<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 206882 | 2007. október 15. 17:28 | ||
Trumpeterre szavazok. Előzmény: (206881) tégé 2007. október 15. 17:17 | |||||
tégé | Adatlap | 206881 | 2007. október 15. 17:17 | ||
Sziasztok! Hozzáértők! Ár-érték-minőség arányban melyik a legjobb vétel az 1:48-as Mig-15bis-ek közül. Revell-Trumpeter-Tamiya? tégé | |||||
jaffa | Adatlap | 206880 | 2007. október 15. 08:47 | ||
www.ok.hu felnött tartalom kijelölése utána teljes web ,képek | |||||
Z63 | Adatlap | 206879 | 2007. október 15. 08:39 | ||
Szia sys! A Pálma Express-t nyugodtan használhatod kabintető ragasztáshoz, ez már nem annyira gumiszerű, ha megköt.Még csiszolható is óvatosan.A felesleget nedves ronggyal letörölheted(Coyright:Xcraft) Üdv | |||||
Uly | Adatlap | 206878 | 2007. október 14. 23:06 | ||
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni? Gaz-66-ost építek és szeretnék fotókat róla. Honnan tudok letölteni netről részletes képeket, mert sajna nem találok? Vagy ha valaki tudna küldeni, megköszönném. Természetesen magyar lesz:) Köszi, Uly | |||||
Kalóz | Adatlap | 206877 | 2007. október 14. 20:25 | ||
Mondjuk a halenyv, meg a csiriz, a Technokol Rapidról nem is beszélve! :))) Amit nem szabad negligálni, az a türelem! Kapkodva nem lehet makettet építeni (bár a többéves várakozás sem hoz mindig megfelelő eredményt. Erről regélhetnének a makettjeim, amik már évek óta várják, hogy befejezzem őket). Kalóz | |||||
lucky | Adatlap | 206876 | 2007. október 14. 19:02 | ||
Lehet benne vmi mert a veszélyességi ábra toluolt jelez.Amikor pedig megkeményszik akkor már szaga sincs. | |||||
lucky | Adatlap | 206875 | 2007. október 14. 18:59 | ||
Mondjuk pill ragacs( üveg felületekehez semmikép nem ajánlott), két komponenses epoxik-at lehet használni. De a ragasztási felületről tanácsos a festéket lekaparni... Az oldószeres ragacsoknak pont az a lényege, h megolvasszák a két alkatrészt. | |||||
borisz | Adatlap | 206874 | 2007. október 14. 18:58 | ||
Akkor még egy kérdés: mi az, amit mindenképpen kerüljün el az ember? | |||||
Kalóz | Adatlap | 206873 | 2007. október 14. 18:56 | ||
borisz! Mint minden tömítőpaszta, az idő múlásával ez is változtatja térfogatát (ez alól a kétkomponenses tömítők sem mentesek teljességgel). Eredeti használati köre alapján nagy beszívódás nem várható tőle. Én csak tavaly óta használom, így még kevés a tapasztalat. Viszont a Tamiya vagy a Molak paszták is beszívódtak kissé, ha nem volt elég a száradási idő a csiszolás előtt. Ami a Clearfixet illeti, valójában nem ragasztó, ezért nem marja meg a sztirol felületét. A gyengesége is ebből adódik, mivel nem "köt" hozzá az anyaghoz, hanem a beszáradó anyaga tartja helyén az alkatrész. Viszont kiválóan alkalmas pl. Műszerüvegezés imitálásához, vagy kisebb ablakok helyett (1:144 és kisebb méretarányok,elsősorban utasszállító repülőgépek makattjeinél az üveg imitálására) mivel elég jó a nyúlóképessége, azaz a nyílás felett hajszálvékony fóliát képez, ami száradás közben sem szakad meg. Viszont a leírtaknak megfelelően nagyon sérülékeny, és általában mindig a legrosszabb pillanatban történik meg a baj. Kalóz Kalóz | |||||
vadgergo | Adatlap | 206872 | 2007. október 14. 18:53 | ||
helló A revell tűs ragasztója feloldja a festéket, ezért nem tudok vele ragasztani, mivel ragasszak? Gergő | |||||
borisz | Adatlap | 206871 | 2007. október 14. 18:41 | ||
Szia! Ilyen palmat még nem használtam, csak a humbrol clear fixjét, aminek egyetlen előnye, hogy nálam nem matra meg az átlátszó felületeket, viszont gyengébb a "normális" ragasztóknál és lassabban szárad, bár lehet, hogy valaki erre esküszik. | |||||
borisz | Adatlap | 206870 | 2007. október 14. 18:37 | ||
Tehát, ha jól értem akkor a legtöbb érv a nitro késtapasz mellett szól, mert nem kell keverni, higítható, olcsó, gyorsan szárad, kevés gyakorlatttal is használható. Beszívódni nem szokott? | |||||
xcraft | Adatlap | 206869 | 2007. október 14. 18:25 | ||
Hello! Átlátszó alkatrészekhez? Lehet vele ragasztani, ha muszály. De gumiszerű marad a száradás után is, ezért nem csiszolható, ha túlfolyik, azt egyből le kell törölni nedves ronggyal, akármivel. A csillogását matt lakkozással eltüntetheted. A legnagyobb hibája, hogy lassan szárad, egy napig nem tudsz továbblépni. | |||||
sys | Adatlap | 206867 | 2007. október 14. 16:12 | ||
Sziasztok! A dioráma-készítésnél merült fel az egyébként áttetszőre száradó Palma Fa univerzális diszperziós faragasztó. Ezt vki használja üvegfelületek ragasztásához? Van ezirányú tapasztalat? A válaszokat előre is kösz. Üdv | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 206866 | 2007. október 14. 10:16 | ||
Kalóz! Ehhez mindossze annyit, hogy nitró késtapaszt manapság már csak "sufnituningnál" alkalmazzák kocsikhoz.Mindenki más két komponenses "gitt"/"kitt"-et használ.(én például a Body termékeit)Ezt alkalmazom Gerivel közösen makettekhez is...amit meg kell tanulni a vele való használatnál, hogy mekkora mennyiséget keversz ki mivel gyorsan kikeményedik! Bár vegyész nem vagyok, de meg tudom mondani nektek miért is keményedik be a dobozba a cucc...ugyanis ezek mind nitro alapúak és mint ilyen eléggé illékony a benne lévő oldószer ami az állagát adja. | |||||
Kalóz | Adatlap | 206865 | 2007. október 14. 09:37 | ||
Borisz! A Neoplaszt is bolti! :)). Az ára meg jóval drágább a késtapasznál + keverni kell, és akkor nagyon gyorsan kell vele dolgozni! A maradékot meg kidobhatod, mert megköt. Szóval tesco-nak (gazdaságos) nem nevezhető, és egy kiló elég hamar elfogyhat emiatt,még kis felhasználás mellett is. A nitrotapasz egyrészt tökéletesen köt a sztirolhoz (a gyári egykomponensek is ilyenek, csak jóval kisebb kiszerelésben közel hasonló áron), és mint Lucky is írta, bármikor korlátlanul visszahígíthatóak. Hogy a Neoplaszt miért keményedik be bekeverés nélkül, azt egy vegyész jobban meg tudná magyarázni, de nem valószínű, hogy a sok levegő miatt, mert a tele doboz is beköt egy idő után (kb fél- egy év), bár a levegő oxigénjének lehet szerepe benne, mert az edzője is valami peroxid vegyület, de mint írtam, ezt hagyjuk a vegyészekre (Van közöttünk, aki ért ehhez, majd ő megmagyarázza, ha ide téved). Kalóz | |||||
borisz | Adatlap | 206864 | 2007. október 13. 21:37 | ||
Lucky: Ne félts, eléggé lassan fogy az a kilónyi neoplaszt:) Jól gondolom, hogy azért keményedik meg, mert sok levegő szorul be a dobozba? | |||||
lucky | Adatlap | 206863 | 2007. október 13. 21:02 | ||
Borisz! A Neoplaszt egy idő után,pláne ha kevés van a dobozában, egyszerűen megkeményedik.Annyira, h nem lehet bekeverni.Csak azért szóltam ,h tudd!:) A Kalóz által említett nitrogittet műa-ra még nem, de más felületre már használtam. Hajlamos az erős leragadásra, de felkeverhető.Azonkívül szinte korlátlanul hígítható nitrohígítóval. | |||||
borisz | Adatlap | 206862 | 2007. október 13. 20:21 | ||
Rosszul fogalmaztam az előző hsz-ben Én beszívódást tömítettem vele, az csak nem szívódik be mégjobban. A nitro késtapasz is bolti:D Én még Neoplasztot használok, egyrészt azért, mert itt olvastam, hogy az jó, másrészt meg abból kiindulva, amit Te is írtál: ha autóba/ra jó... | |||||
Kalóz | Adatlap | 206861 | 2007. október 13. 20:08 | ||
borisz! A hígítóban oldott öntőkeret inkább ragasztónak alkalmas. Persze a résekbe is beleragad, de lassabban keményedik ki, mint a spec tömítőpaszták, így sokáig kell várni, amíg csiszolható, kezelhető lesz a felület. És az idő múlásával hajlamos a beszívódásra, amit a hígító elpárolgása miatti zsugorodás okoz. Emiatt nagyobb hiányosságok korrigálására kevésbé alkalmas. Ha sokallod a bolti tömítők árát, ajánlanám a nitro késtapaszt,a mit az autókarosszériások használnak. kb.800 Ft-ért egy életre való mennyiséget kapsz, és ha beszárad, nitrohígítóval újra használhatóvá tehető. Ha pedig a kocsifesték alá megfelel... Kalóz | |||||
borisz | Adatlap | 206860 | 2007. október 13. 19:25 | ||
Mzol! Én tömítópasztának higítóban oldott öntőkeretet használok, pár nap után visszakeményedik. Nem lesz se puhább, se keményebb a műanyagnál, mert teljesen abból az anyagból van mindkettő. És az öntőkeret benne van a makett árában:) | |||||
vadgergo | Adatlap | 206859 | 2007. október 13. 17:45 | ||
Regisztráltam! | |||||
Atesz76 | Adatlap | 206858 | 2007. október 13. 17:44 | ||
Regisztrálni kell hozzá! | |||||
vadgergo | Adatlap | 206857 | 2007. október 13. 17:41 | ||
Helló Hogy lehet meg nézni az emberek emailját, mert nekem kilép vagy kiírja, hogy nem regisztrált felhasználó. Köszi! vadgergo | |||||
Daisler | Adatlap | 206856 | 2007. október 13. 17:27 | ||
Sziasztok! Segitséget kérnék olyan dologban hogy az Alien cimü filmböl az páncél autot szeretném megrendelni az APC t ha tudna nekem valaki linket küldeni, hogy honnan lehetne azt megköszönném.sziasztok! | |||||
Ati | Adatlap | 206854 | 2007. október 13. 13:42 | ||
Lépj rá a Galéria létrehozására!!! Ennyi | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 206853 | 2007. október 13. 13:37 | ||
Sziasztok. ide, a fórumba hogy lehet képet felrakni?? | |||||
tray | Adatlap | 206852 | 2007. október 13. 09:43 | ||
Az attól függ, hogy milyen tömítőt használsz, milyen vastagon kened fel, és milyen hőmérsékleten szárítod. Általában a tubusra is ráírják, hogy mennyi a tipikus száradási idő. Egy nap elég szokott lenni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 206851 | 2007. október 13. 09:01 | ||
Én általában egy napot várok, mielőtt csiszolni kezdem. | |||||
Mzol | Adatlap | 206850 | 2007. október 12. 23:00 | ||
Menny a száradási/szilárdulási ideje a tömítőpasztának? Zoli | |||||
xcraft | Adatlap | 206849 | 2007. október 12. 22:08 | ||
Iskolai gyurma, ANNO 1987. Plastilin névre hallgatott:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 206848 | 2007. október 12. 22:03 | ||
X! A válasz a második mondatodban :) Mellesleg milyen ygurmát használtál: Mert volt belóőlük többféle is. A mostaniakban egyébként én sem bízok. mindenféle szintetika, ami teljesen kiszámíthatatlan. A spájzban van még a régiből. Lassan már nem is gyúrható, de biztos, hogy alig van benne olaj, ami kifolyhatna. Kalóz | |||||
xcraft | Adatlap | 206847 | 2007. október 12. 21:59 | ||
Szia Kalóz! Nekem folyamatosan szivárog egy tizenéve épített MiG 29 orrából, mostanra picit feloldotta a radom szürke festését is. (Arról most ne beszéljünk, hogy miként tömítettem össze a kúpot, ha szivárogni tud belőle. :)) Akkor nagyon jónak tűnt. :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 206846 | 2007. október 12. 21:55 | ||
X! Nekem is gyurmával van rögzítve elég sok makettemben az ólom, és még nem volt gondom az olajjal. Az ugyanis az idő múlásával megköt, akárcsak az olajfesték, csak kicsit lassabban. Egyébként minden jó, csak ne makettragasztó legyen! :) Kalóz | |||||
xcraft | Adatlap | 206845 | 2007. október 12. 21:49 | ||
Tibcsi, és neked is Mzol! A horgászólom jó, ráadásul grammra pontosan adják. (egyébként nem kell méricskélni, és az nem baj, ha több van benne) A gyurmát nem tartom szerencsésnek, mert idővel kiszivárog belőle az olaj, vagy valami ilyesmi. Pillanatragasztóval tökéletesen lehet rögzíteni az ólmot. | |||||
Mzol | Adatlap | 206844 | 2007. október 12. 21:45 | ||
Köszönöm szépen Tibcsi! Zoli | |||||
Tibcsi | Adatlap | 206843 | 2007. október 12. 21:32 | ||
Szia, Én vettem egy doboz horgászólmot és egy doboz natúr, nem színezett iskolás gyurmát és a kettő kombinációját szoktam alkalmazni. A súlyt nem mérem ki, hanem maszkolószalaggal ideiglenesen összeragasztom a fődarabokat, majd a főfutó vonalában alátámasztva a gépet, adagolom a súlyt addig, amíg orra nem billen (+ még egy kicsit :)). És ezt próbálom meg valahogy begyömöszölni a gép orrába. Üdv: Tibcsi | |||||
Mzol | Adatlap | 206842 | 2007. október 12. 21:24 | ||
Sziasztok! Ismét segítségeteket kérem. Mit használjak - vagyis hogyan oldjam meg - súlynak a gép orrába? 20g súlyra van szükség a leírás alapján. Üdv: Zoli | |||||
ltom74 | Adatlap | 206841 | 2007. október 12. 20:23 | ||
Zoli Koszi, tok jo kepek :-) | |||||
Zoli | Adatlap | 206840 | 2007. október 12. 16:18 | ||
ltom74 | Adatlap | 206839 | 2007. október 12. 15:18 | ||
Sziasztok F4F-3 -rol keresek reszletfotokat, foleg kabon+futomuvek. Elore is koszi a segitseget. udv: tamas | |||||
snus | Adatlap | 206838 | 2007. október 11. 21:14 | ||
5N87 | Adatlap | 206837 | 2007. október 11. 20:59 | ||
szezsolt | Adatlap | 206836 | 2007. október 11. 20:52 | ||
Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
pipi | Adatlap | 206835 | 2007. október 11. 20:43 | ||
Corto Maltese | Adatlap | 206834 | 2007. október 11. 20:42 | ||
hofi | Adatlap | 206833 | 2007. október 11. 20:41 | ||
Körülnézek, de lesz egy-két nap... | |||||
5N87 | Adatlap | 206832 | 2007. október 11. 20:41 | ||
Szia Zsolt! Én az alábbi adatokat találtam: Szaggatott terelővonal méretei: - gyorsforgalmi úton 9-9 méter - főúton 6-6 méter - összekötőúton és mellékúton 3-3 méter - biztonsági vonalként csomópontoknál 1.5-1.5 méter. Forrás: http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_5_6.pdf Üdv: Laci | |||||
pipi | Adatlap | 206831 | 2007. október 11. 20:35 | ||
Még egy kérdés, ezt a könyvet elérhetem valahogyan,valahol? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |