/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Freddy 20509 2012. július 27. 13:34
Válasz erre
Igen, ez magyar BRDM. Több képem sajnos nekem sincs, csak a rakétás változatról.
Most építem egyébként ezt is, egy verlindenes műgyanta téglán próbálom pótolni az előző tulaj által elhagyott részeket.
specnaz78 20508 2012. július 27. 13:31
Válasz erre
b\
b\'
1f6_5_big
1f6_5_big

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy ilyen BRDM 1-et használt a néphadsereg? Egy képet találtam, ami talán az lehet. Vagy van valakinek hasonló képei?

Előre is köszönöm a segítséget.

cz_norbert@citromail.hu

Üdv:specnaz78
talbi 20507 2012. július 24. 19:40
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék, lokátorkocsit, vezérlőt esetleg indítójárműveket keresek 35 ben. Gyártásban vannak ilyesmik?
kösz
kopcos 20506 2012. július 22. 16:29
Válasz erre
Az Oroszok erre használják a BTR-80-ast...www.liveleak.com/view
gaunt1 20505 2012. július 22. 13:19
Válasz erre
Rögtön a fórum elején, a BMP-1, BMP-2 és a BRM-1K mind az én munkám:
forums.bistudio.com/showthread.php

Ezen kívül kész a T-55 szinte összes fontosabb változata, a 2Sz3 Akácia, 2Sz4 Tyulpan, 2Sz5 Jácint, Krug SzPU és SzNR (2P24, 1Sz32).
A T-62-ről meg holnap töltök fel képeket. Talán akkor kész lesz :)
Amon 20504 2012. július 22. 12:23
Válasz erre
A motorteret néztem pár fórumon, hogy hogy lehet jóra hegedálni...
A páncéltest az mér keményebb dió. 
De hozott anyagból dolgozunk és örüljünk, hogy egyáltalán van!

A képek jöhetnek!
Anno az 1-el sokat játszottam. Meg sok magyar is volt/van fent.
gaunt1 20503 2012. július 22. 11:28
Válasz erre
Hali!

A kötényezés, a motortér és a páncéltest nagyon nehezen javítható, sok fúrással faragással jár.
Egyébként számítógépes játékhoz (ArmA2) készítek 3D modelleket, hobbiszinten. Ha akarod töltök fel képet róla. :)
Amon 20502 2012. július 22. 09:48
Válasz erre
Amon 20501 2012. július 22. 08:48
Válasz erre
Szia!

Ha nagyon akarod azt most is megtudod építeni. A voyager adott ki hozzá rézből.
www.voyagermodel.com/productdetails.asp 

Az aknataposó jó kérdés.
Kojak75 20500 2012. július 22. 00:10
Válasz erre
Nagy a csönd a grillrácsos T62-esről.
Ti hallotatok valamit?
Üdv kojak!
Amon 20499 2012. július 21. 23:10
Válasz erre
Nem tudom, de a hibák egy része könnyen javíthatóak.
A blokkok elhelyezkedésén/mennyiségén csak lehet variálni.
Ami engem inkább érdekelni fog az a tornyon lévő blokkok tartó konzolja.

Ha nem túl indiszkrét a kérdés mi okbók dolgozol rajta 3d-ben?
gaunt1 20498 2012. július 21. 22:14
Válasz erre
A BMP-1 elég jónak tűnik. Jó lenne ha legalább azt összehoznák megfelelő minőségben.

A T-62MV viszont egy rakás sz. Az alapból pocsék kötényezésen teljesen rosszul vannak felszerelve a Kontakt-1 blokkok, ráadásul túl sok is van belőlük. A felső homlokpáncélon rossz típusú kazetták vannak mindössze 1db 4-es van, (9 kellene), a többi mind 3-as. Az alsó homlokpáncélról egy jó hosszú sor (12db) hiányzik. A toronyra is többet kellet volna tenni. Nevetséges, hogy még mindig a T-54 géppuskabakját használják, (T-62-esen ilyen soha nem volt) pedig az MV-ken már sokszor a T-72 ZU-72-es állványa van. És persze a korábbi T-62-es makettjeik összes hibája is megvan. Mellesleg ebben a pillanatban dolgozok pontosan ezen a típuson, számítógépen, 3D-ben. :)
laposalátét 20497 2012. július 21. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!A BMP-1-re én is kíváncsi vagyok!
Amon 20496 2012. július 21. 20:08
Válasz erre
Amon 20495 2012. július 20. 20:04
Válasz erre
Szia!

Eddig jól néz ki! Nem gondoltam volna, hogy ilyen jó a gyanta tornya...
Legenden picit meglepődtem, hogy nem passzol.

Szóval hajrá!

