/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 20086 2012. február 4. 09:41
Válasz erre
Két járműről van szó, mert a BRDM-1 és a BTR-40 nem ugyanaz!
lacipapa 20085 2012. február 4. 08:45
Válasz erre
Szervusztok!
Ide is kiírom,hátha nagyobb szerencsével járok!
BRDM-1 (BTR-40)-est építenék,magyar változatban.
Ehhez kérnék képanyagot,aki tudja hol keresse.A MH referencia fotók megvannak.
Azon kívül nincs semmi jelzés és a belsőről sincsenek képek.Kérem aki tud ,segítsen,hogy egy magyar gép épülhessen.
Köszönöm,Laci
Cím az adatlapon.
torpokoska 20084 2012. február 2. 13:41
Válasz erre
Hátha valakit érdekel: T-90MSz részlet fotók
otvaga2004.narod.ru/publ_w8_2012/0007_t90.htm
Murmuc 20083 2012. február 2. 12:00
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ez után a film után értettem meg, hogy például a Dragon, főleg a Verlinden miért olyan Sztrela 1-et épít, amilyet!
17:57-től!
www.youtube.com/watch
Grande 20082 2012. február 1. 11:04
Válasz erre
1/6-os RC T-90-es épülget. Lassan tölti az oldalt.

forum.rcdesign.ru/f99/thread160206.html
silent8 20081 2012. január 31. 22:55
Válasz erre
Szia!

Csak egy ötlet! Lehet,hogy a téli terephez nagyon laza volt a lánc, és a vezető görgővel feszítették meg. Egyszerűbb lehetett, mint kiszerelni pár lánctagot. Később meg azokat vissza is kellene szerelni. 
Sennás 20080 2012. január 31. 22:33
Válasz erre
vdvcompetition10-L
vdvcompetition10-L
vdvcompetition11-L
vdvcompetition11-L

Helló.1kép ott az a középső görgő alá hogy kerülhetett be a lánctalp?
2kép ilyennek kellene lenni nem?
Altengernagy 20079 2012. január 30. 09:15
Válasz erre
Jaj bocs, elfelejtettem, személyzet is kell hozzá, gumiból! :) Azoknak nem kell Honvéd szakszervezet se Erzsébet utalvány... esetleg venni nekik egy két guminőt is:)))
Altengernagy 20078 2012. január 30. 09:13
Válasz erre
Igy van! ez kell nekünk, több száz darab! Mivel gumi, senkit sem érdekel hogy ott áll az udvaron 10-20 évig. A harcértéke ugyan annyi :)))
Altengernagy 20077 2012. január 30. 09:12
Válasz erre
Miért, talán a nyugat sosem nyom propagandát, vagy olcsó marketinget? Vetítenek azok is 1000-rel. A gyakorlatban meg beégnek...
Sennás 20076 2012. január 29. 14:24
Válasz erre
12
12
16
16
19
19
153
153
war3jpg
war3jpg
turret-ossetia1
turret-ossetia1
11
11

Pár érdekes kép.Most Ossétiából:)Leleményes fegyver átalakítások.És 2 kilőtt tank(de hol a harmadik?)mert a torony az megvan hozzá.
sanyi 20074 2012. január 28. 19:12
Válasz erre
Üdv!
Ha esetleg érdekel valakit: UR-77 aknamentesítő:
www.youtube.com/watch
gaunt1 20073 2012. január 28. 18:39
Válasz erre
Ez ez egész nem más mint Tagil propagandája. A Leo-2 páncélzatát teljesen hibásan adja meg, (valóság: 590-760 KE a toronynál, áttörhetetlen a 125mm-es löveg számára), illetve a nyugati lövedékek átütőereje is nevetségesen kicsi (pl. DM53 800mm fölött tud igazából. Úgy megy át az orosz páncélon mint kés a vajon)
A T-90MSz meg csak egy prototípus, 1db létezik belőle. Bár most készült el, máris elavult. The best in the world. Jó vicc. Sajnos az az igazság, hogy az orosz harckocsik sehol nincsenek már a nyugathoz képest. Még az ukránok és Kína is megelőzték őket az Oplot-M-el és a ZTZ-99-el.
Ami nekünk kéne, az a Leo-2.
Sennás 20072 2012. január 28. 17:59
Válasz erre
zestawieniembtnowedrugi
zestawieniembtnowedrugi
b7281ed7fbe5
b7281ed7fbe5
241qi
241qi

Akiknek a méret a lényeg:)
Sennás 20071 2012. január 28. 16:29
Válasz erre
T-90MS_2ок
T-90MS_2ок
T-90MS_4ок
T-90MS_4ок
T-90MS_41ок
T-90MS_41ок

Könyörgöm vegyünk ilyet!Pik-pakk felfestünk egy magyar logót és benne vagyunk a tenderben:)Bizti nem olcsó.De viszont jó.
Sennás 20070 2012. január 28. 15:48
Válasz erre
T-90 line1
T-90 line1
T-90 line2
T-90 line2

Voltam a gyárban!Ebédidőben:)
Miggyuri 20069 2012. január 28. 07:52
Válasz erre
összehajtogatható tank
összehajtogatható tank

Ez kell nekünk! Lőni nem lő, de pattog. Légvárak őrzésére ideális :)!
Jimbow 20068 2012. január 27. 18:12
Válasz erre
gaunt1 20067 2012. január 27. 16:04
Válasz erre
Jimbow!

9P122 = Maljutka-M, a rakéta irányítási módja manuális parancsközlő. A vezető ablaka és az optikai fejrész között sima a lemez.
9P133 = Maljutka-P, félautomata parancsközlő irányítási módszer, új optika tartozik hozzá. Az fejrész és a vezető ablaka között van egy keskeny ablak is.
Jimbow 20066 2012. január 27. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a 9P133 és 122 között? Vagy csak elírás?

Köszönöm!
gaunt1 20065 2012. január 27. 13:45
Válasz erre
Köszi Páncélos!

Akkor jól tippeltem, valóban a nyomaték miatt választották a JaMZ motort. De ezek szerint az N változat jobb a BMP-k UTD-20-as motorjánál is.

Még egy kérdés, melyik motor van a KrAZ-260-asokban? Annyit tudok, erősebb mint a 255-ös motorja.
páncélos 20064 2012. január 26. 22:15
Válasz erre
Gaunt1!
Akkor visszatérve a KamAZ és JaMZ motorokhoz:
Telefonos és internetes segítséggel, a következőkre jutottam, előbbit igazi szakembertől, aki nem egy motor ki-be szerelését végezte:

Kamaz motor ami, a BTR-80-as családban van, a KAMAZ-7403.01 néven fut (a gyári oldalon), duplaturbós 10850 cm3, mely 260 LE, 785 Nm nyomaték mellett.

A JaMZ 238-nak több változata ismert:
Maga a motor belülről ua. alap esetben 14866 cm3 összlöket térfogat, 240LE, ez van a Kraz-255-ben pl.;
A JaMZ-238M, 260 LE-s 191KW és 882 Nm nyomatékkal, ez van a BREM-K-ban is meg az MT-LB változatokban.
JaMZ-238N 300 LE-s 220 KW és 1115 Nm-t produkál (itt turbó van), ez van az MT-LBu, és 2Sz1-ben;
JaMZ-238D 330 LE-s 243 KW és 1135 Nm-t ad le, és traktorokban, kombájnokban van alapvetően;
JaMZ-238F, 340 LE-s 250 KW-s a legerősebb, 1143 Nm-s nyomatékkal, mely TKP-11 turbóval van szerelve és a modernizált MT-LBu-kba ajánlja a gyár, meg alapból pár BelAZ teherautóba is ez van.
Sennás 20061 2012. január 25. 20:52
Válasz erre
IMG_6359
IMG_6359
IMG_6363
IMG_6363

Szia páncélos!Csak jó lesz ez!Amit említettél lengéscsillapítók a fiúk is gondoltak rá!
Remélem kivehető a képen.
gabes 20058 2012. január 25. 19:01
Válasz erre
Sennás 20057 2012. január 25. 17:44
Válasz erre
Cserebere rovat 47459
7800Ft korrekt ár.
gabes 20056 2012. január 25. 17:37
Válasz erre
Sennás 20055 2012. január 25. 17:21
Válasz erre
3573
3573

