/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
charles 191463 2012. július 4. 19:09
Válasz erre
Jimbow!

Ha a képen látható tartályra gondolsz, lehet, hogy tudok neked bányászni kettőt.
A Tamiya T-55 tartályát alakítottam át, de a fogantyút és a töltőnyílást Neked kell megcsinálnod.
Ez egyébként egy OT-54-s, de ha korait akarsz, akkor ilyenre kell építened. A Trumpit elnézve, lesz mit csinálni.
Én nem láttam T-34-s hordót T-54-n! Lehet, hogy hasonló, de nem az (tudtommal)
Csak segítségül: - ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd)
- tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz)
- ha \"pókhálós\" kereket raksz, akkor mehet az egy fényszóró (a hullámtörőn kisebb a kivágás!)
- a mellső felhajtható sárvédő felhajtott állapotban nem rögzített,csak egy íves lemeznek fekszik neki
- ha oroszt csinálsz, kell a vizi átkelő keret (miniarm B35063), bár ez tamiyához van
- stb-stb-stb

Ha sok hülyeséget írtam, javítsatok!
Jimbow 191462 2012. július 4. 18:15
Válasz erre
t-54-3 (1951) standard production
t-54-3 (1951) standard production
T54054
T54054
t541951
t541951

Köszönöm. Olyat szeretnék építeni, amin még ez a régi D-10-es van.
Ezzel csak az a baj, hogy régebbi, másképp kinéző üzemanyag cellák kellenének rá. Bár ezen a fotón mintha új lenne.

Bár csak a poén kedvéért akarok összedobni egy 54-es a Trumpeter készletéből, csak dobozból, és megtetszett az a régebbi ágyú.
A fotókat elnézve szinte mindenféle variáció volt, szóval lehet csak képzeletbelit építek :)

Itt ez a fotó, ezen elvileg T-54 1951 van a sima ágyúval, de normál üzemanyag cellákkal ha jól látom.

A várható felállás ez lesz: pókhálós kerék, sima D-10 ágyú, a tornyon infrák nélkül, hátul T-34 hordókkal. És gondolkodom rajta, hogy csak egy fényszórót tegyek előre, bár olyat csak a nagyon koraikon láttam.

Üdv!
antarktika 191461 2012. július 4. 15:10
Válasz erre
00d38c8bcfce
00d38c8bcfce
20d5c5ca509e
20d5c5ca509e

Itt van egy vietnami \"majdnem olyan\" és egy olyan:)

Javaslom, hogy vietnámi, laoszi, kambodzsai gépeket keress a neten. Ha hirtelen nem találsz, akkor pár nap múlva megkeresem Neked, amik nekem vannak. 
Jimbow 191460 2012. július 4. 14:09
Válasz erre
charles 191459 2012. július 4. 11:19
Válasz erre
Jimbow!
Mit értesz az alatt, hogy normál tornyosak?
Jimbow 191458 2012. július 3. 22:17
Válasz erre
Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, olyan T-54-es képeket keresek, amik már normál tornyosak, viszont még a korai görgőkkel és ágyúval rendelkeznek.

Köszönöm szépen!
Freddy 191457 2012. június 29. 16:46
Válasz erre
Én úgy tudom, kínai gyártmányok.
academy3 191456 2012. június 29. 15:44
Válasz erre
Hali
az lenne a kérdésem hogy a kinaiak amit használnak pl:TYPE-59,TYPE-80,TYPE79 STB...
azok átalakitott T-tipusok vagy már kinai gyártmányok?(elnézést az i betű miatt de nem jó a klaviatúrán)
páncélos 191455 2012. június 26. 21:05
Válasz erre
juge75 191454 2012. június 26. 11:10
Válasz erre
juge75 191453 2012. június 26. 11:08
Válasz erre
DSCF4761
DSCF4761

