<<< Vissza | Tovább >>> |
f2d | Adatlap | 199573 | 2007. szeptember 4. 18:45 | ![]() | |
xcraft | Adatlap | 199572 | 2007. szeptember 4. 18:24 | ![]() | |
A Rotodyne- en is ezeket a durung szegecseket alkalmazták, kb mint a Lánchídon. :) Ha ügyes leszek, a 100. évfordulóra összerakom. :) | |||||
f2d | Adatlap | 199571 | 2007. szeptember 4. 18:20 | ![]() | |
Megtaláltam a kiaddás dátumát: 1959, ekkor adták ki a Rotodyne-t is -láttam a gyűjeményedben- jővőre 50-éves évforduló. | |||||
f2d | Adatlap | 199570 | 2007. szeptember 4. 13:54 | ![]() | |
Jaj én meg már teljesen azthittem, úgy elrondíttam, hogy felismerhetetlen.:-) | |||||
Robidoki | Adatlap | 199569 | 2007. szeptember 4. 13:53 | ![]() | |
Xcraft! Holnap esetleg felvigyem pestre a "háromszögvonalzód"?Vagy maradunk a tüskés turnénál? | |||||
xcraft | Adatlap | 199568 | 2007. szeptember 4. 13:50 | ![]() | |
Hello! Igen, nem is a Belvedert neveztem vadhajtásnak, hanem a B-2-es re reagáltam. A helikopteredért csak csendben irígykedtem. :) | |||||
f2d | Adatlap | 199567 | 2007. szeptember 4. 13:36 | ![]() | |
Úgytudom, hogy a 192-es számú Belvedert az 50-es években fejleszették, és az 50-es évek végén repültek is vele. A későbbi HC1-et a 60-as évektől rendszeresítették, ami sokban eltér a kisérleti példánytól. Azon kevés kép alpján ami felleéhető az interneten a makett hasonlít a prototípúsra. | |||||
xcraft | Adatlap | 199566 | 2007. szeptember 4. 13:31 | ![]() | |
Szia! Ezek a vadhajtások általában a művészi ábrázolások nyomán születnek, mikor az eredetiről még semmit nem tudni. Az italeri szerintem csúcstartó az ilyen kiadásokban, F-19, Mig-37, SR-75. Számomra makettként semmit nem érnek, ennyi erővel műanyag kanalat is gyűjthetnék. :) Mindenesetre érdekes, mert jellegében nem teljesen idegen a megvalósult eredetitől. | |||||
f2d | Adatlap | 199565 | 2007. szeptember 4. 13:30 | ![]() | |
Sanjurjo | Adatlap | 199564 | 2007. szeptember 4. 13:24 | ![]() | |
hofi | Adatlap | 199563 | 2007. május 26. 08:01 | ![]() | |
A Trumpeter idénre ígéri a Be-6-ost 1:72-ben! | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 199562 | 2007. május 14. 20:36 | ![]() | |
Sziasztok! Szia salou! Mint a szövegben is írtam, mákom volt. Egy mezei pesti makettbolt bizományosi polcán leltem fel. Nem is volt drága 3500 ft (érdemes megnézni, milyen licitek mentek érte az e-bay-en, sőt most egyet se látok fenn). A minősége, amúgy nem nagy durranás a régi NDK VEB maketteknél szerintem egy fokkal jobb, de mindenkép "das ist ein unicum:)" | |||||
Kalóz | Adatlap | 199561 | 2007. május 14. 20:19 | ![]() | |
Robidoki! Mivel Leningrádban szereztem mérnöki diplomát, nem nagy kunszt az orosztudás :) Kalóz | |||||
salou | Adatlap | 199560 | 2007. május 14. 18:41 | ![]() | |
Hát ezt meg hol a "bánatban" szerezted? | |||||
gábor76 | Adatlap | 199559 | 2007. május 14. 18:10 | ![]() | |
Ezek közül 4 nekem is megvan.kedveltem a Matchbox makettekek,mert könnyüek voltak és hasonlitottak az eredetire. | |||||
xcraft | Adatlap | 199558 | 2007. május 14. 18:05 | ![]() | |
Látom megoldottad. Megkésett mail ment. Jó látni, hogy mindenki volt kezdő. :)) | |||||
Zebi | Adatlap | 199557 | 2007. május 14. 17:53 | ![]() | |
Az a cukormentes futómű nagyon ott van :-) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 199556 | 2007. május 14. 17:48 | ![]() | |
Halihó! Nos, mivel nemrég vettem egy ördögi masinát, most állandóan fotózok. (he-he) Szakmunkás iskolám időszaka volt, 89-92 Székesfehérvár. A "sétáló-utcában", a játékországban lehetett kapni Matchbox maketteket. Azok a kedves eladó nénik...! Állandóan azt figyelték nem lopok-e valamit. Üdv | |||||
Robidoki | Adatlap | 199555 | 2007. március 18. 23:44 | ![]() | |
Jól kened az Oroszt!Jó hallani hogy nem vagyok egyedül,ezzel a mára megfakult nyelvterülettel.A mindennapi munkám során szinte mindíg előfordul egy kis fordítás.Lehet hogy az Orosz Maffiának kellenedolgoznom,többet keresnék mint a légierőben. | |||||
sanjurjo | Adatlap | 199554 | 2007. március 18. 17:11 | ![]() | |
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 199553 | 2007. március 18. 17:09 | ![]() | |
Mostanában rám mosolygott a szerencse, mert sorra szerzem be azokat a repülőket, amik gyerekkori vágyaim voltak. Lehet a „makettező jó tündér”, a sors jóisten, vagy kitudja ki leste meg a titkos vágyaimat, de az 1/144 Galaxy után, most újabb különlegeség landolt nálam. Gondoltam inkább ebbe topikba teszem fel, és nem zavarok be a „Mi van a dobozba” vadonaúj high tech makettjeibe, bár tény és való ez a több mint húsz éves makett már inkább történelem, és ezt több dolog is bizonyítja, de erről majd később. Szóval miről is van szó, 1/144-es Boeing Super Guppy SGT 201-es makettjéről, az eredeti sem egy túl propagált valami volt, de én ugyanúgy, mint a korábban már bemutatott Galaxynál is megemlítettem, azt se tudtam, hogy kiadták makettben. Az eredeti a Boieng 377-es, és KC 97-es repülőkből átépített szállítógépnek készült, főleg a holdra szállás alapját képező Saturn V rakétafokozatainak szállításához. A hatvanas években több szakirodalom szerint ez volt a világ legnagyobb szállítógépe, bár ezt még én „jelentéktelen laikus” is megkérdőjelezem és cáfolom, gondoljunk csak a már 1969-ben első repülését végrehajtó C 5-ös Galaxyra, a C 124 Globemaster II-esre, vagy a másik oldal Anteusz An 22-esére. Bár lehet, hogy nem a külső méretekre, hanem a raktér belső térfogatára gondoltak, melyben az utód, Airbus Beluga is a legnagyobb. Ezzel már részben el is árultam, hogy nekünk Európaiaknak annyi kapcsolatunk van ezzel a repülővel, hogy az Airbus Beluga megjelenéséig ennek a gépnek négy példányával szállítottak a légibusz EU különböző területein elkészített alkatrészeit Toulosba az összeszerelő üzembe. A makett ugyanannak a számomra ismeretlen japán Otaki cégnek a terméke, mint a nemrég beszerzett Galaxy-m, de a Revell ezt is átvette a nyolcvanas években, és a saját termékeként forgalmazta. Az én példányom is így juthatott Magyarországra talán egy nyolcvanas évekbeli bécsi bevásárló portya során erre bizonyíték a magyar árcímke alól elő kerülő 345 Schilling-es? régi címke és ez már tényleg történelem. Hatalmas szerencsém volt, míg a Galaxy-hoz hosszas egyeztetés után internetes rendelés útján jutottam hozzá, addig a Guppy csak úgy magában „vigyorgott” rám egy pesti makettbolt bizományos polcáról kevesebb, mint ötezer forintért. A készlet összesen alig ötven alkatrészből áll belső teret ebben se keressünk, pedig érdekes lenne egy nyitott orrú gépet elkészíteni, amint az 1/144-es Airbus szárnyakkal „pakolják”. Ez is, mint Galaxy vésett panelvonalas külseje alapján nekem megfelel, Airbus matricákat adtak hozzá. Régebbi példányok érdekesebb festéssel is készültek, bár azok némileg különböztek az én példányomtól, ezt a verziót, még NASA festésével lehetne elkészíteni (nemzetközi űrállomás alkatrészeit szállítják vele) ez is egy az Airbus által üzemeltett gép volt amit, az amik visszavásároltak. Na ennyi jöjjenek a képek… | |||||
