/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Mork a zûrbõl 21173 2004. május 22. 20:32
Válasz erre
kétszázötvenvalahány oldal, kb. ugyanannyi gyenge minőségű fekete-fehér
fotóval, matt papíron.
2300 Ft-ért (1500+ utánvétes postaköltség) azért ne gondoljatok az Osprey vagy Signal füzetek vetélytársára, de azért magyar viszonylatban -itt keveset írtak
a szovjet oldalról- klassz a könyv.
Szerintem nagyon olvasmányos. Több ponton eltér a véleményem a szerzőétől, de
hát a vélemény az egy szuverén ügy.
Tommy 21172 2004. május 22. 15:44
Válasz erre
Mork!

Felkeltetted az érdeklődésem.:)
Bővebbet meg lehetne tudni erről a könyvről? (terjedelem,szerző,elérhetőség,ár,ilyesmi...)

Köszi!

Tommy
Mork a zûrbõl 21171 2004. május 22. 07:21
Válasz erre
Sziasztok!

A pár hónappal ezelőtt beharangozott sztálini sólymos könyv már megjelent.
Egyelőre csupán korlátozott példányszámban (limited edition) és csak az
írójánál tudjátok megrendelni. Én már szereztem egyet és tetszik.
A tartalom sokoldalú, mert V.M. érdekes infókat írt le Gagarin rejtélyes
haláláról és saját pilóta-pályafutásáról, de a könyv elsősorban a második világháború kevésbé reklámozott SZOVJET CSATAREPÜLŐ ÉS VADÁSZREPÜLŐ ÁSZAIRÓL
(nem a közismert Kozsedubról vagy Pokriskinról) szól, ezenkívül bemutat néhány
akkori géptípust. Ugyancsak nagy terjedelemben szerepel a MiG-15 és harci alkalmazása a hidegháború éveiben. Saját tapasztalatom szerint nagyon gyorsan
kiolvasható. Különösen érdekesek a magyar vonatkozású részletek, a budai Vár
elleni Sturmovik bevetések...





notarius 21170 2004. május 20. 21:35
Válasz erre
Hello!

Nincs véletlenül valakinek fotója az NDK-tól kapott Mi-24P-kről. Főleg az a darab érdekelne, amelyiket Szentkirályszabadján a repülőnapon kiállítottak a statikus soron. (96+45 volt a Bundesluftwafféban a száma, és kék-sárga-vörös csíkozás van rajta)

András
Mekett 21169 2004. május 15. 23:02
Válasz erre
Nekem is inkább az kéne, mert a vhs-sel nem nagyon udok mit kezdeni. Mondjuk szerintem tudok valakit, aki megcsinálná.
Más?
Fodi 21168 2004. május 15. 20:00
Válasz erre
Mekett!

Ha tudsz belőle PC-komp. formában másolatot csinálni, akkor beszállok.
Fodi
Mekett 21167 2004. május 15. 19:53
Válasz erre
Innen 13Euroért meg lehet rendelni az 1956-os tusinói légiparádéról készült filmet VHS-en. Nem kell két-három embernek egész véletlenül? :)

http://www.russianaviationarchive.com/filmshop/products.php?p=e6e729

Mekett 21166 2004. május 15. 19:25
Válasz erre
WOW!
Csabi!
Ezen a linken megtaláltam az első jelét egy ilyen gépnek!!!
http://www.yak.ru/PIC/FIRM/MUSEUM/yak-24.jpg
A Jak-múzeumban ottvan a makettje!
Az NDK-s ennek pontos mása, amennyire meg tudtam állapítani, csak nem robbantott törzzsel.
Egy cseh nyelvű könyvben mintha egy gázturbinás Jak-24 makettjéről szóltak volna, de csak azt hiszem. Lehet, hogy erre gondoltak.

Úgy látszik, csak egy tervezet volt, és a németek erről mintázták a makettet.

Kösz!
Mekett
Mekett 21165 2004. május 15. 19:18
Válasz erre
Kösz Csabi!
Megprószálom.
Fodi 21164 2004. május 15. 18:29
Válasz erre
Mekett!

www.yak.ru Egy mailt megér a kérdés. :D Bár én Kamovék válaszára egy éve várok... :(
Fodi
Mekett 21163 2004. május 15. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!
Talán másoknak is megvan a Plasticart Jak-24-es helikoptere.
Az lenne a kérdésem, hogy valaki valaha látott képet, rajzot, utalást arra, hogy létezett ennek gázturbinás változata?

Mert a makett így ábrázolja a helit, viszont mindenhol csak AS-82-es csillagmotorokkal felszerelt gépekről hallottam.

A neten, könyvekben, mindenhol. Bár amúgysem egy agyondokumentált típusról van szó :(

Előre is kösz mindenkinek a segítségét, remélem, valaki tud majd biztosat mondani.
Mekett

Mekett 21162 2004. május 14. 18:40
Válasz erre
  21161 2004. május 13. 06:50
Válasz erre
Miggyuri!
Állitólag volt egy alul kék felül szürke sorozat is, ezek valószinűleg aZ AMT-7 kék és az AMT-11 kékesszürke.
Vadász

Fodi 21160 2004. május 12. 18:42
Válasz erre
Miggyuri!

