/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Vermate 19904 2011. december 30. 21:35
Válasz erre
A 1:35-ben szerintem 1 mm körüli domborodás itt lenne ideális.
Bordákat lecsiszolni nem kell, mert a Dragon/Zvezda/Revell makett alja teljesen sík.
www.takchin.net/product_info.php
Sennás 19903 2011. december 30. 21:31
Válasz erre
t44by05a
t44by05a

Látod hova belóg a lánc.Mindha hiányozna belőle pár tonna
Sennás 19902 2011. december 30. 21:27
Válasz erre
Az rendben van de a meghajtónál(1kép)majd tengelyközépben van a görgők tetejével a másikon meg 1-2 fog van csak magasabban.
juge75 19901 2011. december 30. 21:20
Válasz erre
Csak úgy látszik.
A sárvédő lemez kialakítása miatt tűnik úgy.
Sennás 19900 2011. december 30. 21:17
Válasz erre
T-44
T-44
t44m
t44m

Sziasztok.Megtudnátok mondani miért van ilyen nagy különbség a két kép között?Az 1 olyan magasan van a feszítő+meghajtó görgö~kerék.
juge75 19899 2011. december 30. 21:12
Válasz erre
Te tudod.
Vagy építesz egy másikat, vagy simára csiszolod, és 0,25-0,5 sztirolból megcsinálod a "domborodásokat".
Vermate 19898 2011. december 30. 21:08
Válasz erre
Kamovos!
Sajnos én is úgy látom, hogy juge75-nek van igaza. Pedig egyszerűbb dolgom lenne, ha nem így lenne...

juge75!
Én is valami hasonlón gondolkoztam. Csak azt nem tudom, hogy meghagyjak-e bármit is a Dragon makett aljából, vagy építsem meg sztirolból az egészet.
Sajnos lehetséges, hogy még belülről is szépnek kell lennie. Még nem tudom, hogy végül mennyit fogok megmutatni a belsejéből. Nyitott ajtókat szeretnék, de ha nem sikerül szépre, akkor inkább kevésbé nyitom ki.

Üdv.: Vermate
juge75 19897 2011. december 30. 21:02
Válasz erre
helyesen
helyesen

Relatíve, nem mindegy honnan nézzük (mihez képest).
juge75 19896 2011. december 30. 20:58
Válasz erre
Elképzelésed jó lenne...
...ha nem lenne fordítva a kép.
Ugyanis az alulnézeti képed a far felől van, a makett pedig orr felől.
Számold csak össze, hány mélyedésnek kell lennie?
Mert bizony elrontották.
Kamovos 19895 2011. december 30. 20:46
Válasz erre
BMP-2
BMP-2

Szia juge75!

Szerintem meg kidudorodás, és jók a maketteken a has kiképzés.
Megnéztem ezt a képesté úgy látom, balról, jobbra haladva, hogy kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés a sorrend.
5 kiemelkedés, 4 besüllyedés.
Akárcsak az eredeti képen, és a makettnél is.

Üdv: kamovos
juge75 19894 2011. december 30. 20:33
Válasz erre
ábra
ábra

Sima alapra két vékonyabb lap, azon (a felsőn, vörös) kivágod a mély dolgokat, egymásra téve megoldva a gondod.
Vermate 19893 2011. december 30. 20:24
Válasz erre
TPilu, Farkas469, juge75!

Köszönöm szépen! Sokat segítettetek!

Már csak azt kel kitalálnom, hogy hogyan tudom legkevesebb munkával megcsinálni a mélyedéseket.
Vermate 19890 2011. december 30. 20:13
Válasz erre
Lajos!
Én is tudom, hogy nem egyszerű, néhány órám ráment már nekem is.

Kamovos!
Köszönöm szépen a segítséget!
Az ACE alja nagyon hasonlít az AEF-hez, mégis olyan érzésem van, mintha nem lenne tökéletes. Ha jobbat nem találok, akkor kénytelen leszek ilyenre megcsinálni.

A roncstelepi fotók keresésén valóban érdemes elgondolkozni.

Közben én is keresgéltem még. Találtam néhány fotót, de mivel a talaj magasságából fotózták a deszkán álló járművet nem a legjobb szögből látszik a lényeg.
data.primeportal.net/apc/yuri_pasholok/bmp-2m_w_kornet/index.php
Olyan mintha a gép közepén azok a furcsa alakú (maketteken kiálló) bordák inkább befelé mennének.