tégé | Adatlap | 199552 | 2005. december 18. 19:32 | ![]() | |
Kalóz! Köszönöm, hát azért egy öltözőtől többre számítottam!:( A rövidítésben igazad lehet, mert a TECS nagyobb betűkkel van írva. Mindegy nekem így is érték, van rajta egy piros ceruzával szépen megrajzolt Szuhoj embléma! tégé | |||||
Kalóz | Adatlap | 199551 | 2005. december 18. 17:45 | ![]() | |
Az Akadémia átírási szabályaival fő testrészem is tele van! Főleg, amit az orosszal művelnek időnként, de az újabb kínai sem kutya! Aki beszél egy nyelvet (jól-rosszul), annak biztos bántja a szemét, amit magyarban művelünk szerencsétlennel. Főleg, amikor az adott nyelv használói is eltérően ejtik bizonyos esetekben. Az átmeneti hangokról meg ne is beszéljünk. Mi a fenének nem volt jó a betű szerinti átírás? Az biztosan pontos, legfeljebb 1-2 betűvel lehet gond (pl: jeri, amit ü-nek írtak, de nem az!) Az egyik gyöngyszem az Orel - Arjol átírás! A Charkow - Harkov, Zhukoff-Zsukov és hasonló átírások (magyarban) az én vérnyomásomat is emelgetik ... | |||||
Kalóz | Adatlap | 199550 | 2005. december 18. 17:37 | ![]() | |
tégé! A "razgyeválka" öltözöt jelent. A "tecs" (lágyjellel a végén, ami itt hiányzik) folyást, szivárgást, áramlást jelent. A tecs alak elvileg többesszám birtokos eset, de ebben az összetételben nemigazán tudom értelmezni, viszont lehet valaminek a tövidítése is (az oroszok szinte mindent rövidítettek, ami persze idegennek követhetetlen volt.) Pl: Tehnyicseszko- ... csasztyej - azaz technikai egységek (öltözője). A Jak-28 hajtómű-burkolat felirata: Vigyázat - Levegőbeömlő nyílás! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 199549 | 2005. december 18. 12:44 | ![]() | |
Ok, de semmiképp sem ribjáti! Egyébként az Akadémia helyesírási szótára úgy rendelkezik, hogy a nem latin betüvel írt szövegeket kiejtés szerint kell írni. Pedig ha helyesen ejtik az orosz hangsúly hosszít.:) Istemen, szegény Hajzer Lajos! Ő tanította az orosz fonetikát a fősulin. Ami nagy gond, hogy rengeteg helyen lustaságból, vagy divatból(?) átveszik az abszolut tökéletlen angol átírást. Így lesz Charkow a jól kimondható Harkov-bólZhukoff a Zsukovból stb... Miggyuri | |||||
Tibcsi | Adatlap | 199548 | 2005. december 18. 11:39 | ![]() | |
Az opaszno kb. azt jelenti "Vigyázz, veszély". Ezt is csak onnan tudom, hogy ez van felfestve az orosz helikopterek faroklégcsavarja mellé. :) | |||||
tégé | Adatlap | 199547 | 2005. december 18. 10:14 | ![]() | |
Kalóz! Lefordítanád ezeket nekem? Az elsőt a debreceni kat. reptér egyik nagycsarnokának belső ajtajáról szedtem le anno. "razgyevalka tecs" Ez pedig a Jak-28 hajtómű burkolatán van. "vozduho opaszno zabornyik" tégé | |||||
Kalóz | Adatlap | 199546 | 2005. december 18. 09:45 | ![]() | |
élegyünk = legyünk A kódok pedig cirill betűket rejtenek. (Mekett! gond van a betűkészletekkel!!! Már másnál sem jött be minden! :lol) | |||||
Kalóz | Adatlap | 199545 | 2005. december 18. 09:43 | ![]() | |