Helló mindenkinek.3db Zvezda T-90 vettem(tünk) így hirtelen!Ajánlom mindenkinek.
gaunt1 20054 2012. január 25. 14:58
Válasz erre
IMG_4189
IMG_4189
IMG_4233
IMG_4233
IMG_4195
IMG_4195

Találtam egy pár érdekes fotót a Buk-M2E új 9Sz36 tűzvezető radarjáról, igazi ritkaság. Jó magasra fel lehet emelni a cuccot, ez pedig azt jelenti, hogy az ellen repülhet akár 1m-en is, nincs menekvés. Szovjet/orosz légvédelmi eszközöknek nincs párjuk a világon!
Grande 20053 2012. január 25. 10:05
Válasz erre
395123_312006902174140_186831074691724_889715_1310335831_n
395123_312006902174140_186831074691724_889715_1310335831_n
395267_312007048840792_186831074691724_889716_66067170_n
395267_312007048840792_186831074691724_889716_66067170_n
400291_312720545436109_186831074691724_891133_391953189_n
400291_312720545436109_186831074691724_891133_391953189_n
400918_312007588840738_186831074691724_889720_1348092824_n
400918_312007588840738_186831074691724_889720_1348092824_n
401230_312007252174105_186831074691724_889717_1829375667_n
401230_312007252174105_186831074691724_889717_1829375667_n
401347_312187985489365_186831074691724_890132_1903799071_n
401347_312187985489365_186831074691724_890132_1903799071_n
403189_312186282156202_186831074691724_890130_95754179_n
403189_312186282156202_186831074691724_890130_95754179_n
403686_312029445505219_186831074691724_889756_1987774381_n
403686_312029445505219_186831074691724_889756_1987774381_n
404857_312029612171869_186831074691724_889757_1326721928_n
404857_312029612171869_186831074691724_889757_1326721928_n

Verlinden T-72 Engine Compartment

www.facebook.com/pages/Verlinden-Productions-Inc/186831074691724
Sennás 20052 2012. január 25. 09:02
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen2
Névtelen2

Ez bizti nem az de jó tudni mennyibe is kerülnek:)
Sennás 20051 2012. január 25. 08:57
Válasz erre
páncélos 20050 2012. január 25. 08:53
Válasz erre
Sennás!
Nem hiányzik onnan semmi! Az első kettő, és utolsó futógörgő lengéscsillapítóval van ellátva, a többi nem.
páncélos 20049 2012. január 25. 08:51
Válasz erre
Gaunt1!
Keresek egy táblázatot, de nem találom (pedig volt egy orosz nyelvű), a Kamaz és a Jamz motorok teljesítményéről. A motorok fő részei természetesen csereszabatosak. Tovább keresgélek.
Sennás 20048 2012. január 24. 17:55
Válasz erre
0_607f1_2417bb91_orig
0_607f1_2417bb91_orig