\"ÜZEMANYAG\"-felirat biztosan volt az Üza tartályokon, fehérrel felfestve (ZSU-57-2 matricán ez is van), nem tudom, Kalocsán volt-e T-54, de a fehér kör (12 cm átmérő) elvileg azokon is fel volt festve (szintén a ZSU-57-2 matricán).
lacipapa 191452 2012. június 25. 22:27
Válasz erre
Köszönöm,már \"lezártam\" a búvónyílást.Magyar jeleket,jelzéseket keresek ,korai T-54-re.
páncélos 191451 2012. június 25. 20:28
Válasz erre
lacipapa 191450 2012. június 20. 11:08
Válasz erre
Tényleg,most már látom (csillag).Kár,hogy így agyon álcázták,szegényeket és nem látszik a jobb oldaluk.
juge75 191449 2012. június 20. 10:56
Válasz erre
Nézd meg jobban (nagyítva) ott a felségjel a tornyon.
lacipapa 191448 2012. június 20. 08:49
Válasz erre
Szervusztok!
juge 75-igen,ezt megkaptam már Tőled,de nem látok rajta jeleket,jelzéseket.
páncélos-köszönöm az ötletet,már írtam nekik,de még érdemi választ nem kaptam(beteg az illetékes).
Üdv,Laci
páncélos 191447 2012. június 20. 07:53
Válasz erre
hadipark.extra.hu/kepekezred.php
Szerintem egy e-mailt megér, ha írsz nekik biztosra veszem, hogy segítenek, vagy ötletet adnak, hol keress tovább.
juge75 191446 2012. június 20. 04:59
Válasz erre
lacipapa 191445 2012. június 17. 22:15
Válasz erre
Szervusztok!
Még mindíg keresek ,korai,magyar T-54-esről (amelyek még nem lettek korszerűsítve,mindkét kibúvó csavaros)fényképeket,amelyeken látszanak a jelek,jelzések.
Nem publikációhoz kell!Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
antarktika 191444 2012. június 13. 02:32
Válasz erre
Ha szabad valamit megjegyeznem.
A búvónyílás fedelét csak függőleges helyzetben lehetett rögzíteni.

Hát igen, a régi Esci és a Tamiya között szemmel látható a különbség.
Freddy 191443 2012. június 13. 00:57
Válasz erre
T-55 afgán 1
T-55 afgán 1
T-55 afgán 2
T-55 afgán 2
T-55 afgán 3
T-55 afgán 3
T-55 afgán 4
T-55 afgán 4
T-55 afgán 5
T-55 afgán 5
T-55 afgán 6
T-55 afgán 6
T-55 afgán 7
T-55 afgán 7
T-55 afgán 8
T-55 afgán 8
T-55 afgán 9
T-55 afgán 9
T-55 afgán 10
T-55 afgán 10
T-55_TamiyavsItaleri_1
T-55_TamiyavsItaleri_1
T-55_TamiyavsItaleri_2
T-55_TamiyavsItaleri_2
T-55_TamiyavsItaleri_3
T-55_TamiyavsItaleri_3

Sziasztok!

Nálam ez készült el nemrég, az Italeri T-55-öse afgán tanknak megépítve, egy régebbi saját készítésű figurámhoz. Bónusznak egy kis összehasonlítás a Tamiya T-55-ösével (ez magyar harckocsi, korábban volt már itt), látható, hogy azért van különbség.
HûBérÚr 191442 2012. június 11. 10:24
Válasz erre
A készlet része, 60 euróba azért már bele kell, hogy férjen. :)

Our model contains:
- over 400 best quality resin parts;
- over 640 photoetched brass elements by PART;
- 2 metal gun barrels;
- super detailed instructions of assembly.

lacipapa 191441 2012. június 11. 10:22
Válasz erre
lacipapa 191440 2012. június 11. 10:20
Válasz erre
A rezeket adják hozzá,vagy sk?Nem a kapaszkodókra gondoltam.
Laci
juge75 191439 2012. június 11. 09:10
Válasz erre
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
t-55
t-55

Büszke és Böszme:
juge75 191438 2012. június 11. 09:03
Válasz erre
tn_800x600_652788_96564_Kep_456
tn_800x600_652788_96564_Kep_456
tn_800x600_652788_96577_Kep_455
tn_800x600_652788_96577_Kep_455
tn_800x600_652788_96510_Kep_458
tn_800x600_652788_96510_Kep_458

