<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 19100 | 2011. október 14. 17:21 | ||
A légvédelmi 3 lábú állványost kihagytad. Előzmény: (19088) gaunt 2011. október 14. 13:35 | |||||
Freddy | Adatlap | 19099 | 2011. október 14. 16:15 | ||
Szerintem jobb a SA-X-es nyugati elnevezéseket használni, mint a kiolvashatatlan és kimondhatalan orosz ,,8762342K6235/815B rakéta a 23654JHJUTD7612534 típusú indítóállványon"-féléket. Pláne, hogy az oroszos precizitás feladattól függően nevezi ugyanazt a járművet teljesen máshogy, a németeknél pl legalább logikus: SdKfz 251/1-2-3-4-5 stb. Talán kevésbé szakmaian hangzik, de hát alapvetően mi sem éleslövészetet vezetünk. (,,Sukhoi"-tól és társaitól engem is kiráz a hideg, meg nyilván SA-2 és SA-2 közt is van különbség, és ha arról van szó, indokolt a pontos név) | |||||
gaunt | Adatlap | 19098 | 2011. október 14. 14:11 | ||
Az Italerit nem ismerem. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19097 | 2011. október 14. 14:01 | ||
Italeri T55-re tenném.?,ha a valóságban létezett ilyen? | |||||
gaunt | Adatlap | 19096 | 2011. október 14. 13:56 | ||
A másik még amit nagyon "szeretek", a NATO-kódok. Sajnos ma már majdnem mindenki ezt használja nálunk is. Ha azt mondod Sz-125, sokan azt sem tudják miről beszélsz, csak az SA-3-at ismerik. | |||||
gaunt | Adatlap | 19095 | 2011. október 14. 13:53 | ||
Elméletileg lehetett, ha az adott gép szovjet gyártmányú. De ezt Páncélos, Antarktika, Romeo, stb. sokkal jobban tudja nálam. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19094 | 2011. október 14. 13:43 | ||
Akkor magyar T-55-ön lehetett ilyen? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 19093 | 2011. október 14. 13:43 | ||
Akik S helyett Sh-t írnak nem csupán szolgai módon átveszik az (egyébként sokszor pontatlan) angol átírást, de a Magyar Helyesírás Szabályainak is ellent mondanak. Ott az a szabály, hogy a nem latin betűs szövegeket kiejtés szerint kell írni, és senki nem ejt a Kalasnyikovban h-t az s után. :) Miggyuri | |||||
gaunt | Adatlap | 19092 | 2011. október 14. 13:42 | ||
gaunt | Adatlap | 19091 | 2011. október 14. 13:40 | ||
A Friul készlete szinte tökéletes kidolgozású. Valójában az egy DSKM, szovjet típusú állvánnyal, csak eredeti szovjet 55-ösre vagy T-62-re lehet felszerelni. Csehszlovák vagy lengyel 55-ösre nem jó, mert azokon a korábbi T-54-eseken található állvány volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19090 | 2011. október 14. 13:37 | ||
Azért kérdezem,mert a Friul-nál ilyen néven van fémből. | |||||
romeo | Adatlap | 19089 | 2011. október 14. 13:37 | ||
Üdv! Egy dolog biztosan megállapítható: Míg a VSZ tagállamainak többsége a 60-as évek végén befejezte a gépkocsizó - gépesített lövész átmenetet, addig nálunk ez a folyat a 70-es évek második felében lett befejezve... NDK: BTR-152,BTR-50PK, BTR-60P, BTR-60PB Csehszlovákia: OT-810(Hakl),OT-62,OT-64 Bulgária: BTR-60P,BTR-60PB Lengyelország: BTR-152,OT-62(TOPAS),OT-64 Románia: BTR-152,BTR-60PB(később liszensz alapján TAB-71) | |||||
gaunt | Adatlap | 19088 | 2011. október 14. 13:35 | ||
A DSHK nem létezik. A probléma az, hogy a magyar és az orosz "S" angol átírása az "Sh", ezt pedig sajnos itthon is sokan átvették. Ugyan ez a baj a magyar és orosz "H"-val, ez angolul "Kh". DSK géppuskából 2 fajta létezik: DSK és DSKM (vagy DSK 1938/46). Az előbbit a II. világháborúban használták, de utána gyorsan lecserélték DSKM-re, ezt szerelték fel a T-54/55/62-re. A kettő között a legnagyobb különbség, hogy a DSKM-nek új (egyszerűbb, megbízhatóbb) az adogatóblokkja és a csőszájféke. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 19087 | 2011. október 14. 13:27 | ||
Ja bocs, persze hogy voltak rendszeresítve, pl az AN-2 aknásznaszádon :))) | |||||
Altengernagy | Adatlap | 19086 | 2011. október 14. 13:27 | ||
A kettő ugyan az. Csak Nátó-nyelven nincs S betű, ezért Sh-t irnak. Degtyarjova Spagina Krupnokalibernij. A háború utántól DSKM (Modernizált) változatban jött ki. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19085 | 2011. október 14. 13:22 | ||
Üdvözlet! Egy kérdésem lenne.Van-e különbség a DSK és DSHK légvédelmi géppuskák között és ha van miben különböznek és volt-e valamelyik a magyar hk.-on rendszeresítve. Köszönöm,Laci | |||||
romeo | Adatlap | 19084 | 2011. október 14. 13:20 | ||
Ez jó alap, sok dolog hasonlóságot mutat az én eredményeimmel. | |||||
páncélos | Adatlap | 19083 | 2011. október 14. 12:57 | ||
Uraim! Mivel koromnál fogva a 60-as évek elején nem voltam jelen, így én is idősebb szakemberektől (kollégáktól) kértem véleményt, pontosan a már említett korábbi vita idején. A lövész csapatok (Hangsúlyozom lövész!) - ambasa apukájának igazat adva a páncélos csapatok vezetési járműve a BTR-50pu volt - gépkocsizó lövészről gépesített lövész átállásnak első időszakában a BTR-50p próbán, vezetési járműnek a BTR-50pk-ból pár darab rendszeresítve lett. Majd folytatásként - vezetési pontnak - BTR-50pu lett sorozatban rendszeresítve a lövész és HK csapatoknál. Közben a lövész alegységeknél (db számot nem tudok) rendszeresítették a BTR-60pb járművet. De akkor már gyártásba indult, vagy tervbe volt a PSZH, és ezért nagyszámú rendszeresítés nem lett belőle. A későbbi (70-es évek) fejlesztések már a BMP rendszeresítését irányozták elő így sem BTR-60pb, sem a korszerűbb BTR-70 nem lett rendszeresítve. Itt tennék egy kitérőt Jimbow részére: BTR-70 nem lett rendszeresítve. A VSZ tagországok közül kizárólag az NDK állította rendszerbe, és megszűnését követően a Macedón hadsereg kapta meg a nagy részét. Pár éve az index tankmániások oldalán fel tett valaki egy magyar rendőrségi BTR-70-ről képet. Én élőben nem láttam, de VSZ időszakban a gumikerekes (PSZH) harcjárművek közép és nagy javítását Gödöllőn végezték, így szerintem egy itt maradhatott és abból lett egy rendőr változat, ha igaz.(?) ezt sem cáfolni, sem megerősíteni én nem tudom, és mivel alapvetően lánctalpas technikákkal foglalkozom így nem is kívánok elmélyülni benne, ezt meghagyom másnak. Visszatérve az alap témára, mivel hazánknak mindig is nagy érvágás volt egy új rendszer állományba vétele, így lépcsőzetes ugrással, volt amiből csak pár darab érkezett, mert a következő 5-éves tervbe, már egy korszerűbb változat, vagy altípus jött. | |||||
juge75 | Adatlap | 19082 | 2011. október 14. 12:41 | ||
Itt a link: www.cronogo.hu/cgi-bin/keres.pl | |||||
juge75 | Adatlap | 19081 | 2011. október 14. 12:41 | ||
1) Sok! 2) Sok! 3) Távolsági buszmegálló, Kecel, fürdőtelep. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19080 | 2011. október 14. 11:06 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék és adnék! 1) Milyen kép kell nektek Zsámbékról? 2) Milyen kép kell nektek Kecelreől? (romeo-nak a naszád, arra emlékszem :)) 3) Melyik volán megálló van legközelebb a keceli parkhoz? Köszi, üdv! (Zsámbék holnap, Kecel hétfőn, ha minden igaz) | |||||
romeo | Adatlap | 19079 | 2011. október 14. 10:38 | ||
BTR-60P-vel, vagyis a felül nyitott változattal még elbeszélések alkalmával sem találkoztam, viszont egy tanulmány alapján az MN tervezte rendszeresíteni. | |||||
romeo | Adatlap | 19078 | 2011. október 14. 10:35 | ||
Elbészélés alapján (volt hivatásos katonák 60-as 70-es években): BTR-40 - csapatpróba BTR-50PK - csapattpróba utána jött a rendszeresített BTR-50PU vez. pont BTR-60PB - csapatpróba, mások szerint a BTR-60 R-145,-PU-12,-R-975 vezetők oktatásához használtak néhány darabot, hogy ne kelljen a drága berendezésekkel ellátott járműveket "koptatni" - ez viszont nem egészen hiteles info | |||||
romeo | Adatlap | 19077 | 2011. október 14. 10:27 | ||
Az igazsághoz tartozik, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum levéltárában nem kutattam... | |||||
Jimbow | Adatlap | 19076 | 2011. október 14. 10:25 | ||
Egy éve is ezen ment a huzavona :) Valami közünk csak volt hozzá, ha már vita van róla. Köszi, üdv | |||||
romeo | Adatlap | 19075 | 2011. október 14. 10:20 | ||
Üdv! Néhány éves kutatásom eredménye: Nem találkoztam olyan dokumentummal, fotóval, amely bizonyítaná a BTR-40,BTR-50PK,BTR-60P és BTR-60PB rendszeresítését. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19074 | 2011. október 14. 09:14 | ||
Köszönöm a válaszokat. A BTR-60PB-nek örülök, azt hittem a múzeumi példányainkat a szovjetek felejtették itt. Ha nemsokára kijön, lesz mit építeni az új BTR-80-ig. De gondolom nem voltak hatalmas mennyiségben, ha eddig nem is hallottam róla... Biztos ami biztos, halkan megkérdem, BTR-70 volt-e? :) Üdv és köszönöm, Ádám | |||||
ambasa | Adatlap | 19073 | 2011. október 14. 08:52 | ||
Üdv! anélkül, hogy vitatkozni akarnák Páncélossal aki jóval járatosabb a témában, de tudtommal (Apám elmondása szerint) a MN harckocsiezredei törzsében BTR50PU volt rendszeresítve (én BTR-50PK-ról nem tudok). TG | |||||
Kamovos | Adatlap | 19072 | 2011. október 14. 08:00 | ||
Szia Jimbow! BTR-60P, még próbára sem volt tudomásom szerint. BTR-40 volt csapat próbára, kint voltak az utcán 56-ban, filmeztek a Borsban. Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 19071 | 2011. október 14. 07:35 | ||
Jimbow! Tudomásom szerint BTR-50pk, és BTR-60pb volt. A másik kettő nem. A próba és tesztpéldányokat nem említem csak a rendszeresítést. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19070 | 2011. október 14. 00:36 | ||
Sziasztok! Próbáltam visszakeresni, de nem jutottam egyértelmű megállapításokra, ezért hagy tegyem fel a kérdést. Volt-e magyar szolgálatban: BTR-40, BTR-50PK, BTR-60P, BTR-60PB? Ezt elsősorban a megjelent/megjelenésre váró Trumpeter makettek miatt kérdezem. Köszi, üdv! | |||||
szezsolt | Adatlap | 19069 | 2011. október 12. 22:36 | ||
