/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
gaunt 19096 2011. október 14. 13:56
Válasz erre
A másik még amit nagyon "szeretek", a NATO-kódok. Sajnos ma már majdnem mindenki ezt használja nálunk is. Ha azt mondod Sz-125, sokan azt sem tudják miről beszélsz, csak az SA-3-at ismerik.
gaunt 19095 2011. október 14. 13:53
Válasz erre
Elméletileg lehetett, ha az adott gép szovjet gyártmányú. De ezt Páncélos, Antarktika, Romeo, stb. sokkal jobban tudja nálam.
lacipapa 19094 2011. október 14. 13:43
Válasz erre
Akkor magyar T-55-ön lehetett ilyen?
Miggyuri 19093 2011. október 14. 13:43
Válasz erre
Akik S helyett Sh-t írnak nem csupán szolgai módon átveszik az (egyébként sokszor pontatlan) angol átírást, de a Magyar Helyesírás Szabályainak is ellent mondanak. Ott az a szabály, hogy a nem latin betűs szövegeket kiejtés szerint kell írni, és senki nem ejt a Kalasnyikovban h-t az s után. :)
Miggyuri
gaunt 19092 2011. október 14. 13:42
Válasz erre
Nemrég a Miniarm is kiadta, szintén gyönyörűen van kidolgozva:
www.miniarm.com/B35059.jpg
gaunt 19091 2011. október 14. 13:40
Válasz erre
A Friul készlete szinte tökéletes kidolgozású. Valójában az egy DSKM, szovjet típusú állvánnyal, csak eredeti szovjet 55-ösre vagy T-62-re lehet felszerelni. Csehszlovák vagy lengyel 55-ösre nem jó, mert azokon a korábbi T-54-eseken található állvány volt.
lacipapa 19090 2011. október 14. 13:37
Válasz erre
Azért kérdezem,mert a Friul-nál ilyen néven van fémből.
romeo 19089 2011. október 14. 13:37
Válasz erre
Üdv!
Egy dolog biztosan megállapítható: Míg a VSZ tagállamainak többsége a 60-as évek végén befejezte a gépkocsizó - gépesített lövész átmenetet, addig nálunk ez a folyat a 70-es évek második felében lett befejezve...

NDK: BTR-152,BTR-50PK, BTR-60P, BTR-60PB
Csehszlovákia: OT-810(Hakl),OT-62,OT-64
Bulgária: BTR-60P,BTR-60PB
Lengyelország: BTR-152,OT-62(TOPAS),OT-64
Románia: BTR-152,BTR-60PB(később liszensz alapján TAB-71)
gaunt 19088 2011. október 14. 13:35
Válasz erre
A DSHK nem létezik. A probléma az, hogy a magyar és az orosz "S" angol átírása az "Sh", ezt pedig sajnos itthon is sokan átvették. Ugyan ez a baj a magyar és orosz "H"-val, ez angolul "Kh".

DSK géppuskából 2 fajta létezik: DSK és DSKM (vagy DSK 1938/46). Az előbbit a II. világháborúban használták, de utána gyorsan lecserélték DSKM-re, ezt szerelték fel a T-54/55/62-re.
A kettő között a legnagyobb különbség, hogy a DSKM-nek új (egyszerűbb, megbízhatóbb) az adogatóblokkja és a csőszájféke.
Altengernagy 19087 2011. október 14. 13:27
Válasz erre
Ja bocs, persze hogy voltak rendszeresítve, pl az AN-2 aknásznaszádon :)))
Altengernagy 19086 2011. október 14. 13:27
Válasz erre
A kettő ugyan az. Csak Nátó-nyelven nincs S betű, ezért Sh-t irnak.
Degtyarjova Spagina Krupnokalibernij. A háború utántól DSKM (Modernizált) változatban jött ki.
lacipapa 19085 2011. október 14. 13:22
Válasz erre
Üdvözlet!

Egy kérdésem lenne.Van-e különbség a DSK és DSHK légvédelmi géppuskák között és ha van miben különböznek és volt-e valamelyik a magyar hk.-on rendszeresítve.
Köszönöm,Laci
romeo 19084 2011. október 14. 13:20
Válasz erre
Ez jó alap, sok dolog hasonlóságot mutat az én eredményeimmel.
páncélos 19083 2011. október 14. 12:57
Válasz erre
Uraim!

Mivel koromnál fogva a 60-as évek elején nem voltam jelen, így én is idősebb szakemberektől (kollégáktól) kértem véleményt, pontosan a már említett korábbi vita idején.
A lövész csapatok (Hangsúlyozom lövész!) - ambasa apukájának igazat adva a páncélos csapatok vezetési járműve a BTR-50pu volt - gépkocsizó lövészről gépesített lövész átállásnak első időszakában a BTR-50p próbán, vezetési járműnek a BTR-50pk-ból pár darab rendszeresítve lett. Majd folytatásként - vezetési pontnak - BTR-50pu lett sorozatban rendszeresítve a lövész és HK csapatoknál. Közben a lövész alegységeknél (db számot nem tudok) rendszeresítették a BTR-60pb járművet. De akkor már gyártásba indult, vagy tervbe volt a PSZH, és ezért nagyszámú rendszeresítés nem lett belőle. A későbbi (70-es évek) fejlesztések már a BMP rendszeresítését irányozták elő így sem BTR-60pb, sem a korszerűbb BTR-70 nem lett rendszeresítve.
Itt tennék egy kitérőt Jimbow részére: BTR-70 nem lett rendszeresítve. A VSZ tagországok közül kizárólag az NDK állította rendszerbe, és megszűnését követően a Macedón hadsereg kapta meg a nagy részét. Pár éve az index tankmániások oldalán fel tett valaki egy magyar rendőrségi BTR-70-ről képet. Én élőben nem láttam, de VSZ időszakban a gumikerekes (PSZH) harcjárművek közép és nagy javítását Gödöllőn végezték, így szerintem egy itt maradhatott és abból lett egy rendőr változat, ha igaz.(?) ezt sem cáfolni, sem megerősíteni én nem tudom, és mivel alapvetően lánctalpas technikákkal foglalkozom így nem is kívánok elmélyülni benne, ezt meghagyom másnak.
Visszatérve az alap témára, mivel hazánknak mindig is nagy érvágás volt egy új rendszer állományba vétele, így lépcsőzetes ugrással, volt amiből csak pár darab érkezett, mert a következő 5-éves tervbe, már egy korszerűbb változat, vagy altípus jött.
juge75 19082 2011. október 14. 12:41
Válasz erre
juge75 19081 2011. október 14. 12:41
Válasz erre
Vágólap01
Vágólap01

1) Sok!
2) Sok!
3) Távolsági buszmegálló, Kecel, fürdőtelep.
Jimbow 19080 2011. október 14. 11:06
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék és adnék!

1) Milyen kép kell nektek Zsámbékról?
2) Milyen kép kell nektek Kecelreől? (romeo-nak a naszád, arra emlékszem :))
3) Melyik volán megálló van legközelebb a keceli parkhoz?

Köszi, üdv!

(Zsámbék holnap, Kecel hétfőn, ha minden igaz)
romeo 19079 2011. október 14. 10:38
Válasz erre
BTR-60P-vel, vagyis a felül nyitott változattal még elbeszélések alkalmával sem találkoztam, viszont egy tanulmány alapján az MN tervezte rendszeresíteni.
romeo 19078 2011. október 14. 10:35
Válasz erre
Elbészélés alapján (volt hivatásos katonák 60-as 70-es években):
BTR-40 - csapatpróba
BTR-50PK - csapattpróba utána jött a rendszeresített BTR-50PU vez. pont
BTR-60PB - csapatpróba, mások szerint a BTR-60 R-145,-PU-12,-R-975 vezetők oktatásához használtak néhány darabot, hogy ne kelljen a drága berendezésekkel ellátott járműveket "koptatni" - ez viszont nem egészen hiteles info
romeo 19077 2011. október 14. 10:27
Válasz erre
Az igazsághoz tartozik, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum levéltárában nem kutattam...
Jimbow 19076 2011. október 14. 10:25
Válasz erre
Egy éve is ezen ment a huzavona :)
Valami közünk csak volt hozzá, ha már vita van róla.

Köszi, üdv
romeo 19075 2011. október 14. 10:20
Válasz erre
Üdv!
Néhány éves kutatásom eredménye: Nem találkoztam olyan dokumentummal, fotóval, amely bizonyítaná a BTR-40,BTR-50PK,BTR-60P és BTR-60PB rendszeresítését.
Jimbow 19074 2011. október 14. 09:14
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat. A BTR-60PB-nek örülök, azt hittem a múzeumi példányainkat a szovjetek felejtették itt. Ha nemsokára kijön, lesz mit építeni az új BTR-80-ig. De gondolom nem voltak hatalmas mennyiségben, ha eddig nem is hallottam róla... Biztos ami biztos, halkan megkérdem, BTR-70 volt-e? :)

Üdv és köszönöm,

Ádám
ambasa 19073 2011. október 14. 08:52
Válasz erre
Üdv!

anélkül, hogy vitatkozni akarnák Páncélossal aki jóval járatosabb a témában, de tudtommal (Apám elmondása szerint) a MN harckocsiezredei törzsében BTR50PU volt rendszeresítve (én BTR-50PK-ról nem tudok).

TG
Kamovos 19072 2011. október 14. 08:00
Válasz erre
Szia Jimbow!

BTR-60P, még próbára sem volt tudomásom szerint.
BTR-40 volt csapat próbára, kint voltak az utcán 56-ban, filmeztek a Borsban.

Üdv: kamovos
páncélos 19071 2011. október 14. 07:35
Válasz erre
Jimbow!
Tudomásom szerint BTR-50pk, és BTR-60pb volt.
A másik kettő nem. A próba és tesztpéldányokat nem említem csak a rendszeresítést.
Jimbow 19070 2011. október 14. 00:36
Válasz erre
Sziasztok!

Próbáltam visszakeresni, de nem jutottam egyértelmű megállapításokra, ezért hagy tegyem fel a kérdést.

Volt-e magyar szolgálatban:

BTR-40,
BTR-50PK,
BTR-60P,
BTR-60PB?

Ezt elsősorban a megjelent/megjelenésre váró Trumpeter makettek miatt kérdezem.

Köszi, üdv!
szezsolt 19069 2011. október 12. 22:36
Válasz erre
Szakértők szerint a torony formája, valamint egy-két alkatrész nem teljesen megfelelő, de ettől eltekintve szép, részletes makett. Azért ha a pénztárcád engedi, érdemes egy Eduard, vagy inkább egy Extratech maratással feldobni a makettet.  
Robi 19068 2011. október 12. 18:44
Válasz erre
A revell 1:72 T-72 makettjéről mi a véleményetek?
romeo 19067 2011. október 12. 13:41
Válasz erre
LUNA-M
LUNA-M

Üdv!

LUNA-M oktatófilm, Magyar Néphadsereg.

www.youtube.com/user/dumasarpi
juge75 19066 2011. október 11. 12:28
Válasz erre
Nem nagyon mozdult az meg, a tömege nem igazán engedi.
Frühlingserwachen 19065 2011. október 11. 11:55
Válasz erre
Óh, köszi szépen, sokat segítettél!

Üdv.
Elektrolakatos 19064 2011. október 11. 11:41
Válasz erre
Hali!

Az lényegében a "lakat" hozzá. Át lehet dugni a hengereken egy acélcsapot és nem engedi felnyílni.

Üdv.
Frühlingserwachen 19062 2011. október 11. 11:30
Válasz erre
Köszi Elektrolakatos!

Azért is kérdeztem, mert a fedél másik oldalán is vannak zsanérok, vagy annak tűnő kapcsok.

Üdv.
Elektrolakatos 19061 2011. október 10. 22:21
Válasz erre
Photo34_34
Photo34_34

Hali!

Mint a zsanérokból is láthatod, hátulról-előre felhajtható.
Frühlingserwachen 19059 2011. október 10. 22:08
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék:
Nemigen értek az orosz gépekhez, megtudná nekem valaki mondani, hogy T34/76 model 1942-ön a képen látható fedél merre nyílik?