Egy ötletem azért van. Csináld meg a csillagos előtti feségjellel. Ha jól tudom, akkor egy darabig repültek ilyennel is.
Miggyuri 21159 2004. május 12. 18:39
Válasz erre
Hát, ja!
Fodi 21158 2004. május 12. 17:10
Válasz erre
Migyuri!

Nem. Elég fantáziátlan időszak volt. :D

Fodi
Miggyuri 21157 2004. május 12. 16:50
Válasz erre
Segítség! Tud valaki a Magyar Légierőben alkalmazott Jak-9P-k galambszürke festésétől eltérő festést, harci gépeken. Az MHSZ-es Jak kék festését ismerem!
Miggyuri
Fodi 21156 2004. május 9. 18:17
Válasz erre
Migyuri!

Nem sürgős, csak a kíváncsiság hajt.
Köszi:

Fodi
Miggyuri 21155 2004. május 9. 16:20
Válasz erre
Fodi!
Megvan. Megkeresem és beszkennelem, aztán elküldöm. Mennyire sürgős?
Miggyuri
Tommy 21154 2004. május 9. 11:31
Válasz erre
Na,jó akkor majd kitalálok valamit. Bár nemtom akkor miért kellett a filmbe berakni ezeket. Mindegy, ez úgyis távolabb van még, addig meg még kialakul.;)
Kösz mindenkinek!
Fodi 21153 2004. május 9. 10:51
Válasz erre
Miggyuri!
Neked megvan az a szám? Én kerestem, de nem találtam. El tudnán küldeni vmilyen formában?
Fodi
Miggyuri 21152 2004. május 8. 21:48
Válasz erre
A szovjet légierő nem épített a 2 vh idején repülőgépbunkereket. Jószerivel betonos kifutó is csak a kiemelt reptereken volt. Egyszerűen föld falak közé állították a gépeket, afféle boxokba. Ehhez hasonlóakat használtak az arabok igaz csak homokból a 67-es háborúig. Így ha regsztkodsz a történelmi hűséghez, akkor vagy a fák alá állítod a gépeket vagy ezeket a boxokat készíted el.
A szovjet beton rep. fedezékekről valamelyik HT közöl 1:144-es rajzokat.
Tommy 21151 2004. május 8. 20:37
Válasz erre
Hi!

Fodi, jó lenne, ha bányásznál nekem. :) Viszont akkor a film nem volt korhű, ugyanis ez a gumraki reptéren játszódik 1943(?)-ban. De a Top Flight első számában (2 volt...:))van róla cikk is, meg filmkép is. Gumraki requiem a cikk címe.
Mekett 21150 2004. május 8. 20:26
Válasz erre
Jaja, a cikkre én is emléxem.
Egy nagyopn hüje kérdést teszek fel: egyáltalán voltak a keleti fronton repülőgépbunkerek?

Mert azrt néhány hónapnál többet sehol sem állt soha a front. Persze a nagy ostromoktól eltekintve. A háború előtti időkből meg nem rémlik a fényképeken bunker...

Segítsen ki egy hozzáértő ember.

Egyébknt épp most leltem ezt:
http://www.axishistory.com/index.php?id=1385
Bár ez a Luftwaffe bunkereiről szól.
Fodi 21149 2004. május 8. 20:08
Válasz erre
Tommy!

Ha egy filmről beszélünk (én egy kb tíz éve készült filre gondolok), akkor nem második világháborús bunkert láttál, hanem egy jóval a háború utánit. A filmet ugyanis egy volt szovjet repülőtéren forgatták. Egy régebbi Top Gun-ban (talán 1993-1994 körül) volt cikk a filmről. Valahol talán megvan, előbányászhatom, ha gondolod.
Üdv:
Fodi
Tommy 21148 2004. május 8. 17:27
Válasz erre
Talán itt választ kapok a kérdésemre.:)
Kellene nekem egy olyan, hogy II. vh-s orosz repülőgépbunker. A Sztáloingrád c. filmben is látható egy olyan. Szóval ennek az építménynek a paraméterei érdekelnének, de örülnék rajzoknak is.
Köszi!

Tommy
warampi 21147 2004. május 5. 18:05
Válasz erre
Várja jobb sorsát a dobozban.Most épp nem-makettezős időszakom van:(.Majd elmúlik.
Mekett 21146 2004. május 5. 17:13
Válasz erre
Miért Warampi, a tied hogy áll? :)
warampi 21145 2004. április 30. 21:26
Válasz erre
Az ARC-n Trumpeter Mi-24.Nem semmi a kabin.A tegnapin meg An-12,bár csak már az enyém is igy meglenne...
Mekett 21144 2004. április 30. 18:16
Válasz erre
Majdnem két perces klip egy 29-es műrepülőkötelékről.
Naggyon jóóó:
http://www.strizhi.ru/2003/videos/film1/strizhi.mpg
NGPETI 21143 2004. április 22. 15:39
Válasz erre
Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni!
Az lenne a kérdésem, hogy vállalna-e Valaki közületek egy 1:48-as Academy MIG-29-es repülő összeépítést, magyar matricával és műgyanta üléssel?

Előre is KÖSZI!

Németh Gábor
RaPe 21142 2004. április 15. 10:41
Válasz erre
Gyuri!

Az asztalra van már készítve, de azért ártani nem árt ;)

RaPe
Mekett 21141 2004. április 15. 10:25
Válasz erre
Egyébként két felfedezést tettem:
1) Csabi ráébresztett, hogy nem 25-ös (kösz Csabi :)
2) Az Aeroflot 32-est (biztosan) használ, viszont annak is középre tartanak a vezérsíkjai.

Vagyis amit te is írtál. Köszi!
Mekett
Miggyuri 21140 2004. április 15. 06:31
Válasz erre
Mekett!
A 30-as nem más, mint a 29-as polgári és ezzel a számmal export változata változata.
A környéken az egy Jugoszláviának adtak el, meg talán a bolgároknak, de ez nem biztos.
Az Aeroflot tehát, ha használ, akkor annak 29 a típusszáma, v. 32.
Mindegyinek van dőlése a vezérsíkok esetében.
Hali! Ja, RaPe-nak mondd te is a "Hajnalok"-at!
Köszi!
Miggyuri
Mekett 21139 2004. április 14. 23:51
Válasz erre
Na ennek utánanézek Gyuri, kösz.
Az Aeroflot is 30-at használ, nem?
Mert az mintha nagyobb lenne ennél és a vezérsíkok sem állnának befelé azon.
Miggyuri 21138 2004. április 14. 18:44
Válasz erre
A szerb légitársaság használ ilyesmit, azt hiszem Ka-30 jellel.
Mekett 21137 2004. április 14. 18:04
Válasz erre
Hát valami későbbi, sajnos elég kevés időm volt, meg mindig keverem a Kamovokat, de talán nem mondok hülyeséget, ha olyan Ka-27-29 körüli polgári változat lehetett. Asszem, piros-fehér festése volt.

Fodicsabi 21136 2004. április 14. 17:41
Válasz erre
Hanem?
Mekett 21135 2004. április 14. 09:56
Válasz erre
Basszus!
A fejem felett most ment el Ferihegy felé egy Kamov, de nem 26-os!!!
Mekett 21134 2004. március 26. 23:55
Válasz erre
Na, A-40-ről eddig itt volt a legtönbb anyag, amit láttam:
http://perso.wanadoo.fr/le-tchouk/galerie_char_volant.htm
Mekett 21133 2004. március 26. 23:41
Válasz erre
Amennyire elnézem, talán minden orosz gépről készült lista:
http://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/faq/sov_mil.txt
Mekett 21132 2004. március 26. 23:30
Válasz erre
Gyuri!
Afganisztán:
http://www.afghanwar.spb.ru
GG 21131 2004. március 26. 22:41
Válasz erre
Jujj ez a búvár zsebkönyvből van, ami nekem is megvan és eszembe se jutott megnézni...
Üdv: Galll
Mekett 21130 2004. március 26. 21:53
Válasz erre
Mekett 21129 2004. március 25. 13:54
Válasz erre
Szia Podva, az Antonov egyik első műve volt, meg kéne építeni, csak nincs róla sok infó :(
http://www.makettinfo.hu/makett/versenyek/html/poprad_2002_eredmeny.htm

Üdv
Mekett
Podva 21128 2004. március 25. 07:23
Válasz erre
Sziasztok!
Annak idején szintén a szu-ban létezett egy másik kisérlet is, itt maga a harckocsi kapott szárnyakat, és farokrészt. Mint vitorlázórepülőt vontatta el a TB-3-as a célig, a földetérés után megszabadult a szárnytól, ill. a farokrésztől és mint tank tevékenykedett. Ez sem lehetett semmi...
Üdv Podva
Mekett 21127 2004. március 24. 07:57
Válasz erre
Aki olvasta Miggyuri cikkét:

Láttatok már valaha hasonló őrületet a világban?
Komolyan kérdezem, mert nem tartom lehetetlennek.
Valakinek van még képe erről az összeállításról, vagy a deszantolásokról? Mert én csak ezt az egyet ismerem, ezt is Gyuri révén.

Üdv
Mekett
  21126 2004. március 21. 10:52
Válasz erre
A híreim szerint két / v. több/ különböző gépről van szó.A zsákmány egy, a mn-ben használt gép 1 v. 2 tehát semmiképp nem lehet ugyanaz. Valamerre kóborol egy lajstromszám is az utóbbiról.
Miggyuri
Mekett 21125 2004. március 21. 10:42
Válasz erre
Néphadseregnél volt Il-2?
Vagy azt az egy darab zsákmányt sikerült megőrizni a háború után?
Miggyuri 21124 2004. március 21. 08:23
Válasz erre
Adatokat és keresek a Királyi Honvédség által zsákmányolt Il-2-es csatarepülőgépről illetv a Néphadsereg repülőinél üzemeltetett(?) valószínűleg csak szemléltető céllal tartott Il-2-ről.
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.