<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lali | Adatlap | 19353 | 2011. november 11. 13:04 | ||
Gábor, Joci köszönöm a válaszokat! üdv, Lali Előzmény: (19351) juge75 2011. november 11. 12:27 | |||||
lacipapa | Adatlap | 19352 | 2011. november 11. 12:46 | ||
Üdvözlet! A hordókról: 1966-68-ban PT-76-on szolgáltam,Kkfházán.Ott,akkor már voltak hordós és lapos tartályos kocsik(2-2 db). Laci | |||||
juge75 | Adatlap | 19351 | 2011. november 11. 12:27 | ||
V1 korai és későbbi széria változatban. Ha Dragon Silkát veszel, az M (4M) tartalmazza a V1 dolgait is. | |||||
joci232 | Adatlap | 19350 | 2011. november 11. 12:25 | ||
V 1 azt hiszem. | |||||
Lali | Adatlap | 19349 | 2011. november 11. 10:24 | ||
Sziasztok! A Magyar Néphadseregnek melyik Shilka verziója volt a V1 vagy az M elnevezésű? Köszönöm! Lali | |||||
Pilu | Adatlap | 19348 | 2011. november 10. 17:46 | ||
Én nem zárnám ki, hogy az egy harckocsi ködgyertya. | |||||
romeo | Adatlap | 19347 | 2011. november 10. 15:38 | ||
romeo | Adatlap | 19346 | 2011. november 10. 15:32 | ||
Köszi Freddy! | |||||
romeo | Adatlap | 19345 | 2011. november 10. 15:04 | ||
Tényleg lapos van rajta, eddig valahogy nem ugrott be, pedik jópárszor megnéztem a filmet :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 19344 | 2011. november 10. 14:04 | ||
Köszönöm mindenkinek! romeo, ugyanennek a videónak a végén pont egy lapos hordós is van amúgy. Kb. az utolsó percben, messziről. Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 19343 | 2011. november 10. 13:37 | ||
Üdv Jimbow! 1968-ban például hordó volt a magyar PT-76-osokon. fotó: Hazatérés filmkocka a film megtekinthető itt: rl1968.blogspot.com/2010/03/hazateres.html | |||||
romeo | Adatlap | 19342 | 2011. november 10. 13:18 | ||
Üdv Páncélos! "Ezt a témát 3-4 havonta előveszed" Persze hogy előveszem, ha megtudok valami újat. :) A magyar harc- és gépjármű fejlesztések c. kiadványban 81 db PT-76-ról írnak, de ebben az összes PT-76 alvázról van szó (a BTR-50,KUB,ZSzU-23-4 nem tartozik ide). 1 db PT-76 (A) 66 db PT-76B 12 db LUNA (harcászati rakétarendszer) 2 db "sima" alváz járművezetők oktatására (Tapolca) Jelenleg itt tartok ... | |||||
juge75 | Adatlap | 19341 | 2011. november 10. 13:09 | ||
Igen, a spórolásról híresek vagyunk. | |||||
páncélos | Adatlap | 19340 | 2011. november 10. 12:56 | ||
Jimbow! Jó, így már értem, hogy miről beszéltél, ez nem a motor szellőzőrácsa, de utána nézek, és majd leírom, hogy miért is van így. A hordó nem divat kérdése! Hogy értsd: Veszel egy autót, xy típust, abból létezik 8 féle alváltozat, klímával, elektromos ablakemelővel, központizárral...stb. Te megveszed, a fapados változatot, elektromos ablakemelő és klíma nélkül, majd 40-év múlva az unokád megkérdezi, hogy: Papa, ezen a fotón nincs a műszerfalon klímakapcsoló, ez nem nagyon volt divat? Bejött X számú hk. Hordót meg lehet, hogy nem vették meg hozzá. Azért van a dobozban lapos, mert ez volt az 1962-es gyári modellhez, de neked 1968-as magyar változat kell, ezért kérsz valakitől a T-34-es készletből. Vagy esztergálsz, ha nincs pont olyan. Na ez valahogy, így vagyon. Nem kioktatás, csak rávezetés a lényegre. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19339 | 2011. november 10. 08:26 | ||
Szia! Köszönöm, itt egy másik kép arról, mire gondoltam. Akkor lapos hordó nem nagyon volt nálunk divatban? Üdv, Ádám | |||||
páncélos | Adatlap | 19338 | 2011. november 10. 08:21 | ||
Joci232! Nem nagyon vagyok otthon, az URAL alváltozataiban, de egyszer láttam egy filmet a Scud-os alakulatról, abban mintha hasonló felépítmény lett volna. Egy próbálkozást - szerintem - megér, a neten van oldaluk, a tapolcai rakétásoknak MN.1480 talán, kérdezd meg őket. | |||||
páncélos | Adatlap | 19337 | 2011. november 10. 08:01 | ||
Jimbow! "A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben." Talán erről kellene képet beraknod, mert a keceli PT-76-os baloldalán, nem értem mit kellene látnom a motor tér tetejéről? A hordókat meg el lehet felejteni. Azt raktak rá, ami éppen kéznél volt. Ha jobban megfigyeled a kalocsai képedet, ilyen hordókat láthattál már T-34-es kocsik farán is. Az általad tatai PT-76B, a múzeum működőképes kocsija. Azért, hogy valóban működjön, jócskán rendbe kellett pofozni, így nem mérvadó (SAJNOS), hogy milyen PT-76-os altípusok voltak nálunk. Romeo! "1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett." Ezt a témát 3-4 havonta előveszed. Több mint 100db volt valamikor. Valóban 1959-től fejlődött számottevően (újra) a néphadsereg szárazföldi arzenálja, és csapatpróbán PT-76-os is volt, hogy 1db vagy több, ezt már senki nem fogja neked biztosan megmondani. Tény, hogy 1960-1989 között rendszerben volt. 1992-ben a MagyarHonvéd egyik száma foglalkozott a miből mennyi van kérdéssel, és ott 7db-ról írtak, ami szerintem nem volt valós, bár lehet, hogy csak a rendszerben lévőkkel számoltak, ami raktáron állt már leírták akkor. De az is lehet, hogy a kiállított kocsikkal számoltak csak. A lényeg, hogy valóban fel kellene dolgozni, de iszonyatos munka. Ha már feldolgozásra kerül, akkor megérdemel egy könyvet, nem a Haditechnikába 2-3 oldalt. | |||||
Freddy | Adatlap | 19336 | 2011. november 9. 23:02 | ||
A vízsugár-hajtómű nyílásai és a hátsó kerékdobok is eléggé hasonlónak tűnnek pl. Nyilván nem 100%, a Pszh-nak nagy személyszállító fülkéje van, míg a FUG-nak mankókerekei. Azért éredekelne, mert van itthon egy műgyanta PSZH-m (1/35), ugyanebből a sorozatból a FUG-ot viszont lehetetlen beszerezni, és a felső része szar is. Igy szkreccsből kellene megoldani, viszont ha például legalább a futómű alkatrészei (tengely, lengőkar, stb) megegyeznének, már hatalmas könnyebbség lenne. | |||||
Pilu | Adatlap | 19335 | 2011. november 9. 22:08 | ||
Csak a kerekek. | |||||
Freddy | Adatlap | 19334 | 2011. november 9. 21:52 | ||
Egy láma kérdés: a PSZ és a FUG ,,alsó része" (kerekek, páncélteknő az övvonalig) ugye megegyezik? | |||||
Freddy | Adatlap | 19333 | 2011. november 9. 21:51 | ||
1/87 (H0) diecastban, persze. | |||||
Freddy | Adatlap | 19332 | 2011. november 9. 21:51 | ||
1/67 diecastban talán kapható, és 1/35-ben is épített már valaki: www.warwheels.net/Model_BEREGa222s1_Mecanix.html | |||||
romeo | Adatlap | 19331 | 2011. november 9. 21:39 | ||
romeo | Adatlap | 19330 | 2011. november 9. 21:38 | ||
Üdv Joci232! Tippelek: repülőgép-fedélzeti elektronikai berendezések ellenőrző járműve. | |||||
joci232 | Adatlap | 19329 | 2011. november 9. 20:55 | ||
Ebben tud valaki segíteni? (Ural meghatározás) | |||||
romeo | Adatlap | 19328 | 2011. november 9. 20:44 | ||
Igen, én is láttam, az a "kétkupolás" BTR-50PU volt. | |||||
Pilu | Adatlap | 19327 | 2011. november 9. 20:42 | ||
Láttam egy felvételt 1968-ban hazaérkező MN oszlopról, ahol sorban jöttek a BTR-50-ek. Hogy melyik változat arra nem emlékszem, de ha alapul vesszük, hogy egy lövész ezrednél is csak egy-két darab volt, akkor elég különleges felvételnek számít. Szerintem. | |||||
romeo | Adatlap | 19326 | 2011. november 9. 20:11 | ||
Én személyesen örülnék, ha valaki feldolgozná a PT-76 történetét az MN-ben, és publikálná pl. a Haditechnikában... | |||||
romeo | Adatlap | 19325 | 2011. november 9. 20:02 | ||
1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett. | |||||
juge75 | Adatlap | 19324 | 2011. november 9. 20:01 | ||
Kecelre is zömmel Kalocsáról kerültek dolgok, lehet ez is onnan érkezett. | |||||
romeo | Adatlap | 19323 | 2011. november 9. 19:58 | ||
Nálunk a PT-76B változat volt a csapatoknál, állítólag 1959-ben érkezett 1 db PT-76A is -ez volt az első PT-76 a néphadseregnél. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19322 | 2011. november 9. 19:54 | ||
Sőt ahogy elnézem a BTR-50PU-kon sem volt pl. semmilyen üa. tartály... | |||||
Jimbow | Adatlap | 19321 | 2011. november 9. 19:46 | ||
Sziasztok! Újabb kérdés... :( Milyen PT-76-ok voltak nálunk? Hasonlítgattam a kecelit, kalocsait és egy tatait. A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben. A kalocsain nem. A tatain nincs, a kecelin és a kalocsain van hordó hátul. Ráadásul ha jól tudom, alapból a lapos üzemanyag tartály volt a divat. Örülnék ha valaki fel tudna homályosítani... Köszi! | |||||
romeo | Adatlap | 19320 | 2011. november 9. 19:39 | ||
romeo | Adatlap | 19319 | 2011. november 9. 19:23 | ||
Üdv Jimbow! A SDC17847-es fotón prancsnoki BTR-50PU(M) látható, ez rendszerben volt a Honvédségnél. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19318 | 2011. november 9. 19:02 | ||
juge75 | Adatlap | 19317 | 2011. november 9. 18:38 | ||
Bocs! | |||||
gaunt | Adatlap | 19316 | 2011. november 9. 18:35 | ||
Nem ismerem túl jól a BTR-50 változatokat, de tudnál képeket feltenni ide? Talán tudok segíteni úgy. | |||||
Jimbow | Adatlap | 19315 | 2011. november 9. 18:34 | ||
Köszi Pilu, a képek alapján nem lettem okosabb, oroszul meg nem tudok... Juge, BTR-50-ről van szó, nem 60-ról. Üdv! | |||||
joci232 | Adatlap | 19314 | 2011. november 9. 18:30 | ||
Pilu | Adatlap | 19313 | 2011. november 9. 18:13 | ||
romeo | Adatlap | 19312 | 2011. november 9. 18:09 | ||
Üdv! 90(!) angol nyelvű fotóalbum az Orosz Nemzetvédelmi Minisztérium oldaláról: itt: eng.mil.ru/en/multimedia/photo.htm | |||||
Pilu | Adatlap | 19311 | 2011. november 9. 18:08 | ||
Persze miért is működne. A zárójelet és az URL-t töröld. | |||||
Pilu | Adatlap | 19310 | 2011. november 9. 18:07 | ||
Itt egy oldal, talán segít elmenni a változatok között.: [http://army.lv/ru/btr-50/2054/3826/URL] | |||||
juge75 | Adatlap | 19309 | 2011. november 9. 17:47 | ||
Na meg az R-975, légvédelmi vez. pont | |||||
juge75 | Adatlap | 19308 | 2011. november 9. 17:45 | ||
Jimbow | Adatlap | 19307 | 2011. november 9. 17:41 | ||
Sziasztok! Most nézegettem a keceli BTR-50PU-kat (és az új Trumpi makettet :) ) és azt vettem észre, hogy két változat van ott. Egy "igazibb" PU, ovális búvónyílásokkal, extra cuccokkal, stb. És van egy olyan, ami kb. megegyezik a PK-val, csak épp két púpja van elöl... Akkor ez most hogy lehet...? Köszi szépen! | |||||
juge75 | Adatlap | 19306 | 2011. november 9. 15:29 | ||
Majdnem, ez légvédelmi technika. Itt konkrétan gyári szám alapján tudom, hogy ez éppen melyik járgány (és mert ismerem azt, aki ott volt vele. A többi lényegében igaz, mert alakulat szerint lehetett ütegen belül azonos számozású. | |||||
páncélos | Adatlap | 19304 | 2011. november 9. 13:23 | ||
Romeo! El kell felejteni a hedrendi számokat. Az alapján nem lehet azonosítani, egy kocsit. Csak, úgy, hogy tudod mondjuk, hogy a kép a Bazalt 87-en készült, megvan a listád, hogy ott melyik alvázszám, melyik toronyszámmal szerepelt, és valaki rákérdez, hogy a Bazalt 87 gyakorlat 919-es kocsija melyik volt? A hadrendi szám kiosztásnak mindig megvolt a lényegi kombinációja. Fel lett festve egy század, mondjuk 110-119-ig, a 112 elment nagyjavításra, és a helyére beugró kocsira felkenték a 112-est. Lehet, hogy a 112-es számot 3 különböző kocsi is viselte egy alakulatnál. (a számokat csak példának szántam) | |||||
romeo | Adatlap | 19303 | 2011. november 9. 12:57 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |