<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zsombi | Adatlap | 204792 | 2007. március 7. 12:33 | ||
Miggyuri | Adatlap | 204791 | 2007. március 7. 11:08 | ||
Petibá | Adatlap | 204790 | 2007. március 6. 21:25 | ||
Propellerfanatic | Adatlap | 204789 | 2007. március 6. 21:03 | ||
Salou! A Déli pu-nál, a Városmajor utca elején. Ecsetbolt. Ez a neve, messziről látszik. Nemrég voltam, van minden földi jó. Üdv | |||||
csaba307 | Adatlap | 204788 | 2007. március 6. 19:59 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne AMX-30-hoz 1/35-ben lánctalpra! Bármi bárkitől(fém,műgyanta,fröccs,szemenkénti,egyben...) csak ne az eredeti Heller.Sajnos ez baromira merev és még nem találtam ragasztót ami megfogja.Remélem tudtok valami megoldást.A Friul nem gyárt hozzá és nem is tervezik.Sajna.Köszi előre minden tippet,segítséget! | |||||
tégé | Adatlap | 204787 | 2007. március 6. 19:44 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne 2db 1:72 méretarányú Szu-24-re való pót üzemanyagtartályra! Másolt is jó. tégé | |||||
salou | Adatlap | 204786 | 2007. március 6. 18:17 | ||
Fiúk! Olfa zöld vágólapot keresek. Pesten kapható ez valahol? Állítólag valami varrógépcentrumban van...? | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 204785 | 2007. március 6. 15:59 | ||
Köszönöm, megtaláltam! :D | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 204784 | 2007. március 6. 15:56 | ||
Urak! Ákos honlapját keresném! Ha valaki segítene megköszönném! Elektro | |||||
Miggyuri | Adatlap | 204783 | 2007. március 6. 13:57 | ||
Petibá! Ha még nem csomagoltad be tegyél mellé egy magya csillag jelzéssort is! Légy szí! Miggyuri | |||||
Miggyuri | Adatlap | 204782 | 2007. március 6. 06:08 | ||
Petibá! Ha az MiG-15 együléses,és neked nem kell, akkor mindenképpen. Tegnap du. megkaptam a matricákat!! Zseniálisak! Így be tudtam fejezni a MiG-23 UB-t. Árat írj! Köszi: Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 204781 | 2007. március 5. 22:45 | ||
Ez pontosan így történt,mondtam is Alekszej-nek hogy nem kell az a subler,jó lesz nekünk a tolómérő is!Annyira jó,hogy az egyik volt munkatársam Willis-ébe,is jó egy két GAZ 69-es,sőt NÍZA alkatrész is.De ez a fránya pozitív testelésű akkumulátor,és az "új" üzemanyagszint mérő kicsit speciálisan működött.Pont fordítva!Teleüres!Ja,és a ZIL hátsó lámpa,a köralakú.kb 2mm a difi. | |||||
Mekett | Adatlap | 204780 | 2007. március 5. 22:35 | ||
Hát igen, ez nekem is az egyik kedvenc részem a könyvből... Groehler "kicsit" elfogult volt, de számszerű adatokért néha érdemes fellapozni a könyvet. Jakovlev sem sokkal tárgyilagosabb általában, de ott remek történeti részletekről lehet olvasni a repülőgépgyártásuk kialakulásáról és fejlődéséről. Ma meg már... ott az internet. | |||||
ChevyG | Adatlap | 204779 | 2007. március 5. 22:34 | ||
Mekett | Adatlap | 204778 | 2007. március 5. 22:31 | ||
A dolog lényege az volt ugye, hogy sok olyan technológiához hozzájussanak az oroszok, amit amerika nem volt hajlandó átadni, így a három viszonylag épen kényszerleszállt és az összetört légierődből kellett összemérni, "kifejleszteni" egy új típust. Rengeteg gond adódott az eltérő mértékrendszerek miatt (az angolszász és a metrikus), egy mérnök tudja igazán értékelni, hogy mit jelent az, hogy az utolsó csavarig újra kell méretezni egy kész eszközt. De ebben mondjuk már volt gyakorlata az oroszoknak, mert addigra sok nyugati eszközt vásároltak/kaptak, amiket a saját gyártásukhoz igazítottak. A legismertebb példa ugye a Li-2. Tupoljev maga irányította, szervezte és ellenőrizte a munkát. Az egyes darabokat több üzem is legyártotta, és ő választotta ki a legmegfelelőbbet, vagy dobta vissza őket átdolgozásra, tehát elvileg elég alapos munkát végzett. Kerengenek legendák a lemásolt, de ismeretlen funkciójú hamutartóról, meg hasonlókról, amik igazak is lehetnek akár, bár valószínűleg valahol a kettő között leledzik az igazság. Az említett mértékegység-problémát is úgy oldották meg, hogy az idő rövidsége miatt inkább angolszász rendszernek megfelelő csavarokat gyártattak le. Ha tévedtem, javítsatok ki. Sajnos már nem emlékszem, melyik könyvből magoltam, mert volt egy pár... | |||||
Robidoki | Adatlap | 204776 | 2007. március 5. 21:31 | ||
Volt is erre egy vicc:Megvette a bácsi a városban a varrógépet,de hogy könnyebb legyen szállítani darabokban adták oda egy dobozban,+ az összeállítási rajzot.Az öreg hazaviszi,összerakja 1x,2x,3x,de mindíg géppuska lessz belőle.Hát visszamegy a boltba reklamálni.Erre az eladó!-aztán bátyám a "bülletin"-t elolvasta-e(tehát a módosítások jegyzékét)Ez volt a mosógépnél,a lemezjátszónál,és a repcsiknél is. | |||||
Atesz | Adatlap | 204775 | 2007. március 5. 19:21 | ||
Petibá | Adatlap | 204774 | 2007. március 5. 19:00 | ||
Miggyuri! Egy KP kit keres méltó gazdát, küldjem? A dobozon a 925 oldalszámú gép van, ha ez segít beazonosítani. Petibá | |||||
Tibcsi | Adatlap | 204773 | 2007. március 5. 18:51 | ||
A fékfolyadékot nem próbáltam, de a Szi-ti biztosan nem bántja az átlátszó alkatrészeket. :) | |||||
mhorvat | Adatlap | 204772 | 2007. március 5. 18:35 | ||
Köszönöm a linket! Az a gond, hogy bár már telefont nem vették fel, mert 6-ig vannak nyitva, elnézegetve a képeiket és bemutatkozásukat Bburago-val ők egyáltalában nem foglalkoznak eladás szempontjából. Ettől függetlenül szerintetek lehetséges, hogy megvennék tőlem a gyűjteményem? mhorvat | |||||
Miggyuri | Adatlap | 204771 | 2007. március 5. 18:08 | ||
Urak! Sürgősen szükségem volna egy 1:72-es MiG-15 makettkészletre!! S.O.S. Miggyuri | |||||
Atesz | Adatlap | 204770 | 2007. március 5. 18:03 | ||
Sziasztok! Gyors kérdés: a SZI-TI-t, vagy a fékfolyadékot lehet használni az üvegalkatrészek (kamion) festéktelenítéséhez, anélkül, hogy bántaná? Üdv: Atesz | |||||
Zag | Adatlap | 204769 | 2007. március 5. 17:47 | ||
ChevyG | Adatlap | 204768 | 2007. március 5. 17:36 | ||
pont itt , ezen a fórumon olvastam ezt a B-29 kontra Tu-4es ügyet: a B-29 épitesésén több beszállitó dolgozott a BOEING keze alá, ezért néhol (belső terek) eltérő árnyalatok voltak, az oroszok még ezt is másolták, mert a parancs az volt, TELJESEN le kel másolni... 1ébként szerintem 100x nehezebb volt 1 kész gépet lemásolni, mint 1 újat gyártani, tervezni. Olaf bácsi könyve meg van nekem, bár nem szivesen forgatom, mert nem teccik a hangvétele. Eléggé egyoldalról nézi a dolgokat, és nem kicsit elfogult. | |||||
Robidoki | Adatlap | 204767 | 2007. március 5. 17:04 | ||
Igen,errőlbeszélek egyvégtében.Végre van aki könyveket is olvas!Ne felejtsük el a "tudományos "könyveket,pl Jakovlev:Szárnyak-emberek-et sem!!További jó munkát Urak! | |||||
mhorvat | Adatlap | 204766 | 2007. március 5. 16:45 | ||
Először is nagyon köszönöm a segítségeteket mindkettőtőknek. Hát egy telefonszámot erről a Victor Hugo utcai autómodell boltról nagyon elfogadnék valakitől! Mert neten rákerestem, de semmi eredménye nem lett sajnos! Valaki, aki tud valami infót erről, vagy tudja, hol kéne utánanéznem, kérem segítsen. Előre is köszönöm! | |||||
vraukó | Adatlap | 204765 | 2007. március 5. 12:50 | ||
Az Il-28-ason alkalmazott hátsó tűz előállás először a B-17-esen alkalmazott ún. Cheyenne-típusú géppuskaállás indigós másolata. Eztet onnet is tudom, a szak irodalmon kívül, hogy lefényképeltem közvetlen közelről az Il-28-as (Lengyelország) és a B-17-es(Duxford) lő állásait. Ha van is köztök különbség, az csekély, és még az 1-1 országon belül gyártott, de eltérő helyen vagy eltérő sorozatban készült darabok között is fenn állhat akkora eltérés. Olaf Gröhler: A légi háborúk története című munkája igen tanulságos e szempontból (avagy a bolsevik propaganda akcióban). A B-29-es az imperializmus terrorfegyvere ("Halál a levegőből - B-29 bombázó repülőgépek szőnyegbombázása"), míg a róla kopírozott szovjet változat, mely csak a csillagok színében különbözik, a Szovjetunió méltó válasza az imperialisták fenyegetésére ("A repülőgép sorozatgyártásával a szovjet légierő olyan fegyver birtokába jutott, amellyel az amerikai Strategic Air Command fenyegetésére méltó választ adhatott." képaláírás, 349. old.) Hát nem édi? A ChevyG által említett beteges pontosságot az is indokolja, hogy a nem pontosan másolt dolgok általában +bosszulják magukat; lásd pl. a románok esetét a Leopárd harczkocsival. Ez a Gröhler-könyv más szempontból is hasznos. Az Il-28-as röntgenrajzánál pl. a hátsó fegyverzet leírásaként a roppant informatív "Hátsó fegyverzet" +jelölést alkalmazza. Könnyű annak szakembernek lenni ugyebár, akinek ilyen könyve van... | |||||
Robidoki | Adatlap | 204764 | 2007. március 5. 11:35 | ||
A forgó csővek nem hasonlóak,de az az irgalmatlanul bonyolult mozgatás,és lőelemképzés Igen! | |||||
ChevyG | Adatlap | 204763 | 2007. március 5. 10:58 | ||
lol:D 25éves vagyok 20 éve még max turbotraktoroztam a játszótéren:) Sztálin személyes parancsára kopintották le a B-29est (volt "zsákmányról"), beteges pontossággal (betegesen féltek Sz-tól) Biztos, hogy max a kaliber más és pár elektro motor stb, mint az "eredetieben" | |||||
Mekett | Adatlap | 204762 | 2007. március 5. 10:24 | ||
Nos ezt sajnálom, mert én is elég keveset tudok a dologról, de majd igyekszem segíteni neked, ahol tudok. Az Il-28-as lőállását azért nem mondtam, mert azt én nem sorolom a távírányítású tornyokhoz, amiket említettél. Bár tény, hogy azt is lehetett távvezérelni. Akkor fogalmazzuk át a kérdést: A hasonlóság alatt azt értetted, hogy tulajdonképpen bárki vezérelhette bármelyik lőtornyot, vagy hogy ugyanolyan célzókészülélelet, lőszertovábbítást, lőelemképzőt, mozgatómechanikát, szabályozókat használtak? Bár a műszaki megoldások hasonlóságának szerintem határt szab, hogy a B-29 tornyai 360 fokban foroghattak, illetve - bár ez már a fegyvert érinti inkább - nem Gatling-rendszerűek voltak. Lehet, hogy hülyeséget mondtam, és a Hind fegyvere nem Gatling, de szerintem pont annyira hasonló a B-29 fegyvereihez, mint bármely Gatling fegyverhez. A konkrét példánál maradva: az Il-28 farokrészén használt lőállást több gépen is alkalmazták. Ha jól emlékszem, például az An-12-esen és a Tu-95-ösön is ez volt. A szakirodalom nincs előttem, ezért nem biztos, hogy ezek a kérdéses típusok. A külső hasonlóság ellenére ugyanis két ilyen jellegű lövészállást alkalmaztak nagy számban az oroszok. Ha jól tudom, mindkettőt ugyanaz a tervezőiroda fejlesztette ki, és az egyik tényleg a Tu-4-estől indult. Bevallom, én csak édeklődő amatőr vagyok, de ChevyG például 20 évig B-29-est szerelt. | |||||
Apaka | Adatlap | 204761 | 2007. március 5. 10:03 | ||
Robidoki! Ennyit találtam 48-ban: Hannants: Superscale SS481000 Superscale SS481070 CAM CAM48049 HLJ: CAMP48-011 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 204760 | 2007. március 5. 08:00 | ||
Az 72-es volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 204759 | 2007. március 5. 07:59 | ||
A Hasegawa gyártotta régebben, nem tudom létezik-e még. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 204758 | 2007. március 5. 05:59 | ||
S.O.S. Sürgősen szükségem volna egy bármilyen gyártmányú, MiG-15 makettkészletre, 1:72-es méretben. Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 204757 | 2007. március 4. 23:01 | ||
Érdeklődnék nagy tisztelettel,hogy F-18 ashoz BLUE ANGELS matricát kitől vehetnék,egyáltalán készítenek-é ilyet neves,vagy kevésbé neves matricagyártók? Ja,a méret 1:48,de ha nincs más lehet "eggyel" kisebb is. | |||||
Robidoki | Adatlap | 204756 | 2007. március 4. 22:47 | ||
Te esetleg ismered a 24-est?Vagy a műszaki dokumentációját,mert akkor segíthetnél nekem igazán.Volt egy olyan repülőnk is ,aaz Il-28as,amelyet nem vettél a "hasonló"technikai megoldások közé.De kár hogy az utóbbi 20 évben a 24-es a kenyeremet biztosító tipus,és oly keveset tudok róla. | |||||
Akos | Adatlap | 204755 | 2007. március 4. 22:31 | ||
Homokot, háttérben egy piramissal :)) | |||||
notarius | Adatlap | 204754 | 2007. március 4. 22:02 | ||
Milyen talajt tennétek egy 1948-ban földön álldogáló egyiptomi Spitfire alá? | |||||
Mekett | Adatlap | 204753 | 2007. március 4. 21:29 | ||
Szerintem nem kizárt hogy az orosz tervezők a távvezérelt tornyokat a B-29-es tornyaitól származtatják, mert nem rémlik, hogy a Tu-4 előtt alkalmaztak volna ilyeneket. Bár mintha a Pe-8-nál már próbálkoztak volna a szárny alatti tornyokat a törzsből vezérelve használni, de ennek most utána kellene néznem. | |||||
Mekett | Adatlap | 204752 | 2007. március 4. 21:27 | ||
pont annyira!!! mint bármely!!! távvezérelt!!! toronyra szerintem!!! | |||||
xcraft | Adatlap | 204751 | 2007. március 4. 18:28 | ||
Pesten, a Victor Hugo utcában, a Jászai Mari tér, és a Nyugati Pu. között van egy autómakettbolt, kizárólag autókat tartanak, mindenfélét. Náluk kellene megpróbálni. Sem a pontos címet, sem a telefonszámot nem tudom, de biztosan van itt hozzáértő, és leírják neked. | |||||
migi | Adatlap | 204750 | 2007. március 4. 18:27 | ||
Szia Ha pesti vagy vidd be a Ferenc kőrut 10. alá a játék udvarba ,az bizományi is. migi | |||||
mhorvat | Adatlap | 204749 | 2007. március 4. 17:40 | ||
Sziasztok! Tudnátok tippet adni a szokványos, általános apróhírdető oldalakon kívül, hogy a Bburago modelleim hol adhatnám el? Szakoldalakra gondoltam (magyar), tehát nem Vatera meg apronet. Köszi előre is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 204748 | 2007. március 4. 08:39 | ||
ok, legközelebb "okos" maradok... | |||||
Robidoki | Adatlap | 204747 | 2007. március 4. 03:30 | ||
A műszaki megoldások szinte teljesen ugyan azok !!! ChevyG -előbb olvass utána,azután véleményezz.(van egy közmondás:ha nem szóltál volna,még okos is maradhattál volna) Azért tőbb féle megoldás is van egy bizonyos feladatra!!Pl az amcsi teherautok koppintása Oroszra!!!De legalábbis a motor,és erőátvitel!!!De pl,a Willis, és a régi ZIL kör alakú hátsó lámpája.stb | |||||
ChevyG | Adatlap | 204746 | 2007. március 3. 20:26 | ||
pont annyira mint bármely távvezérelt toronyra szerintem:) | |||||
G-cart | Adatlap | 204745 | 2007. március 3. 20:24 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne a kecskeméti indítózónát ábrázoló képekre. A gázterelő betontömbök és a felfestett jelzések érdekelnének leginkább, nem a repülők. Képeket az e-mail címemre várok. Előre is kösz: G' | |||||
Robidoki | Adatlap | 204744 | 2007. március 3. 20:06 | ||
Dehogy nem ,gyerekek!Sőt azt is olvastam,igazán okos ember tollából,hogy egyes üzletemberek ezzekkel a berendezésekkel üzleteltek a két fő ellenség között.Pl az angol bonbázókon is,amelyek precíziós bonbavetésre voltak hivatottak, még tovább bonyolították a röppálya kiszámítását. A Mi 24-es forgó-tornya is kisértetiesen hasonlít a B29-es távvezérelt tornyainak megoldásához.Hm? | |||||
lucky | Adatlap | 204743 | 2007. március 3. 19:58 | ||
És az ami nehézbombázók? | |||||
Akos | Adatlap | 204742 | 2007. március 3. 17:07 | ||
Kivéve a V1 és a V2 irányítórendszerét, mert abban giroszkóp volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az email címem zsombok.b@vipmail.hu
Köszönettel: Zsombok Balázs