<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Directors | Adatlap | 207253 | 2007. november 10. 11:14 | ||
Kalóz | Adatlap | 207252 | 2007. november 10. 10:54 | ||
Directors! Egy kis ízelítő, ami a koszolást illeti (nem tökély, de még én sem igazán gyakoroltam be magam): az első két képen egy poros, kissé sáros makett, a harmadikon egy gyári új kivitel. Kinek mi tetszik. Kalóz | |||||
Blasio | Adatlap | 207251 | 2007. november 10. 10:20 | ||
Szóval, hogy egyértelműbb legyen.:) Ezt a Mig-et nyáron fejeztem be, mindhárom módszerre látsz rajta példát. A panelvonalak rotringgal ki vannak húzva, a gerinctartály alaposan ki van fakítva, valamint a kerozinnyomok is vannak rajta. | |||||
Blasio | Adatlap | 207250 | 2007. november 10. 10:05 | ||
Directors! Igazából nem polírozol akkor, hanem csiszolsz, igaz olyan finomra, hogy szinte nem is látni majd a csiszolás helyét.:). Ragasztómegfolyás helyét kár polírozásig finomítani (kivéve persze, ha fémfestést szánysz a gépnek). A koszolás, koptatás a maketted élethűvé tétele, talán úgy mondhatnánk, hogy egy szépen kivitelezett játékból ekkor válik egy igazi repülő replikájává. Az elmúlt nyolc -tíz évben egyre nagyobb jelentőssége van, különösen mióta a "spanyol iskola" (spanyolországi makettezők ma a talán a legjobbak a világon) ekkora hatással lett a makettezésre. A különböző technikákat leírni egy egész könyv kéne, nagyon sokféle van, és mindenki kicsit mást használ. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a én a legtöbb elrontott makettemet ennek köszönhetem. A legáltalánosabb repülőknél: 1.a panelvonalak kiemelése. Ekkor a panelvonalakban meggyűlt koszt, illetve árnyékot jelenítjük meg. Ennek a legegyszerűbb módszere (amit én is használok), hogy finom csizsolóvásznon kihegyezem a rotringcerkám, és óvatosan. átrajzolom vele a panelvonalakat. 2. a nap által kifakított festés megjelenítése: festék világossá tételével, matt lakozzással lehet elérni. 3. különböző olajfolyások, kerozin nyomok, füst, stb. megjelenítése. Én ezt lereszelt pasztelkrétaport viszek fel a felületre. Bocs a szájmenésért, a végén veszem észre, mennyit írok...:) | |||||
Máté | Adatlap | 207249 | 2007. november 10. 09:40 | ||
Köszi a gyors választ, tray! Hát, én megpróbáltam egyszer a italeri puttyval gyurmázni...:(. Egyébként a választásom a Tamiyára esett. Akkor ezt észterhigítós megoldással nem ajánlod? Te hogy használod?(bocs a fárasztó kérdésekért, de csak most kezdek hobbifüggővé válni!). ÜDV Máté | |||||
Directors | Adatlap | 207248 | 2007. november 9. 23:54 | ||
oké köszi :) A koszolás és a koptatás az micsoda? Egyébként azért akarom políroznia a gépet mert néhol megfojt a ragasztó és ahogy leszedtem a ragasztót utána polírozás. | |||||
Blasio | Adatlap | 207247 | 2007. november 9. 22:48 | ||
Directors! Felpolírozni általában fémszínűre festett gépeket szoktak. Mivel a fémszín a felület minden apró hibáját kihozza, éredemes festés előtt finom, 2000-es csiszolópapírral (polírpapírral), végigmenni a gépen. Ha külön polírozható a festék, a csillogóvá tételhez festés után szokták nagyon finom szövésű, puha ronggyal polírozni, én pl. mobiltelefonokhoz kapható tisztító ronygot használok, de kismilió megoldás létezik:). Nagyon jó "fémszínű" sorozata van a Testors-nak, ami itthon is könnyen beszerezthető. A repülő átlátszó részeit (kabintető, reflektorok) általában akkor érdemes felpolírozni, ha opálos, karcos, vagy építés közben megsérült. Ilyenkor csiszolópapírral kezdek (1000-1500-2000), majd alaposan összegyűrt nyomtatópapírral és egy kevés fogkrémmel teszem csillogóvá. Léteznek különféle polírozó paszták, ilyenekt még nem használtam, majd tapasztaltabbak írnak róla.:) A repülőket nagyobb részegységekre bontva érdemes festeni. Először ugye a kabint rakja össze az ember, utánna lehet is festeni. Ezután a futóaknákat érdemes lefesteni, beépíteni a törzsbe. Utánna a teljes gépet akkor, ha a "sárkány" már kész, tehát a törzs, a szárnyak már össz vannak ragasztva, beépítve a kabin, a futók. Én a fegyverpillonokat, antennákat csak festés után ragasztom fel. Festés után jön nálam a matricázás, majd a "kütyük" felragasztása, pilonok, fegyverek futószárak, kerekek, antennák, kabintető, stb. Utánna koszolom, koptatom a gépet. Szóval a kérdésedre a válasz: közben :) Ez gépenként és makettezőnként mindig változik, majd nálad is kialakul a saját ritmusodban. Jó sokat írtam...:) Jó makettezést | |||||
Directors | Adatlap | 207246 | 2007. november 9. 22:32 | ||
A felpolírozás hogyan történik? Mikell hozzá? Mikor érdemes lefesteni a repcsit? Összerakás előtt,közben vagy után? | |||||
Szabi77 | Adatlap | 207245 | 2007. november 9. 20:18 | ||
Sziasztok! Magyar Brdm2,Brdm2U-ról keresek képeket!Ha tudtok segíteni írjatok! Szabi77 | |||||
lucky | Adatlap | 207244 | 2007. november 9. 18:37 | ||
Ki lehet próbálni a nitro késtapaszt is. Az nitro hígítóval tetszés szerint hígítható.És nem 80g van egy csomagban... Ha meg nem jön be, mondjuk ajtóra ablakra is el lehet használni 1/1-ben.:) | |||||
tray | Adatlap | 207243 | 2007. november 9. 18:27 | ||
Máté! Nem tudom, Italeri puttyt még nem használtam. A Humbrol puttyja higítható észterhigítóval, meg talán a Tamiyáé is, de ez általában többet árt, mint használ. Pillanatragasztóval nem keverném. Nem lehet, hogy az Italeri puttyját nem tömítésre kellene használni, hanem gyurmázni vele, mint a miliputty-val? Egyébként én a Humbrolt és a Tamiyát is használom. Teljesen különbözik a két cucc, máshogy kell őket használni, de nekem mind a kettő bejött. Sőt, a Gunze folyékony puttyját is használtam már konkrétan Zimmerit készítésére, annak is megvannak a saját fortélyai. | |||||
Máté | Adatlap | 207242 | 2007. november 9. 18:12 | ||
Köszönöm a sok választ és a segítségeteket! Tankos_srac! Az a nemmondomkimilyen italeri putty tényleg kiesett a lyukból, pedig a száradással 1 egész napot vártam! Tray! Szóval pillanatragasztóval kellene higítani? Lucky! Hallottam a Tamiya puttyról, dicsérik, úgyhogy lehet hogy olyat veszek én is, már ha lesz a boltokban. ÜDV Máté | |||||
lucky | Adatlap | 207241 | 2007. november 9. 17:00 | ||
Ha be tudsz szerezni valahonnan Tamiya putty-t ne hagyd ki! Egyébként használható az Italeri is, bár sokan szidják. | |||||
Sneky | Adatlap | 207240 | 2007. november 9. 16:57 | ||
Azt szeretném még megtudni hogy az italeri jó márka vagy mennyek át másikra? | |||||
lucky | Adatlap | 207239 | 2007. november 9. 16:57 | ||
Nekem bejött friss állapotban. Akkor még teljesen folyékony volt, most már kemény mint a beton... | |||||
Sneky | Adatlap | 207238 | 2007. november 9. 16:49 | ||
Sziasztok! Mivel még nem rég kezdtem aszt szeretném megtudni hogy kell jól maszkolni ? kösz Üdv.:Sneky | |||||
tray | Adatlap | 207237 | 2007. november 9. 16:11 | ||
Máté! Tömítés: bekened a sérült részt, megvárod a száradást (vékony tömítésnél kb 3 óra, nagyobbaknál 2-3 nap), aztán lecsiszolod. Én fogpiszkálót használok a tömítő felvitelére. Ha olyan problémád van, amit a tankos srác említett, az is megoldás, ha a tömítő alatt a felületet bekarcolod (érdesíted), így jobban tapad. Ha megvárod a száradást, kétlem, hogy "kipottyan". | |||||
tankos_srac | Adatlap | 207236 | 2007. november 9. 15:46 | ||
Máté! Az ITALERI putty a legratyibb, amit valaha éltem. Fogadni mernék, hogy kitömded a rést elkezdted csiszolni és kiesett az egész. Nemde? Én cseppnyi pillanatragasztóval szoktam keverni és vilámgyorsan belekenni a lyukba. Szikével a felületet elsimítom, aztán csiszolom, polírozom. Ha már itt tartunk: a polírozáshoz víz, 1000-es csiszolópapír, körkörös mozdulatok és végtelen türelem kell. Egy ecsettel vizetcseppentesz a felületre és az 1000 papírral simára csiszolod. Még ennél finomabb papírt is használhatsz. | |||||
Directors | Adatlap | 207235 | 2007. november 9. 15:23 | ||
köszi a segítséget A felpolírozás hogyan történik? Mikell hozzá? | |||||
Máté | Adatlap | 207234 | 2007. november 9. 15:06 | ||
Helló mindenki, Következőben kérném a segítségeteket: hogy kell a tömítőanyagot alkalmazni? Azért kérdezem, mert régebben vettem Italeri puttyt, és pár szépséghibát akartam eltüntetni, de nem sikerült. Szóval, hogy is kell ezt alkalmazni? Előre is kösz, Máté | |||||
Mercatin | Adatlap | 207233 | 2007. november 9. 13:16 | ||
Uraim, köszönöm a segítségüket! | |||||
warbirds | Adatlap | 207232 | 2007. november 9. 13:00 | ||
Sztem beválhat. De lehet, hogy Kalóz megoldása triviálisabb, hogy a festéket óvatosan levakarod a ragasztási helyről. Attól függ, neked melyik a szimpatikusabb, illetve melyik a kézreesőbb technika. | |||||
Mercatin | Adatlap | 207231 | 2007. november 9. 12:34 | ||
Na, ez a rejtély megoldódni látszik, legközelebb festetlen felületen próbálkozom...Ki fogom egy pötty maszkolóval takarni a ragasztás helyeit, aztán lefújom, majd ragasztom, munkahipotézisnek elmegy? | |||||
warbirds | Adatlap | 207230 | 2007. november 9. 12:15 | ||
Na igen. Ha festékre ragasztod, akkor úgy érthető hogy lejön. :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 207229 | 2007. november 9. 12:07 | ||
A festékre ragasztott alkatrész tapadása egyenlő a festék tapadásával, bármilyen erős ragacsot is használsz. Ezért kell vagy festés előtt ragasztani, vagy ha ez valamiért kerülendő, akkor aragasztási helyet mindkét oldalon meg kell tisztítania festéktől. Kalóz | |||||
Mercatin | Adatlap | 207228 | 2007. november 9. 11:59 | ||
Lehet, hogy az volt a baj, hogy festett felületre ragasztottam? Mndig úgy jött le, hogy egy réteg festéket is vitt magával, amúgy vártam én többet is mint egy perc. Szerintem a második metódussal fogok próbálkozni. Köszi! M | |||||
warbirds | Adatlap | 207227 | 2007. november 9. 10:51 | ||
Mercatin! A pill ragacs kis mennyiségben is elég erősen megfogatja a fémet a műanyaghoz és a rézmaratás sem olyan kemény, hogy ne lehetne alakítani. Nem lehet, hogy olyan felületre akartad ragasztani, ami nem volt kellően egyenletes? És várd meg a száradási idejét a ragasztónak. Igaz, hogy pillanat ragacs, de azért egy percet néha jó várni, hogy biztosan megkössön. De csinálhatod úgy is, hogy csipesszel hozzáfogod az üléstámlához a heveder végét és egy egy ecset végével belenyomod az ülésbe a többit. Így formára hajlik, aztán ragasztható. Üdv! warbirds | |||||
szucslaszlo67 | Adatlap | 207226 | 2007. november 9. 09:32 | ||
Tibcsi | Adatlap | 207225 | 2007. november 9. 09:18 | ||
Ez mind igaz, de nincs benne a G nagyobb orr alatti micsodája, ami a gépágyú helyén van és a függőleges tetején lévő áramvonalas burkolat sem... | |||||
Mercatin | Adatlap | 207224 | 2007. november 9. 09:18 | ||
Uraim, a hétvégén először probálkoztam fotómaratással és hét khm... szóval nem voltam túl eredményes. Szóval egy 72-es repülő üléshevedereiről van szó (Eduard). Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell a kívánt formára hajlítani a hevedert? Amikor már odaragasztom (pici pillantragasztóval)a helyére? akkor tuti letörik ha hajlítgatom...egyébként meg nem tudom előre úgy meghajlítani, hogy kövesse is a kíván formát... Tehát mi a megoldás? Előre is köszönöm válaszotokat! | |||||
vrauko | Adatlap | 207223 | 2007. november 9. 08:50 | ||
Nem azér' hogy saját portékámat dícsérjem, de a röpcsik rovatban vagyon 1 cikkely 1 +épített Italeri G-6-osról, annak minden (vagy legalábbis legtöbb) kínjával 1ütt. A szárnydudorokat mellé kelik, az Italeri kissé bonyolult modulrendszere miá, de a törzs is az ef változathoz képez alapot, pl. a gyertyahűtés 2-2 légbeömlője közül csak a 2 hátsó van +, a két elülsőt hozzá kell csinálni. | |||||
warbirds | Adatlap | 207222 | 2007. november 9. 08:23 | ||
Tudna nekem valaki elsősorban ModelMaster festékkódokat mondani a tereptarka egyenruháink színeihez? De lehet másféle festék is. Üdv! warbirds | |||||
Kalóz | Adatlap | 207221 | 2007. november 8. 22:14 | ||
A ragasztót legjobb nem megfolyatni! Viszont ha megtörtént, akkor hagyd jó alaposan megszáradni, és akkor finoman csiszolópapírral és szikével el lehet távolítani, viszont utána nem árt kicsit felpolírozni finomabb csiszolópapírokkal. Kalóz | |||||
Directors | Adatlap | 207220 | 2007. november 8. 22:01 | ||
ok Egyébként énis észrevettem benne 1-2 hibát nem minden alkatrész stimmel mungyuk a törzs . A megfojt ragasztót lelehet valahogy szedni a gépről? | |||||
Kalóz | Adatlap | 207219 | 2007. november 8. 21:56 | ||
makettben = topikban | |||||
Kalóz | Adatlap | 207218 | 2007. november 8. 21:55 | ||
Megnéztem a másik makettben feltett képet, igazatok lehet. Az Italeri F változata is egy eltorzított G, ezek szerint több taposóakna is van még benne. Valahol nekem is megvan, de majd megbírkózom vele. Dirctors! Azért ne csüggedj, még nagyon szép makettet építhetsz belőle! Kalóz | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 207217 | 2007. november 8. 21:37 | ||
Directors! Szerintem: Ránézésre a repcsid eredetileg Me-109 F szárnyat kapott. Ezt kell átalakítani G verzióra. Az F-en a futóműakna kerek volt. A Külső éleit ki kell faragni szögletesre, a rajz szerint. Bár feltételezem van ott valami jelzés is. A szárny tetejére meg egy-egy dudort kell ragasztani, mert a G-n ilyen volt. A version A jelű fúrásokat akkor kell csak elvégezni, ha a szárnyra fel akarod tenni a szárnygondola-géppuskákat, azaz ez attól függ, melyik festést akarod elkészíteni. | |||||
Kalóz | Adatlap | 207216 | 2007. november 8. 21:26 | ||
A szike piktogrammal a kivágandó részeket szokták jelölni. Kalóz | |||||
Zebi | Adatlap | 207215 | 2007. november 8. 21:23 | ||
Az én tippem: A kerek futóaknát szögletesre kell alakítani a külső sarkokon. | |||||
Directors | Adatlap | 207214 | 2007. november 8. 21:18 | ||
Kalóz | Adatlap | 207213 | 2007. november 8. 21:12 | ||
Directors! A bejelölt részleten (1) a futóakna borítólemezét (futóakna ajtó) kell kivágni, mert a maketten egybeöntve adják a szárny-borítással. Nem a legkellemesebb munkák közé tartozik, de egy hegyes és éles késsel (szikével) megoldható. Többszöt kell végighúzni a vonal mentén és így mintegy kivésni a felesleges anyagot, amíg szinte magától kiesik az eltávolítandó rész. Kalóz | |||||
Directors | Adatlap | 207212 | 2007. november 8. 21:00 | ||
Amit bejelöltem (1 felső) ott mitkell kivágni? csakmert én kajak nemtom kivenni. | |||||
Joce | Adatlap | 207211 | 2007. november 8. 20:58 | ||
Sziasztok! Az ICM cég 1/48-as P-51D-15 Mustang (48151 kat. szám) készletének festési utasítását keresem, elektronikus vagy fénymásolt formában. Köszi Joce | |||||
Directors | Adatlap | 207209 | 2007. november 8. 20:22 | ||
köszi az ötletet 1000 hála | |||||
tankos_srac | Adatlap | 207204 | 2007. november 8. 18:59 | ||
Directors! A fúró nélküli fúrás 2. számú változata. Gyógyszertár, injekcióstű (néhány tizedmilimétertől a 2-3 mm-ig is van) megveszed, hazaviszed. Műanyaghulladékon gyakorolsz először, mert a lyuk közepe nem pont a tű hegyéhez kerül, mivel a tűhegy srégen le van csapva. A hüvelyk és mutató ujjad között sodorgatva nyomod a műanyagba és szép szabályos lyukat kapsz. A tű hegye/éle hamar kopik, gyakori cserére szorul, de még minidig olcsóbb mint a fúró. Sok sikert! | |||||
Directors | Adatlap | 207203 | 2007. november 8. 18:24 | ||
Zoli | Adatlap | 207202 | 2007. november 8. 17:46 | ||
Szia! Szerintem a Revell F-4F sokkal szebb és pontosabb, mint a Hasegawa és a Fujimi. A kabin is nagyon részletes, a panelvonalak pontosabbak, és E, illetve G is építhető belőle, ráadásul az ára sem vészes. Az Italeri ennél sokkal egyszerűbb, felejtős. Ja és az Aires nagyon szép fúvócsöveket, futóaknákat, az FM pedig gyönyörű kabint gyárt hozzá (ha még beszerezhető valahol). z | |||||
Atis | Adatlap | 207201 | 2007. november 8. 17:45 | ||
Na akkor mondom a következőt: Átbattyogsz Jóanyádhoz.. és kérsz tőle egy nagyobbfajta gombostűt. A szerszámosból elővakarsz egy fogót.. Aztán vagy előszedsz gyertyát.. vagy kislattyogsz a konyhába a gáztűzhelyhez. Namost. Megfogod a fogóval a tűt.. mert mint tudjuk.. fizikából.. a fém vezeti a hőt. Meggyujtod a gáztűzhelyt és elkezded melegíteni a gombostűt. Persze a makett már oda van a közelbe készítve. Amikor már vörössen izzik a tű hegye, akkor a megfelelő gyors határozottmozdulattal átdöföd a maketten a jelölt pontot. Gyors legyél mert ha kihül a tű és még a makettben van, akkor beleragad. S csak ügyesen.. nem elcseszni a repzit.:) üdv. | |||||
Directors | Adatlap | 207200 | 2007. november 8. 17:35 | ||
Atis | Adatlap | 207199 | 2007. november 8. 17:29 | ||
Szia Directors Igen.. az első az vágás, le kell vágni.. a másik pedig a lukasztás.. amit furóval a legcélszerűbb megoldani. üdv. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Blasio a tiédre is ugyan ez vonatkozik frankó nagyon