<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Zsenya | Adatlap | 207284 | 2007. november 12. 15:09 | ||
Donor | Adatlap | 207283 | 2007. november 11. 22:32 | ||
Köszi, én is úgy gondoltam, hogy a panelvonalnak sötétebbnek illik lenni, mint az alapszínnek. Csak valahol mintha olvastam volna, hogy bizonyos esetekben világosabb is lehet. De lehet, hogy csak álmodtam...:) Üdv: Donor | |||||
xcraft | Adatlap | 207282 | 2007. november 11. 22:13 | ||
Zebi | Adatlap | 207281 | 2007. november 11. 21:59 | ||
Inkább sötétebbel mint az alapszín, ez lehet fekete is. | |||||
xcraft | Adatlap | 207280 | 2007. november 11. 21:40 | ||
Szia Donor! A mozgó felületek, szárnymechanizációk vonalait én feketével emelném ki. Csatolva egy kb olyan színű gép. Ha megnézed, a többi panel inkább világosabb színű. Nem biztos, hogy jó példa, mert a stealth technológia miatt tömítik a paneleket valamivel. Egy ilyen nagy sötét felületet változatosabbá tehetsz különböző árnyalataival, ez sem egyszínű, homogén, pedig új állapotú. | |||||
Icebreaker | Adatlap | 207279 | 2007. november 11. 21:39 | ||
Donor! A panelvonalak általában illesztési hézagok és mint ilyenek mélységgel rendelkeznek. Ebből következik, hogy az mindig sötétebb az alapszínnél(árnyékolás). Ice | |||||
tóthgábor | Adatlap | 207278 | 2007. november 11. 21:36 | ||
veszel művészellátóban Hobby ragasztót, ez gyakorlatilag áttetszőre, opálosra szárad. Ebből teszel oda ahová a lámpabúra kell egy kövér cseppet. Ez mire megszárad a fentebb említett módon fog kinézni. Ha színezni kell, akkor "clear" festékkel befested. | |||||
Donor | Adatlap | 207277 | 2007. november 11. 21:29 | ||
Sziasztok! Sötétszürkékre festett (Revell 74, hadihajószürke)repcsinél is feketével emeljem ki a panelvonalakat, vagy inkább világos színnel? Köszi: Donor | |||||
újonc | Adatlap | 207276 | 2007. november 11. 20:41 | ||
Repülőre,hogy csinálod? Gondolom hasonló elven kell a tankra is csinálni. | |||||
hofi | Adatlap | 207275 | 2007. november 11. 20:31 | ||
Háát, ahhoz én buta vagyok :( | |||||
újonc | Adatlap | 207274 | 2007. november 11. 20:27 | ||
Hello! Nem.Tankhoz kellene. | |||||
hofi | Adatlap | 207273 | 2007. november 11. 20:07 | ||
Szárnyvégi helyzetjelzőhöz? | |||||
újonc | Adatlap | 207272 | 2007. november 11. 20:06 | ||
Sziasztok! A segíségeteket szeretném kérni.1/72-ben hogy kell lámpaburát csinálni?(ha lehet) üdv:újonc | |||||
gábor76 | Adatlap | 207271 | 2007. november 11. 17:49 | ||
Szezsolt! Nekem van felesleges,Zvezda.Preciziós fegyverek,ha kell irj egy mailt. | |||||
szezsolt | Adatlap | 207270 | 2007. november 11. 16:26 | ||
Sziasztok! Nagyon keresek modern orosz 1/72-es repülőgépekhez fegyvereket: rakétákat, bombákat! Ha van valakinek felesleges, légyszíves szóljon! zsolt | |||||
Daala | Adatlap | 207269 | 2007. november 11. 09:36 | ||
Samee! Nagyon köszönöm! Daala | |||||
Zsenya | Adatlap | 207268 | 2007. november 11. 07:35 | ||
Samee | Adatlap | 207267 | 2007. november 11. 00:07 | ||
RPG | Adatlap | 207266 | 2007. november 10. 22:57 | ||
Kösz icebraker! | |||||
Icebreaker | Adatlap | 207265 | 2007. november 10. 22:50 | ||
RPG! | |||||
RPG | Adatlap | 207264 | 2007. november 10. 22:04 | ||
Sziasztok! Tudna valaki nekem küldeni a fw-200 as futoműaknájárol képet? Előre is köszönöm. Üdv:RPG | |||||
Daala | Adatlap | 207263 | 2007. november 10. 21:13 | ||
Mindenki! Nem tudjátok milyen a Hobby Boss TA-7C-je? Daala | |||||
lucky | Adatlap | 207262 | 2007. november 10. 20:25 | ||
Zsenya! Epoxival is ragasztható( van köztük olyan is ami 2-5 perc alatt köt meg). Tömítésre jók a 2 komponenses gittek ( pl neoplaszt, nem Neoflex!) | |||||
Zsenya | Adatlap | 207261 | 2007. november 10. 20:17 | ||
Blasio | Adatlap | 207260 | 2007. november 10. 20:11 | ||
Zsenya! Én általában a barkácsgépemmel, mini körfűrészlappal vágom le, de lombfűrésszel vagy pilkával is eltávolítható. A csípőfogót, szikét, snicert nem ajánlom, mert sokkal könnyebben törik az anyag, mint a fröccsöntött műanyag. Egyébként ugyanúgy csiszolható, és jobban faragható, mint a "sima" alkatrészek, és tömítője válogatja, hogy hogy tapad hozzá. Ragasztani pillanatragasztóval érdemes, oldószeres cucc nem jó, mert nem oldja. Szerintem könnyen kezelhető anyag, arra figyelj, hogy mivel rideg, merev, könnyen törik. | |||||
Zsenya | Adatlap | 207259 | 2007. november 10. 19:16 | ||
Üdv Mindenkinek! A következő problémám lenne. Vettem egy Humvee műgyanta átépítő szettet, de sohasem volt még műgyantához szerencsém. Hogyan és mivel kell leválasztani, gondolok itt a macerásabb részekre (gumiabroncsok)? Hogyan lehet kialakítani az eredeti formára (remélem jól fogalmazok)? és így tovább A válaszokat előre is köszönöm! Zsenya | |||||
Directors | Adatlap | 207258 | 2007. november 10. 16:52 | ||
gondolom a durvával kezdjek és a finommal fejezzem be ugye? | |||||
Directors | Adatlap | 207257 | 2007. november 10. 15:29 | ||
MattHeafy | Adatlap | 207256 | 2007. november 10. 14:36 | ||
Szia! 800astól kezdve 2000ig érdemes és vizesen, úgy kevésbé kapsz dúrva felületet... Matyi | |||||
Directors | Adatlap | 207255 | 2007. november 10. 14:33 | ||
Milyen finom csiszolópapírt használjak a ragasztó eltüntetésére? | |||||
Máté | Adatlap | 207254 | 2007. november 10. 13:50 | ||
Egyetértek Directorssal. | |||||
Directors | Adatlap | 207253 | 2007. november 10. 11:14 | ||
köszi nagyon faszán megcsináltad Blasio a tiédre is ugyan ez vonatkozik frankó nagyon | |||||
Kalóz | Adatlap | 207252 | 2007. november 10. 10:54 | ||
Directors! Egy kis ízelítő, ami a koszolást illeti (nem tökély, de még én sem igazán gyakoroltam be magam): az első két képen egy poros, kissé sáros makett, a harmadikon egy gyári új kivitel. Kinek mi tetszik. Kalóz | |||||
Blasio | Adatlap | 207251 | 2007. november 10. 10:20 | ||
Szóval, hogy egyértelműbb legyen.:) Ezt a Mig-et nyáron fejeztem be, mindhárom módszerre látsz rajta példát. A panelvonalak rotringgal ki vannak húzva, a gerinctartály alaposan ki van fakítva, valamint a kerozinnyomok is vannak rajta. | |||||
Blasio | Adatlap | 207250 | 2007. november 10. 10:05 | ||
Directors! Igazából nem polírozol akkor, hanem csiszolsz, igaz olyan finomra, hogy szinte nem is látni majd a csiszolás helyét.:). Ragasztómegfolyás helyét kár polírozásig finomítani (kivéve persze, ha fémfestést szánysz a gépnek). A koszolás, koptatás a maketted élethűvé tétele, talán úgy mondhatnánk, hogy egy szépen kivitelezett játékból ekkor válik egy igazi repülő replikájává. Az elmúlt nyolc -tíz évben egyre nagyobb jelentőssége van, különösen mióta a "spanyol iskola" (spanyolországi makettezők ma a talán a legjobbak a világon) ekkora hatással lett a makettezésre. A különböző technikákat leírni egy egész könyv kéne, nagyon sokféle van, és mindenki kicsit mást használ. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a én a legtöbb elrontott makettemet ennek köszönhetem. A legáltalánosabb repülőknél: 1.a panelvonalak kiemelése. Ekkor a panelvonalakban meggyűlt koszt, illetve árnyékot jelenítjük meg. Ennek a legegyszerűbb módszere (amit én is használok), hogy finom csizsolóvásznon kihegyezem a rotringcerkám, és óvatosan. átrajzolom vele a panelvonalakat. 2. a nap által kifakított festés megjelenítése: festék világossá tételével, matt lakozzással lehet elérni. 3. különböző olajfolyások, kerozin nyomok, füst, stb. megjelenítése. Én ezt lereszelt pasztelkrétaport viszek fel a felületre. Bocs a szájmenésért, a végén veszem észre, mennyit írok...:) | |||||
Máté | Adatlap | 207249 | 2007. november 10. 09:40 | ||
Köszi a gyors választ, tray! Hát, én megpróbáltam egyszer a italeri puttyval gyurmázni...:(. Egyébként a választásom a Tamiyára esett. Akkor ezt észterhigítós megoldással nem ajánlod? Te hogy használod?(bocs a fárasztó kérdésekért, de csak most kezdek hobbifüggővé válni!). ÜDV Máté | |||||
Directors | Adatlap | 207248 | 2007. november 9. 23:54 | ||
oké köszi :) A koszolás és a koptatás az micsoda? Egyébként azért akarom políroznia a gépet mert néhol megfojt a ragasztó és ahogy leszedtem a ragasztót utána polírozás. | |||||
Blasio | Adatlap | 207247 | 2007. november 9. 22:48 | ||
Directors! Felpolírozni általában fémszínűre festett gépeket szoktak. Mivel a fémszín a felület minden apró hibáját kihozza, éredemes festés előtt finom, 2000-es csiszolópapírral (polírpapírral), végigmenni a gépen. Ha külön polírozható a festék, a csillogóvá tételhez festés után szokták nagyon finom szövésű, puha ronggyal polírozni, én pl. mobiltelefonokhoz kapható tisztító ronygot használok, de kismilió megoldás létezik:). Nagyon jó "fémszínű" sorozata van a Testors-nak, ami itthon is könnyen beszerezthető. A repülő átlátszó részeit (kabintető, reflektorok) általában akkor érdemes felpolírozni, ha opálos, karcos, vagy építés közben megsérült. Ilyenkor csiszolópapírral kezdek (1000-1500-2000), majd alaposan összegyűrt nyomtatópapírral és egy kevés fogkrémmel teszem csillogóvá. Léteznek különféle polírozó paszták, ilyenekt még nem használtam, majd tapasztaltabbak írnak róla.:) A repülőket nagyobb részegységekre bontva érdemes festeni. Először ugye a kabint rakja össze az ember, utánna lehet is festeni. Ezután a futóaknákat érdemes lefesteni, beépíteni a törzsbe. Utánna a teljes gépet akkor, ha a "sárkány" már kész, tehát a törzs, a szárnyak már össz vannak ragasztva, beépítve a kabin, a futók. Én a fegyverpillonokat, antennákat csak festés után ragasztom fel. Festés után jön nálam a matricázás, majd a "kütyük" felragasztása, pilonok, fegyverek futószárak, kerekek, antennák, kabintető, stb. Utánna koszolom, koptatom a gépet. Szóval a kérdésedre a válasz: közben :) Ez gépenként és makettezőnként mindig változik, majd nálad is kialakul a saját ritmusodban. Jó sokat írtam...:) Jó makettezést | |||||
Directors | Adatlap | 207246 | 2007. november 9. 22:32 | ||
A felpolírozás hogyan történik? Mikell hozzá? Mikor érdemes lefesteni a repcsit? Összerakás előtt,közben vagy után? | |||||
Szabi77 | Adatlap | 207245 | 2007. november 9. 20:18 | ||
Sziasztok! Magyar Brdm2,Brdm2U-ról keresek képeket!Ha tudtok segíteni írjatok! Szabi77 | |||||
lucky | Adatlap | 207244 | 2007. november 9. 18:37 | ||
Ki lehet próbálni a nitro késtapaszt is. Az nitro hígítóval tetszés szerint hígítható.És nem 80g van egy csomagban... Ha meg nem jön be, mondjuk ajtóra ablakra is el lehet használni 1/1-ben.:) | |||||
tray | Adatlap | 207243 | 2007. november 9. 18:27 | ||
Máté! Nem tudom, Italeri puttyt még nem használtam. A Humbrol puttyja higítható észterhigítóval, meg talán a Tamiyáé is, de ez általában többet árt, mint használ. Pillanatragasztóval nem keverném. Nem lehet, hogy az Italeri puttyját nem tömítésre kellene használni, hanem gyurmázni vele, mint a miliputty-val? Egyébként én a Humbrolt és a Tamiyát is használom. Teljesen különbözik a két cucc, máshogy kell őket használni, de nekem mind a kettő bejött. Sőt, a Gunze folyékony puttyját is használtam már konkrétan Zimmerit készítésére, annak is megvannak a saját fortélyai. | |||||
Máté | Adatlap | 207242 | 2007. november 9. 18:12 | ||
Köszönöm a sok választ és a segítségeteket! Tankos_srac! Az a nemmondomkimilyen italeri putty tényleg kiesett a lyukból, pedig a száradással 1 egész napot vártam! Tray! Szóval pillanatragasztóval kellene higítani? Lucky! Hallottam a Tamiya puttyról, dicsérik, úgyhogy lehet hogy olyat veszek én is, már ha lesz a boltokban. ÜDV Máté | |||||
lucky | Adatlap | 207241 | 2007. november 9. 17:00 | ||
Ha be tudsz szerezni valahonnan Tamiya putty-t ne hagyd ki! Egyébként használható az Italeri is, bár sokan szidják. | |||||
Sneky | Adatlap | 207240 | 2007. november 9. 16:57 | ||
Azt szeretném még megtudni hogy az italeri jó márka vagy mennyek át másikra? | |||||
lucky | Adatlap | 207239 | 2007. november 9. 16:57 | ||
Nekem bejött friss állapotban. Akkor még teljesen folyékony volt, most már kemény mint a beton... | |||||
Sneky | Adatlap | 207238 | 2007. november 9. 16:49 | ||
Sziasztok! Mivel még nem rég kezdtem aszt szeretném megtudni hogy kell jól maszkolni ? kösz Üdv.:Sneky | |||||
tray | Adatlap | 207237 | 2007. november 9. 16:11 | ||
Máté! Tömítés: bekened a sérült részt, megvárod a száradást (vékony tömítésnél kb 3 óra, nagyobbaknál 2-3 nap), aztán lecsiszolod. Én fogpiszkálót használok a tömítő felvitelére. Ha olyan problémád van, amit a tankos srác említett, az is megoldás, ha a tömítő alatt a felületet bekarcolod (érdesíted), így jobban tapad. Ha megvárod a száradást, kétlem, hogy "kipottyan". | |||||
tankos_srac | Adatlap | 207236 | 2007. november 9. 15:46 | ||
Máté! Az ITALERI putty a legratyibb, amit valaha éltem. Fogadni mernék, hogy kitömded a rést elkezdted csiszolni és kiesett az egész. Nemde? Én cseppnyi pillanatragasztóval szoktam keverni és vilámgyorsan belekenni a lyukba. Szikével a felületet elsimítom, aztán csiszolom, polírozom. Ha már itt tartunk: a polírozáshoz víz, 1000-es csiszolópapír, körkörös mozdulatok és végtelen türelem kell. Egy ecsettel vizetcseppentesz a felületre és az 1000 papírral simára csiszolod. Még ennél finomabb papírt is használhatsz. | |||||
Directors | Adatlap | 207235 | 2007. november 9. 15:23 | ||
köszi a segítséget A felpolírozás hogyan történik? Mikell hozzá? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Számvéber Norbert új könyveit hol lehet kapni?
Kösz a segítséget előre is.
Zsenya