<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
warbirds | Adatlap | 204206 | 2007. január 24. 12:33 | ||
Hogy' érted, hogy függőleges irányban van megszakadva a tartályban lévő cső? Hosszában kettétört az egyik oldalán? Akkor sztem ez lesz a bibi. Keress egy hasonló átmérőjűt (akvarisztikai szakboltok vagy autós boltok) és cseréld ki. Sztem a törésnél/szakadásnál "falsot kap" és ezért nem tudja felszívni a festéket. Vagy tényleg a tartó és a pisztoly találkozása "szelel"... warbirds Előzmény: (204202) Paplan 2007. január 24. 11:45 | |||||
notarius | Adatlap | 204204 | 2007. január 24. 11:52 | ||
Nem elég híg í festék. | |||||
Hickory | Adatlap | 204203 | 2007. január 24. 11:47 | ||
Jé,ilyen pisztolyom van nekem is! Mivel kezdő vagyok a légfestés terén,kezdetnek szerintem jó,nekem semmi gondom nem volt vele.De egy kompresszor jó lenne... | |||||
Paplan | Adatlap | 204202 | 2007. január 24. 11:45 | ||
| |||||
Keri | Adatlap | 204201 | 2007. január 24. 11:37 | ||
Doki,mi lenne ha egyszer nem kötnél bele valamibe,amit írok? A "nyomás nem vész el",erre írtam a reagálást.Először 5méteres csővel használtam a pisztolyom,és ott érezhető volt a veszteség,és az egyenetlenül jövő levegő.Nemtom,milyen hosszú csövet használt a kérdező,de ezért írtam,hogy minél rövidebben,mert nálam rossz volt a hosszúval. | |||||
notarius | Adatlap | 204199 | 2007. január 24. 11:10 | ||
Milyen pisztoly az, amihez 8 bar kell? | |||||
Zebi | Adatlap | 204198 | 2007. január 24. 10:59 | ||
Igen, van ilyen áramlási veszteség, de... Ami levegő bement a csövön, az továbbra is kijön, legfeljebb lassabban. | |||||
MATROZ | Adatlap | 204197 | 2007. január 24. 10:52 | ||
A 8bar sztem mindig csak kevesebb.Az nem egyenletes ,állandó mint egy kompresszor esetében! | |||||
KeyPi | Adatlap | 204196 | 2007. január 24. 09:50 | ||
Paplan, tömítsd el rendesen az alsó tartály és a pisztoly találkozását. A köpködéssel nem nagyon fogsz tudni mit kezdeni, ehhez már nyomásszabályozó kellene. Üdv. KeyPi | |||||
barackdr | Adatlap | 204195 | 2007. január 24. 09:40 | ||
Keri! De egy kb 8 bar-os Revell palacknál te sem gondolhatod komolyan, hogy 1 m csőben esik le a nyomás annyira, hogy ne szívja ki a festéket :) | |||||
Keri | Adatlap | 204194 | 2007. január 24. 08:48 | ||
Úgy tudom,van áramlási veszteség,cső belső falán létrejövő határréteg,ami csökkenti a levegő sebességét(a nyomást).És minél hosszabb az a cső,annál nagyobb ez a veszteség.Tehát érdemes minél rövidebb csövet beiktatni a pisztoly és a palack közé. Keri | |||||
Zebi | Adatlap | 204193 | 2007. január 24. 08:33 | ||
A nyomás nem vész el. Ami egyik felén bemegy, az a másikon ki is fog jönni. | |||||
MATROZ | Adatlap | 204192 | 2007. január 24. 08:26 | ||
Hello,nekem ugyanez a gondom mint Paplannak.Nemtom jó ötlet-e de eszembe jutott hogy felére vágom a levegőt szállitó csövet mert van kb 1m hossza hogy talán a nyomásnak csak a töredéke jut el a szórópisztolyig.Ötlet? | |||||
warbirds | Adatlap | 204191 | 2007. január 24. 07:36 | ||
Paplan! Az nem lehet, hogy a cső, ami benyúlik a tartályba túl hosszú? Mert ha nagyon a tratály aljára ér , akkor sem tudja rendesen felszívnin a festéket. Ha egyenes az alja, javaslom vágd le ferdére, talán ez is segít. Üdv! warbirds | |||||
tray | Adatlap | 204190 | 2007. január 24. 00:57 | ||
Ja még annyit, nem kell percekig engedni, hogy felvegye a festéket. Ha jól működik, 5 másodpercen belül megy a cucc. | |||||
tray | Adatlap | 204189 | 2007. január 24. 00:55 | ||
Paplan! Nyugodtan kísérletezz tiszta vízzel, olcsóbb, mint a festék. Azt semmiképpen sem tanácsolom, hogy felfordítsd a cuccot. A gyorsan áramló levegőnek alacsonyabb a nyomása, ezért az valóban felszippantja a festéket. Két dolog jutott eszembe: a tű nincs eléggé "kicsavarva" a szelepből, ezért nincs szabad útja a festéknek, vagy van de túl szűk. Valahogy biztos lehet állítani, nézd meg. A másik, hogy a festéktartályon (általában a fedelén) kell lenni egy lyuknak, ahol a kiürülő tartályba "beáramlik" a levegő. Használat közben ne takard el. A harmadik tippem :), hogy nem elég nagy a levegő nyomása. A flakonnál lévő szeleppel minimális mértékben lehet szabályozni. | |||||
stemi | Adatlap | 204188 | 2007. január 23. 23:12 | ||
Köszi a tippet:) Ákos is ilyesmiről írt Köszi, megpróbálom, bár sikerült kapnom eredeti kabintetőt, de megpróbálom mindenképp:) | |||||
Paplan | Adatlap | 204187 | 2007. január 23. 22:58 | ||
Sziasztok! Vettem egy szórópisztolyt. Van vele egy kis gáz, vagy én nemtom használni.. Alsó tartályos, olcsó kategóriás, revelles palackkal használom. Szval nem szórja a festéket. Mint olvastam egy cikkban a gáz és a festék közötti nyomáskülönbség során az előbbi ,,magába szippantja" a festéket... Ez nekem nem jön össze. A festék híg, a pisztollyal ninc semmi gond, a tű hibátlan, a szerkezet sehol nincs eltömődve. Mi a gond? Ha megfordítom a pisztolyt és a tartály felül van akkor vmit szór, de nem egyenletesen. A festékes tartályt töltsem fel fullra esetleg? Vagy a revelles palckkal van vmi? Esetleg percekig kellene engednem a levegőt, hogy szórja a festéket? Ez nagyon gáz. | |||||
ChevyG | Adatlap | 204186 | 2007. január 23. 21:50 | ||
írd be a gugliba: emule töltsd le, 1xü használni. szint magyar nyelvü irodalmat nehéz találni, viszont rengeteg anyagot vlehet lehúzni! (én hajó és IIvh-s repcsi kategóriában 25 Gb- fölött járok... Üdv: Chevy | |||||
marci | Adatlap | 204185 | 2007. január 23. 21:06 | ||
Sziasztok! Tud valaki segíteni hogy hinnan tudok letölteni könyveket harcjárműröl ill repülőkröl.Jó lenne a magyar lenne mert nem beszélek angolul. Köszi marci | |||||
Zebi | Adatlap | 204184 | 2007. január 23. 20:48 | ||
Köszi mindenkinek. Én is keresgettem, és egy fórumon arra találtam utalást, hogy a dudor valamikor 45-ben jelent csak meg. Az a gép, amit én akarok csinálni 44 közepén épült, tehát valószínűleg dudor nélküli. Az I-V szárnyán volt dudor, de azon nem csepp, hanem még a régi félhold alakú :-) A ma is repülő gépek nem igazán mérvadóak, mert azokon gyakran szárnyat, kipufogót, meg ezt-azt lecseréltek. | |||||
notarius | Adatlap | 204183 | 2007. január 23. 20:09 | ||
Innentől nincs egyértelmű válasz. :) A hasegawa 1/48-as szárnya is dudoros. | |||||
Vadász | Adatlap | 204182 | 2007. január 23. 19:04 | ||
Zebi! Átnéztem néhány képet. Az eredeti képeken nem látszik a dudor, ill. értékelhetetlen a kép (nem látszik biztosan hogy van). A most is használt gépeken viszont látszik a dudor, legalábbis a képek többségén. Lehet, hogy ez egy átmeneti széria volt, gyártottak ilyet is, olyat is. Az biztos, hogy a korai Mk.I-V szériákon volt dudor. Az általam ismert rajzok töbsége is dudor nélküli. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 204181 | 2007. január 23. 18:58 | ||
Miért tünik el a hozzászólásom az elküldés után?? Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 204180 | 2007. január 23. 18:40 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 204179 | 2007. január 23. 18:17 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 204178 | 2007. január 23. 18:03 | ||
Notarius! Nem olyan jó a szemem, mert kerékdudort én sem látok, mindössze a két merevítés van az ágyúdudor és a törzs között. Pedig ez is IX-es, LF változat. A KP makettjén sincs kerékdudor, sőt a Kopro IXC változatán se, pedig az ágyúdudort ott külön alkatrészként adják. A Makettstúdió Spit füzete sem említi, ill. nem közöl olyan rajzot, amin lenne. Igaz, ezek nem teljesen autentikus anyagok, ezért még átnézek néhány Spit füzetet az archívumban.Ha találok, valamit, közzéteszem (én is építek néhány Spit-változatot, így érdekel a dolog). Kalóz | |||||
notarius | Adatlap | 204175 | 2007. január 23. 17:15 | ||
Jó a szemed, mert én nem látom ezen a képen, csak az ágyú dudorját. :) Egyébként a IX-es szárnyán a kerék miatt van dudor, nagyjából az ágyúk és a törzs közötti távolság 1/3-2/3 arányában. Csepp alakú. | |||||
Kalóz | Adatlap | 204174 | 2007. január 23. 17:06 | ||
Ez ugyan egy LF, de valami azért látszik rajta. | |||||
Hickory | Adatlap | 204173 | 2007. január 23. 16:28 | ||
Nem tudok erről semmit.Nézz meg jó sok rajzot,hátha segítenek! | |||||
Zebi | Adatlap | 204172 | 2007. január 23. 15:15 | ||
Nem az ágyúknál, az ok. A futóakna fölött nem teljesen világos. Valami olyat olvastam, hogy valamikor megváltoztatták a futómű geometriáját, a kerék más szögben ült a tengelyen, és csak úgy fért el a szárnyban, hogy egy csepp alakú dudort tettek oda. Amit nem tudok, hogy a IXC is érintett volt, vagy sem. | |||||
Hickory | Adatlap | 204171 | 2007. január 23. 14:19 | ||
Voltak,a 20mm-es gépágyúk csak így fértek bele a szárnyba.Azoknál a változatoknál,ahol nehézfegyverzet is van,tehát B és C szárnyakkal rendelkezik,megfigyelhetőek a dudorok.Ha jól tudom,rég foglalkoztam már a spittel... | |||||
Zebi | Adatlap | 204170 | 2007. január 23. 14:12 | ||
Valaki meg tudja mondani, hogy a Spitfire Mk.IXc-n (tehát C szárny) a futóakna fölött voltak-e dudorok? Esetleg néhány gépen voltak, a többin meg nem? | |||||
Kalóz | Adatlap | 204169 | 2007. január 23. 07:21 | ||
Na, akkor megint jövök a mániámmal: Nebuló folyékony átlátszó, vízzel hígítható (nem kell, de a felesleg letakarításánál jól jön ez a tulajdonsága), nem drága papírragasztó, ami ráadásul minden írószerrel foglalkozó boltban megtalálható. Helyettesíti a fényes lakkot és a matrica leázott enyvrétegét. Ecsettel felkenni a matrica helyére, rá a mátricát, rásimítani és várni, amíg megszárad. A felesleges nyomok nedves zsepivel eltüntethetők. Nem helyettesíti minden esetben a matrica lágyítót/feszítőt, de az esetek többségében jó eredményt produkál. Egyet nem tud: az anyagában buborékos matricák (Italerinél sűrűn előfordul, de lehet más gyártónál is) becsillogását eltüntetni. igaz, az mással sem sikerül :-). Az utólagos lakkozás ettől független dolog, és több előnye is van, érdemes alkalmazni. | |||||
Zoli | Adatlap | 204168 | 2007. január 22. 22:17 | ||
Szia! Még arra figyelj, hogy a felületre sok vizet rakj, mert némelyik azonnal leragad és ha korrigálni kell, akkor könnyen szakadhat a vékonyabb! Ja és a papírról ne szedd le a matricát, hanem húzd át a makettre! Így nem fog összegyűrődni, meg a ragasztót se taperolod le róla. Még annyit, hogy igyekezz az alakzatok legszélénél egyesével kivágni a jelzéseket, mert az általában látszódni szokott, főleg a vastagabb matricáknál (pl japánoknál)! z | |||||
NAO | Adatlap | 204167 | 2007. január 22. 21:26 | ||
Köszi a tippeket a matricázásra. | |||||
Mpower | Adatlap | 204166 | 2007. január 22. 21:20 | ||
Jókor írjátok én meg a hétvégén vertem a fejem a falba ugyanezen okok miatt. | |||||
lucky | Adatlap | 204165 | 2007. január 22. 20:41 | ||
De ha matt felületre matricázol akkor a beszorult levegő miatt marha ronda lesz a matrica!Ráadásul nem is biztos, h megragad. Sajnos ezt a hibát elkövettem a TYPE 89-nél...:( | |||||
Kalóz | Adatlap | 204164 | 2007. január 22. 20:37 | ||
Egyes matt lakkok (Humbrol, Revell) felszedhetik a friss matricát (1-2 hétig minimum!). A fényes lakk nem csak a felület minősége miatt szükséges, védi és rögzíti is a matricát! Mellesleg az Italeri matricák többsége matt!!! felületű. Kalóz | |||||
lucky | Adatlap | 204163 | 2007. január 22. 20:28 | ||
A maketthez mellékelt matricalaról kivágod a kívánt mintát.Az összeéllítási útmutatóban van kép a festésről, ott vannak a matrica elhelyezéi rajzok is.Sokszor számokkal lehet azonosítani a jeleket.A kivágást óvatosan végezd ,ne sérüljön a többi minta!Nem kell pontosan vágni csak úgy nagyjából. Egy kisebb edénybe langyos vizet teszel.Ebbe belerakod a kivágott matricát.Megvárod míg kiegyenesedik a papír.Ekkor egy csipesszel kiveszed a vízből, és vársz pár percet,míg a matricát el tudod mozdítani a papíron.Ekkor a festett makettre felrakható. A festésnek száraznak kell lennie! Matt festéknél fényes lakk jó hatású matricázás előtt.(Matrica után meg jöhet a matt lakk). Fényes v félfényes festéknél nem feltétlenül kell a lakk. | |||||
NAO | Adatlap | 204162 | 2007. január 22. 19:48 | ||
Hello lehet hogy hülyének fogtok tartani de hogy kell matricázni? | |||||
ChevyG | Adatlap | 204161 | 2007. január 22. 14:18 | ||
Zoli | Adatlap | 204160 | 2007. január 22. 12:52 | ||
Szerintem az Aires is beszerezhető, kérdezz rá a Replicában! Esetleg ha jársz kiállításokra, börzékre stb, ott is találhatsz. z | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204159 | 2007. január 22. 12:43 | ||
Apaka | Adatlap | 204158 | 2007. január 22. 12:41 | ||
Corto_Maltese! Zolinak teljesen igaza van. Nekem megvan (volt) a Pavla belső. Egyértelműen rosszabb mint az Iteleri eredeti belseje. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204157 | 2007. január 22. 12:16 | ||
Szia Zoli! Köszi az infókat! A Pavlára azért gondoltam mert a Keleti Blokktól könnyen megrendelhető. Az Aires nem tudom kitől szerezhető be, külföldről pedig nem akarok rendelni. Igazából nem vagyok maximalista ezen a téren, csak kicsit fel akarom dobni a gépet. Üdv! Corto | |||||
Zoli | Adatlap | 204156 | 2007. január 22. 11:46 | ||
Szia! Én lebeszélnélek a Pavla cuccairól. Van ugyan pár használható is köztük (más híján), de a minőségük nem a legjobb. Valamelyik pl gyengébb, mint a makett gyári részei, amihez készült... MiG-29 esetében egyértelműen az Aires és a Part kiegészítőit keresd! Meg egy Precíz ülés is kellene, de az nehéz ügy lesz... z | |||||
MATROZ | Adatlap | 204155 | 2007. január 22. 11:15 | ||
A SU-27-hez nekem már meg van rendelve az Eduardtól egy szines maratás+megvan a Pavla-féle kabinbelső(emiatt rendeltem meg a maratást-az emlitett műszerfal).sajna rendelnem kellett műgyanta hajtóműkiömlőket(AIRES)is ui.történt kis baleset. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 204154 | 2007. január 22. 10:44 | ||
Tibcsi! Köszi! A Pavla oldalán nézegettem én a cuccokat, de a képek nem sokat árultak el. Üdv! Corto | |||||
Tibcsi | Adatlap | 204153 | 2007. január 22. 10:34 | ||
Nekem a Szu-27-hez és a KP L-39-hez van tőlük feljavítóm. Az ülések és a kabinteknők szépek, de a műszerfalaktól nemigen vagyok elájulva... csak műgyanta, semmi film+maratás. Bár még így is jobbak, mint a gyáriak. :-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |