/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Lajos 19869 2011. december 29. 17:16
Válasz erre
És ezek a képek még azelőtt készültek, mielőtt jött az a forgószél...
Sajnos nem jött!:):)Nekünk kellett visszapakolni ismét!:):)
TPilu 19868 2011. december 29. 16:55
Válasz erre
Elnézést, hibásak a képaláírások. Az "átmeneti Tisza" helyesen "általános Tisza" bakancs, a HAIX pedig nyári bakancs.
TPilu 19867 2011. december 29. 14:48
Válasz erre
juge75 19866 2011. december 29. 14:45
Válasz erre
Tisza-féle.
juge75 19865 2011. december 29. 14:44
Válasz erre
Átmenetiből van egy alig használt(kb. 5x volt a lábamon), 43-as méretű.
Nem szeretem, mert kényelmetlen.
Érdekel?
TPilu 19864 2011. december 29. 14:28
Válasz erre
65M eje. sv. HT.
65M eje. sv. HT.
65M könnyített
65M könnyített
65M sv. HT.
65M sv. HT.
85M könnyített
85M könnyített
85M sv. legs.
85M sv. legs.
85M legs. nyitott talpm.
85M legs. nyitott talpm.
kísérleti téli
kísérleti téli
átmeneti Tisza
átmeneti Tisza
ált. Haix I.típ.
ált. Haix I.típ.

A teljesség igénye nélkül, néhány bakancs az MN - MH-ból.
TPilu 19863 2011. december 29. 14:20
Válasz erre
Üdv!

Mi meg a szomszéd sátorban csináltuk a kitüntetés és egyenruha kiállítást.
Kamovos 19862 2011. december 29. 12:59
Válasz erre
100_3848
100_3848
100_3849
100_3849
100_3850
100_3850
100_3851
100_3851
100_3852
100_3852
100_3853
100_3853
100_3855
100_3855

Szia TPilu!

Ha a 2011 06.17.re gondolsz akkor Igen!
Ezekre vigyáztam.

Üdv: kamovos
TPilu 19861 2011. december 29. 12:35
Válasz erre
Rádiókészüléktől függött. Volt (nekem is van valahol) beszváltóval egybeszerelt fejvédő is.
TPilu 19860 2011. december 29. 12:33
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Az az igazság, hogy hazai szellemi termékben is így van, például a Csepel-800 karbantartási utasításban. De szerintem máris több szó esett róla, mint amit megérdemel. Más. Találkozhattunk mi Veszprémben, az ezrednapon?
juge75 19859 2011. december 29. 04:49
Válasz erre
1324713457_44
1324713457_44

A Trumpeter 2012-2013-as katalógusában BRDM-2 két változatban és BTR-80, 1/35!
juge75 19858 2011. december 29. 04:34
Válasz erre
A belső beszélgető berendezésre gondoltál, az a harcjárműbe van beépítve.
Kamovos 19857 2011. december 28. 22:05
Válasz erre
Szia TPilu!

Nos ebben igazat adok neked!
Mert ugye, ezt egy Oroszról Magyarra fordított karbantartási utasításban olvastad.

Én viszont itthon tanultam civilben, és nem könyvből, hanem az élettől.
Nem véletlen írtam azt, hogy Ezért nevezik itt ott sonkának.

De a seregben, volt abszolút értelmetlen fordítással is dolgunk!
Mint Pl: az Ingó-bingó kör.
Hát ez azért elég érdekes fordítása a rezgőkörnek.
Pedig a kapcsolási rajz szerint, és az áramkörben lévő alkatrészek is arra utaltak, hogy az nem valamiféle Ingó-bingó mechanikus dolog, hanem egy rezgő kör.

Vannak eszközök, szerszámok, anyagok, amiket mindannyian használunk, vagy használtunk, a régies nevéről pedig fel sem ismerjük.
Pl: Fejknobli, letvaszer, subler.
Vannak viszont akik még mindig így nevezik őket.

