<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
kamovos | Adatlap | 19735 | 2011. december 14. 22:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 19734 | 2011. december 14. 22:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Miért kéne a mező közepén menni a lánctalpassal? Lehet egy erdőn át is! Azt találja meg az az átkozott robot! Könnyebben lehet elrejteni egy bozótosban vagy erdő szélén egy láncos járművet, mivel a kerekes egyszerűen nem tud oda bemenni. Épületek közé ostobaság, mivel ott a komplexum nem tud eredményesen harcolni. De egyébként amint bekapcsolják a radarokat, az ellen azonnal tudja, hogy hol van a komplexum. Na itt jön jól a lánctalpas mozgékonysága és teherbírása. A teherautókról még annyit: Két választásod van. 1, Telepíted a rendszert normál teherautókra. Mivel ezek teherbírása és mérete korlátozott, nem lehet csak úgy rátenni a cuccost, mindenképp meg kell azt bontani. Ez pedig a rendszer üzembe helyezésekor és pakoláskor nagy időveszteséget okoz. 2, Telepíted a rendszert egy MAZ-543-hoz hasonló szörnyetegre, de itt viszont ugyanott vagyunk mint a láncos technikánál. Kamovos! A Kub kb. a Nyeva kategóriája, ha a hatótávot nézzük. Az Aspide talán a Kub és a 9K37 Buk között van, bár hatékonyság terén meg sem közelíti az utóbbit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19733 | 2011. december 14. 22:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Meg miért kellene menetoszlopban közlekedniük? Térképük van, órájuk van, közlekedési táblák vannak minden rohadt sarkon- találkozunk három óra múlva Bivalybasznádon az Iszapszentmotoros felé menő út második dúlőútjánál- ahogy egy fuvaros odatalál, úgy egy rakétaszállító teherautó is odatalál. Ha nem komplett hülyékből áll az egység, és mondjuk párszor kipróbálták ezt a kiképzés során, nem szabad, hogy nagy gondot okozzon. És akkor megy az úton (akár különböző utakon) 5-10 darab (különböző színűre festett) teherautó, sok sikert a megtalálásukhoz- nem olyan könnyű, mintha ugyanez egy sivatag közepén történne, vagy nagy, lánctalpas katonai járművek dübörögnének toronyiránt a mező közepén. Mert a robotok ugyan lebombáznak bármit- de csak, ha tudják, hogy mit és hol keressenek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19732 | 2011. december 14. 22:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 19731 | 2011. december 14. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Hát a menet oszlopok sem hosszú élettartalmúak! :( A hidakat is szét küldenék. Ami igaz az igaz! Nincs hagyományos háború! Amikre minket készítettek fel az már az őskor! Elindulnak a lopakodó robotok, és szét zúzzák a lokátor állomásokat, rakéta kilövőket, reptereket. Aztán vége. A többit levadásszák egyenként. Vagy végig bombázzák az egész települést, aztán azt mondják terrorista kiképző bázis volt. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19730 | 2011. december 14. 21:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Miért kellene egy ilyen eszköznek Záhonytól, Pécsig közlekedni? Még azelőtt elhúzzanak Záhonyból, hogy az onann indított rakéták alapján az egész várost lebombázzák:) Nagy valószínűséggel Záhonynál bevagoníroznak, és Pécsen le állnak a szerelvényről! Mert ugye, azt Te sem gondolod komolyan, hogy a gumikerekeseidet majd ki engedik ekkora távon az útra? Az is megy fel vasútra azt jó van! Békében. De egy gumikerekesnél legalább a lehetőség megvan erre. Háborúban az a szerelvény Kisvárdát se érné el... Ami a hozzászólás többi részét illeti, nema mostani állapotokból indulok ki, azok alapján örüljünk, ha nem vonják ki utód nélkül a Kubot. Inkább egy jövendőbeli váltótípus paramétereit próbálom belőni. Háborúban a légvédelemnek képesnek kell lennie minél gyorsabban áttelepülni, és ezt minél jobban álcázva végrehajtani. Ez látszott Vietnamban, ahol állandó versenyfutás volt a légvédelmi egységek, és az őket felderítő és lebombázó repülőgépek között, és látszott a közelmúlt USA vs más ország-háborúiban is, ahol a szövetségesek totális légifölénye ellen a földön lévőknek az egyetlen esélye a gyors mozgás és a jó álcázás volt- és még így is fossá bombázták őket. Hogy az iraki Scud-okat ne is említsem. Egy Magyarországhoz hasonlóan fejlett infrastruktúrával rendelkező országban (aki volt Ázsiában, az nem röhög) az áttelepülést a legkézenfekvőbb közúton megoldani (nemigen van olyan hely az országban, amitől 5 km-nél távolabb van szilárd burkolatú út), az álcázáshoz meg nem a vadonba kell bújni, hanem civil létesítmények közelébe. Csúnyán hangzik, de ha nem is törődnek a mellékes veszteségekkel, akkor is megnehezítheti a dolgukat az a dilemma, hogy az országban lévő 30000 teherautóból vajon melyik 150 tartozik a légvédelemhez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19729 | 2011. december 14. 21:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19728 | 2011. december 14. 21:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19727 | 2011. december 14. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 19726 | 2011. december 14. 20:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia gaunt! Szerintem ez nem ugyan az a kategória! Ez inkább az Sz-75 Volhov, vagy Sz-125 Niva kategória. Ettől független, igazad van! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 19725 | 2011. december 14. 19:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagy visszalépés, ez legfeljebb félmobil. Jó sokat lehet szenvedni vele, mire az állványt felállítják. Egy Kub SzPU-nak ez egy perc alatt megvan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19724 | 2011. december 14. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 19723 | 2011. december 14. 18:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Miért kellene egy ilyen eszköznek Záhonytól, Pécsig közlekedni? Vagy, csak 1db lenne belőle, és az rohangászik az egész országban? Nagy valószínűséggel Záhonynál bevagoníroznak, és Pécsen le állnak a szerelvényről! Mert ugye, azt Te sem gondolod komolyan, hogy a gumikerekeseidet majd ki engedik ekkora távon az útra? Az is megy fel vasútra azt jó van! Ma jelenleg Magyarországon hány vállalat, vállalkozó használ páncélozott fülkés teherautót, és a sereg? Ne a külszolgálatos dolgokból induljál ki, mert itthon, soha napján lesz csak úgy felszerelve a sereg mint odakint vannak. Nem látod mekkora kínlódás idehaza a meglévő eszközökkel, most is? "Egy háborúhoz három dolog kel! Pénz, pénz, és pénz!" Nálunk pont ebből van a legkevesebb! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19722 | 2011. december 14. 18:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Na jó, akkor lánctalpon megy mondjuk Záhonyból Pécsre? Mennyi idő alatt ér oda egy lánctalpas és mennyi idő alatt ér oda egy teherautó? És mekkora a fogyasztásuk közben? (És, még ha van is gázolaj elég, mekkora logisztikai problémát jelent a megfelelő helyre való eljuttatása?) Ami a védelmet illeti, alapvetően ha a repeszek csapkodnak, akkor már a fene megette az egészet, és fusson, ki merre lát. Másrészt nyilván nem a ponyva alatt kucorognának az emberek. Teherautóból is van olyan, aminek VSF-védelem van a fülkéjében, sőt, az IED-es támadások miatt a páncélozott fülke is egyre inkább teret nyer. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 19721 | 2011. december 14. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy! Körülötted is csapkodtak már a repeszek? Mert a katonai és civil gumikerekes járműveknek kevésbé golyó álló a ponyvája! Itt nem csak az a lényeg, hogy jót autózunk ide oda! Ennek tömege van, ezzel a technikával mindenhol el kell menni, minden időjárási viszonyok között. Emellett a személyi védelem is nagyon fontos! Mekkora a VSF védettsége a teherautónak? Szóval erre is kell gondolni! Gumikerekes meg csak béke időben viszi a hátán a csörömpöst, hogy ne tolja szét az utat! Gondolod, hogy háborúban majd kis hazánkban keresgélik a trélereket, hogy odébb vigyék a csörömpöst? Ne vicceljél már velem. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19720 | 2011. december 14. 16:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
,,A kerekes járművek utakhoz kötöttek, különösen a polgári járművek. Így könnyebb a felderítésük, kiszámíthatóak az útvonalak = sokkal sebezhetőbbek. Álcázásuk szintén körülményesebb. Teherautóval (főleg polgárival) nem fogsz tudni az erdő szélén elrejtőzni, a láncossal simán." Megy egy jármű az úton-bármi lehet. Megy egy jármű a mezőn- most vagy katonai jármű, vagy csak Jancsi bácsi kezdi januárban az aratást :) Álcázás attól függ, hogy hogyan akarod álcázni. Egy teherautót nem bokornak fogsz álcázni, hanem fehérre fested, és ráírod, hogy Ice Cream. Az útvonalak kiszámíthatósága meg nonszensz. Ha egy katonai konvoj toronyiránt közlekedik, akkor egyrészt azért gyanús, másrészt meg azért olyan nagyon száguldozni nem lehet. Ha gyorsan akar eljutni valahová, akkor annak is az utakon kell mennie. A lánctalpast meg ráadásul nem is nagyon szeretik a saját lábán vinni, vasúton, vagy tréleren viszik- innentől meg van egy szuperkemény, mindenen átgázoló lánctalpasunk, amit egy teherautó visz a közúton. Teherautóban meg nyilván nem olyanra gondoltam, ami felakad az útpadkán- egy 6*6-os katonai teherautó azért elég sokfele elmegy. Ha csak arra az Ural-os videóra gondolunk. De kár is ezen vitatkozni, csak attól függ, hogy melyik a jobb, hogy milyen típusú konfliktusra számítunk. Ha pl a jugoszláviaihoz hasonló, korlátozott bombázósdira, ahhoz jobb a teherautó. Ha egy oldschool földi pokolra (amilyennek a harmadik vh-t elképzelték a Kub tervezése idején), akkor a nagyobb védelmet nyújtó, infrastruktúra megsemmisülése esetén is használható lánctalpas a jobb. Ha a jelenlegi politikai helyzetből indulunk ki, akkor tömeges légicsapásokra nem kell számítani, a pontosság és a gyors reakció a legfontosabb- így mindegy, hogy milyen a hordozójármű. Azaz mégsem, mert a gaz ellen az elhúzódó háború óriási költségei miatt bekövetkező gazdasági válság útján éri el a győzelmet, így a gazdaságos üzemeltetés fontosabb, mint valaha- szóval a teherautó a nyerő. Persze a legjobb lenne mindkettő. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 19719 | 2011. december 14. 15:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Én is kerekes gépjárműveket üzemeltetek. Ritkán közlekedünk földutakon, de akkor mindíg térdig ér a sár. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Pilu | Adatlap | 19718 | 2011. december 14. 15:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Azért naívság lenne azt gondolni, hogy az ország védelme megoldható szilárd burkolatú utakról. Esős időben, belvízes területeken, térdigérő hóban tűzszünet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 19716 | 2011. december 14. 15:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
az elmúlt időszak háborúinak tanulsága alapján a gyors áttelepítés fontos, és polgári járművekre nem szívesen lőnek, a ,,collateral damage"-t elkerülendő Ne dőlj be az amerikai és izraeli propagandának. Lőnek azok mindenre! Az, hogy a célpont környékén mi semmisül meg, szintén nem érdekli őket. Kivéve, ha saját csapatok vannak a közelben. A kerekes járművek utakhoz kötöttek, különösen a polgári járművek. Így könnyebb a felderítésük, kiszámíthatóak az útvonalak = sokkal sebezhetőbbek. Álcázásuk szintén körülményesebb. Teherautóval (főleg polgárival) nem fogsz tudni az erdő szélén elrejtőzni, a láncossal simán. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19715 | 2011. december 14. 14:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A GM-568 és 578 járművekkel nincs semmi baj. Kicsit sokat fogyasztanak, de azért egész gyorsak Lényeg kiemelve:) +ma már azért szinte minden fontosabb helyre burkolt út vezet- feltéve, hogy nem megint Oroszországot akarjuk megtámadni, sok szempontból logikusabb lenne a kerekes technika. Egy teherautó gyorsabb is, könnyebben álcázható polgári járműnek (az elmúlt időszak háborúinak tanulsága alapján a gyors áttelepítés fontos, és polgári járművekre nem szívesen lőnek, a ,,collateral damage"-t elkerülendő) és, ha a polgári életben is bevált típus valamilyen leszármazottja, akkor az alkatrészellátás is könnyebben megoldható. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19714 | 2011. december 14. 14:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem az hordozójármű korával (anyagfáradság, stb.) és az alkatrész ellátással van bajom, -meddig lehet még őket üzemeltetni ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 19713 | 2011. december 14. 13:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mi a bajod a lánctalpas járművekkel? Tény, az üzemeltetésük drágább, de sokkal jobb a terepjáróképességük és teherbírásuk mint a kerekes társaiké, terpen pedig gyorsabbak. Ahol a kerekes járművek szenvednek, ott a láncos vígan elmegy. A GM-568 és 578 járművekkel nincs semmi baj. Kicsit sokat fogyasztanak, de azért egész gyorsak. Egyszer vezettem Silkát, megy mint állat! :) Gondolom hasonló lehet a teljesítménye a Kub járműveinek is, mivel nagyon hasonlóak hozzá. Az Aspide nem is lenne olyan rossz választás egyébként, elméletileg még jobb is mint a korábban felajánlott RIM-7 Sea Sparrow. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19712 | 2011. december 14. 11:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem vagyok a KUB modernizáció híve, szerintem a hordozójárművek elég elavultak, ráadásul lánctalpasak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19711 | 2011. december 14. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
kopcos | Adatlap | 19710 | 2011. december 13. 20:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szíria...www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||
kopcos | Adatlap | 19709 | 2011. december 13. 20:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szíria...www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 19708 | 2011. december 13. 18:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Replicában csütörtök-pénteken már kapható az új Trumpeter BTR-60PB! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19707 | 2011. december 13. 12:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, hogy igazad van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 19706 | 2011. december 12. 22:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia páncélos! Az úthoz képest, ez túlságosan tiszta ahhoz, hogy ezt feltételezzem róla! Én inkább arra gondolnék, hogy le esett a tréleről. Márcsak azért is mert ott jobba látok két rosszallóan távolba néző emberkét. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 19705 | 2011. december 12. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A 2sz3-at is fel lehet borítani: img143.imageshack.us/img143/3163/569471f.