<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kamovos | Adatlap | 19846 | 2011. december 28. 21:02 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 19845 | 2011. december 28. 20:55 | ![]() | |
Sziasztok. De jó kis szakmai eszmecsere kikerekedése van kilátásban. :) Az én verzióm amit mint gépész mondok, és nem forgószárnyas. Hiszen a Kamov, nem lánctalpas. :D Kívülről befelé haladva, a következő képen néz ki. De nem így rakjuk ám össze. Mert ha felraktuk a házat, akkor már nem tudjuk bele rakni a fogaskereket meg a többi vasat! :D Kívülről van a lánckerék, simeringház fedél, ami csavarokkal van rögzítve, a házban pedig a simering, alá jön a csapágy ház a csapággyal, melyet zéger gyűrűvel rögzítünk a helyére. Ezek mind a sonka alakú öntvényház külső oldalában vannak, ami tömítéssel ellátva, a kocsi oldalára van csavarva. Majd, hogy a lánckerék kívül ne lógjon a levegőbe, mindezen, belűről kifelé, keresztül dugtak egy ricnis tengelyt. Annak érdekében, hogy ez az egész ne forduljon keretbe. Az előbbi tengely másik oldalára belül, egy nagy fogaskereket rakta, itt a tengely bordázva van, hogy a fogaskeréknek áttudja vinni a nyomatékot (ne forogjon el rajta) a tengely végét a kocsi oldalában egy csapágyházban elhelyezett csapágyba dugták. Annak érdekében, hogy a lánckerék foroghasson is, egy kisebb fogaskerékkel meghajtjuk. A kis fogaskerék is csapágyazott tengelyen van, de az egész meghajtás most nem írom végig. (Húúú ezt megúsztátok! :D) Azt azért még elmondom, hogy amikor a ház össze van rakva, akkor hajtómű olajat öntenek bele, hogy az a sok vas ne kopjon szanaszét. Na emiatt az olaj miatt, lehet látni hátul, egy nagyobb átmérőjű feltöltő ellenőrző csavart, alul pedig, egy olaj leeresztő csavart. A kis fogaskerék miatt van a külső háznak a sonka alakja. Ezért nevezik itt ott sonkának. Mivel, erre a házra van építve kívülről a lánckerék, ami a láncot hajtja, ezért lánckerék hajtásháznak, meghajtó kerék hajtásház, kihajtás háznak, vagy csak simán hajtás háznak nevezik. Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 19844 | 2011. december 28. 20:47 | ![]() | |
Siléc csatlakozással? | |||||
Freddy | Adatlap | 19843 | 2011. december 28. 20:42 | ![]() | |
,,A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek?" Mire megírtam, tettek is fel- minden kívánságom így teljesüljön:) | |||||
Freddy | Adatlap | 19842 | 2011. december 28. 20:41 | ![]() | |
,,A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás." Igyekeztem kicsit vastagabbra csinálni, de nagyon Michelin-emberkésre se akartam. Az a baj, hogy ahány gyártó, annyiféle testalkatú figura- egy Dragonhoz képest pl kifejezetten vaskos, míg egy Miniarthoz képest nem annyira. Bár az egyes emberek testalkata is eltérő. ,,Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. " A zsebek széle nem látszik, eltakarja a ruhaujj. Ami esetleg annak látszhat, azok a kis gyűrődések a zseb széleinél, ahol a kéz kinyomja. (Ezért szar greenstuffot fényképezni, csak egy nagy zöld paca látszik). ,,Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. " A bakancs talpát még majd megreszelem, ott csatlakozott a talapzatként szolgáló dugóhoz, így azt a részt nehéz volt eldolgozni. Sajnos ha valamit, akkor bakancsot/csizmát nagyon nem tudok faragni. ,,Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal." Gondoltam rá, de erről nem találtam jó képet, amin látszik, hogy mi honnan lóg ki, mi mihez csatlakozik, és mi az, amit nem csak konkrétan a harckocsiban benne ülve viselnek. ,,A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel." Kesztyű nem lenne szerencsés, kesztyűs kézzel nem tudná zsebredugni a kezét, és még a derékszíjába tűzve se tudom megjeleníteni, mert az meg nem látszik. De lehet, hogy lesz majd egy párja, aki kesztyűt visel, vagy tart a kezében. A következő figurára is kell ötleteket hagyni:) Meg nem is akartam nagyon sok részletet rázsúfolni a könnyű önthetőség miatt. A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek? | |||||
TPilu | Adatlap | 19841 | 2011. december 28. 20:26 | ![]() | |
Ez inkább egy 85M eje. | |||||
TPilu | Adatlap | 19840 | 2011. december 28. 20:24 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 19839 | 2011. december 28. 20:18 | ![]() | |
65M surranó, Eje változat. | |||||
TPilu | Adatlap | 19838 | 2011. december 28. 20:09 | ![]() | |
Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal. A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel. | |||||
juge75 | Adatlap | 19837 | 2011. december 28. 20:09 | ![]() | |
Bocsánatot kérek. | |||||
juge75 | Adatlap | 19836 | 2011. december 28. 20:08 | ![]() | |
Nem vettem észre a fogakat... | |||||
juge75 | Adatlap | 19835 | 2011. december 28. 20:07 | ![]() | |
TPilu | Adatlap | 19834 | 2011. december 28. 20:02 | ![]() | |
Juge meghajlok nagyságod előtt! Tényleg, mia f.szt hajtana ki, egy feszítő görgőnél? Semmit. De ez egy hajtókerék. A PT alvázakon az van hátul. Nevezzük tehát kihajtóműnek. A kedvemért. | |||||
Murmuc | Adatlap | 19833 | 2011. december 28. 19:33 | ![]() | |
Üdv Freddy! Nekem nagyon tetszik! De nekem is lenne két észrevételem. A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás. Ami viszont pótolható, az a sisak csatlakozó kábele az adó-vevő gomb egységgel. Ettől függetlenül gratúla! | |||||
juge75 | Adatlap | 19832 | 2011. december 28. 18:39 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 19831 | 2011. december 28. 18:38 | ![]() | |
Nálunk (repülőtéren) ejtő ernyő lerántó gumi volt "rendszeresítve" erre a célra, és levágtuk a kívülre vart két vászoncsíkot, ne lehessen összekötni a nadrág szárát és betűrni a surranóba. | |||||
juge75 | Adatlap | 19830 | 2011. december 28. 18:36 | ![]() | |
Az úgynevezett "Gumi" és "Cső" a harmadidőszak és a leszerelő állomány "kiváltsága" volt a sorállománynál, ahogyan a feketére boxolt derékszíj és surranó is. Mindkettő szabálytalan viselet, fenyítésre számíthatott az illető, ha észrevették szolgálatban. | |||||
juge75 | Adatlap | 19829 | 2011. december 28. 18:33 | ![]() | |
A páncélos mikádó zsebei feljebb vannak, cipzárosak, a nadrág szára a surranóban volt. | |||||
TPilu | Adatlap | 19828 | 2011. december 28. 18:14 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 19827 | 2011. december 28. 17:45 | ![]() | |
Biztos volna aki a környékeden kiöntené.Ha mégis megoldod nekem kellene belőle.Kár,hogy ilyen messze vagyunk egymástól,mert itt a közelben van aki foglalkozik vele.Én is öntettem vele motort(hk.),figurát,hk görgőt például.Ha gondolod meg adom a címét,biztos megcsinálja.Szegedi az illető,szépen dolgozik! Üdv,Laci | |||||
Laac | Adatlap | 19826 | 2011. december 28. 17:37 | ![]() | |
Mint mondottam a képen nem lehetett tisztán kivenni, hogy az a bakancs szára, vagy gumis gyakorló ami anno nemlétezett, Amiről te beszélsz barátom az más annak semmi köze ahhoz amit én mondtam. Néhány baka befőttes gumival fogatta oda a gyakorlót a bakancshoz, vagy élt varrattak a gyakorlóra ezt én szánalmasnak tartottam akkor is és most is. Nem ezzel kevertem össze. Mellesleg minden elismerésem annak aki saját maga gyárt ilyen figurát. És ha már a mikádó zseben megy a diskurzus akkor ezt az észrevételt gondoltam megosztom a szerzővel. Üdv: Laac | |||||
