<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Paplan | Adatlap | 204187 | 2007. január 23. 22:58 | ||
Sziasztok! Vettem egy szórópisztolyt. Van vele egy kis gáz, vagy én nemtom használni.. Alsó tartályos, olcsó kategóriás, revelles palackkal használom. Szval nem szórja a festéket. Mint olvastam egy cikkban a gáz és a festék közötti nyomáskülönbség során az előbbi ,,magába szippantja" a festéket... Ez nekem nem jön össze. A festék híg, a pisztollyal ninc semmi gond, a tű hibátlan, a szerkezet sehol nincs eltömődve. Mi a gond? Ha megfordítom a pisztolyt és a tartály felül van akkor vmit szór, de nem egyenletesen. A festékes tartályt töltsem fel fullra esetleg? Vagy a revelles palckkal van vmi? Esetleg percekig kellene engednem a levegőt, hogy szórja a festéket? Ez nagyon gáz. | |||||
ChevyG | Adatlap | 204186 | 2007. január 23. 21:50 | ||
írd be a gugliba: emule töltsd le, 1xü használni. szint magyar nyelvü irodalmat nehéz találni, viszont rengeteg anyagot vlehet lehúzni! (én hajó és IIvh-s repcsi kategóriában 25 Gb- fölött járok... Üdv: Chevy | |||||
marci | Adatlap | 204185 | 2007. január 23. 21:06 | ||
Sziasztok! Tud valaki segíteni hogy hinnan tudok letölteni könyveket harcjárműröl ill repülőkröl.Jó lenne a magyar lenne mert nem beszélek angolul. Köszi marci | |||||
Zebi | Adatlap | 204184 | 2007. január 23. 20:48 | ||
Köszi mindenkinek. Én is keresgettem, és egy fórumon arra találtam utalást, hogy a dudor valamikor 45-ben jelent csak meg. Az a gép, amit én akarok csinálni 44 közepén épült, tehát valószínűleg dudor nélküli. Az I-V szárnyán volt dudor, de azon nem csepp, hanem még a régi félhold alakú :-) A ma is repülő gépek nem igazán mérvadóak, mert azokon gyakran szárnyat, kipufogót, meg ezt-azt lecseréltek. | |||||
notarius | Adatlap | 204183 | 2007. január 23. 20:09 | ||
Innentől nincs egyértelmű válasz. :) A hasegawa 1/48-as szárnya is dudoros. | |||||
Vadász | Adatlap | 204182 | 2007. január 23. 19:04 | ||
Zebi! Átnéztem néhány képet. Az eredeti képeken nem látszik a dudor, ill. értékelhetetlen a kép (nem látszik biztosan hogy van). A most is használt gépeken viszont látszik a dudor, legalábbis a képek többségén. Lehet, hogy ez egy átmeneti széria volt, gyártottak ilyet is, olyat is. Az biztos, hogy a korai Mk.I-V szériákon volt dudor. Az általam ismert rajzok töbsége is dudor nélküli. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 204181 | 2007. január 23. 18:58 | ||
Miért tünik el a hozzászólásom az elküldés után?? Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 204180 | 2007. január 23. 18:40 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 204179 | 2007. január 23. 18:17 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 204178 | 2007. január 23. 18:03 | ||
Notarius! Nem olyan jó a szemem, mert kerékdudort én sem látok, mindössze a két merevítés van az ágyúdudor és a törzs között. Pedig ez is IX-es, LF változat. A KP makettjén sincs kerékdudor, sőt a Kopro IXC változatán se, pedig az ágyúdudort ott külön alkatrészként adják. A Makettstúdió Spit füzete sem említi, ill. nem közöl olyan rajzot, amin lenne. Igaz, ezek nem teljesen autentikus anyagok, ezért még átnézek néhány Spit füzetet az archívumban.Ha találok, valamit, közzéteszem (én is építek néhány Spit-változatot, így érdekel a dolog). Kalóz | |||||
notarius | Adatlap | 204175 | 2007. január 23. 17:15 | ||
Jó a szemed, mert én nem látom ezen a képen, csak az ágyú dudorját. :) Egyébként a IX-es szárnyán a kerék miatt van dudor, nagyjából az ágyúk és a törzs közötti távolság 1/3-2/3 arányában. Csepp alakú. | |||||
Kalóz | Adatlap | 204174 | 2007. január 23. 17:06 | ||
Ez ugyan egy LF, de valami azért látszik rajta. | |||||
Hickory | Adatlap | 204173 | 2007. január 23. 16:28 | ||
Nem tudok erről semmit.Nézz meg jó sok rajzot,hátha segítenek! | |||||
Zebi | Adatlap | 204172 | 2007. január 23. 15:15 | ||
Nem az ágyúknál, az ok. A futóakna fölött nem teljesen világos. Valami olyat olvastam, hogy valamikor megváltoztatták a futómű geometriáját, a kerék más szögben ült a tengelyen, és csak úgy fért el a szárnyban, hogy egy csepp alakú dudort tettek oda. Amit nem tudok, hogy a IXC is érintett volt, vagy sem. | |||||
Hickory | Adatlap | 204171 | 2007. január 23. 14:19 | ||
Voltak,a 20mm-es gépágyúk csak így fértek bele a szárnyba.Azoknál a változatoknál,ahol nehézfegyverzet is van,tehát B és C szárnyakkal rendelkezik,megfigyelhetőek a dudorok.Ha jól tudom,rég foglalkoztam már a spittel... | |||||
Zebi | Adatlap | 204170 | 2007. január 23. 14:12 | ||
Valaki meg tudja mondani, hogy a Spitfire Mk.IXc-n (tehát C szárny) a futóakna fölött voltak-e dudorok? Esetleg néhány gépen voltak, a többin meg nem? | |||||
Kalóz | Adatlap | 204169 | 2007. január 23. 07:21 | ||
Na, akkor megint jövök a mániámmal: Nebuló folyékony átlátszó, vízzel hígítható (nem kell, de a felesleg letakarításánál jól jön ez a tulajdonsága), nem drága papírragasztó, ami ráadásul minden írószerrel foglalkozó boltban megtalálható. Helyettesíti a fényes lakkot és a matrica leázott enyvrétegét. Ecsettel felkenni a matrica helyére, rá a mátricát, rásimítani és várni, amíg megszárad. A felesleges nyomok nedves zsepivel eltüntethetők. Nem helyettesíti minden esetben a matrica lágyítót/feszítőt, de az esetek többségében jó eredményt produkál. Egyet nem tud: az anyagában buborékos matricák (Italerinél sűrűn előfordul, de lehet más gyártónál is) becsillogását eltüntetni. igaz, az mással sem sikerül :-). Az utólagos lakkozás ettől független dolog, és több előnye is van, érdemes alkalmazni. | |||||
Zoli | Adatlap | 204168 | 2007. január 22. 22:17 | ||
Szia! Még arra figyelj, hogy a felületre sok vizet rakj, mert némelyik azonnal leragad és ha korrigálni kell, akkor könnyen szakadhat a vékonyabb! Ja és a papírról ne szedd le a matricát, hanem húzd át a makettre! Így nem fog összegyűrődni, meg a ragasztót se taperolod le róla. Még annyit, hogy igyekezz az alakzatok legszélénél egyesével kivágni a jelzéseket, mert az általában látszódni szokott, főleg a vastagabb matricáknál (pl japánoknál)! z | |||||
NAO | Adatlap | 204167 | 2007. január 22. 21:26 | ||
Köszi a tippeket a matricázásra. | |||||
Mpower | Adatlap | 204166 | 2007. január 22. 21:20 | ||
Jókor írjátok én meg a hétvégén vertem a fejem a falba ugyanezen okok miatt. | |||||
lucky | Adatlap | 204165 | 2007. január 22. 20:41 | ||
De ha matt felületre matricázol akkor a beszorult levegő miatt marha ronda lesz a matrica!Ráadásul nem is biztos, h megragad. Sajnos ezt a hibát elkövettem a TYPE 89-nél...:( | |||||
Kalóz | Adatlap | 204164 | 2007. január 22. 20:37 | ||
Egyes matt lakkok (Humbrol, Revell) felszedhetik a friss matricát (1-2 hétig minimum!). A fényes lakk nem csak a felület minősége miatt szükséges, védi és rögzíti is a matricát! Mellesleg az Italeri matricák többsége matt!!! felületű. Kalóz | |||||
