/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Jimbow 19307 2011. november 9. 17:41
Válasz erre
Sziasztok!

Most nézegettem a keceli BTR-50PU-kat (és az új Trumpi makettet :) ) és azt vettem észre, hogy két változat van ott.

Egy "igazibb" PU, ovális búvónyílásokkal, extra cuccokkal, stb. És van egy olyan, ami kb. megegyezik a PK-val, csak épp két púpja van elöl...

Akkor ez most hogy lehet...?

Köszi szépen!
juge75 19306 2011. november 9. 15:29
Válasz erre
Majdnem, ez légvédelmi technika.
Itt konkrétan gyári szám alapján tudom, hogy ez éppen melyik járgány (és mert ismerem azt, aki ott volt vele.
A többi lényegében igaz, mert alakulat szerint lehetett ütegen belül azonos számozású.
páncélos 19304 2011. november 9. 13:23
Válasz erre
Romeo!
El kell felejteni a hedrendi számokat. Az alapján nem lehet azonosítani, egy kocsit. Csak, úgy, hogy tudod mondjuk, hogy a kép a Bazalt 87-en készült, megvan a listád, hogy ott melyik alvázszám, melyik toronyszámmal szerepelt, és valaki rákérdez, hogy a Bazalt 87 gyakorlat 919-es kocsija melyik volt? A hadrendi szám kiosztásnak mindig megvolt a lényegi kombinációja. Fel lett festve egy század, mondjuk 110-119-ig, a 112 elment nagyjavításra, és a helyére beugró kocsira felkenték a 112-est. Lehet, hogy a 112-es számot 3 különböző kocsi is viselte egy alakulatnál. (a számokat csak példának szántam)
romeo 19303 2011. november 9. 12:57
Válasz erre
juge75 19302 2011. november 9. 12:53
Válasz erre
Kép 074
Kép 074
1SZ91 033 (10)
1SZ91 033 (10)
2Kép 033 (17)
2Kép 033 (17)

Ez a 401-es nem a modernizált 401-es.
A helyszín Kecskemét.
Ez a jármű is modernizáció előtti állapotú.
Győr, csapat múzeum, a másik Kecel, és azonos a te fotódon láthatóval (szintén 401-es oldalszámú).
romeo 19301 2011. november 9. 12:42
Válasz erre
SzURN
SzURN

Üdv!
Kaptam egy nem éppen jó minőségű KUB-SzURN fotót S.R. barátomtól.
Ez az eredeti (modernizáció előtti) állapot, a helyszínt nem ismerem.
farkas469 19300 2011. november 8. 10:09
Válasz erre
romeo 19299 2011. november 8. 07:38
Válasz erre
juge75 19298 2011. november 8. 06:31
Válasz erre
100%-ban Drégelypalánk, mennyiért vesztegeti ezt az eléggé sokfelé publikált fotót?
romeo 19297 2011. november 7. 21:44
Válasz erre
7395_1_big,
7395_1_big,

Magyar Néphadsereg R-170 (SCUD-A).
Ma találtam a vatera.hu oldalon.
romeo 19296 2011. november 7. 21:36
Válasz erre
7395_2_big
7395_2_big
7395_3_big.jpg.
7395_3_big.jpg.

Üdv Juge75!

Ma találtam a vatera.hu oldalon, 99% magyar Sz-60.
Jimbow 19295 2011. november 7. 18:48
Válasz erre
Na elvileg már kapható a Trumpi BTR-60PB:

www.trumpeter-china.com/a/en/product/armor/1_35_Series/2011/1104/2015.html

Szerintem decemberre már nálunk is lesz.

Üdv!
romeo 19294 2011. november 7. 13:48
Válasz erre
Ezen is látni az ablakot takaró (talán) páncéllemezt.
romeo 19293 2011. november 7. 13:26
Válasz erre
Kamovos 19292 2011. november 6. 10:19
Válasz erre
Szia Freddy.

Ha már szóba kerültem. :)

Tényleg sok ACE makettet építettem.
Közöttük az összes T-változatot.
Szerintem formailag kiválók.
Építés szempontjából kicsit munkás makett.

Én így építek mindent:
Többszöri finomítás, csiszolgatás, és száraz illesztgetés után, mindkét felületet meg kenem ragasztóval.
Majd kicsit oldódni hagyom.
Amikor már kicsit felpuhultak a felületek, az egyik felület ismételten bekenem ragasztóval.
A bekenése után, véglegesen összeillesztem a két felületet.
Ekkor a felpuhult felületek, kitöltik az illeszkedéseknék a hézagokat.
Az összeköt felületeknél a kitüremkedet műanyagot, szikével, reszelővel, csiszoló papírral el lehet távolítani.
Ezzel a technológiával 0, mennyiségű gittet használok.

Az Esci T-62 makettjét építettem még össze.
Hát, halottról vagy jót, vagy semmit.
Italeri újra élesztette a típust, de ugyan úgy. :(
Sajnos ez a makett nem méret helyes, lehet, hogy nem is 1:72-es.

Trumpeter T34-54-55 szintén megvan.
Sajnos ezek is hibássak.
T-34-nél az Military Wheels, és az UM változatait tudom ajánlani.
Trumpeter 54-55 formailag jók.
De most többet nem írok róluk, mert alkatrész hiány miatt cserén vannak.
Anélkül pedig, hogy belenéznék a dobozba ismét, nem akarok nyilatkozni.

Viszont Balaton tudtommal épített ilyent, és én adok az Ő véleményére.
Ezért ebben őt kell szóra bírni. :)

Üdv: kamovos
Freddy 19291 2011. november 5. 21:27
Válasz erre
Na jó, viccet félretéve.
Elnagyolt részleteken, meg hasonlókon pörögni _hobbiszinten_ szerintem sem érdemes. Hatlapfejű csavar helyett félgömbfejű szegecs van? A motortér rácsa nem elég sűrű? Nem elég profi a gumilánctalp? Hát a fene úgy eszi meg, két kis akármilyen bütyökért szerintem sem éri meg a vidám, békés építgetést hosszú, nyűglődős kínszenvedéssé változtatni. Hacsak persze nem direkt az szórakoztatja az embert, hogy betömíti,majd másfél milliméterrel arrább kivágja a parancsnoki búvónyílást, vagy az Euromilitaire mikroszkópszemű és alkatrészkatalógusagyú zsűrije előtt akar helytállni.
De a Trumpi T-55-nél nem ilyenekről van szó, hanem arról, hogy az alacsony, tömzsi, félgömb-tornyú tank helyett szabad szemmel láthatóan egy magas, hosszú, hörcsögfej-tornyú tank van a dobozban.

Az 1/72-est nem ismerem egyébként, abból talán csak az ACE és a PST a konkurencia. Kamovos biztos bezsákolt belőlük egy hadosztályra valót:)
,,Érdekes" festéshez talán egy afgánt tudnék ajánlani, sötétzöld, hadrendi szám lefestve valami más színnel, por, kopás, sár, ahogy csak a csövön kifér, a részletek meg senkit nem érdekelnek, a Mi-8-karosszériás GAZ-66-os országában bármi, de bármi előfordulhat. Italeri 1/35-ből csinálok éppen ilyet:)
balaton 19290 2011. november 5. 21:04
Válasz erre
Ez azért durva. Legyen inkább csoki helyett az a tejnugát, vagy mi, amiket a nyolcvanas években árultak :D
balaton 19289 2011. november 5. 21:02
Válasz erre
Hát, aki nem szeret makettezni, csak legózni ;-)
juge75 19288 2011. november 5. 19:39
Válasz erre
Kinek mi engedhető meg.
Feljavítók nélkül is szép a Tamiya.
juge75 19287 2011. november 5. 19:38
Válasz erre
punyam97 19286 2011. november 5. 19:13
Válasz erre
nekem a 1:72es van meg
Freddy 19285 2011. november 5. 18:32
Válasz erre
A Trumpeter T-55-öse nem úgy rossz, mint ahogy általában a rossz makettek rosszak szoktak lenni, hogy elnagyolt részletei vannak, pár apróságban eltér a valóságtól, és sok tömítőanyagot fogyaszt. Hanem minden dimenziójában jelentősen eltér, és az alakja szemmel láthatóan nem jó. Ezek nagyon feltűnő és nagyon nehezen javítható hibák, és nem csak a szegecsszámlálók számára. Ezért szoktuk helyette a Tamiyát ajánlani.

