/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
hofi 21931 2009. április 26. 20:11
Válasz erre
Szia Hickory!

Én biztosan elvetném az egyszínű zöldet; ha már így összefújkálták az egész géptörzset, biztosan nem hagyták ki a szárnyat, ami a legnagyobb fentről látható felület.
Szerintem a fekete foltos sem túl valószínű. Nyilván eredetileg egyszínű (AII) zöld volt felül a gép, azt próbálták megtörni a fekete fújt csíkokkal.

Szóval, ahogy Muzzy is mondta, fújhatsz nyugodtan fekete csíkokat, ízlés szerint hosszába' vagy keresztben.
Muzzy 21930 2009. április 26. 16:23
Válasz erre
Hickory!
Szerintem készítsd el az AT szabvány (ahogy tetszik) mert ha eddig nem került elő több fotó, nem hiszem, hogy még fogsz találni, főleg felülnézetit.
Én vékony csíkokat fújnék fel a szárnyakra is feketéből. (41-ben alapozás után két réteg zöldre fújtak egy réteg feketét, ezért a a fekete változhatott, egészen a sötétzöldes árnyalatig. Pokriskin visszaemlékezésében is szerepel, hogy visszavonulás során kényszerleszállt egy másik egység közelében, és ott talált egy "zebra" csíkosra festett gépet, amellyet kihoztak a bekerekítésből, és a Kaukázus előterében lévő harcokban is használták.
Muzzy
Hickory 21929 2009. április 26. 09:25
Válasz erre
Sziasztok!
Az AP MiG-3 GB-jén én Baikov hadnagy csíkos gépét építem,róla van szó:
mig3.sovietwarplanes.com/mig3/baikov.html

A gépről ha jól tudom ez az egyetlen ismert fotó,a sorsa is ismeretlen.Mint látható eléggé egyedi festést visel,valószínűleg végig az egész törzsön,és szárnyakon,vezérsíkokon is.A szárnyakon nagy eséllyel folytatódnak a csíkok,a képen a belépőélnél látható az eltérő tónusú folt,ami felfestett mintát jelenthet.
Mivel kicsi a valószínűsége,hogy újabb fotó kerül elő éppen ezért vagyok kíváncsi véleményekre a szárnykamót illetően.
Szerintem ezek a variációk lehetségesek:
-sima zöld a felület;
-a csíkozás folytatódik a szárnytőtől a szárnyvégig;
-másfajta csíkozás a belépőéltől a kilépőélig;
-esetleg foltos;

Érdekelne a véleményetek!
Tibcsi 21928 2009. április 24. 14:18
Válasz erre
Sdave 21927 2009. április 24. 12:58
Válasz erre
Szóval szerintetek ezek a színek mennyire használhatóak fel :
H310 - Brown
H406 - Chocolate Brown
H67 - Light Blue

A H310-el vannak kétségeim, de a konverterek szerint ez felel meg a Humbrol 119-nek ...
Mindenképpen Gunze-t szeretnék használni. De lehet, hogy ki kell keverni ?
vlevi 21926 2009. április 24. 12:48
Válasz erre
Ugyanarról a Humbrol 65-ről beszélünk, ami a magyar terepmintás modern gépek alsó festése?
Tibcsi 21925 2009. április 24. 12:00
Válasz erre
:)

Én még RLM 65 helyett is azt használom. Annyira azért hasonlít... :)
Levix 21924 2009. április 24. 11:52
Válasz erre
Tibcsi, inkább elméletileg :), de orosz gépre tökéletes!
Tibcsi 21923 2009. április 24. 11:39
Válasz erre
A Humbrol 65 gyakorlatilag ugyanaz, mint az RLM 65.
Sdave 21922 2009. április 24. 11:36
Válasz erre
Sdave 21921 2009. április 24. 11:14
Válasz erre
Igaz, iraki, csak félreolvastam, amit először írtál.

A világoskéket mennyire közelíti az RLM 65-ös kék (Gunze H-65) ?

