<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Tibcsi | Adatlap | 21205 | 2004. július 29. 10:03 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 21204 | 2004. július 29. 08:20 | ![]() | |
Fodi, Miggyuri,
Amennyire én tudom, a Mi-3-as abban különbözik a Mi-1-estől, hogy az oldalára fixen fel van szerelve a sebesültszállitó kabin, és négyágú a főrotorja. Üdv: Tibcsi(R) | |||||
Mekett | Adatlap | 21203 | 2004. július 27. 18:49 | ![]() | |
Egy kis hadtörténeti érdekesség a világ legnagyobb hatóerejű nukleáris kisérletéről:
http://www.zmka.hu/tanszekek/vegyi/docs/fiatkut/szovjetatom.htm | |||||
Mekett | Adatlap | 21202 | 2004. június 21. 23:12 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 21201 | 2004. június 17. 06:41 | ![]() | |
Fodi!
Szerintem ugyanaz. 3-asról, mint különálló típusról én is csak az Amodeltől hallottam. Lehet, hogy melléütöttek? Miggyuri | |||||
Fodicsabi | Adatlap | 21200 | 2004. június 16. 22:07 | ![]() | |
Hali!
Szerintetek az Amodel új, "Mi-3 ambulance" doboza mit tartalmazhat? Én úgy tudom, hogy a Mi-3 csak egy terv volt (a Mi-2-re hasonlított), a dobozon viszont egy Mi-1-es van. Az Amodel meg már kiadta a Mi-1 mentőváltozatát. Akkor most mi lehet a különbség a Mi-1 és Mi-3 mentőhelikopterek között? A doboztető alapján nem sok minden... | |||||
Tommy | Adatlap | 21199 | 2004. június 13. 15:24 | ![]() | |
Hi all!
Keresek a magyar Mig-21PF-ről bármiféle fotót, leírást, kiadványt. Főleg a kabin, és futóaknák érdekelnek. Köszi! Tommy | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21198 | 2004. június 8. 19:45 | ![]() | |
Ez már csak így van. Jövőre reflex íjat kapnak a harcosok. Persze csak, ha a miniszter környezetében van íjgyártó kisiparos.
| |||||
fantal77 | Adatlap | 21197 | 2004. június 8. 19:30 | ![]() | |
"Az usánka ma már nincs rendszeresítve téli fejfedöként a MH-ben. Ez is egyik eleme lett a "nagy reformnak". Van helyette vastagabb Bocskai sapkánk! :( "
Magyar virtus... Bezzeg az amerikai rendőrök büszkén hordják télen.... Meg az SS katonái sem vetették meg a keleti fronton.. Szvsz, katonai dizájnerteink megint a ló másik felén landoltak... :((((((( | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21196 | 2004. május 26. 14:08 | ![]() | |
Aha! Bocs! A katonai divatban sincs logika. Szerintem hideg ellen atökéletes fejfedő volt az usanka. Nem?
| |||||
Miggyuri | Adatlap | 21195 | 2004. május 26. 14:07 | ![]() | |
Aha! Bocs! A katonai divatban sincs logika. Szerintem hideg ellen atökéletes fejfedő volt az usanka. Nem?
| |||||
Hamburger | Adatlap | 21194 | 2004. május 26. 07:31 | ![]() | |
Szia Gyuri!
Az usánka ma már nincs rendszeresítve téli fejfedöként a MH-ben. Ez is egyik eleme lett a "nagy reformnak". Van helyette vastagabb Bocskai sapkánk! :( Hamburger | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21193 | 2004. május 26. 06:42 | ![]() | |
Vadász!
Ezen a világon semmi sem lehetetlen. Attól, hogy én nem tudok róla, természetesen, lehetséges! Miggyuri | |||||
  | Adatlap | 21192 | 2004. május 26. 05:36 | ![]() | |
Gyuri!
Köszi, lehet,hogy nekem voltak rosszak az eredetről az infóim, de úgy tudom, hogy az amik is gyártották orosz megrendelésre. Vadász | |||||
Fodi | Adatlap | 21191 | 2004. május 25. 20:41 | ![]() | |
Van nekem is egy a szekrényben. No nem katonai, csak "mezei" civil, de télen sokat jelent hólapátolásnál...:D | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21190 | 2004. május 25. 19:49 | ![]() | |
Az usanka az oroszok füles, téli sapkája. A jelenlegi, honvédségi téli sapka is usanka. | |||||
Mekett | Adatlap | 21189 | 2004. május 25. 17:20 | ![]() | |
És mit jelent az usanka? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21188 | 2004. május 25. 16:52 | ![]() | |
Vadász!
Az "usanka",az "uho" -fül "usi" fülek szó származtatott változata. Annál is inkább, mert az USA orosz rövidítése, kimondva "esz es á". Utánanéztem, az usanka szó már 1916-os orosz-német szótárban is szerepel a mai jelentésében. Miggyuri | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21187 | 2004. május 25. 06:08 | ![]() | |
Sziasztok!
Vázsonyi mester új könyvében nem elemzik a segélyszállítmányokat. Csupán a 15-20 légigyőzelmes I. Kuznyecovról szóló hosszú fejezetben kerül szóba a Hurrican, amiről kevés jót írnak. Ellenben érezhető, hogy az Aerocobrát nagyon szerette a mester. | |||||
  | Adatlap | 21186 | 2004. május 25. 05:47 | ![]() | |
Mork!
Abban igazad van, hogy jobban tartottak a Spitektől, de végül is 1940-ben a Hurrik vitték a nehezét. Csak néhány gondolat. Túlélő képesség, javithatóság. Az is természetes, hogy először a saját szükségleteket látták el a szövetségesek. De nagyon odafigyeltek, hogy az oroszok nehogy alulmaradjanak. A repülő szállitások csak a jéghegy csúcsa. Teherautó, mozdony. nyersanyag, konzerv, lőszer, ruha. Vajon az usanka szerinted mit jelent, és miből származik? Amit emlitesz, hogy csak a szart adták át és abból is keveset, számomra arra utal, hogy a könyvet nem mostanában írták, hanem újra kiadás. Az oroszok repülőből akkor kapták a Hurricant és a P-40 B-t amikor a légierejük egy része megsenmmisült a földön, és elkezdték áttelepiteni a gyárakat. Magyarán volt pilóta, de nem volt gép. Majd folytatom, de vár a meló Vadász | |||||
Mekett | Adatlap | 21185 | 2004. május 25. 00:09 | ![]() | |
Ebben azért van valami, elvégre is az amerikaiak sem tartották sokra a P-40-eseket, meg a P-39-eseket (a "nem tartották sokra" persze eléggé leegyszerűsítő).
De azért adtak Mustangokat, Thud-okat, jobbfajta Shermanokat, Mitchellt, stb, szóval azért vannak arra utaló nyomok, hogy néha valóban a legjobb szándék vezérelte a LL programot :) Persze a legtöbb, azokban az években gyártott szovjet eszköznél sokkal jobb volt a minőségük. | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21184 | 2004. május 24. 21:30 | ![]() | |
Azért a Hurricant a német Messzer pilóták sem tartották valami sokra.
A tommyk meg gyorsan átnyergeltek a Spitre meg a Typhoonra. Pedig ők biztosan nem 86-os benzint használtak. Az az igazság, hogy a szövetségesek főleg azt adták oda az oroszoknak, ami nekik nem kellett. A jót megtartották, a gyenge vacakot meg exportálták. Nincs igazam? Olvassátok el a könyvet! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21183 | 2004. május 24. 21:22 | ![]() | |
Meghajolok a mester előtt... | |||||
  | Adatlap | 21182 | 2004. május 24. 06:06 | ![]() | |
Az oroszok a Hurricane sorozatból Mk.II.a, II.b, II.c, II.d, XI, és XII tipusokat kaptak, ezekből sokat át fegyvereztek, RS-82 rakéta és saját géppuskák, és néhányat átépitettek oktató és egyet biztosan felderitőnek (egy db védőgéppuska).
Természetes, hogy nem tetszet nekik a gép, egyrészt elavult, hiszen a csúcsidőszaka az Angliai-csata, az ő gyakorlatukban ez egy nagy és nehéz gépnek számitott, szervízigény, és volt egy apró gond, hogy 100-as benzin kellett volna és az oroszok 86-ost tankoltak bele. Képzeld el, hogy valaki a sport mercijébe a 100-as W-Power helyett régi az UAZ-ba való 86-os tankol! Arrol nem is beszélve, hogy az orosz fegyverek lényegesen jobbak voltak (nagy kezdő sebesség). Vadász | |||||
  | Adatlap | 21181 | 2004. május 24. 05:49 | ![]() | |
Imi!
Természetesen, csak türelem, mert elő kel keresnem. Vadász | |||||
imi | Adatlap | 21180 | 2004. május 23. 13:55 | ![]() | |
Vadász el tudnád küldeni? | |||||
Tommy | Adatlap | 21179 | 2004. május 23. 09:07 | ![]() | |
Akkor már képben vagyok,köszi! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21178 | 2004. május 23. 08:40 | ![]() | |
VM= Vázsonyi Miklós.
A Sztálini sólymokat nála kell megrendelni a 06-76-491-620-as számon, mert boltban egyelőre vagy soha nem kapod meg. Egyébként a könyvben olvasható, hogy az egyik szovjet ász szerint ÉLETE LEGUNDORÍTOBB REPÜLŐGÉPE volt a Hawker Hurricane. A szovjet pilóta legtöbbet Cobrán repült. Én azt olvastam máshol, hogy a ruszkiknak Hurricane IIB és IIC gépeket szállítottak. | |||||
  | Adatlap | 21177 | 2004. május 23. 06:52 | ![]() | |
Imi!
Orosz Mk.I a hivatalos jegyzékek szerint nem volt. Nekem van egy orosz újságból származó oldalnézeti rajzom (fotó nincs) Mk.I. ről. Vadász | |||||
Tommy | Adatlap | 21176 | 2004. május 22. 21:23 | ![]() | |
Mork!
A VM monogram Vázsonyi Miklóst rejti? Megadnád hogya juthatok ehhez a könyvhöz? Írhatod magánban is. | |||||
Fodi | Adatlap | 21175 | 2004. május 22. 21:15 | ![]() | |
Hali!
Keresem a következő kömyvet: Hurricane in foreign service, Miroslaw Wawrzynski, ISBN 83-914521-0-7 Tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Minden megoldás érdekel! Köszi: Fodicsabi | |||||
imi | Adatlap | 21174 | 2004. május 22. 20:52 | ![]() | |
Sziasztok!
Tudnátok olyan oldalt javasolni ahol orosz hurricane Mk I. ről vannak képek? Köszi Sziasztok! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21173 | 2004. május 22. 20:32 | ![]() | |
kétszázötvenvalahány oldal, kb. ugyanannyi gyenge minőségű fekete-fehér
fotóval, matt papíron. 2300 Ft-ért (1500+ utánvétes postaköltség) azért ne gondoljatok az Osprey vagy Signal füzetek vetélytársára, de azért magyar viszonylatban -itt keveset írtak a szovjet oldalról- klassz a könyv. Szerintem nagyon olvasmányos. Több ponton eltér a véleményem a szerzőétől, de hát a vélemény az egy szuverén ügy. | |||||
Tommy | Adatlap | 21172 | 2004. május 22. 15:44 | ![]() | |
Mork!
Felkeltetted az érdeklődésem.:) Bővebbet meg lehetne tudni erről a könyvről? (terjedelem,szerző,elérhetőség,ár,ilyesmi...) Köszi! Tommy | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21171 | 2004. május 22. 07:21 | ![]() | |
Sziasztok!
A pár hónappal ezelőtt beharangozott sztálini sólymos könyv már megjelent. Egyelőre csupán korlátozott példányszámban (limited edition) és csak az írójánál tudjátok megrendelni. Én már szereztem egyet és tetszik. A tartalom sokoldalú, mert V.M. érdekes infókat írt le Gagarin rejtélyes haláláról és saját pilóta-pályafutásáról, de a könyv elsősorban a második világháború kevésbé reklámozott SZOVJET CSATAREPÜLŐ ÉS VADÁSZREPÜLŐ ÁSZAIRÓL (nem a közismert Kozsedubról vagy Pokriskinról) szól, ezenkívül bemutat néhány akkori géptípust. Ugyancsak nagy terjedelemben szerepel a MiG-15 és harci alkalmazása a hidegháború éveiben. Saját tapasztalatom szerint nagyon gyorsan kiolvasható. Különösen érdekesek a magyar vonatkozású részletek, a budai Vár elleni Sturmovik bevetések... | |||||
notarius | Adatlap | 21170 | 2004. május 20. 21:35 | ![]() | |
Hello!
Nincs véletlenül valakinek fotója az NDK-tól kapott Mi-24P-kről. Főleg az a darab érdekelne, amelyiket Szentkirályszabadján a repülőnapon kiállítottak a statikus soron. (96+45 volt a Bundesluftwafféban a száma, és kék-sárga-vörös csíkozás van rajta) András | |||||
Mekett | Adatlap | 21169 | 2004. május 15. 23:02 | ![]() | |
Nekem is inkább az kéne, mert a vhs-sel nem nagyon udok mit kezdeni. Mondjuk szerintem tudok valakit, aki megcsinálná.
Más? | |||||
Fodi | Adatlap | 21168 | 2004. május 15. 20:00 | ![]() | |
Mekett!
Ha tudsz belőle PC-komp. formában másolatot csinálni, akkor beszállok. Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 21167 | 2004. május 15. 19:53 | ![]() | |
Innen 13Euroért meg lehet rendelni az 1956-os tusinói légiparádéról készült filmet VHS-en. Nem kell két-három embernek egész véletlenül? :)
http://www.russianaviationarchive.com/filmshop/products.php?p=e6e729 | |||||
Mekett | Adatlap | 21166 | 2004. május 15. 19:25 | ![]() | |
WOW!
Csabi! Ezen a linken megtaláltam az első jelét egy ilyen gépnek!!! http://www.yak.ru/PIC/FIRM/MUSEUM/yak-24.jpg A Jak-múzeumban ottvan a makettje! Az NDK-s ennek pontos mása, amennyire meg tudtam állapítani, csak nem robbantott törzzsel. Egy cseh nyelvű könyvben mintha egy gázturbinás Jak-24 makettjéről szóltak volna, de csak azt hiszem. Lehet, hogy erre gondoltak. Úgy látszik, csak egy tervezet volt, és a németek erről mintázták a makettet. Kösz! Mekett | |||||
Mekett | Adatlap | 21165 | 2004. május 15. 19:18 | ![]() | |
Kösz Csabi!
Megprószálom. | |||||
Fodi | Adatlap | 21164 | 2004. május 15. 18:29 | ![]() | |
Mekett!
www.yak.ru Egy mailt megér a kérdés. :D Bár én Kamovék válaszára egy éve várok... :( Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 21163 | 2004. május 15. 17:55 | ![]() | |
Sziasztok!
Talán másoknak is megvan a Plasticart Jak-24-es helikoptere. Az lenne a kérdésem, hogy valaki valaha látott képet, rajzot, utalást arra, hogy létezett ennek gázturbinás változata? Mert a makett így ábrázolja a helit, viszont mindenhol csak AS-82-es csillagmotorokkal felszerelt gépekről hallottam. A neten, könyvekben, mindenhol. Bár amúgysem egy agyondokumentált típusról van szó :( Előre is kösz mindenkinek a segítségét, remélem, valaki tud majd biztosat mondani. Mekett | |||||
Mekett | Adatlap | 21162 | 2004. május 14. 18:40 | ![]() | |
1/100-as Mi-12 Makett!
http://207.151.154.167/catalog/product_info.php?cPath=28_39_50&products_id=2240 | |||||
  | Adatlap | 21161 | 2004. május 13. 06:50 | ![]() | |
Miggyuri!
Állitólag volt egy alul kék felül szürke sorozat is, ezek valószinűleg aZ AMT-7 kék és az AMT-11 kékesszürke. Vadász | |||||
Fodi | Adatlap | 21160 | 2004. május 12. 18:42 | ![]() | |
Miggyuri!
Egy ötletem azért van. Csináld meg a csillagos előtti feségjellel. Ha jól tudom, akkor egy darabig repültek ilyennel is. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21159 | 2004. május 12. 18:39 | ![]() | |
Hát, ja!
| |||||
Fodi | Adatlap | 21158 | 2004. május 12. 17:10 | ![]() | |
Migyuri!
Nem. Elég fantáziátlan időszak volt. :D Fodi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21157 | 2004. május 12. 16:50 | ![]() | |
Segítség! Tud valaki a Magyar Légierőben alkalmazott Jak-9P-k galambszürke festésétől eltérő festést, harci gépeken. Az MHSZ-es Jak kék festését ismerem!
Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 21156 | 2004. május 9. 18:17 | ![]() | |
Migyuri!
Nem sürgős, csak a kíváncsiság hajt. Köszi: Fodi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Forrás: Aviacija i vremja
Ennyi különbség látszik kivülről.