<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
páncélos | Adatlap | 191413 | 2012. június 7. 08:17 | ![]() | |
HûBérÚr | Adatlap | 191412 | 2012. június 6. 23:01 | ![]() | |
Én azért ennyire nem ìrnám le őket, szerintem egy reguláris haderő - amiről itt is szó van - szerintem nem \"do it yourself\" alapon működik. Vélhetően elégséges kiképzést kaptak a gondjaikra bízott technika használatához. Nyilván nem mondtható el ugyanez egy önszerveződő gerilla egységről,akik ellen harcolnak... Az pedig hogy ilyen lelakott a technika? Háború van...meg kell nézni a csecsenföldi városi harcokban vagy éppen a vietnámi dzsungelben tevékenykedő járműveket, legalább ilyen szakadtak voltak, sőt! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191411 | 2012. június 6. 21:44 | ![]() | |
Na igen, nem hátrány, mivel valószínűleg nem is tudják használni egyébként sem, az ottani alapos kiképzés miatt. :) Meg gondolom nagy részük analfabéta, úgyhogy a tűzvezető rendszer használata kizárt, max annyi, hogy a lézertávméővel tud mérni. Ebből a szempontból jobban járnának sima 55-ösökkel, mivel ott nincs tűzvezető rendszer ami befolyásolná a célzás pontosságát. Bár ahogy antarktika is írta, a beszabályozottság hiánya gondot okozhatna még ott is. | |||||
polomalev | Adatlap | 191410 | 2012. június 6. 21:30 | ![]() | |
Sziasztok! Hát igen, biztos nincs se pénzük, se idejük arra, hogy alapos karbantartásokat végezzenek. Én is egyet értek abban, hogy valószínű több cucc nem működik, de szerintem ebben az esetben ez nem nagy hátrány. Érdekes ez reaktív páncélzat. Köszönjük a képek megosztását. | |||||
antarktika | Adatlap | 191409 | 2012. június 6. 20:28 | ![]() | |
Biztos igazad van, de ne felejtsük el, hogy egy idegen országban állandó harcot folytatnak egy láthatatlan ellenséggel. Több gépet kilőttek RPG-vel, van pár kép ezekről is a neten. Szerintem a stabilizátor és az éjszakai irányzóműszerek működnek. Nem az alapos karbantartás miatt, hanem megbízhatóságuk miatt. Ezek mindig is megbízhatóan működtek, soha nem volt gond velük. Olyan volt, hogy a parancsnoki célmegjelölő zárlatos lett és a torony pörgött, mint majom nemi szervén a stanecli. Viszont az irányzótávcső, a párhuzamosított géppuska beszabályozottsága valószínűleg kívánni valót hagyhat maga után. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191408 | 2012. június 6. 20:12 | ![]() | |
Pokolian le vannak amortizálva ezek a gépek. Karbantartás valószínűleg 0, de szerintem fogalmuk sincs róla hogy mit kell ellenőrizni/kicserélni/javítani. Még szerencse, hogy az orosz vasak olyan megbízhatóak, de fogadni mernék, hogy a tűzvezető rendszer, a stabilizátor vagy az éjszakai irányzóműszer már nem működik egyikben sem. | |||||
antarktika | Adatlap | 191407 | 2012. június 6. 19:27 | ![]() | |
Illetve viselnek ezek össze-vissza mindenféle sisakot, meg fejvédőt. Hát nem tudom most ki-kivel van..:) | |||||
antarktika | Adatlap | 191406 | 2012. június 6. 19:23 | ![]() | |
Ahogy nézem az egy AMV, ami orosz, vagy ukrán készletből származhat ( Valószínűbb az ukrán ), mivel cseh-lengyel gyártásúakat sima AM-re építették át. A fenti képen együtt van mindkét színű és típusú gép, így már teljesen belezavarodtam az Uganda, vagy Burundi témába. Viszont az előző képeknél lehet látni, hogy a fehérre és a sárgásra festett kocsik személyzete régi orosz páncélos fejvédőt visel, míg a színesebb AM és AMV személyzete nyugati típusú sisakot. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191405 | 2012. június 6. 18:41 | ![]() | |
tetszik ez a kamo! épp a minap találtam én is pár képet AU-s gépekről. A terepszínű gép szerintetek nem egy korai T-55 (mod 1958)? Bár a motordekli mintha már a cseh/lengyel gyártású változat lenne! | |||||
antarktika | Adatlap | 191404 | 2012. június 6. 18:16 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 191403 | 2012. június 6. 18:02 | ![]() | |
A jó öreg Am-ek és AMV-k Szomáliában harcolnak az Afrikai Unió oldalán az Al Shabaab ellen. Festésük alapján szerintem Burundiból származnak, de a forrás szerint ugandai. Valóban ugandai katonák láthatóak a gépek körül, de a burundi és ugandai katonák együtt harcolnak. A másik érvem Burundi mellett, hogy az ugandai AM-ek és AMV-k hófehérre, vagy világos sárgás-homokszínűre voltak festve eddig. | |||||
academy3 | Adatlap | 191402 | 2012. június 5. 21:56 | ![]() | |
Szia!ezek jó képek én részemről köszi hogy felraktad üdv...academy3 | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191401 | 2012. június 5. 17:45 | ![]() | |
Mert az is... :)) De ezek nem... | |||||
Jimbow | Adatlap | 191400 | 2012. június 5. 16:41 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 191399 | 2012. június 5. 09:48 | ![]() | |
Üdvözlet mindenkinek! Kérném szépen,akinek van magyar T-54-esről fotói,főleg a korai időszakról,ossza meg velem.Olyan ,amelyik még nem volt korszerűsítve.Nem a keceli képek kellenének! Üdv,Laci | |||||
academy3 | Adatlap | 191398 | 2012. június 5. 05:58 | ![]() | |
HûBérÚr | Adatlap | 191397 | 2012. június 4. 18:58 | ![]() | |
Köszönöm! ;) | |||||
charles | Adatlap | 191396 | 2012. június 4. 18:31 | ![]() | |
charles | Adatlap | 191395 | 2012. június 3. 22:42 | ![]() | |
Szia HűBérÚr! Nem vagyok benne biztos, elég régóta megvan, de azt hiszem Trakz. | |||||
academy3 | Adatlap | 191394 | 2012. június 2. 09:35 | ![]() | |
Szia!páncélos Köszönöm az infót így már könnyebb üdv..mindenkinek academy3 | |||||
zvereb | Adatlap | 191393 | 2012. június 1. 23:12 | ![]() | |
Most matricáznám A trumpeter 1/72 es T55 ösét, a HAD készlet megvan, de szinte semmit sem találok a neten maygar T55 ökről , ahol minden jelzést láthatnék. Ha van valakinek ilyen (mondjuk szabadszállási...) az jól jönne- Előre is köszönöm. z | |||||
páncélos | Adatlap | 191392 | 2012. június 1. 21:48 | ![]() | |
Academy3! \"szemien utalás nincs arról hogy a torony kibúvó nyílásai milyen színűek belül?\" Elvileg, és gyárilag az is zöld, de alakulatonként eltérő, mert előfordulhat fehérre mázolt is. Alapból a SZU harckocsik zöldek (Testors/Model Master 1713, de alkalmazhatod a 2129 Russian armor green-t), a belső felület fehér, a padlózat szürke. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191391 | 2012. június 1. 17:45 | ![]() | |
maradjunk annyiban, hogy a Tamiya a ma kapható legjobb T-55-ös kit. Az sem tökéletes természetesen, de már dobozból összerakva is szép eredményt ad. Cserébe viszont kétszer annyiba kerül, mint az Esci... :) Festés ügyben úgy tippelném, hogy a búvónyílások belső fele megegyezik a harckocsi külső színével, hogy kevésbé világítson, nyitott fedelekkel... | |||||
academy3 | Adatlap | 191390 | 2012. június 1. 17:23 | ![]() | |
A Tamiya T-55se az jobb önvény? mert akkor megválok az Escitől és Tamiyát veszek vagy cserélek. | |||||
academy3 | Adatlap | 191389 | 2012. június 1. 17:20 | ![]() | |
Még kérnék egy kis infót festés ügyben a kérdés az lenne hogy az Esciből az orosz egyszínű festést szeretném megcsinálni de szemien utalás nincs arról hogy a torony kibúvó nyílásai milyen színűek belül? mert nyitott állapotban szeretném elkészíteni. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191388 | 2012. június 1. 16:07 | ![]() | |
Az meg elvileg az esci kit újracsomagolása, úgyhogy jó lesz. :) | |||||
lacipapa | Adatlap | 191387 | 2012. június 1. 16:02 | ![]() | |
