha "szükség" lett volna rá?
lacipapa 191072 2011. szeptember 27. 14:13
Válasz erre
Az akkori állomány tábla/propaganda/szerint ez békebeli létszám volt!Nem tudom,hogy
honnan töltötték volna fel,ha "szükség" lett volna rá?
lacipapa 191071 2011. szeptember 27. 14:05
Válasz erre
66-ban,Kkfházán a felderítő hadosztálynál volt UHK szd,4db kocsival.2 kiképző,2 M zárolt volt.
romeo 191070 2011. szeptember 27. 13:45
Válasz erre
T-55A
T-55A

Üdv Lacipapa!

Középen látszik a T-55A légvédelmi géppuskás változata.
fotó: Magyar Honvéd, 90-es évek
romeo 191069 2011. szeptember 27. 13:36
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Létezett az MN-ben PT-76 UHK század, vagy csak szakaszok voltak a felderítőszázadoknál?
Köszönöm!
romeo 191068 2011. szeptember 27. 13:29
Válasz erre
Üdv Lacipapa!

A PT-76-tal kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy hány db PT-76 volt az UHK szakaszban? -én eddig két verziót hallottam: 3db és 4db.
Köszönöm!
lacipapa 191067 2011. szeptember 27. 13:12
Válasz erre
Köszönöm a segítséged,minden anyagot szívesen veszek.Mint említettem ebben a témában járatlan vagyok.Anno ,66-ban,PT-76-on szolgáltam azt eléggé ismerem és sikerült is megépítenem.Egyébként,repülőket építek ez most egy kis kitérő/PT-76,FUG,BTR-157-es,ezeket már megépítettem.Következik a T-34/85,T-55A és még egy BTR-50PK-t szeretnék beszerezni,ha kapható lesz.Persze mind magyar lesz.
Üdv Laci
páncélos 191066 2011. szeptember 27. 12:58
Válasz erre
Lacipapa!
Egyébként kérdezősködj nyugodtan, ez a fórum azért van.
páncélos 191065 2011. szeptember 27. 12:56
Válasz erre
Én, most röviden a 3 fő típust írtam le. Természetesen igazad van, az utolsó széria nagy része, már légvédelmi géppuskával érkezett. De ez nem eltérő típus. Ez volt, mert erre állt át a gyártósor, ezért így jött. Ugyan úgy, ahogyan a T-72-nél, a VSZ gyártósor (Csehszlovákia, Lengyelország) 1982-ben ilyet gyártott, 84-ben olyat, 85-ben meg akármilyet. Ki, mikor vásárolt, annak megfelelő modifikációt kapott. Vagy, hogy érthetőbb legyen, mondjuk: 1975-ben beadtad a megrendelésedet a Merkúrnál egy 412-es Moszkvicsra, de 1979-ben már 2140-est szállítottak.
páncélos 191064 2011. szeptember 27. 12:49
Válasz erre
Igen volt. Majd megpróbálok képet keresni.
romeo 191063 2011. szeptember 27. 11:53
Válasz erre
Üdv Páncélos!

A T-55A-nak az MN-MH -ban volt még egy "alváltozata" 12,7mm légvédelmi géppuskával.
lacipapa 191062 2011. szeptember 27. 11:49
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat,valószínű,maradok az A típusnál.Még volna egy kérdésem,aztán nem kérdezősködöm tovább,de tényleg szeretnék egy olyan kocsit építeni,amelyik megközelítőleg valóság szerű.A pk. kocsi rádiójának volt-e külön antennája és hol volt elhelyezve?
Köszi mégegyszer Laci
páncélos 191061 2011. szeptember 27. 11:33
Válasz erre
T-55
T-55
T-55A
T-55A
T-55AM
T-55AM

Hú...
Röviden, idehaza 3 T-55 típust különböztetünk meg:
Az első a T-55. Ez az első széria (1962-ből), homlok géppuskával, amit később befalaztak.
Külsőleg hasonló a T-54-hez (pl. búvónyílások), de nincs rajta légvédelmi géppuska.
A második a T-55A ennél már a búvónyílások plusz réteg védelmet kaptak, ezáltal a külső legszembetűnőbb eltérés a búvónyílásokon figyelhető meg.
A motorháztetőn is vannak eltérések, de erre most nem térek ki.
A harmadik típus a T-55A modernizációja (made in VSZ), ami magyar megnevezésben T-55AM.
Nyugati szakirodalmakban: T-55AM2B.
Itt jelent meg a kötényezés, front páncélzat megerősítés, tornyon plusz páncél, és ködvető, valamint a Kladivo rendszer.
A "K" jelzés a parancsnoki kocsi jelölése, ez plusz parancsnoki rádió beépítését jelenti, meg annyit, hogy a parancsnoki kocsik kicsit jobban meg voltak kímélve.
Lásd a 3 fő típust képekben:
lacipapa 191060 2011. szeptember 27. 09:04
Válasz erre
Bocs',tévedtem,valóban fektetett ,telifehér rombusz a jel és 675 a toronyszámom.
Kérdezem,hogy melyik típusnak nincs gumi kötény, mert azt nem akarok rá gyártani.
Ha a tapolcai 100-ast építem az 55A,az AK tipus mit takar?
páncélos 191059 2011. szeptember 27. 07:47
Válasz erre
Az általad említett toronyszámmal nincs képem, egyik kocsiról sem. A tatai hadijel trapéz nem lehetett, mert fektetett rombusz volt. Mint ahogyan az első kerülethez tartozó alakulatoknak is, csak a festése tért el (teli félig festett, üres).
A tapolcai első Z. parancsnoki kocsija viselt 100-as számot. Ha emlékeim nem csalnak az egy 55AK volt, tehát egy 55A járművet kell alapban elkészítened, légvédelmi géppuska nélkül. A tatai 55-ös kocsik az utolsó időszakban (amikor még voltak 55-ös kocsik is a 72-esek mellett). T-55A és többségében ennek is az utolsó eresztése, aminek többségén már volt légvédelmi géppuska is.
Véleményem az lenne, hogy keress elsőnek egy kocsit, amiről van legalább 4-5 képed, és ráérsz a végén számot keresgélni hozzá.
lacipapa 191058 2011. szeptember 26. 16:02
Válasz erre
Köszönöm a tanácsot,de ebben a témában járatlan vagyok /harcjármű/.
A matricám:
-Tata-fehér trapéz-675 old szám,
-Hmv.hely-fehér karika-211 old.szám,
-Tapolca-félig satirozott négyzet-100 old.szám
ezekhez kérnék segitséget,mert nem tudom,hogy hol keressem!Jó lenne tudni,hogy ezek az oldalszámú gépek milyen típusúak voltak A,AM,?Fényképek,rajzok?
Üdvözlettel Laci.
páncélos 191057 2011. szeptember 26. 14:50
Válasz erre
Olvastam már a segítség rovatban is, de nem volt időm írni.
Valóban kiveséztük és mindenképpen Tamiya makett a nyerő. Pénz hiányában elvileg készíthetsz szép makettet. Sajnos az Italeri 55-öst nem ismerem, ha ez az egykori ESCI kit, akkor jobb eséllyel indulsz, mert a Skif és Trumpeter lenne azt mondanám, hogy kuka.
Keres egy kiválasztott eredeti kocsit (fotókon), és annak megfelelően próbáld elkészíteni a saját gépedet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.