kepfeltoltes.hu/111010/t_34_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

köszönöm.
unicellular 19058 2011. október 10. 20:00
Válasz erre
keres
keres

Sziasztok!
Keresnék 1db, szovjet/orosz teherautókon használt vonószemet. Méretarány 1:35.
Ha valakinek lenne elfekvőben, kérem ide írjon
mookush [kukac] gmail [pont] com
Előre is köszönöm!
Pilu 19057 2011. október 10. 16:54
Válasz erre
Értem. Mindíg gondoltam, hogy a Honvéd újság csak az ellenség megtévesztését szolgálja. Még képet is kreáltak róla, többek között a belső borítóra.
hajómester 19056 2011. október 9. 21:43
Válasz erre
Az oroszoknak Fehérváron nem volt semmilyen földalatti harcálláspontja.Egy front vezetésére hívatott harcálláspontnak hatalmas kommunikációs rendszerre van szüksége, amihez nagy kiterjedésű és jól látható rádióantenna rendszer tartozik.
Ilyen pedig messze környéken nem volt.
Mellesleg Fehérváron az oroszoknak semmilyen híradó alakulata nem volt.
A DHCS földalatti harcálláspontja Herend fölött a hegyekben volt, a légvédelmi vezetési pontja meg Óbarokkon.
Számvéber 19055 2011. október 9. 15:52
Válasz erre
Számvéber 19054 2011. október 9. 15:51
Válasz erre
ISz3
ISz3

Sziasztok!

Lengyel ISz-3 Varsóban:
Joce 19053 2011. október 9. 12:02
Válasz erre
Sziasztok!

Két dologban szeretnék segítséget kérni.

1. Szükségem lenne egy 1/35 méretarányú SU-100 lövegblendére, illetve annak bölcsőjére, barmilyen makett megmaradt alkatrésze érdekelne (Revell, Dragon, Zvezda, stb.)

Előre is köszi a segítséget:

Joce
romeo 19052 2011. október 9. 11:09
Válasz erre
romeo 19051 2011. október 9. 10:41
Válasz erre
Indiana73 19050 2011. október 9. 08:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33
33
34
34
35
35
36
36
37
37
38
38
39
39
40
40
41
41
42
42
43
43
45
45

Sziasztok!
Hátha jól jön:)
Pilu 19049 2011. október 8. 17:46
Válasz erre
Fehérváron volt a "MORAB" fegyőnevű, föld alá süllyesztett szovjet műintézmény, mint a Varsói Szerződés valamely frontjának fő harcálláspontja. Brutális méretű volt. Egyébként mindenki tudott róla a világon, csak mi nem.
Pilu 19048 2011. október 8. 17:42
Válasz erre
Nekem úgy tűnik, hogy ez egy tárintézet. Mint nálunk Tápiószecső. Ott is hasonlóak a körülmények. Tehát ez nem szemét, hanem raktári készlet.
Kamovos 19047 2011. október 7. 20:35
Válasz erre
Szia juge75!

Én hiszek neked!

Csak a Fehérvári legendát nem kajáltam.
Fehérváron a Budai út és a Lövölde út sarkon volt az Oroszoknak egy elég nagy laktanyájuk.
Egykor Mi-6 is járt oda.
Az Oroszok kivonulása után széttoltak mindent a laktanyából.
Ide építették az Inter Spárt. de még így is hatalmas terület maradt üresen mögötte.
Ezen a részen beszélnek, föld alá rejtett "mély garázsról".

Na most, hogy én miért nem hiszek benne?
Hát, mert én a Lövölde út túloldalán laktam, és tudom, hogy azok az épületek, amikor épültek, úgy nevezet kútgyűrűkre épültek, mert az ott egy mocsaras terület volt hajdanában.

Na most akkor, szerintem, nagyobb létesítményt ilyen helyeken nem igen szoktak a föld alá építeni, lévén, hogy elég magas ott a víz betörés esélye.
Nagy valami hasonló!

De, ha ti tudtok, bármi biztosat ezzel kapcsolatban azt mindenképen osszátok meg velem is, mert érdekelne, hogy tényleg mi a helyzet azokkal a vasakkal.

Üdv: kamovos
gaunt 19046 2011. október 7. 17:24
Válasz erre
Trumpeter IT-1:

www.ipmsphilippines.com/site/thread/trumpeter-1-35-it-1/121

A már megszokott Trumpi "minőség". Tamiya T-62+Modelpoint IT-1 átalakító készlet sokkal jobb nála.
juge75 19045 2011. október 7. 15:46
Válasz erre
Csakhogy ez nem legenda, amit írtam...
:-)

És a máig harcoló német alakulattal mi a helyzet?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.