Sziasztok!Úgy látom a fiuk nem nyugszanak a bőrükben:)Nem is ez a lényeg.A 3. torzós kar végéről hiányzik egy olyan "kör alakú valami" az direkt van,vagy most esett le:)?
gaunt1 20047 2012. január 24. 11:42
Válasz erre
A BREM-K-nál 260 LE-s JaMZ-238M motor lett beépítve, de -javíts ki ha tévedek- úgy tudom, hogy a BTR-80M-nél sima, turbó nélküli JaMZ-238V, ami 20 LE-vel gyengébb mint a Kamaz motor. Vagy esetleg még így is nagyobb a nyomatéka?
Ha már a JaMZ-238 motoroknál tartunk, mennyire csereszabatosak az alkatrészek a különböző verziók között? Leginkább a turbó nélküli -V (MTLB, KrAZ) és a turbós -N (MTLBu, 2Sz1) változatokra gondolok.
páncélos 20046 2012. január 24. 07:43
Válasz erre
páncélos 20045 2012. január 24. 07:36
Válasz erre
páncélos 20044 2012. január 24. 07:35
Válasz erre
Gaunt1!
Sajnos azt kell, hogy írjam, nem fedi a valóságot teljesen. A Jamz motor a nagyobb erő miatt került beépítésre. A BTR-80 műszaki-mentő változatánál, a BREM-K-nál kezdettől fogva Jamz-238-as motort építettek be. De volt kísérlet több motorral is, mint pl. a BMP, UTD-20-as motorjával is kínálták. Csak halkan jegyzem meg, hogy a Jmaz motoros variáció, a nálunk, akkor még rendszeresített 2Sz1, 1V Masina, MT-LBu, és Kraz tehergépkocsik miatt, előnyösebb lett volna.
Érdemes rákeresned, orosz oldalakon a BREM-K-ra.
Vagy itt:tekhnogun.com/brm006/russ_37.html
lacipapa 20043 2012. január 24. 00:58
Válasz erre
gaunt1 20042 2012. január 23. 21:55
Válasz erre
Az orosz BTR-80M-et közvetlenül a Kamaz gyárban keletkezett tűzeset után fejlesztették ki, mivel a Kamaz nem tudott szállítani motorokat. A JaMZ motor nagyobb volt mint az eredeti, így meg kellett hosszabbítani a testet a 3. és a 4. tengely között. Csak keveset gyártottak.
Kamovos 20041 2012. január 23. 18:57
Válasz erre
lacipapa 20040 2012. január 23. 14:35
Válasz erre
Szervusztok!
Segítsetek!
A BTR-80A Mentő vontató harcjárműről kellenének rajzok,fotók,ahol jól látszik a jármű teteje,a daru szerkezete,a csigasor az oldalán stb.Szeretném megépíteni,de a MH referencia fotói nem túl részletesek!
Üdv,Laci
Címem az adatlapon.
páncélos 20039 2012. január 23. 07:32
Válasz erre
Sennás!
A BTR-80M valóban egy magyar modernizáció eredménye, akár csak a BTR-80AM, de az eredeti hazájában létezik több változatban is. Mi is vásárolhattunk volna Kamaz motoros helyett Jamz, vagy UTD-20-as motorral. Egyébként az eredeti BREM vontató Jamz motorral szerelt. Hogy értsd, a Jamz motor különböző változatai vannak a Kraz tehergépkocsikban, és az MT-LB család típusaiban, az UTD-20 a BMP-1,2 motorja.
Sennás 20038 2012. január 22. 21:21
Válasz erre
Köszönet.Jó képek vannak:)

Vajon ha egyszer megjelenik a Trumpis 80-as lehetlesz belőle építeni szép magyar gépet?(sajna 80A nekem nem "jön be")én maradnék a hagyományosnál.
Petibá 20037 2012. január 22. 21:15
Válasz erre
Hát ez sajnos így van... :o) illetve :o(

P
Petibá 20036 2012. január 22. 21:14
Válasz erre
Valamint állóhelyí fűtést is kaptak a járművek.
Jimbow 20035 2012. január 22. 21:14
Válasz erre
Szia!

Biztos úgy van ahogy mondod, amit én írtam, az a kiállítási táblákról van, ami sokszor nem pontos (sajnos).

Üdv!
Petibá 20034 2012. január 22. 21:12
Válasz erre
Na akkor magyarul:A rádió-csere nem tartozott az "M" modernizálásba, de a Kongsberg rádiók csak M-ekbe kerültek.
Petibá 20033 2012. január 22. 21:11
Válasz erre
A rádió-csere nem tartozott az "M" modernizálásba, de a Kongsberg rádiókat M-ekbe kerültek.

Üdv!
Jimbow 20032 2012. január 22. 21:07
Válasz erre
Szia!

Itthon modernizálták mindkét változatot, így van 80M és 80AM is.

A modernizáció főbb elemei (M):

-éjszakai irányzék, rádió, csúszásgátló felületek, toronyfék, füstelszívás és szellőztetés, egységes akkumulátor, NATO-szabvány indítócsatlakozók.

mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php
AM esetében is kb. ugyanez történt:

mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.