lucky | Adatlap | 204163 | 2007. január 22. 20:28 | ||
A maketthez mellékelt matricalaról kivágod a kívánt mintát.Az összeéllítási útmutatóban van kép a festésről, ott vannak a matrica elhelyezéi rajzok is.Sokszor számokkal lehet azonosítani a jeleket.A kivágást óvatosan végezd ,ne sérüljön a többi minta!Nem kell pontosan vágni csak úgy nagyjából. Egy kisebb edénybe langyos vizet teszel.Ebbe belerakod a kivágott matricát.Megvárod míg kiegyenesedik a papír.Ekkor egy csipesszel kiveszed a vízből, és vársz pár percet,míg a matricát el tudod mozdítani a papíron.Ekkor a festett makettre felrakható. A festésnek száraznak kell lennie! Matt festéknél fényes lakk jó hatású matricázás előtt.(Matrica után meg jöhet a matt lakk). Fényes v félfényes festéknél nem feltétlenül kell a lakk. | |||||
NAO | Adatlap | 204162 | 2007. január 22. 19:48 | ||
Hello lehet hogy hülyének fogtok tartani de hogy kell matricázni? | |||||
ChevyG | Adatlap | 204161 | 2007. január 22. 14:18 | ||
Zoli | Adatlap | 204160 | 2007. január 22. 12:52 | ||
Szerintem az Aires is beszerezhető, kérdezz rá a Replicában! Esetleg ha jársz kiállításokra, börzékre stb, ott is találhatsz. z | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204159 | 2007. január 22. 12:43 | ||
Apaka | Adatlap | 204158 | 2007. január 22. 12:41 | ||
Corto_Maltese! Zolinak teljesen igaza van. Nekem megvan (volt) a Pavla belső. Egyértelműen rosszabb mint az Iteleri eredeti belseje. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204157 | 2007. január 22. 12:16 | ||
Szia Zoli! Köszi az infókat! A Pavlára azért gondoltam mert a Keleti Blokktól könnyen megrendelhető. Az Aires nem tudom kitől szerezhető be, külföldről pedig nem akarok rendelni. Igazából nem vagyok maximalista ezen a téren, csak kicsit fel akarom dobni a gépet. Üdv! Corto | |||||
Zoli | Adatlap | 204156 | 2007. január 22. 11:46 | ||
Szia! Én lebeszélnélek a Pavla cuccairól. Van ugyan pár használható is köztük (más híján), de a minőségük nem a legjobb. Valamelyik pl gyengébb, mint a makett gyári részei, amihez készült... MiG-29 esetében egyértelműen az Aires és a Part kiegészítőit keresd! Meg egy Precíz ülés is kellene, de az nehéz ügy lesz... z | |||||
MATROZ | Adatlap | 204155 | 2007. január 22. 11:15 | ||
A SU-27-hez nekem már meg van rendelve az Eduardtól egy szines maratás+megvan a Pavla-féle kabinbelső(emiatt rendeltem meg a maratást-az emlitett műszerfal).sajna rendelnem kellett műgyanta hajtóműkiömlőket(AIRES)is ui.történt kis baleset. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204154 | 2007. január 22. 10:44 | ||
Tibcsi! Köszi! A Pavla oldalán nézegettem én a cuccokat, de a képek nem sokat árultak el. Üdv! Corto | |||||
Tibcsi | Adatlap | 204153 | 2007. január 22. 10:34 | ||
Nekem a Szu-27-hez és a KP L-39-hez van tőlük feljavítóm. Az ülések és a kabinteknők szépek, de a műszerfalaktól nemigen vagyok elájulva... csak műgyanta, semmi film+maratás. Bár még így is jobbak, mint a gyáriak. :-) | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204152 | 2007. január 22. 10:29 | ||
Sziasztok! Ismeri valaki a Pavla műgyanta kabinbelsőit, katapultüléseit? Milyen minőségűek? Az Italeri Mig-29-hez szeretnék beszerezni egy kabinbelsőt. Üdv! Corto | |||||
warbirds | Adatlap | 204151 | 2007. január 22. 09:08 | ||
Azt hiszem régebben emlegettek itt valami W5 nevű padlófényezőt, mint "csodaszert". Ha jól tudom a Lidl-ben árulják ezt a termékcsaládot. Üdv! warbirds | |||||