Szakértők szerint a torony formája, valamint egy-két alkatrész nem teljesen megfelelő, de ettől eltekintve szép, részletes makett. Azért ha a pénztárcád engedi, érdemes egy Eduard, vagy inkább egy Extratech maratással feldobni a makettet. | |||||
Robi | Adatlap | 19068 | 2011. október 12. 18:44 | ||
A revell 1:72 T-72 makettjéről mi a véleményetek? | |||||
romeo | Adatlap | 19067 | 2011. október 12. 13:41 | ||
juge75 | Adatlap | 19066 | 2011. október 11. 12:28 | ||
Nem nagyon mozdult az meg, a tömege nem igazán engedi. | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 19065 | 2011. október 11. 11:55 | ||
Óh, köszi szépen, sokat segítettél! Üdv. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 19064 | 2011. október 11. 11:41 | ||
Hali! Az lényegében a "lakat" hozzá. Át lehet dugni a hengereken egy acélcsapot és nem engedi felnyílni. Üdv. | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 19062 | 2011. október 11. 11:30 | ||
Köszi Elektrolakatos! Azért is kérdeztem, mert a fedél másik oldalán is vannak zsanérok, vagy annak tűnő kapcsok. Üdv. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 19061 | 2011. október 10. 22:21 | ||
Frühlingserwachen | Adatlap | 19059 | 2011. október 10. 22:08 | ||
Üdv mindenkinek! Segítséget kérnék: Nemigen értek az orosz gépekhez, megtudná nekem valaki mondani, hogy T34/76 model 1942-ön a képen látható fedél merre nyílik? kepfeltoltes.hu/111010/t_34_www.kepfeltoltes.hu_.jpg köszönöm. | |||||
unicellular | Adatlap | 19058 | 2011. október 10. 20:00 | ||
Pilu | Adatlap | 19057 | 2011. október 10. 16:54 | ||
Értem. Mindíg gondoltam, hogy a Honvéd újság csak az ellenség megtévesztését szolgálja. Még képet is kreáltak róla, többek között a belső borítóra. | |||||
hajómester | Adatlap | 19056 | 2011. október 9. 21:43 | ||
Az oroszoknak Fehérváron nem volt semmilyen földalatti harcálláspontja.Egy front vezetésére hívatott harcálláspontnak hatalmas kommunikációs rendszerre van szüksége, amihez nagy kiterjedésű és jól látható rádióantenna rendszer tartozik. Ilyen pedig messze környéken nem volt. Mellesleg Fehérváron az oroszoknak semmilyen híradó alakulata nem volt. A DHCS földalatti harcálláspontja Herend fölött a hegyekben volt, a légvédelmi vezetési pontja meg Óbarokkon. | |||||
Számvéber | Adatlap | 19055 | 2011. október 9. 15:52 | ||
Számvéber | Adatlap | 19054 | 2011. október 9. 15:51 | ||
Joce | Adatlap | 19053 | 2011. október 9. 12:02 | ||
Sziasztok! Két dologban szeretnék segítséget kérni. 1. Szükségem lenne egy 1/35 méretarányú SU-100 lövegblendére, illetve annak bölcsőjére, barmilyen makett megmaradt alkatrésze érdekelne (Revell, Dragon, Zvezda, stb.) Előre is köszi a segítséget: Joce | |||||
romeo | Adatlap | 19052 | 2011. október 9. 11:09 | ||
romeo | Adatlap | 19051 | 2011. október 9. 10:41 | ||
Üdv Juge75 ! Téged érdekelni fog: worldwide-defence.blogspot.com/2011/10/sa-24-grinch-igla-s-manpads-datasheet.html | |||||
Indiana73 | Adatlap | 19050 | 2011. október 9. 08:45 | ||
Pilu | Adatlap | 19049 | 2011. október 8. 17:46 | ||
Fehérváron volt a "MORAB" fegyőnevű, föld alá süllyesztett szovjet műintézmény, mint a Varsói Szerződés valamely frontjának fő harcálláspontja. Brutális méretű volt. Egyébként mindenki tudott róla a világon, csak mi nem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |