<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Podva | Adatlap | 21473 | 2007. október 12. 09:44 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 21472 | 2007. október 12. 08:00 | ![]() | |
Vadász | Adatlap | 21471 | 2007. október 12. 07:51 | ![]() | |
Tibcsi! 72 vagy 48? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21470 | 2007. október 12. 07:37 | ![]() | |
Urak, A minap hozzájutottam (THX Bund! :-)) egy ICM Jak-9-eshez, a "korai" verzióhoz. Ugye jól gondolom, hogy ebből nem lehet (pontosabban: nem illik) magyart építeni? Kösz: Tibcsi | |||||
hofi | Adatlap | 21469 | 2007. október 5. 08:48 | ![]() | |
Végre valaki eltalálta az összes beömlőt... Kár, hogy 1:72-ben még nem sikerült senkinek :-) | |||||
Ákos | Adatlap | 21468 | 2007. október 4. 18:44 | ![]() | |
Ez a Trumpeter makett sem lett rossz: www.hyperscale.com/reviews/kits/trumpeter02830reviewbg_1.htm | |||||
hofi | Adatlap | 21465 | 2007. október 1. 13:25 | ![]() | |
Nos, megtaláltam otthon a könyvet, és megnéztem pontosan. Ez egy 2001-ben, Moszkvában megjelent könyv, Gorgyukov és mégvalaki írta. Szerintük az alap BB-1 (az első sorozatgyártású széria) volt M-88 motoros, aztán a Szu-2 szériagépek M-82-vel és M-88B-vel repültek. Persze, volt számtalan kísérleti változat is (pl. M-82FN, amit mi AS-82FN néven a La-5FN-ből ismerhetünk), és aztán jött a Szu-4: először a soros motoros változat, AM-37-tel, ez volt a Szu-4/1 (ezt nem gyártották sorozatban), majd az M-90 motoros Szu-4, amit gyártottak kb. fél évig. Ja, és még ami a motorokat illeti: a felderítő (a könyv szerint tüzérségi megfigyelő, vagyis tűzvezető) változat M-88B-vel repült. Ezexerint az ICM makett mindkét változata módosításra szorul... | |||||
Kalóz | Adatlap | 21464 | 2007. szeptember 29. 11:58 | ![]() | |
Ekkora makettnél legalább már bátran lehet csiszolni, faragni, ismerve az Amodell minőségét :) Kalóz | |||||
hofi | Adatlap | 21463 | 2007. szeptember 28. 21:37 | ![]() | |
Van már a Keleti Blokknál is, meg az A-50-es AWACS változata is. | |||||
Keri | Adatlap | 21462 | 2007. szeptember 28. 21:33 | ![]() | |
Sziasztok! Ismét egy hatalmas méretű makett az Amodeltől!Az ára sem utolsó... www.modellversium.de/kit/artikel.php Keri | |||||
Vadász | Adatlap | 21461 | 2007. szeptember 28. 21:30 | ![]() | |
Szerintem minden úszótalpat a géphez terveztek. A Tb-1 jó választás, körülnézek hátha van valamim. Vadász | |||||
hofi | Adatlap | 21460 | 2007. szeptember 28. 21:25 | ![]() | |
Szívemből szóltál! Többek közt ezért szeretem én is a szovjet repülőket. Ha elég anyagot összegyűjtök róla, szerewtnék egy úszótalpas torpedóvető TB-1-est is építeni, de az gyakorlatilag teljesen saját építés lesz. Nem tudsz esetleg olyan makettet, aminek az úszótalpát ehhez, vagy a DB-3T-hez fel tudnám használni? | |||||
Vadász | Adatlap | 21459 | 2007. szeptember 28. 21:17 | ![]() | |
Az a probléma, hogy az szovjet repülőgépgyártás eléggé nehezen követhető. ebbe nagy szerepe van a gyakori letartóztatásoknak, intrikáknak, a szibériai áttelepitéseknek, az anyag ellátásnak, a vasúti közlekedésnek, esetlegesen a "sztárpilóták" ötleteinek, sőt egy-egy műszakvezető hatalmának is. És akkor még nem beszéltünk kisérleti kis szériákról, vagy a titkositásokól. Például a Szu-2 sziluetrajzai titkosak voltak a szovjet vadászrepülők számára. Ennek köszönhetően Pokriskin első légigyőzelme pont egy Szu-2 volt. Szeritem ez sokkal izgalmasabb mint az angol, vagy a német repülőgép ipar. Vadász | |||||
hofi | Adatlap | 21458 | 2007. szeptember 28. 21:07 | ![]() | |
Az a baj, hogy otthon van a könyv... Abban egy dupla oldalon volt egy komplett családfa, persze csak sziluettekkel. A szövegben - ha jól értettem - még a Szu-4-ből is legalább két változatot különböztettek meg; mindannak alapján, amit itt írtatok/belinkeltetek, az AML átalakítóval össze lehet hozni az egyiket. Majd holnapra megnézem pontosan, és referálok :) | |||||