Íme, az én Armo Büszkém:
juge75 191437 2012. június 11. 09:01
Válasz erre
Minden gyanta alkatrész ridegebb, mint a polisztirol.
Más megmunkálást és munkálatokat kíván.
Az öntési csonkról (törekednek elvékonyítani a találkozási felületet) eltávolítani más technikát kíván.
Vékony, törés veszélyes alkatrészeknél ezért használom a PILKA-fűrész lapot, vagy borotva pengét, finoman az illesztés vonalát áthúzva párszor, vagy lefűrészelve a csonkról az alkatrészt.
Ezután reszelő, kézi maró, csiszoló papír jön.
És szárazpróba!
juge75 191436 2012. június 11. 08:55
Válasz erre
Nincs ezen semmi meglepő, hiszen a lánc tagok, a feszítő görgő és a hajló kerék, valamint az első és utolsó futógörgő elhelyezése, távolsága azonos (típusa) az alap harckocsival (T-54).
A könnyítés az alvázra korlátozódik, vékonyabb például az orr páncél.
páncélos 191435 2012. június 11. 07:44
Válasz erre
Jimbow!
\"Meg tudná valaki mondani, hogy a való életben egy T-55-ösre hány darabból álló lánctalpat szokás szerelni?\"
Antarktika helyes választ adott (5p).
Viszont, attól függ, hogy melyik?
A hagyományos fém lánc valóban 90 tagból áll(t). A gumibetétes lánc (A T-72-en is alkalmazott) egy láncszemmel több.
Viszont azon meglepődtem, hogy a \"Büszkének\" is 90 van egy oldalon, mert azt gondoltam volna, hogy kevesebb.
antarktika 191434 2012. június 10. 02:09
Válasz erre
Köszönöm a felajánlást, ki fogom használni.
Természetesen magyar lesz.
lacipapa 191433 2012. június 9. 20:49
Válasz erre
Köszönöm,de tudod én nem értek az ilyesmihez!
Egyébként milyen a makett?Régebben vettem egy Jadar-Topas 2AP-t,abból csináltam a BTR-50-et,de nagyon nehéz volt vele dolgozni.Nagyon vastag és görbék voltak az oldalak,az apróbb alkatrészek meg törtek.
juge75 191432 2012. június 9. 20:25
Válasz erre
Kb. 20 ezer forint, jelen pillanatban (plusz posta)
Az előzőleg belinkelt oldalon tudod megvenni.(de megint beteszem)
www.jadarhobby.pl/armo-35008-zsu572-soviet-sp-anti-aircraft-gun-135-p-491.html
lacipapa 191431 2012. június 9. 17:40
Válasz erre
Hogy és mennyiért lehet hozzájutni?
juge75 191430 2012. június 9. 16:14
Válasz erre
Itt pár kép doboz bontásról, és az építésről, még nem fejeztem be a készletet.
www.armorama.com/modules.php

Matricát és R-113-as rádiót meg tudod venni hozzá a HAD-tól. :-)
juge75 191429 2012. június 9. 15:55
Válasz erre
Persze.
Gyanta készlet, sok-sok rézzel és fém löveg csövekkel.
Én kicseréltem a gyanta szemenkénti láncot Friul-ra, és a hajtó kereket Tamiya-ra (a Trumpeter T-62-hajtókereke is jó).
www.jadar.com.pl/armo/35008/index.html www.jadarhobby.pl/armo-35008-zsu572-soviet-sp-anti-aircraft-gun-135-p-491.html
lacipapa 191428 2012. június 9. 14:54
Válasz erre
Szia!
A Büszkét lehet kapni 1:35-ben?
juge75 191427 2012. június 9. 13:06
Válasz erre
A Büszkének könnyített alváza volt (T-54), ezért gyorsabban szedte a lábát az 54-55-nél.
Oldalanként 4 futó görgővel, csillapítása nem a legjobb, és nyitott küzdőtere (tornya) miatt felülről védtelen (ponyva tető volt hozzá).
juge75 191426 2012. június 9. 13:03
Válasz erre
Ja, és búvó nyílás fedeleket, parancsnoki toronnyal.
juge75 191425 2012. június 9. 13:02
Válasz erre
Hamarosan kiadjuk (az APA-5 és a Sztrela-10 feljavító után) a MAGYAR ZSU-23-4V1-hez való feljavítót is.
Lokátort és futógörgőt már megveheted ahogy a matricát is, lesz még (tervezem) komplett belsőtér, gépágyútér és rakasztér, lőszerekkel, javított oldalsó torony elemeket (Korai és késői V1).
Az RB valóban gyárt gépágyú csöveket (AZP-23), viszont a hűtő csöveket eltolták és a cső végzáró sapkák is hiányoznak.

