/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
balaton 19454 2011. november 19. 15:27
Válasz erre
A már elkészült képekre csak nem nő rá... :-)
joci232 19453 2011. november 19. 13:07
Válasz erre
PT 76-ba való 76 mm-es munícióról van valakinek képe?
joci232 19452 2011. november 19. 12:49
Válasz erre
Én se értem minek oda az a tetves bokor...
megnő aztán a kecelen készült képek újra használhatatlanok lesznek...
balaton 19451 2011. november 19. 12:44
Válasz erre
Inkább festékre költenék. Szétrohad a technika. vagy a bokrokkal akarják eltakarni a rozsdás részeket?
romeo 19450 2011. november 19. 10:11
Válasz erre
Kecel2011 (9)
Kecel2011 (9)

Üdv!
Ismét bokrokat telepítettek Kecelen, ezért ha valaki jó fotókat akar készíteni, legkésőbb jövő nyárig menjen.
Freddy 19449 2011. november 18. 23:16
Válasz erre
Köszönöm! A matrica már megvan, a makettre még gyűjtök:)
törzsbusz 19448 2011. november 18. 23:06
Válasz erre
Én is megjelölgetem a fotókat! :-)
törzsbusz 19447 2011. november 18. 23:04
Válasz erre
juge75 19446 2011. november 18. 21:56
Válasz erre
Freddy!

Fotóról dolgozz!

693 és 695 Kalocsai jármű volt (Biztosan létezett 694 is), matrica már létezik ezek elkészítéséhez (makett is, de eléggé húzós áron).
Amiket feltettem, és ami képen van 57-02 és 57-12 jól olvasható a fejvédőkön (Kalocsaiak)!
Nagy gond nem lehet, de elvileg a 12 volt a 693.
A képen zöld 65M gyakorlót viselnek, bőr kesztyűt (sorkatonán zöld kötött kesztyű van), fekete fejvédővel, és valamiféle gumicsizma szerűséggel (A tiszt helyetteseken biztosan páncélos mikádó látható, jobb szélen pedig a sorkatonai 3/4-es mikádó és zöld kesztyű, a fejvédő is sokféle, téli-nyári is van, fehér béléssel és nélküle).
De 90%-ban surranó volt mindenkin.
Kamovos 19445 2011. november 18. 21:42
Válasz erre
Szia Freddy!

Szerintem keves lennének, akik eljátszanák Hamlet bagjának szerepét! :D

Üdv: kamovos
Freddy 19443 2011. november 18. 21:40
Válasz erre
Hét, akkor megvárom, míg az okosok írnak ebből valami könyvet:D
Abból a szempontból volt fontos, hogy ha készítek egy figurát mondjuk 57-12 számú fejvédővel, senki nem fog huhogni, ha éppen a (mittudomén) 893-as járműbe teszem.
Murmuc 19442 2011. november 18. 18:54
Válasz erre
Ennyit az inkognitóról! :)
Egyébként a 9M31M rakétában oly annyira nem volt önmegsemmisítő, hogy az indítás után pár másodperccel élesítette a BVM a harci részt, majd az égésidő végén, az aktív szakasz után visszaélesítette azt. Így a célt tévesztett rakéta még a csapódó gyújtó hatására sem robbant mikor a földre zuhant.
juge75 19441 2011. november 18. 17:54
Válasz erre
Amúgy meg túró a füledbe, Imre!
Lebuktál!:-)
juge75 19440 2011. november 18. 17:50
Válasz erre
Igen, azzal a megkötéssel, hogy szerepeljen a szerző-tulaj neve.
Ő pedig Kelemen Imre.
Talán akkor ismerősen csengenek az alábbi nevek is: Juhász László, Bárány János, Tajti János, Konchidai Károly, Herczeg Attila...
Őket nagyon jól ismerem, ismertem.
Az én nevem pedig Juhász Gábor, és 1975-1989-ig Nagyorosziban éltem, közöttük.
Murmuc 19439 2011. november 18. 17:41
Válasz erre
Most lebuktam!
Van engedély ezeknek a képeknek a publikálására? :)
Karcagon készült az éleslövészet előtt.
De nagyon érdekes az összefüggés, ugyan is a 0973-as volt a harcjárművem! Mint a drégelypalánki képen!
Ezt követni? Lehet hogy az Ővé meg nálam volt! :)
juge75 19438 2011. november 18. 17:12
Válasz erre
Brömi leponyvázott toronnyal. Kelemen,Petz,Szabó, H 09-74, 1984 Pécs, Petőfi Sándor gépesített lövészezred, Fotó Kelemen Imre
Brömi leponyvázott toronnyal. Kelemen,Petz,Szabó, H 09-74, 1984 Pécs, Petőfi Sándor gépesített lövészezred, Fotó Kelemen Imre
4
4
201007311831
201007311831
69hke2
69hke2

