/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
academy3 191363 2012. június 1. 09:00
Válasz erre
DSCF0078
DSCF0078

Szia!charles
az az igazság hogy egyszer régebben már megépítettem ezt az Esci T-55öst a dobozban lévő lánccal és a végén nem ért össze azért van ez a fent tartásom a sajátjával,
én olyanra gondoltam különbségre mint a kerekek vagy torony az hogy melyik változat azt még én sem tudom most kezdtem újra 20év után a harckocsizást nézd csak a trumpi T-54se ennek kereke például másabb mint az Escié hogy ez így igaz e vagy csak a trumpi hibázott?
lacipapa 191362 2012. június 1. 08:12
Válasz erre
Szervusz!
Ha igazán szépet akarsz,akkor Friul (igaz drágább!)
Üdv,Laci
lacipapa 191361 2012. június 1. 08:09
Válasz erre
Szervusztok!
1:35-ös Esci T-55 torony+lövegcső és Skif (gyanta más.)alap motortér eladó (1500.-,+posta).
cím az adatlapon.
Üdv,Laci
charles 191360 2012. június 1. 08:04
Válasz erre
Az attól függ, milyen T-54 és T-55 változatra gondolsz. Egy kicsit pontosíts.
Tamiya gumit tudok adni, de nem biztos, hogy jó a méret! Egyébként mi bajod az eredetivel? Szerintem élethűbben meg lehet csinálni, mint a gumit.
charles 191359 2012. június 1. 07:50
Válasz erre
Szia gaunt1!

Tudom, hogy ezek a készletek nem olcsók, de a cél érdekében az áldozatokat meg kell hozni.
Az asszonyt eggyel kevesebbszer engedem el kozmetikushoz!
academy3 191358 2012. június 1. 07:49
Válasz erre
Lenne még egy kérdésem hogy a T-54 és a T-55ös között van e szemmel látható különbség?itt a külsőre gondolok köszi előre is a segítséget.
academy3 191357 2012. június 1. 07:10
Válasz erre
Sziasztok!Esci T-55höz keresek gumi lánc talpat mert ami benne van kemény műanyag az nekem nem színpatikus ha volna valakinek felesleg kérem jelezze erre a címre
érd:
academy3@indamail.hu
gaunt1 191356 2012. május 31. 22:46
Válasz erre
\"\"...nem kell semmit sem felhasználni a Trumpi borzalmas alkatrészeiből.\"\"

Leszámítva az L-2-es, OU-3-as sugárvetőt és a lövegcsövet.
gaunt1 191355 2012. május 31. 22:43
Válasz erre
Semmi baj nincs velük, elég jók azok is. A Miniarm készlete viszont azért jobb, mert gyakorlatilag az egész tornyot adja, nem kell semmit sem felhasználni a Trumpi borzalmas alkatrészeiből. Persze jóval drágább.

Közben megnéztem, már rendelhető a Miniarm T-62 torony is.
www.miniarm.com/
HûBérÚr 191354 2012. május 31. 22:16
Válasz erre
gaunt1 191353 2012. május 31. 20:25
Válasz erre
Ne aggódj, nemsokára a kukába lehet vágni a Trumpi eléggé félresikeredett T-62 tornyát, minden gagyi alkatrészével együtt! :) A Miniarm ugyanis nemsokára kiadja, először a \'72-es verziót. Két baj van vele, elöször is meg kell venned hozzá külön a légvédelmi géppuskát szintén a Miniarmtól, bár igaz, hogy a Friul is tökéletes, (az eredeti Trumpi használhatatlan, ők a T-54 állványát adják hozzá, ilyen T-62 viszont nem létezett) ,a másik meg hogy nem magyar átlagfizetésnek valók ezek a készletek.

www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/miniarm.html
charles 191352 2012. május 31. 19:46
Válasz erre
B35063
B35063

Sziasztok!

Végre ezt is megcsinálta valaki. Már csak a T-62-höz kellene.
páncélos 191351 2012. május 31. 07:35
Válasz erre
Lacipapa!
Az első finn kocsi jó lesz mintának.
páncélos 191350 2012. május 31. 07:34
Válasz erre
Még nem egészen, de a modernizálás során alkalmas lett rá.
HûBérÚr 191349 2012. május 29. 16:55
Válasz erre
Szia,

Makettet én általában nem, vagy csak jelentős fenntartásokkal szoktam referenciaként figyelembe venni.. ;)

üdv:
P.
HûBérÚr 191348 2012. május 29. 16:54
Válasz erre
t54_mod1951
t54_mod1951
t54-mod1946
t54-mod1946
t-54_cseh-lengyel
t-54_cseh-lengyel

Sziasztok,

Korántsem vagyok akkora expert a témában, mint itt jó néhányan közületek, de mivel a líbiai ötvenötösöm okán kicsit beleástam magam a témába, íme néhány fotó a korai 54-esek motorfedeleiről. (Forrás: Zaloga féle T-54/55/62-es Concorde kiadvány)
Kamovos 191347 2012. május 29. 10:47
Válasz erre
Szia lacipapa!

Találtam NDK-s kocsit.
Igaz ez Tamiya, de mutatja a hátsó részét is.

www.modellversium.de/galerie/22-militaer-fahrzeuge/2996-t-54-tamiya.html

Rajzot nem találtam még. :(

Üdv: kamovos
lacipapa 191346 2012. május 28. 23:39
Válasz erre
Üdv péncélos!
Köszönöm a "rejtvény" megfejtését.Még egy kérdésem lenne,ma -:)
A korai 54-esek alkalmasak voltak víz alatti átkelésre,vagy az 54A?
Üdv,Laci
lacipapa 191345 2012. május 28. 23:33
Válasz erre
Szervusztok!
Skif ,1:35,T-54-es (nem az egyiptomi)összeállítási rajzot keresek,amelyikben a motortér és küzdőtér is benne van.
Kérem akinek van,és megtenné, küldje el az adatlapomon lévő címre.
Köszönöm,üdv,Laci
gaunt1 191344 2012. május 28. 21:02
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Akkor a gyári új T-54B motorfedele úgy nézett ki mint a T-54A-n, vagyis hiányzott a vízi átkeléshez használt keret, illetve a régi fajta torziós rugók voltak rajta?
páncélos 191343 2012. május 28. 18:56
Válasz erre
Gaunt1!
liknkelt képen látható szovjet T-54B motorfedele mennyire "eredeti"?
Eredetinek eredet, de nem az elsőszériás gyári kivitel.
Ne feledjük, hogy a SZU-ba a közép, és nagyjavítás, teljes megújulást jelentett és modernizálást, az éppen aktuális altípusoknak megfelelően. Így egy eredeti 54-est ott sem találhatsz, csak "Kubinkában".
páncélos 191342 2012. május 28. 18:51
Válasz erre
"a T-54-es parancsnoki búvó nyílás előtt van egy tégla alakú valami (imakönyv?)szárnyas anyával rögzítve."
Ha egyre gondolunk, akkor:
Éjjellátó készülék állványa menethelyzetben (erre kell felrögzíteni a készüléket).
lacipapa 191341 2012. május 28. 14:48
Válasz erre
Szervusztok!
Már megint én vagyok!Azt kérdezném a hozzá értőktől,hogy a T-54-es parancsnoki búvó nyílás előtt van egy tégla alakú valami (imakönyv?)szárnyas anyával rögzítve.Mi lehet az?
Üdv,Laci
lacipapa 191340 2012. május 25. 23:29
Válasz erre
páncélos!
Köszönöm az információt,nem vagyok egy szám.gép zseni(sőt!),de valahogy meg próbálom.
Köszönöm még egyszer.
Üdv,Laci
gaunt1 191339 2012. május 25. 13:22
Válasz erre
Páncélos!

Ha már a T-54-esek motorfedelénél tartunk. Az liknkelt képen látható szovjet T-54B motorfedele mennyire "eredeti"? Leginkább az érdelelne, hogy amikor a gyárból kijött vadonatújan, lehetett-e rajta a vízi átkelésnél használt felszerelés rögzítésére szolgáló keret. Azt tudom, hogy a T-54A-n eredetileg nem volt, de a B-nél nem vagyok biztos benne, hogy így gyártották őket.
data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-54b/images/t-54b_045_of_195.jpg
páncélos 191338 2012. május 25. 08:19
Válasz erre
Lacipapa!
Valóban nehéz helyzetben vagy, mert nincs (nem maradt) 1db első generációs 54-es sem.
Tudomásom szerint 2db 54-es van, de az is már M (modernizált). Az egyik a keceli, a másik a terrorházi. A keceli kiindulásnak nem rossz. A motorfedél a korai változatokon eltért, így nem biztos, hogy a keceliről kellene kép neked. Két kereső oldalt ajánlanék: a google.ru és a yandex.ru.
Beírod, hogy T-54A, közben felajánlja neked a cirill megfelelőjét és ok. Találhatsz rengeteg képet. Ezen kívül a nagyatádi hadipark vezetőivel vedd fel a kapcsolatot, mert ott vannak igazi veteránok, akik talán még pár képpel is tudnak szolgálni.
Végezetül érdemes az egykori NDK-s témával foglalkozó oldalakat is felkeresni, mert nekik is volt ugyan olyan SZU és lengyel gyártmányú 54-eseik mint nekünk.
Egy oldal még indulásnak:

www.brdm2.estranky.cz/
lacipapa 191337 2012. május 24. 21:00
Válasz erre
Köszi,megpróbálom alkalmazni.
Amon 191336 2012. május 24. 18:41
Válasz erre
Jó kérdés!