De persze biztos van, aki csoki helyett is szart eszik, mert ugyanúgy barna, viszont sokkal olcsóbb:)) (Akinek nem inge...)
papgyuri 19284 2011. november 5. 17:46
Válasz erre
punyam97!
Vigyázz ezzel a Trumpeter T-55 felemlegetésével, itt a fórumon azonnal akad aki megmagyarázza neked, hogy "igazi" T-55-öt CSAK Tamiyából, Friul Lánccal, Eduard, Voyager, Aber stb. maratással, RB csővel,műgyanta kerekekkel, tehát úgy kb. 30-40 ezer forintból lehet (szabad?) építeni, különben bele se kezdj! DD
Persze akinek nem inge...
Üdv,
papgyuri
punyam97 19283 2011. november 5. 17:27
Válasz erre
T-55 M1958 ról van vkinek érdekes képe amit könnyen lehet megcsinálni a trumpiból ?
sógor 19282 2011. november 5. 14:38
Válasz erre
Sziasztok,
reagálnék erre a szolgálati titokra ,szerintem itt nagyon sok olyan dolog hangzik el ami beleeshet a szolgálati titok kategóriába ,de ez talán csak a Honvédségi alkalmazottak ,katonák -ra vonatkozik+ titokgazdák akik máshonnan hivatalosan jutnak információhoz ,azokat ha egyszer valaki úgy akarja ezért megfi+gathatja ,a civil beírókra ezt nem tudja ráhúzni ,és még valami sok olyan is van aki csak amolyan rémhírterjesztő és indulatkeltő ,
s.
juge75 19281 2011. november 5. 10:11
Válasz erre
törpokoska 19280 2011. november 5. 08:59
Válasz erre
Hátha valaki akar építeni egy különleges T34-est translate.google.hu/translate
Pilu 19279 2011. november 4. 22:34
Válasz erre
Pillanat - pillanat! Itt félreértés van. Az én gépágyús felkészítésem egy közös tanfolyam volt az Iglásokéval. Tudom mire képes, nem is fikáztam. A véleményem a Mistral-hoz kötődik. Láttam egy-két éleslövészetét, voltam leköpött, félresöpört utolsó senki a gépágyúsokkal, Iglásokkal egyetemben, mikor kihozták a lőtérre. Még a telephelyet is ki kellett ürítenünk, mert jelenlétünkkel rontottuk a Mistral lövészet színvonalát. Voltam velük (Mistral) olyan szintű közös feladaton is, ahol engem, a ZU-23 rajparancsnokot maga Tömböl tábornok rendelt fel a Sziklába, hogy személyesen igazítson el. Azt is tudom tehát, hogy mit "tud" a Mistral. De kell-e ezt másnak is tudnia? Emlékeztek arra a baromra, aki nagynyílvánosság előtt hírdeti, hogyan kell megközelíteni a paksi erőművet kisrepülővel észrevétlenül? Van olyan ország, ahol ezért felkötötték volna. Minden infót ki kell tolni a nagyvilágba? Ez a nagy demokrácia? És a szolgálati titok? Tudtommal még létezik. Szabad vélemény nyílvánítás? Mond valamit a holokauszt tagadás?
romeo 19278 2011. november 4. 21:43
Válasz erre
1135224399128.jpeg
1135224399128.jpeg

A finn hadsereg nemrég rendszeresítette az RBS-70-est, így a képesség tovább él.
fotó: finn RBS-70
juge75 19277 2011. november 4. 21:41
Válasz erre
Akár melyik légvédelmi szakembert (légvédelmi tüzért és rakétást) megkérdezhetsz, aki ismeri, ismerte és látta mit tud az Igla, igen negatívan véleményezte a Mistralt.

