/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
sainz 21746 2008. október 11. 18:02
Válasz erre
Nem tudom.
Komolytalankodtam...
Nem biztos h keszi gépek, lehet h félretolt, kivont gépek és ez az egész téli hómennyiség ami rajtuk van.
Hamarosan lesz konkrét válasz, én is erre voltam kiváncsi.
migi 21745 2008. október 11. 15:38
Válasz erre
És ilyenkor mit csináltak kiásták mert ez nem egy kis gép ?
sainz 21744 2008. október 11. 15:19
Válasz erre
128
128

Tu-128 készültségben, csak esett kis hó az éjjel...:))
PETI 21743 2008. október 10. 12:15
Válasz erre
Érdemes hetente-havonta ránézni, vannak frissítések. Legutóbb pl. felkerültek panoráma fotók.
Monox 21742 2008. október 10. 12:02
Válasz erre
Egyébként baromi nagy ez az oldal...
Monox 21741 2008. október 10. 12:01
Válasz erre
De magyarul lehet és azt hiszem ez a legfontosabb... :))) Egyébként a webforditas.hu símán fordítja.
Muzzy 21740 2008. október 10. 09:43
Válasz erre
Kár, hogy se nem ukránul, se nem oroszul nem lehet elolvasni...
Muzzy
PETI 21739 2008. október 9. 20:31
Válasz erre
Minden érdeklődőnek kötelező irodalom:

www.elenafilatova.com

Egy ukrán csajszi bejárogat a tiltott zónákba, fotózni, videózni... Elég meghökkentő dolgokat lát. És mindezt vagy 8 nyelven leírja nekünk, merthogy magyar nyelvű opció is van!
Hunyo 21738 2008. október 9. 14:53
Válasz erre
Köszi, majd valahonnan megszerzem, nagyon éredelt mindig is ez a baleset és az utóélete.
hofi 21737 2008. október 9. 14:23
Válasz erre
Frederick Pohl írt róla egy könyvet, a címe Csernobil, magyarul is megjelent.
Hunyo 21736 2008. október 9. 13:57
Válasz erre
Szörnyű volt az az egész, és még +ba mennyi "likvidátor" katona is meghalt...
hofi 21735 2008. október 9. 13:48
Válasz erre
És lehet, hogy még ők jártak jobban, mert a legtöbb gép személyzetének többsége egy éven belül meghalt sugárfertőzésben. A még égő reaktort (a grafit égett) ők temették be homokkal felülről.
Hunyo 21734 2008. október 9. 13:41
Válasz erre
Ezt a felvételt akárhányszor látom, elborzadok.
sainz 21733 2008. október 9. 12:40
Válasz erre
sainz 21732 2008. október 9. 11:52
Válasz erre
englishrussia.com/

Lend-Lease
Érdekes közeli fotó az "amerikai vörös csillagról" , angol nyelvű üzemeltetési feliratok...
sainz 21731 2008. szeptember 27. 12:16
Válasz erre
Ennek a blognak a tulajdonosa csak egy spanyol "halászember".
Összeszedegeti a netről az érdekesebb fotókat, főként orosz forumokról és fotómegosztó site-okról.
Ezzel nem is lenne semmi baj, ha szépen belinkelné az eredeti forrásokat is.

foto.mail.ru/mail/magomedovandrey/62/
foto.mail.ru/mail/moroz-59/29/42.html
migfun 21730 2008. szeptember 27. 09:14
Válasz erre
Nem sikerült. :( Szóval kedvenc spanyol nyelvű oldalamon újabb gyönyörű orosz nagyvasak...
elhangardetj.blogspot.com/
migfun 21729 2008. szeptember 27. 09:13
Válasz erre
Miggyuri 21728 2008. szeptember 21. 16:03
Válasz erre
Hasonló vagy éppen ugyanez a kép volt a Top Gun egyik számában is a szovjet x-aktás cuccok között.
Miggyuri
Muzzy 21727 2008. szeptember 20. 23:08
Válasz erre
Hofi!
Kisérleteztek vele, de harci körülmények között nem alkalmazták. Ha jól emlékszem az összes "gitár" (PPS) egy keretre volt felerősítve és ez volt beerősítve a bombatérbe. Ha jól emlékszem az egész keretet cserélték volna, éppen azért, mert egyesével kicsit sokáig tartott volna a gépen feltölteni a gitárokat.
Muzzy
hofi 21726 2008. szeptember 20. 22:26
Válasz erre
Szia!

Köszi!

Sajnos, ezexerint ez már '46-os :-(

Nem baj, úgyis megőrültem volna, míg összerakom ezt az üteget :-)
migi 21725 2008. szeptember 20. 22:14
Válasz erre
Untitled5
Untitled5

Szia Hofi rég találkoztunk , ez benne van az AJ Press TU-2 könyvben is .
hofi 21724 2008. szeptember 20. 21:44
Válasz erre
Ezt hol találtad? Repült is? Mikor?
Szõkekapitány 21723 2008. szeptember 20. 21:35
Válasz erre
Vajon meddig tartott a tárcsere? :)
Wrecker 21722 2008. szeptember 20. 19:31
Válasz erre
TU 2 -88 PPS 41b
TU 2 -88 PPS 41b
TU 2+88 PPS 41 A
TU 2+88 PPS 41 A

Tu-2 bombázógép 88 db PPS-41 géppisztollyal szerelve.
Nem akármilyen hatásfokkal működhetett a rendszer !
sainz 21721 2008. szeptember 12. 12:10
Válasz erre
sainz 21720 2008. szeptember 11. 16:12
Válasz erre
Elég érdekesen nyíltak szét a lemezek.
Vajon a rakéta harci része okozta, vagy a már sérült hajtómű?
sainz 21719 2008. szeptember 11. 16:09
Válasz erre
vv
vv

elhangardetj.blogspot.com/search

Bontott orosz Szu-25, szerszám: grúz légvédelmi rakéta.
migfun 21718 2008. szeptember 9. 13:39
Válasz erre
Egy pár Szuhoj:
elhangardetj.blogspot.com/
RonnieFrown 21717 2008. szeptember 7. 11:24
Válasz erre
Eleg vadul nez ki a szituacio. Ha nem VTOL repulo lenne a kepen akkor az igencsak utolso pillanatnak tunne, de igy egykori oktatom mondasat idezve ebbol meg barmi lehet...
flagon 21716 2008. szeptember 7. 09:37
Válasz erre
0_c188_5982a14e_L
0_c188_5982a14e_L

Nem is tudom milyen irányba haladjak
migi 21715 2008. szeptember 2. 18:20
Válasz erre
Szia Karesz
Légyszi válaszolj a 711 kérdesemre ha tudsz .
üdv: migi
Tibcsi 21714 2008. szeptember 2. 05:55
Válasz erre
vandork 21713 2008. szeptember 1. 20:55
Válasz erre
Javítok:) de nem a fordításban, a tartalomban magában:)
A Szu-7B, BM is kiválóan leszállt füves talajon. Kunmadarason szovjet barátaim rendszeresen gyakorolták ezt,. sőt fotó is van ilyenről, amikor áttelepültek a földesi füves tartalék reptérre. ÉS nekik csak Szu-7B, BM és U gépeik voltak:)
Hunyo 21712 2008. szeptember 1. 10:34
Válasz erre
Ez így teljesen rendben van =)
Tibcsi 21711 2008. szeptember 1. 10:29
Válasz erre
Kb. : Ez a változat a Szu-7BKL, szélesebb nyomtávval és alacsonyabb nyomású gumikkal, hogy alkalmas leygen előkészítetlen talajon való használatra (pl. a füves reptér). A sítalpak a főfutóművön a fékhatást növelik a füves pályán.

(javítást, kiigazítást szívesen veszek :))
Tibcsi 21710 2008. szeptember 1. 10:23
Válasz erre
Ezt találtam, azt is angolul: " This version, the SU-7 BKL, has a strenghtened main landing gear with a wider track and lower pressure tyres to make it suitable to operate from non-strengthened surfaces, like grass runways. The skids next to the MLG are for improving the braking action on grassy runways."
Hunyo 21709 2008. szeptember 1. 10:17
Válasz erre
Lehet, hogy ezt a változtatást belülről eszközölték.
Tibcsi 21708 2008. szeptember 1. 09:47
Válasz erre
Attól még igaz lehet, hogy én nem tudok róla. :) De szemre nem nagyon látni változást a beömlőn a többi változathoz képest.
Hunyo 21707 2008. szeptember 1. 09:33
Válasz erre
Értem, köszi az infót. Sajna már nem emlékszem, hogy hol olvastam, de valahogy ez megragadt bennem. De akkor ezek szerit nincs igazán valóságalapja...
Tibcsi 21706 2008. szeptember 1. 08:39
Válasz erre
A beömlőnyílás átalakítáról nem tudok, de úgy emlékszem, hogy a főfutókon lévő "sítalp"-tól BKL a BKL.
Hunyo 21705 2008. szeptember 1. 07:21
Válasz erre
IMG_0395
IMG_0395

Igen, volt szerencsém hozzá, nem is olyan régen.
hofi 21704 2008. augusztus 31. 22:05
Válasz erre
Kassán van egy kiállított BKL csehszlovák felségjellel a múzeumban.
Hunyo 21703 2008. augusztus 31. 15:45
Válasz erre
Azt tudom, hogy a BKL verziót keresed, ezt azért linkeltem+tettem be, hogy BMK verziójuk biztos volt. BKL verziót a Csehszlovákok és a Lengyelek nagy valószínűséggel kaptak. a BKL verzió abban különbözött még, hogy (állítólag) a levegőbeömlő nyílást átalakították, az idegen tárgyak beszívása ellen.
migi 21702 2008. augusztus 31. 14:31
Válasz erre
Szinte lehetetlen repülés közben megkülömböztetni ,látszatra amit irtál a szárny tőve és a futószár alatt lévő kis sitalp formájú valami ami megkülömbözteti a két verziót.
köszi a segitséged
Üdv: migi
sainz 21701 2008. augusztus 31. 14:18
Válasz erre
SU-7BMK 7689 EGIPCIOS AÑOS 60
SU-7BMK 7689 EGIPCIOS AÑOS 60
SU-7BMK EGIPCIOS EL CAIRO AÑOS 70
SU-7BMK EGIPCIOS EL CAIRO AÑOS 70

Inkább így, a link nem műkszik:
sainz 21700 2008. augusztus 31. 14:15
Válasz erre
bp3.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/SIbrgnn1QMI/AAADKc/RhUnTy-Zatk/s1600-h/SU-7BMK+EGIPCIOS+EL+CAIRO+A
bp1.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/SIbrgVyQGNI/AAADKM/j86UCfm5zq0/s1600-h/SU-7BMK+7689+EGIPCIOS+A

Ezek elvileg BMK-k, de én nem igazán tudok különbséget tenni ilyen fotók alapján BKL - BMK között.
Én algériait csináltam az OEZ 48-asból sokévvel ezelőtt, ha jól emlékszem a szárnytőben kellett alul lecsiszolni ezt-azt, más a főfutómű, orrfutóakna fedélen kidomborítás bla-bla...ezeket jól dokumentálja az összeállítási űtmutató.

Ezt a festést(is) adja a dobozban az OEZ:

rides.webshots.com/photo/1251526024015913979PyoogF
Ha valakit érdekel, van hozzá HiDecal 48-as matricám, amiről csak a szír jelzések hiányoznak:

www.jadarhobby.pl/hidecal-48012-fitter-p-3568.html

www.arcforums.com/forums/air/index.php
migi 21699 2008. augusztus 31. 14:13
Válasz erre
Igen de én BKL verziót keresem , itt meg BMK ról van szó a kettő nem ugyanaz . A Varsói tagállamok biztos kaptak BKL variánst mert vannak képek róluk.
Hunyo 21698 2008. augusztus 31. 12:46
Válasz erre
Igen, le is van benne irva, azon országok, amelyek megkapták a Su-7BMK-t.

For deliveries to other countries friendly to the USSR, the Design Bureau developed in the mid-90s a special export version of the aeroplane. The pilot production-run prototype of the Su-7BM export version had been built at the production plant by March 1966. After verification testing, the aeroplane was put in production in 1967 under the designation of Su-7BMK ("K" standing for "commercial" in Russian). Planes of this type were exported in the period between 1967 and 1971 to 7 countries: Algeria, Afghanistan, Iraq, India, the Korean People's Democratic Republic (North Korea) and United Arab Republic (Egypt and Syria). In the inventory of the Air Forces of those Middle East states, the aeroplanes were deployed in combat operations during the Arab-Israeli wars and hostilities of 1967-73, and in India's Air Force, during the Indo-Pakistan conflict of 1971.

Forrás: Sukhoi.org
Hunyo 21697 2008. augusztus 31. 12:44
Válasz erre
Azt hiszem, hogy a Varsói országok is a BMK típust kapták meg.

sukhoi.org/eng/planes/museum/su7/

DE talán itt lesz róla érdemi információ.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.