Freddy | Adatlap | 19825 | 2011. december 28. 15:46 | ![]() | |
Teljesen saját faragás, semmi gyári nincsen benne. Az én gyűjteményembe is kell pár:) Mondom, kéne önteni belőle, csak ahhoz én kevés vagyok. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19824 | 2011. december 28. 15:28 | ![]() | |
Szia Freddy! Nincs a bakanccsal semmi gond.66-68-ban mi is így hordtuk,volt aki bugyigumi karikát húzott a bakancs szára fölé és abba tűrte a nadrág szárát! Kár,hogy még nem festetted ki!Milyen figura sk.?Én is szeretnék egy pár ilyet a gépeimhez.További jó munkát! Üdv,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 19823 | 2011. december 28. 15:15 | ![]() | |
Bele van húzva a bakancsba, amit talán gumizásnak láthatsz, az a bakancs bokafogója. | |||||
Laac | Adatlap | 19822 | 2011. december 28. 15:06 | ![]() | |
Szia! Nekem nem kifogásom van csak észrevételem. A 65M gyak nadrág szára itt a képen mintha gumis lenne? Bár ezt nem látom jól! De nem volt az. Azt nem kellett ráhúzni a bakancsra, hanem bele. Volt egy madzag amit meg kellett kötni és az ment bele a surranóba. A gumis szár az a négy-szín-nyomásosnál jelent meg először, de lehet már a háromszínűnél (bocitarka)is? De, még egyszer ha rosszul látom bocs! | |||||
Freddy | Adatlap | 19821 | 2011. december 28. 14:48 | ![]() | |
Köszönöm a hozzászólást! A zseb vonalának dőlése elég kicsi, most már nem faragom át (majd a következő jó lesz:)) A kanálgép zsebe valóban lemaradt, azt majd pótolom! | |||||
páncélos | Adatlap | 19820 | 2011. december 28. 14:40 | ![]() | |
Freddy! Nekem kettő kifogásom lenne, ha szabad: A mikádó felső zsebei a valóságban nem vízszintesek, hanem enyhén a középvonalhoz dőlőek. A 65M. nadrágról hiányzik a kanálgép zsebe, vagy csak nem látszik a képen? | |||||
Freddy | Adatlap | 19819 | 2011. december 28. 14:01 | ![]() | |
Közben nálam elkészült ez a figura (ide teszem, inkább harckocsizászati szempontból érdekelnek róla a vélemények). MN harckocsizó 65M harckocsizó mikádóban. 1/35 természetesen. Sajnos a kép elég rossz lett, ráadásul a greenstuffot elég nehéz fényképezni is. Kifesteni egyelőre nem akarom, előtte le kéne önteni, bár az én eszközeimmel nem tudom, hogy fog sikerülni. | |||||
Kamovos | Adatlap | 19818 | 2011. december 28. 13:49 | ![]() | |
Szia Jimbow! Lánckerék hajtásház. Sonka. Meghajtó kerék hajtásház. Üdv: kamovos | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19817 | 2011. december 28. 13:26 | ![]() | |
Az újabb kínai páncélosok, pl a ZTZ-99, már világviszonylatban is megállják a helyüket. Az oroszok legjobb tankja, a T-90A sehol nincs ezekhez képest, a modernizált T-72BA is kb. csak a ZTZ-96 szintjén van. Aztán ne felejtsük el, hogy a világon mindössze 3 ország van ahol 5. generációs vadászgépek állnak szolgálatban, vagy prototípus formájában léteznek, és köztük van kína is! A katonák kiképzése is nagyon komoly, szóval nem szabad már kínát lenézni. | |||||
Freddy | Adatlap | 19816 | 2011. december 28. 12:18 | ![]() | |
Nem lett mindig világháború a következménye a gazdasági válságoknak. Még csak az hiányozna, már kb a tizenötödiknél tartanánk. Egyébként meg 20 éve mindent Kínában gyártanak, amiben kettőnél több alkatrész van, nem hiszem, hogy ne tudnának legalább minimálisan használható fegyvereket gyártani. Félni tőlük viszont egyelőre tényleg nem kell, Kína nem fogja egy konfliktussal elidegeníteni a saját piacait. Tajvan, Vietnam, Délkelet-Ázsia, Kína-barát afrikai rezsimek ellenségei- na, ők viszont kutathatják a ZTZ akárhányas gyenge pontjait. | |||||
Laac | Adatlap | 19815 | 2011. december 28. 11:45 | ![]() | |
Sziasztok! Elnézve itt a csodás kínai masinákat, felmerül a kérdés mennyire alkalmasak a feladataikra. Mert mint tudjuk a kínai csodák azokra mindent rá lehet mondani csak azt nem, hogy biztonságosak.Elgondolkozva a korábbi világgazdasági válságokon és azok következményein- ha jól emlékszem tanulmányaimból mindig világháború lett a következménye. Itt azonban szerintem ezektől az eszközöktől fejlett nyugati társadalmaknak szerintem nem kell félniük. És akkor persze nem a mi zéró hadseregünkről beszélek. Üdv: Laac | |||||
Jimbow | Adatlap | 19814 | 2011. december 27. 23:15 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 19813 | 2011. december 27. 21:44 | ![]() | |
Na jó, rendben, legyen döntetlen :) | |||||
antarktika | Adatlap | 19812 | 2011. december 27. 21:18 | ![]() | |
A szellőzőrácsok igen, de a farpáncél a T-62-é. Tényleg nem vitatkozom, pirossal jelöltem, ami szerintem T-72 és kékkel ami szerinted T-54. Egyezzünk ki döntetlenben:) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19811 | 2011. december 27. 20:26 | ![]() | |
Még egy kép a legújabb ZTZ-96A-ról: i.imgur.com/7FwO8.jpg | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19810 | 2011. december 27. 20:20 | ![]() | |
Na akkor bebizonyítom :) És még makettezés is lesz benne! A tornyot hagyjuk, ott valóban a T-72 inspirálhatta a tervezőket. A páncéltest viszont árulkodó. A jármű hátsó része a motortérrel együtt nagyon hasonlít a T-54-re. A vezető búvónyílása is pont ugyanott van, és kialakítása is megegyezik. A futómű az teljesen más, a ZTZ-80/88-tól származik, ami viszont az 59/69/79 továbbfejlesztése. Hobby boss T96: www.amps-armor.org/ampssite/reviews/showReview.aspx | |||||
antarktika | Adatlap | 19809 | 2011. december 27. 20:05 | ![]() | |
Azért, mert a motortér hasonlít? Nemcsak azért, mert a futógörgő hasonlít. E analógia alapján akkor a Type-80 a T-80-as leszármazottja lenne, mert a görgők hasonlítanak. Ha nem vesszük figyelembe a futógörgőket, bár szinte teljesen ugyanolyanok és ráadásul 6 pár ez is, akkor vegyük figyelembe először a fő fegyverzetet. 125 mm-es sima csövű ágyú, mely képes Refleksz rakétát indítani. Az ágyúhoz orosz fejlesztésű lőszert használnak, melyet liszenszbe gyártanak. Ha jól emlékszem, akkor maga az ágyú is liszenszbe készül, orosz eredetű. A motort nem kell figyelembe venni, mert kínai. A jármű teste kirívóan hasonlít a T-72-re, messze nem a régi T-54 test, még a külső üzemanyagtartályok és tartozék ládák is ugyanolyanok. Ha megfigyeled a tornyot, akkor észrevehető - szerintem - hogy sejlik a T-72 hatása. Képzelj magad elé egy 72-es tornyot, melyhez ragasszál előtét páncélzatot az elejére és hátulra a lőszerek tárolására csúnya dobozt. Bár teljesen eltorzítottad, de középen még 72-es. Vitatkozni semmiképp nem akarok, ha te úgy gondolod, hogy a T-54-es volt az őse, akkor én ezt tudomásul veszem. Csak akkor nem, ha ezt a Wikipédiáról vetted és nem a saját véleményed...:) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19808 | 2011. december 27. 19:40 | ![]() | |
Valóban, az újabb változatai inkább hasonlítanak a T-72-re, de az alapverziónak mjdnem ugyanaz a motortere, mint a T-54-nek. A kínai tankok fejlődése kb. így néz ki: T-54A->T59->T69->T79->T80/88->T96. Aztán később jött még hozzá a T98, ebből pedig a 99-es. Sokan T-72 másolatnak hiszik, de ez nem igaz, egyedül a futógörgők egyeznek. A T-72/90-el ellentétben ezt a típust még lehet tovább fejleszteni. | |||||
antarktika | Adatlap | 19807 | 2011. december 27. 19:17 | ![]() | |
Szerintem a Type-96 ( Én jobban szeretem ezt a megnevezést, mint a ZTZ-t ) nem a T-54 alapjaira épül, az inkább T-72-es klón. Szinte mindene a 72-esre hajaz. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19806 | 2011. december 27. 19:00 | ![]() | |
Egyébként a ZTZ-96 is a T-54 leszármazottja. Szerintem nem modernizálják az 59 és 69-eseket, mivel a 96-osból elég sok van és alapból koszerűbbek is. Ráadásul a 99-est is gyártják. Még csak most állították rendszerbe a 99A2-est, de állítólag már fejlesztik a 99KM változatot, ami könnyen a világ legerősebb tankja lehet, és ennek már 152-es lövege lesz. | |||||
Mauro | Adatlap | 19805 | 2011. december 27. 18:54 | ![]() | |
az mondjuk kérdéses, mire mennek a kínaiak a ztz-99-el, mert már az alap változatnak is elvileg drága volt az előállítása és ezért csak az "elit alakulatok" kapták meg, viszont ez a ztz-69G megoldás lehet a kevésbé tehetős országoknak, valszeg ezért vásárolta meg Tanzánia (első kép) is. | |||||
antarktika | Adatlap | 19804 | 2011. december 27. 18:52 | ![]() | |
A ZTZ-59 e változata hivatalosan Type-59G és információk szerint csak Tanzánia részére modernizálták a meglévő 24 db Type-59-est. Valóban a 125 mm-es huzagolatlan ágyú került bele és a futóművet, valamint az irányzó műszereket is modernizálták a szintén kínai Type-96G szintjére. A képen a Tanzániai hadsereg parádéján láthatóak, így nem tudni, hogy Kína meglévő nagy számú 59-esét is modernizálják-e. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 19803 | 2011. december 27. 18:07 | ![]() | |
Érdekességek kínai barátainktól: 1, felismerhetetlenségig átalakított ZTZ-59, (eredetileg T-54A másolat) már 125mm-es löveggel. 2-3, Vadonatúj ZTZ-99A2-esek. Egyre jobban látszik az oroszok lemaradása harckocsik terén, már kínához képest is: Már az eredeti 99-es is kb. a T-90 szintjén volt, de ezek már összemérhetők, vagy akár már jobbak is mint a T-90MSz prototípusa! Ráadásul ezt sorozatban gyártják. | |||||
Vermate | Adatlap | 19796 | 2011. december 22. 09:36 | ![]() | |
specnaz78! Köszönöm a képet! Ha nem volt BM-13-16-tal, akkor ilyen lesz. Üdv.: Vermate | |||||
specnaz78 | Adatlap | 19795 | 2011. december 22. 09:14 | ![]() | |
Szia! Ilyen vontatót is építhetsz belőle. Forrás: forum.index.hu Üdv:specnaz78 | |||||
Vermate | Adatlap | 19794 | 2011. december 21. 20:22 | ![]() | |
Frühlingserwachen | Adatlap | 19793 | 2011. december 20. 21:19 | ![]() | |
Üdv! Tudnátok segíteni? T-34/76 model 1941/42-höz festés mintákat keresek. Köszi! | |||||
Vermate | Adatlap | 19792 | 2011. december 18. 21:33 | ![]() | |
Sziasztok! ATS-59G makettet gyárt valaki 1:35-ben? A Balaton-féle 1:72-est megtaláltam: www.img.casual.hu/shops/473/images/items/item_15050.jpg Valójában csak a kabinra lenne szükségem. Létezik esetleg más jármű, amit gyártanak 1:35-ben, és ugyanilyen a kabinja? Köszönettel: Vermate | |||||
joci232 | Adatlap | 19791 | 2011. december 18. 19:38 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez inkább egy 85M eje.
Tudomásom szerint.
Sem az Eje, sem a Rep Szer, sem a Hajózón nem lehetett gomb!
Továbbá a jelzések is csak "rongyból lehettek".
Üdv: kamovos