Dávid
Levix 21920 2009. április 23. 22:52
Válasz erre
A Revellben iraki matrica van, nem iráni. Ha Humbrolod van az új színek kb. H98 és H119. Ezt világosíthatod, hogy ha használt a gép. A kékre jó a 65 világosítva ízlés szerint.
vlevi 21919 2009. április 23. 19:34
Válasz erre
Nemcsodálom. A Revell erősen arra koncentrál, hogy a saját festékeiből adjon meg hellyel-közel hasonlító színeket. Német harcjárműnél is elég érdekes a homoksárga-téglavörös-zöld kombináció az okkersárga-barna-olivzöld helyett.
Ezt még tetézi az, hogy nemsok használható színük van.
Sdave 21918 2009. április 23. 16:45
Válasz erre
Igen, Revell készletből. De az ott megadott színek nekem valahogy nem stimmelnek... :)
Levix 21917 2009. április 22. 21:22
Válasz erre
Csak sacc/kb. lehet megmondani. Ízlés szerint :). Iránit csinálsz?
Sdave 21916 2009. április 22. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Su-24 M homok-okker-világoskék mintázatának szeretném megtudni a pontos színkódjait (esetleg Gunze festékkódban). A segítséget előre is köszönöm!

üdv.
Sdave
harold 21913 2009. április 14. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

vaul.ru
migi 21912 2009. április 10. 11:44
Válasz erre
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 009
Kép 009

Végre rengeteg munkával elkészült a KP 1-/72 Su-7 BKL je
Vadász 21911 2009. április 6. 19:50
Válasz erre
Mr baracus 21910 2009. április 6. 16:27
Válasz erre
Szia!

Köszi az infót. ez egy nekem egy standard brit festésnek tűnik. Az is ugye?
Vadász 21909 2009. április 1. 21:36
Válasz erre
mrbaracus 21908 2009. április 1. 16:48
Válasz erre
Sziasztok!

spitfire Mk. V-höz keresek orosz festési leírást. Ha valaki tudna segíteni... Előre is köszi

mrbaracus@citromail.hu
hofi 21907 2009. március 28. 20:36
Válasz erre
56
56

Akkor már értem. Szerintem sem csinálták pont a csűrőktől kifelé külön darabból a szárnyat, és találtam egy elég jó rajzot:
Muzzy 21906 2009. március 28. 10:08
Válasz erre
Szia Hofi!
Ha a has alattira gondolsz, nem mert a 10-től látták el féklappal. (ez a keresztengellyel (kilépőéllel) párhuzamos) Vagy te a belépő és kilépő él összekötö vonalra gondolsz? avvs.hobbyvista.com/Modeling/Polikarpov/I-16/Kit_Comparison/wing1.jpg rajzon a bal oldalról az első hossztengellyel párhuzamos vonal? Na ez az, amit a fényképeken nem láttam.
Muzzy
hofi 21905 2009. március 27. 20:55
Válasz erre
Muzzy!

Én 1:72-ben építkezem, így az alany vsz. az ICM lesz. Ott viszont szerintem az a csapda vár rám, hogy 24-es törzs lesz a tizennyolcas dobozban is... De ez végül is csak a rádióelőkészítés és a jobb oldali ajtó tömítését jelenti, ami nem nagy ügy.

Viszont az összehasonlító oldal szerint, amit belinkeltél, épp a 10-estől kezdődően van egy panelvonal a törzsön, ami gyakorlatilag összeköti a kilépőéleket. Ezt akarod tömíteni?