Ezekre még nem próbáltam az italeri-re jó lett! | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191386 | 2012. június 1. 15:56 | ![]() | |
Tornyom van nekem is, köszönöm. Egyébként a friul lánc illik az esci és a skif meghajtó kerékre? Én azert nem mertem venni, mert félek,h méretben nem stimmelnek össze... | |||||
lacipapa | Adatlap | 191385 | 2012. június 1. 15:34 | ![]() | |
Van még egy komplett Esci 55-ös,dobozban ,Tamiya gyanta toronnyal.Abból egy másik magyar gép épül(ne).A torony eladó. Láncom már nincs meg,mert Friul lesz rajta. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191384 | 2012. június 1. 15:26 | ![]() | |
Nekem is az van. ;) egyébként néztem a másik topikban jó lesz! Az esci lengőkaroktól, és a lánctól nem vállnál meg? ;) | |||||
lacipapa | Adatlap | 191383 | 2012. június 1. 15:05 | ![]() | |
Szegény ember escivel \"főz\" -:( | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191382 | 2012. június 1. 14:53 | ![]() | |
Szerintem sincs különbség toronyformát tekintve. Viszont az esci tornya nem alakhelyes, laposabb mint az eredeti, sajnos. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191381 | 2012. június 1. 13:16 | ![]() | |
Köszönöm,nekem ennyi elég. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191380 | 2012. június 1. 13:15 | ![]() | |
Nem szeretnék bonyodalmat okozni,de van egy 54-esem,de deformált(öntés hibás) torony volt hozzá. Volt egy 55-ös (Esci)tornyom,össze hasonlítottam és formára nem találtam különbséget. Tehát az eredeti torony kuka és helyette az 55-ös lett.Persze a külső felszerelések az 54-esé!Szerintem a torony formája (1956-után és magyarról beszélek)ugyan az.Ha valaki másképp tudja most szóljon! Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191379 | 2012. június 1. 13:09 | ![]() | |
Lacipapa! \"Lehetséges,hogy nekünk is volt ilyen(késői 34-es )spiderwerb görgővel szerelt T-54-eseink?\" Ez a kérdés, már több alkalommal felmerült. Javítás során előfordulhatott, de gyárilag mi a T-54A késői változatát kaptuk, így azokon már az 55-nél alkalmazott 4,4-es futógörgő volt. A csodálatos angol nyelvű kifejezéseket én nem használnám. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191378 | 2012. június 1. 13:05 | ![]() | |
Szép lesz! Görgősor milyen kiegészítő? | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191377 | 2012. június 1. 13:04 | ![]() | |
Sziasztok, Mielőtt belekeveredünk itt az ötvenesekbe, azt szerintem azért tisztázzuk, hogy az hogy T-54, vagy T-55 az elég tág gyűjtőfogalom! Mikor készült, hol készült, mikor építették át, hol modernizálták ?...stb...stb. Ezért szerintem nem is lehet határozott igennel, vagy nemmel felelni arra, hogy volt-e T-54-es alvázon 55ös torony... Hol? Pl. lehet, hogy nálunk nem (nem vagyok otthon annyira a honi viszonyokban, szégyenszemre), de pl. egy afrikai, vagy közelkeleti konfliktusban simán el tudom képzeli... aztán meg a késő T-54-es alvázat megmondom őszintén, hogy én nem tudom megkülönböztetni az 55-östől, modernizálás után meg pláne... Szóval elöszőr azt kellene tisztázni, hogy mikori gépet szeretnénk építeni, melyik ország hadseregéből, aztán akkor ahhoz lehet infókat összeszedni, máskülönben T-54/55 témában határ a csillagos ég szerintem. DE HANGSÚLYOZOM, én nem vagyok szakavatotja a témának, csak mostanában kezdtem ismerkedni vele! üdv: Peti | |||||
charles | Adatlap | 191376 | 2012. június 1. 12:19 | ![]() | |
Én olyat még nem láttam, hogy 54s alvázon 55s torony, viszont fordítva sok helyen volt. 55, 55AM alvázon 54s torony. Sőt még olyat is láttam, hogy a még korábbi, csapott hátuljú torony volt 55s vázon. Nálam is épül egy korai változat. Több képet nem tudok feltenni, valami szerver hibát ír a gép. | |||||
academy3 | Adatlap | 191375 | 2012. június 1. 11:30 | ![]() | |