Pzmatyit kellene megkeresned, lehet tud segíteni.
Vagy még amiben tudok ez az átépítő  legendtől
www.luckymodel.com/scale.aspx 
juge75 191335 2012. május 24. 17:26
Válasz erre
lacipapa 191334 2012. május 24. 17:07
Válasz erre
Köszi,ez is meg van,sokat erről néztem le,de pl. a motortér teteje nagyon rosszul látszik.Ezeken a képeken a torony bal oldalán a kapaszkodó 3részes,más képeken 2.Akkor most melyik az eredeti?
Amon 191333 2012. május 24. 16:41
Válasz erre
lacipapa 191332 2012. május 24. 16:31
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszönöm a "felhomályosítást",de ez nem 55-ös?Ez már meg van.Korai,magyar 54-es kellene!
Laci
Kamovos 191331 2012. május 24. 16:23
Válasz erre
Szia lacipapa!

Azt hitem én körbe fényképeztem Tatán 2006-ban.
Ide vessed figyelő tekintettedet kedve hobbi társam, hátha mégis találsz értékelhető képeket. :)

mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv: kamovos
lacipapa 191330 2012. május 24. 16:16
Válasz erre
Szervusztok!
Egy eredeti,korai,magyar T-54-est (A,M?)szeretnék megépíteni.Sajnos,kevés a fellelhető magyar vonatkozású képanyag.Ami van (Kecel),abból nem látszanak különböző részek ,pl.a
torony körkörösen(ami van rajta az is kibelezve-a tűzvezető lokátor mellett lévő,fényszóró?vagy mi?).Az interneten is találtam 54-eseket,mind másképp néz ki,másképp van fölszerelve.Vajon az első magyar T-54-esek milyenek lehettek?Aki tudja,kérem árulja el.Megköszönöm!
Üdv,Laci
Sennás 191329 2012. május 23. 21:03
Válasz erre
TPilu 191328 2012. május 23. 16:15
Válasz erre
lacipapa 191327 2012. május 23. 10:20
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!
Üdv,Laci
juge75 191326 2012. május 23. 04:48
Válasz erre
A Kalasnyikov.hu-ról letöltöd a szabályzatot, abból megtudod (legelső): www.kalasnyikov.hu/index.php
TPilu 191325 2012. május 22. 17:20
Válasz erre
Kopnak az emlékek. Nekem is. :)
TPilu 191324 2012. május 22. 17:20
Válasz erre
Az 5 tonnás kocsikra 36 láda rakható, nem is akár hogy. A lőszerek hossztengelye merőleges kell hogy legyen a menetirányra. A ládákat lépcsőzetesen kell elhelyezni, úgy, hogy a felső láda, a magassága felénél nem érhet az oldalfal fölé.
Muzzy 191323 2012. május 22. 11:14
Válasz erre
Bocsánat, elírtam a Csepel típusjelzését! :(
Muzzy
lacipapa 191322 2012. május 21. 23:02
Válasz erre
Szervusztok!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat (akkor most kereshetek DAC vagy MAN makettet,1:35-ben).
A ládákat magam akarom meg csinálni,kb. hány ládát málháztak egy autóra?
Üdv,Laci
Sennás 191321 2012. május 21. 17:40
Válasz erre
Megint a kapkodás:( Nem néztem végig.13'24"Az lenne az?
Sennás 191320 2012. május 21. 17:35
Válasz erre
Kibiztosítás
Kibiztosítás
Kibiztosítás2
Kibiztosítás2

Szia juge75!Jó a videó!A 12'20" látható ahogy "felhúzza a fegyvert"Esetleg van olyan fotód amin a kibiztosítás látszik,mármint az a szerkezet
Köszi SENNÁS
TPilu 191319 2012. május 21. 17:09
Válasz erre
A lőszerszállítók többnyire Csepel D-566-ok, később DAC-665-ök voltak. Többnyire.
TPilu 191318 2012. május 21. 17:06
Válasz erre
A ládaméret vashüvelyesnél: 121x44x26 cm, rézhüvelyesnél 120x44x26 cm. Minden láda 2 db lőszert tartalmazott.
TPilu 191317 2012. május 21. 17:01
Válasz erre
Többnyire szürke. Kivétel a központozó perem és a vezetőgyűrű, azokat nem festik le. Háborús időben a gránát festése elmaradhat. A hüvely réz és vas is lehet.
gaunt1 191316 2012. május 21. 13:50
Válasz erre
Bocsi, hogy bele vau-vau-zok :)

T-55 és T-55A-nál kétféle állványa lehet a DSKM géppuskának: Cseh és lengyel gyártmányokon a T-54 állványa van felszerelve (mint a képen amit Juge75 mellékelt, egyébként ezt adja a Tamiya is), viszont a szovjet gyártmányú gépeken már egy későbbi típus van. Ezt gyártja a Friulmodel és a Miniarm is, mindkettő gyönyörűen kidolgozott. Itt egy kép:
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Muzzy 191315 2012. május 21. 11:06
Válasz erre
Lacipapa!

1980-as években Nagyatádon a T-55-ösök lőszerjavadalmazását Csepel "MAN dizelek" szállították (D-544). Max terhelhetősége 5 tonna.

Külön lőszerszállító szakasz volt erre a célra.
Muzzy
juge75 191314 2012. május 20. 21:03
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.