Namármost hogy pontosak élegyünk: Дорогие Ребята! Betű szerint: Dorogije Rebjáta - vagy kiejtés szerint: Daragije Ribjata | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 199544 | 2005. december 18. 08:05 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 199543 | 2005. december 18. 07:56 | ![]() | |
Tibcsi(R)! Az a daragije inkább ribjáta, nem? Hajrá Fodi! | |||||
Bombraider | Adatlap | 199542 | 2005. december 17. 19:18 | ![]() | |
Fodi | Adatlap | 199541 | 2005. december 17. 18:20 | ![]() | |
| |||||
Kalóz | Adatlap | 199540 | 2005. február 14. 11:07 | ![]() | |
Nekem az alábbiak vannak meg: Mil Mi-2 М.з. Юнний Техник Mil Mi-8 М.з. Кругозор Az М.з. moszkvai üzemet jelent. | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 199539 | 2005. február 14. 10:28 | ![]() | |
Sziasztok, Nemrég vettem Gsolo-tól két őskővületet: Mikro72 Jak-1M és egy Krugozor Mi-2. Mindkét makett nekem is megvolt gyerekkoromban. A Jak-ra emlékeztem, hogy milyen, de a Mi-2-es valahogy szebb volt az emlékeimben... :) A Mi-2-es egyébként eredeti "Szbornaja mogyel", méretaránya 1:50. Kinyitottam az összeállítási rajzát és rögtön 1976-ban éreztem magam; mindjárt az első mondat megérintett: "Daragíje ribjáti!" Érzitek az ősi idők lehelletét? :) Mivel magyar katonainak tervezem megépíteni, előkaptam egy rajzot. Meglepő módon a legkomolyabb hibája az elöl lévő alsó ablakok túlságosan kis mérete. Ezt kiigazítani nem nagy meló, de beüvegezni annál inkább. Bónusz feladat a belső tér teljes megépítése, mert az úgy ahogy van, nem létezik a maketten... szóval nagy meccs lesz ebből rendes makettet faragni. Majd a "Veterán Makettezők Emlékverseny"-én bemutatom... :-)) Üdv: Tibcsi(R) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 199538 | 2004. december 26. 19:04 | ![]() | |
Kalóz! Sajna nekem ennyi nem maradt meg. A MiG-14, Az iskra és a P-11C van meg. A többi vagy nem volt meg vagy az idők folyamán elpusztult.:( Miggyuri | |||||
Kalóz | Adatlap | 199537 | 2004. december 26. 18:55 | ![]() | |
Miggyuri! Néhány makett a COOPEXIM gyártmányaiból: Saunders Roe S-R 53 MiG MiG-15 SI TS-11 Iskra PZL PZL P.11 C PZL PZL 23 A Karas PZL PZL-37 A/B Los Legalább is nekem ezek vannak meg. A Saundersről egy kisebb cikket olvashatsz is itt a Makettinfon. Üdv: Kalóz | |||||
Miggyuri | Adatlap | 199536 | 2004. december 23. 19:04 | ![]() | |
A Los nekem is megvan, mind a két változata, itt a polcon. Jó kis gép! Meg a TS-11 Iskra is. Az most a Kopro gyártmányai közt van. Miggyuri | |||||
Kalóz | Adatlap | 199535 | 2004. december 23. 17:20 | ![]() | |
Nekem most sikerült szerezni egy PZL-37 A/B LOS-t. AZ sem sokkal fiatalabb, amikor árulták elmulasztottam, most vagy 25 év múlva összejött. Egyébként ez a MiG-15 volt az első makettem a 60-as évek közepén. Üdv: Kálóz | |||||
Miggyuri | Adatlap | 199534 | 2004. december 22. 19:59 | ![]() | |
Kezembe került két ős! Plasticart Szu-7 és a ZTS-Plastyk MiG-15-e. Szép emlékeket ébresztett. :) Miggyuri | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 199533 | 2004. október 20. 07:41 | ![]() | |
Kalóz,
időhiány esete forgott fent, egyelőre csak gondolatban készültem a cikkre... :( Legfeljebb majd írok egy Mk.II. változatot a Ti cikketek után... :) Üdv: Tibcsi(R) | |||||
Kalóz | Adatlap | 199532 | 2004. október 19. 20:30 | ![]() | |
Tibcsi!
