/ Fórumok /

Segítség!!!

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637.
korzaar 200654 2005. augusztus 27. 20:31
Válasz erre
Sziasztok! Tényleg nem tud senki a Csobánkai Military találkozóról valamit??? korzaar
Fodi 200653 2005. augusztus 26. 21:15
Válasz erre
Az átépítéshez hasznos Ka-26 rajzokat találsz a horac.fw.hu oldalon.
Odie 200652 2005. augusztus 26. 21:04
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Próbálkozni fogok!

Üdvözlettel: Odie
korzaar 200651 2005. augusztus 26. 20:39
Válasz erre
SZIASZTOK!!! Tud valaki valamit a hétvégén, Csobánkán megrendezésre kerülő Military találkozóról??? korzaar
Kalóz 200650 2005. augusztus 26. 19:20
Válasz erre
Odie!
Fabrikálással, barkácsolással egész maketteket lehet építeni viszonylag olcsón (nekem kettő ilyen is van). Meg lehet különleges módszerekkel is, ilyen pl. a műgyanta öntése, de ahhoz egyéb feltételeket is meg kell teremteni, és főleg drága.
Ha szeretsz fúrni-faragni, meg van néhány alapszerszámod (lombfűrész, reszelők, kések, csiszolópapír stb.), akkor nyugodtan próbáld meg. Legfeljebb az első nem lesz egészen olyan, mint amire gondoltál, de az ismétlés a tudás anyja. Magyarul a gyakorlat. Pár próbálkozás után biztosan rájössz, mit hogyan kell csinálni. A makettezés erről is szól.
Odie 200649 2005. augusztus 26. 18:37
Válasz erre
Köszönöm Fodi válaszod és még egy kérdésem lenne (ígérem az utolsó:D), hogy fabrikálással, barkácsolással lehet elkészíteni az alkatrészeket vagy van valami különleges módszer erre?
Fodi 200648 2005. augusztus 26. 17:48
Válasz erre
Csak azt a két verziót lehet kapni. Ebből kell házilag készített alkatrészekkel átalakítani, mivel (legutolsó infó szerint) nincs kiegészítő/átépítő készlet hozzá.
Odie 200647 2005. augusztus 26. 17:19
Válasz erre
Hi again!
Tudna valaki ajánlatot tenni, hogy melyik olcsó és jó minőségű makett márkát érdemes megvásárolni?
lucky 200646 2005. augusztus 26. 16:18
Válasz erre
warbirds!
Jól gondoltad.Ezek szerint lehetséges a dolog.
Odie 200645 2005. augusztus 26. 14:29
Válasz erre
Ha a ka-26-os helikopter utasszállító kabinjából hogyan lehet a helikopterre orrot csinálni? Önteni kell a műanyagot?
Odie 200644 2005. augusztus 26. 14:26
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretném megépíteni a Kamov-26 HA-MNW típusú permetező helikopter makettjét, de eddig csak a Ka-26 utasszállító és teherszállító változatát találtam a boltokban. Ha valakinek lenne az üggyel kapcsolatban valami jó ötlete az legyenszíves
közölje.

Előre is köszönöm!
warbirds 200643 2005. augusztus 26. 11:52
Válasz erre
Sztem Lucky úgy értette, hogy azokat a részeket akarja kihúzni vele, amiket nem akar elmaratni. Mert abban az esetben megfelelő sztem. Szakközépben sokan csináltak ilyen módon maratott NYÁK-okat elektro gyakon nálunk anno...:))
barackdr 200642 2005. augusztus 26. 11:36
Válasz erre
Lucky!

Tudtommal az alkoholos filc nem fényérzékeny anyag és nem is bomlik le fény hatására, ergó az én ismereteim szerint nem jó.
lucky 200641 2005. augusztus 26. 10:35
Válasz erre
varjú bácsi!
Pozitív 20 helyett lehet használi mást? Mondjuk alkoholos filcet?
Csak azért,mert 20-25 db kézikerékhez nem akarok beruházni nagyon sokat.
varjú bácsi 200640 2005. augusztus 26. 08:27
Válasz erre
Bénobi!
A fotómaratás házilag is elkészíthető. Nem igazán ördöngösség ?!, bár kell hozzá néhány egyedi dolog. Először készítessz egy 1:1 es rajzot - pl. CorelDraw nagyon jó a rajzoláshoz - aztán kinyomtatod átlátszó fóliára. Vékony rézlemezt - 0.2, 0.3 - fémtisztára csiszolsz, utána lefújod fényérzékeny anyaggal - Positív 20 spray - és hagyod azt rászáradni. Ha megszáradt, a filmet a fényérzékeny felületre szorítva megvilágítod pl. kvarclámpával, utána a lemezt nátronlúgba (NaOH) mártva leszeded, a fölösleget. Ez után kerül a vasklorid oldatba. (FeCl) Ha lemarattad, el lehet távolítani a fotolakk maradékát, és már használhatod is. Ha kétoldalast maratsz, akkor a NaOH előtt le kell világítani mindkét oldalt.
Varjú bácsi
SzaTi 200639 2005. augusztus 25. 20:27
Válasz erre
Sziasztok Fodi & Atesz!

Köszönöm a segítséget majd, próbálkozom.

Üdv: SzaTi.
Kalóz 200638 2005. augusztus 25. 17:42
Válasz erre
A konkrét anyagok:

Alapanyag - általában vékony rézlemez
Bevonat - fényérzékeny lakk (hasonló a filmek bevonatához)
Maró anyag - vasklorid.

A megvilágított - lakkal bevont - rézlemezt előhívják és fixálják, mint a filmnegatívot, azután vasklorid oldatba mártják, ami a védelem nélkül maradt helyeken lévő alapanyagot elmarja. Lehetséges egyoldali, kétoldali ill. lépcsős maratás. A rézlemezen kívül használható acéllemez is (pl.: az ACE egyes gyártmányai), itt más a marató anyag.

A munkafolyamat elég veszélyes, ezért házi alkalmazása csak megfelelő hozzáértés esetén ajánlott. Az M&M cikk valóban részletesen leírja a folyamatot.
bénóbi 200637 2005. augusztus 25. 17:25
Válasz erre
Ah! Hasonlít az üvegmaráshoz. Azt meg tudom milyen, láttam is. Tudjátok afféle vizuális típus vagyok és nem értettem hogy lehet fotót marni... :) Köszike!
Joce 200636 2005. augusztus 25. 17:04
Válasz erre
Hát, a'szem úgy megy a dolog, hogy az előre lerajzolt mintát lefotozzák (méretarányosan), majd egy vékony réz vagy acéllemez fölé teszik - amit előtte befújnak valami fotozásnál használt vegyszerrel - és megvilágítják. Ahol a minta takar ott megmarad a vegyszer, ahol nem ott "elpárolog". Ezután a lemezt valamiféle maró anyagba teszik, ahol a vegyszer megvédi a lemezt, ott alakul ki a későbbi fotomaratás, ahol nem ott szép nagy lyuk lesz. Ami azt illeti a konkrét anyagokról fogalmam sincs, de egy régi Modell és Makett foglalkozott a témával, ott mindent szépen leírtak.

És IGEN szerintem ez egy Technológia.
bénóbi 200635 2005. augusztus 25. 16:39
Válasz erre
Akkor egy kérdés: konkrétan mi az a fotómaratás? Valami technológia ha jól veszem ki?
manettino 200634 2005. augusztus 25. 16:19
Válasz erre
kösz mindenkinek. :)mindegyiket elolvastam, és most már legalább ezt is tudom
tray 200633 2005. augusztus 25. 16:00
Válasz erre
Baaz, mindenki most ér rá?
Mindegy, én voltam a legrövidebb, ergo az én válaszomat fogja elolvasni :)
tray 200632 2005. augusztus 25. 15:59
Válasz erre
manettino!
Vagy nem.
Ha a makett is benne benne van, akkor úgy írják, hogy fotómaratással, vagy fotómaratott alkatrészekkel, vagy with photo etched parts. A másik az, hogy gyakran készítenek egy piacon lévő készlethez feljavító alkatrészeket fotómaratással, - ez az, amit te láttál.
Kalóz 200631 2005. augusztus 25. 15:57
Válasz erre
manettino!
A makett nem tartozik bele! Egyes makettekhez mellékelnek fotomaratott kiegészítőket (pl.: MPM), de fordítva nem működik. A makettet külön kell megvenni, a kiegészítőket szintén külön. És lehetőleg ahhoz a maketthez valót, amit a kiegészítő gyártója ajánl, mert az egyes makettgyártók ugyanazon repülőgép (autó, harcjármű, hajó stb.) makettjeinek szerelési méretei eltér(het)nek egymástól, így a Revellhez készült nem biztos, hogy jó 1:1-ben a Tamiyahoz és viszont. Ettől persze még be lehet építeni, de az elég jelentős plusszmunkát jelent. Persze ha ahhoz a gyártmányhoz nincs kiegészítő, akkor marad a plusszmunka vállalása. És persze nem muszáj kiegészítőket vásárolni, azok nélkül is lehet nagyon szép maketteket építeni (dobozból épült kategória), vagy házilagos feljavításokat alkalmazni. Ez utóbbi legfejletteb módja, amikor az egész makett házilag (sk legyártva az alkatrészeket)épül meg.
Joce 200630 2005. augusztus 25. 15:57
Válasz erre
Hali Manettino!

Sajnos a "fotomaratás repülőgéphez" csak egy kiegészítőt takar, amivel igencsak feldobható egy-egy makett megjelenése, élethűsége; de magát a makettet is be kell szerezni hozzá (gombhoz a kabátot..) Van olyan makettgyártó cég ami ad a készleteiben fotomaratást, ezek sokszor inreálisan drágábbak mint a hasonló méretarányú és tipusú makettek. Ha anyagilag el tudod viselni, akkor a "kedvenc" makettedet mindenképp érdemes "felrezezni"

Üdv Joce
manettino 200629 2005. augusztus 25. 14:59
Válasz erre
még nem igazán vagyok jártas a makettezésben, és láttam neten irva: Fotomaratás repülőgéphez. ez jelenti magát a makettet is vagy nem?
Atesz 200628 2005. augusztus 25. 11:21
Válasz erre
Scale_Converter.exe méret: 108 KB
Sziasztok!

Fejszámolás helyett ezt!

Atesz
Atesz 200627 2005. augusztus 25. 11:18
Válasz erre
Scale_Converter.exe méret: 108 KB
Sziasztok!

Fejszámolás helyett ezt!

Atesz
Atesz 200626 2005. augusztus 25. 07:17
Válasz erre
Gabi!

Nagyon köszönöm!

Atesz
Fodi 200625 2005. augusztus 24. 20:35
Válasz erre
Némi fejszámolás után nekem kb.1500 mm jött ki. 1/72-ben ez kb. 20-22 milliméternek felel meg. Ez persze csak becslés...
Fodi 200624 2005. augusztus 24. 20:29
Válasz erre
Én azt javaslom, hogy az Ural vmi ismert méretéből (a kép alapján ajánlott pl. a kerék átmérőjéből) kiindulva, egyszerű méréssel és némi számolással állapítsd meg a méretet. Néha a gyártók is használnak makettek készítésénél hasonló módszert.
SzaTi 200623 2005. augusztus 24. 20:11
Válasz erre
URAL PLAT?.JPG méret: 73.1 KB
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy az URAL 4320-as platójától milyen magasságban helyezkednek el a ponyvatartó vasak.

SzaTi
Gabi 200622 2005. augusztus 24. 19:50
Válasz erre
Szia Atesz!

10 mm a távolság.

Gabi
Atesz 200621 2005. augusztus 24. 13:46
Válasz erre
MAN_01.jpg méret: 141.4 KB
Sziasztok!

Még nincs meg a makett, de már tervezem hozzá a feliratokat! Meg tudná valaki mondani, hogy a képen bejelölt távolság pontosan mekkora?

Köszi:
Atesz
varjú bácsi 200620 2005. augusztus 24. 08:57
Válasz erre
Sziasztok!
Nagy szükségem lenne egy olyan ember címére, aki tudna nagyon precízen esztergálni ágyúcsöveket, 1/350-es méretben, hajóhoz. Ha esetleg budapesti lenne, az még jobb.
Köszi.
Varjú bácsi
Spiers 200619 2005. augusztus 23. 20:59
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

éene egy kérdésem: valaki nem tud bescannelni 1 M7 Priest, és/vagy Churchill útmutató könyvet mert nagyon kellene az elöl-hátul-oldalt-felülnézet.

baroberto@citromail.hu

előrem is köszönöm!

ÜDV: Spiers
Nemjo 200618 2005. augusztus 23. 20:07
Válasz erre
Köszi Dexi!
Mekett 200617 2005. augusztus 23. 20:05
Válasz erre
Ilyeneket a MN is használt, és azokat az NDK-ban gyártották, állítólag a Zeiss-nél. Tudtommal Magyarországon nem gyártották, ezért a német felirat még nem bizonyít semmit :(

Ellenben úgy emléxem, hogy a miénk fekete, és könnyen lehet, hogy vmi masszív műasnyagból készült a test, tehát nem festett. De erre ne vegyél mérget, csak lusta vagyok előásni. Az is lehet persze, hogy többféle készült a háború után is.
Kapitany 200616 2005. augusztus 23. 19:37
Válasz erre
Szerintem igen. a Német látcső is pont így nézett ki, ilyenek vannak a parancsnokok nyakán a hk.-kon :) Szerintem német 2. vh.-s. De feddjen meg valaki, ha nem így van :9.
Kapitany
Archy 200615 2005. augusztus 23. 19:19
Válasz erre
IMGP5235.JPG méret: 167.3 KB
IMGP5236.JPG méret: 102.1 KB
IMGP5237.JPG méret: 94.6 KB
Szerintetek ez világháborús?
Dexi 200614 2005. augusztus 23. 14:15
Válasz erre
Nemjo, probald meg a: www.1999.co.jp -n.
Nemjo 200613 2005. augusztus 22. 17:29
Válasz erre
Segítsetek!

Tamiya 1:24-es Ferrari F40-hez kellene Összeszerelési útmutató!

Léci a tud segítsen!

Köszi

Nemjo
Figaro 200612 2005. augusztus 22. 13:24
Válasz erre
Szasztok!
Keresek a régi NDK-s 1/100-as Tu-134 maketthez törzset, lehet sérült v. törött is.
Fodi 200611 2005. augusztus 21. 19:58
Válasz erre
Vadász!

Az egyik legsötétebb rész a futóműakna. Fotót nem találtam róla, csak sejteni lehet a többnézeti rajzok alapján, hogy hol vannak benne válaszfalak és merevítések.
Kettes számú sötét rész a lövész/navigátor munkahelye. Erről már van fotó és rajz is, csak össze kell rakni a részleteket.
Harmadik rész: a szárny kilépőél mögött mindkét oldalon, a törzsön van egy kerek ablak, kb 20-30 cm-es. Ez minden gépen rajta lehetett? Az ICM makettről hiányzik, viszont elég sok fotón és rajzon szerepel.
Kalóz 200610 2005. augusztus 21. 19:48
Válasz erre
Miggyuri 200609 2005. augusztus 21. 19:43
Válasz erre
Engem minden érdekel, ami MiG vagy Szu!
Vadász 200608 2005. augusztus 21. 19:21
Válasz erre
Fodi!
Milyen részlet érdekel még?
Vadász
Bombraider 200607 2005. augusztus 21. 17:33
Válasz erre
Jah és csináltam 448képet+1videót! Ha valakinek kellene valami, akkor szóljon nyugodtan. Su-22,Mig-21MF(több mint 200 kép:)) volt amit főleg fotóztam,de van majdnem mindenről képem.

bomb
Bombraider 200606 2005. augusztus 21. 17:32
Válasz erre
Mig-23.jpg méret: 266.8 KB
Marha jó volt!:) Megragadta a fantáziám a kétüléses Mig-23as a Draken mellett! Olyan szép kooszos:) Meg az a rengeteg színű festék rajta...Nagyon fincsa!
Jah és örülök, hogy taliztunk!

üdv:bomb
Fodi 200605 2005. augusztus 21. 11:34
Válasz erre
Kösz az infót, a meglévő rajzok alapján még elmélázok a további részek legvalószínűbb megoldásán.
Fodi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637.