<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lajos | Adatlap | 19869 | 2011. december 29. 17:16 | ||
TPilu | Adatlap | 19868 | 2011. december 29. 16:55 | ||
Elnézést, hibásak a képaláírások. Az "átmeneti Tisza" helyesen "általános Tisza" bakancs, a HAIX pedig nyári bakancs. | |||||
TPilu | Adatlap | 19867 | 2011. december 29. 14:48 | ||
Köszi van belőle kettő is.:) | |||||
juge75 | Adatlap | 19866 | 2011. december 29. 14:45 | ||
Tisza-féle. | |||||
juge75 | Adatlap | 19865 | 2011. december 29. 14:44 | ||
Átmenetiből van egy alig használt(kb. 5x volt a lábamon), 43-as méretű. Nem szeretem, mert kényelmetlen. Érdekel? | |||||
TPilu | Adatlap | 19864 | 2011. december 29. 14:28 | ||
TPilu | Adatlap | 19863 | 2011. december 29. 14:20 | ||
Üdv! Mi meg a szomszéd sátorban csináltuk a kitüntetés és egyenruha kiállítást. | |||||
Kamovos | Adatlap | 19862 | 2011. december 29. 12:59 | ||
TPilu | Adatlap | 19861 | 2011. december 29. 12:35 | ||
Rádiókészüléktől függött. Volt (nekem is van valahol) beszváltóval egybeszerelt fejvédő is. | |||||
TPilu | Adatlap | 19860 | 2011. december 29. 12:33 | ||
Üdv Kamovos! Az az igazság, hogy hazai szellemi termékben is így van, például a Csepel-800 karbantartási utasításban. De szerintem máris több szó esett róla, mint amit megérdemel. Más. Találkozhattunk mi Veszprémben, az ezrednapon? | |||||
juge75 | Adatlap | 19859 | 2011. december 29. 04:49 | ||
juge75 | Adatlap | 19858 | 2011. december 29. 04:34 | ||
A belső beszélgető berendezésre gondoltál, az a harcjárműbe van beépítve. | |||||
Kamovos | Adatlap | 19857 | 2011. december 28. 22:05 | ||
Szia TPilu! Nos ebben igazat adok neked! Mert ugye, ezt egy Oroszról Magyarra fordított karbantartási utasításban olvastad. Én viszont itthon tanultam civilben, és nem könyvből, hanem az élettől. Nem véletlen írtam azt, hogy Ezért nevezik itt ott sonkának. De a seregben, volt abszolút értelmetlen fordítással is dolgunk! Mint Pl: az Ingó-bingó kör. Hát ez azért elég érdekes fordítása a rezgőkörnek. Pedig a kapcsolási rajz szerint, és az áramkörben lévő alkatrészek is arra utaltak, hogy az nem valamiféle Ingó-bingó mechanikus dolog, hanem egy rezgő kör. Vannak eszközök, szerszámok, anyagok, amiket mindannyian használunk, vagy használtunk, a régies nevéről pedig fel sem ismerjük. Pl: Fejknobli, letvaszer, subler. Vannak viszont akik még mindig így nevezik őket. A Magyar ember leleményes, szeret neveket adni, ezért lehetséges, hogy egy adott dolgot, nem a gyártó által adott néven illetnek, és így marad meg a ragadvány néven, használói, felhasználói között. Pl: Mi-2 = Csirkecomb. Üdv: kamovos | |||||
Murmuc | Adatlap | 19856 | 2011. december 28. 21:59 | ||
Üdv Freddy! Módosítanom kell a hozzászólásomat. Hiába, így 26 év távlatából! :( Mint TPilu (9778) képein látszik a kábel a bal fülhallgatónál csatlakozott hátul a sisakba. De, a besz váltó a harckocsiba volt, erre csatlakoztattuk a fejvédő csatlakozóját! | |||||
Kamovos | Adatlap | 19855 | 2011. december 28. 21:47 | ||
Szia TPilu! Így már én sem! :D Ha csak azt nem teszem, hogy javítok 9779-hszre tett reagálásomat, a 9778-ra. Mert hogy abban a hsz-ben van, a sor végén a Pc-s kabát, amit 9779-hsz szövegével kevertem, így lett nekem Eje, minősítéssel a kabát! Vagyis jól benéztem! Bocsi! Üdv: kamovos | |||||
TPilu | Adatlap | 19854 | 2011. december 28. 21:26 | ||
A karbantartási utasítások, attól függetlenül, hogy milyen csapágyak, tengelyek, fogaskerekek, stücnik, bizgellérek... vannak benne, a szerkezetet kihajtóműnek nevezik. | |||||
TPilu | Adatlap | 19853 | 2011. december 28. 21:21 | ||
Ezt most nem igazán értem. A bakancs egy 1985M sívájatú ejtőernyős bakancs. | |||||
juge75 | Adatlap | 19852 | 2011. december 28. 21:20 | ||
És ha minden igaz, megvan a pc mikádója is, de azt csak holnap tudom feltenni. | |||||
TPilu | Adatlap | 19851 | 2011. december 28. 21:19 | ||
Igen, ez a 65M. | |||||
juge75 | Adatlap | 19850 | 2011. december 28. 21:19 | ||
juge75 | Adatlap | 19849 | 2011. december 28. 21:14 | ||
juge75 | Adatlap | 19848 | 2011. december 28. 21:07 | ||
Kamovos | Adatlap | 19847 | 2011. december 28. 21:05 | ||
Szia juge75! Siléc csatlakozással? Nálunk Börgönbóciában, Az Eje és a Műszaki állomány sor, és hivatásos állományának is ilyen volt. De! Fehérváron az 5500-nál a sorállománynak is volt ilyen surcija. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 19846 | 2011. december 28. 21:02 | ||
Szia TPilu! Ez inkább egy 85M eje. Tudomásom szerint. Sem az Eje, sem a Rep Szer, sem a Hajózón nem lehetett gomb! Továbbá a jelzések is csak "rongyból lehettek". Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 19845 | 2011. december 28. 20:55 | ||
Sziasztok. De jó kis szakmai eszmecsere kikerekedése van kilátásban. :) Az én verzióm amit mint gépész mondok, és nem forgószárnyas. Hiszen a Kamov, nem lánctalpas. :D Kívülről befelé haladva, a következő képen néz ki. De nem így rakjuk ám össze. Mert ha felraktuk a házat, akkor már nem tudjuk bele rakni a fogaskereket meg a többi vasat! :D Kívülről van a lánckerék, simeringház fedél, ami csavarokkal van rögzítve, a házban pedig a simering, alá jön a csapágy ház a csapággyal, melyet zéger gyűrűvel rögzítünk a helyére. Ezek mind a sonka alakú öntvényház külső oldalában vannak, ami tömítéssel ellátva, a kocsi oldalára van csavarva. Majd, hogy a lánckerék kívül ne lógjon a levegőbe, mindezen, belűről kifelé, keresztül dugtak egy ricnis tengelyt. Annak érdekében, hogy ez az egész ne forduljon keretbe. Az előbbi tengely másik oldalára belül, egy nagy fogaskereket rakta, itt a tengely bordázva van, hogy a fogaskeréknek áttudja vinni a nyomatékot (ne forogjon el rajta) a tengely végét a kocsi oldalában egy csapágyházban elhelyezett csapágyba dugták. Annak érdekében, hogy a lánckerék foroghasson is, egy kisebb fogaskerékkel meghajtjuk. A kis fogaskerék is csapágyazott tengelyen van, de az egész meghajtás most nem írom végig. (Húúú ezt megúsztátok! :D) Azt azért még elmondom, hogy amikor a ház össze van rakva, akkor hajtómű olajat öntenek bele, hogy az a sok vas ne kopjon szanaszét. Na emiatt az olaj miatt, lehet látni hátul, egy nagyobb átmérőjű feltöltő ellenőrző csavart, alul pedig, egy olaj leeresztő csavart. A kis fogaskerék miatt van a külső háznak a sonka alakja. Ezért nevezik itt ott sonkának. Mivel, erre a házra van építve kívülről a lánckerék, ami a láncot hajtja, ezért lánckerék hajtásháznak, meghajtó kerék hajtásház, kihajtás háznak, vagy csak simán hajtás háznak nevezik. Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 19844 | 2011. december 28. 20:47 | ||
Siléc csatlakozással? | |||||
Freddy | Adatlap | 19843 | 2011. december 28. 20:42 | ||
,,A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek?" Mire megírtam, tettek is fel- minden kívánságom így teljesüljön:) | |||||
Freddy | Adatlap | 19842 | 2011. december 28. 20:41 | ||
,,A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás." Igyekeztem kicsit vastagabbra csinálni, de nagyon Michelin-emberkésre se akartam. Az a baj, hogy ahány gyártó, annyiféle testalkatú figura- egy Dragonhoz képest pl kifejezetten vaskos, míg egy Miniarthoz képest nem annyira. Bár az egyes emberek testalkata is eltérő. ,,Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. " A zsebek széle nem látszik, eltakarja a ruhaujj. Ami esetleg annak látszhat, azok a kis gyűrődések a zseb széleinél, ahol a kéz kinyomja. (Ezért szar greenstuffot fényképezni, csak egy nagy zöld paca látszik). ,,Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. " A bakancs talpát még majd megreszelem, ott csatlakozott a talapzatként szolgáló dugóhoz, így azt a részt nehéz volt eldolgozni. Sajnos ha valamit, akkor bakancsot/csizmát nagyon nem tudok faragni. ,,Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal." Gondoltam rá, de erről nem találtam jó képet, amin látszik, hogy mi honnan lóg ki, mi mihez csatlakozik, és mi az, amit nem csak konkrétan a harckocsiban benne ülve viselnek. ,,A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel." Kesztyű nem lenne szerencsés, kesztyűs kézzel nem tudná zsebredugni a kezét, és még a derékszíjába tűzve se tudom megjeleníteni, mert az meg nem látszik. De lehet, hogy lesz majd egy párja, aki kesztyűt visel, vagy tart a kezében. A következő figurára is kell ötleteket hagyni:) Meg nem is akartam nagyon sok részletet rázsúfolni a könnyű önthetőség miatt. A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek? | |||||
TPilu | Adatlap | 19841 | 2011. december 28. 20:26 | ||
Ez inkább egy 85M eje. | |||||
TPilu | Adatlap | 19840 | 2011. december 28. 20:24 | ||
juge75 | Adatlap | 19839 | 2011. december 28. 20:18 | ||
65M surranó, Eje változat. | |||||
TPilu | Adatlap | 19838 | 2011. december 28. 20:09 | ||
Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal. A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel. | |||||
juge75 | Adatlap | 19837 | 2011. december 28. 20:09 | ||
Bocsánatot kérek. | |||||
juge75 | Adatlap | 19836 | 2011. december 28. 20:08 | ||
Nem vettem észre a fogakat... | |||||
juge75 | Adatlap | 19835 | 2011. december 28. 20:07 | ||
TPilu | Adatlap | 19834 | 2011. december 28. 20:02 | ||
Juge meghajlok nagyságod előtt! Tényleg, mia f.szt hajtana ki, egy feszítő görgőnél? Semmit. De ez egy hajtókerék. A PT alvázakon az van hátul. Nevezzük tehát kihajtóműnek. A kedvemért. | |||||
Murmuc | Adatlap | 19833 | 2011. december 28. 19:33 | ||
Üdv Freddy! Nekem nagyon tetszik! De nekem is lenne két észrevételem. A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás. Ami viszont pótolható, az a sisak csatlakozó kábele az adó-vevő gomb egységgel. Ettől függetlenül gratúla! | |||||
juge75 | Adatlap | 19832 | 2011. december 28. 18:39 | ||
juge75 | Adatlap | 19831 | 2011. december 28. 18:38 | ||
Nálunk (repülőtéren) ejtő ernyő lerántó gumi volt "rendszeresítve" erre a célra, és levágtuk a kívülre vart két vászoncsíkot, ne lehessen összekötni a nadrág szárát és betűrni a surranóba. | |||||
