<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
flagon | Adatlap | 21542 | 2008. március 3. 18:31 | ||
sainz | Adatlap | 21541 | 2008. február 24. 20:33 | ||
Lacy | Adatlap | 21540 | 2008. február 24. 17:23 | ||
Emil: lacymiht@gmail.com, köszönöm Eddig olyan információim voltak, hogy Lengyelországi 3. APIB átfegyverzése után, annak alap változatú Mig-27-eseit kapta meg a 940 APIB. Amelyeket persze később korszerűsítettek D változatra, illetve ezekhez kaptak még Mig-27M-eket. | |||||
sainz | Adatlap | 21539 | 2008. február 24. 16:58 | ||
Daa. Es elvileg MiG-27K-ra lettek atfegyverezve a 940-esek, de azokrol meg senki sem latott fotot. Ha megdobsz egy emilcimmel, szivesen atkuldom azt a par sort, amit az orosz pilota irt, aki a Su-7-est fotozta. | |||||
Lacy | Adatlap | 21538 | 2008. február 24. 16:53 | ||
Lehet. Bár ezen a reptéren (Posztavszk) települt a 305 APIB is, ami biztos 1986-87-ig használta a Su-7-es típust, utána lett Su-24-esekkel frontbombázó ezred. | |||||
sainz | Adatlap | 21537 | 2008. február 24. 16:27 | ||
Egy szazad kapott 27-est - 3.ae. - a masik keto csak 87-ben. Itt repult legtovabb a Su-7-es, illetve az eszk-koreaiak kedveert uzemel meg 5 a Jejszki iskoaezrednel. | |||||
Lacy | Adatlap | 21536 | 2008. február 24. 15:45 | ||
Szia Sainz! Nagyon szép, valóban ritka fotó! Esetleg annyi megjegyzés, hogy a 940. APIB-ot 1982-től Mig-27-es típusra fegyverezték át. Tehát valamikor korábban készülhetett, mint 1984. | |||||
sainz | Adatlap | 21535 | 2008. február 23. 23:01 | ||
Sanjurjo | Adatlap | 21534 | 2008. február 23. 21:24 | ||
Ok bocs színvak vagyok, így második vizsgálatra valóban igazad van... | |||||
xcraft | Adatlap | 21533 | 2008. február 23. 21:22 | ||
Szia! Nem fekete, hanem sötétzöld, nagyonsötétzőld/fekete?? hullámos mintázatú. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 21532 | 2008. február 23. 21:05 | ||
Sziasztok! Azért az az Aeroflotos felíratú terepszínű Mi 8-as Angolában jellegzetesen oroszos, nesze neked Air America, Laoszban, meg Vietnámban...:). De nem semmi a matt fekete Mig 23-as semm, az valami múzeumi példány, vagy még mindig tépik az amerikaik a teszteken. (mármintha ha a sekélyes spanyol, portugál? fordításomból:) jól olvastam, hogy a képek Floridában készültek?) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 21531 | 2008. február 21. 20:53 | ||
Sziasztok! Gondoltam ide rakom be ezt az oldalt, elég sok érdekes fotó található itt. (nem csak vörös csillagos gépekről) elhangardetj.blogspot.com/ (jobboldalt a 2007, 2008 előtti sárga gombokra kattintva hónapokra bontva megtalálhatjátok a képeket, cikkeket. Elég érdekesek) | |||||
mig23papa | Adatlap | 21530 | 2008. február 13. 20:53 | ||
Sanjurjo köszi a részletes választ , ha módomban áll majd meglesem ezt az újságot ilyen esetekben nem is igazán az író a ludas, mert van mindenhol egy felelős szerkesztő, de végül is ő sem tudhat mindent kapásból 100%-osan biztosan, és ahogy te is mondtad, a lapok színvonala összességében eléri a tőle elvárható színvonalat bakik előfordulnak, addig nem is nagy a baj, amíg nem a kerékanya marad le mondjuk egy 747-es orrkerekéről :-) | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 21529 | 2008. február 13. 20:20 | ||
Sziasztok! Inkább nem írok újság címet, mert nem akarok magamra haragítani egy egész szerkesztői gárdát, szerintem (vagy legalábbis általam ismert) két nagy repülős havilapunk, van és az egyik februári tehát mostani "Made in China...avagy minden hmisítvány ami nem kínai X." című cikkében Y 8 indigózott Hercules klón című hasábjában szószerint a következő van leírva hangsúlyozom magam sem értek ezzel egyyet "Elöszőr a Hszianban lévő 603-as üzemben tervezték az Y-8-asnak elnevezett gépek előállítását. A négy légcsavaros gázturbinás hajtóművel ellátott repülőgép első példánya 1974-ben repült...Ezzel gyakorlatilag az amerikai C 130-as kínai változatát kapták meg. Az eredeti An 12-est ugyanis egy olyan Hercules roncsai alapján tervezték meg melyet a Szovjetunió déli határai mentén lőttek le." Na erre varjunk gombot, szóval szerintem is enyhén szólva baromság. Ennek ellenére repülős szaklapjaink szerintem elkég színvonalasak és ne feledjük több szerző is dolgozik nekik (a jelen cikk írójának nevét itt inkább nem említeném meg de ennyi támpont után már szerintem mindenki utána tud járni) becsúszik néha ilyen baki...:( | |||||
mig23papa | Adatlap | 21528 | 2008. február 13. 18:21 | ||
sanjurjo melyik nagyobb repülős szaklapban olvasol ilyen tán igaz sem volt történeteket? | |||||
Levi | Adatlap | 21527 | 2008. február 13. 16:37 | ||
Lehet, hogy csak félreértés. Sokszor hivatkoznak rá mint orosz Herculesre. Nyilvánvalóan nem másolata az An-12 a Herculesnek, de azonos feladatkörre tervezték. Az oroszokat befolyásolhatta a Hercules, mint megoldás az adott problémára. De nyilván maguktól is eszükbe jutott volna egy hasonló kapacitású gép tervezése. | |||||
sanjurjo | Adatlap | 21526 | 2008. február 13. 10:21 | ||
Sziasztok! Na hát ezt mondtam én is, szóval azon kívűl, hogy mind a két típus felső szárnyas négy hajtóműves repülő, az ég egy adta világon semmi hasonlóság nincs a kettő között. Ez kb. olyan, mintha a Boeing reklamálna, hogy az Airbus A319/320/321 stb. a Boieng 737-es lemásolásával készült. Ráadásul a roncsot elnézve, orosz, bármilyen mérnők legyen a talpán, aki kihoz egy An 12-est abból. Egyébéknt is elnézve a két gépet legfeljebb csak a kör keresztmetszetű törzs jelent hasonloságot még ötletet se nagyon hiszem, hogy adhatott az összeégett roncs. De nem én találtam ki ezt a badarságot, mégegyszer mondom, csak érdekeség képen írtam, hogy miket olvasni nagyobb repülős szaklapjainkban. Egyébként olvastam én már ott hasonló vadságot arról, hogy az Il 76-os a sic! C141-es másolata, ott is szerintem legfeljebb csak az ötletet adhata a sajátosan orosz konstrúkciójú szállítógéphez. A lelőtt Herculessel kapcsolatban bevallom férfiasan tévedtem mert ezek szerint nem 1956-ban, hanem 1958-ban történt az eset. Ha egyáltalán erre gondolt a cikk szerzője a lelőtt Hercules lemásolása alapján készült An 12-essel kapcsolatban, de b...sz...sss! Vietnámból is érkezhettek akár komplet C130-asok is a Szovjetunióba, de hát arra már csak nem gondolhatott, hát akkor, már a csikófogait is elhagyta az An 12-es. Hát szóval szerintem az újságban leírt történet erősen sántít, az An 12-es jellemzően puritán, de nagyszerű szállítógép a nem hermetizált teherterével stb. hiányoságaival, szemben a már akkor is korszerű ma is gyártott C 130-al. Szóval Sidewinder K-13 légiharcrakéta, egyébb másoltaok megállják a helyüket, de az AN 12-es biztos, hogy eredti saját tervezés. | |||||