Üdv.: Vermate
TPilu 19889 2011. december 30. 20:13
Válasz erre
Ha én GK. raktáros lennék, biztos lenne egy-két nyomorult BMP-2 kasztnim az UAZ ajtók között.
Farkas469 19888 2011. december 30. 20:12
Válasz erre
TPilu 19887 2011. december 30. 20:12
Válasz erre
BMP-2
BMP-2
BMP-2 (02)
BMP-2 (02)
BMP-2 (03)
BMP-2 (03)
BMP-2 (04)
BMP-2 (04)
BMP-2 (05)
BMP-2 (05)
BMP-2 (06)
BMP-2 (06)
BMP-2 (07)
BMP-2 (07)
BMP-2 (08)
BMP-2 (08)
BMP-2 (09)
BMP-2 (09)
BMP-2 (10)
BMP-2 (10)
BMP-2 (11)
BMP-2 (11)
BMP-2 (12)
BMP-2 (12)
BMP-2 (13)
BMP-2 (13)
BMP-2 (14)
BMP-2 (14)
BMP-2 (15)
BMP-2 (15)
BMP-2 (16)
BMP-2 (16)
BMP-2 (17)
BMP-2 (17)
BMP-2 (18)
BMP-2 (18)
BMP-2 (19)
BMP-2 (19)

Nem fénykép, de hátha segít.
Farkas469 19886 2011. december 30. 20:10
Válasz erre
juge75 19885 2011. december 30. 20:09
Válasz erre
Sajnos rossz hírem van, mélyedés.
Kamovos 19884 2011. december 30. 19:24
Válasz erre
ACE BMP-2
ACE BMP-2

Szia!

Amég nem találok hanyat BMP-2-őt, addig itt egy kép az ACE makett aljáról!
Ez egy megbízható cég, lehet nekik hinni.

Üdv: kamovos
Kamovos 19883 2011. december 30. 18:55
Válasz erre
Szevasz Lajosom!

Ilyen oldalakon kellene keresni!
Azt írtam be a googli-ba, hogy BMP-2 afganisztán

www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
Lajos 19882 2011. december 30. 18:42
Válasz erre
Várj csak!Mindjárt leszaladok a garázsba csinálok neked pár képet!:)
Bocsi de kemény a dió!Kíváncsi vagyok hogy lesz-e eredmény!Bevallom megpróbáltam többféleképp rákeresni a dologra, de szerintem harcjármű aljáról fényképet max a megtámadott lövészárkok katonáitól lehetne kérni!:)
Üdv, Lajos
Vermate 19881 2011. december 30. 15:28
Válasz erre
Bocsánat az előbbi értelmetlen hozzászólásomért!
A monitorom a hibás. Nem látszott a színkülönbség a kidomborodásoknál, csak az egyik oldalon láttam az árnyékokat.

Már csak abban nem vagyok biztos, hogy az AEF által készített kidomborodások valóban kidomborodások és nem mélyedések.

Üdv.: Vermate
Vermate 19880 2011. december 30. 15:21
Válasz erre
rajz
rajz
AEF
AEF

Sziasztok!

BMP-2 aljáról keresek fotót, vagy megbízható rajzot. A Concord füzet megvan, de az aljáról nincs semmi.
Eddigi keresésem eredménye látható a képeken. A színes rajzot neten találtam, a műgyanta öntvényt az AEF designs készítette a Dragon készlethez. Mivel semmi hasonlóság nincs a kettő között, fogalmam sincs, hogy melyiknek szabad hinni. Vagy talán egyik sem pontos?

Köszönettel: Vermate
Lajos 19879 2011. december 29. 19:31
Válasz erre
Janikám!
Tekerd be mindhármat gézzel, majd önts rá jó sok gipszet.Két lábadnál a kopás függvényében a gipsz pótolható, a harmadiknál felesleges mert azt már úgysem tudod használni!:):)
Kamovos 19878 2011. december 29. 19:27
Válasz erre
Szia Lajos!

Hát...
Nekem csak 3 van.
De ezekkel is mindig gondba vagyok.
Kettőre nem találok normális félcipőt, mert belülről mindig össze szakadnak a sarkuk alatt a cipő.
A harmadiknak meg mindig csöpög az orra. :D

Üdv: kamovos
Lajos 19877 2011. december 29. 19:18
Válasz erre
Janikám!Már több is van mint száz!:)
Kamovos 19876 2011. december 29. 18:06
Válasz erre
Szia Lajos!

Mióta vagy százlábú? :D

Üdv: kamovos
Kamovos 19875 2011. december 29. 18:05
Válasz erre
Szia Lajos!

Még jó, hogy te is ott voltál, így legalább tudom min voltam. :D

Üdv: kamovos
Lajos 19874 2011. december 29. 17:32
Válasz erre
TPilu 19873 2011. december 29. 17:31
Válasz erre
Most épp ipari varrógépet nézegetek hozzá.
TPilu 19872 2011. december 29. 17:30
Válasz erre
Lajoskám, a vastagabból itt figyel 60 négyzetméter.:)
Lajos 19871 2011. december 29. 17:30
Válasz erre
Az nem az ezrednap volt!Hanem a pénteki nyugdíjas clubrotésön!:)
Lajos 19870 2011. december 29. 17:28
Válasz erre
A háttér anyag az nagyon ott van!
Vettem is belőle nemrég pár négyzetkilómétert!:)
Lajos 19869 2011. december 29. 17:16
Válasz erre
És ezek a képek még azelőtt készültek, mielőtt jött az a forgószél...
Sajnos nem jött!:):)Nekünk kellett visszapakolni ismét!:):)
TPilu 19868 2011. december 29. 16:55
Válasz erre
Elnézést, hibásak a képaláírások. Az "átmeneti Tisza" helyesen "általános Tisza" bakancs, a HAIX pedig nyári bakancs.
TPilu 19867 2011. december 29. 14:48
Válasz erre
juge75 19866 2011. december 29. 14:45
Válasz erre
Tisza-féle.
juge75 19865 2011. december 29. 14:44
Válasz erre
Átmenetiből van egy alig használt(kb. 5x volt a lábamon), 43-as méretű.
Nem szeretem, mert kényelmetlen.
Érdekel?
TPilu 19864 2011. december 29. 14:28
Válasz erre
65M eje. sv. HT.
65M eje. sv. HT.
65M könnyített
65M könnyített
65M sv. HT.
65M sv. HT.
85M könnyített
85M könnyített
85M sv. legs.
85M sv. legs.
85M legs. nyitott talpm.
85M legs. nyitott talpm.
kísérleti téli
kísérleti téli
átmeneti Tisza
átmeneti Tisza
ált. Haix I.típ.
ált. Haix I.típ.

A teljesség igénye nélkül, néhány bakancs az MN - MH-ból.
TPilu 19863 2011. december 29. 14:20
Válasz erre
Üdv!

Mi meg a szomszéd sátorban csináltuk a kitüntetés és egyenruha kiállítást.
Kamovos 19862 2011. december 29. 12:59
Válasz erre
100_3848
100_3848
100_3849
100_3849
100_3850
100_3850
100_3851
100_3851
100_3852
100_3852
100_3853
100_3853
100_3855
100_3855

Szia TPilu!

Ha a 2011 06.17.re gondolsz akkor Igen!
Ezekre vigyáztam.

Üdv: kamovos
TPilu 19861 2011. december 29. 12:35
Válasz erre
Rádiókészüléktől függött. Volt (nekem is van valahol) beszváltóval egybeszerelt fejvédő is.
TPilu 19860 2011. december 29. 12:33
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Az az igazság, hogy hazai szellemi termékben is így van, például a Csepel-800 karbantartási utasításban. De szerintem máris több szó esett róla, mint amit megérdemel. Más. Találkozhattunk mi Veszprémben, az ezrednapon?
juge75 19859 2011. december 29. 04:49
Válasz erre
1324713457_44
1324713457_44

A Trumpeter 2012-2013-as katalógusában BRDM-2 két változatban és BTR-80, 1/35!
juge75 19858 2011. december 29. 04:34
Válasz erre
A belső beszélgető berendezésre gondoltál, az a harcjárműbe van beépítve.
Kamovos 19857 2011. december 28. 22:05
Válasz erre
Szia TPilu!

Nos ebben igazat adok neked!
Mert ugye, ezt egy Oroszról Magyarra fordított karbantartási utasításban olvastad.

Én viszont itthon tanultam civilben, és nem könyvből, hanem az élettől.
Nem véletlen írtam azt, hogy Ezért nevezik itt ott sonkának.

De a seregben, volt abszolút értelmetlen fordítással is dolgunk!
Mint Pl: az Ingó-bingó kör.
Hát ez azért elég érdekes fordítása a rezgőkörnek.
Pedig a kapcsolási rajz szerint, és az áramkörben lévő alkatrészek is arra utaltak, hogy az nem valamiféle Ingó-bingó mechanikus dolog, hanem egy rezgő kör.

Vannak eszközök, szerszámok, anyagok, amiket mindannyian használunk, vagy használtunk, a régies nevéről pedig fel sem ismerjük.
Pl: Fejknobli, letvaszer, subler.
Vannak viszont akik még mindig így nevezik őket.

A Magyar ember leleményes, szeret neveket adni, ezért lehetséges, hogy egy adott dolgot, nem a gyártó által adott néven illetnek, és így marad meg a ragadvány néven, használói, felhasználói között.

Pl: Mi-2 = Csirkecomb.

Üdv: kamovos
Murmuc 19856 2011. december 28. 21:59
Válasz erre
Üdv Freddy!
Módosítanom kell a hozzászólásomat. Hiába, így 26 év távlatából! :(
Mint TPilu (9778) képein látszik a kábel a bal fülhallgatónál csatlakozott hátul a sisakba. De, a besz váltó a harckocsiba volt, erre csatlakoztattuk a fejvédő csatlakozóját!
Kamovos 19855 2011. december 28. 21:47
Válasz erre
Szia TPilu!

Így már én sem! :D

Ha csak azt nem teszem, hogy javítok 9779-hszre tett reagálásomat, a 9778-ra.
Mert hogy abban a hsz-ben van, a sor végén a Pc-s kabát, amit 9779-hsz szövegével kevertem, így lett nekem Eje, minősítéssel a kabát!

Vagyis jól benéztem!
Bocsi!

Üdv: kamovos
TPilu 19854 2011. december 28. 21:26
Válasz erre
A karbantartási utasítások, attól függetlenül, hogy milyen csapágyak, tengelyek, fogaskerekek, stücnik, bizgellérek... vannak benne, a szerkezetet kihajtóműnek nevezik.
TPilu 19853 2011. december 28. 21:21
Válasz erre
Ezt most nem igazán értem. A bakancs egy 1985M sívájatú ejtőernyős bakancs.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.