<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sanjurjo | Adatlap | 206902 | 2007. október 16. 11:11 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 206901 | 2007. október 16. 11:01 | ![]() | |
gábor76 | Adatlap | 206900 | 2007. október 16. 11:00 | ![]() | |
Hickory! Milyen képek érdekelnek?Külső belső?Esetleg tiszta új gépek? | |||||
f2d | Adatlap | 206899 | 2007. október 16. 10:55 | ![]() | |
Donor! Én innen nem látlak dühösnek.:-) A Revell festék enamel vagy akril? Mivel hígítottad? A Revell maszkoló festett felületekre nem a legjobb, elégnehezen eltávolítható, ezt úgy lehet egy kicsit korrigálni, hogy jó vastagon kened. Ajánlott inkább nem festett felületekre, pl kabintető, ragasztásra kitakart felületek, stb. Egyébként nem zsíros nyomot hagy, hanem a benne lévő oldószer szinezi át kicsit a festéket, leginkább az akrilokat. A Gunzéval pont fordított a helyzet, az meg az enamelekkel kötekedik. tapasztalatom szerint a Revell festékekkel 3 nap száradás után nem szokott gond lenni, feltéve ha normálisan van hígítva fújás előtt. A Blue Tac-et pedig nem szabad betömködni mindenféle bonyolúlt formájú résekbe, mert baromi nehezen lehet kiszedni. Inkább tömd ki teflonszalaggal, ez 100%, hogy nem bántja a felületet, majd mehet a tetejére egy kis maszkoló, erre a célra jó a Revell is. Blue-Tac elsősorban kölső felületek kitakarására és finom átmenetek készítésére való (szabályozható). Nem kell rányomni, csak szépen odarakni a felületre, és akkor eltávolítható nyomnélkül. Tapasztalatom: (hansúlyozom, saját tapasztalat) maszkolók közül leginkább a Humbrol és a Z63 típusú a leghasználhatóbb. Kipróbáltam a Revell enameljeit és akriljait egyaránt, nem rosszak, csak a többi hasonló árú termékek jobbak nála. Enamelbe Humbrol (szerintem a legtoleránsabb festék) valamint Model Master. Akrilba Tamiya (az egyik legjobb minőségű felültetet ez adja) és Gunze. Viszont, ha a Gunze akril hígítójával használod a Revell akrilokat, nem deszt vízzel, akkor szépen terül és rendes idő alatt szárad. Én spec a fényes lakkját kedvelem, mert nem az a nagyon csili-villi, hanem egy kcsit opálosabb, repülőkre tökéletes. | |||||
Hickory | Adatlap | 206898 | 2007. október 16. 10:14 | ![]() | |
Urak! M1A2 Abramsről lenne szükségem referencia anyagra.Az M1,és M1A1 változatról rengeteg kép van,az A2-ről inkább csak "in action" képek.Szóval részletfotók érdekelnének,link is jó! Előre is köszönöm! | |||||
tégé | Adatlap | 206897 | 2007. október 16. 10:02 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, akkor Trumpi lesz! tégé | |||||
Tibcsi | Adatlap | 206896 | 2007. október 16. 09:50 | ![]() | |
Hát ez tényleg elég durva... Szerintem nem a Revell festékkel van gond, mert azt én is használok és nincs ilyen gondom... Javasolt a Revell maszkolót zöldre festeni és jó messzire elhajítani a fűbe... bocs, de szerintem az a hibás... | |||||
Ákos | Adatlap | 206895 | 2007. október 16. 09:50 | ![]() | |
Ha lehet én is műgyantát használok, de a Trumpi MiG-15-höz szerintem csak a műszerfal, a pedálok és az övek kellenek, a többi jó, ami a makettben van. | |||||
notarius | Adatlap | 206893 | 2007. október 16. 09:43 | ![]() | |
Mondjuk én személy szerint nem szeretem az Eduardot annyira. Inkább a gyanta cuccok. | |||||
notarius | Adatlap | 206892 | 2007. október 16. 09:41 | ![]() | |
Ez nagyon melléugrott. : | |||||
szucslaszlo67 | Adatlap | 206891 | 2007. október 16. 09:17 | ![]() | |
Baromság felejsd el, csak ez ugrot be. | |||||
szucslaszlo67 | Adatlap | 206890 | 2007. október 16. 09:15 | ![]() | |
Szerintem ez egy Bronco de több most nem ugrik be róla. | |||||
Donor | Adatlap | 206889 | 2007. október 16. 08:49 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Irtam,hogy Revell maszkolófolyadékot használtam. Miután a szürkével lefestettem a gépet, kb 3-4 napot biztosan vártam, csak utána ragasztottam fel a papírt. Nyomok fel néhány most készült képet róla. Ne a tömítési és illesztési hibákat nézzétek, tisztában vagyok velük. A harmadik képnél állítottam a színhőmérsékleten, azért más. Üdv: Donor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 206888 | 2007. október 16. 08:22 | ![]() | |
Donor, Két kérdés: - miféle maszkolófolyadékot használtál? - mennyit vártál, mielőtt le akartad szedni? (száradási idő) Én is használok Revell festéket, Humbrol maskollal de ennyire durva esetem még nem volt... Tibcsi | |||||
sixt67 | Adatlap | 206887 | 2007. október 16. 06:55 | ![]() | |
A De-Haviland Vampire SNECMA által gyártott liszecváltozata.Ha érkelnek további képek jelezd. A múzeumban körbe fotóztam a gépet. | |||||
bikedoki | Adatlap | 206886 | 2007. október 16. 06:42 | ![]() | |
Donor | Adatlap | 206885 | 2007. október 15. 23:57 | ![]() | |
Na, még köszönni is elfelejtettem. Üdv: Donor | |||||
Donor | Adatlap | 206884 | 2007. október 15. 23:56 | ![]() | |
Sziasztok! Igy jártam: Spitfire 1:72-es gép összeragasztva. Lefújtam az alját vmilyen Revell világosszürkével. Lefújtam a felső részt Revell sötétszürkével. Kimaszkoltam a sötétszürkét, amit úgy csináltam, hogy írólapból kivágtam a formákat, majd Revell maszkolófolyadékkal ragasztottam fel a repülőre. Lefújtam Revell sötétzölddel, majd, amikor a maszkolásra használt papírokat le akartam venni konstatáltam, hogy a maszkolófolyadék nem igazán akar eltávozni a festékről. Fogpiszkálóval nagy nehezen sikerült lekapargatnom, de a szürke festéken több helyen zsíros nyomot hagyott, illetve a fogpiszkáló nyomán is más színű lett a festék. Kérdésem a következő: tudom, hogy a Revell cuccokat sokan szidják, sokan nem is használják, de létezhet, hogy ilyen sz*r mind a festék, mind a maszkolófolyadék? vagy a technikám nem jó? Ti hogyan csináljátok? Bocs a hosszú levélért, de sokkal dühösebb vagyok, mint amennyire látszik... Ps: A futóaknákat BlueTaccal maszkoltam ki, hát azok is elég nehezen távoztak a makettről... | |||||
Ákos | Adatlap | 206883 | 2007. október 15. 17:50 | ![]() | |
Szintén, de azért egy Eduard kabin kell hozzá... | |||||
notarius | Adatlap | 206882 | 2007. október 15. 17:28 | ![]() | |
Trumpeterre szavazok. | |||||
tégé | Adatlap | 206881 | 2007. október 15. 17:17 | ![]() | |
Sziasztok! Hozzáértők! Ár-érték-minőség arányban melyik a legjobb vétel az 1:48-as Mig-15bis-ek közül. Revell-Trumpeter-Tamiya? tégé | |||||
jaffa | Adatlap | 206880 | 2007. október 15. 08:47 | ![]() | |
www.ok.hu felnött tartalom kijelölése utána teljes web ,képek | |||||
Z63 | Adatlap | 206879 | 2007. október 15. 08:39 | ![]() | |
Szia sys! A Pálma Express-t nyugodtan használhatod kabintető ragasztáshoz, ez már nem annyira gumiszerű, ha megköt.Még csiszolható is óvatosan.A felesleget nedves ronggyal letörölheted(Coyright:Xcraft) Üdv | |||||
Uly | Adatlap | 206878 | 2007. október 14. 23:06 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni? Gaz-66-ost építek és szeretnék fotókat róla. Honnan tudok letölteni netről részletes képeket, mert sajna nem találok? Vagy ha valaki tudna küldeni, megköszönném. Természetesen magyar lesz:) Köszi, Uly | |||||
Kalóz | Adatlap | 206877 | 2007. október 14. 20:25 | ![]() | |
Mondjuk a halenyv, meg a csiriz, a Technokol Rapidról nem is beszélve! :))) Amit nem szabad negligálni, az a türelem! Kapkodva nem lehet makettet építeni (bár a többéves várakozás sem hoz mindig megfelelő eredményt. Erről regélhetnének a makettjeim, amik már évek óta várják, hogy befejezzem őket). Kalóz | |||||
lucky | Adatlap | 206876 | 2007. október 14. 19:02 | ![]() | |
Lehet benne vmi mert a veszélyességi ábra toluolt jelez.Amikor pedig megkeményszik akkor már szaga sincs. | |||||
lucky | Adatlap | 206875 | 2007. október 14. 18:59 | ![]() | |
Mondjuk pill ragacs( üveg felületekehez semmikép nem ajánlott), két komponenses epoxik-at lehet használni. De a ragasztási felületről tanácsos a festéket lekaparni... Az oldószeres ragacsoknak pont az a lényege, h megolvasszák a két alkatrészt. | |||||
borisz | Adatlap | 206874 | 2007. október 14. 18:58 | ![]() | |
Akkor még egy kérdés: mi az, amit mindenképpen kerüljün el az ember? | |||||
Kalóz | Adatlap | 206873 | 2007. október 14. 18:56 | ![]() | |
borisz! Mint minden tömítőpaszta, az idő múlásával ez is változtatja térfogatát (ez alól a kétkomponenses tömítők sem mentesek teljességgel). Eredeti használati köre alapján nagy beszívódás nem várható tőle. Én csak tavaly óta használom, így még kevés a tapasztalat. Viszont a Tamiya vagy a Molak paszták is beszívódtak kissé, ha nem volt elég a száradási idő a csiszolás előtt. Ami a Clearfixet illeti, valójában nem ragasztó, ezért nem marja meg a sztirol felületét. A gyengesége is ebből adódik, mivel nem "köt" hozzá az anyaghoz, hanem a beszáradó anyaga tartja helyén az alkatrész. Viszont kiválóan alkalmas pl. Műszerüvegezés imitálásához, vagy kisebb ablakok helyett (1:144 és kisebb méretarányok,elsősorban utasszállító repülőgépek makattjeinél az üveg imitálására) mivel elég jó a nyúlóképessége, azaz a nyílás felett hajszálvékony fóliát képez, ami száradás közben sem szakad meg. Viszont a leírtaknak megfelelően nagyon sérülékeny, és általában mindig a legrosszabb pillanatban történik meg a baj. Kalóz Kalóz | |||||
vadgergo | Adatlap | 206872 | 2007. október 14. 18:53 | ![]() | |
helló A revell tűs ragasztója feloldja a festéket, ezért nem tudok vele ragasztani, mivel ragasszak? Gergő | |||||
borisz | Adatlap | 206871 | 2007. október 14. 18:41 | ![]() | |
Szia! Ilyen palmat még nem használtam, csak a humbrol clear fixjét, aminek egyetlen előnye, hogy nálam nem matra meg az átlátszó felületeket, viszont gyengébb a "normális" ragasztóknál és lassabban szárad, bár lehet, hogy valaki erre esküszik. | |||||
borisz | Adatlap | 206870 | 2007. október 14. 18:37 | ![]() | |
Tehát, ha jól értem akkor a legtöbb érv a nitro késtapasz mellett szól, mert nem kell keverni, higítható, olcsó, gyorsan szárad, kevés gyakorlatttal is használható. Beszívódni nem szokott? | |||||
xcraft | Adatlap | 206869 | 2007. október 14. 18:25 | ![]() | |
Hello! Átlátszó alkatrészekhez? Lehet vele ragasztani, ha muszály. De gumiszerű marad a száradás után is, ezért nem csiszolható, ha túlfolyik, azt egyből le kell törölni nedves ronggyal, akármivel. A csillogását matt lakkozással eltüntetheted. A legnagyobb hibája, hogy lassan szárad, egy napig nem tudsz továbblépni. | |||||
sys | Adatlap | 206867 | 2007. október 14. 16:12 | ![]() | |
Sziasztok! A dioráma-készítésnél merült fel az egyébként áttetszőre száradó Palma Fa univerzális diszperziós faragasztó. Ezt vki használja üvegfelületek ragasztásához? Van ezirányú tapasztalat? A válaszokat előre is kösz. Üdv | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 206866 | 2007. október 14. 10:16 | ![]() | |
Kalóz! Ehhez mindossze annyit, hogy nitró késtapaszt manapság már csak "sufnituningnál" alkalmazzák kocsikhoz.Mindenki más két komponenses "gitt"/"kitt"-et használ.(én például a Body termékeit)Ezt alkalmazom Gerivel közösen makettekhez is...amit meg kell tanulni a vele való használatnál, hogy mekkora mennyiséget keversz ki mivel gyorsan kikeményedik! Bár vegyész nem vagyok, de meg tudom mondani nektek miért is keményedik be a dobozba a cucc...ugyanis ezek mind nitro alapúak és mint ilyen eléggé illékony a benne lévő oldószer ami az állagát adja. | |||||
Kalóz | Adatlap | 206865 | 2007. október 14. 09:37 | ![]() | |
Borisz! A Neoplaszt is bolti! :)). Az ára meg jóval drágább a késtapasznál + keverni kell, és akkor nagyon gyorsan kell vele dolgozni! A maradékot meg kidobhatod, mert megköt. Szóval tesco-nak (gazdaságos) nem nevezhető, és egy kiló elég hamar elfogyhat emiatt,még kis felhasználás mellett is. A nitrotapasz egyrészt tökéletesen köt a sztirolhoz (a gyári egykomponensek is ilyenek, csak jóval kisebb kiszerelésben közel hasonló áron), és mint Lucky is írta, bármikor korlátlanul visszahígíthatóak. Hogy a Neoplaszt miért keményedik be bekeverés nélkül, azt egy vegyész jobban meg tudná magyarázni, de nem valószínű, hogy a sok levegő miatt, mert a tele doboz is beköt egy idő után (kb fél- egy év), bár a levegő oxigénjének lehet szerepe benne, mert az edzője is valami peroxid vegyület, de mint írtam, ezt hagyjuk a vegyészekre (Van közöttünk, aki ért ehhez, majd ő megmagyarázza, ha ide téved). Kalóz | |||||
borisz | Adatlap | 206864 | 2007. október 13. 21:37 | ![]() | |
Lucky: Ne félts, eléggé lassan fogy az a kilónyi neoplaszt:) Jól gondolom, hogy azért keményedik meg, mert sok levegő szorul be a dobozba? | |||||
lucky | Adatlap | 206863 | 2007. október 13. 21:02 | ![]() | |
Borisz! A Neoplaszt egy idő után,pláne ha kevés van a dobozában, egyszerűen megkeményedik.Annyira, h nem lehet bekeverni.Csak azért szóltam ,h tudd!:) A Kalóz által említett nitrogittet műa-ra még nem, de más felületre már használtam. Hajlamos az erős leragadásra, de felkeverhető.Azonkívül szinte korlátlanul hígítható nitrohígítóval. | |||||
borisz | Adatlap | 206862 | 2007. október 13. 20:21 | ![]() | |
Rosszul fogalmaztam az előző hsz-ben Én beszívódást tömítettem vele, az csak nem szívódik be mégjobban. A nitro késtapasz is bolti:D Én még Neoplasztot használok, egyrészt azért, mert itt olvastam, hogy az jó, másrészt meg abból kiindulva, amit Te is írtál: ha autóba/ra jó... | |||||
Kalóz | Adatlap | 206861 | 2007. október 13. 20:08 | ![]() | |
borisz! A hígítóban oldott öntőkeret inkább ragasztónak alkalmas. Persze a résekbe is beleragad, de lassabban keményedik ki, mint a spec tömítőpaszták, így sokáig kell várni, amíg csiszolható, kezelhető lesz a felület. És az idő múlásával hajlamos a beszívódásra, amit a hígító elpárolgása miatti zsugorodás okoz. Emiatt nagyobb hiányosságok korrigálására kevésbé alkalmas. Ha sokallod a bolti tömítők árát, ajánlanám a nitro késtapaszt,a mit az autókarosszériások használnak. kb.800 Ft-ért egy életre való mennyiséget kapsz, és ha beszárad, nitrohígítóval újra használhatóvá tehető. Ha pedig a kocsifesték alá megfelel... Kalóz | |||||
borisz | Adatlap | 206860 | 2007. október 13. 19:25 | ![]() | |
Mzol! Én tömítópasztának higítóban oldott öntőkeretet használok, pár nap után visszakeményedik. Nem lesz se puhább, se keményebb a műanyagnál, mert teljesen abból az anyagból van mindkettő. És az öntőkeret benne van a makett árában:) | |||||
vadgergo | Adatlap | 206859 | 2007. október 13. 17:45 | ![]() | |
Regisztráltam! | |||||
Atesz76 | Adatlap | 206858 | 2007. október 13. 17:44 | ![]() | |
Regisztrálni kell hozzá! | |||||
vadgergo | Adatlap | 206857 | 2007. október 13. 17:41 | ![]() | |
Helló Hogy lehet meg nézni az emberek emailját, mert nekem kilép vagy kiírja, hogy nem regisztrált felhasználó. Köszi! vadgergo | |||||
Daisler | Adatlap | 206856 | 2007. október 13. 17:27 | ![]() | |
Sziasztok! Segitséget kérnék olyan dologban hogy az Alien cimü filmböl az páncél autot szeretném megrendelni az APC t ha tudna nekem valaki linket küldeni, hogy honnan lehetne azt megköszönném.sziasztok! | |||||
Ati | Adatlap | 206854 | 2007. október 13. 13:42 | ![]() | |
Lépj rá a Galéria létrehozására!!! Ennyi | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 206853 | 2007. október 13. 13:37 | ![]() | |
Sziasztok. ide, a fórumba hogy lehet képet felrakni?? | |||||
tray | Adatlap | 206852 | 2007. október 13. 09:43 | ![]() | |
Az attól függ, hogy milyen tömítőt használsz, milyen vastagon kened fel, és milyen hőmérsékleten szárítod. Általában a tubusra is ráírják, hogy mennyi a tipikus száradási idő. Egy nap elég szokott lenni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 206851 | 2007. október 13. 09:01 | ![]() | |
Én általában egy napot várok, mielőtt csiszolni kezdem. | |||||
Mzol | Adatlap | 206850 | 2007. október 12. 23:00 | ![]() | |
Menny a száradási/szilárdulási ideje a tömítőpasztának? Zoli |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nekem is hasonló kellemetlen élményeim voltak, megállapítható, a Revell maszkoló folyadék egy nagy...nagy...nagy...nulla semmi, ragasztónak talán jobb lenne:)