Nem volna valakinek eladó egy T-34/85 bármely gyártótól? | |||||
academy3 | Adatlap | 191374 | 2012. június 1. 11:25 | ![]() | |
Na most elvesztettem a fonalat tehát van olyan változat is ami 54es és 55ös toronnyal van?szerelve vagyis volt szerelve, köszönöm a telefon számot. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191373 | 2012. június 1. 11:20 | ![]() | |
Csak hogy ne legyen olyan egyszerű a választásod -:) A Skif T-54- ese is Esci görgős és van hozzá némi belső (küzdőtér,motortér)is. Friul lánccal és fém lövegcsővel és némi házi +-al elég jót lehet csinálni belőle. Én,most Skif 54-est építek ,Esci toronnyal+fém lövegcső+Friul lánc. Üdv ,Laci | |||||
academy3 | Adatlap | 191372 | 2012. június 1. 11:08 | ![]() | |
Szia!HűBérÚr Ezzel sokat segítettél tehát akkor mindenképp illik egy T-54est is csinálni a T sorozathoz és akkor szerintem a képen látható Trumpi T-54es lenne a legjobb?köszönöm az infót.üdv...academy3 | |||||
Kamovos | Adatlap | 191371 | 2012. június 1. 11:05 | ![]() | |
Sziasztok! Hát igen! Ez a kerék dolog mindig vissza térő történet! A T-34-nél már a háború alatt elkezdődött a vegyes kerék használat! Az ínség nagy úr (!) főleg háborús viszonyok között. De béke időben is előfordul amikor azt kel felhasználni amink van! Ezek után azon sem csodálkoznék, ha egyszer valaki belinkelne egy Magyar T-55 kocsit T-34 bármelyik típusú kerekével. :) Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 191370 | 2012. június 1. 11:04 | ![]() | |
Szia! Lehetséges,hogy nekünk is volt ilyen(késői 34-es )spiderwerb görgővel szerelt T-54-eseink? Laci | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 191369 | 2012. június 1. 10:54 | ![]() | |
Szevasztok páncélosok Tegnap (csütörtök) reggel láttam az M0 déli szektorán egy katonai konvojt, négy T-55-öt szállítottak nyugat felé (gondolom Tatára) trélereken.(Lehet, hogy hátrább volt több is, de pont az M5-felhajtónál jöttek szembe a másik oldalon, csak ennyit tudtam megszámolni). Üdv R. | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 191368 | 2012. június 1. 10:44 | ![]() | |
Szia, Ez az úgynevezett spiderweb típusú görgő, ez volt a késői 34-eseken, valamint a korai 54eseken. Szóval a trumpi nem hibázott. A másik képen a későbbi ún. startfish típusú görgő van, az 55ösöket már ezzel szerelték, de fotókon láthatsz vegyesesn szerelt példányokat is, mivel ezek csereszabatosak voltak egymással. Sőt a blakáni harcokban elég sok 34-esen voltak a T-55-ök starfish görgői is, mert éppen ez volt kéznél... Ettől eltekintve is van azért különbség a T-54 és az T-55 között, pl. az 54-esek tornyán lévő szellőző (?) dóm az 55-ösökön már nem volt... üdv: P. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191367 | 2012. június 1. 09:35 | ![]() | |
A Friul honlapján megtalálod (magyar cég),de telefonon is meg lehet beszélni.30/3009462 ha ezen hívod a hölgy nagyon kedves!Hivatkozhatsz rám is! Laci | |||||
Kamovos | Adatlap | 191366 | 2012. június 1. 09:11 | ![]() | |
Szia academy3! Szerintem. Trumpin a T-34 kerekei vannak. Az Esci-nek a kerekeit jónak tartom. Üdv: kamovos | |||||
academy3 | Adatlap | 191365 | 2012. június 1. 09:07 | ![]() | |
academy3 | Adatlap | 191364 | 2012. június 1. 09:01 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Nagyon élvezem, ahogyan beleásod magad ebbe a számomra követhetetlen világrész haditechnikai témájába.
A belinkelt kép felső részén látható: Kladivós AM, és BMP-2.
A fejvédő nem mérvadó, mert a finnek a Leo-2A4-be is a szovjet pc-s fejvédőt használják.
R-1XX, és nyugati rádióhoz is lehet használni a szovjet (orosz) TS-2/3/4/5 (TS=Tankiszta Slemofon) fejvédőket, csak megfelelő beszváltó szükséges.