Eredetileg így működtek.
Feltételezem, BRDM-2 alapú jármű tartozéka lehetett egykoron (talán Sztrela-1).
A második képen, a bal oldali úri emberen nézd csak mi van, 09-27.
Fotó: Kelemen Imre, jármű: H 09-74.

Drégelypalánkon, gyakorlaton, H 09-73.

Nagyatádi Silka, 23-12 (ez a legfotogénebb).
Murmuc 19437 2011. november 18. 16:37
Válasz erre
Üdv!
A fejvédő számok hovatartozását némi fenntartással kell kezelni.
Az én fejvédőm a 0927-es volt de ilyen harcjárművünk nem volt!
Hogy melyik alakulattól került hozzánk, és milyen úton?
Karcagon anno megtörtén ez, az. (Macskajaj) :)
juge75 19436 2011. november 18. 14:48
Válasz erre
Lehet, hogy van használható fotó vagy feljegyzés valahol...
juge75 19435 2011. november 18. 14:45
Válasz erre
1960-70 között pedig szinte lehetetlen bármit biztosan kideríteni.
A hadrendi számot nem festették rájuk, alakulat jelzést és toronyszámot is csak nagyobb gyakorlaton, M-zárolt Verpeléti, gyakorlatra elővett járműveken is csak felségjel került.
Az 1968-as eseményen részt vett Büszkékről (eddig) csak távoli fekete-fehér kép került elő, amin a csíkok jól láthatóak (toronyszám sajnos nem), alakulatjel Rétsági (Tatai) kell legyen (onnan mentek ki).
juge75 19434 2011. november 18. 14:39
Válasz erre
Tudod, rengeteget változtak, éppen mikor mit találtak ki "odafönt".
Freddy 19433 2011. november 18. 14:01
Válasz erre
Köszönöm!
Akkor a jármű oldalszámához szabad szemmel látható köze nem volt? (Legfeljebb a korabeli nyilvántartásból lehetne kikeresni, melyik hadrendi szám melyik oldalszámhoz tartozott?)
juge75 19432 2011. november 18. 13:09
Válasz erre
Fejvédő.
A 4 jegyű hadrendi szám.
57-ez a büszke első két száma, utána a jármű száma.
57-01,...stb.
Sa-4/ 2K11 Krug: 72-XX
Sa-6/ 2K12 Kub: 71-XX
ZSU-23-4V1: 23-XX
Freddy 19431 2011. november 18. 13:02
Válasz erre
A sapkákon látható számok mit jelöltek? Volt valami közük pl az oldalszámokhoz, vagy valami teljesen mást?
juge75 19430 2011. november 18. 12:39
Válasz erre
Én élőben láttam párszor.
Ismerem. (Ismertem)
romeo 19429 2011. november 18. 12:07
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nem tudom, láttad-e már, de ebben az albumban nagyon sok jó légvédelmis fotó is van (volt Bolyai hadipark):
foto.belse.hu/071009/
juge75 19428 2011. november 18. 11:34
Válasz erre
Csak és kizárólag csapat légvédelem témakörében.
juge75 19427 2011. november 18. 11:33
Válasz erre
romeo 19426 2011. november 18. 10:39
Válasz erre
Juge75!

Elgondolkodhatnál egy magyar légvédelmet összefoglaló könyv kiadásán, akár elektronikus formában is. Szerintem lenne érdeklődés. Kár lenne a "fiók alján" hagyni azt a sok jó fotót!
romeo 19425 2011. november 18. 10:34
Válasz erre
"azért írtam, mert sz@rul esett"

Elnézést kérek! Nem sértegetni akartam.
juge75 19424 2011. november 18. 10:06
Válasz erre
Nem sértődöm meg, azért írtam, mert sz@rul esett.
Remélem, egyszer te is át fogod érezni azt a sok macerát, amivel a kutatás során találkozol.
A vízjel ilyen és pont.
romeo 19423 2011. november 18. 08:45
Válasz erre
Nem kell megsértődni! Én örülök minden fotónak, ami az MN korát idézi!
Üdv!
juge75 19422 2011. november 18. 08:35
Válasz erre
Járj utána, kutass utána, telefonálgass az infók miatt éveken át te magad, ha nem tetszik.
romeo 19421 2011. november 18. 08:31
Válasz erre
Üdv Juge75!

