/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Jimbow 191467 2012. július 4. 19:36
Válasz erre
Ilyen doboz, ami jobb elöl van, található a Trumpeter készletében, annak ellenére hogy egyik változatban sem írja, hogy használni kéne :)
Az első képen még a bal oldalt is más az üzemanyag cella, a második pedig elvileg szintén 1952-es, de már sima cellákkal.
Oroszosan megkavart, mint mindig :)

Üdv!
Jimbow 191466 2012. július 4. 19:26
Válasz erre
t-5419512
t-5419512
1514318_03043_t54_mod1951
1514318_03043_t54_mod1951
t-541951
t-541951
1951esAtorony
1951esAtorony
ot-54
ot-54

Itt van még pár kép az 1951-es T-54-ről. Ezekre a hordókra gondolok, ez nem T-34 féle? De van ugyanilyen jármű rendes nagy tartállyal.
Közben megnéztem az OT-54-et, de a saját képemen miből látni, hogy lángszórós?

Ezt viszont nem értem, jó lenne a kép:) 

- ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd) a testen vagy a tornyon?
- tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz) ezt sem nagyon értem képek nélkül :)

A hátsó dupla üzemanyag cellát megköszönném! Ha jól tudom, a sok T-54-esen nem volt légcső, meg átkelőszkészlet.

Amúgy mivel ez csak Trumpeter, nem törekszek csodákra :) Azt majd a Tamiyámból, ezt csak lazulásnak szánom, hogy legyen valamim, ami ránézésre korai T-54-nek tűnik :)

Köszi, üdv!
charles 191465 2012. július 4. 19:22
Válasz erre
OT-54
OT-54

Ezt az egyet sikerült. Lehet, hogy túl nagy a kiterjesztés.
charles 191464 2012. július 4. 19:10
Válasz erre
charles 191463 2012. július 4. 19:09
Válasz erre
Jimbow!

Ha a képen látható tartályra gondolsz, lehet, hogy tudok neked bányászni kettőt.
A Tamiya T-55 tartályát alakítottam át, de a fogantyút és a töltőnyílást Neked kell megcsinálnod.
Ez egyébként egy OT-54-s, de ha korait akarsz, akkor ilyenre kell építened. A Trumpit elnézve, lesz mit csinálni.
Én nem láttam T-34-s hordót T-54-n! Lehet, hogy hasonló, de nem az (tudtommal)
Csak segítségül: - ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd)
- tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz)
- ha \"pókhálós\" kereket raksz, akkor mehet az egy fényszóró (a hullámtörőn kisebb a kivágás!)
- a mellső felhajtható sárvédő felhajtott állapotban nem rögzített,csak egy íves lemeznek fekszik neki
- ha oroszt csinálsz, kell a vizi átkelő keret (miniarm B35063), bár ez tamiyához van
- stb-stb-stb

Ha sok hülyeséget írtam, javítsatok!
Jimbow 191462 2012. július 4. 18:15
Válasz erre
t-54-3 (1951) standard production
t-54-3 (1951) standard production
T54054
T54054
t541951
t541951

Köszönöm. Olyat szeretnék építeni, amin még ez a régi D-10-es van.
Ezzel csak az a baj, hogy régebbi, másképp kinéző üzemanyag cellák kellenének rá. Bár ezen a fotón mintha új lenne.

Bár csak a poén kedvéért akarok összedobni egy 54-es a Trumpeter készletéből, csak dobozból, és megtetszett az a régebbi ágyú.
A fotókat elnézve szinte mindenféle variáció volt, szóval lehet csak képzeletbelit építek :)

Itt ez a fotó, ezen elvileg T-54 1951 van a sima ágyúval, de normál üzemanyag cellákkal ha jól látom.

A várható felállás ez lesz: pókhálós kerék, sima D-10 ágyú, a tornyon infrák nélkül, hátul T-34 hordókkal. És gondolkodom rajta, hogy csak egy fényszórót tegyek előre, bár olyat csak a nagyon koraikon láttam.

Üdv!
antarktika 191461 2012. július 4. 15:10
Válasz erre
00d38c8bcfce
00d38c8bcfce
20d5c5ca509e
20d5c5ca509e

Itt van egy vietnami \"majdnem olyan\" és egy olyan:)

Javaslom, hogy vietnámi, laoszi, kambodzsai gépeket keress a neten. Ha hirtelen nem találsz, akkor pár nap múlva megkeresem Neked, amik nekem vannak. 
Jimbow 191460 2012. július 4. 14:09
Válasz erre
charles 191459 2012. július 4. 11:19
Válasz erre
Jimbow!
Mit értesz az alatt, hogy normál tornyosak?
Jimbow 191458 2012. július 3. 22:17
Válasz erre
Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, olyan T-54-es képeket keresek, amik már normál tornyosak, viszont még a korai görgőkkel és ágyúval rendelkeznek.

Köszönöm szépen!
Freddy 191457 2012. június 29. 16:46
Válasz erre
Én úgy tudom, kínai gyártmányok.
academy3 191456 2012. június 29. 15:44
Válasz erre
Hali
az lenne a kérdésem hogy a kinaiak amit használnak pl:TYPE-59,TYPE-80,TYPE79 STB...
azok átalakitott T-tipusok vagy már kinai gyártmányok?(elnézést az i betű miatt de nem jó a klaviatúrán)
páncélos 191455 2012. június 26. 21:05
Válasz erre
juge75 191454 2012. június 26. 11:10
Válasz erre
juge75 191453 2012. június 26. 11:08
Válasz erre
DSCF4761
DSCF4761

\"ÜZEMANYAG\"-felirat biztosan volt az Üza tartályokon, fehérrel felfestve (ZSU-57-2 matricán ez is van), nem tudom, Kalocsán volt-e T-54, de a fehér kör (12 cm átmérő) elvileg azokon is fel volt festve (szintén a ZSU-57-2 matricán).
lacipapa 191452 2012. június 25. 22:27
Válasz erre
Köszönöm,már \"lezártam\" a búvónyílást.Magyar jeleket,jelzéseket keresek ,korai T-54-re.
páncélos 191451 2012. június 25. 20:28
Válasz erre
lacipapa 191450 2012. június 20. 11:08
Válasz erre
Tényleg,most már látom (csillag).Kár,hogy így agyon álcázták,szegényeket és nem látszik a jobb oldaluk.
juge75 191449 2012. június 20. 10:56
Válasz erre
Nézd meg jobban (nagyítva) ott a felségjel a tornyon.
lacipapa 191448 2012. június 20. 08:49
Válasz erre
Szervusztok!
juge 75-igen,ezt megkaptam már Tőled,de nem látok rajta jeleket,jelzéseket.
páncélos-köszönöm az ötletet,már írtam nekik,de még érdemi választ nem kaptam(beteg az illetékes).
Üdv,Laci
páncélos 191447 2012. június 20. 07:53
Válasz erre
hadipark.extra.hu/kepekezred.php
Szerintem egy e-mailt megér, ha írsz nekik biztosra veszem, hogy segítenek, vagy ötletet adnak, hol keress tovább.
juge75 191446 2012. június 20. 04:59
Válasz erre
lacipapa 191445 2012. június 17. 22:15
Válasz erre
Szervusztok!
Még mindíg keresek ,korai,magyar T-54-esről (amelyek még nem lettek korszerűsítve,mindkét kibúvó csavaros)fényképeket,amelyeken látszanak a jelek,jelzések.
Nem publikációhoz kell!Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
antarktika 191444 2012. június 13. 02:32
Válasz erre
Ha szabad valamit megjegyeznem.
A búvónyílás fedelét csak függőleges helyzetben lehetett rögzíteni.

Hát igen, a régi Esci és a Tamiya között szemmel látható a különbség.
Freddy 191443 2012. június 13. 00:57
Válasz erre
T-55 afgán 1
T-55 afgán 1
T-55 afgán 2
T-55 afgán 2
T-55 afgán 3
T-55 afgán 3
T-55 afgán 4
T-55 afgán 4
T-55 afgán 5
T-55 afgán 5
T-55 afgán 6
T-55 afgán 6
T-55 afgán 7
T-55 afgán 7
T-55 afgán 8
T-55 afgán 8
T-55 afgán 9
T-55 afgán 9
T-55 afgán 10
T-55 afgán 10
T-55_TamiyavsItaleri_1
T-55_TamiyavsItaleri_1
T-55_TamiyavsItaleri_2
T-55_TamiyavsItaleri_2
T-55_TamiyavsItaleri_3
T-55_TamiyavsItaleri_3

Sziasztok!