Levi | Adatlap | 21525 | 2008. február 12. 20:41 | ||
Sanjurjo! Öööö gondolom nem mérnök vagy. :) | |||||
flagon | Adatlap | 21524 | 2008. február 12. 18:06 | ||
Tibcsi | Adatlap | 21523 | 2008. február 11. 08:40 | ||
Az An-12 első prototipusa 1957 márciusában szállt fel. Egy 56-ban lelőtt Herculesből még a nagy tesvérek sem tudnak ilyen hamar repülőképes prototipust építeni. :-)) Arról nem is beszélve, hogy a Hercules első példánya is 54-ben szállt fel, az első szériapéldány pedig 1955 április 7.-én... nekem már az is elég hihetetlen, hogy 56-ban Törökországban járt volna. Szerintem... de aki többet tud, javítson ki. :) | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 21522 | 2008. február 10. 12:40 | ||
Sziasztok! Én laikus, érdeklődnék, hogy mit tudtok arról, hogy az Antonov An 12-est tényleg egy lelőtt Hercules roncsa alapján tervezték. Az egyik e-havi nagyobb repülőgépes magazinban olvastam ezt, a kínai licenc változatról, az Y-8-ról szólt egyébként a cikk. Szóval én sem vagyok egy nagy orosz ipar párti, és ismerem a mondást, "hogy maguktól csak a szamovárt" találták fel, de ez már nekem is sok. Maga a sztori jól volt kitalálva, mert tény és való, hogy a szovjet honi légvédelem 1956-ban tőrbe csalt és lelőtt egy Törökországból felszállt biztos "csak időjárás" :) felderítést végző amerikai C 130-ast az elsők közül. De szerintem a Mig 17-esek (legalábbis úgy tudom azok végeztek vele) gépágyúja nem sok mindent hagyhatott a Herculesből, de ha még igen akkor is, úgy tudom az An 12-es már rendszeresítés alatt állt, de ha nem biztosan szerepelt már trvrajzokon, persze lehet, hogy ezekre tényleg hatottak a Hecules ötletei... ha van valakinek valami plusz infója kíváncsían várom... | |||||
PETI | Adatlap | 21521 | 2008. február 7. 19:19 | ||
Szia migi! Érdekelne. | |||||
migi | Adatlap | 21520 | 2008. február 7. 18:52 | ||
PETI | Adatlap | 21519 | 2008. február 7. 07:50 | ||
Sziasztok! Keresek 1/72-es rajzokat Tu-22M3 építéséhez! Ha valakinek van, kérem jelezze! kape82@freemail.hu | |||||
strom | Adatlap | 21518 | 2008. február 6. 10:37 | ||
Sziasztok! Nem tud valaki adni egy tippet, hogy a Su-35-höz (nem a Su-35 BM, hanem a "kék", "szögletes festésű" verzió) milyen színek kellenek? Kevergetem én már és alakul is, de jó lenne valami "hivatalos" infó. Kerestem, de nem találok. ha valaki csinált már ilyen típust legyen olyan szíves és segítsen. Köszönöm. Strom | |||||
zoli1989 | Adatlap | 21517 | 2008. február 4. 17:18 | ||
Szia! Köszi a fordítást! A PG jelét és évszámokat megfejtettem már :) ,csak a többivel volt gondom | |||||
Muzzy | Adatlap | 21516 | 2008. február 4. 16:57 | ||
Zoli1989! Nem tudom, hogy merhetek-e meg hozzaszolni, de az elson: elsimeres az egyuttmukodesert, a masodikon: A Pestvideki Gepgyarral egyuttmukodesert felirat lathato, illetve a PG jele es az evszamok. Muzzy | |||||
zoli1989 | Adatlap | 21515 | 2008. február 4. 15:23 | ||
sainz | Adatlap | 21514 | 2008. január 27. 20:12 | ||
Tibcsi | Adatlap | 21513 | 2008. január 19. 20:51 | ||
Hát ezt meg hogyan csinálták? | |||||
sainz | Adatlap | 21512 | 2008. január 19. 20:47 | ||
sainz | Adatlap | 21511 | 2008. január 14. 22:24 | ||
