<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Tommy | Adatlap | 21897 | 2009. március 12. 23:41 | ||
Tommy | Adatlap | 21896 | 2009. március 12. 13:11 | ||
Megvan:) | |||||
Tommy | Adatlap | 21895 | 2009. március 12. 13:09 | ||
Most néztem meg Muzzy által közreadott linket. Hogyan lehet ezeket letölteni? | |||||
Tommy | Adatlap | 21894 | 2009. március 12. 13:06 | ||
Hali! Lajos bácsinak elküldtem még egy levelet, most a válaszra várok. Nem tudjátok nincs valahol Il-10-ről valami kiadvány? Képekkel, meg ilyesmikkel. Üdv Tommy | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 21893 | 2009. március 9. 21:25 | ||
Köszi a linkeket, elég jól összeállt! | |||||
Muzzy | Adatlap | 21892 | 2009. március 9. 15:05 | ||
Tóth_Gábor/ Javaslom a WWW.wumderwaffe.narod.ru ott két helyen is van LAGG könyv. A LAGGok összehasonlítrásáról szóló cikkem megírásakor is sok segítséget nyújtott. www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/index.htm www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AK/index.htm Sok sikert! Gyakorlatilag ezek tartalma megegyezik a squdron anyagával. Muzzy | |||||
hofi | Adatlap | 21891 | 2009. március 9. 00:08 | ||
Elküldtem az adatlapon lévő címedre. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 21890 | 2009. március 9. 00:02 | ||
Á, dehogy.. | |||||
hofi | Adatlap | 21889 | 2009. március 8. 23:17 | ||
Baj, ha oroszul van? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 21888 | 2009. március 8. 23:04 | ||
Drága Lelkeim! Gyűjtögetném a képeket, rajzokat egy korai LaGG-3 építéséhez, melyhez az appropót az ICM elég jónak tűnő makettje adta. Van valakinek kabin, futómű, és egyéb külső részekről készült részletfotója, rajza? Üdv, Tóth Gábor | |||||
Tommy | Adatlap | 21887 | 2009. március 8. 14:31 | ||
Igen, meg még azt kéne tisztázni, hogy konkrétan az ő gépének volt-e megkülönböztető jelzése pl a légcsavarkúpon. Utánajárok ezeknek is.:) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21886 | 2009. március 8. 08:25 | ||
Köszönöm Lajos bácsinak és is, no meg Neked! (Ezek szerint nem kell átfestenem a villámomat.) :) | |||||
Tibor | Adatlap | 21885 | 2009. március 8. 04:39 | ||
Tommy! Remek! Nagy-nagy köszönet Lajos bácsinak és Neked is. A börgöndi bomba sziluet színét kellene még kideríteni. Üdv.: Tibor | |||||
Tommy | Adatlap | 21884 | 2009. március 7. 23:09 | ||
Hali! Válaszolt Lajos bácsi: "Kedves Tamás! Kérésedre tájékoztatlak, hogy a gépek külső festése mocsár zöld felül, alsó részen világos kék, belseje világos kék volt. A Ho. törzsnek gépein az orr kúp ezüst szinű piros karikákkal. Ezredeknél: Tapolcai ezred piros orr kúp, és a függöleges vezésikon arany sas. Táci ezred kék orr kúp, és a függöleges vezérsikon kék villám. Börgöndi ezred sárga orr kúp, és a függöleges vezérsikon fekvö bomba volt a megkülönböztető jezés. (Ezen kivül a századoknál nem volt megkülönböztető jelzés ) Üdvözlettel: Lajos bácsi" Remélem segítettem. Üdv Tommy | |||||
hofi | Adatlap | 21882 | 2009. március 7. 13:05 | ||
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg. A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja. | |||||
hofi | Adatlap | 21881 | 2009. március 7. 13:04 | ||
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg. A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21880 | 2009. március 6. 12:57 | ||
Hali Ádám! Ismerem mindkét kitet. Szépen kidolgozott, viszonylag könnyen építhetők. Egész elfogadható háttérinfókkal. Hajrá! Miggyuri | |||||
Ádám | Adatlap | 21879 | 2009. március 5. 21:39 | ||
Üdvözletem mindenkinek ! Mostanában gondolkodtam ICM repülőgépek vásárlásán, elsősorban a Szu-2-es, I-16-os repülőgépek érdekelnek. Az érdekelne,hogy ezek a kitek milyen minőséget képviselnek, mennyire építhetőek könnyen, stb. Előre is köszönöm a segítséget ! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 21878 | 2009. március 5. 18:14 | ||
Tommy | Adatlap | 21877 | 2009. március 5. 16:54 | ||
Már amúgy is időszerű, hogy beszéljek vele. | |||||
Tommy | Adatlap | 21876 | 2009. március 5. 16:49 | ||
Oks, írtam egy emilt neki. Remélem válaszol. Szokott mindig, csak kis késéssel. Üdv | |||||
Tibor | Adatlap | 21875 | 2009. március 5. 14:32 | ||
Miggyuri | Adatlap | 21874 | 2009. március 5. 14:23 | ||
Ez volna a valódi megoldás, hiszen filózunk fekete-fehét képeken és igazán perdöntő dolog nem nagyon van a kezünkben. Igazi az, amit a dolgot tanuja, átélője modhtat. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 21873 | 2009. március 4. 15:51 | ||
Szia! Nem indítottál el lavinát, csak érdekes lenne választ kapni a felvetődött kérdésekre főleg az autentikus makettkészítés miatt. Ha van módod kérdezd meg ezekről a Botz Lajos bácsit. Érdeklődéssel várom, hogy mire jutsz. Tibor | |||||
Tommy | Adatlap | 21872 | 2009. március 4. 15:28 | ||
Hali! Elindítottam egy kisebb lavinát?:) Ha gondoljátok, megkérdezem Lajos bácsit. Színekről, jelzésekről, stb... Csak nehogy gyanút fogjon, bár nem hiszem, hogy sejti mire készülök. Üdv | |||||
Tibor | Adatlap | 21871 | 2009. március 4. 13:57 | ||
Szia! A beszélgetésünket az váltotta ki, hogy a 872. hsz-ben azt írtad, hogy a táci gépek jelzéseinek színe a kék. Az orrkúp, a számok és a villám is. Én azon agyalgok, hogy ez így kategórikusan igaz-e mind a három ezred gépeinél, azaz hogy azonos színűek voltak-e az orrkúp, a számok és az ezred jelvény? Bár Én sem tudok valami nagyon angolul, de a Punka fotó szövegaláírása ennek ellent mond. Szerinte a 33 oldalszám és a függőleges vezérsíkon látható jelzés (ami a Tapolcán települt gépekre jellemző 1953-tól) sárga. Az orrkúp orange színű. Igazán az izgat, hogy milyen színűek voltak az ezred jelvények? Erre keresem a lehető legautentikusabb választ. Üdv.: Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21870 | 2009. március 4. 13:12 | ||
Sajnos nem tudok angolul, csak pár szót. a "Yellow 33" azaz sárga 33-as, nem a számozásra vonatkozik? Persze nem hiúsági kérdés, csak jó volna több-több infó erről az időszakról. Mint a kis harcirobot valamelyik agyament filmben: "Mééég input, méég input..." :) Miggyuri | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 21869 | 2009. március 4. 11:17 | ||
Tibor! Biztos hogy megvan, de nem igérem azonnal, többszáz újság között van az az egy, és sajnos nincs időrendbe rakva Üdv: Papi | |||||
Tibor | Adatlap | 21868 | 2009. március 4. 10:05 | ||
Bocs! Mégegyszer megnéztem a Punka képet. Az aláírás szerint az orrkúp színe orange. Nos itt valami nem stimmel. Simon László szerint és az általam ismert egyetlen színes fotó alapján is a tapolcai gépek orrkúpja narancsvörös, bár szerintem a színes fotó alapján inkább vörös. A Punka fotón az orrkúp egészen világos, főleg ha a számhoz és a stilizált szárnyhoz hasonlítom. Lehet, hogy az is fehér? Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 21867 | 2009. március 4. 09:36 | ||
Szia! Ha megvan neked az a szám, a vonatkozó részt légyszíves szkenneld be, vagy írd le ide. Lehet, hogy segítene a megfejtésben. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 21866 | 2009. március 4. 09:32 | ||
Szia! A színazonos számokkal kevésbé vitatkozom, bár az általam ismert fotók alapján nem volt egységes számforma és egyes képeken gyanús, hogy a szám színe azonos volt-e (minden esetben) az orrkúp színével. Az Általad feltett Punka fotó aláírása szerint a stilizált szárny sárga. Az mindenesetre úgy tűnik, hogy az orrkúp színe és az ezred jelvény színe nem azonos. Tibor | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 21865 | 2009. március 4. 09:21 | ||
Ha jól emlékszem akkor valamelyik tavalyi Aeromagazinban volt egy cikk a magyar IL-10-ről, abban szerepelnek a jelzések, számozások, színek. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21864 | 2009. március 4. 08:38 | ||
Persze perdöntőbb volna a személyes élmény. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21863 | 2009. március 4. 08:38 | ||
Meg kell néznem, bár fogalmam nincs hol találom, de úgy dereng, hogy említették az azonos színű számokat. Meg persze nem esküszöm rá. Alátámasztja az elmondottakat egy képről, mely Punka Archív képe, hogy a szárnyas egység gépénél sárga számokról ír. Bár egy másik képen (ami szintén fekete-fehér) a bomba fehérnek tűnik. Talán sikerül feltölteni. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 21862 | 2009. március 4. 05:49 | ||
Szia! Én is megpróbáltam utána nézni, de csak az orrkúpok festésére találtam adatot, az ezred jelvények színére nem. Az Aero Historia 1990. decemberi számában Simon László írásában szerepel, hogy 1953. májusában a tapolcai ezred parancsnoksága kezdeményezte az ezred jelvény engedélyezését. Itt színekről nem ír. Ugyanakkor azt írja, hogy korábban az egységek repülőgépeik légcsavarkúpjait különböző színűre festették: -Tapolca narancsvörös, Börgönd citromsárga, Tác búzavirágkék. Valahol valamikor (sajnos már nem emlékszem hol) azt olvastam, hogy a tapolcai "szárny" sárga, a börgöndi "bomba" kék, a táci "villám" fehér keretes vörös volt. Ebből számomra csak a "szárny" színe logikus, mert a hajózó sapkajelvényt utánozta. Érdekes lenne tisztázni a színek kérdését. Ebben talán Tommy segíthetne, ha megkérdezné Botz Lajost. Ha a Tommy által feltett képet megnézed a két egymás mellett repülő Il-10 orkúp festése különböző. A spirált azért valószínűsítem a fotó alapján, mert egy másik fotón a O oldalszámú gép esetében kivehető, hogy a kúp csúcsára egy vörös csillag volt festve. Ha valakinek van megalapozott információja, kérem, hogy tegye közzé. Tibor | |||||
Tommy | Adatlap | 21861 | 2009. március 3. 23:24 | ||
Az aranysas nem ír spirálról. Csak egyszínűről. Már ami a táciakat illeti. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21860 | 2009. március 3. 17:54 | ||
Ha igaz, egy Top Gun cikkben olvastam ezt az elosztást, de meg nem mondom melyik évfolyamban. Az orron spirálról nem tudok. Persze attól még... Miggyuri | |||||
Tommy | Adatlap | 21859 | 2009. március 3. 15:56 | ||
Igen ő az. Ő annak a repüléstörténeti kiállításnak /múzeumnak, ha úgy tetszik/ a vezetője akik "lenyúlták" előlünk a Mig-15-öst. Amivel persze még mindig nincs semmi sem, mivel a börgödi reptérről is kizavarták az Albatroszt az építkezés miatt. Na mindegy, ez egy másik téma. Köszi a segítséget, ígérem gyártatok neked is egy garnitúrát a matricákból:D Tommy | |||||
Tibor | Adatlap | 21858 | 2009. március 3. 08:01 | ||
Szia! Milyen forrás alapján írod, hogy a villám, illetve a szám is búzakék volt a Táciaknál? Egyébként a fotón látható gép orrkúpja is "gyanús". Nem fehér alapon spirál van rajta? Abban az időben a parancsnoki raj gépeinek az orrkúpja általában fehér volt. Lásd a Jak-9-eket. Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21857 | 2009. március 3. 06:01 | ||
Hali Tommy! Ő Botz Lajos? Nos,a 02 hadizöld és égkék festésű. (Ez egyfajta sötétzöld). A táci gépek jelzéseinek színe a kék. Tehát orrkúp égszínkék. A számok is. A villámról szintén ezt mondhatom, de fehér keretben. Ami gond lehet, az a szám eltérő alakja. Ezt vagy kézzel (ecsettel)fessted fel, vagy megkeresed valamelyik matricagyártót és megkéred, hogy gyártson neked egy garnitúrát (vagy kettőt - egyet nekem is :)). Üdv: Miggyuri | |||||
hofi | Adatlap | 21856 | 2009. március 2. 23:20 | ||
Meregy hülye vagyok. Február. | |||||
Tommy | Adatlap | 21855 | 2009. március 2. 23:13 | ||
Köszi, átnézem | |||||
hondarider | Adatlap | 21854 | 2009. március 2. 17:22 | ||
Februári, 56-57. oldalak | |||||
Tommy | Adatlap | 21853 | 2009. március 2. 15:37 | ||
Tommy | Adatlap | 21852 | 2009. március 2. 15:36 | ||
Miggyuri! Hát ez kellemetlen. Az az igazság, hogy egy konkrét gépet szeretnék megépíteni. Van egy veterán pilóta ismerősöm, és ő repült ezekel a gépekkel. Ő volt a 30. csatarepülő ezred parancsnoka Tácon. Namost az ő gépét szeretném megépíteni, és odaajándékozni neki szülinapjára. Itt látható a saját gépében. A 02-es számú az, elöl. Előre is köszönöm a fáradozásodat. Üdv Tommy | |||||
trek84 | Adatlap | 21851 | 2009. március 2. 07:42 | ||
Miggyuri | Adatlap | 21850 | 2009. március 2. 06:19 | ||
Tommy! A magyar Il-10-k igazán "színes" egyéniségek voltak. Egyrészt az egységüktől függően piros, sárga vagy kék,esetleg fehér orrkúppal repültek és egység-jelvényt viseltek a függőleges vezérsíkon. Ez lehetett bomba, kiterjesztett szárny-pár, villám (mint a magasfeszülség táblán). Több példény volt, amely nem sima "hadizöld" hanem tereptarka. A számok sem voltak azonos alakúak, sok egyéni volt a kialakításukban. Pl.: áthúzták a hetest. Valahonnan összeszedem az egységek listáját a "hozzávaló" színnel jelzéssel együtt. Miggyuri | |||||
Andor | Adatlap | 21849 | 2009. március 2. 05:49 | ||
Sziasztok! Kérem, hogy a dudus nicknevű fórumozó (Hajdú Tibor) küldjön ide egy rövid mail-t, hogy lássam a címét. Szeretnék levelet írni neki. naandor@gmail.com | |||||
Tommy | Adatlap | 21848 | 2009. március 2. 00:17 | ||
Januári aranysas? Azt átnyálaztam, de semmit nem találtam. Biztos, hogy januári, és biztos, hogy aranysas? | |||||
hofi | Adatlap | 21847 | 2009. március 1. 18:35 | ||
Egyrészt most jelent meg egy Kagero kiadvány az Il-10-ről, amiben van egy magyar matrica is, másrészt érdemes pl. Miggyurihoz fordulni, mert ő elég sok anyagot összeszedett a Párducokról. Egyébként a januári Aranysasban is volt róluk néhány utalás, a századjelvényekről szóló cikkben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Mejött a válasz:
"Börgöndi ezred: függöleges vezérsikon( Fekvö Vajszinű bomba )
Ho.pk. raj:Ezüst kup,benne piros spirál, Szimpla számok 0.1,2,3, ezüst szinben a géptörzs két oldalán
Ezr.pk.raj: a gép törzs mindkét oldalán 01,02,03,04 ( piros, kék, sárga, ezredenként )
Századok: : 10-töl az ezred szine szerinti ( kétjegyüek ) számok a géptörzs mindkét oldalán"
Ennyi. Egyre közelebb a megoldáshoz...:)
Üdv
Tommy