A 40-es hozzászólásban említettél egy future cikket. Van-e fejlemény, mert Mekettel nekünk lenne néhány ötletünk. Üdv: Kalóz | |||||
Mekett | Adatlap | 199531 | 2004. október 15. 08:24 | ![]() | |
Kalóz!
Nem tudom, melyik hozzászólásra gondoltál, de a Mi-4-nek is van deszanttere. A lista érdekelne :) Kösz! Mekett | |||||
Kalóz | Adatlap | 199530 | 2004. október 15. 08:14 | ![]() | |
Tibcsi, Mekett!
Az a Mi-4es nem Mi-6 volt? A négyesnek tudomásom szerint nics desszanttere, és a méret is nagynak tűnik. Egyébként a Mi-6-ot újra kiadták, mint több Plasticar makettet, persze jó drágán. Ja, és a méretaránya 1:100. H. Balázs! Az Ogonyok modell valószínű méretaránya 1:50, a szovjetek azt a méretarányt favotizálták, akárcsak a harcjárműveknél, vagy a Smer a repülőgépeinél. Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 199529 | 2004. október 15. 08:04 | ![]() | |
Miggyuri!
Én is a MiG-15-tel kezdtem, és a további sorrend is stimmel. Bocs, hogy ilyen későn reagálok, de most olvastam végig a topicot. Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 199528 | 2004. október 15. 07:55 | ![]() | |
Mekett!
Csak info-ként: szovjetek elég sok szerszámot átvettek (hajómakettek a Hellertől, harckocsik a csehektől, repgépek a Frogtól stb.), ezek közé tartozik a Lynx is, természetesen NEM szovjet alkalmazásként, főleg, mert matricát azt nem adtak hozzá (angolt sem, de nem is baj, mert amihez adtak, az sem használható), a papírdobozos Donyeck-es készletben legalább is nem volt. Ha érdekel, küldhetek listát (egy gépelt oldal), u.i. itt a keleti határszélen a 90-es évek elején rengeteget hoztak be a piacra ukránból, 50-150 Ft között, és alkudni is lehetett. Üdv: Kalóz | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 199527 | 2004. szeptember 7. 10:24 | ![]() | |
Mekett,
Hogy Novo-e, vagy sem, nem tudom. Nem Novo dobozban volt, csak egy "szbornaja mogyel" stílusú egyszerű papírdobozban. A gyártó neve nem derült ki róla, vagy legalábbis nem volt egyértelmű... talán Ogonyok. De jó kis makett volt, mert a tengerészeti futóműves és az Army csúszótalpas verziót is meg lehet építeni belőle. de matrica nuku... :( | |||||
Mekett | Adatlap | 199526 | 2004. szeptember 6. 15:30 | ![]() | |
Szovjet Lynx makett?? Novo? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 199525 | 2004. szeptember 6. 14:58 | ![]() | |
Igaz, volt egyfajta kabintető, meg egy Lenin-szoborhoz hasonló mellszobot, mint pilóta. | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 199524 | 2004. szeptember 6. 10:26 | ![]() | |
Miggyuri,
Öööö...izé... a Tu-2 nem úgy volt befalazva, mint az a bizonyos Mi-4-es... A Tu-2-ben legalább az ablakot átlátszó anyagból adták és csak az alatt volt falazat. A Mi-4-esnél az ablak is átlátszatlan anyagból volt, egybeöntve a törzzsel... Más: Tegnap pakolásztam a régi makettdobozaimat és a kezembe került néhány rég elfeledett szovjet makett: Lynx helikopter, Hawker Hunter és egy P-47D... emlékszem, a főiskolán egyik évfolyamtársam ebből a szörnyűséges P-47-esből olyan klassz kis "Jug"-ot faragott, hogy ihaj... :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Reviews/choppers/rotodyne_qantas.htm