juge75 | Adatlap | 19830 | 2011. december 28. 18:36 | ||
Az úgynevezett "Gumi" és "Cső" a harmadidőszak és a leszerelő állomány "kiváltsága" volt a sorállománynál, ahogyan a feketére boxolt derékszíj és surranó is. Mindkettő szabálytalan viselet, fenyítésre számíthatott az illető, ha észrevették szolgálatban. | |||||
juge75 | Adatlap | 19829 | 2011. december 28. 18:33 | ||
A páncélos mikádó zsebei feljebb vannak, cipzárosak, a nadrág szára a surranóban volt. | |||||
TPilu | Adatlap | 19828 | 2011. december 28. 18:14 | ||
lacipapa | Adatlap | 19827 | 2011. december 28. 17:45 | ||
Biztos volna aki a környékeden kiöntené.Ha mégis megoldod nekem kellene belőle.Kár,hogy ilyen messze vagyunk egymástól,mert itt a közelben van aki foglalkozik vele.Én is öntettem vele motort(hk.),figurát,hk görgőt például.Ha gondolod meg adom a címét,biztos megcsinálja.Szegedi az illető,szépen dolgozik! Üdv,Laci | |||||
Laac | Adatlap | 19826 | 2011. december 28. 17:37 | ||
Mint mondottam a képen nem lehetett tisztán kivenni, hogy az a bakancs szára, vagy gumis gyakorló ami anno nemlétezett, Amiről te beszélsz barátom az más annak semmi köze ahhoz amit én mondtam. Néhány baka befőttes gumival fogatta oda a gyakorlót a bakancshoz, vagy élt varrattak a gyakorlóra ezt én szánalmasnak tartottam akkor is és most is. Nem ezzel kevertem össze. Mellesleg minden elismerésem annak aki saját maga gyárt ilyen figurát. És ha már a mikádó zseben megy a diskurzus akkor ezt az észrevételt gondoltam megosztom a szerzővel. Üdv: Laac | |||||
Freddy | Adatlap | 19825 | 2011. december 28. 15:46 | ||
Teljesen saját faragás, semmi gyári nincsen benne. Az én gyűjteményembe is kell pár:) Mondom, kéne önteni belőle, csak ahhoz én kevés vagyok. | |||||
lacipapa | Adatlap | 19824 | 2011. december 28. 15:28 | ||
Szia Freddy! Nincs a bakanccsal semmi gond.66-68-ban mi is így hordtuk,volt aki bugyigumi karikát húzott a bakancs szára fölé és abba tűrte a nadrág szárát! Kár,hogy még nem festetted ki!Milyen figura sk.?Én is szeretnék egy pár ilyet a gépeimhez.További jó munkát! Üdv,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 19823 | 2011. december 28. 15:15 | ||
Bele van húzva a bakancsba, amit talán gumizásnak láthatsz, az a bakancs bokafogója. | |||||
Laac | Adatlap | 19822 | 2011. december 28. 15:06 | ||
Szia! Nekem nem kifogásom van csak észrevételem. A 65M gyak nadrág szára itt a képen mintha gumis lenne? Bár ezt nem látom jól! De nem volt az. Azt nem kellett ráhúzni a bakancsra, hanem bele. Volt egy madzag amit meg kellett kötni és az ment bele a surranóba. A gumis szár az a négy-szín-nyomásosnál jelent meg először, de lehet már a háromszínűnél (bocitarka)is? De, még egyszer ha rosszul látom bocs! | |||||
Freddy | Adatlap | 19821 | 2011. december 28. 14:48 | ||
Köszönöm a hozzászólást! A zseb vonalának dőlése elég kicsi, most már nem faragom át (majd a következő jó lesz:)) A kanálgép zsebe valóban lemaradt, azt majd pótolom! | |||||
páncélos | Adatlap | 19820 | 2011. december 28. 14:40 | ||
Freddy! Nekem kettő kifogásom lenne, ha szabad: A mikádó felső zsebei a valóságban nem vízszintesek, hanem enyhén a középvonalhoz dőlőek. A 65M. nadrágról hiányzik a kanálgép zsebe, vagy csak nem látszik a képen? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sajnos nem jött!:):)Nekünk kellett visszapakolni ismét!:):)