Meg végre valaki kiadhatna emberi áron elérhető VT-72-t 35ben.
charles 20494 2012. július 20. 18:11
Válasz erre
Szia!

IT-1: Ha minden gyanta átépítő ilyen minőségű lenne, nem építenék műanyagot.
Ráadásul minkét T-62 variációhoz benne vannak az alkatrészek.

Én is láttam a Trumpeterét, áldottam is az eszem, hogy gyorsan megvettem a gyantát
- bár ez még akkor volt, amikor a Trumoi még hír sem volt - hiszen azóta sincs sehol.
gaunt1 20493 2012. július 20. 16:07
Válasz erre
Hali!

Már értem. Hát ebben az esetben valóban csak az jöhet szóba amit írtál. Tudod mi a fura? A régi Tamiya maketthez való Aires átalakító készletnek is pontosan ez az egyik baja! Bár ott könnyebb dolgom volt, mivel a köténylemezeket oldalanként 6 darabban adták, és véletlenül az egyikből kettőt adtak. (micsoda szerencse! :) ) Abból levágtam egy kicsit, beillesztettem a résbe, és máris jó lett.

Látom megvan neked a Machine Burro IT-1 átalakítója is. Na az is egy nagyon pontos készlet. Milyen az alkatrészek minősége? Csak úgy érdekességképpen, a trumpi szokásosan elbénázta a sajátját, nem figyeltek oda, és a prototípust készítették el a sorozatgyártású helyett. Gondolom megnézték az svsm.org-on található képeket a prototípusról, aztán hajrá. Pedig az otvaga2004.narod.ru-n ott van a szériagép is. :)
kopcos 20492 2012. július 20. 15:44
Válasz erre
kopcos 20491 2012. július 20. 15:39
Válasz erre
kopcos 20490 2012. július 20. 15:37
Válasz erre
charles 20489 2012. július 20. 13:47
Válasz erre
kötény
kötény

Szia gaunt1

Az az alváz leszedés azért nem annyira egyszerű, nincs hol elvágni, hogy minden megmaradjon. Egyszerűbb a kötény elvágni, betoldani, a végét lerövidíteni.
A kipufogónál egyébként is szélesíteni kell.
A láda ehhez képest nem is probléma.
gaunt1 20488 2012. július 19. 13:19
Válasz erre
Hali!

Hát ez bizony sajnálatos, hogy az illeszkedés nem a legjobb. Pedig ez a létező legjobb, legpontosabb T-62M készlet. Össze sem lehet hasonlítani az übergagyi trumpi T-62M-el. (ami szerintük T-62 BDD ) A túl rövid kötényezés egyébként lehet, hogy nem is olyan nagy baj, mivel ha jól tudom, a trumpi T-62 alváza meg egy kicsit túl hosszú. Leszedsz belőle 1-2mm-t és már meg is van oldva a probléma. :) Egy dolgot hagytak ki a készletből, az igazin a bal oldali sárvédőn található első ZIP láda és az utána lévő között van mégegy, ezt sajnos el kell készíteni. Mellékelek egy képet:

btvt.narod.ru/5/t62m_mv/3.jpg
charles 20487 2012. július 19. 08:19
Válasz erre
T-62M
T-62M

Sziasztok
Megérkezett a Legend átépítő készlete.
A szokásos szép minőség és a szokásos Legend hülyeség. Úgy látszik minden készletüknél kényszert éreznek arra, hogy valamit elrontsanak vagy rosszul mutassanak meg.
Az alkatrészek kidolgozása szép és precíz, az majd persze az építés során derül ki, hogy hogy illeszkedik.
A futómű kötényezés igen jól sikerült, úgy látszik a tervezők láttak már Tamiya T-72-t.
Az persze nem lett volna rossz, ha a Trumpeter T-62-t is megnézik, ugyan is a jobb oldali kb. 1, a bal oldali kb. 2 mm-rel rövidebb, mint kellene!
Azt, hogy a külső üzemanyag tartályok csövezését honnan vették, az előttem rejtély. Nem ártott volna némi kép anyagot keresniük róla.
Biztosan arra gondoltak, hogy kell némi kihívás. Lesz is!
kopcos 20486 2012. július 18. 15:03
Válasz erre
Cseh BMP-M1 és M2 CZ...www.youtube.com/watch
torpokoska 20485 2012. július 17. 20:43
Válasz erre
majdnem elfelejtettem, a mostani \"főproblémájuk\" az orosz blogereknek/gyári szóvivőknek az a 4 T-80UD, amelyet 2003-2004-ben Ukrajna adott el az USÁ-nak
torpokoska 20484 2012. július 17. 20:11
Válasz erre
A probléma érthető, a történelem tudósok a felszabadult katonai archívumok alapján, teljesen átírták(ják) a 2. VH történetét, de legalábbis nagyon durva kérdéseket tesznek fel; a csili-vili, hiper-szuper orosz tank csak nem akar elkészülni, már a saját (orosz) katonai vezetők is külföldi eszközöket vennének legszívesebben, muszáj a \"hk gyár szóvivőjének\" minden lehetőséget megragadni a propagandára, hátha az egyszerű olvasókat meggyőzheti
gaunt1 20483 2012. július 17. 19:24
Válasz erre
Egy kis modern orosz propaganda:

gurkhan.blogspot.hu/2012/07/90.html

Azt írja: A Kurszki csatában 800 szovjet tank (500 T-34) 700 német Tigrist és Párducot pusztított el. Jujjj. Ez már fáj. Ha a németeknek 700 Tigrisük lett volna Kurszknál, valószínűleg a kis bajszos megnyerte volna a háborút még abban az évben :D
Valahogy az oroszok elfelejtik, hogy a németek ezrével lőtték ki a T-34-eseiket, minimális veszteségek árán. Valójában még a Sherman is jobb volt a T-34-nél. A legnagyobb mészáros meg nem a Panzerek voltak, hanem a StuG III-as.
Grande 20482 2012. július 17. 10:56
Válasz erre
A T-90-es története altípusokkal, képekkel. Orosz nyelven

ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/T-90OBT/T-90OBT001.htm
Jimbow 20481 2012. július 17. 00:03
Válasz erre
7_092644_1
7_092644_1

Sziasztok, na erre is sor került. Méghozzá meglepő hirtelenséggel. Üdv!
Jimbow 20480 2012. július 1. 22:10
Válasz erre
Sziasztok!

Feltöltöttem a Zvezda BTR-80, 80A cikkemet. Annyira nincs mit szépíteni rajta, de a hibalista jól jöhet mindenkinek.
mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv!
olizsoli 20479 2012. június 30. 14:18
Válasz erre
Freddy 20478 2012. június 29. 09:57
Válasz erre
Trumpetert ismerve ebből is lesz early, late, középlate, stb, lehet, hogy valamelyik jó lesz, vagy több készletből össze lehet legózni a magyar változatot (mint a MAZ-nál)
Jimbow 20477 2012. június 28. 21:46
Válasz erre
Amúgy ez a Trumpi is érdekes, remélem csak korai prototípus. \"A\" torony és ahhoz való kerekek, de pl a torony mögül hiányzik a jellegzetes, kiemelkedő kapaszkodó. Szintén a hosszú deszantkapaszkodók is hiányoznak, manapság a két rövid helyett azok vannak. Az oldalsó ajtók felettit pedig leszedték. Legalábbis ma, nálunk, kb. 10 fotósorozat alapján.
juge75 20476 2012. június 28. 21:36
Válasz erre
De nagyszerűen használható különféle dolgok rögzítésére is.
juge75 20475 2012. június 28. 21:35
Válasz erre
Jimbow 20474 2012. június 28. 21:31
Válasz erre
DSC_5186
DSC_5186

Köszönöm szépen mindenkinek az észrevételeket.

Páncélos, azóta találtam még több eltérést is, pl. elég feltűnő az is, hogy a \"korain\" nem voltak még azok a jó hosszú deszantkapaszkodók, valamint hátul van az a két hajlított lemez (ami fogalmam sincs, mi célt szolgál), azokon is másképp vannak a lukak szabva.

Egyébként némi tuninggal (új kerék, zsanér- és periszkópcsere, maratás, varratpótlás) egész jó BTR-t lehetne építeni a Zvezdából, de remélem hamar kijön a Trumpeter. Amúgy azt az egy mesterdarabos képet elnézve, ez is három periszkópos lesz. Pedig csak szinte 4-esről látni fotókat.

Üdv!
juge75 20473 2012. június 28. 21:10
Válasz erre
Az a \"duda\" lényegében egy impregnált papír membrános hangszóró.
juge75 20472 2012. június 28. 21:09
Válasz erre
Pici, fehér (elöl-hátul és a tornyon hátul-oldalt) vagy elöl zöld, hátul vörös az a szélességjelző GSZT-lámpa.
Szűrőtől függően zöld, vörös, vagy fehér (mind).
A hagyományos fényszórók ugyanolyan célt szolgálnak, mint a polgári járműveken.
Ezekre szerelhető több álcázó előtét is, ezek oldalról és felülről kevésbé teszik felderíthetővé a járművet éjszaka.
Infra fényszórók: a parancsnoki kupolán (tornyon, OU-3) és a jármű vezető számára (kettő) éjszakai vezetésre, felderítésre való, speciális szűrőbetéttel ellátott fényszóró (feketének látszik).
páncélos 20470 2012. június 28. 20:43
Válasz erre
Jimbow!