Mindenben szívesen segítek!
gaunt1 191424 2012. június 9. 11:41
Válasz erre
Hali!

Maratást meg az Eduard gyárt. Nem a legjobb, de azért használható

www.eduard.com/store/Eduard/ZSU-23-4V1-Shilka-1-35.html
lacipapa 191423 2012. június 9. 11:21
Válasz erre
Szia!
Fordulj bizalommal H.A.D.-hoz.A gpu.csövek RB a maratás is létezik,de nem tudom milyen gyártmány.
antarktika 191422 2012. június 9. 11:00
Válasz erre
Nem biztos, hogy nekem jár az elismerés, inkább azoknak akik belém verték anno:)

Harckocsiárokból kihajtást követően egy lánctag kettészakadt. Ezen úgy felbőszültek az oktatóink, hogy fél lánctalpon 200 m-re elküldték a gépet és az elhagyott láncot darabokra szedve oda kellett vontatnunk. Na, akkor számoltuk és méregettük.

A súlybeli különbség a Büszke és a Böszme ( nem hivatalosan a T-55A ) lánctagjai között esetleg lehetett az, hogy akkor már a könnyített, gumibetétes lánctagok voltak?

( S ha már így \"vonalban\" vagyunk egy(-két) kérdésem lenne. Gyárt valaki Shilka gépágyúihoz fém csöveket? Ha igen, honnan lehet beszerezni? Maratás létezik hozzá?
Jimbow 191421 2012. június 9. 10:56
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az infókat!

Gábor, a könnyítettet az alvázra vagy a lánctalpra érted?

Üdv!
juge75 191420 2012. június 9. 04:54
Válasz erre
Elismerésem!

Én a Büszke adatait tudom prezentálni (Módosított, könnyített T54).
90 lánctag egy új láncban, oldalanként, kb 13 kg/db egy lánc tag.
antarktika 191419 2012. június 8. 22:38
Válasz erre
Én 90, inkább 91-re emlékszem. Bár lehet, hogy emlékezetem az idő vasfoga mardosta szét. Persze gyakorlatban ez eltérhetett, ha eltörött, repedt, akkor kivették és nem tettek a helyébe újat. Terepviszonyokhoz a lánctalpat is állítani kellett, mármint a feszességét, ezt lehetett lánctag kivételével is, de a feszítőgörgő mellett volt egy csavar, mellyel állítani lehetett, miután a farkasfogat széthúzták. Amikor már kopottak voltak a tagok és megnyúlott a lánc, akkor is vettek ki belőle.
Egy lánctag - ha erre is jól emlékszem - 9 kg. volt.
Jimbow 191418 2012. június 8. 22:02
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a való életben egy T-55-ösre hány darabból álló lánctalpat szokás szerelni?

Köszönöm, üdv!
gaunt1 191417 2012. június 7. 21:08
Válasz erre
Elég régen láttam, de úgy emléxem egyszínű zöld volt. Már bánom, hogy nem mentettem el a képet amikor találtam, most hiába keresem, sehol sincs, még ha cirill betűkkel írom akkor sem.
antarktika 191416 2012. június 7. 20:56
Válasz erre
T-62-essel rendelkezik Etiópia, Eritrea, Líbia, Egyiptom, a Polisario, Angola, Algéria is Afrikában. Lehet, hogy nem teljes a felsorolás, de most nem az otthoni gépem van előttem.
Viszont T-62MV-t nem láttam széles mosolyú afrikai kezelőszemélyzettel, ami nem zárja ki létezésüket, csak utána kell nézzek ennek. Ukrajna és Oroszország szállított T-62-eseket és mindkét országban megvan az MV verzió, így nem kizárt.