Hofi
muzzy 21904 2009. március 27. 00:16
Válasz erre
Hofi!
Nagyon szívesen!
Viszont én az Eduard 1/48-asát építem, és a fényképek és a műszaki leírás alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a centroplánon gyakorlatilag nem volt panelosztás, Az Edu szárny-törzs csatlakozási vonalat szerintem tömíteni kell, csak a motorburkolat volt ami ráért a szárnyra. A hossztartóval párhuzamosan futó panel kérdéses, de szerintem ez sem látszik. ( a falemez borítást tömítették és vászonnal vonták be.
A 18-asnak már volt sítalp részére kialakított része, ha jól emlékszem, ezt tömíteni kell!
Muzzy
hofi 21903 2009. március 26. 22:35
Válasz erre
Ahogy a táblázatot nézem (amit belinkeltél), még leginkább a 18-as jöhet szóba, mert a szárny és a törzs ennél egyezik a 10-esével, míg a 6-osnál más. A motorburkolatot persze faragni kell, de hát az mindegyiknél más volt szinte, és persze kell majd valami korai légcsavarkúpot szerezni.

Szóval, köszi nagyon!
hofi 21902 2009. március 26. 22:25
Válasz erre
A legtöbb Rata-könyv nekem is megvan. Épp ez volt minden gondok okozója, mert a Vojna v vozduhe 2. kötetében van egy mongol(!) tyip 10-es, és az nekem köll! A rajzok alapján (nota bene: a szöveg sem okoz gondot) el is tudom dönteni, melyiken mit kell átfaragni, csak gondoltam, hátha valaki már járt előttem ezen az úton.
muzzy 21901 2009. március 26. 22:21
Válasz erre
Hofi!
Még nem próbáltam, nem tudom megmondani, azonban kiindulásnak ajánlom a következő oldalt, ebből magad eldöntheted, melyik a számodra egyszerűbb!vvs.hobbyvista.com/Modeling/Polikarpov/I-16/Kit_Comparison/index.php
Továbbá a wunderwaffe.narod.ru oldalon is találsz referencia könyveket, igaz, oroszul, de a rajzok érthetőek.

Muzzy
hofi 21900 2009. március 26. 15:20
Válasz erre
Kedves kollegák!

Legnagyobb bánatomra úgy tűnik, hogy tyip 10-es Ratát lehetetlen szerezni 1:72-ben. Szerintetek 6-osból vagy 18-asból nagyobb meló átépíteni?
Tommy 21899 2009. március 13. 16:15
Válasz erre
Hali!

Nem gondolkoztam ezen. De most hogy mondod nincs kizárva:) Agyalok rajta
Tibor 21898 2009. március 13. 04:12
Válasz erre
Tommy!
Köszi. Úgy gondolom, hogy a magyar Il-10-ek autentikus festéséhez alapvető dolgokat tettél közzé. Összeállt a kép. Nincs kedved ezeket egy rövid írásban összefoglalni és feltenni a makettek rovatba, hogy együtt legyen és megmaradjon?
Üdv.: Tibor, 'ja és hálás köszönet Lajos bácsinak is.
Tommy 21897 2009. március 12. 23:41
Válasz erre
Üdv!

Mejött a válasz:

"Börgöndi ezred: függöleges vezérsikon( Fekvö Vajszinű bomba )
Ho.pk. raj:Ezüst kup,benne piros spirál, Szimpla számok 0.1,2,3, ezüst szinben a géptörzs két oldalán
Ezr.pk.raj: a gép törzs mindkét oldalán 01,02,03,04 ( piros, kék, sárga, ezredenként )
Századok: : 10-töl az ezred szine szerinti ( kétjegyüek ) számok a géptörzs mindkét oldalán"

Ennyi. Egyre közelebb a megoldáshoz...:)

Üdv
Tommy
Tommy 21896 2009. március 12. 13:11
Válasz erre
Megvan:)
Tommy 21895 2009. március 12. 13:09
Válasz erre
Most néztem meg Muzzy által közreadott linket. Hogyan lehet ezeket letölteni?
Tommy 21894 2009. március 12. 13:06
Válasz erre
Hali!

Lajos bácsinak elküldtem még egy levelet, most a válaszra várok. Nem tudjátok nincs valahol Il-10-ről valami kiadvány? Képekkel, meg ilyesmikkel.
Üdv
Tommy
Toth_Gabor 21893 2009. március 9. 21:25
Válasz erre
Köszi a linkeket, elég jól összeállt!
Muzzy 21892 2009. március 9. 15:05
Válasz erre
Tóth_Gábor/
Javaslom a WWW.wumderwaffe.narod.ru ott két helyen is van LAGG könyv. A LAGGok összehasonlítrásáról szóló cikkem megírásakor is sok segítséget nyújtott. www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/index.htm
www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AK/index.htm
Sok sikert!
Gyakorlatilag ezek tartalma megegyezik a squdron anyagával.
Muzzy
hofi 21891 2009. március 9. 00:08
Válasz erre
Elküldtem az adatlapon lévő címedre.
Toth_Gabor 21890 2009. március 9. 00:02
Válasz erre
Á, dehogy..
hofi 21889 2009. március 8. 23:17
Válasz erre
Toth_Gabor 21888 2009. március 8. 23:04
Válasz erre
Drága Lelkeim!

Gyűjtögetném a képeket, rajzokat egy korai LaGG-3 építéséhez, melyhez az appropót az ICM elég jónak tűnő makettje adta.
Van valakinek kabin, futómű, és egyéb külső részekről készült részletfotója, rajza?

Üdv,
Tóth Gábor
Tommy 21887 2009. március 8. 14:31
Válasz erre
Igen, meg még azt kéne tisztázni, hogy konkrétan az ő gépének volt-e megkülönböztető jelzése pl a légcsavarkúpon. Utánajárok ezeknek is.:)
Miggyuri 21886 2009. március 8. 08:25
Válasz erre
Köszönöm Lajos bácsinak és is, no meg Neked!
(Ezek szerint nem kell átfestenem a villámomat.) :)
Tibor 21885 2009. március 8. 04:39
Válasz erre
Tommy!
Remek!
Nagy-nagy köszönet Lajos bácsinak és Neked is. A börgöndi bomba sziluet színét kellene még kideríteni.
Üdv.: Tibor
Tommy 21884 2009. március 7. 23:09
Válasz erre
Hali!

Válaszolt Lajos bácsi:

"Kedves Tamás!
Kérésedre tájékoztatlak, hogy a gépek külső festése mocsár zöld felül, alsó részen világos kék, belseje világos kék volt. A Ho. törzsnek gépein az orr kúp ezüst szinű piros karikákkal.
Ezredeknél: Tapolcai ezred piros orr kúp, és a függöleges vezésikon arany sas.
Táci ezred kék orr kúp, és a függöleges vezérsikon kék villám.
Börgöndi ezred sárga orr kúp, és a függöleges vezérsikon fekvö bomba
volt a megkülönböztető jezés.
(Ezen kivül a századoknál nem volt megkülönböztető jelzés )
Üdvözlettel: Lajos bácsi"

Remélem segítettem.
Üdv
Tommy
hofi 21882 2009. március 7. 13:05
Válasz erre
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg.
A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja.
hofi 21881 2009. március 7. 13:04
Válasz erre
Mindkettőhöz több kiegészítőt is lehet szerezni, de dobozból is egész pofás. A Ratának három változatát is gyártja az ICM, de ezek leginkább csak fegyverzetben különböznek egymástól. Az Extratech maratás szerintem a leggyengébb hozzá, azt inkább ne vedd meg.
A Szu-2-höz az AML gyárt átalakítót is, így más motorral is megépítheted, mint amivel az ICM gyártja.
Miggyuri 21880 2009. március 6. 12:57
Válasz erre
Hali Ádám!
Ismerem mindkét kitet. Szépen kidolgozott, viszonylag könnyen építhetők. Egész elfogadható háttérinfókkal.
Hajrá!
Miggyuri
Ádám 21879 2009. március 5. 21:39
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek ! Mostanában gondolkodtam ICM repülőgépek vásárlásán, elsősorban a Szu-2-es, I-16-os repülőgépek érdekelnek. Az érdekelne,hogy ezek a kitek milyen minőséget képviselnek, mennyire építhetőek könnyen, stb. Előre is köszönöm a segítséget !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.