Jók az észrevételeid. Szeretem, ha valaki nem csak néz, de lát is. Még nem tudom 100%-ig állítani, hogy a régebbi típusokon van 3, és az újabb változatokon 4 figyelőműszer a vezetőnél.
Jimbow 20469 2012. június 28. 20:22
Válasz erre
Maz 20468 2012. június 28. 20:00
Válasz erre
Szia!

-Passz
-Infralámpa az éjjellátóhoz
-Duda
-Fordítócsiga
Jimbow 20467 2012. június 28. 19:25
Válasz erre
torony
torony
DSCF1756
DSCF1756
izé
izé
100_2763
100_2763

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség BTR-80 ügyben.

Arra lennék kíváncsi, hogy:

- mi az a fémlap a torony tetején lévő (hátra néző) periszkóp előtt? (illetve mögötte is van de az nem látszik...)
- ez a lesötétített fény pontosan mi?
- mi az a kis tárcsa a lámpák alatt, jobb oldalon?
- mi a becsületes neve ennek a kampós-csörlős izének?

Amúgy ezek a fényszórók mennyire standardok? Mert jó pár félét látok (fekete, éjszakai sötétítős, sima, aztán kívülről is van amelyik zöld, vagy épp fekete...)

Köszönöm!
Sennás 20466 2012. június 25. 10:23
Válasz erre
image043
image043
image055
image055
image101
image101
OuAZ-450_Trucks
OuAZ-450_Trucks

Ezeket a Francia kiadványokat ismeritek?Közel 80 könyv 100-330 közötti oldalszámmal 20-50Euro közötti árral .Jó lenne 1-2be belenézni.
Sennás 20465 2012. június 23. 20:24
Válasz erre
Freddy 20464 2012. június 23. 12:45
Válasz erre
Jó lett, csak két dolog:
-a fa részek valahogy nem jók, túl csillogóak.
-a lánctalp koszolása. A kapaszkodókörmök, a görgők felülete és a lánctalp belső részén ahol a görgőkkel érintkezik, az nem lehet sáros (se rozsdás), bármekkora sár is van, a lánctalp forgása miatt onnan mindig lejön.
Sennás 20463 2012. június 23. 09:51
Válasz erre
Kép0556
Kép0556
Kép0558
Kép0558

Orosz vontató utánfutóval ellenséges kézben:(
Jimbow 20462 2012. június 22. 14:32
Válasz erre
korai
korai
kesoi
kesoi
klerkcapetraining001-31
klerkcapetraining001-31
BTR-80_3_04.05.2004
BTR-80_3_04.05.2004
100_2763
100_2763
DSCF1777
DSCF1777
BTR-80_1_04.05.2004
BTR-80_1_04.05.2004

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a BTR-80 esetében létezik olyan, hogy késői/korai?

Nézegetem a Zvezda makettjét, és a magyar képekkel összevetve, valami nem stimmelt a bal első periszkópokkal. A mi gépeinken (A-n is) eggyel több van, mint a maketten (négy a három helyett). Elkezdtem a neten keresgélni, és nagy nehezen találtam pár olyan képet, ami megfelel a Zvezdának. Emellett további különbségeket is kiszúrtam az általam korainak titulált verzión: elöl azok a gumi \"ütközéscsillapítók\" (vagy mi a tök)kis kupak alakúak, a mieinken pedig téglalap. Hátul a két karika (üzemanyagtöltő nyílás?) is más irányba nyílik. Lehet vannak még különbségek de hirtelen ennyit vetten észre.

Valaki meg tudná erősíteni, vagy bármit hozzászólni? Nálunk lehettek ilyen \"korai\" gépek?

A fotók segítenek, a módosítást én rajzoltam meg kb.-ra :)

Köszi!
páncélos 20461 2012. június 21. 08:11
Válasz erre
Jimbow 20460 2012. június 17. 00:37
Válasz erre
Sziasztok!

Újabb képek a Trumpeter T-64-eséről:

www.1999.co.jp/eng/image/10189127b/30/1

Üdv!
Sennás 20459 2012. június 16. 18:29
Válasz erre
maq35039
maq35039
0_313f1_4ca93ac1_XL
0_313f1_4ca93ac1_XL
rendszám_sov_gruzovik_gazAAA_ukr41_2507a
rendszám_sov_gruzovik_gazAAA_ukr41_2507a
Utánfutó rendszám
Utánfutó rendszám

Sziasztok.Kérdezném az uraktól ilyen régi 2vh-s orosz 1 tengelyes 1-AP-1 utánfutókon volt vajon \"rendszámtábla\"(3-4 kép)?Sikerült beszerezni \"egy utolsó\" db 1:35 készletet Angliából,de sajna eredeti fotót(2kép) ezt találtam.
Köszönet SENNÁS!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.