Mindazt tudta, amit a Francia cucc.

Nem rossz fegyver az sem, iszonyúan gyors, de nehezebb is.

Más: Szabad vélemény nyilvánítás van, vagy tévedek talán?
Kamovos 19276 2011. november 4. 20:07
Válasz erre
Szia juge75!

Természetesen ebben igazad van!
Mindazon által eladhatónak is kell lennie!
Nem csak külföldön, itthon is!
Ez azt jelenti, hogy megfelelő gyártástechnikával, megfelelő gyártóval, lehet olcsóvá tenni a termelést.

A fröccsöntött makettek árát is le lehet faragni, csak oda kell figyelni kicsit.
Az a makett, amit a nagyker, 995 Ft-ért kap, és 1990-ért ad tovább, nálunk Fehérváron már 2470-ért kapható.

Na most gondolod, hogy megveszem 2470-ért?
Te sem vennéd meg.

Én megrendelem 1990-ért.
A szállítási költséget pedig úgy tudom olcsóbbá tenni, hogy nem egyedül, hanem 4-en 5-en rendelünk.
20000 felet már csak 500Ft a szállítási költség.
Az fejenként 100Ft, makettenként pedig 20-30Ft függően attól ki mennyit rendelt.
Máris jó árasítottuk a 2470Ft-os bolti makettet.

No persze az igazi az lenne, ha a 995Ft és az 1990Ft közötti összegre lehetne jó árasítani.
Ez szintén lehetséges, de akkor személyes átvétellel kell bonyolítani, és nem én megyek érte. :)

Üdv: kamovos
gaunt 19275 2011. november 4. 20:05
Válasz erre
Egyébként a finneknél bebizonyosodott, hogy az Igla zavarvédettsége messze jobb a Mistralnál. Ők már vonják ki a Mistralt a rendszerből... Bár az is igaz, hogy Iglájuk sincs már.
Pilu 19274 2011. november 4. 19:45
Válasz erre
A Mistral körül rengeteg csúfság megesett. De helyénvaló-e, az MH egy jelenleg is rendszerben álló technikájának alkalmatlanságát feszegetni, egy nyílvános fórumon?
Pilu 19273 2011. november 4. 19:42
Válasz erre
Mivel nem értek ehez a technikához (pontosabban ehez sem), nem tudom megnevezni a darabjait. Ezért nem is teszem. Ha csupa eggyezéseket látsz a fotó és a makett között, úgy is jó.
Kamovos 19272 2011. november 4. 19:27
Válasz erre
Sziasztok.

A Mistráloknál én is ott voltam Drégelypalánki lőtéren.
Sajnos tényleg leszerepeltek.

Üdv: kamovos
doky3 19271 2011. november 4. 19:09
Válasz erre
Én a Mistral-ra értettem, hogy leszerepelt: 3-ból 1 találatot sikerült elérni.
juge75 19270 2011. november 4. 18:55
Válasz erre
szomorú, hogy a láma nem került múzeumba!
juge75 19269 2011. november 4. 18:54
Válasz erre
Azóta beszéltem egy ismerősömmel (aki ott volt), nem Igla, Sztrela-2 volt a HTI kísérleti lövészetén, nem túl jó eredménnyel.
Ezekből okulva fejlesztették (házilag!) a Láma indítókat, amik rendszerbe nem, csak csapat próbára kerültek (tudtommal), ez már lényegesen sikeresebb dolog lett volna, ha idő közben nem döntenek a Mistral megvételéről.
doky3 19268 2011. november 4. 16:44
Válasz erre
Ami az első nyilvános lövészet (sajtó stb.) alkalmával leszerepelt. Legalábbis a korabeli Top Gun-ban olvasott cikk szerint.
juge75 19267 2011. november 4. 16:38
Válasz erre
Drégelypalánki lőtéri napló szerint dátumozva, (abban két Sztrela-2 rakétával szerelve említik).
A Fotó viszont 96-ban készült.
Miért?

Mert a politika közbeszólt, és jött a Mistral.
romeo 19266 2011. november 4. 11:54
Válasz erre
Vôgül is, miért nem rendszeresítették? -nem sikerült a lövészet?
romeo 19265 2011. november 4. 11:51
Válasz erre
Üdv Juge75!
"A HTI kísérleti lövészete 1986Június 16.-án volt, Drégelypalánkon."
- nem 1996-ot akartál írni?
Miggyuri 19264 2011. november 4. 11:13
Válasz erre
Keresem 1/72-ben a Neva légvédelmi rakéta készletét, a 7209-es számút. Gyártó Gran.
Miggyuri
juge75 19263 2011. november 4. 00:55
Válasz erre
Egy ilyen eszköz felbukkan a Magyarországon forgatott "Harc az öböl felett" című filmben is.
juge75 19262 2011. november 4. 00:52
Válasz erre
1996. július 5 1
1996. július 5 1
1996. július 5 2
1996. július 5 2

A HTI kísérleti lövészete 1986Június 16.-án volt, Drégelypalánkon.
A platón két láda volt és az állvány (összesen 4 rakétával), de elhelyezhető volt akár 8 is.
A vezető fülkében volt egy elektronikus tervtábla
, amin keresztül a várható cél irányát jelezték telekód csatornán, rádión (ezért van a háttérben a PU-12).
A rendszer két fő eleme hordozható volt, a járműtől messze, akár eredeti feladatkörében is alkalmazhatták (vitte a rakétát a lövész, és megfelelő helyen felbukkanva, váratlanul indított).
Bár az újság 2000. évben közölte a fotót, az eredeti kép sorozat 1996. július 5.-én készült Drégelypalánkon, a Magyar Honvéd számára, "Légi célok alkonya"-címen, a cikk írója személyes jó barátom, édesapám egykori főiskolai osztálytársa az író.
juge75 19261 2011. november 4. 00:34
Válasz erre
A szerkezet magyar fejlesztés és gyártás (állítólag).
A kitalálója a Szombathelyi gépesített lövész alakulat légvédelmi tisztje.
Nagyon hasonló állvány létezett Fasta-4 néven Haditengerészeti változata FAM), ezt az NDK-ban használták Sztrela-2 és 3 rakétákkal, Robur teherautó platón telepítve.
De ez az állvány 4 rakétás.
A Láma 2 rakétás és 2 Igla volt rajta.
A Sztrela-2és 3 kereső fele sokkal nagyobb sávban lát, mint az Igla.
Az Igla állványra szelelése több megoldandó problémát is okozott:
A két fej egyszerre nem látta ugyanazt a célt, ezért optikai szálon közösítve lett a céljel.
A rakéták nem indulhattak egyszerre, meg kellett oldani a stabil befogást és indítási idő intervallumot azért, hogy az elsőnek indított rakétát ne a második fogja be és szedje le, hanem mindkettő a megfelelő célra tartson.
A rakéták kereső fejeinek kupakjait eltávolító rendszert és az élesítést is mechanikusan, bovdenes-huzalos megoldással oldották meg, viszont az indítás bal és jobb kezes lett.
Meg kellett oldani, hogy az irányzóra nehezedő erőket maga az állvány nyelje el és egyenlítse ki.
Ezért vannak rugók és ellen súlyok az állványon.
juge75 19260 2011. november 4. 00:05
Válasz erre
Pontosan mit takar a "Mintha másképp nézne ki" kifejezés?
A kép Drégelypalánkon készült.
romeo 19259 2011. november 3. 20:40
Válasz erre
A fotók hátterében látszik a BTR-60 PU-12 légvédelmi vezetési pont is.
Üdv!
Pilu 19258 2011. november 3. 19:44
Válasz erre
Lebuktam. Most visszamehetek a Krypton-ra.:)
romeo 19257 2011. november 3. 19:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.