A Magyar ember leleményes, szeret neveket adni, ezért lehetséges, hogy egy adott dolgot, nem a gyártó által adott néven illetnek, és így marad meg a ragadvány néven, használói, felhasználói között.

Pl: Mi-2 = Csirkecomb.

Üdv: kamovos
Murmuc 19856 2011. december 28. 21:59
Válasz erre
Üdv Freddy!
Módosítanom kell a hozzászólásomat. Hiába, így 26 év távlatából! :(
Mint TPilu (9778) képein látszik a kábel a bal fülhallgatónál csatlakozott hátul a sisakba. De, a besz váltó a harckocsiba volt, erre csatlakoztattuk a fejvédő csatlakozóját!
Kamovos 19855 2011. december 28. 21:47
Válasz erre
Szia TPilu!

Így már én sem! :D

Ha csak azt nem teszem, hogy javítok 9779-hszre tett reagálásomat, a 9778-ra.
Mert hogy abban a hsz-ben van, a sor végén a Pc-s kabát, amit 9779-hsz szövegével kevertem, így lett nekem Eje, minősítéssel a kabát!

Vagyis jól benéztem!
Bocsi!

Üdv: kamovos
TPilu 19854 2011. december 28. 21:26
Válasz erre
A karbantartási utasítások, attól függetlenül, hogy milyen csapágyak, tengelyek, fogaskerekek, stücnik, bizgellérek... vannak benne, a szerkezetet kihajtóműnek nevezik.
TPilu 19853 2011. december 28. 21:21
Válasz erre
Ezt most nem igazán értem. A bakancs egy 1985M sívájatú ejtőernyős bakancs.
juge75 19852 2011. december 28. 21:20
Válasz erre
És ha minden igaz, megvan a pc mikádója is, de azt csak holnap tudom feltenni.
TPilu 19851 2011. december 28. 21:19
Válasz erre
juge75 19850 2011. december 28. 21:19
Válasz erre
Kép 2175
Kép 2175
Kép 2176
Kép 2176
Kép 2177
Kép 2177
Kép 2178
Kép 2178
Kép 2174
Kép 2174
Kép 2185
Kép 2185
Kép 2186
Kép 2186
Kép 2187
Kép 2187
Kép 2188
Kép 2188

Tiszti, szőrme téli sapka.
Esővédő.
Édesapám posztókabátja és egyenruhája (dísz).
juge75 19849 2011. december 28. 21:14
Válasz erre
Kép 2173
Kép 2173
Kép 2179
Kép 2179
Kép 2180
Kép 2180
Kép 2181
Kép 2181
Kép 2182
Kép 2182
Kép 2183
Kép 2183
Kép 2184
Kép 2184

Kesztyűk.
Zöld, sor. zöld.
Tiszti, bőr, téli bélelt.
Tiszti, bőr, átmeneti időszak (tavasz-ősz), köznapi.
Tiszti, bőr, dísz.
juge75 19848 2011. december 28. 21:07
Válasz erre
Kép 2169
Kép 2169
Kép 2170
Kép 2170
Kép 2171
Kép 2171
Kép 2172
Kép 2172

Na még pár ruházati adalék.
Tiszti, 2 csatos surranó (40-es), keresztapámé volt.
Kamovos 19847 2011. december 28. 21:05
Válasz erre
Szia juge75!

Siléc csatlakozással?

Nálunk Börgönbóciában, Az Eje és a Műszaki állomány sor, és hivatásos állományának is ilyen volt.
De!
Fehérváron az 5500-nál a sorállománynak is volt ilyen surcija.

Üdv: kamovos
Kamovos 19846 2011. december 28. 21:02
Válasz erre
Szia TPilu!

Ez inkább egy 85M eje.

Tudomásom szerint.
Sem az Eje, sem a Rep Szer, sem a Hajózón nem lehetett gomb!
Továbbá a jelzések is csak "rongyból lehettek".

Üdv: kamovos
Kamovos 19845 2011. december 28. 20:55
Válasz erre
Sziasztok.

De jó kis szakmai eszmecsere kikerekedése van kilátásban. :)

Az én verzióm amit mint gépész mondok, és nem forgószárnyas.
Hiszen a Kamov, nem lánctalpas. :D

Kívülről befelé haladva, a következő képen néz ki.

De nem így rakjuk ám össze.
Mert ha felraktuk a házat, akkor már nem tudjuk bele rakni a fogaskereket meg a többi vasat! :D

Kívülről van a lánckerék, simeringház fedél, ami csavarokkal van rögzítve, a házban pedig a simering, alá jön a csapágy ház a csapággyal, melyet zéger gyűrűvel rögzítünk a helyére.
Ezek mind a sonka alakú öntvényház külső oldalában vannak, ami tömítéssel ellátva, a kocsi oldalára van csavarva.
Majd, hogy a lánckerék kívül ne lógjon a levegőbe, mindezen, belűről kifelé, keresztül dugtak egy ricnis tengelyt.
Annak érdekében, hogy ez az egész ne forduljon keretbe.
Az előbbi tengely másik oldalára belül, egy nagy fogaskereket rakta, itt a tengely bordázva van, hogy a fogaskeréknek áttudja vinni a nyomatékot (ne forogjon el rajta) a tengely végét a kocsi oldalában egy csapágyházban elhelyezett csapágyba dugták.
Annak érdekében, hogy a lánckerék foroghasson is, egy kisebb fogaskerékkel meghajtjuk.
A kis fogaskerék is csapágyazott tengelyen van, de az egész meghajtás most nem írom végig.
(Húúú ezt megúsztátok! :D)
Azt azért még elmondom, hogy amikor a ház össze van rakva, akkor hajtómű olajat öntenek bele, hogy az a sok vas ne kopjon szanaszét.
Na emiatt az olaj miatt, lehet látni hátul, egy nagyobb átmérőjű feltöltő ellenőrző csavart, alul pedig, egy olaj leeresztő csavart.

A kis fogaskerék miatt van a külső háznak a sonka alakja.
Ezért nevezik itt ott sonkának.
Mivel, erre a házra van építve kívülről a lánckerék, ami a láncot hajtja, ezért
lánckerék hajtásháznak, meghajtó kerék hajtásház, kihajtás háznak, vagy csak simán hajtás háznak nevezik.

Üdv: kamovos
juge75 19844 2011. december 28. 20:47
Válasz erre
Freddy 19843 2011. december 28. 20:42
Válasz erre
,,A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek?"

Mire megírtam, tettek is fel- minden kívánságom így teljesüljön:)
Freddy 19842 2011. december 28. 20:41
Válasz erre
,,A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás."
Igyekeztem kicsit vastagabbra csinálni, de nagyon Michelin-emberkésre se akartam. Az a baj, hogy ahány gyártó, annyiféle testalkatú figura- egy Dragonhoz képest pl kifejezetten vaskos, míg egy Miniarthoz képest nem annyira. Bár az egyes emberek testalkata is eltérő.

,,Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. "
A zsebek széle nem látszik, eltakarja a ruhaujj. Ami esetleg annak látszhat, azok a kis gyűrődések a zseb széleinél, ahol a kéz kinyomja. (Ezért szar greenstuffot fényképezni, csak egy nagy zöld paca látszik).

,,Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. "
A bakancs talpát még majd megreszelem, ott csatlakozott a talapzatként szolgáló dugóhoz, így azt a részt nehéz volt eldolgozni. Sajnos ha valamit, akkor bakancsot/csizmát nagyon nem tudok faragni.

,,Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal."
Gondoltam rá, de erről nem találtam jó képet, amin látszik, hogy mi honnan lóg ki, mi mihez csatlakozik, és mi az, amit nem csak konkrétan a harckocsiban benne ülve viselnek.

,,A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel."
Kesztyű nem lenne szerencsés, kesztyűs kézzel nem tudná zsebredugni a kezét, és még a derékszíjába tűzve se tudom megjeleníteni, mert az meg nem látszik. De lehet, hogy lesz majd egy párja, aki kesztyűt visel, vagy tart a kezében. A következő figurára is kell ötleteket hagyni:) Meg nem is akartam nagyon sok részletet rázsúfolni a könnyű önthetőség miatt.
A kesztyűről és a szemüvegről jó képe van valakinek?
TPilu 19841 2011. december 28. 20:26
Válasz erre
TPilu 19840 2011. december 28. 20:24
Válasz erre
PC fejvédő
PC fejvédő
MKP szemüveg
MKP szemüveg
PCMKPV kesztyű
PCMKPV kesztyű
65M PC kabát
65M PC kabát

Néhány kép a harckocsizóhoz.
juge75 19839 2011. december 28. 20:18
Válasz erre
Kép 2108
Kép 2108
Kép 2109
Kép 2109
Kép 2110
Kép 2110
Kép 2111
Kép 2111
Kép 2112
Kép 2112
Kép 2113
Kép 2113
Kép 2114
Kép 2114

65M surranó, Eje változat.
TPilu 19838 2011. december 28. 20:09
Válasz erre
Jól alakul. Ha rám hallgatsz (mint egyenruha gyűjtőre)a bakancson finomíts egy kicsit, elég ormótlannak tűnik. Esetleg az alsó zsebek lehetnének kicsit tömöttebbek, csak, hogy a zsebszél vastgsága ne legyen olyan feltűnő. Ahogy Murmuc mondja feldobhatnád egy beszváltóval és egy gégemikrofonnal. A beosztásától függően esetleg egy védőszemüveggel és ha már tél van harcocsi és motorkerékpár vezető kesztyűvel.
juge75 19837 2011. december 28. 20:09
Válasz erre
Bocsánatot kérek.
juge75 19836 2011. december 28. 20:08
Válasz erre
Nem vettem észre a fogakat...
juge75 19835 2011. december 28. 20:07
Válasz erre
Ennyire rossz a szemem? :-)
Tényleg a meghajtás...
TPilu 19834 2011. december 28. 20:02
Válasz erre
Juge meghajlok nagyságod előtt! Tényleg, mia f.szt hajtana ki, egy feszítő görgőnél? Semmit. De ez egy hajtókerék. A PT alvázakon az van hátul. Nevezzük tehát kihajtóműnek. A kedvemért.
Murmuc 19833 2011. december 28. 19:33
Válasz erre
Üdv Freddy!
Nekem nagyon tetszik! De nekem is lenne két észrevételem.
A nyak körül látszik a téli bélés "prémje". Nos ilyenkor a mikádó kicsit vastagabb volt a béléstől, a figurán olyan nyárias, bélés nélküli a hatás.
Ami viszont pótolható, az a sisak csatlakozó kábele az adó-vevő gomb egységgel.
Ettől függetlenül gratúla!
juge75 19832 2011. december 28. 18:39
Válasz erre
A feszítő görgőn mit hat ki?
Nem csapágyház?
juge75 19831 2011. december 28. 18:38
Válasz erre
Nálunk (repülőtéren) ejtő ernyő lerántó gumi volt "rendszeresítve" erre a célra, és levágtuk a kívülre vart két vászoncsíkot, ne lehessen összekötni a nadrág szárát és betűrni a surranóba.
juge75 19830 2011. december 28. 18:36
Válasz erre
Az úgynevezett "Gumi" és "Cső" a harmadidőszak és a leszerelő állomány "kiváltsága" volt a sorállománynál, ahogyan a feketére boxolt derékszíj és surranó is.
Mindkettő szabálytalan viselet, fenyítésre számíthatott az illető, ha észrevették szolgálatban.
juge75 19829 2011. december 28. 18:33
Válasz erre
ZSU-23-4V1 Nagyoroszi 3, Béla Róbert képe
ZSU-23-4V1 Nagyoroszi 3, Béla Róbert képe
1sz12 Gvozgyika Sándor András képe
1sz12 Gvozgyika Sándor András képe

A páncélos mikádó zsebei feljebb vannak, cipzárosak, a nadrág szára a surranóban volt.
TPilu 19828 2011. december 28. 18:14
Válasz erre
lacipapa 19827 2011. december 28. 17:45
Válasz erre
Biztos volna aki a környékeden kiöntené.Ha mégis megoldod nekem kellene belőle.Kár,hogy ilyen messze vagyunk egymástól,mert itt a közelben van aki foglalkozik vele.Én is öntettem vele motort(hk.),figurát,hk görgőt például.Ha gondolod meg adom a címét,biztos megcsinálja.Szegedi az illető,szépen dolgozik!
Üdv,Laci
Laac 19826 2011. december 28. 17:37
Válasz erre
Mint mondottam a képen nem lehetett tisztán kivenni, hogy az a bakancs szára, vagy gumis gyakorló ami anno nemlétezett, Amiről te beszélsz barátom az más annak semmi köze ahhoz amit én mondtam. Néhány baka befőttes gumival fogatta oda a gyakorlót a bakancshoz, vagy élt varrattak a gyakorlóra ezt én szánalmasnak tartottam akkor is és most is. Nem ezzel kevertem össze.
Mellesleg minden elismerésem annak aki saját maga gyárt ilyen figurát. És ha már a mikádó zseben megy a diskurzus akkor ezt az észrevételt gondoltam megosztom a szerzővel. 
Üdv: Laac
Freddy 19825 2011. december 28. 15:46
Válasz erre
Teljesen saját faragás, semmi gyári nincsen benne.
Az én gyűjteményembe is kell pár:) Mondom, kéne önteni belőle, csak ahhoz én kevés vagyok.
lacipapa 19824 2011. december 28. 15:28
Válasz erre
Szia Freddy!
Nincs a bakanccsal semmi gond.66-68-ban mi is így hordtuk,volt aki bugyigumi karikát
húzott a bakancs szára fölé és abba tűrte a nadrág szárát!
Kár,hogy még nem festetted ki!Milyen figura sk.?Én is szeretnék egy pár ilyet a gépeimhez.További jó munkát!
Üdv,Laci
Freddy 19823 2011. december 28. 15:15
Válasz erre
Bele van húzva a bakancsba, amit talán gumizásnak láthatsz, az a bakancs bokafogója.
Laac 19822 2011. december 28. 15:06
Válasz erre
Szia!
Nekem nem kifogásom van csak észrevételem. A 65M gyak nadrág szára itt a képen mintha gumis lenne? Bár ezt nem látom jól! De nem volt az. Azt nem kellett ráhúzni a bakancsra, hanem bele. Volt egy madzag amit meg kellett kötni és az ment bele a surranóba. A gumis szár az a négy-szín-nyomásosnál jelent meg először, de lehet már a háromszínűnél (bocitarka)is? 
De, még egyszer ha rosszul látom bocs!
Freddy 19821 2011. december 28. 14:48
Válasz erre
Köszönöm a hozzászólást! A zseb vonalának dőlése elég kicsi, most már nem faragom át (majd a következő jó lesz:)) A kanálgép zsebe valóban lemaradt, azt majd pótolom!
páncélos 19820 2011. december 28. 14:40
Válasz erre
Freddy!

Nekem kettő kifogásom lenne, ha szabad:
A mikádó felső zsebei a valóságban nem vízszintesek, hanem enyhén a középvonalhoz dőlőek. A 65M. nadrágról hiányzik a kanálgép zsebe, vagy csak nem látszik a képen?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.