Nálam ez készült el nemrég, az Italeri T-55-öse afgán tanknak megépítve, egy régebbi saját készítésű figurámhoz. Bónusznak egy kis összehasonlítás a Tamiya T-55-ösével (ez magyar harckocsi, korábban volt már itt), látható, hogy azért van különbség.
HûBérÚr 191442 2012. június 11. 10:24
Válasz erre
A készlet része, 60 euróba azért már bele kell, hogy férjen. :)

Our model contains:
- over 400 best quality resin parts;
- over 640 photoetched brass elements by PART;
- 2 metal gun barrels;
- super detailed instructions of assembly.

lacipapa 191441 2012. június 11. 10:22
Válasz erre
lacipapa 191440 2012. június 11. 10:20
Válasz erre
A rezeket adják hozzá,vagy sk?Nem a kapaszkodókra gondoltam.
Laci
juge75 191439 2012. június 11. 09:10
Válasz erre
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
t-55
t-55

Büszke és Böszme:
juge75 191438 2012. június 11. 09:03
Válasz erre
tn_800x600_652788_96564_Kep_456
tn_800x600_652788_96564_Kep_456
tn_800x600_652788_96577_Kep_455
tn_800x600_652788_96577_Kep_455
tn_800x600_652788_96510_Kep_458
tn_800x600_652788_96510_Kep_458

Íme, az én Armo Büszkém:
juge75 191437 2012. június 11. 09:01
Válasz erre
Minden gyanta alkatrész ridegebb, mint a polisztirol.
Más megmunkálást és munkálatokat kíván.
Az öntési csonkról (törekednek elvékonyítani a találkozási felületet) eltávolítani más technikát kíván.
Vékony, törés veszélyes alkatrészeknél ezért használom a PILKA-fűrész lapot, vagy borotva pengét, finoman az illesztés vonalát áthúzva párszor, vagy lefűrészelve a csonkról az alkatrészt.
Ezután reszelő, kézi maró, csiszoló papír jön.
És szárazpróba!
juge75 191436 2012. június 11. 08:55
Válasz erre
Nincs ezen semmi meglepő, hiszen a lánc tagok, a feszítő görgő és a hajló kerék, valamint az első és utolsó futógörgő elhelyezése, távolsága azonos (típusa) az alap harckocsival (T-54).
A könnyítés az alvázra korlátozódik, vékonyabb például az orr páncél.
páncélos 191435 2012. június 11. 07:44
Válasz erre
Jimbow!
\"Meg tudná valaki mondani, hogy a való életben egy T-55-ösre hány darabból álló lánctalpat szokás szerelni?\"
Antarktika helyes választ adott (5p).
Viszont, attól függ, hogy melyik?
A hagyományos fém lánc valóban 90 tagból áll(t). A gumibetétes lánc (A T-72-en is alkalmazott) egy láncszemmel több.
Viszont azon meglepődtem, hogy a \"Büszkének\" is 90 van egy oldalon, mert azt gondoltam volna, hogy kevesebb.
antarktika 191434 2012. június 10. 02:09
Válasz erre
Köszönöm a felajánlást, ki fogom használni.
Természetesen magyar lesz.
lacipapa 191433 2012. június 9. 20:49
Válasz erre
Köszönöm,de tudod én nem értek az ilyesmihez!
Egyébként milyen a makett?Régebben vettem egy Jadar-Topas 2AP-t,abból csináltam a BTR-50-et,de nagyon nehéz volt vele dolgozni.Nagyon vastag és görbék voltak az oldalak,az apróbb alkatrészek meg törtek.
juge75 191432 2012. június 9. 20:25
Válasz erre
Kb. 20 ezer forint, jelen pillanatban (plusz posta)
Az előzőleg belinkelt oldalon tudod megvenni.(de megint beteszem)
www.jadarhobby.pl/armo-35008-zsu572-soviet-sp-anti-aircraft-gun-135-p-491.html
lacipapa 191431 2012. június 9. 17:40
Válasz erre
Hogy és mennyiért lehet hozzájutni?
juge75 191430 2012. június 9. 16:14
Válasz erre
Itt pár kép doboz bontásról, és az építésről, még nem fejeztem be a készletet.
www.armorama.com/modules.php