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19704 | 2011. december 12. 12:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Fotók magyar R-330P URH zavaróállomásról: worldwide-defence.blogspot.com/2011/12/r-330p-electronic-warfare-ew-vehicle.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19703 | 2011. december 11. 20:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sanyi! Már többször próbáltam,de nem akar sikerülni!Azt írja ki,hogy vegyem föl a kapcsolatot yootubbal! Szóval eléggé analfabéta vagyok ehhez,de azért köszönöm,hogy segíteni akartatok. üdv, Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 19702 | 2011. december 11. 18:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tévedtem... Másold be Törzsbusz hozzászólásának www.anyámkínja részét és ott találod Magad a BTR-40 oldalon! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 19701 | 2011. december 11. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19700 | 2011. december 11. 17:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm,de ennyire nem értek a számítógéphez,nem tudom megfejteni:( Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19699 | 2011. december 11. 16:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Én elfogadnám elektronikus kiadványként is, csak már jelenjen meg ! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 19698 | 2011. december 11. 15:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
És miko jelenik meg az a könyv? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19697 | 2011. december 11. 15:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Olyan is, amelyen esetleg MN hadijel van? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 19696 | 2011. december 11. 15:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Igen,lesz néhány MN fotó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 19695 | 2011. december 11. 15:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Á dehogy! Van egy vízszintes összekötő szárny is, csak azt már leszedték. A Forma-1-ben lévőhöz hasonló kialakítás leszorítóerőt növeli és így nagy sebességnél is stabilabb a jármű:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19694 | 2011. december 11. 15:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Törzsbusz! Az új kiadványodban lesz magyar BTR-40 fotó? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 19693 | 2011. december 11. 15:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! BTR-40 ügyben itt nézz szét,hátha hasznos! http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=184979&page=1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 19692 | 2011. december 11. 14:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19691 | 2011. december 11. 13:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19690 | 2011. december 11. 12:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Itt van egy fotósorozat magyar BTR-60 R-975-ről(repülőirányító pont). worldwide-defence.blogspot.com/2011/12/r-975-tacp-vehicle-hungarian-armed.html ÉRDEKES a 2 kis "SZÁRNY" a pótkerék előtt, -szerintem antenna lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 19689 | 2011. december 11. 11:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Lacipapa! A fotón magyar (MN) BRDM-1 látható, a rendszám miatt teszem fel H 10-09. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19688 | 2011. december 11. 09:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm,nekem az ARSENAL BRDM-1 van meg.A fegyvertelen /felderítő?/változat. Természetesen magyart szeretnék belőle. Sajnos a keceli képekből csak a külső látszik,úgy-ahogy,de mivel akkora ajtók vannak rajta,nyitottra szeretném.Ehhez lenne jó pár kép,ha fellelhető egyáltalán! Minden esetre még egyszer köszönöm,szívesen elfogadok minden segítséget! Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||
kopcos | Adatlap | 19687 | 2011. december 10. 18:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Pár darab egyenlőre...innen meg pár ötlet a összerakáshoz,felszereléséhez.www.network54.com/Forum/110741/message/1261612987/Educated+guess-+BRDM+1+in+the+Sinai,+1967 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19686 | 2011. december 10. 17:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia kopcos! Volna még ilyen rajzod,fotód a BRDM-1-ről ,ez lenne a következő a BTR sorozatomból, gyüjtöm az irodalmat /BRDM-1(BTR-40),BTR-152,BTR-80A/. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 19685 | 2011. december 10. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ige,tudom,ez volt az ötletadó! A GAZ 67B motorház tetején is volt ilyen. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Őőőő...
Nem így értettem!
De ez az én hibám.
Romeo 9662hsz képeit néztem, szállítás, és telepítés szempotjából írtam, az Sz-75-öt és az Sz-125-öt, nem teljesítmény szampontjából.
Bocsi, hogy nem fejeztem ki magam érthetőbben.
Üdv: kamovos