<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 19386 | 2011. november 16. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||
6db. Előzmény: (19384) tsaba 2011. november 16. 19:41 | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19385 | 2011. november 16. 19:59 | ![]() | |||||||||||||||
Annyit mondhatok, hogy 1986-ban még biztosan ott voltak (ott szolgálótól tudom). Üdv! | |||||||||||||||||||
tsaba | Adatlap | 19384 | 2011. november 16. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv ! Tud valaki a Verpeléti ZSU-57 (Büszkékről) Állítólag volt 4db? | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19383 | 2011. november 16. 14:59 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Jó hír a "szárazföld" rajongóknak: A Gripen szerződés átütemezése várható (2016 helyett később járna le a lízing, alacsonyabb éves törlesztéssel), így 2012-ben már több pénz jutna a szárazföldi csapatok technikai fejlesztésére. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19382 | 2011. november 16. 10:56 | ![]() | |||||||||||||||
Szépen megcsinálták ezt az ex-tapolcai szekeret. Jó lenne idehaza is látni ilyet. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19381 | 2011. november 16. 10:13 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Ez itt a "doboz" nélküli BTR-50PU változat (ex MH, Svájc). Mellesleg, ha megóvott, karbantartott múzeumi magyar eszközt akar látni az ember, akkor sajnos külföldre kell utazni, tisztelet a kivételnek... www66.tok2.com/home2/tankguy/full/btr50pu.html | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19380 | 2011. november 16. 07:59 | ![]() | |||||||||||||||
Nyiltnap: dkphoto.livejournal.com/92185.html | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19379 | 2011. november 16. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Páncélos! Köszönöm! Az MN-MH használt PUM változatot is, tehát ez lesz a különbség a PU-hoz viszonyítva. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19378 | 2011. november 16. 07:47 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Juge75! Nagyon köszönöm! Ez egybeesik azzal, amit én hallottam: 91-ben már nem szerepeltek a harckocsidandárok légvédelmi ütegei állománytáblájában. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19377 | 2011. november 16. 07:37 | ![]() | |||||||||||||||
T-64BV: hist.in.ua/photo/ | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 19376 | 2011. november 16. 07:33 | ![]() | |||||||||||||||
Romeo! Silkáról kérdeztél: 1969-től kezdték a kezelőket képezni, 1970-71-ben (két részletben) érkeztek és álltak sikeres éleslövészetet követően rendszerbe. Az első rendszerbeállított járművek részt vettek az 1970-es díszszemlén. Különféle okokból 1986-87-89-ben ki kellett vonni néhányat, mert olyannyira megsérültek, hogy nagyjavításuk nem volt gazdaságos. Az utolsókat 1990-ben vonták ki (valószínű Nagyatád és Tata), a még mozgásképes alvázak közül (ahol a toronyból már hiányzott a műszerek zöme és a fegyverzet) néhányat harcjármű vezető képzésre használtak Kalocsán. Ezeket a légvédelmi rakétaezred megszűnésével Győrbe szállították, majd ott tárolták 1997-ig. Tárolás alatt (nem megfelelő karbantartás és folyadék feltöltés miatt) a téli fagyok tönkre tették a motorokat. Teljes kivonásuk, bontásuk Tápiószecsőn történt, átmeneti tárolásuk Marcaliban (Inkurrencia raktár). A Tank.hu is innen vette a sajátját, a többi megmaradt 3 példány Múzeumokba került: 1 példány kalandos úton Nagyoroszi-Bólyai-Zsámbék, a Bólyain levő (gépágyú nélküli) a Petőfi laktanyában tárolva, a harmadik pedig Kecelen (ez a legteljesebb példány) Tehát, 90-után nem lőhettek, mert ki lettek vonva a rendszerből, ami maradt abban pedig nem volt fegyverzet (kivéve a Keceli és Zsámbéki múzeumokba került 2 példányt). Maximum Zu-23-2-vel lőhettek (a lőszer azonos). | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19375 | 2011. november 16. 07:26 | ![]() | |||||||||||||||
btvt.narod.ru/5/btr50/btr50.htm Igen, és arra gondoltak, hogy a magyarok is szeretik a vodkát, meg az egész VSZ. Na akkor, hogy értelmes mederbe tereljük a témát, ez egy BTR-50puM. Más típusú rádió, más antenna kiszerelést igényel. A beillesztett oldalon érdemes nézelődni, vagy a google.ru oldalra beírva, hogy BTR-50PUM. U.I.:Bevallom én is "telefonos" segítséget kértem páncélos-technikai vonalról. | |||||||||||||||||||
G400CDI | Adatlap | 19374 | 2011. november 15. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||
Vagy abban vitték a vodkát az orosz tisztek a hadgyakorlatra! ;-) | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19373 | 2011. november 14. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||
Tippelni fogok: az elektronika hűtője. :) | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19372 | 2011. november 14. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||
