/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romeo 19347 2011. november 10. 15:38
Válasz erre
tn_800x600_1502523_60060_013
tn_800x600_1502523_60060_013
tn_800x600_1502523_60087_014
tn_800x600_1502523_60087_014
tn_800x600_1502523_60116_015
tn_800x600_1502523_60116_015

ha már pt-76b...
romeo 19346 2011. november 10. 15:32
Válasz erre
romeo 19345 2011. november 10. 15:04
Válasz erre
Tényleg lapos van rajta, eddig valahogy nem ugrott be, pedik jópárszor megnéztem a filmet :)
Jimbow 19344 2011. november 10. 14:04
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!

romeo, ugyanennek a videónak a végén pont egy lapos hordós is van amúgy. Kb. az utolsó percben, messziről.

Üdv!
romeo 19343 2011. november 10. 13:37
Válasz erre
PT-76B
PT-76B

Üdv Jimbow!

1968-ban például hordó volt a magyar PT-76-osokon.
fotó: Hazatérés filmkocka
a film megtekinthető itt: rl1968.blogspot.com/2010/03/hazateres.html
romeo 19342 2011. november 10. 13:18
Válasz erre
Üdv Páncélos!
"Ezt a témát 3-4 havonta előveszed"

Persze hogy előveszem, ha megtudok valami újat. :)
A magyar harc- és gépjármű fejlesztések c. kiadványban 81 db PT-76-ról írnak, de ebben az összes PT-76 alvázról van szó (a BTR-50,KUB,ZSzU-23-4 nem tartozik ide).

1 db PT-76 (A)
66 db PT-76B
12 db LUNA (harcászati rakétarendszer)
2 db "sima" alváz járművezetők oktatására (Tapolca)

Jelenleg itt tartok ...
juge75 19341 2011. november 10. 13:09
Válasz erre
Igen, a spórolásról híresek vagyunk.
páncélos 19340 2011. november 10. 12:56
Válasz erre
Jimbow!
Jó, így már értem, hogy miről beszéltél, ez nem a motor szellőzőrácsa, de utána nézek, és majd leírom, hogy miért is van így.
A hordó nem divat kérdése!
Hogy értsd:
Veszel egy autót, xy típust, abból létezik 8 féle alváltozat, klímával, elektromos ablakemelővel, központizárral...stb.
Te megveszed, a fapados változatot, elektromos ablakemelő és klíma nélkül, majd 40-év múlva az unokád megkérdezi, hogy: Papa, ezen a fotón nincs a műszerfalon klímakapcsoló, ez nem nagyon volt divat?

Bejött X számú hk. Hordót meg lehet, hogy nem vették meg hozzá.
Azért van a dobozban lapos, mert ez volt az 1962-es gyári modellhez, de neked 1968-as magyar változat kell, ezért kérsz valakitől a T-34-es készletből. Vagy esztergálsz, ha nincs pont olyan.
Na ez valahogy, így vagyon. Nem kioktatás, csak rávezetés a lényegre.
Jimbow 19339 2011. november 10. 08:26
Válasz erre
phoca_thumb_l_100_2864
phoca_thumb_l_100_2864

Szia!

Köszönöm, itt egy másik kép arról, mire gondoltam.

Akkor lapos hordó nem nagyon volt nálunk divatban?

Üdv,

Ádám
páncélos 19338 2011. november 10. 08:21
Válasz erre
Joci232!

Nem nagyon vagyok otthon, az URAL alváltozataiban, de egyszer láttam egy filmet a Scud-os alakulatról, abban mintha hasonló felépítmény lett volna.
Egy próbálkozást - szerintem - megér, a neten van oldaluk, a tapolcai rakétásoknak MN.1480 talán, kérdezd meg őket.
páncélos 19337 2011. november 10. 08:01
Válasz erre
Jimbow!
"A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben."

Talán erről kellene képet beraknod, mert a keceli PT-76-os baloldalán, nem értem mit kellene látnom a motor tér tetejéről?
A hordókat meg el lehet felejteni. Azt raktak rá, ami éppen kéznél volt. Ha jobban megfigyeled a kalocsai képedet, ilyen hordókat láthattál már T-34-es kocsik farán is. Az általad tatai PT-76B, a múzeum működőképes kocsija. Azért, hogy valóban működjön, jócskán rendbe kellett pofozni, így nem mérvadó (SAJNOS), hogy milyen PT-76-os altípusok voltak nálunk.

Romeo!
"1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett."

Ezt a témát 3-4 havonta előveszed. Több mint 100db volt valamikor.
Valóban 1959-től fejlődött számottevően (újra) a néphadsereg szárazföldi arzenálja, és csapatpróbán PT-76-os is volt, hogy 1db vagy több, ezt már senki nem fogja neked biztosan megmondani. Tény, hogy 1960-1989 között rendszerben volt. 1992-ben a MagyarHonvéd egyik száma foglalkozott a miből mennyi van kérdéssel, és ott 7db-ról írtak, ami szerintem nem volt valós, bár lehet, hogy csak a rendszerben lévőkkel számoltak, ami raktáron állt már leírták akkor. De az is lehet, hogy a kiállított kocsikkal számoltak csak. A lényeg, hogy valóban fel kellene dolgozni, de iszonyatos munka. Ha már feldolgozásra kerül, akkor megérdemel egy könyvet, nem a Haditechnikába 2-3 oldalt.
Freddy 19336 2011. november 9. 23:02
Válasz erre
A vízsugár-hajtómű nyílásai és a hátsó kerékdobok is eléggé hasonlónak tűnnek pl. Nyilván nem 100%, a Pszh-nak nagy személyszállító fülkéje van, míg a FUG-nak mankókerekei.

Azért éredekelne, mert van itthon egy műgyanta PSZH-m (1/35), ugyanebből a sorozatból a FUG-ot viszont lehetetlen beszerezni, és a felső része szar is. Igy szkreccsből kellene megoldani, viszont ha például legalább a futómű alkatrészei (tengely, lengőkar, stb) megegyeznének, már hatalmas könnyebbség lenne.
Pilu 19335 2011. november 9. 22:08
Válasz erre
Freddy 19334 2011. november 9. 21:52
Válasz erre
Egy láma kérdés: a PSZ és a FUG ,,alsó része" (kerekek, páncélteknő az övvonalig) ugye megegyezik?
Freddy 19333 2011. november 9. 21:51
Válasz erre
Freddy 19332 2011. november 9. 21:51
Válasz erre
1/67 diecastban talán kapható, és 1/35-ben is épített már valaki:
www.warwheels.net/Model_BEREGa222s1_Mecanix.html
romeo 19331 2011. november 9. 21:39
Válasz erre
0_5ddef_7f492d8_orig
0_5ddef_7f492d8_orig
Bereg  130mm
Bereg 130mm

Az orosz BEREG 130mm önjáró partvédelmi ágyú, -jó kis makett lenne...
romeo 19330 2011. november 9. 21:38
Válasz erre
Üdv Joci232!

Tippelek: repülőgép-fedélzeti elektronikai berendezések ellenőrző járműve.
joci232 19329 2011. november 9. 20:55
Válasz erre
Ebben tud valaki segíteni? (Ural meghatározás)
romeo 19328 2011. november 9. 20:44
Válasz erre
Igen, én is láttam, az a "kétkupolás" BTR-50PU volt.
Pilu 19327 2011. november 9. 20:42
Válasz erre
Láttam egy felvételt 1968-ban hazaérkező MN oszlopról, ahol sorban jöttek a BTR-50-ek. Hogy melyik változat arra nem emlékszem, de ha alapul vesszük, hogy egy lövész ezrednél is csak egy-két darab volt, akkor elég különleges felvételnek számít. Szerintem.
romeo 19326 2011. november 9. 20:11
Válasz erre
Én személyesen örülnék, ha valaki feldolgozná a PT-76 történetét az MN-ben, és publikálná pl. a Haditechnikában...
romeo 19325 2011. november 9. 20:02
Válasz erre
1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett.
juge75 19324 2011. november 9. 20:01
Válasz erre
Kecelre is zömmel Kalocsáról kerültek dolgok, lehet ez is onnan érkezett.
romeo 19323 2011. november 9. 19:58
Válasz erre
Nálunk a PT-76B változat volt a csapatoknál, állítólag 1959-ben érkezett 1 db PT-76A is -ez volt az első PT-76 a néphadseregnél.
Jimbow 19322 2011. november 9. 19:54
Válasz erre
Sőt ahogy elnézem a BTR-50PU-kon sem volt pl. semmilyen üa. tartály...
Jimbow 19321 2011. november 9. 19:46
Válasz erre
100_2862
100_2862
100_9797
100_9797
PB282815
PB282815

Sziasztok!

Újabb kérdés... :(

Milyen PT-76-ok voltak nálunk? Hasonlítgattam a kecelit, kalocsait és egy tatait.

A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben. A kalocsain nem.

A tatain nincs, a kecelin és a kalocsain van hordó hátul.

Ráadásul ha jól tudom, alapból a lapos üzemanyag tartály volt a divat.

Örülnék ha valaki fel tudna homályosítani... Köszi!
romeo 19320 2011. november 9. 19:39
Válasz erre
1213516_92391_btr50_005
1213516_92391_btr50_005

Üdv Jimbow!

Farkas469 társunk a 7505 / 9257 hozzászólásában a BTR-50PK-ról feltett egy magyar feliratozású rajzot, - műszaki utasításból lehet(?)

Amit én tudok: 1-2 db érkezett csapatpróbára...(hangsúlyozom ez az én verzióm, és bárcsak ne lenne igazam)
romeo 19319 2011. november 9. 19:23
Válasz erre
Üdv Jimbow!
A SDC17847-es fotón prancsnoki BTR-50PU(M) látható, ez rendszerben volt a Honvédségnél.
Jimbow 19318 2011. november 9. 19:02
Válasz erre
SDC17963
SDC17963
SDC17847
SDC17847

Közben rájöttem, hogy csak elkeveredtem az ömlesztett képek között, de már szét van válogatva. Az egyik igazából sima PK. Csak tudnám, mit keres ott, itt maradt csapatpróbáról?

Azért itt vannak a képek.

ÜDv!
juge75 19317 2011. november 9. 18:38
Válasz erre
Bocs!
gaunt 19316 2011. november 9. 18:35
Válasz erre
Nem ismerem túl jól a BTR-50 változatokat, de tudnál képeket feltenni ide? Talán tudok segíteni úgy.
Jimbow 19315 2011. november 9. 18:34
Válasz erre
Köszi Pilu, a képek alapján nem lettem okosabb, oroszul meg nem tudok...

Juge, BTR-50-ről van szó, nem 60-ról.

Üdv!
joci232 19314 2011. november 9. 18:30
Válasz erre
DSC00116
DSC00116
DSC00115
DSC00115
DSC00212
DSC00212

Üdvözlet!

Ez milyen Ural?
Fontos lenne!
Pilu 19313 2011. november 9. 18:13
Válasz erre
http://army.lv/ru/btr-50/2054/3827
A folytatás
romeo 19312 2011. november 9. 18:09
Válasz erre
Üdv!

90(!) angol nyelvű fotóalbum az Orosz Nemzetvédelmi Minisztérium oldaláról:

itt: eng.mil.ru/en/multimedia/photo.htm
Pilu 19311 2011. november 9. 18:08
Válasz erre
Persze miért is működne. A zárójelet és az URL-t töröld.
Pilu 19310 2011. november 9. 18:07
Válasz erre
Itt egy oldal, talán segít elmenni a változatok között.: [http://army.lv/ru/btr-50/2054/3826/URL]
juge75 19309 2011. november 9. 17:47
Válasz erre
Na meg az R-975, légvédelmi vez. pont
juge75 19308 2011. november 9. 17:45
Válasz erre
Milyen dudor?
Van ott PU-12 és mellette R-145 is.
Jimbow 19307 2011. november 9. 17:41
Válasz erre
Sziasztok!

Most nézegettem a keceli BTR-50PU-kat (és az új Trumpi makettet :) ) és azt vettem észre, hogy két változat van ott.

Egy "igazibb" PU, ovális búvónyílásokkal, extra cuccokkal, stb. És van egy olyan, ami kb. megegyezik a PK-val, csak épp két púpja van elöl...

Akkor ez most hogy lehet...?

Köszi szépen!
juge75 19306 2011. november 9. 15:29
Válasz erre
Majdnem, ez légvédelmi technika.
Itt konkrétan gyári szám alapján tudom, hogy ez éppen melyik járgány (és mert ismerem azt, aki ott volt vele.
A többi lényegében igaz, mert alakulat szerint lehetett ütegen belül azonos számozású.
páncélos 19304 2011. november 9. 13:23
Válasz erre
Romeo!
El kell felejteni a hedrendi számokat. Az alapján nem lehet azonosítani, egy kocsit. Csak, úgy, hogy tudod mondjuk, hogy a kép a Bazalt 87-en készült, megvan a listád, hogy ott melyik alvázszám, melyik toronyszámmal szerepelt, és valaki rákérdez, hogy a Bazalt 87 gyakorlat 919-es kocsija melyik volt? A hadrendi szám kiosztásnak mindig megvolt a lényegi kombinációja. Fel lett festve egy század, mondjuk 110-119-ig, a 112 elment nagyjavításra, és a helyére beugró kocsira felkenték a 112-est. Lehet, hogy a 112-es számot 3 különböző kocsi is viselte egy alakulatnál. (a számokat csak példának szántam)
romeo 19303 2011. november 9. 12:57
Válasz erre
juge75 19302 2011. november 9. 12:53
Válasz erre
Kép 074
Kép 074
1SZ91 033 (10)
1SZ91 033 (10)
2Kép 033 (17)
2Kép 033 (17)

Ez a 401-es nem a modernizált 401-es.
A helyszín Kecskemét.
Ez a jármű is modernizáció előtti állapotú.
Győr, csapat múzeum, a másik Kecel, és azonos a te fotódon láthatóval (szintén 401-es oldalszámú).
romeo 19301 2011. november 9. 12:42
Válasz erre
SzURN
SzURN

Üdv!
Kaptam egy nem éppen jó minőségű KUB-SzURN fotót S.R. barátomtól.
Ez az eredeti (modernizáció előtti) állapot, a helyszínt nem ismerem.
farkas469 19300 2011. november 8. 10:09
Válasz erre
romeo 19299 2011. november 8. 07:38
Válasz erre
juge75 19298 2011. november 8. 06:31
Válasz erre
100%-ban Drégelypalánk, mennyiért vesztegeti ezt az eléggé sokfelé publikált fotót?
romeo 19297 2011. november 7. 21:44
Válasz erre
7395_1_big,
7395_1_big,

Magyar Néphadsereg R-170 (SCUD-A).
Ma találtam a vatera.hu oldalon.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.