Matricát és R-113-as rádiót meg tudod venni hozzá a HAD-tól. :-)
juge75 191429 2012. június 9. 15:55
Válasz erre
Persze.
Gyanta készlet, sok-sok rézzel és fém löveg csövekkel.
Én kicseréltem a gyanta szemenkénti láncot Friul-ra, és a hajtó kereket Tamiya-ra (a Trumpeter T-62-hajtókereke is jó).
www.jadar.com.pl/armo/35008/index.html www.jadarhobby.pl/armo-35008-zsu572-soviet-sp-anti-aircraft-gun-135-p-491.html
lacipapa 191428 2012. június 9. 14:54
Válasz erre
Szia!
A Büszkét lehet kapni 1:35-ben?
juge75 191427 2012. június 9. 13:06
Válasz erre
A Büszkének könnyített alváza volt (T-54), ezért gyorsabban szedte a lábát az 54-55-nél.
Oldalanként 4 futó görgővel, csillapítása nem a legjobb, és nyitott küzdőtere (tornya) miatt felülről védtelen (ponyva tető volt hozzá).
juge75 191426 2012. június 9. 13:03
Válasz erre
Ja, és búvó nyílás fedeleket, parancsnoki toronnyal.
juge75 191425 2012. június 9. 13:02
Válasz erre
Hamarosan kiadjuk (az APA-5 és a Sztrela-10 feljavító után) a MAGYAR ZSU-23-4V1-hez való feljavítót is.
Lokátort és futógörgőt már megveheted ahogy a matricát is, lesz még (tervezem) komplett belsőtér, gépágyútér és rakasztér, lőszerekkel, javított oldalsó torony elemeket (Korai és késői V1).
Az RB valóban gyárt gépágyú csöveket (AZP-23), viszont a hűtő csöveket eltolták és a cső végzáró sapkák is hiányoznak.

Mindenben szívesen segítek!
gaunt1 191424 2012. június 9. 11:41
Válasz erre
Hali!

Maratást meg az Eduard gyárt. Nem a legjobb, de azért használható

www.eduard.com/store/Eduard/ZSU-23-4V1-Shilka-1-35.html
lacipapa 191423 2012. június 9. 11:21
Válasz erre
Szia!
Fordulj bizalommal H.A.D.-hoz.A gpu.csövek RB a maratás is létezik,de nem tudom milyen gyártmány.
antarktika 191422 2012. június 9. 11:00
Válasz erre
Nem biztos, hogy nekem jár az elismerés, inkább azoknak akik belém verték anno:)

Harckocsiárokból kihajtást követően egy lánctag kettészakadt. Ezen úgy felbőszültek az oktatóink, hogy fél lánctalpon 200 m-re elküldték a gépet és az elhagyott láncot darabokra szedve oda kellett vontatnunk. Na, akkor számoltuk és méregettük.

A súlybeli különbség a Büszke és a Böszme ( nem hivatalosan a T-55A ) lánctagjai között esetleg lehetett az, hogy akkor már a könnyített, gumibetétes lánctagok voltak?

( S ha már így \"vonalban\" vagyunk egy(-két) kérdésem lenne. Gyárt valaki Shilka gépágyúihoz fém csöveket? Ha igen, honnan lehet beszerezni? Maratás létezik hozzá?
Jimbow 191421 2012. június 9. 10:56
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az infókat!

Gábor, a könnyítettet az alvázra vagy a lánctalpra érted?

Üdv!
juge75 191420 2012. június 9. 04:54
Válasz erre
Elismerésem!

Én a Büszke adatait tudom prezentálni (Módosított, könnyített T54).
90 lánctag egy új láncban, oldalanként, kb 13 kg/db egy lánc tag.
antarktika 191419 2012. június 8. 22:38
Válasz erre
Én 90, inkább 91-re emlékszem. Bár lehet, hogy emlékezetem az idő vasfoga mardosta szét. Persze gyakorlatban ez eltérhetett, ha eltörött, repedt, akkor kivették és nem tettek a helyébe újat. Terepviszonyokhoz a lánctalpat is állítani kellett, mármint a feszességét, ezt lehetett lánctag kivételével is, de a feszítőgörgő mellett volt egy csavar, mellyel állítani lehetett, miután a farkasfogat széthúzták. Amikor már kopottak voltak a tagok és megnyúlott a lánc, akkor is vettek ki belőle.
Egy lánctag - ha erre is jól emlékszem - 9 kg. volt.
Jimbow 191418 2012. június 8. 22:02
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a való életben egy T-55-ösre hány darabból álló lánctalpat szokás szerelni?

Köszönöm, üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.