Vadász | Adatlap | 21457 | 2007. szeptember 28. 21:03 | ![]() | |
hofi! A rajzokról 3 alapvariációt ismerünk Szu-2 M-82 motor tetején beömlő, forgó torony géppuska állás. Áramvonalazott motorburkolat. Szu-2 M-88 motor alján levegő beömlő, forgó torony géppuska állás Szu-2 M-88B Motor alján áramvonalas beömlő, forgó torony géppuska állás. Áramvonalazott motorburkolat Esetenként torony nélküli elhúzható géppuska állás. Az fiuk által feltett képek inkább Szu-2 M-82 (FN) -ek (SZu-4?) | |||||
hofi | Adatlap | 21456 | 2007. szeptember 28. 20:30 | ![]() | |
Van egy orosz nyelvű Szu-2-es könyvem, az emlegeti a Szu-4-est. Azt hiszem, a géppuskaállványzat is más volt, nem csak a motor. Tehát lehet, hogy az M-88B motoros Szu-2-es, tényleg. Köszi az infókat mindkettőtöknek! | |||||
Vadász | Adatlap | 21455 | 2007. szeptember 28. 19:40 | ![]() | |
Értem Ez Szu-2 88B néven futott valójában. Az AML adott ki hozzá matricát és egy másik cég átalakított. Most ennek a forgalmazását átvette az AML. Szerintem a Modelimexen tudsz rendelni. www.aml.cz/set/a72004.jpg Vadász | |||||
levi | Adatlap | 21454 | 2007. szeptember 28. 15:53 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 21453 | 2007. szeptember 28. 15:18 | ![]() | |
lehet, hogy valami ilyet: www.suchoj.com/bis1949/Su-4/riss/Su-4_02.jpg | |||||
Balu | Adatlap | 21452 | 2007. szeptember 28. 13:47 | ![]() | |
Köszi az Infót Tibcsi! | |||||
Vadász | Adatlap | 21451 | 2007. szeptember 28. 06:25 | ![]() | |
Mit értesz Szu-4 alatt? Vadász | |||||
hofi | Adatlap | 21450 | 2007. szeptember 27. 21:40 | ![]() | |
Két kérdés, mint a Shrek-ben: 1. Lehet-e szerintetek az ICM Szu-2-esből Szu-4-est csinálni (mármint nem túl nagy munkával)? 2. Létezik-e Szu-4 makett (1:72-es)? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21449 | 2007. szeptember 27. 20:08 | ![]() | |
Szia, Ez nagyon úgy tűnik, hogy egy Bücker-181 Bestmann, amit a csehek Zlin-381 néven gyártottak és Magyarországon Fecske néven repült, ha nem tévedek. Tibcsi | |||||
Coccolino | Adatlap | 21448 | 2007. szeptember 27. 17:53 | ![]() | |
Nem szivesen ültem volna benne:s | |||||
sainz | Adatlap | 21447 | 2007. szeptember 27. 17:00 | ![]() | |
Balu | Adatlap | 21446 | 2007. szeptember 27. 16:30 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 21445 | 2007. szeptember 27. 10:34 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 21444 | 2007. szeptember 27. 10:23 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 21443 | 2007. szeptember 18. 12:15 | ![]() | |
Igen, azt tudom, hogy ez egy C-47-es volt, HA-TSA lajstromjellel repült Malév színekben, AS motorokkal és Zuglóra zuhant le... | |||||
Muzzy | Adatlap | 21442 | 2007. szeptember 18. 10:18 | ![]() | |
Tibcsi! A Migről nem tudok, de a DC-3 (én úgy tudom) gép a Malév gépei közé került, de nyugatra nem repültek vele. Ez a gép volt, amelyik sétarepülés közben lezuhant az Amerikai útnál a hatvanas években. Muzzx | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21441 | 2007. szeptember 17. 21:03 | ![]() | |
Sziasztok, 1951. nov. 19.-én Alekszej Alekszejevics Kalugin főhadnagy, a Magyarországon települt 5. gárda vadászrepülő ezred pilótája, MiG-15bisz gépével leszállásra kényszerített egy C-47-est Pápára. Lehet tudni valamit erről a MiG-ről? Oldalszám, egyéb jelzések? Kösz: Tibcsi | |||||
Balu | Adatlap | 21440 | 2007. szeptember 15. 20:32 | ![]() | |
Köszi Muzzy! | |||||
Muzzy | Adatlap | 21439 | 2007. szeptember 14. 18:39 | ![]() | |
Balu! Az első gépen mint már említették egy SZB-2 bombázó gép van. Ez nem összekeverendő az USA SBD gépével Az SZB-t Tupoljev gyorsbombázónak tervezte,. innen a neve is (szkorosztnoj Bombardgyirovcsik-2 Ciril betűjelzét magyar fonetikávak szoktuk irni, külföldön SB-ként szokták jelölni. A gép mellet német katonák pózolnak. Muzzy | |||||
Balu | Adatlap | 21438 | 2007. szeptember 14. 14:46 | ![]() | |
Köszi az infót Varjúbá! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 21437 | 2007. szeptember 13. 13:19 | ![]() | |
Sziasztok! Az hogy egy 50 éves felvételen milyen színű a csillag, azt csak színösszehasonlítással lehetne pontosan megállapítani. A felvétel elkészülésének ideje óta elég hosszú az eltelt idő. Attól függően, hogy annak idején ortokromatikus, vagy pankromatikus anyagra dolgoztak, a színek elmászhatnak!! Az árnyalatokról ne is beszéljünk. Varjú bácsi | |||||
levi | Adatlap | 21436 | 2007. szeptember 13. 13:19 | ![]() | |
Kivágtam a kérdéses csillagot egy fehér körre. | |||||
levi | Adatlap | 21435 | 2007. szeptember 13. 13:18 | ![]() | |
Balu | Adatlap | 21434 | 2007. szeptember 13. 13:09 | ![]() | |
Szia Levi! Az 1. képen a gép farkán lévő! | |||||
levi | Adatlap | 21432 | 2007. szeptember 13. 11:57 | ![]() | |
Nem értem, vagy valamit nem látok. Melyik csillag tűnik neked fehérnek? | |||||
Balu | Adatlap | 21431 | 2007. szeptember 13. 10:55 | ![]() | |
Sziasztok! Köszi a sok infót. A kép biztosan eredeti (retusálatlan) mivel az én gyüjteményemből való. Egyébként meg valóban egy német katona hagyatékából származik. A dolog mindenképpen érdekes mivel láttam már egy pár vörös csillagot fekete-fehér fotón de egyik sem tűnt fehérnek... :) Balu | |||||
Podva | Adatlap | 21430 | 2007. szeptember 13. 10:02 | ![]() | |
Igaza van Levinek Ha az előtte álló emberek arányait nézzük akkor az a csillag pont olyan magasan van, ahova mindenféle álvány nélkül tábori körülmények között egy átlagos méretű szerelő fel tudta festeni. Valószínű hogy kapkodva gyorsan került fel a csillag, ezért fura egy kissé de biztos, hogy nem úgy hogy a fotóra montírozták volna. A gép pontos típusa szerintem SB-2M100A Üdv Podva | |||||
Levi | Adatlap | 21429 | 2007. szeptember 13. 09:33 | ![]() | |
Szerintem nem áll furcsán, biztosan piros, és nem retusálták mert ezt németek fotózták. Lásd a katonákat előtte. | |||||
Zebi | Adatlap | 21428 | 2007. szeptember 12. 22:50 | ![]() | |
Az a csillag nagyon furán áll. Szerintem az is elképzelhető, hogy túl sötét volt a eredetileg a fotón, és retusálták, mert az mégse lehetett az oroszoknál hogy nem látszik a csillag :-) | |||||
jaffa | Adatlap | 21427 | 2007. szeptember 12. 22:36 | ![]() | |
bocs a d nem kellet volna a +volt sorry | |||||
Hickory | Adatlap | 21426 | 2007. szeptember 12. 21:52 | ![]() | |
Az a csillag 100%,hogy nem fehér.csalóka a fekete-fehér fotó. | |||||
Balu | Adatlap | 21425 | 2007. szeptember 12. 21:48 | ![]() | |
De ha ez orosz gép akkor mit keres rajta egy fehér csillag??? | |||||
Zombi | Adatlap | 21424 | 2007. szeptember 12. 00:03 | ![]() | |
Az első képen egy SB-2 bombázó van. | |||||
Balu | Adatlap | 21423 | 2007. szeptember 11. 23:05 | ![]() | |
Ja bocsi megkavartam a dolgokat kicsit... Szóval akkor a 2. képen van az IL-2. De az eslő képen akkor nem lehet Douglas SBD-2 mivel az egy kisgép volt... Balu | |||||
Balu | Adatlap | 21422 | 2007. szeptember 11. 22:55 | ![]() | |
Szia Jaffa! Köszi a gyors választ! Az oroszoknak volt Douglas SBD-2 repcsijük? Az IL-2-n meg mintha Amerikai felség jel lenne? Fehér csillag a farkán! Balu | |||||
jaffa | Adatlap | 21421 | 2007. szeptember 11. 22:30 | ![]() | |
sbd-2 a másik meg egy il-2es |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Hát volt pár különbség a kora jak 9 meg a végső általunk üzemeltetett P között:
A teljesség igénye nélkül: A P tiszta fémborítást kapott az addigi vászon és furnér helyett. Hátráb került a pilótafülke, hosszabb lett a kabintető hátsó része, az orr alatti beömlő, hátrakerült a törzs alá...
Most hirtelen ennyi
De Vadász mester, biztosan tud még adalékkal szolgálni a témához.
Üdv Podva