Tibcsi | Adatlap | 21510 | 2008. január 14. 21:00 | ||
Ha jól tudom, versenyeztették az Iskrával és a Delfinnel a magyar légierő sugárhajtású kiképzőgép "tenderén". Mint azt már tudjuk, a Delfin győzött. :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 21509 | 2008. január 14. 20:49 | ||
Aha értem. Új érdekességgel bővült tudásom, mert erről még nem hallottam. | |||||
sainz | Adatlap | 21508 | 2008. január 14. 20:42 | ||
Van egy orosz baratom, aki szerint a gep 2 honapot toltott Magyarorszagon, meg akartak venni kikepzogepnek. Neki vannak fotoi az itthoni tesztelesekrol es remenykedik benne h talalok meg ilyen kepeket. Ha valaki halott errol, latott ilyen fotokat kerem segitsen. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 21507 | 2008. január 14. 20:38 | ||
Együléses verziójáról a Yak-32-ről van egy videóm. Pontosabban a videóban az a gép is műrepül. 1961 Tusinó. Yak-30 sajna nincs benne. | |||||
sainz | Adatlap | 21506 | 2008. január 14. 20:34 | ||
sainz | Adatlap | 21505 | 2008. január 14. 20:30 | ||
migi | Adatlap | 21504 | 2007. december 27. 22:54 | ||
Köszi szerintem ritka képek ,én még nem láttam ilyet bár az nem jelent semmit. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 21503 | 2007. december 27. 22:42 | ||
A Jak-120-1 egyszerüen a Jak-25 tervezőirodai prototipus első példányának jelzése volt / a Jak-25 jelzést a Légierő adta a gépnek/, a Jak-25RV - razvedcsik,viszotnüj- felderitő,magassági jelentéssel azonositotta a feladatkörét a tipusváltozatnak, nem véletlenül kapott akkora vitorlázó-szárnyakat, mint a szintén magassági felderitő U-2 | |||||
migi | Adatlap | 21502 | 2007. december 25. 18:06 | ||
hofi | Adatlap | 21501 | 2007. december 25. 11:47 | ||
A vörös szárnyak reptetőinek ezúton kívánok boldog karácsonyt, hanukát, vagy bármit, ami az illetőnek kedves és ürügy egy deci háziszilvára :-) Hoffmann Lajos | |||||
sainz | Adatlap | 21500 | 2007. december 24. 21:01 | ||
Coccolino | Adatlap | 21499 | 2007. december 4. 21:01 | ||
nincs mit | |||||
Smoke | Adatlap | 21498 | 2007. december 4. 20:55 | ||
szia! ezzel az oldallal még nem találkoztam! Egyelőre mindn hiányérzetem kielégiti! Tökély! Köszönöm szépen! Üdv.:Szabi | |||||
Coccolino | Adatlap | 21497 | 2007. december 4. 20:51 | ||
szia! ezt próbáltad már? http://www.btinternet.com/~fulltilt/Lavochkin.html | |||||
Smoke | Adatlap | 21496 | 2007. december 4. 20:28 | ||
Sziasztok! Van valakinek pdfben La-7ről anyaga? És ha van, akkor lenne olyan kedves és elküldené nekem? Előre is köszönöm! Üdv.:Szabi fakeer@citromail.hu | |||||
sainz | Adatlap | 21495 | 2007. november 26. 21:36 | ||
bellabs.ru/Fotab/Gallery.html
A legjobb orosz kep-site, azoknak, akiket a regebbi dolgok erdekelnek. bellabs.ru/Fotab/Gallery/MiG-27_001.html bellabs.ru/Fotab/Gallery/Tu-128_01.html bellabs.ru/Fotab/Sov-Fin/Sov-Fin.html bellabs.ru/Fotab/CUBA-62/CUBA-62.html bellabs.ru/Fotab/AFGAN-80/Lisovoy.html Sajnos Alekszej eleg ritkan frissit... | |||||
hofi | Adatlap | 21494 | 2007. november 26. 12:01 | ||
Miggyuri | Adatlap | 21493 | 2007. november 25. 17:58 | ||
Hofi! Az Amodelnek vannak korai Rata-változatai. Azt hiszem 5 vagy 6-os. Miggyuri |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Korai szovjet AVACS Tu-126