Bár szerintem az T-55AMV lehetett. Ha meg rossz minőségű volt a kép, akkor teljesen biztos vagyok, hogy algériai T-55AMV.:)

Terepszínű volt?
gaunt1 191415 2012. június 7. 20:15
Válasz erre
Antarktika!

Lenne nekem is egy kérdésem: Korábban láttam egy pár rossz minőségű képet T-62MV-ről valamelyik afrikai államban. Ki használja ezt a ritka alváltozatot? Vagy esetleg összekevertem T-55AMV-vel?
antarktika 191414 2012. június 7. 19:49
Válasz erre
_58875106_jex_1339961_de27-1-etiop-somalia
_58875106_jex_1339961_de27-1-etiop-somalia
800_ethiopia_somalia_ap_120302
800_ethiopia_somalia_ap_120302
85804201-somalia-news
85804201-somalia-news
Neil McCartney-Somalia (4)
Neil McCartney-Somalia (4)
Suqa-Holaha-Somalia-A-tan-009
Suqa-Holaha-Somalia-A-tan-009

Páncélos!

Abszolút nem követhetetlen. Egyszerű a helyzet. Nézzük például Szomáliát. Az Afrikai Unió békefenntartó kontingens gerincét az ugandai csapatok alkotják, T-55A, AM1, AM2 és AMV tankokkal. Festésük hófehér, vagy homoksárga. A hófehér kocsikon hatalmas fekete betűkkel az AU felírat. A lejjebb belinkelt szép, színes tankok vagy Burundi, vagy Uganda, még sajnos eldönteni nem tudtam. Ezek a gépek nemrég jelentek meg, amikor offenzívába kezdtek Mogadishun kívül az Al Shabaab, Al Quaida afrikai szárnya ellen. A későbbi megjelenés oka lehet, hogy Uganda a veszteségeket pótolta és nem volt idő az átfestésükre, vagy Burundi kormánya rágott be, hogy 76 katonáját ölték meg egy merényletben és holttesteiket kiterítették egy főtérre és ennek okaként már páncélosokat is küldött.

Aztán ott van Etiópia. Szintén az Afrikai Unió égisze alatt küldött érdekes modifikációjú és színű T-55-ösöket.

Ekkor még nem is beszéltünk a hófehér festésű, de az ENSZ égisze alatt békefenntartó indiai T-72-esekről. Ez csak Szomália.

Ekkor még nem beszéltünk a szudáni T-54-es reinkarnációkról, Al Bashier, Al Zubair, valamint a dél-szudáni T-72AV-ról. Na, meg a kenyai T-72-esekről.

Aztán nem beszéltünk a marokkói T-72B, T-55, a Kongói Demokratikus Köztársaság T-55AM, az angolai T-55AM, T-62, Elefántcsont-part T-55AM, az algériai T-72, T-90, Eritrea T-55, T-62 gépeiről.

Szintén nem beszéltünk a legújabb, T-54 alapjain nyugvó Type-59G típusú tankokról, melyet Tanzánia szerzett és mutatott be a legutóbbi díszszemlén.

Nos, ez csak Afrika. Hol van még Ázsia ( Pld.: Sri Lanka T-55AM, Bangladesh T-54, Type-59D ), vagy éppen Dél-Amerika ( Peru T-55, Venezuela T-72B )...

Amint láthatod a jó öreg 55-ös még ma is szolgál. Hol jó ügyet, hol rosszat.
Elég sok képet szedtem össze a fenti gépekről, de untatni itt nem akartam senkit ezzel, viszont az ugandai ( vagy burundi? ) AMV-k látványosak voltak és nem tudtam megállni.
 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.