ChevyG | Adatlap | 204150 | 2007. január 22. 07:54 | ||
Sziasztok! Van 1(-2) karcos kabintetőm, mivel lehetne ezeket a sérüléseket eltüntetni? Újrahúzás nem lehetséges. Üdv: GáborGergő | |||||
tray | Adatlap | 204149 | 2007. január 21. 23:05 | ||
Srácok ez a hónap tippje! Most úgy ragasztottam a szélvédőt, hogy előtte pár csöppnyi akril higítóban áztattam (ModelMaster féle propilén-glikolos cucc), aztán csipesszel fogva papírzsepin letöröltem a folyadékot, majd pillanatragasztóval ragasztottam be, és láss csodát, semmi jele a szokásos fehér ködnek!!! Azt hiszem ez lesz az első szélvédőm, ami tökéletes lesz, szóval köszi srácok! (Ja, még annyit, hogy átlátszó fóliából kivágott darabot használtam, amit a pillanatragasztón kívül semmi sem ragasztott meg!) | |||||
zotyo | Adatlap | 204147 | 2007. január 21. 21:24 | ||
megszönt=megszünt | |||||
zotyo | Adatlap | 204146 | 2007. január 21. 21:23 | ||
Szia MATRÓZ ! Az általam keresett Hercules a Heller 80385 katalógusszámú makettje.A modellversiumon láttam elősször. Elsősorban a matrica miatt akarom ezt a makettet, mivel a Coast Guard festéssel tetszik a Hercules a legjobban. A makett egyébként az Italeri öntőformájával készült, annak minden hibájával és előnyével. Remélem lesz még valahol elfekvőben, mivel tudtommal a Heller megszönt. Üdv. Zotyó. | |||||
Atlasz | Adatlap | 204145 | 2007. január 21. 21:04 | ||
Szia ! Tudom, már sokszor leírtam... Én vízfestéket használok sárra-porra. Üdv: Atlasz | |||||
Andor | Adatlap | 204143 | 2007. január 21. 18:54 | ||
Sziasztok! Szokott közületek valaki paintball-ozni? | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 204142 | 2007. január 21. 17:59 | ||
jaja, olyanra gondoltam. majd meghajlítod, nincs lehetetlen, csak tehetetlen:D | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 204141 | 2007. január 21. 17:22 | ||
Olyanra gondolsz amibe a narancsot csomagolják például? Tulajdonképpen mintára is jó lenne, de változatlanul kevésbé hajlékonynak gondolom... | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 204140 | 2007. január 21. 17:20 | ||
valami háló, amit gyümölcsökhoz adnak? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 204139 | 2007. január 21. 17:15 | ||
Üdv Urak! Ha 1:35-ben szeretnék álcahálót készíteni (pl. most épp a MH által használtat) Akkor milyen alapanyagot javasolnátok? Mert a sebkötöző géz túl sűrűnek tűnik, a műanyag hálók meg elég merevek, nincs természetes esésük... Mert a "levelek" még csak hagyján, valami vékony színezett nylon fólia megteszi... | |||||
xcraft | Adatlap | 204138 | 2007. január 21. 17:06 | ||
Köszi! Láttam tekercsben PVC-t, valószínűleg Ákos is, ilyent írt amit Praktikerben, vagy hol vesz, de akkor ez idővel besárgul-hat. | |||||
Vadász | Adatlap | 204137 | 2007. január 21. 16:52 | ||
Csak az a tuti, hogy a celluloidok sárgulnak, a másikról nem tudom. Vadász | |||||
xcraft | Adatlap | 204136 | 2007. január 21. 16:09 | ||
Szia Vadász! Az acetát alapúk nem sárgulnak? Ez tuti? | |||||
Vadász | Adatlap | 204135 | 2007. január 21. 14:06 | ||
borisz! Igen, a celluloid alapanyaguak sárgulnak. Vadász | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 204134 | 2007. január 21. 13:59 | ||
én hallottam olyasmit is, hogy némely húzott tető halylamos sárgulni-láttam is. Szóval nem mindegy milyen műlyanyagot használsz. Persze nem mindegyik sárgul. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |