/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Miggyuri 21055 2003. október 26. 15:59
Válasz erre
Mindenkihez!
Keresek képeket,infót a Mgayar Néphadseregben v. Rendőrségnél használt katonai jelzésekkel repült PZL-104 WiIga/-k/-ról.
Miggyuri
  21054 2003. október 10. 06:54
Válasz erre
Mekett!
Még nem volt időm, mert megérkezett a VVS Fighter Colors 1941-45 cimű könyvem.
Vadász
Mekett 21053 2003. október 9. 20:14
Válasz erre
Vadász!

Nos, beleolvastál már? Szólj egy szót legalább :)
Mekett 21052 2003. október 3. 22:36
Válasz erre
Gyuri!

Tényleg nem lehet hozzájutni reptéri előírásokhoz, vagy hasonlókhoz?
Mert ez engem is érdekelne alkalomadtán.
Aki tud ötlettel szolgálni, az tényleg segítsen, plz!

Mekett
Miggyuri 21051 2003. október 3. 10:47
Válasz erre
Levi honlapján - a linkek közt megvan -kellemes cikk+képek a "NATO-színű" MiG-29-ről.
Miggyuri
miggyuri 21050 2003. szeptember 26. 17:31
Válasz erre
Aki tud, segítsen! A MiG-23UB cikkben leírt gondjaimra tudna vki. válaszloni, aki járatos a 23-asok üzemeltetésében illetve a repülőtéri protokollokban, mert a leírt hibák elkövetése adott esetben teljesen hiteltelenné tenné a 23-as diorámában szerepeltetését. Szóval indítható volt-e hangárból teljes legénységgel és felfegyverezve MiG-23UB a pápai repülőtéren?
S.O.S.
Miggyuri
RaPe 21049 2003. szeptember 11. 19:29
Válasz erre
Szia Tomcatters!

Sajnos a drótposta egy bizonyos méret felett visszadobja a leveleket, a nikhok-ös címmel ellentétben.

Köszi!

RaPe
Mekett 21048 2003. szeptember 11. 18:29
Válasz erre
Tomcatter, átjött a levél!

Nagyon tetszik az ötlet, amiről írtál és örömmel közzétennénk. Ha neked nem jelent gondot, légyszives küldd el a képeket is.

Kösz, várni fogjuk a csomagot
Mekett
Tomcatters 21047 2003. szeptember 11. 16:48
Válasz erre
Mekett: rape drotpostás címére küldtem el. Akkor elküldöm Neked illetve amit kérdezni akarok.
Köszike
Mekett 21046 2003. szeptember 11. 13:33
Válasz erre
Ehh, hülyeséget írtam, mekett@ nikhok.hu helyett zoli@nikhok.hu a címem.

Bocsi utólag is.
Mekett
Mekett 21045 2003. szeptember 11. 13:32
Válasz erre
Nekem is jó, de ha a rape@nikhok.hu-ra küldted, akkor a mekett@nikhok.hu is vissza fogja dobni szerintem.

Próbáld meg RaPe címét, ha nem megy, nekem is küldheted, majd továbbítom neki :)
Üdv és kösz
Mekett
Tomcatters 21044 2003. szeptember 11. 12:14
Válasz erre
Bocsi hogy ideírok, de küldtem emilt RaPe-nek, de visszadobta a rendszer. Kinek küldjek referencia anyagot? Mekett Neked is jó lesz ha elküldöm?
Mekett 21043 2003. szeptember 9. 13:05
Válasz erre
Dehát amíg a hazai makettezőket nem lehet "mozgósítani", addig nem tudom, mit kéne csinálni. Ötlet?

Üdv
Mekett
Mekett 21042 2003. szeptember 9. 13:03
Válasz erre
Hát ez az, már gondolkodtam:
Ha sok ember van, aki tud angolul (írni) :(
  21041 2003. szeptember 9. 07:48
Válasz erre
Szia Mekett!

A VVS szerintem egy nemzetközi oldal(a nevekből ítélve)Azon kell gondolkozni, hogy pl a makettinfó hogyan tehető azzá...
Üdv Podva
Mekett 21040 2003. szeptember 8. 19:45
Válasz erre
Vadász!

Megnéztem a VVS-oldal maradékát is.
Hát az biztos, hogy nagyon profik, és sok szempont szerint gyűjtik-rendszerezik az anyagaikat. Azt is belátom, hogy ugyanezt nálunk is meg lehet csinálni (sőt jó lenne megcsinálni).
DE: továbbra is fenntartom, hogy jóval szerencsésebbek a témát, a forrásokat és a cikkírókat illetően :(

Ötlet/javaslat?

Mekett

Mekett 21039 2003. szeptember 5. 19:46
Válasz erre
Vadász!
Meg a P-40E-ről, meg a C-47-ről :)
Hurricane, Sturmovik, LaGG-3, La-7, Mig-3, soroljam? :)
Mekett 21038 2003. szeptember 5. 19:28
Válasz erre
Hmmm... :)

Nana. Az a G-11 nekem is megvan, de én tavaly vettem Lübeckben. Gondolom ugyanaz.
Esetleg magyarul nem írnál róla pár szót? Mert mire én összerakom... :)

Mekett
Mekett 21037 2003. szeptember 5. 19:23
Válasz erre
Vadász!

Kösz a linket, tényleg jó az oldal. Jó lenne, ha itt is kifejlődne majd valami hasonló az idők során :(

Az a Szu-6 nem lenne rossz itthonra :) De a jak-11-gyel is tudnék mit kezdeni.

Üdv
Mekett
Vadász 21036 2003. szeptember 4. 06:05
Válasz erre
Mekett!

A tegnap emlitett oldal.
http://vvs.hobbyvista.com
nem fogsz unatkozni.

Vadász
Mekett 21035 2003. szeptember 2. 00:19
Válasz erre
Szívesen, talán próbáld meg a neten.
Üdv
Mekett
  21034 2003. szeptember 1. 23:17
Válasz erre
T. Mekett!
Azért köszönöm!
Üdv Podva
Mekett 21033 2003. szeptember 1. 20:58
Válasz erre
Podva!

Itt az ígért kép, bár szerintem sokra nem tudod használni :)
Női pilóták Po-2-n.

Üdv
Mekett
  21032 2003. augusztus 30. 18:14
Válasz erre
T.Vadász!
Kár, de azért köszönöm.

Neked is Mekett!

Az ominózus MBI füzetre vevő vagyok, ha valahol látjátok gondoljatok rám...
Üdv Podva
  21031 2003. augusztus 30. 07:00
Válasz erre
Podva!
Sajna nem megy, nincs mivel.
Vadász
Mekett 21030 2003. augusztus 29. 19:24
Válasz erre
Bár nem kabinfotó, de az Anyagok rovatban, a Referencia részben van pár részletkép a Po-2-ről.
Mekett
Mekett 21029 2003. augusztus 29. 19:09
Válasz erre
Most találtam egy képet a Szovjet repülés (Motorbuch Verlag) c. könyvben. A női pilótákról szóló részben van egy Po-2-es kép, az oldalkormányon 9-es. A gépen sítalpak vannak. A legegyszerűbb, ha berántom és elküldöm.
Üdv
Mekett
Podva 21028 2003. augusztus 29. 06:55
Válasz erre
Köszönöm Vadász!
A fotót, valahogy el tudnád juttatni az e-mail-címemre?

Az MBI kiadványról hallottam már, és hajtom is, de eddig még nem sikerült összeakadnom vele. Van ötleted, hogy honnan lehet beszerezni Mo.-n?

Előlre is köszönöm,
Üdv Podva
Vadász 21027 2003. augusztus 29. 06:29
Válasz erre
Podva!
A Po-2 foto megvan.
csupán az a probléma,hogy borzasztóan gyenge minőségű.
A festés lehet zöld/barna, vagy zöld/sötétzöld, vagy zöld/fekete.
A kabinfotókat az MBI Po-2 kiadványban találod meg.
Vadász
Mekett 21026 2003. augusztus 28. 22:44
Válasz erre
Kösz a kiegészítést, megpróbálom.
Podva 21025 2003. augusztus 28. 21:13
Válasz erre
Az előbb én voltam ...
  21024 2003. augusztus 28. 21:12
Válasz erre
Szia Mekett!
A Kopro adja ezzel a matricával a Po-2-esét. A tamanyi éjszakaivadász regiment gépe amiből arra következtetek, hogy női pilótája volt. A Misztyim felirat vörös fehér szegéllyel, és díszíti még jópár fehér írás női nevekkel. az oldalkormányon fehér 12-es van. A festési utasítás szerint zöld-barna, de etz az amiben kissé kételkedek.
Ha van hol utánanézned kérlek tedd meg
Előlre is kösz: Podva
Mekett 21023 2003. augusztus 28. 18:11
Válasz erre
Szia Podva!

Miről nevezetes ez a gép? Csak hogy mégis merre keressem :)

Üdv
Mekett
Podva 21022 2003. augusztus 28. 00:53
Válasz erre
Kedves Mindenki!
A "Msztyim" nevű Po-2-ről keresek fotót, leírást. Valahol már láttam egy képet, de nem találom.
Ugyancsak Po-2-ről keresek kabinfotókat. Aki tud, kérem segítsen.
Előlre is köszönöm
Üdv Podva
Vadász 21021 2003. augusztus 19. 06:19
Válasz erre
A zöld/fekete dokumentált, csak a zöld barnáról nincs még doksim, azt idáig csak rajzon láttam.
Vadász
Mekett 21020 2003. augusztus 18. 21:06
Válasz erre
Van egy-két kép a fekete-zöld festésről (persze fekete-fehérek). Csak azért mondom, hogy biztosan létezett.

Kösz
Mekett
Vadász 21019 2003. augusztus 18. 19:15
Válasz erre
A TB-3 festése:
alul AII kék (ezt sajna keverni kell),felül: AII zöld (Gunze H-58), esetenként: AII zöld/ AII fekete, hitelesitett dokumentáció nélkül: AII zöld/AII világos barna (gunze német sivatagitanksárga)
Vadász
Mekett 21018 2003. augusztus 18. 00:04
Válasz erre
Hát pl a háború előtti időszak?
(értsd: TB-3)

Üdv
Mekett
Vadász 21017 2003. augusztus 17. 18:23
Válasz erre
Mekett!
Volt!!!

De!!!!!

Magyarul vannak alap szabványok, de a szükség és a kisérletezés miatt (helyi adottságok) eléggé kacifántos.
Közelits rá jobban.

Vadász
Mekett 21016 2003. augusztus 17. 17:36
Válasz erre
Vadász!

A használt szinekben volt valami rendszer? Vagy ez az adott festéktől függött?

Üdv
Mekett
Vadász 21015 2003. augusztus 10. 13:03
Válasz erre
A fabulis forumon keresd Leslie-t
Vadász
Miggyuri 21014 2003. augusztus 10. 12:37
Válasz erre
Köszi Vadász!
Volna esetleg anyagod a szovjet szárazföldi erők rangjelzéseiről, 1943, a váll-lapok bevezetése előtti időkből?
Üdv.: Miggyuri
Vadász 21013 2003. augusztus 10. 10:12
Válasz erre
Orosz felségjelzések:
Nincs bennük logika, csak kronologiai sorrend.

harmincasévek második fele: Fekete szegély és benük kör még a háboruban is használták Pl.: I-15 bis, MBR-2, TB-3 stb.
1941 : vörös csillag fekete szegéllyel valamint szegély nélkül, az új gépeknél a szárny tetejéről eltünik a felségjelzés.
1942 : fehér szegély (esetleg sárga)
1944 : fehér vagy ezüst+vörös szegély (ezt nevezik gyözelmi tipusu jelzésnek)és megjelenik az un. Kremlin tipusu is, ez az árnyékolt. Valószinüleg a Kreml tetején látható ékitményről kapta a nevét. Ezt (tudtommal) csak kitüntetett egységek használták

a külföldről kapott gépekre szinte csak a csapatoknál festettek valamit helyi izlés és tudás alapján.
Ezektől eltérő jelzéseket is fogsz találni, mert a kapkodás és a lehetőségek szabták meg a pingálásokat.


A csikok és egyéb jelzések rendszere szintén kiismerhetetlen.

Vadász

Miggyuri 21012 2003. július 20. 16:38
Válasz erre
Próbáld megkérdezni a Fabulis topicokoban. Úgy dereng, valaki onnan fhegyen dolgozik. Azt hiszem, de ez abszolut nem biztos, momi névvel szokott bejelenzkezni. De ez nem biztos!
Miggyuri
Mekett 21011 2003. július 20. 16:16
Válasz erre
Nincsen vkinek vmi ismerőse, ahonnét ki lehetne deríteni, ha hasonló szörnyek (pl An-22, C-5) jönnek Ferihegyre?

Bosszantó, hogy mindig csak elmenni látom őket >:(
Miggyuri 21010 2003. július 20. 07:54
Válasz erre
Esetleg Taszárról érkeztek? Egyébként vmi. dán céget emlegettek, mint a szállításra szerződöttet.
Ma elolvasom a TB következő fejezeteit.
Miggyuri
Mekett 21009 2003. július 19. 23:41
Válasz erre
Azaz, Volgát hallottam én is, akkor a hír igaz.
Amúgy két kiegészítéssel élnék:
Ma még egy Ruszlant láttam felszállni, és elfelejtettem mondani, hogy felszállás után mind 180o-os fordulatot tett keletnek. Talán hazafelé mennek? Mert Taszár nem arra van :)

ui: Nem tudom, olykor milyen hülyeségeket olvastam egyes szaklapokban, de a Ruszlanok hangja sehol sincs egy B-737-200-ashoz... Méghozzá felszálláskor...
Miggyuri 21008 2003. július 19. 21:52
Válasz erre
Az újságképek alapján igaz.Többet nem tudok. Orrfelírata Volga-Dnyeper volt.
Miggyuri
Mekett 21007 2003. július 19. 17:39
Válasz erre
Állítólag tegnap a hírekben An-124-est mutattak, amint viszi Taszárról Irakba a magyarokat. Én meg tegnap és ma is egy-egy Ruszlant láttam felszállni Ferihegyről.
1.) Igaz, hogy 124-esek vitték ki a magyarokat?
2.) Ha igaz, véletlen egybeesés lett volna, amit láttam? És miért szálltak volna le Ferihegyen?

Ezt válaszolja meg nekem valami tájákozottabb ember.
Köszi
Miggyuri 21006 2003. július 7. 16:36
Válasz erre
A www.arms.ru-n találtam több generációs szovjet jelzéseket. Akit érint ott próbálkozzon. Ez egy bőséges linkgyűjtemény.
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.