Talán jobb lenne átlátszó vízjellel jelölni a fotókat, ez így nagyon durva :)
páncélos 19420 2011. november 18. 08:23
Válasz erre
Romeo!

K-61 ott volt, ahol műszaki alakulat volt, persze nem mindenhol, de elképzelhető, hogy a legnagyobb alakulat Ercsi, szerintem volt. Majd Szentes, Csongrád, és a kik. Orosháza.
De voltak valamikor műszakiak Szentendrén és Szegeden is, de erről veteránokat kellene megkérdezni.
páncélos 19419 2011. november 18. 08:16
Válasz erre
Csaba_75!

Nem tudom, hogy 1971-ben milyen jogsi volt a rendszeresített, de elképzelhetőnek tarom, hogy be volt írva, a közepes harckocsi és rohamlöveg, mert ez volt a formai nyomtatás. Mint ahogyan manapság a lánctalpas harcjármű. Aztán érts alatta mindent, vagy inkább csak azt az egy típust, amire kiadják.
Egyébként rohamlöveg nem volt. Az ISzU-122Sz kivonását követően a 70-es évek végéig várni kellett, mire megjelent az önjáró tüzérség nálunk (2Sz1).
juge75 19418 2011. november 18. 04:08
Válasz erre
watermarked-beolvasás0002
watermarked-beolvasás0002
watermarked-beolvasás0003
watermarked-beolvasás0003
watermarked-beolvasás0004
watermarked-beolvasás0004
watermarked-beolvasás0005
watermarked-beolvasás0005
watermarked-beolvasás0006
watermarked-beolvasás0006
watermarked-beolvasás0007
watermarked-beolvasás0007
watermarked-beolvasás0008
watermarked-beolvasás0008

Amikor még aktívak voltak...
Kalocsai ZSU-57-2.
Szabadi István képei.
juge75 19417 2011. november 18. 03:49
Válasz erre
punyam97 19416 2011. november 17. 20:46
Válasz erre
legközelebb vasárnap találkozom vele! majd akkor megkérdem tőle
romeo 19415 2011. november 17. 20:43
Válasz erre
Igen. Jó lenne tudni, hogy hol, és meddig volt hasznélatban a K-61, eltérő adataim vannak.
Kösz!
punyam97 19414 2011. november 17. 20:23
Válasz erre
majd rákérdezek! mert érdekel a dolog?
romeo 19413 2011. november 17. 20:21
Válasz erre
K-61-et mikor, és melyik alakulatnál?
Köszi!
punyam97 19412 2011. november 17. 20:15
Válasz erre
Papám Pts-M et vezetett meg K-61et
romeo 19411 2011. november 17. 20:07
Válasz erre
Volt egy fotókiállítás az abasári ezredről, ott biztos jó fotók lehettek:
abasarturizmus.mindenkilapja.hu/gallery/19973083/renderimage/22484825/
romeo 19410 2011. november 17. 19:44
Válasz erre
44.harckocsiezred
44.harckocsiezred

Akkor majd keresünk valamit.
csaba_75 19409 2011. november 17. 19:42
Válasz erre
Sajnos nincs!Ő már nem él,és akkor még nem érdekelt a dolog.
romeo 19408 2011. november 17. 19:41
Válasz erre
Üdv Csaba75!
Édesapádnak vannak harckocsi fotói abból az időből?
romeo 19407 2011. november 17. 19:38
Válasz erre
Abban az időben az MN már nem rendelkezett rohamlövegekkel, 1957-60 közt az összes ISzU-122S és SzU-76M vissza lett adva az oroszoknak.
csaba_75 19406 2011. november 17. 19:31
Válasz erre
Minden érdekel Verpelétről és Abasárról a 70-es évekből.
csaba_75 19405 2011. november 17. 19:28
Válasz erre
Üdv.Apám 1971-73 volt Verpeléten és Abasáron harckocsivezető.Az áll a vezetői engedélyében hogy közepes harckocsivezető és rohamlöveg kezelő!Milyen rohamlöveg tipusok voltak akkor rendszerben?Harckocsi az T-34 és T-54 es volt.Ezt még ő mondta!
Kamovos 19404 2011. november 17. 19:04
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.