Most látom, hogy a "doboz" magyar eszközön is volt. fotó: Sógor | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19371 | 2011. november 14. 18:16 | ![]() | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19370 | 2011. november 14. 15:02 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Egy külföldi oldalon találtam ezt a SMEL 2P27 fotót, azzal a szöveggel, hogy Hungary 1973. A jármű oldalán látszik egy MN hadijelre hasonlító csillag, de gyenge a fotó minősége. 1973-ban nem volt dísszsemle, de készülhetett pl. egy hadgyakorlat alkalmával, mivel ezek zárásaként is tartottak díszszemléket. Esetleg tud erről a fotóról Valaki valami közelebbit? Köszi! | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 19369 | 2011. november 13. 11:49 | ![]() | |||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19368 | 2011. november 12. 23:41 | ![]() | |||||||||||||||
Nálam festére vár a magyar ISz, az 1/72-es Li-2-eshez adott matricákat fogom rátenni (a Li-2-eshez a kézőbbi, Kádár-kori felségjeleket használom) | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19367 | 2011. november 12. 23:00 | ![]() | |||||||||||||||
Annál is inkább,mivel a H.A.D.-nál beszerezhető a kör alakú. Az 1:48-as méret pont jó.Én most tettem egy T-34-esre. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19366 | 2011. november 12. 22:50 | ![]() | |||||||||||||||
Akkor talán meg lehet építeni az ISz-2 1944-es változatát MN hadijellel is ... :) | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19365 | 2011. november 12. 22:32 | ![]() | |||||||||||||||
PanczelMatyas | Adatlap | 19364 | 2011. november 12. 22:20 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Romeo! NAGYON ÉRDEKES KÉPRE BUKKANTÁL! Gratulálok! Igen, ez az IS-2 1944-es változata és MAGYAR. Ritkaság e bizonyíték! Én is úgy tudtam, mind korai (1943-as) típus, bár a visszaadásról készült jegyzőkönyvet eddig nem sikerült elolvasnom :( De ezek szerint volt! Köszi. TANKOK! matyi | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19363 | 2011. november 12. 20:56 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! A segítségeteket kérném! Találtam egy MN fotót ISz-2-ről (1953-56), nagyon úgy néz ki, hogy ez a harckocsi a későbbi sorozatból (1944) való a vezető előtti homlokpáncél formája szerint. Ha leegyszerűsítem: az ISz-2-ből 2 alapváltozat volt, az első homlokpáncélja meg volt törve a másodiké nem. Teszek fel MN fotót az első változatról is, hogy össze tudjuk hasonlítani. Használtuk mindkét változatot? Én eddig csak a régebbiről tudtam... Az új fotó forrása: www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/oktober_23_panceloskent_a_forradalomban/2246194/ | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19362 | 2011. november 12. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi! Jó oldal, csak a fotók mérete "miniatűr"... | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 19361 | 2011. november 12. 16:57 | ![]() | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19360 | 2011. november 12. 16:35 | ![]() | |||||||||||||||
Kösz! Akkor más megközelítésből: 1991-ben még volt Silka lövészet Drégelypalánkon? | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 19359 | 2011. november 12. 16:32 | ![]() | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19358 | 2011. november 12. 16:21 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Juge75! Szeretném megkérdezni, hogy 1991. augusztusában volt-e még ZSzU-23-4 az MH valamelyik harckocsidandáránál, MH 25.Tata, MH 8.Tapolca, MH 35. Verpelét-Kalocsa(átdiszlokálás)? Köszönöm! | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19357 | 2011. november 11. 15:56 | ![]() | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19356 | 2011. november 11. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||
Szervusz! Ez (békebeli)század volt.A felderítő zászlóalj egyik százada.2db kiképző(kerek üza.hordós)és 2db "M" zárolt,lapos üza.hordós. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19355 | 2011. november 11. 14:33 | ![]() | |||||||||||||||
Lali | Adatlap | 19354 | 2011. november 11. 13:08 | ![]() | |||||||||||||||
Most nem rendelek amúgy Shilka-t csak érdeklődöm. Vár rám egy URAL és egy T-72 befejezése illetve remélem hamarosan érkezik egy Dragon BMP-1 és egy SA-9... Majd jelentkezem ha elkészültek... :D | |||||||||||||||||||
Lali | Adatlap | 19353 | 2011. november 11. 13:04 | ![]() | |||||||||||||||
Gábor, Joci köszönöm a válaszokat! üdv, Lali | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19352 | 2011. november 11. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||
Üdvözlet! A hordókról: 1966-68-ban PT-76-on szolgáltam,Kkfházán.Ott,akkor már voltak hordós és lapos tartályos kocsik(2-2 db). Laci | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 19351 | 2011. november 11. 12:27 | ![]() | |||||||||||||||
V1 korai és későbbi széria változatban. Ha Dragon Silkát veszel, az M (4M) tartalmazza a V1 dolgait is. | |||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 19350 | 2011. november 11. 12:25 | ![]() | |||||||||||||||
V 1 azt hiszem. | |||||||||||||||||||
Lali | Adatlap | 19349 | 2011. november 11. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! A Magyar Néphadseregnek melyik Shilka verziója volt a V1 vagy az M elnevezésű? Köszönöm! Lali | |||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 19348 | 2011. november 10. 17:46 | ![]() | |||||||||||||||
Én nem zárnám ki, hogy az egy harckocsi ködgyertya. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19347 | 2011. november 10. 15:38 | ![]() | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19346 | 2011. november 10. 15:32 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi Freddy! | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19345 | 2011. november 10. 15:04 | ![]() | |||||||||||||||
Tényleg lapos van rajta, eddig valahogy nem ugrott be, pedik jópárszor megnéztem a filmet :) | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 19344 | 2011. november 10. 14:04 | ![]() | |||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek! romeo, ugyanennek a videónak a végén pont egy lapos hordós is van amúgy. Kb. az utolsó percben, messziről. Üdv! | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19343 | 2011. november 10. 13:37 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Jimbow! 1968-ban például hordó volt a magyar PT-76-osokon. fotó: Hazatérés filmkocka a film megtekinthető itt: rl1968.blogspot.com/2010/03/hazateres.html | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19342 | 2011. november 10. 13:18 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Páncélos! "Ezt a témát 3-4 havonta előveszed" Persze hogy előveszem, ha megtudok valami újat. :) A magyar harc- és gépjármű fejlesztések c. kiadványban 81 db PT-76-ról írnak, de ebben az összes PT-76 alvázról van szó (a BTR-50,KUB,ZSzU-23-4 nem tartozik ide). 1 db PT-76 (A) 66 db PT-76B 12 db LUNA (harcászati rakétarendszer) 2 db "sima" alváz járművezetők oktatására (Tapolca) Jelenleg itt tartok ... | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 19341 | 2011. november 10. 13:09 | ![]() | |||||||||||||||
Igen, a spórolásról híresek vagyunk. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19340 | 2011. november 10. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||
Jimbow! Jó, így már értem, hogy miről beszéltél, ez nem a motor szellőzőrácsa, de utána nézek, és majd leírom, hogy miért is van így. A hordó nem divat kérdése! Hogy értsd: Veszel egy autót, xy típust, abból létezik 8 féle alváltozat, klímával, elektromos ablakemelővel, központizárral...stb. Te megveszed, a fapados változatot, elektromos ablakemelő és klíma nélkül, majd 40-év múlva az unokád megkérdezi, hogy: Papa, ezen a fotón nincs a műszerfalon klímakapcsoló, ez nem nagyon volt divat? Bejött X számú hk. Hordót meg lehet, hogy nem vették meg hozzá. Azért van a dobozban lapos, mert ez volt az 1962-es gyári modellhez, de neked 1968-as magyar változat kell, ezért kérsz valakitől a T-34-es készletből. Vagy esztergálsz, ha nincs pont olyan. Na ez valahogy, így vagyon. Nem kioktatás, csak rávezetés a lényegre. | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 19339 | 2011. november 10. 08:26 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Köszönöm, itt egy másik kép arról, mire gondoltam. Akkor lapos hordó nem nagyon volt nálunk divatban? Üdv, Ádám | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19338 | 2011. november 10. 08:21 | ![]() | |||||||||||||||
Joci232! Nem nagyon vagyok otthon, az URAL alváltozataiban, de egyszer láttam egy filmet a Scud-os alakulatról, abban mintha hasonló felépítmény lett volna. Egy próbálkozást - szerintem - megér, a neten van oldaluk, a tapolcai rakétásoknak MN.1480 talán, kérdezd meg őket. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19337 | 2011. november 10. 08:01 | ![]() | |||||||||||||||
Jimbow! "A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben." Talán erről kellene képet beraknod, mert a keceli PT-76-os baloldalán, nem értem mit kellene látnom a motor tér tetejéről? A hordókat meg el lehet felejteni. Azt raktak rá, ami éppen kéznél volt. Ha jobban megfigyeled a kalocsai képedet, ilyen hordókat láthattál már T-34-es kocsik farán is. Az általad tatai PT-76B, a múzeum működőképes kocsija. Azért, hogy valóban működjön, jócskán rendbe kellett pofozni, így nem mérvadó (SAJNOS), hogy milyen PT-76-os altípusok voltak nálunk. Romeo! "1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett." Ezt a témát 3-4 havonta előveszed. Több mint 100db volt valamikor. Valóban 1959-től fejlődött számottevően (újra) a néphadsereg szárazföldi arzenálja, és csapatpróbán PT-76-os is volt, hogy 1db vagy több, ezt már senki nem fogja neked biztosan megmondani. Tény, hogy 1960-1989 között rendszerben volt. 1992-ben a MagyarHonvéd egyik száma foglalkozott a miből mennyi van kérdéssel, és ott 7db-ról írtak, ami szerintem nem volt valós, bár lehet, hogy csak a rendszerben lévőkkel számoltak, ami raktáron állt már leírták akkor. De az is lehet, hogy a kiállított kocsikkal számoltak csak. A lényeg, hogy valóban fel kellene dolgozni, de iszonyatos munka. Ha már feldolgozásra kerül, akkor megérdemel egy könyvet, nem a Haditechnikába 2-3 oldalt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |